abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104641305

Vorige delen:
Bloedgeven - Deel 1
Bloedgeven - Deel 2
Bloedgeven - Deel 3
Bloedgeven - Deel 4
Bloedgeven - Deel 5
Bloedgeven - Deel 6
Bloedgeven - Deel 7
Bloedgeven - Deel 8
Bloedgeven - Deel 9
Bloedgeven - Deel 10
Bloedgeven - Deel 11
Bloedgeven - Deel 12
Bloedgeven - Deel 13
Bloedgeven - Deel 14
Bloedgeven - Deel 15

Bij Sanquin kun je je hier aanmelden om bloeddonor te worden.
Geen zin, tijd of fut om bloed te geven?
Helaas, daar tuinen we vanaf nu niet meer in:

SMOEZEN TOP 6

Ik ben bang voor de naald.

Dat zijn veel patiënten ook. Zij hebben geen keus, jij wel. Probeer het gewoon eens, je zult zien dat het meevalt. En medewerkers nemen de tijd om je op je gemak te stellen.

Geen idee waar een bloedbank in mijn buurt zit.

Sanquin heeft meer dan driehonderd afname locaties verspreid over Nederland. Wedden dat er ook eentje
in de buurt van jouw huis of werk zit? Ga naar www.bloedverwant.nl/bloedlinks , typ je postcode in en lees op hoeveel kilometer afstand je terechtkunt.

Daar heb ik met mijn drukke baan echt geen tijd voor.
Bloed geven duurt inclusief de keuring en het kopje koffie na afloop vaak maar een uurtje. Het kan bovendien op veel donorcentra ook ’s avonds. En menig werkgever geeft graag een uurtje vrij om onder werktijd te gaan geven. ‘Voor jou maar even, voor de patiënt een heel leven’, zeggen ze bij Sanquin.

Ik ben vast te dik, te dun, te kort, te lang, te jong, te oud...

In principe kan iedere persoon tussen de 18 en 65 jaar en met een gewicht van minimaal 50 kilo bloed geven, mits zijn of haar gezondheid dat toelaat.

Ik heb geen zin om gratis bloed te geven, waarmee Sanquin dan veel geld verdient.
Sanquin gebruikt alle inkomsten voor het testen en bewerken van het bloed, voor de ontwikkeling en verbetering van de bloedtransfusie en voor de ontwikkeling en productie van geneesmiddelen. Sanquin is een stichting zonder winstoogmerk.

Sanquin wil mijn bloed niet
Als je het met iemand doet uit een risicogebied, met prostituees hebt geslapen of veel wisselende partners hebt mag je 6 maanden geen bloed geven. Heb je bloed ontvangen, bepaalde operaties of behandelingen ondergaan of ben je homo, dan is je bloed nooit welkom. In andere gevallen heb je eigenlijk geen excuus.

Topic vol? Hier kan je de tekst vandaan halen
pi_104641337
Zit hier nu bij de bloedbank, met een hb van 7.5 :')

Beetje jammer dit
pi_104641402
Wat een meisjes-hb :P
pi_104642610
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 18:59 schreef computergirl het volgende:
Wat een meisjes-hb :P
Ja, normaal zit 'ie wel richting de 9.
pi_104644053
Ik heb dus ook zo'n bloeddonor papiertje ingevuld.. maar ik weeg echt net 51 kg en dat schommelt nog wel eens. Is dat erg? :@

En ik vind het echt mega eng want ik hou dus echt niet van naalden.. maarja. Mensen in het ziekenhuis hebben super veel pijn en dan zou ik gaan huilen om een prik :{ .
Baby darling doll face honey
pi_104644154
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 19:45 schreef Crack_ het volgende:
Ik heb dus ook zo'n bloeddonor papiertje ingevuld.. maar ik weeg echt net 51 kg en dat schommelt nog wel eens. Is dat erg? :@

En ik vind het echt mega eng want ik hou dus echt niet van naalden.. maarja. Mensen in het ziekenhuis hebben super veel pijn en dan zou ik gaan huilen om een prik :{ .
Ik verwacht dat de arts er niet een erg groot probleem van maakt als je het gewoon eerlijk meld.
pi_104644178
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 19:45 schreef Crack_ het volgende:

Hmm, dat is wel erg krap. Je kan ook even bellen met de bloedbank (gratis nummer), zij kunnen het je zo zeggen.
pi_104644372
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 19:47 schreef dynamiet het volgende:

[..]

