abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 november 2011 @ 21:48:29 #201
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104606542
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:47 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik vind het ook een goed idee hoor. De Filippijnen doen dat bijvoorbeeld ook. Enige eis is dat je $100.000 meebrengt. Verder betaal je geen belasting op buitenlands inkomen. Een 24/6 huishoudster kost ca ¤30 per maand en medische zorg is perfect (weet ik uit ervaring :( )
Het zou ook goed voor Nederland zijn. MIchel Houellebecq heeft daar wel eens iets over geschreven. Dat de zuidelijke landen pensioen/vakantielanden werden en de Noordelijke landen dus de werklanden.
The End Times are wild
  zondag 20 november 2011 @ 21:49:43 #202
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104606625
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zit je voornamelijk long in de euro of in het pond?
Euro's natuurlijk.

quote:
Verder is er natuurlijk niks mis met een budgetland zijn, voor de export en werkgelegenheid tenminste. Zeker in slechte tijden. Dan is het bij de Aldi ook altijd lekker druk.
En Poundland ("everything is £1"). Onvoorstelbaar hoe goed dat loopt. Daar staan altijd rijen. Britse webshops doen het ook goed trouwens.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 20 november 2011 @ 21:50:19 #203
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104606673
Verder zijn Italie en Spanje ondanks alles natuurlijk geen apenlanden. Het zijn landen met een goed opgeleidde bevolking, enorm veel geschiedenis en cultuur, veel eigenwaarde, sterke specifieke kwaliteiten. Onvergelijkbaar met Zimbabwe of iets dergelijks.
The End Times are wild
  zondag 20 november 2011 @ 21:51:32 #204
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104606753
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:49 schreef SeLang het volgende:

[..]

Euro's natuurlijk.

[..]

En Poundland ("everything is £1"). Onvoorstelbaar hoe goed dat loopt. Daar staan altijd rijen. Britse webshops doen het ook goed trouwens.
Je huurt nu toch? Heb je er onder de huidige omstandigheden dan niet aan gedacht om toch een huis te kopen met een hypotheek in ponden. Dan leverage je jezelf nog meer in deze positie.
The End Times are wild
  zondag 20 november 2011 @ 21:54:44 #205
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_104606976
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

De VS heeft wel al een halve eeuw gratis olie. Want die betalen ze in dollars en die kunnen zij gewoon gratis printen!
inderdaad, alleen jammer dat ze het uitgeven aan oorlog
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 20 november 2011 @ 21:54:49 #206
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104606982
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je huurt nu toch? Heb je er onder de huidige omstandigheden dan niet aan gedacht om toch een huis te kopen met een hypotheek in ponden. Dan leverage je jezelf nog meer in deze positie.
Ik kan geen hypotheek krijgen (geen inkomen). Ik krijg nieteens een creditcard (behalve die ik al had).

Huis kopen is verder geen optie omdat de prijzen niet gunstig zijn en die dalende wisselkoers geen garantie. (QE kan op termijn leiden tot veel hogere rentes, wat de wisselkoers weer kan steunen).

Mocht de £ echt instorten (inclusief exploderende rentes) dan wordt het wel een optie om lokaal een paar huizen te kopen met cash. Maar voorlopig is dat niet interessant.
Mijn reisverslagen
  zondag 20 november 2011 @ 21:58:06 #207
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104607227
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:54 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik kan geen hypotheek krijgen (geen inkomen). Ik krijg nieteens een creditcard (behalve die ik al had).

Huis kopen is verder geen optie omdat de prijzen niet gunstig zijn en die dalende wisselkoers geen garantie. (QE kan op termijn leiden tot veel hogere rentes, wat de wisselkoers weer kan steunen)
Als je er niet voor kan lenen dan is het ook niet gunstig nee. Maar er komt mogelijk ook een punt dat het pond zover gedevalueerd is dat het wel gunstig is om een Brits huis met Euro's te gaan financieren.
The End Times are wild
pi_104607243
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:54 schreef SeLang het volgende:

[..]

