abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104747965
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 00:48 schreef star_gazer het volgende:
Gisteren met squatten eens rustig te tijd genomen om de juiste grip te hanteren (zie Video niet gevonden [<--- Bug??] van Rippetoe). Duimloze grip met je duimen iets naar binnen gekanteld en de ellebogen omhoog. Het duurde even voor ik het door had (veel gekloot met alleen de bar, moet je de beachboys eens zien kijken), maar uiteindelijk ging het toch erg goed. Zit intussen op 80kg squat (3x5, Rippetoe). Niet bepaald spectaculair, maar wel een mijlpaal, aangezien dat intussen ook mijn lichaamsgewicht is :)

Ik zit overigens muur- en muurvast met de overhead press ;(
Thnx voor het filmpje, zie al wat ik verkeerd deed. :P

Die Mark is toch ook een grappig mens. _O-
If not now, then when.
pi_104749154

misschien al vaker langsgekomen (lees niet heel vaak hier) maar dit filmpje _O_
pi_104749835
Gebruiken mensen hier het 5x5 stronglift programma? En wat vinden jullie ervan?
pi_104750185
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 07:46 schreef borstmelk het volgende:
Gebruiken mensen hier het 5x5 stronglift programma? En wat vinden jullie ervan?
Ik ben er nu een week mee bezig, samen met een pure ecto beginner.

Je bent erg snel klaar en kam soms wel is lekker zijn, maar meestal wil ik toch meer oefeningen doen das wel jammer

En ik heb nu al een week spierpijn in benen, maar dat is niet erg

Ik zou het doen!
pi_104750371
Niets mis met oefeningen toevoegen, zeker op SL 5x5 zou ik sowieso kuiten toevoegen. SS idem dito, in SS zitten dan wel power cleans, maar (zoals Kroc eerder opmerkte) swappen de meeste mensen deze met BOR's / pendlay rows. En dan groeien je kuiten dus niet echt, terwijl je wel 3x per week zware squats doet en minstens 1x per week deadlifts. Mijn LB is super op mijn kuiten na, die vind ik nog te iel afsteken tegen mijn bovenbenen.

Oefeningen toevoegen aan het einde van zo'n schema is een prima idee. Alleen vind ik het zo zonde dat mensen dan kuiten verwaarlozen en eerder 3x per week extra dingen toevoegen voor hun core. :') :P Persoonlijk vind ik dat nog het minst nodig op SS, core groeit prima bij zware squats / deadlifts / wat niet. Zyzz (de FOK!user :') ) had aesthetic abs en obliques zonder die isolatierommel, 160 kg squat op 75 kg BW ofzo als ik het me goed herinner, verder een kwestie van laag bf%. :)
pi_104750782
hartstikke bedankt voor de reacties.

ik bench press nu al een kleine tijd en doe nu 45kg met stang er niet bijgerekend. raden jullie me aan om alsnog met de lege stang te beginnen?
pi_104751193
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 00:48 schreef star_gazer het volgende:
Gisteren met squatten eens rustig te tijd genomen om de juiste grip te hanteren (zie Video niet gevonden [<--- Bug??] van Rippetoe). Duimloze grip met je duimen iets naar binnen gekanteld en de ellebogen omhoog. Het duurde even voor ik het door had (veel gekloot met alleen de bar, moet je de beachboys eens zien kijken), maar uiteindelijk ging het toch erg goed. Zit intussen op 80kg squat (3x5, Rippetoe). Niet bepaald spectaculair, maar wel een mijlpaal, aangezien dat intussen ook mijn lichaamsgewicht is :)

Ik zit overigens muur- en muurvast met de overhead press ;(
1) stop met ze te doen voor n week of 2. Je moet er wel echt zin in hebben, of tenminste de mentale kracht hebben om er echt vol voor te gaan! Maak in die week(en) een leuke programmatje van bijv 6 weken voor bijv 1 dag in de week puur MP gericht. Stap 2 t/m 6 kan je in ogenschouw nemen dan:

2) varrieer met hoge reps, medium reps en singles.
3) triceps werk op orde?
4) face pulls / front raises / dips?
5) techniek check?
6) het is bij mij de lift bij uitstek die het meest onderhevig is aan goede programmering..
Als ik de dag ervoor deads heb gedaan icm power cleans, zijn de traps kapot, mp is kut dan.
Spierpijn adhv benchen (en aanverwanten)? Weer een slechte MP dag...
7) Als je de MP en bench gescheiden houdt op trainingsdagen, dan is het misschien een optie om op BP dag met dumbels als warmingup MP's te doen. Niet te zwaar en te veel, maar opwarmen en dan 3 * 5 bijv. Vinden je schouders ook erg prettig.

Ongevraagd advies ftw!
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_104751246
betreft de overhead press, de simpele mindset dat je je wegdrukt van het gewicht ipv het gewicht omhoog had bij mij al veel geholpen. Je staat veel steviger op de grond.

Voor ik ga ik ga pressen ga ik wel eens onder een deur kozijn staan en gewoon drukken, dan neem je haast automatisch de goede positie aan met je lichaam om al je spieren (lb&ub) aan te spannen om recht op te blijven staan.

[ Bericht 40% gewijzigd door Kroc op 24-11-2011 09:35:06 ]
pi_104751954
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 09:01 schreef borstmelk het volgende:
hartstikke bedankt voor de reacties.

ik bench press nu al een kleine tijd en doe nu 45kg met stang er niet bijgerekend. raden jullie me aan om alsnog met de lege stang te beginnen?
Ik drukte 60 kg incl stang, ben begonnen op 30 kg, voeg nu 2,5 kg er netjes iedere keer bij, je bent snel genoeg op je oude gewicht
pi_104753873
quote:
14s.gif Op donderdag 24 november 2011 00:49 schreef star_gazer het volgende:

[..]