Ik verwacht dat de arts er niet een erg groot probleem van maakt als je het gewoon eerlijk meld.
Nouja ik weet eigenlijk ook niet wat de reden is dat je 50 kg moet wegen. Oh wacht, omdat ze dan gewoon in verhouding meer bloed afnemen zegmaar?
pi_104644397
quote:
14s.gif Op maandag 21 november 2011 19:47 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Hmm, dat is wel erg krap. Je kan ook even bellen met de bloedbank (gratis nummer), zij kunnen het je zo zeggen.
Ja, will do
pi_104644961
quote:
14s.gif Op maandag 21 november 2011 19:50 schreef Crack_ het volgende:

[..]

Nouja ik weet eigenlijk ook niet wat de reden is dat je 50 kg moet wegen. Oh wacht, omdat ze dan gewoon in verhouding meer bloed afnemen zegmaar?
Idd, dan ga je het effect van die halve liter veel meer merken
pi_104692914
Ik heb me net ingeschreven als stamceldonor. Wie is nog er meer stamceldonor?
pi_104693216
Ik ben vooralsnog alleen bloeddonor. Vandaag lag weer de nieuwe oproep op de mat. Vanaf maandag mag ik weer binnen 2 weken langs komen. Dat gaan we dus gewoon doen..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_104693742
Goed bezig!
  dinsdag 22 november 2011 @ 21:23:29 #14
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_104693905
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 21:10 schreef angelfish het volgende:
Ik moet me er nog op orienteren, maar denk er wel over
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_104693981
quote:
Waar kan dat?
pi_104694049
Donderdag trouwens maar even langs de huisarts om te kijken waar mijn te lage hb-gehalte vandaan komt.
pi_104694281
Verstandig cookie, je eet wel gewoon vlees neem ik aan?
pi_104694677
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 21:29 schreef computergirl het volgende:
Verstandig cookie, je eet wel gewoon vlees neem ik aan?
Ja, ik woon nog net thuis, dus mijn eetpatroon is juist nu nog goed.

Daarbij is het wel vreemd dat mijn hb tot nu toe bij elke donatie lager was dan de keer daarvoor (steeds een paar tienden). Nu was hij zelfs ruim een vol punt lager dan de vorige keer.

Had de laatste tijd ook al wel dat ik zonder oorzaak vermoeid was, dus ik weet nu wel waar dat nou vandaan komt. Nu nog kijken waarom dat zo is.
pi_104694816
quote:
5s.gif Op dinsdag 22 november 2011 21:24 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Waar kan dat?
Ik heb me hier ingeschreven als stamceldonor: http://europdonor.nl/

Maar Nederland is verdeeld in 2 gebieden, met ook 2 organisaties. Maar dat staat ook wel op die site geloof ik.
pi_104695853
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2011 21:35 schreef angelfish het volgende:

[..]

Maar Nederland is verdeeld in 2 gebieden, met ook 2 organisaties. Maar dat staat ook wel op die site geloof ik.
Handig om te weten, ik mag geen stamceldonor worden omdat ik astma heb.