Huis kopen is verder geen optie omdat de prijzen niet gunstig zijn en die dalende wisselkoers geen garantie. (QE kan op termijn leiden tot veel hogere rentes, wat de wisselkoers weer kan steunen)
Jij zou toch zo een inkomen kunnen regelen. Al is het maar voor 2 dagen in de week als adviseur ofzo.
  zondag 20 november 2011 @ 21:59:20 #209
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104607302
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:58 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als je er niet voor kan lenen dan is het ook niet gunstig nee. Maar er komt mogelijk ook een punt dat het pond zover gedevalueerd is dat het wel gunstig is om een Brits huis met Euro's te gaan financieren.
Precies. Vooral als die devaluatie leidt tot veel hogere rentes (dus hogere hypotheken, verminderde koopkracht, en dus veel lagere huizenprijzen)
Mijn reisverslagen
  zondag 20 november 2011 @ 22:01:00 #210
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104607410
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:58 schreef asfyxiaatje123 het volgende:

[..]

Jij zou toch zo een inkomen kunnen regelen. Al is het maar voor 2 dagen in de week als adviseur ofzo.
Ja dat kan ook wel. Maar zoals gezegd is het momenteel niet interessant om een huis te kopen. Als dat wel zo was dan zou ik die optie inderdaad wel overwegen. Gewoon weer even werken om een hypotheek te krijgen en als die binnen is dan weer quitten :)
Mijn reisverslagen
pi_104607490
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 22:01 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ja dat kan ook wel. Maar zoals gezegd is het momenteel niet interessant om een huis te kopen. Als dat wel zo was dan zou ik die optie inderdaad wel overwegen. Gewoon weer even werken om een hypotheek te krijgen en als die binnen is dan weer quitten :)
Ohja dat kan ook.

Maar sowieso, word je het nou nooit zat, al die vakanties? Zou je niet weer eens gewoon aan de slag willen ergens. Gewoon voor de leut?
pi_104607576
Ohja, Selang, zou jij svp even hierop kunnen reageren? Alvast bedankt.
  zondag 20 november 2011 @ 22:05:17 #213
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104607675
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 22:02 schreef asfyxiaatje123 het volgende:

[..]

Ohja dat kan ook.

Maar sowieso, word je het nou nooit zat, al die vakanties? Zou je niet weer eens gewoon aan de slag willen ergens. Gewoon voor de leut?
Ik verveel me nog steeds niet, dus... En nu steeds met het mooie weer hier, ben ik gewoon hele dagen buiten. Ik moet er niet aan denken om weer te werken, tenzij ik daar echt een doel mee heb.
Mijn reisverslagen
  zondag 20 november 2011 @ 22:07:12 #214
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104607806
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 22:05 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik verveel me nog steeds niet, dus... En nu steeds met het mooie weer hier, ben ik gewoon hele dagen buiten. Ik moet er niet aan denken om weer te werken, tenzij ik daar echt een doel mee heb.
Ik denk dat ik vooral het sociale aspect en de opgelegde discipline zou missen als ik zou stoppen met werken. Ik heb wel eens anderhalve maand vrij gehad buiten de vakantieperiode, maar dat beviel me eigenlijk helemaal niet. Ik kwam steeds later mijn bed uit omdat ik mezelf geen doel kon stellen.
Door mijn werk maak ik toch van alles mee, ontmoet veel mensen. Hier speelt wel mee dat ik ook precies dat ben gaan doen wat ik zelf wilde, dat het niet-commercieel is, etc.

Maar iedereen is natuurlijk anders.
The End Times are wild
pi_104607916
Ik ben laatst een maand op vakantie geweest. Was erg leuk, maar wel weer genoeg voor de komende 5 jaar, denk ik zo.
  zondag 20 november 2011 @ 22:15:20 #216
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_104608341
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 22:08 schreef asfyxiaatje123 het volgende:
Ik ben laatst een maand op vakantie geweest. Was erg leuk, maar wel weer genoeg voor de komende 5 jaar, denk ik zo.
O nee, niet voor mij.
Er zit Spaans bloed in mij... minder op stap, zelf saggies draaien... i'am gone.
  zondag 20 november 2011 @ 22:17:50 #217
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104608524
Ik zou het overigens wel fijn vinden om zoveel vermogen te hebben dat ik financieel onafhankelijk was en niet hoefde te werken. Maar dan zou ik toch iets gaan doen. Of gewoon blijven werken, of ergens iets gaan opbouwen.

