abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 november 2011 @ 13:43:36 #101
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_104965376
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 13:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Adam en God hadden het haar gezegd?

[..]

Omdat hij God tegensprak?

[..]

Wat wil je van me horen dan? Dat je gelijk hebt? Ik heb mijn kijk op die 'straf' al meerdere malen gegeven.
Waar staat dat in de bijbel? Of is dat eigen interpretatie...

Wist Adam dat God tegenspreken verkeerd was?
  dinsdag 29 november 2011 @ 13:44:47 #102
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_104965413
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 13:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Indien diegene God tegenspreekt en men de wil van die entiteit vervolgens doet wel ja. Zoiets heet een idool of een afgod.

[..]

Natuurlijk gaat dat gebod wel op. God is onveranderlijk, zijn wetten zijn dat ook.
Ali gedenk jij de sabbatdag? (de zaterdag dus)

Gods wetten kunnen wel onveranderlijk zijn maar als die wetten niet bekend zijn of niet opgeschreven dan ben je nog nergens.

[ Bericht 8% gewijzigd door hoatzin op 29-11-2011 13:59:26 ]
  dinsdag 29 november 2011 @ 14:35:02 #103
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_104966839
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 13:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Indien diegene God tegenspreekt en men de wil van die entiteit vervolgens doet wel ja. Zoiets heet een idool of een afgod.

[..]

Natuurlijk gaat dat gebod wel op. God is onveranderlijk, zijn wetten zijn dat ook.
wacht, welke 10 geboden (zou ATON zeggen en bij zijn afwezigheid doe ik het even)
Welke 10 geboden ?
pi_104968641
quote:
Nee, God is jouw afgod. Alles wat jij denkt dat god doet mag en mensen die het tegenspreken zijn volgens jou de boosdoeners. Terwijl de slang enkel de waarheid sprak, toen hij zei dat Eva en Adam als god(en) zouden zijn.
Dit bekend God ook nog door te zeggen: Ziet nu, de mens is als onzer geworden. Kennende goed en kwaad.

Dat is ook de reden voor god geweest om de mens uit het paradijs te zetten, pure jaloezie dus.

"Nu dan, dat hij zijn hand niet uitsteke, en neme ook van den boom des levens, en ete, en leve in eeuwigheid".

Hier zie je ook dat de mens de boom des levens nodig had om eeuwig te leven. De dood is dus niet een gevolg van de vrucht van kennis van goed en kwaad. Maar de dood is het gevolg van het verwijderd worden uit de tuin. Dus door god zelf, omdat hij het niet kon waarderen dat de mens was geworden als hem/hen.

quote:
Nee hoor, God gaf pas op de Horebberg zijn wet aan het volk Israel. Waarom je dan met het derde gebod aankomt zetten is mij (en velen met mij) een raadsel.
pi_104975613
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 13:43 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Waar staat dat in de bijbel? Of is dat eigen interpretatie...
Dat is mijn eigen interpretatie. Adam en Eva worden niet als idioten afgeschilderd. Ik ga er van uit dat Eva zich wel af heeft gevraagd 'waar kom ik vandaan? Waar komt alles vandaan?'. Zoals iedereen in het leven doet. Maar zwart op wit heb ik het niet nee. Het tegendeel ook niet.

quote:
Wist Adam dat God tegenspreken verkeerd was?
Hij wist dat van het eten van die boom verkeerd was, want God had het verboden. Of in ieder geval had hij geen reden om te twijfelen aan Gods woord, ik denk dat dat een correctere weergave is. Dus toen de slang dat tegensprak, of eigenlijk Eva aangezien zij die vrucht gaf, wist hij dat ook. Ze lieten zich verleiden. Eva was niet dood zoals God had gezegd. Die vrucht zag er zo aantrekkelijk uit. Hij wilde zich niet afscheiden van Eva. Het leek niet verkeerd te zijn. Dus at ie. Slechte beslissing.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ali_Kannibali op 29-11-2011 18:40:39 ]
pi_104975642
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 13:44 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ali gedenk jij de sabbatdag? (de zaterdag dus)
Ja.

