abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104604633

Hoe beoordeel je bronnen?
Vorige delen

Al Arabiya - Al Jazeera Arabic - Al Jazeera English - BBC Arabic - CBS News - CNN - Euronews - Haaretz - Israel National News - Jerusalem Post - Ma'an News - Sky News - Ynetnews

• Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, liefst door een directe link naar de bron.
• Nog even de herinnering om van deze topics geen plakboek te maken vol met foto's en videofragmenten die niks toevoegen. Bloederige en schokkende afbeeldingen ook niet direct hier plaatsen, maar via een link, voorzien van een waarschuwing. Dank voor de medewerking.
• Emoties kunnen soms hoog oplopen, maar laat jezelf niet verleiden om anderen te kwetsen of te beledigen. Meld misstanden in NWS-feedback of via een topic-report; ga het niet hier lopen uitvechten. Dank voor de medewerking.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 20 november 2011 @ 21:22:51 #2
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_104604736
Mooi plaatje :)
pi_104604818
Ik ben tegen de oorlog in Palestina/Israël.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
  Moderator zondag 20 november 2011 @ 21:25:00 #4
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_104604887
Israel heeft trouwens ook gewoon luchtverdediging rondom zijn reactor staan voor zover ik weet ... Patriots afaik

zijn ook wel eens (Israelische) jachtvliegtuigen neergeschoten die eroverheen vlogen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_104604904
quote:
7s.gif Op zondag 20 november 2011 21:23 schreef De_Nuance het volgende:
Ik ben tegen oorlog.
Failure is success if we learn from it.
  zondag 20 november 2011 @ 21:25:16 #6
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_104604909
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:16 schreef waht het volgende:
Als land je energievoorziening en/of wapenproductie niet beschermen is niet slim inderdaad
Point taken, maar van wat ik begreep zijn die locaties zwaarder beveiligd dan heel Tehran, vandaar mijn punt.
pi_104604969
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:25 schreef VeniVidiViciV het volgende:

[..]

Niet want Hitler.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_104605003
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:25 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Point taken, maar van wat ik begreep zijn die locaties zwaarder beveiligd dan heel Tehran, vandaar mijn punt.
Die reactor ligt dan ook midden in potentieel conflictgebied. Dichtbij de Perzische Golf en in de buurt van Irak.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  Moderator zondag 20 november 2011 @ 21:29:04 #9
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_104605166
er is dan ook niet al 10+ jaar sprake van een mogelijke aanval op Teheran ... de aanval op de nucleare faciliteiten van Iran daarentegen staan al god weet hoe lang op het punt aan gevallen te worden door de grote boze joden!

de regering zou zichzelf ongeloofwaardig maken als ze het niet zouden bewaken
pi_104607403
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:10 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Waarom in het geheim willen werken? En waarom zo'n zware luchtverdediging? Het nucleaire programma is toch alleen voor vreedzame doeleinden? Waarom ballistische raketten ontwikkelen die doorgaans alleen voor een nucleaire lading geschikt zijn?
Iemand anders had hier of in een ander topic al eerder uiteengezet dat het Iraanse verhaal aan alle kanten rammelt.
Waarom in het geheim willen werken? Kennis is het niet zo vredig! Of wil je zeggen dat jij ook denkt dat Iran werkt aan kernwapens. Want dan zijn we het simpelweg eens haha ;) ;).
Haha
pi_104608128
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:22 schreef Nibb-it het volgende:
Mooi plaatje :)
:Y
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:25 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Ja, ze zijn dan ook al een jaar of 10 onderwerp van verhitte discussie. ;)

En ze hebben naar Irak in de jaren 80 en naar Syrie 2007 gekeken natuurlijk.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_104608303
Als er geen keiharde sancties volgen dan denk ik dat bijna niets een aanval van Israël in de weg staat. Ik ben ook benieuwd naar de eventuele reacties van China en Rusland na zo'n aanval.
Haha
  Moderator zondag 20 november 2011 @ 23:56:44 #13
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_104614187
de vraag is of Israel de boel met 1 aanval effectief plat kan leggen ... het lijkt mij sterk eerlijk gezegd!

denk dat ze het dan wel gedaan zouden hebben inmiddels :D
pi_104614533
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 23:56 schreef sp3c het volgende:
de vraag is of Israel de boel met 1 aanval effectief plat kan leggen ... het lijkt mij sterk eerlijk gezegd!

denk dat ze het dan wel gedaan zouden hebben inmiddels :D
Dat denk ik niet, ik denk dat ze liever het op een andere manier voorkomen, een luchtaanval op het grondgebied van een andere staat zeker in de huidige context is niet zomaar iets. Afwachten dus.
Haha
  Moderator maandag 21 november 2011 @ 00:11:49 #15
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_104614789
meerdere andere staten en ze hebben al vaker met dit bijltje gehakt tegen programma's die een stuk minder vergevorderd waren

daarnaast zijn ze in Iran ook niet dom, die leren van de fouten van de Irakezen en de Syriers en ze kennen de capaciteiten van de Israeli's