Als ik geen gezin had zou ik dat ook zonder groot kapitaal wel doen trouwens. Maar met gezin zit je in Nederland toch wel goed met een vaste baan. Je wil wat dat betreft geen risico nemen.
The End Times are wild
  zondag 20 november 2011 @ 22:21:14 #218
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104608763
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 22:07 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk dat ik vooral het sociale aspect en de opgelegde discipline zou missen als ik zou stoppen met werken. Ik heb wel eens anderhalve maand vrij gehad buiten de vakantieperiode, maar dat beviel me eigenlijk helemaal niet. Ik kwam steeds later mijn bed uit omdat ik mezelf geen doel kon stellen.
Door mijn werk maak ik toch van alles mee, ontmoet veel mensen. Hier speelt wel mee dat ik ook precies dat ben gaan doen wat ik zelf wilde, dat het niet-commercieel is, etc.

Maar iedereen is natuurlijk anders.
Ik sta juist vroeger op dan toen ik nog werkte. Toen bleef ik altijd zo lang mogelijk in bed liggen en kwam zo laat mogelijk op het werk. Nu slaap ik met de gordijnen open en laat me wekken door de zon en de vogeltjes (en ja dat varieert dus door het jaar heen).

Ik mis wel de contacten met collegas en sommige aspecten van het werk, maar de vrijheid die ik nu heb zou ik er niet mee willen ruilen. Op het werk was ik ook veel teveel met onzin bezig (zinloze meetings, projecten die toch worden gestopt, mensen beoordelen, plannen maken waarvan je weet dat ze morgen weer in de vuilnisbak liggen, etc) en nu doe ik alleen waar ik die dag zin in heb.
Mijn reisverslagen
  zondag 20 november 2011 @ 22:25:03 #219
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_104609020
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:49 schreef SeLang het volgende:

[..]

Euro's natuurlijk.

[..]

Bla de bla..... ff serieus de schuld in Italië is grofweg gelijk aan die van England.
Wat doet de BoE.... idd.

Italië is toast... England ook.
  zondag 20 november 2011 @ 22:25:11 #220
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104609024
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 22:21 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik sta juist vroeger op dan toen ik nog werkte. Toen bleef ik altijd zo lang mogelijk in bed liggen en kwam zo laat mogelijk op het werk. Nu slaap ik met de gordijnen open en laat me wekken door de zon en de vogeltjes (en ja dat varieert dus door het jaar heen).

Ik mis wel de contacten met collegas en sommige aspecten van het werk, maar de vrijheid die ik nu heb zou ik er niet mee willen ruilen. Op het werk was ik ook veel teveel met onzin bezig (zinloze meetings, projecten die toch worden gestopt, mensen beoordelen, plannen maken waarvan je weet dat ze morgen weer in de vuilnisbak liggen, etc) en nu doe ik alleen waar ik die dag zin in heb.
Het hangt er ook vanaf wat je doet denk ik. Ik heb verplicht iedere drie jaar een nieuwe functie, die totaal anders kan zijn als wat ik daarvoor deed. Ik kan leiding gaan geven aan een grote groep mensen, ik kan les gaan geven, ik kan teambuilder/coach worden, ik kan projectleider worden, ik kan staffunctionaris worden, ik kan gaan studeren, in het buitenland projecten gaan doen. Het is maximale diversiteit.
Als ik kijk wat ik de afgelopen 15 jaar via mijn werk meegemaakt heb, waar ik overal geweest ben, wat voor situaties ik gezien heb, dat had ik nergens anders ook maar enigszins kunnen benaderen.

Het enige nadeel wat ik nu ervaar is dat al die vrijheid en diversiteit en het complete cowboy-leven wat ik soms geleid heb niet zo goed te combineren is met een gezin.
The End Times are wild
  zondag 20 november 2011 @ 22:27:37 #221
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104609198
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 22:25 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Bla de bla..... ff serieus de schuld in Italië is grofweg gelijk aan die van England.
Wat doet de BoE.... idd.

Italië is toast... England ook.
Het is een hele andere situatie waarin ze zitten. Italië moet onder druk hervormen. Engeland moet zorgen dat hun economie sterk blijft terwijl ze hun schulden wegdrukken. Op de lange termijn gok ik dan toch op Italië.