Ik heb het nu trouwens al 2 keer achter elkaar gehad dat de naald niet lekker zat en het pijn begon te doen na een tijdje. :{ Vrij irritant allemaal.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_104696556
Misschien aan de andere kant laten prikken? Of een andere ader in dezelfde arm? Ik heb links 2 goede, maar smalle aders en rechts helemaal niks bruikbaars. Toen ik rechts geprikt werd, was dat erg onaangenaam, de volgende keer links en het hele probleem was opgelost.
pi_104697495
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 21:58 schreef angelfish het volgende:
Misschien aan de andere kant laten prikken? Of een andere ader in dezelfde arm? Ik heb links 2 goede, maar smalle aders en rechts helemaal niks bruikbaars. Toen ik rechts geprikt werd, was dat erg onaangenaam, de volgende keer links en het hele probleem was opgelost.
Ik zal de volgende keer eens vragen of ze rechts willen prikken. Het maakt mij eigenlijk nooit zoveel uit waar ze prikken, maar weet toevallig wel dat ik de laatste 2 keer links ben geprikt.
Ik ben plasma donor en lig dus al lang aan zo'n apparaat, maar als het dan ook nog eens ontzettend lang duurt en het ook nog eens pijn gaat doen, dan wordt het wel erg irritant.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 22 november 2011 @ 22:18:55 #23
39237 crew  H_T
2733
pi_104697967
quote:
Ik had me opgegeven maar moet nog steeds een afspraak maken voor een intakegesprek :@
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_104698049
Waarom moet je minimaal 50 kilo wegen als ik vragen mag?
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 22 november 2011 @ 22:28:06 #25
39237 crew  H_T
2733
pi_104698658
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 22:19 schreef G.R.S. het volgende:
Waarom moet je minimaal 50 kilo wegen als ik vragen mag?
Zwaardere mensen hebben over het algemeen meer bloed en missen een halve liter dus minder erg dan lichtere mensen. Sanquin heeft de ondergrens voor donatie op 50 kg gezet
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_104699539
Ah, op die manier. Logisch eigenlijk :) Thanks voor het antwoord!
pi_104701910
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2011 21:35 schreef angelfish het volgende:

Ik ben ook stamceldonor. Nu even niet zo veel tijd om het door te spitten, maar hoe zit het met die twee organisaties? Moet ik me bij beide aanmelden?
pi_104709879
Nee, alleen bij de organisatie die in jouw regio actief is. En als je je hebt kunnen aanmelden, dan zal het wel kloppen toch?
pi_104947494
Vandaag al met 6,5 minuut klaar, maar moest na 30 sec wel gelijk knijpen.
Paar uur later bleek dat de wond was gaan lekken, bloed op watje en arm, terwijl naderhand de stuwband best strak heeft gezeten. Waarschijnlijk maar een heel klein blauw plekje.
Wel goed geprikt, voelde er niks van.

Het was best druk, maar heb niet lang moeten wachten. Veel plasmadonors en veel meiden die voor het eerst kwamen geven. ^O^

quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 10:06 schreef angelfish het volgende:
Nee, alleen bij de organisatie die in jouw regio actief is. En als je je hebt kunnen aanmelden, dan zal het wel kloppen toch?
Dan heb ik de goede. :)
pi_104947906
Zo, een mooie ijzerpillenkuur gekregen van de dokter.
pi_104956124
paar uur later? laat je dat watje zo lang zitten?

ik mag tijdelijk ff geen bloed geven. te moe dus een optater van bloedgeven kan ik er niet bij hebben.
vorige week wel lek geprikt op bloedlab. daar lukte het totaal niet om mijn aders goed aan te prikken. kwam telkens 1 buisje bloed uit en dan zoog het vat vacuum. en ik moest 6 buisjes... -O-
pi_104956332
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 07:59 schreef loecje het volgende:
paar uur later? laat je dat watje zo lang zitten?

ik mag tijdelijk ff geen bloed geven. te moe dus een optater van bloedgeven kan ik er niet bij hebben.
vorige week wel lek geprikt op bloedlab. daar lukte het totaal niet om mijn aders goed aan te prikken. kwam telkens 1 buisje bloed uit en dan zoog het vat vacuum. en ik moest 6 buisjes... -O-
Bij ons wikkelen ze je halve arm in van dat rekverband en dat moet je het liefst tot de volgende ochtend laten zitten.
pi_104956596
zo lang? hier ook wel over het watje zo'n kleef verband maar uur later mag het eraf. zodra ik thuis ben gaat dat ding de prullenbak in(nog geen 10min later).

bij lab kreeg ik een watje(of eigenlijk 3 want meerdere keren geprikt). daar had ik beter wel een verband kunnen hebben want thuis zat mn hele arm onder het bloed.

[ Bericht 2% gewijzigd door loecje op 29-11-2011 09:37:54 ]
pi_104957433
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 08:19 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Bij ons wikkelen ze je halve arm in van dat rekverband en dat moet je het liefst tot de volgende ochtend laten zitten.
Bij ons moet je met een watje eerst een minuut de wond dichthouden en daarna doen ze er een pleister om. Ik twijfel nu of het met of zonder watje is.