quote:
Gods wetten kunnen wel onveranderlijk zijn maar als die wetten niet bekend zijn of niet opgeschreven dan ben je nog nergens.
Daar heb je helemaal gelijk in.
pi_104977885
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 18:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat is mijn eigen interpretatie. Adam en Eva worden niet als idioten afgeschilderd. Ik ga er van uit dat Eva zich wel af heeft gevraagd 'waar kom ik vandaan? Waar komt alles vandaan?'. Zoals iedereen in het leven doet. Maar zwart op wit heb ik het niet nee. Het tegendeel ook niet.
Hoezo denk je dit? Kende je Adam en Eva persoonlijk?

quote:
Hij wist dat van het eten van die boom verkeerd was, want God had het verboden. Of in ieder geval had hij geen reden om te twijfelen aan Gods woord, ik denk dat dat een correctere weergave is. Dus toen de slang dat tegensprak, of eigenlijk Eva aangezien zij die vrucht gaf, wist hij dat ook. Ze lieten zich verleiden. Eva was niet dood zoals God had gezegd. Die vrucht zag er zo aantrekkelijk uit. Hij wilde zich niet afscheiden van Eva. Het leek niet verkeerd te zijn. Dus at ie. Slechte beslissing.
Waarom denk je dat Adam zich niet wilde laten afscheiden van Eva? Waarom denk je dat hij het niet verkeerd vond lijken? Kende je Adam persoonlijk?

Er staat zo weinig in over Adam en Eva, dat je alles wat jij zegt niet hard kan maken. Het is allemaal kinderbijbel werk. En waarom denk je dat Adam en Eva niet dom waren.

Ze hadden geen eens kennis van goed en kwaad, dus zo slim waren ze nou ook weer niet.
pi_104979230
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 19:10 schreef Berjan1986 het volgende:

[..]

Hoezo denk je dit? Kende je Adam en Eva persoonlijk?

Omdat ze niet als geestelijk gehandicapten beschreven worden.

quote:
Waarom denk je dat Adam zich niet wilde laten afscheiden van Eva? Waarom denk je dat hij het niet verkeerd vond lijken? Kende je Adam persoonlijk?
Dat blijkt uit de tekst wat mij betreft.

quote:
Er staat zo weinig in over Adam en Eva, dat je alles wat jij zegt niet hard kan maken. Het is allemaal kinderbijbel werk. En waarom denk je dat Adam en Eva niet dom waren.
Omdat alles wat God had gemaakt, goed was. Ze spreken als intelligente mensen. Alles was sowieso beter dan vandaag de dag, omdat zonde en bederf hen niet had aangestast. Logischerwijs waren ze intelligent. Waarschijnlijk een stuk intelligenter dan wij vandaag de dag, na al die generaties aan genenbederf.

quote:
Ze hadden geen eens kennis van goed en kwaad, dus zo slim waren ze nou ook weer niet.
Zelfs de allerslimsten onder ons laten zich verleiden tot kwade daden.
pi_104982581
quote:
Omdat ze niet als geestelijk gehandicapten beschreven worden.
Tussen geestelijk gehandicapt en slim zit nog wel een heel grijs gebied.

quote:
Dat blijkt uit de tekst wat mij betreft.
"en zij gaf ook haar man met haar, en hij at."

Ja hoor, dat haal ik er ook allemaal uit.

quote:
Omdat alles wat God had gemaakt, goed was. Ze spreken als intelligente mensen.
Nou, er staat welgeteld een zin in van Adam en een hele zin van Eva. En Adam noemt zijn vrouw: Vlees van mijn vlees, en mannine zal ze heten.

Ik kan die man nou niet van enig creativiteit betichten.

quote:
Alles was sowieso beter dan vandaag de dag, omdat zonde en bederf hen niet had aangestast. Logischerwijs waren ze intelligent. Waarschijnlijk een stuk intelligenter dan wij vandaag de dag, na al die generaties aan genenbederf.
Genenbederf? Heb je daar bewijzen voor?

quote:
Zelfs de allerslimsten onder ons laten zich verleiden tot kwade daden.
Je snapt werkelijk niet wat de boom van kennis van goed en kwaad precies inhoudt he?
pi_104982854
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 20:34 schreef Berjan1986 het volgende:

[..]