Ben wel in Engeland geweest en wat mij opviel was dat je daar nog een echt proletariaat had. Gewoon veel slecht opgeleide mensen, slechte huisvesting, onderontwikkeld, niet-intellectueel, slecht gekleed en slecht gevoed. Het is toch een beetje een pauperland.
The End Times are wild
pi_104609429
Hoe meer paupers, hoe meer ruimte voor groei na zo'n crisis.
  zondag 20 november 2011 @ 22:41:34 #223
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104610171
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 22:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het hangt er ook vanaf wat je doet denk ik. Ik heb verplicht iedere drie jaar een nieuwe functie, die totaal anders kan zijn als wat ik daarvoor deed. Ik kan leiding gaan geven aan een grote groep mensen, ik kan les gaan geven, ik kan teambuilder/coach worden, ik kan projectleider worden, ik kan staffunctionaris worden, ik kan gaan studeren, in het buitenland projecten gaan doen. Het is maximale diversiteit.
Als ik kijk wat ik de afgelopen 15 jaar via mijn werk meegemaakt heb, waar ik overal geweest ben, wat voor situaties ik gezien heb, dat had ik nergens anders ook maar enigszins kunnen benaderen.

Het enige nadeel wat ik nu ervaar is dat al die vrijheid en diversiteit en het complete cowboy-leven wat ik soms geleid heb niet zo goed te combineren is met een gezin.
Ow, ik heb ook een diverse tijd gehad hoor. In de laatste 8 jaar ben ik 7 keer verhuisd in 4 landen en heb ik 8 verschillende functies gehad en 3 verschillende teams aangestuurd. Maar alles is leuk voor een tijdje en het blijft toch dezelfde sector enzo. Ik had al de ervaringen niet willen missen maar het is mooi geweest en tijd voor weer iets anders!
Mijn reisverslagen
  zondag 20 november 2011 @ 22:46:21 #224
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104610463
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 22:27 schreef LXIV het volgende:

Ben wel in Engeland geweest en wat mij opviel was dat je daar nog een echt proletariaat had. Gewoon veel slecht opgeleide mensen, slechte huisvesting, onderontwikkeld, niet-intellectueel, slecht gekleed en slecht gevoed. Het is toch een beetje een pauperland.
Je hebt hier inderdaad nog zo'n echt SP-style proletariaat :Y En inderdaad relatief slechte huizen vergeleken met Nederland. Aan de andere kant heeft het land veel sfeer vind ik en het is makkelijker om rust en natuur te vinden. En de mensen hebben een obsessie met wildlife en "the great outdoors". Ik begin er steeds meer van te houden.
Mijn reisverslagen
  zondag 20 november 2011 @ 23:00:14 #225
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104611241
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 22:46 schreef SeLang het volgende:

[..]

Je hebt hier inderdaad nog zo'n echt SP-style proletariaat :Y En inderdaad relatief slechte huizen vergeleken met Nederland. Aan de andere kant heeft het land veel sfeer vind ik en het is makkelijker om rust en natuur te vinden. En de mensen hebben een obsessie met wildlife en "the great outdoors". Ik begin er steeds meer van te houden.
Ja, de natuur van de Brecon Beacons vond ik wel fantastisch. Dat hebben we in Nederland gewoon niet. Dagenlang rondlopen en nauwelijks menselijke sporen zien.
The End Times are wild
pi_104616247
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:43 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik zou echt daar een actiepunt van maken als ik Spanje was. De import van al die AOW en pensioenen is gewoon pure winst. Desnoods laat je ze komen tegen een 0%'s belastingtarief op inkomen. Dan nog is het zeer lucratief. Ze drukken niet op de werkgelegenheid, vullen de huizenmarkt op, creeeren werkgelegenheid. en geven er geld uit. Win-win-win-win voor Spanje.
Nou ja, die bejaarden kunnen daar natuurlijk al lang heen, het institutionele kader is er al decennia. Nou denk ik wel dat Spanje het makkelijker kan maken door een betrouwbaarder kadaster en het harder afstraffen van gesjoemel met onroerend goed. Ik durf eerder een huis te kopen in Turkije dan in Spanje. In Turkije kun je met een beetje eigen initiatief precies achterhalen wat je koopt. In Spanje moet je altijd maar hopen dat er na de verkoop niet nog een tweede eigendomsacte compleet met hypotheek ligt.
  maandag 21 november 2011 @ 00:55:28 #227
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104616375
Er was zo'n programma "Ik vetrek" over Nederlanders die naar het buitenland emigreren. Er was iemand die ging een friettent of een ijstent ofzo openen in Spanje want die was het "Nederlandse betuttelen" zat. Maar Spanje was natuurlijk 100x erger. Zo moest die friettent bij wet verplicht een invalidentoilet hebben! En het was al zo'n klein winkeltje, moest ie de helft opofferen om een invalidentoilet aan te leggen :')
Mijn reisverslagen
pi_104616437
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 00:55 schreef SeLang het volgende:
Er was zo'n programma "Ik vetrek" over Nederlanders die naar het buitenland emigreren. Er was iemand die ging een friettent of een ijstent ofzo openen in Spanje want die was het "Nederlandse betuttelen" zat. Maar Spanje was natuurlijk 100x erger. Zo moest die friettent bij wet verplicht een invalidentoilet hebben! En het was al zo'n klein winkeltje, moest ie de helft opofferen om een invalidentoilet aan te leggen :')
Tja, en in Italië is het niet veel beter, met als gevolg dat bedrijven opzettelijk niet te groot proberen te worden. Als die landen daar wat aan kunnen doen kunnen ze best een forse groei genereren. Alleen al omdat het lonender wordt om je zaken boven de tafel te doen.

