De mensen die nu een kabinet hebben waarin hun partij niet in vertegenwoordigd is hebben er inderdaad niks aan, maar de rechtervleugel van de nederlandse samenleving toch wel?quote:Op woensdag 23 november 2011 17:37 schreef DeLuna het volgende:
Ik ben wel voor censuskiesrecht maar ik weet nog niet helemaal in welke vorm en wat de eisen zullen zijn. Het zal in ieder geval niet met IQ te maken hebben.
Wat ik belangrijk vind is dat mensen die stemmen ook echt weten waar ze op stemmen. Dat strategisch stemmen van tegenwoordig hebben we ook niks aan, blijkt maar weer.
Dat hangt er vanaf. Als er gedaan wordt wat beloofd is wel natuurlijk. Maar ik hoor zoveel klachten over dit kabinet dat ik daar ook aan twijfel.quote:Op woensdag 23 november 2011 17:41 schreef Euribob het volgende:
[..]
De mensen die nu een kabinet hebben waarin hun partij niet in vertegenwoordigd is hebben er inderdaad niks aan, maar de rechtervleugel van de nederlandse samenleving toch wel?
Hier voel ik ook wel wat voor.quote:Op woensdag 23 november 2011 17:41 schreef EchtGaaf het volgende:
Verkiezingsrijbewijs is een beter plan.
Je gaat aan mensen vragen waar ze op stemmen om ze vervolgens te toetsen?quote:Op woensdag 23 november 2011 17:52 schreef Wapperbaard het volgende:
[..]
Hier voel ik ook wel wat voor.
Het is wel van belang dat de vraagstelling volledig onafhankelijk en objectief is en vooral betrekking heeft op het Nederlands verkiezingsstelsel en de werking van onze overheid.
Als je vragen gaat stellen over partijprogramma's begeef je je al op dun ijs maar het is denk wel de beste manier om te pijlen of mensen weten waar ze op stemmen.
Kennis van actualiteiten is ook relevant natuurlijk.
Dan heb je het over erfrecht, niet stemrechtquote:Op woensdag 23 november 2011 17:33 schreef Wapperbaard het volgende:
Mensen zullen van nature hun eigen gewin willen halen en je kan er over het algemeen wel van uit gaan dat de scheiding tussen arm en rijk zeer groot zal worden.
Een hoog IQ staat niet garant voor de wens voor een prettige en rechtvaardige samenleving voor iedereen.
Een aristocratie is een formule voor onderdrukking en uiteindelijk revolutie.
Je toetst of ze zich voldoende in de materie hebben verdiept.quote:Op woensdag 23 november 2011 18:07 schreef betyar het volgende:
[..]
Je gaat aan mensen vragen waar ze op stemmen om ze vervolgens te toetsen?
Materie waarvan? Iemand die een broertje dood heeft aan bepaalde opvattingen van een politieke partij en zich niet voor die partij interesseert ga je die dan toetsen of hij/zij wel het partijprogramma heeft doorgelezen van alle partijen of wat wil je gaan toetsen?quote:Op woensdag 23 november 2011 18:35 schreef Wapperbaard het volgende:
[..]
Je toetst of ze zich voldoende in de materie hebben verdiept.
Waarom? Mensen op mogen stemmen op wie zij willen. Overigens vind ik het wel belangrijk dat de mensen weten hoe de politiek en onze staatsinrichting werkt! Maar daarvoor hebben wij maatschappijleer op school.quote:Op woensdag 23 november 2011 17:37 schreef DeLuna het volgende:
Ik ben wel voor censuskiesrecht maar ik weet nog niet helemaal in welke vorm en wat de eisen zullen zijn. Het zal in ieder geval niet met IQ te maken hebben.
Wat ik belangrijk vind is dat mensen die stemmen ook echt weten waar ze op stemmen. Dat strategisch stemmen van tegenwoordig hebben we ook niks aan, blijkt maar weer.
Dat "vak" ziet rechts het liefst meteen verdwijnen.quote:Op woensdag 23 november 2011 19:42 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Waarom? Mensen op mogen stemmen op wie zij willen. Overigens vind ik het wel belangrijk dat de mensen weten hoe de politiek en onze staatsinrichting werkt! Maar daarvoor hebben wij maatschappijleer op school.