Tussen geestelijk gehandicapt en slim zit nog wel een heel grijs gebied.

Ja.

quote:
"en zij gaf ook haar man met haar, en hij at."

Ja hoor, dat haal ik er ook allemaal uit.
Verplaats je in zijn schoenen. Al droeg hij geen schoenen.

quote:
Nou, er staat welgeteld een zin in van Adam en een hele zin van Eva. En Adam noemt zijn vrouw: Vlees van mijn vlees, en mannine zal ze heten.

Ik kan die man nou niet van enig creativiteit betichten.

Lol.

quote:
Genenbederf? Heb je daar bewijzen voor?
Kijk eens om je heen en in de spiegel.

quote:
Je snapt werkelijk niet wat de boom van kennis van goed en kwaad precies inhoudt he?
Ik gun je het plezier om die kennis voor jezelf te houden en je tijd niet te besteden aan het mij uit te leggen.
pi_104983144
quote:
Ja.
ja.

quote:
Verplaats je in zijn schoenen. Al droeg hij geen schoenen.
Dus hij zou een stukje van de vrucht genomen hebben om haar niet af te scheiden?

quote:
Lol.
quote:
Kijk eens om je heen en in de spiegel.
Als ik naar buiten kijk en ik zie een oud vrouwtje. Ik kijk daarna naar mijzelf in de spiegel dan weet ik dat het tegendeel waar is. Genen degeneren niet, maar ze worden steeds beter.
Mensen worden langer en langer. Kijk eens naar de NBA, die lui worden steeds langer en leniger.

quote:
Ik gun je het plezier om die kennis voor jezelf te houden en je tijd niet te besteden aan het mij uit te leggen.
Bedankt
pi_104985897
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 20:44 schreef Berjan1986 het volgende:

[..]

ja.

[..]

Dus hij zou een stukje van de vrucht genomen hebben om haar niet af te scheiden?
Beeld je de perfecte vrouw in. Zou jij daar als man afstand van willen doen? Moeilijk...

quote:
Als ik naar buiten kijk en ik zie een oud vrouwtje. Ik kijk daarna naar mijzelf in de spiegel dan weet ik dat het tegendeel waar is. Genen degeneren niet, maar ze worden steeds beter.
Mensen worden langer en langer. Kijk eens naar de NBA, die lui worden steeds langer en leniger.
Ik wil niet een biologie of evolutie discussie aangaan, maar persoonlijk als ik naar de mens kijk, observeer ik een boel accumulaties van schoonheidsfoutjes, zaken die gedegenereerd zijn. Langer en leniger hangt niet van verbetering van genen af, maar meer van dieet en beweging.
pi_104986629
quote:
Beeld je de perfecte vrouw in. Zou jij daar als man afstand van willen doen? Moeilijk...
En als Adam die vrucht niet nam, dan zou hij afgescheiden raken van Eva?
Doe jij ook alles wat je vrouw of vriendin je vertelt, omdat je niet van haar afgescheiden wilt raken?

quote:
Ik wil niet een biologie of evolutie discussie aangaan, maar persoonlijk als ik naar de mens kijk, observeer ik een boel accumulaties van schoonheidsfoutjes, zaken die gedegenereerd zijn. Langer en leniger hangt niet van verbetering van genen af, maar meer van dieet en beweging.
En hoe weet je dat het vroeger beter was?

"God zag dat het goed was" is nogal een mager bewijs voor perfecte genen, vindt je niet?

En volgens mij zitten lengte en lenigte dus wel in de genen, maar ja ik ben dan ook niet een expert.

http://www.nu.nl/wetensch(...)den-lengtegenen.html

Ik ben niet zo erg lenig, omdat mijn vader dat ook niet was. We hebben allebei een te korte spier. Ik kan vroeger iedere dag bewogen hebben, maar die spier groeide niet aan.
pi_105003146
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 21:47 schreef Berjan1986 het volgende:

[..]

En als Adam die vrucht niet nam, dan zou hij afgescheiden raken van Eva?
Ja natuurlijk.

quote:
Doe jij ook alles wat je vrouw of vriendin je vertelt, omdat je niet van haar afgescheiden wilt raken?
Gelukkig niet. Maar volgens mij is het irrelevant wat ik doe en niet doe.

quote:
En hoe weet je dat het vroeger beter was?