Voor Griekenland zou mijn belangrijkste eis zijn; privatiseren. Alles, maar dan ook alles privatiseren tenzij het echt absoluut niet anders kan. En dan vervolgens alles wat geprivatiseerd moet worden maar niet verkocht kan worden gewoon sluiten, ophakken of wat maar nodig is om het uit de handen van de regering te krijgen.
  maandag 21 november 2011 @ 01:07:23 #229
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_104616672
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 00:58 schreef HiZ het volgende:

[..]
Voor Griekenland zou mijn belangrijkste eis zijn; privatiseren. Alles, maar dan ook alles privatiseren tenzij het echt absoluut niet anders kan. En dan vervolgens alles wat geprivatiseerd moet worden maar niet verkocht kan worden gewoon sluiten, ophakken of wat maar nodig is om het uit de handen van de regering te krijgen.
Het is de EU die geld gegeven heeft om al die dure onrendabele spoorlijnen aan te leggen, wil je die nu gaan sluiten??
De ABN AMRO heeft er ook nog 450 miljoen aan geleend met Griekse staatsgarantie

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 21-11-2011 07:16:54 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_104617977
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 22:46 schreef SeLang het volgende:

En de mensen hebben een obsessie met wildlife en "the great outdoors". Ik begin er steeds meer van te houden.
Zonder het je te realiseren draag je daar ineens de oplossing voor de crisis aan!

Als we nou eens op flinke schaal beren en wolven herintroduceren -zeg een roedeltje in elke gemeente- dan is het snel gedaan met al die wandelende, fietsende, golvende, vissende, varende en vogelspottende bejaarden met hun veel te dure pensioenen en veel te hoge zorgkosten. En hun veel te grote vermogens die anders pas over decennia eindelijk eens aan de volgende generatie vervallen. We hebben het hier over een plus van zeker 30 miljard per jaar, alleen al in Nederland. En dat alles onder het mom van natuurbeleid, wie kan er tegen zijn?!
pi_104619464
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 04:04 schreef dvr het volgende:

[..]

Zonder het je te realiseren draag je daar ineens de oplossing voor de crisis aan!

Als we nou eens op flinke schaal beren en wolven herintroduceren -zeg een roedeltje in elke gemeente- dan is het snel gedaan met al die wandelende, fietsende, golvende, vissende, varende en vogelspottende bejaarden met hun veel te dure pensioenen en veel te hoge zorgkosten. En hun veel te grote vermogens die anders pas over decennia eindelijk eens aan de volgende generatie vervallen. We hebben het hier over een plus van zeker 30 miljard per jaar, alleen al in Nederland. En dat alles onder het mom van natuurbeleid, wie kan er tegen zijn?!
Heus, geloof me, dat is helemaal niet nodig!

Oké, sorry, dit is wel heel erg cru...
pi_104619862
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 22:30 schreef asfyxiaatje123 het volgende:
Hoe meer paupers, hoe meer ruimte voor groei na zo'n crisis.
Dit klopt overigens niet, en je hoeft maar naar Afrika te kijken om te weten dat het niet zo werkt.
  maandag 21 november 2011 @ 09:44:42 #233
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_104619972
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 22:30 schreef asfyxiaatje123 het volgende:
Hoe meer paupers technisch en commercieel hoogopgeleiden, hoe meer ruimte voor groei na zo'n crisis.
zo aangepast
pi_104620427
quote:

[..]