De laatste keer mocht ik kiezen of ik een verband wilde af alleen een pleister en volgens mij mag zo'n verband er na en paar uur ook wel weer af. Ik ga waarschijnlijk donderdag weer, misschien even naar vragen..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Licht Ontvlambaar dinsdag 29 november 2011 @ 09:36:31 #35
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_104957541
Hier is het normaal een watje en dan twee van die dunne witte pleistertape. Maar ik reageer tegenwoordig allergisch op die pleistertape, dus krijg ik een rekverbandje erom. Dat laat ik wel een aantal uur zitten, omdat ik het vergeet :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_104957726
Zou het voor de blauwe plekken nog schelen om een rekvetband te vragen? Ik druk nu zo hard als ik kan een minuut met het watje op het wondje, daarna watje met pleistertape. Ik krijg altijd een behoorlijke blauwe plek.
pi_104958846
Zijn ze hier dan overdreven bezorgd? Krijg hier altijd een watje en een rekverband eromheen en dat moet 2 uur blijven zitten volgens de arts.
pi_104959471
2uur vind ik wel wat overdreven maar nog wel normaal . tot de volgende ochtend is echt extreem overdreven.
ik ben het na 1min al wel zat zo'n verband.

[ Bericht 11% gewijzigd door loecje op 29-11-2011 10:59:39 ]
  dinsdag 29 november 2011 @ 11:01:35 #39
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_104959679
Ik heb het wel eens gehad dat ik toen ik weg zou rijden met de auto, ineens iets warms voelde. Toen ik keek droop het bloed langs mijn arm, ik had die arm met de elleboog uit het raampje hangen, dus de hele buitenkant van mijn knalgele auto had een bloedspoor tot de grond.
Het leek wel een horrorfilm :D
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_104963006
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 08:40 schreef loecje het volgende:
zo lang?
Waarschijnijk 2 uur later. Ik was het gewoon vergeten eraf te halen, wat ik meestal doe als ik thuis ben.
  dinsdag 29 november 2011 @ 13:40:56 #41
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_104965285
Krijg altijd zo'n plakverbandje, maar dat is volgens mij standaard hier bij plasmadonatie. In principe kun je het eraf halen als het niet meer bloedt
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Dommage arachide-fromage
pi_104973148
Ik heb wel het idee dat die rekverbandjes iets beter helpen tegen de blauwe plekken, al heb ik maar 1x gedoneerd op een andere locatie (waar ze pleisters hadden).

Ik ga wel altijd 's avonds, en ik laat het zitten tot de volgende dag, omdat ik anders bang ben dat ik m'n hele bed onderbloed :p
pi_104973254
als er slecht geprikt is helpt een verbandje daar ook niet tegen.
pi_105023567
Ze hebben bloed hard nodig geloof ik? Afgelopen maand mocht ik niet (maar wel oproep, sms en telefoontje gehad van de bloedbank...) en nu al een nieuwe uitnodiging, vanaf 6 december mag ik weer.
pi_105024231
Ik mag een jaartje niet :( eind vorige maand een tattoo laten zetten, dus... regels zijn regels
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_105094931
Heb ook weer een uitnodiging binnen, ik mag 7 december weer. Ik ben benieuwd hoeveel een dieet doorwerkt op je Hb.. Niet een extreem streng dieet, ik eet vooral gezonder.
  vrijdag 2 december 2011 @ 13:53:54 #47
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_105095167
Zo meteen weer, eens kijken of ik dit jaar dan nog 1 keertje kan.
Dommage arachide-fromage
pi_105099410
ik heb een aantal weken geleden het aanmeldingsformulier opgestuurd naar Nijmegen voor stamceldonor. Nog niks gehoord. Iemand idee hoelang dat gaat duren?
pi_105451558
Ik heb een vraagje dat ik liever niet stel tijdens de keuring dus misschien weet iemand hier het antwoord... Kan je bloed geven als je recentelijk seks hebt gehad met een ongestelde vrouw zonder condoom? (contact met bloed enzo...)
pi_105451625
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 14:10 schreef klown65553 het volgende:
Ik heb een vraagje dat ik liever niet stel tijdens de keuring dus misschien weet iemand hier het antwoord... Kan je bloed geven als je recentelijk seks hebt gehad met een ongestelde vrouw zonder condoom? (contact met bloed enzo...)
Bloed van een ander aanraken is geen probleem, wel als jouw bloed met ander bloed in contact is geweest.
pi_105451688
onveilige seks kan wel een probleem zijn als er kans is op soa's/ hiv
pi_105451718
Je kan trouwens ook vooraf die test op de website maken, en je dan evt. laten bellen. Dan is het nog vrij anoniem.
pi_105451925
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 14:14 schreef loecje het volgende:
onveilige seks kan wel een probleem zijn als er kans is op soa's/ hiv
Tenzij ze vreemdgaat is dat het probleem niet. Wat ik me eigenlijk ook afvroeg, HIV kunnen ze niet niet altijd zien in een bloedtest en daarom doen ze zo moeilijk over risicocontacten... Maar testen ze eigenlijk wel op andere soa's? Kan dat wel met alleen een bloedmonster?
pi_105451964
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 14:21 schreef klown65553 het volgende:

[..]

Tenzij ze vreemdgaat is dat het probleem niet. Wat ik me eigenlijk ook afvroeg, HIV kunnen ze niet niet altijd zien in een bloedtest en daarom doen ze zo moeilijk over risicocontacten... Maar testen ze eigenlijk wel op andere soa's? Kan dat wel met alleen een bloedmonster?
Als het niet in het bloed te vinden is, is het ook niet relevant voor Sanquin natuurlijk. Zal hen een zorg zijn of je met schaamluis rondloopt.

HIV is pas na 3 maanden zichtbaar in het bloed, daarom zijn ze er zo huiverig over. Daarom gewoon even naar dat (gratis) nummer bellen, zij kunnen het je zo vertellen.
  zondag 11 december 2011 @ 14:29:36 #55
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_105452210
quote:
14s.gif Op zondag 11 december 2011 14:12 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Bloed van een ander aanraken is geen probleem, wel als jouw bloed met ander bloed in contact is geweest.
Het is wel een vraag op de lijst maar het hoeft niet direct een afkeurpunt te zijn als je daar ja aankruist.
pi_105453855
Ik heb ook bloed gegeven afgelopen woensdag. Gaat lekker vlot achter elkaar. Is derde keer sinds half augustus.
Ik ben op dieet en dat was te zien aan mn Hb: van 9,9 de vorige keer naar 8,8 deze keer. Ik eet bijna geen rood vlees meer, bijna alleen maar vis of kip. Denk dat dat er mee te maken heeft.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 21 december 2011 @ 00:56:56 #57
39237 crew  H_T
2733
pi_105849789
Eerder vanavond heb ik mijn achttiende donatie gedaan. Daarbij zijn ook de buisjes voor Europdonor afgenomen, dus binnenkort sta ik ook helemaal officieel als stamceldonor geregistreerd :)
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_105860297
Ik was er maandag weer, gezellig bijna 700ml plasma achtergelaten en als dank een boodschappentas gekregen. Toch aardig een Sanquin eindejaarsgeschenk. :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 21 december 2011 @ 12:27:29 #59
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_105861771
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 11:39 schreef Karstman het volgende:
Ik was er maandag weer, gezellig bijna 700ml plasma achtergelaten en als dank een boodschappentas gekregen. Toch aardig een Sanquin eindejaarsgeschenk. :)
Ik vind het maar een lelijk ding. Vorig jaar kregen we een ijskrabber, die was leuk.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_105863300
Ik ben van plan om tussen oud en nieuw nog even langs te gaan, benieuwd of ik dan ook zoiets krijg 8-)
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
pi_105863698
Hoe streng zijn ze met de 2 weken? Ik ben gisteren helemaal vergeten te gaan en vandaag kan ik in principe dus wel...
pi_105864003
quote:
17s.gif Op woensdag 21 december 2011 13:23 schreef douche-eendje het volgende:
Hoe streng zijn ze met de 2 weken? Ik ben gisteren helemaal vergeten te gaan en vandaag kan ik in principe dus wel...
Een paar dagen later dan je kaart aangeeft is geen enkel probleem, gewoon gaan dus. Eerder dan de aangegeven datum wel (dan kan je in theorie te vaak bloedgeven per jaar).
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
  Moderator woensdag 21 december 2011 @ 14:43:28 #63
45833 crew  Fogel
pi_105867355
Ik mag de 29e weer. Bloedbank bijvullen voor rampen met nieuwjaar :P
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_105867999
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 13:30 schreef Fyodor het volgende:

[..]