"God zag dat het goed was" is nogal een mager bewijs voor perfecte genen, vindt je niet?
Dat is het zeker. Maar indien alles door degeneratie zwakker lijkt te worden, zal dat in het verleden minder, of geheel niet, het geval zijn geweest. Dat is gewoon logisch.

quote:
En volgens mij zitten lengte en lenigte dus wel in de genen, maar ja ik ben dan ook niet een expert.

http://www.nu.nl/wetensch(...)den-lengtegenen.html
Ik denk dat het een combinatie van zaken is. Uiteraard spelen genen ook een rol. Maar ook dieet en beweging en nog veel meer factoren.

quote:
Ik ben niet zo erg lenig, omdat mijn vader dat ook niet was. We hebben allebei een te korte spier. Ik kan vroeger iedere dag bewogen hebben, maar die spier groeide niet aan.
Dat is dan een voorbeeld van degeneratie. Ik ben allergisch voor allerlei beesten, ook geerfd.. Mijn ogen zijn erg slecht, ook geerfd. Ik heb een hallux valgus, ook geerfd, die door het dragen van te kleine schoenen verergert = omgevingsfactor.. Allemaal degeneratie.
pi_105003626
Degeneratie is volgens mij gewoon een onomstootbaar gegeven.
Als mensen vroeger zeer slechte ogen hadden konden ze daar simpelweg niet meer overleven en gingen ze dus dood. Survival of the fittest.
Nu krijg je een bril, of een laserbehandeling, en kan je prima overleven en je dus ook voortplanten, waarbij je je genen, en dus grotere kans op slecht zicht, doorgeeft.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_105003987
quote:
Ja natuurlijk.
Vind je het erg dat ik dat niet een goed argument vind?

quote:
Gelukkig niet. Maar volgens mij is het irrelevant wat ik doe en niet doe.
Als je in iemand zijn schoenen gaat staan, dan is het wel relevant wat jij wel en niet doet.

quote:
Dat is het zeker. Maar indien alles door degeneratie zwakker lijkt te worden, zal dat in het verleden minder, of geheel niet, het geval zijn geweest. Dat is gewoon logisch.
Degeneratie is helaas geen feit. Dus een beetje vreemd om van daar uit door te redeneren.

quote:
Ik denk dat het een combinatie van zaken is. Uiteraard spelen genen ook een rol. Maar ook dieet en beweging en nog veel meer factoren.
Als het OOK een kwestie van genen is, dan is er dus geen sprake van echte degeneratie, niet op de natuurlijke manier die volgens christenen het geval is.

quote:
Dat is dan een voorbeeld van degeneratie. Ik ben allergisch voor allerlei beesten, ook geerfd.. Mijn ogen zijn erg slecht, ook geerfd. Ik heb een hallux valgus, ook geerfd, die door het dragen van te kleine schoenen verergert = omgevingsfactor.. Allemaal degeneratie.
Waarom dan? Wie zegt dat mijn overgrootvader beter af was, of mensen nog verder terug in de geschiedenis?
Als ik net zo "slecht" ben als mijn vader, is er dan sprake van degeneratie?
pi_105004129
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 12:55 schreef UltraR het volgende:
Degeneratie is volgens mij gewoon een onomstootbaar gegeven.
Als mensen vroeger zeer slechte ogen hadden konden ze daar simpelweg niet meer overleven en gingen ze dus dood. Survival of the fittest.
Nu krijg je een bril, of een laserbehandeling, en kan je prima overleven en je dus ook voortplanten, waarbij je je genen, en dus grotere kans op slecht zicht, doorgeeft.
Dan ligt het meer aan de omstandigheden dan aan de natuur. Terwijl volgens christenen het een natuurlijk gegeven is dat er degeneratie op treedt.
pi_105004341
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 13:13 schreef Berjan1986 het volgende:

[..]