Zullen we jouw ouders dan als eerste de straat op trappen?
  maandag 21 november 2011 @ 11:00:52 #235
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_104621795
Frankrijk blijft toch onder vuur liggen

quote:
ma 21 nov 2011, 10:08 Moody's waarschuwt Frankrijk PARIJS (AFN) - Kredietbeoordelaar Moody's heeft maandag gewaarschuwd voor de financiële positie van Frankrijk. Een stijgende rente op staatsleningen en tegenvallende economische groei kunnen ten koste gaan de rating van het land.

Moody's wees er op dat het verschil in de rente op Franse en Duitse obligaties vorige week opliep tot meer dan 2 procentpunt, dat was het hoogste niveau sinds de invoering van de euro. ,,Langdurig hoge leenkosten zouden de financiële uitdagingen voor de Franse regering versterken terwijl de vooruitzichten voor de groei verslechteren'', waarschuwde het ratingbureau.

Frankrijk geniet nu nog de allerhoogste kredietstatuts, triple A. Om die te behouden kondigde het land onlangs een nieuwe ronde bezuinigingen aan, die ervoor moeten zorgen dat de overheidsfinanciën op termijn weer aan de Europese normen voldoen.
  maandag 21 november 2011 @ 11:18:27 #236
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104622277
quote:

[..]

Ik ben helemaal voorstander van het herintroduceren van wolven in de UK. Hebben we eindelijk een oplossing voor die uit de hand lopende populatie herten die alles kaalgrazen en een daarmee de diversiteit in bossen in gevaar brengen.

Voor het babyboomer probleem is het denk ik geen oplossing. Voor zover ik weet is de ijsbeer het enige zoogdier dat de mens als prooi beschouwt. Er zullen wel af en toe doden vallen maar dat is incidenteel, als een dier zich bedreigt voelt of extreem honger heeft. Maar dat laatste zie ik niet snel gebeuren met die grote hoeveelheid herten overal.
Mijn reisverslagen
  maandag 21 november 2011 @ 11:32:00 #237
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104622702
Wat zeuren we eigenlijk over "hoge" yields in PIIGS landen. Het zijn hele normale percentages voor die landen.

Mijn reisverslagen
  maandag 21 november 2011 @ 11:34:25 #238
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_104622800
quote:
10s.gif Op maandag 21 november 2011 11:32 schreef SeLang het volgende:
Wat zeuren we eigenlijk over "hoge" yields in PIIGS landen. Het zijn hele normale percentages voor die landen.

[ afbeelding ]
grappig , eigenlijk normaliseert de situatie zich dus.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 21 november 2011 @ 11:46:34 #239
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_104623236
in Belgie ligt de formatie weer op n gat:

quote:
Formatie België in impasse door begroting
Laatste update: 21 november 2011 11:15 info Bekijk op de kaart
BRUSSEL - De moeizame vorming van een nieuwe Belgische regering dreigt stuk te lopen op de begroting voor volgend jaar.
Foto: AFP

De jongste onderhandelingsronde eindigde in de nacht van zondag op maandag in een impasse, meldden Vlaamse media maandag.

De liberalen eisen meer besparingen en minder belastingen dan de socialistische formateur Elio Di Rupo heeft voorgesteld.

België staat onder druk van de Europese Commissie, het dagelijks bestuur van de Europese Unie, om midden december een begroting te presenteren. Anders kan een boete volgen.
http://www.nu.nl/buitenla(...)passe-begroting.html

Het lijkt een kwestie van tijd eer Belgie in de problemen komt.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_104623243
quote:
10s.gif Op maandag 21 november 2011 11:32 schreef SeLang het volgende:

[ afbeelding ]
Maar toen konden ze het probleem makkelijk 'oplossen' door de munt flink te laten devalueren, die optie is er nu niet meer (en dat is maar goed ook, devalueren is geen oplossing)