1999 belde.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
mad?
  donderdag 24 november 2011 @ 12:53:09 #111
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_104756558
Roteren jullie de polsen op de top van een dumbbell shoulder press? Waarom wel/niet?
Confidence through competence
pi_104756659
Nee, extra moeite :P
pi_104756662
Bij een shoulder press? Wat heeft dat voor nut, behalve je schouders verneuken?
  donderdag 24 november 2011 @ 13:06:53 #114
55709 Stereotomy
pi_104756919
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 12:57 schreef 16meter het volgende:
Bij een shoulder press? Wat heeft dat voor nut, behalve je schouders verneuken?
Daar probeer ik dus achter te komen, waarom sommige mensen het doen. :P
pi_104757190
quote:
7s.gif Op donderdag 24 november 2011 12:53 schreef Stereotomy het volgende:
Roteren jullie de polsen op de top van een dumbbell shoulder press? Waarom wel/niet?
Nooit gedaan i.i.g.. Ik snap het nut ervan ook niet eerlijk gezegd |:(
pi_104757207
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:06 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Daar probeer ik dus achter te komen, waarom sommige mensen het doen. :P
AHNOLD PRESS
DIE MOHST ZADISFYIN FEHLIN YHU CAN GET IN DEH GYM IS DEH PAHMP!!!

http://www.exrx.net/Weigh(...)r/DBArnoldPress.html

Bedoel je dit? :')
  donderdag 24 november 2011 @ 13:21:17 #117
55709 Stereotomy
pi_104757448
quote:
10s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:14 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

AHNOLD PRESS

http://www.exrx.net/Weigh(...)r/DBArnoldPress.html

Bedoel je dit? :')
Nee, normale overhead press met dumbbells. Je begint dan op schouderhoogte, palmen naar voren. Je drukt de dumbbels naar boven en eindigt met de palmen naar elkaar toe in parallel.

Vroeg me af wat het voordeel hier van was.
pi_104757656
quote:
7s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:21 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Nee, normale overhead press met dumbbells. Je begint dan op schouderhoogte, palmen naar voren. Je drukt de dumbbels naar boven en eindigt met de palmen naar elkaar toe in parallel.

Is er niet.
pi_104757861
quote:
7s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:21 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ah, zo. Ja, dat zie ik hier ook wel meer. Ik doe het niet in ieder geval.

Variaties in pushups zie je ook veel. Ik doe pushups het liefste op mijn vuisten, dan kan je ook nog iets dieper gaan en het voelt gewoon beter. Maar mensen doen het ook met platte handen met hun polsen op allerlei denkbare manieren gedraaid. :P Pushups met voeten op een bankje is ook chill. :)

Ik ben trouwens al meer dan een week zonder creatine, vind het zonde / onverstandig om ermee door te gaan omdat ik nu zo weinig train. Wanneer ik weer begin met SS dan neem ik het weer, gewoon de eerste twee dagen een dubbele dosis nemen om het weer aan te vullen? :o
  donderdag 24 november 2011 @ 13:34:46 #120
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_104758027
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 11:19 schreef 16meter het volgende:

[..]

mad?
Word wel een beetje moe van die afgezaagde grappen. Heb er zelf ook aan meegedaan, maar de lol is er wel van af intussen.

Huhuhuh pundakaas huhuhuhuh voetbal en je benen enzulks huhuhuhuh

Heb het wel gehad met die lui die zichzelf ubertof vinden omdat ze hun benen trainen. Verrassing; is niks stoers aan. Doen we vrijwel allemaal.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_104758060
Denk je dat?
pi_104758438
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 09:22 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

1) stop met ze te doen voor n week of 2. Je moet er wel echt zin in hebben, of tenminste de mentale kracht hebben om er echt vol voor te gaan! Maak in die week(en) een leuke programmatje van bijv 6 weken voor bijv 1 dag in de week puur MP gericht. Stap 2 t/m 6 kan je in ogenschouw nemen dan:

2) varrieer met hoge reps, medium reps en singles.
3) triceps werk op orde?
4) face pulls / front raises / dips?
5) techniek check?
6) het is bij mij de lift bij uitstek die het meest onderhevig is aan goede programmering..
Als ik de dag ervoor deads heb gedaan icm power cleans, zijn de traps kapot, mp is kut dan.
Spierpijn adhv benchen (en aanverwanten)? Weer een slechte MP dag...
7) Als je de MP en bench gescheiden houdt op trainingsdagen, dan is het misschien een optie om op BP dag met dumbels als warmingup MP's te doen. Niet te zwaar en te veel, maar opwarmen en dan 3 * 5 bijv. Vinden je schouders ook erg prettig.

Ongevraagd advies ftw!
Wat een bro science. :')

Je moet nooit stoppen, gewoon deloaden en daarna weer rustig 2.5kg per training erbij.
If not now, then when.
  donderdag 24 november 2011 @ 13:53:41 #123
55709 Stereotomy
pi_104758842
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:44 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Wat een bro science. :')

Je moet nooit stoppen, gewoon deloaden en daarna weer rustig 2.5kg per training erbij.
Kan allebei natuurlijk.
pi_104760245
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:53 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Kan allebei natuurlijk.
Toch raad ik het niet aan om 2! weken te stoppen, in het Stronglift boek staat namelijk dat je nooit moet stoppen, als je vast zit gewoon op dat gewicht blijven en als het echt niet gaat deloaden en rustig weer opbouwen.
If not now, then when.
pi_104760820
quote:
10s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:14 schreef Panzermaus het volgende:
_O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')