Dan ligt het meer aan de omstandigheden dan aan de natuur. Terwijl volgens christenen het een natuurlijk gegeven is dat er degeneratie op treedt.
Tja, de mens staat mijlenver bovenaan de voedselketen zonder natuurlijke vijanden waardoor er niet meer gestreden hoeft te worden om te overleven (voorlopig iig, moet nog zien wat er gebeurd als we straks met 10+ miljard mensen zijn), waardoor er aandacht besteed kan worden aan het in leven houden van de zwakkeren binnen de soort. Dat kan je een natuurlijk gegeven noemen.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
  woensdag 30 november 2011 @ 13:48:48 #119
307622 Perox
(niet de echte)
pi_105005221
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 12:47 schreef tastycomawife het volgende:

[..]

Het was niet de boom van kennis, het was de boom van kennis van goed en kwaad. Welk onderscheid adam onbekend was. Je hebt dus het scenario van een mens zonder kennis van goed of slecht en lijden of dood, die wordt verteld dat het slecht(?) is om van een vrucht te eten, want dan gaat ie dood(?). Het is alsof je tegen een peuter zegt het slecht is om links van de straat mag lopen terwijl ie het onderscheid tussen goed en slecht en links en rechts niet kent. En hem en zijn nageslacht daarvoor disproportioneel straft.

[..]

Logisch gevolg he? Het enige wat logisch is, is dat god een systeem ontwierp waarin fouten kunnen worden afgeschoven en persoonlijke verantwoordelijkheid uit de weg wordt gegaan, waarbij de mens ziek gemaakt wordt, en bevolen om beter te worden, waarbij we geboren worden met een enorme schuld, en verplicht om die af te betalen want anders.....

[..]

Nee god dwingt niet, net zoals de mafiabaas je ook niet dwingt te betalen, want je kan altijd opteren om je benen te laten breken. God dwingt je niet om van hem te houden, je kan altijd opteren om je een eeuwigheid te laten martelen.
Ik praat niet over de gangbare interpretatie van de bijbel, maar van mijn eigen invulling ervan.

In mijn beleving is de "afscheiding van God", de zogenaamde zondeval, een gevolg van het maken van een inschattingsfout van de mens, onder invloed van zijn ego (slang). Ego staat sindsdien in de weg om de verbinding weer te kunnen ervaren, de verbinding die er altijd is gebleven. God spreekt nog immer tot de mens, de mens is nog immer zondevrij en perfect en heilig. De schellen van je ogen werpen, het ego achter je laten, en de verbinding met God herontdekken zal voor alle mensen leiden tot het toetreden tot het Koninkrijk Gods, geen mens kan zijn toegangskaartje ooit verspelen.

De reden dat dit zo loopt is het direct gevolg van het feit dat de mens in evenbeeld van God is geschapen met een intrinsieke heiligheid en scheppingsvermogen. Dat scheppingsvermogen lijkt de mens in de problemen te brengen, maar dat is ten eerste tijdelijk en ten tweede illusionair. Of andersom, dan maakt niet veel uit als de tijd eenmaal ophoudt te bestaan.. ;)
pi_105005582
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 12:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Typisch degeneratie idd. :P
pi_105007878
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 13:58 schreef TerryStone het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Typisch degeneratie idd. :P
Moet je voor de lol eens met een grote aap gaan worstelen.
pi_105015301
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 21:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

De vraag is niet of Hij het mag, maar of het anders kan.

Het is inderdaad een dictatuur. Maar God accepteert alleen hen die Hem ook als dictator willen. Ik wil niets liever dan die dictator, omdat het een goede dictator is, met zinnige wetten, die in ons eigen voordeel zijn.
Ik heb nog nooit een christen horen toegeven dat zijn god een dictator is. Geen probleem voor mij, geloof wat je wil maar weet dat je in een god gelooft die niet te onderscheiden is van satan. Je zit in een situatie waarin een opperwezen je zegt dat hij goed is zodat alles wat ie doet, bevestigt dat hij goed is. Als je moraliteit van een opperwezen komt, in je hart geschreven zeg maar, kan je onmogelijk onafhankelijk vaststellen wat goed is. Er is geen ijkpunt. Goed wordt dan wat je is vertelt dat goed is.
Regels als niet stelen en niet moorden komen niet van de christelijke god. Ze bestaan in elke cultuur. Als je onafhankelijk van religie niet kan inzien waarom die regels goed zijn voor een samenleving, tja....