En het is alleen maar goed dat die landen een hogere rente moeten betalen, de markt begint eindelijk slecht beleid te straffen! Maar wat is eigenlijk de reden dat de PIIGS al die jaren een rente hebben gehad die vergelijkbaar was met die van Duitsland? Is dit niet gewoon simpelweg een falen van de markt?
pi_104624909
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 11:46 schreef BraveDribbel het volgende:
Is dit niet gewoon simpelweg een falen van de markt?
Een totaal verkeerde risico inschatting van de overbetaalde bankiers die gezien de arrogantie waarmee ze hun kunnen verkopen het in principe wel hadden moeten weten. En wisten ze dit niet dan hadden ze beter stratenmaker oid kunnen worden.
pi_104625027
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2011 12:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Een totaal verkeerde risico inschatting van de overbetaalde bankiers die gezien de arrogantie waarmee ze hun kunnen verkopen het in principe wel hadden moeten weten. En wisten ze dit niet dan hadden ze beter stratenmaker oid kunnen worden.
Exact. Hoog tijd om die lui eens accountable te maken.
  maandag 21 november 2011 @ 13:01:12 #243
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104625578
Zoals verwacht is de Duits-Spaanse spread wat gedaald, maar niet veel. Ik denk dat we eerst concrete plannen moeten zien van de nieuwe regering.
Mijn reisverslagen
  maandag 21 november 2011 @ 13:04:50 #244
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104625718
Hier in de UK proberen ze met man en macht de huizenbubble nieuw leven in te blazen. Subprime hypotheken zijn terug. First time buyers kunnen straks een hypotheek krijgen met slechts 5% eigen geld, hoor ik net op de radio.

We weten allemaal hoe dit gaat eindigen :')
Mijn reisverslagen
  maandag 21 november 2011 @ 13:22:57 #245
141482 Q.
JurassiQ
pi_104626346
quote:
3s.gif Op maandag 21 november 2011 13:04 schreef SeLang het volgende:
Hier in de UK proberen ze met man en macht de huizenbubble nieuw leven in te blazen. Subprime hypotheken zijn terug. First time buyers kunnen straks een hypotheek krijgen met slechts 5% eigen geld, hoor ik net op de radio.

Niet leren van het verleden! *O*
Er van uit gaan dat de toekomst exponentieel groter is dan het heden! *O*
For great justice!
pi_104626450
quote:
3s.gif Op maandag 21 november 2011 13:04 schreef SeLang het volgende:

Hebben ze net zoals in NL al aflossingsvrije hypotheken op 120% van de verkoopwaarde? Zo niet probeer deze dan als tussenpersoon af te gaan sluiten. ;)
  maandag 21 november 2011 @ 13:31:23 #247
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104626603
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2011 13:25 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hebben ze net zoals in NL al aflossingsvrije hypotheken op 120% van de verkoopwaarde? Zo niet probeer deze dan als tussenpersoon af te gaan sluiten. ;)
Zo absurd als in Nederland is het natuurlijk nergens, met aflossingsvrije hypotheken van 120% van de verkoopwaarde en 50% ofzo overheidssubsidie op de historisch lage rente :')
Mijn reisverslagen
  maandag 21 november 2011 @ 13:33:45 #248
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104626689
Maar de UK is vooral opvallend omdat ze net vrijdag bekend hadden gemaakt dat het genationaliseerde Northern Rock is verkocht met £21 miljard verlies voor de belastingbetaler.

:')
Mijn reisverslagen
pi_104626940
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 13:31 schreef SeLang het volgende:

[..]

Zo absurd als in Nederland is het natuurlijk nergens, met aflossingsvrije hypotheken van 120% van de verkoopwaarde en 50% ofzo overheidssubsidie op de historisch lage rente :')
Niets mis met HRA maar wel alleen maar voor annuiteiten of liniare aflossende hypotheken. De boom in huizenprijzen is voornamelijk door de meest bizarre hypotheek constructies veroorzaakt.
  maandag 21 november 2011 @ 13:52:07 #250
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_104627345
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2011 13:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Niets mis met HRA maar wel alleen maar voor annuiteiten of liniare aflossende hypotheken. De boom in huizenprijzen is voornamelijk door de meest bizarre hypotheek constructies veroorzaakt.
Al die mooie constructies met beleggingshypotheken zijn nu zwaar de klos, beter aflossen dan weet je hoe groot je schuld is
Met beleggingshypotheeken steekt de bank eerst 25% van de inleg in de pocket en de rest wordt "belegd"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')