Een paar dagen later dan je kaart aangeeft is geen enkel probleem, gewoon gaan dus. Eerder dan de aangegeven datum wel (dan kan je in theorie te vaak bloedgeven per jaar).
Vorige keer zat er net 3.5 maand tussen 2 oproepen in, het is nu wel weer even geleden. Had al een oproep maar mocht niet vanwege vakantie in Egypte.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 21 december 2011 @ 20:39:03 #65
39237 crew  H_T
2733
pi_105882154
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 11:39 schreef Karstman het volgende:
Ik heb dit jaar geen Sanquincadeau gehad ;(
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_105884053
Hier net ook een boodschappentas als eindejaarsgeschenk... Ik lag op een rijtje naast sloomstromers en lastigprikkers, kom ik aan met mijn 7 minuten en geen knijpballetje willen ivm te snel stromen & flauwvallen :')
pi_105885417
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 00:56 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Eerder vanavond heb ik mijn achttiende donatie gedaan. Daarbij zijn ook de buisjes voor Europdonor afgenomen, dus binnenkort sta ik ook helemaal officieel als stamceldonor geregistreerd :)
ik ben gisteren geweest voor een buisje bloed voor europdonor! Bloed doneren mag pas weer in februari.
pi_105885661
Zal binnenkort ook een bloed afgeven :D. Weet eigenlijk helemaal niet wat mijn bloedgroep is.

Waarom mogen homo's eigenlijk geen bloed geven, zoals ik de OP lees?
  woensdag 21 december 2011 @ 22:00:29 #69
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_105888097
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 21:31 schreef larry_flynt het volgende:
Zal binnenkort ook een bloed afgeven :D. Weet eigenlijk helemaal niet wat mijn bloedgroep is.

Eigenlijk klopt het ook niet zoals het in de OP staat.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 21 december 2011 @ 22:23:16 #70
39237 crew  H_T
2733
pi_105890004
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 21:31 schreef larry_flynt het volgende:

Volgens Sanquin is er bij die groep aanzienlijk meer kans op verschillende ziektes/infecties. Uit veiligheidsoverwegingen zijn mannen die seksueel contact hebben (gehad) met andere mannen uitgesloten van donorschap
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_105937634
Heb vandaag sinds lange tijd weer gedoneerd, maar heb nu een kleine bloeduitstorting in mijn vinger en mijn ader is ook flink rood, opgezet en pijnlijk. Ziet er niet zo mooi uit, is dit een normale reactie? Vorige keer had ik alleen een puntje rood bij mijn ader en van mijn vinger voelde ik niks.
  donderdag 22 december 2011 @ 22:14:47 #72
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_105938340
Ze hebben waarschijnlijk bij het vingerprikken een klein vaatje geraakt.
pi_105938619
Een dag later gaan resulteerde in een nieuwe oproep vandaag op de mat vinden :') Ze hadden het blijkbaar hard nodig.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 23 december 2011 @ 10:23:13 #74
39237 crew  H_T
2733
pi_105954320
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:03 schreef frame-saw het volgende:
Heb vandaag sinds lange tijd weer gedoneerd, maar heb nu een kleine bloeduitstorting in mijn vinger en mijn ader is ook flink rood, opgezet en pijnlijk. Ziet er niet zo mooi uit, is dit een normale reactie? Vorige keer had ik alleen een puntje rood bij mijn ader en van mijn vinger voelde ik niks.
Het kan gebeuren, maar in mijn ervaring is het zeldzaam. Ik heb zelf 1 keer zoiets gehad in 18 keer doneren
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_105965056
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 10:23 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Het kan gebeuren, maar in mijn ervaring is het zeldzaam. Ik heb zelf 1 keer zoiets gehad in 18 keer doneren
Hmm nouja mss had ik het drukverbandje langer moeten omhouden of zat die gewoon verkeerd. Het ziet er niet heel vrij uit, net of ik er wat in heb gespoten :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')