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 13:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat ze geen concept hadden van lijden en dood? Je kent Adam en Eva persoonlijk? Het lijkt me onwaarschijnlijk dat een God die hen eerst zegent met een schitterend paradijs en de hele wereld aan hen geeft, vervolgens iets opdraagt wat ze niet kunnen begrijpen. Als jij dat wil geloven, ga vooral je gang, ik hou je niet tegen en zal je niet proberen te overtuigen van het tegendeel, maar ik geloof daar niet in.
Lijkt me simpel. In de bijbel staat dat lijden en dood pas hun intrede maakten na de val van de mens. Daarvoor konden ze onmogelijk weten wat dat inhield. Het kon dus ook geen afschrikmiddel zijn.

quote:

[..]

[..]

Hij wist dat van het eten van die boom verkeerd was, want God had het verboden.
Leg me eens uit hoe iemand zonder concept van goed of slecht weet hoe iets goed of slecht is?
pi_105015368
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 14:56 schreef UltraR het volgende:

[..]

Moet je voor de lol eens met een grote aap gaan worstelen.
Wij stammen niet af van de huidige apensoorten.
pi_105021385
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 18:23 schreef tastycomawife het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een christen horen toegeven dat zijn god een dictator is. Geen probleem voor mij, geloof wat je wil maar weet dat je in een god gelooft die niet te onderscheiden is van satan. Je zit in een situatie waarin een opperwezen je zegt dat hij goed is zodat alles wat ie doet, bevestigt dat hij goed is. Als je moraliteit van een opperwezen komt, in je hart geschreven zeg maar, kan je onmogelijk onafhankelijk vaststellen wat goed is. Er is geen ijkpunt. Goed wordt dan wat je is vertelt dat goed is.
Regels als niet stelen en niet moorden komen niet van de christelijke god. Ze bestaan in elke cultuur. Als je onafhankelijk van religie niet kan inzien waarom die regels goed zijn voor een samenleving, tja....
Ze bestaan inderdaad in elke cultuur, omdat God ons een geweten gegeven heeft waardoor iedereen kan kiezen Zijn wet te gehoorzamen of niet.
De wet van God geeft zijn karakter weer. Zoals een kwade tyran allerlei wetten in zal voeren om zijn eigen bevolking te bespioneren, vast te zetten, uit te schakelen, te brainwashen, enzovoorts., heeft God ook een orde voor zijn systeem met wetten. Daaruit valt op te maken of deze dictator het dienen waard is of niet.

quote:
Lijkt me simpel. In de bijbel staat dat lijden en dood pas hun intrede maakten na de val van de mens. Daarvoor konden ze onmogelijk weten wat dat inhield. Het kon dus ook geen afschrikmiddel zijn.
Maar denk hier nou even over na. Een kwade menselijke dictator zal inderdaad angst en intimidatie gebruiken om zijn bevolking te laten gehoorzamen. Wil God ons angst aanjagen en intimideren opdat we Hem gehoorzamen? Is dat het soort relatie dat hij met ons wil? Het feit dat hij slechts de consequenties vertelt, dat ze zouden sterven, geeft weer dat hij hen niet probeert te manipuleren, maar volledig de vrije keus laat. Het enige wat ze hoefden te doen is te luisteren, te geloven en te gehoorzamen om de consequenties van hun eigen zonde niet te ondergaan. Ik vind het een kul-argument om te stellen dat ze niet 'wisten wat de dood inhield'. Ze wisten wat leven was, ze ervaarden de wereld en alles wat God hen had gegeven. Ze konden zich heus wel voorstellen wat het was om dat allemaal kwijt te raken, game over. De test was liefde voor het leven zoals God het had gegeven en liefde voor God zelf.

quote:
Leg me eens uit hoe iemand zonder concept van goed of slecht weet hoe iets goed of slecht is?
Iemand die weet wat mogen is, weet ook wat niet mogen is. Daar heb je geen 'kennis van goed en kwaad' voor nodig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_Kannibali op 30-11-2011 20:57:17 ]
  donderdag 1 december 2011 @ 11:24:03 #125
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_105045096
quote:

[..]

[..]

Je weet pas dat iets verkeerd is als je kennis hebt van goed en kwaad. Dat hadden ze niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')