blaffende honden ... zolang de Amerikanen niet meedoen gebeurt er helemaal niets
pi_104615561
Op de plek in het grote Jordanië, waar plaatselijk het meeste land eigendom van Joden was, is het land Israël gesticht. In dat land, waar de overige grond, die hoofdzakelijk uit woestijn bestond door de Joden is aangekocht , heerst democratie. Arabieren die niet wilden verkopen wonen nog steeds op hun eigen grond in de staat Israël en hebben het een stuk beter dan de Jordaanse Arabieren.
In de rest van Jordanie zijn alle joden door de moslims verdreven of vermoord.
De Joden hebben 22% van het land in het vroegere Jordaanse land in bezit en Arabieren 78%.
Het joodse deel is weer, door hard werken en vooral kennis, een land van melk en honing geworden, en het Arabische deel deel is nog verder afgezakt in het stuivende zand.
Dit is de hoofdzaak van de Arabische jaloezie, en de hele wereld kan het falen van de Islam zien.
Daar vind die redeloze Islamitische haat zijn oorsprong.
Dat verloochend Allahs almacht. De Joodse God zorgt duidelijk beter voor zijn aanbidders als de afbrokkelende , mislukte woestijngod Allah, die alleen maar voor honger, bloed en moord zorgt.
  Moderator maandag 21 november 2011 @ 00:37:32 #17
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_104615808
man ... ik ben verkocht!!

hoe word ik ook joods?
pi_104615908
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 00:11 schreef sp3c het volgende:
meerdere andere staten en ze hebben al vaker met dit bijltje gehakt tegen programma's die een stuk minder vergevorderd waren

daarnaast zijn ze in Iran ook niet dom, die leren van de fouten van de Irakezen en de Syriers en ze kennen de capaciteiten van de Israeli's

blaffende honden ... zolang de Amerikanen niet meedoen gebeurt er helemaal niets
Uiteraard hebben ze eerder met dit bijltje gehakt, en als het ook nodig is zullen ze het toepassen, alleen is de internationale situatie inclusief betrekkingen anders dan tijdens de vorige keren.
Haha
  Moderator maandag 21 november 2011 @ 00:51:22 #19
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_104616260
ik zie wat de internationale verhoudingen nauwelijks verschil tussen Iran nu en Syrie een paar jaar geleden ...

de actie is gewoon moeilijker, het verrassingseffect is er al lang niet meer, de afstand is groter, de sites zijn verspreid en beter beschermd etc.
je moet meerdere malen met hele grote groepen vliegtuigen die kant op en onderweg kom je nog vijandige vliegtuigen van verschillende luchtmachten tegen ook ... en dan moet je weer huis zien te komen!

ik zie het niet gebeuren

De Amerikanen daarentegen kunnen met een paar vliegkampschepen die sites met de klok rond onder vuur nemen tot ze stuk zijn, daar zou ik me meer zorgen om maken als ik Ahmadinnejad was dan om de grote mond van de Israeli's
pi_104616502
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 00:51 schreef sp3c het volgende:
ik zie wat de internationale verhoudingen nauwelijks verschil tussen Iran nu en Syrie een paar jaar geleden ...

de actie is gewoon moeilijker, het verrassingseffect is er al lang niet meer, de afstand is groter, de sites zijn verspreid en beter beschermd etc.
je moet meerdere malen met hele grote groepen vliegtuigen die kant op en onderweg kom je nog vijandige vliegtuigen van verschillende luchtmachten tegen ook ... en dan moet je weer huis zien te komen!

ik zie het niet gebeuren

De Amerikanen daarentegen kunnen met een paar vliegkampschepen die sites met de klok rond onder vuur nemen tot ze stuk zijn, daar zou ik me meer zorgen om maken als ik Ahmadinnejad was dan om de grote mond van de Israeli's
De internationale haat jegens Israël is een veel groter dan een paar jaar geleden. Rusland en China, zoals ik al zei, ik ben benieuwd naar hun reacties na zo'n aanval die ik wel steun.
Haha
pi_104616546
@Truffelvarken. Mafketel.
@sp3c we weten nu wel dat je pro Israel bent, misschien is het handig als een mod een discussie in goede banen leidt zonder een standpunt in te nemen?
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
  Moderator maandag 21 november 2011 @ 01:03:16 #22
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_104616576
lol?

quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 01:00 schreef Joker89 het volgende:

[..]

De internationale haat jegens Israël is een veel groter dan een paar jaar geleden. Rusland en China, zoals ik al zei, ik ben benieuwd naar hun reacties na zo'n aanval die ik wel steun.
Rusland en China doen helemaal niets, die sturen een boze brief naar de VN en stellen contracten op om whatever er vernietigd werd te vervangen
pi_104616674
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 01:03 schreef sp3c het volgende:
lol?

[..]

Rusland en China doen helemaal niets, die sturen een boze brief naar de VN en stellen contracten op om whatever er vernietigd werd te vervangen
Ik betwijfel het, een dergelijke aanval van Israël heeft veel in zich om uit te monden in een regionale oorlog, China zie ik zich nog wel afzijdig houden maar Rusland niet.
Haha
  Moderator maandag 21 november 2011 @ 01:11:23 #24
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_104616775
waarom zouden de Russen zich in godsnaam in dit conflict mengen???

die hebben hele andere dingen aan hun hoofd atm
pi_104617181
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 01:11 schreef sp3c het volgende:
waarom zouden de Russen zich in godsnaam in dit conflict mengen???

die hebben hele andere dingen aan hun hoofd atm
Omdat de Russen op dit moment internationaal weinig te betekenen hebben.
Dit is zo'n oorlog waar ze de weegschaal hun kant mee op willen doen slaan.
Haha
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')