Integendeel, mensen stemmen strategisch, omdat het werkt.quote:Op woensdag 23 november 2011 17:37 schreef DeLuna het volgende:
Nee.quote:Op woensdag 23 november 2011 20:12 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat "vak" ziet rechts het liefst meteen verdwijnen.
haha alleen maar omdat jij het onzin vind:Pquote:Op woensdag 23 november 2011 22:48 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nee.
CKV (cultuur/kunstvorming) mag van mij wel geschrapt worden.
Mijn ervaring zegt dat de meeste kinderen, met uitzondering van een paar hipsters, helemaal geen feeling hebben voor het vak.quote:Op woensdag 23 november 2011 23:23 schreef NLRuben het volgende:
[..]
haha alleen maar omdat jij het onzin vind:P
haha, ik zie kunst als een vorm van je mening of denkbeeld en creativiteit. Dat dit vak verkeerd geleerd word ben ik met je eens maar het moet niet verdwijnen.quote:Op woensdag 23 november 2011 23:25 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Mijn ervaring zegt dat de meeste kinderen, met uitzondering van een paar hipsters, helemaal geen feeling hebben voor het vak.
juist en ook bij de cultuur, kunst en concerten moet maar eens het mindere publiek geweerd gaan worden, dat aan die subsidies ook door hen wordt bijgedragen is voor hen nog geen reden om zich er ook te vertonenquote:Op donderdag 24 november 2011 11:45 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Goed idee, en die regel ook invoeren op Schiphol. Want wat je tegenwoordig op die vliegtuigen ziet stappen, daar krijgt een paard de hik van. Waar zijn de tijden gebleven dat je alleen goed geschoolde tweeverdieners bij de KLM aan de wijn zag nippen?
Nou, dan laat je ze wel heel weinig keus. Ze kunnen natuurlijk ook naar het voetbalstadion, een Normaal concert in een circustent, een autorally of het Zwarte Cross muziekfestijn.quote:Op donderdag 24 november 2011 11:55 schreef Goofjansen het volgende:
[..]
juist en ook bij de cultuur, kunst en concerten moet maar eens het mindere publiek geweerd gaan worden, dat aan die subsidies ook door hen wordt bijgedragen is voor hen nog geen reden om zich er ook te vertonen
Laat die mensen met een laag IQ maar naar de macdonalds gaan
Dit is een voorbeeld van demagogie.quote:Op maandag 21 november 2011 11:27 schreef Elfletterig het volgende:
Een voorbeeld van hoe je politiek concreet en tastbaarder kunt maken kwam ik toevallig gisteren op de PvdA-website tegen:
Met zo'n domme post is het wel duidelijk dat je geen 121 zal scoren. Misschien dat je twee tests hebt gedaan en de resultaten mbv een rekenmachine opgeteld hebt? Dat is dan weer niet de bedoeling... Leg ik nog wel een keer uit.quote:Op woensdag 23 november 2011 05:11 schreef Mishu het volgende:
Mijn iq is 121 en ik stem SP. Stelling weerlegd. Ergo: slotje.
EQ een optie.quote:Op donderdag 24 november 2011 20:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Met zo'n domme post is het wel duidelijk dat je geen 121 zal scoren. Misschien dat je twee tests hebt gedaan en de resultaten mbv een rekenmachine opgeteld hebt? Dat is dan weer niet de bedoeling... Leg ik nog wel een keer uit.
Volgens mij was dat Geschiedenis & Staatsinrichting.quote:Op woensdag 23 november 2011 19:42 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Waarom? Mensen op mogen stemmen op wie zij willen. Overigens vind ik het wel belangrijk dat de mensen weten hoe de politiek en onze staatsinrichting werkt! Maar daarvoor hebben wij maatschappijleer op school.
Een goed gemotiveerde reden waarom ze willen stemmen zou beter zijn.quote:Op woensdag 23 november 2011 18:35 schreef Wapperbaard het volgende:
[..]
Je toetst of ze zich voldoende in de materie hebben verdiept.
dude lees jezelf in. In nederland wonen ongeveer 1.522.222 mensen met een iq van 120+quote:Op vrijdag 25 november 2011 02:52 schreef popolon het volgende:
120? Daar vraag je nogal wat, dan mogen er maar twaalf mensen in Nederland stemmen, inclusief Tatjana. Wil je dat echt TS?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |