abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 november 2011 @ 21:48:29 #201
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104606542
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:47 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik vind het ook een goed idee hoor. De Filippijnen doen dat bijvoorbeeld ook. Enige eis is dat je $100.000 meebrengt. Verder betaal je geen belasting op buitenlands inkomen. Een 24/6 huishoudster kost ca ¤30 per maand en medische zorg is perfect (weet ik uit ervaring :( )
Het zou ook goed voor Nederland zijn. MIchel Houellebecq heeft daar wel eens iets over geschreven. Dat de zuidelijke landen pensioen/vakantielanden werden en de Noordelijke landen dus de werklanden.
The End Times are wild
  zondag 20 november 2011 @ 21:49:43 #202
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104606625
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zit je voornamelijk long in de euro of in het pond?
Euro's natuurlijk.

quote:
Verder is er natuurlijk niks mis met een budgetland zijn, voor de export en werkgelegenheid tenminste. Zeker in slechte tijden. Dan is het bij de Aldi ook altijd lekker druk.
En Poundland ("everything is £1"). Onvoorstelbaar hoe goed dat loopt. Daar staan altijd rijen. Britse webshops doen het ook goed trouwens.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 20 november 2011 @ 21:50:19 #203
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104606673
Verder zijn Italie en Spanje ondanks alles natuurlijk geen apenlanden. Het zijn landen met een goed opgeleidde bevolking, enorm veel geschiedenis en cultuur, veel eigenwaarde, sterke specifieke kwaliteiten. Onvergelijkbaar met Zimbabwe of iets dergelijks.
The End Times are wild
  zondag 20 november 2011 @ 21:51:32 #204
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104606753
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:49 schreef SeLang het volgende:

[..]

Euro's natuurlijk.

[..]

En Poundland ("everything is £1"). Onvoorstelbaar hoe goed dat loopt. Daar staan altijd rijen. Britse webshops doen het ook goed trouwens.
Je huurt nu toch? Heb je er onder de huidige omstandigheden dan niet aan gedacht om toch een huis te kopen met een hypotheek in ponden. Dan leverage je jezelf nog meer in deze positie.
The End Times are wild
  zondag 20 november 2011 @ 21:54:44 #205
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_104606976
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

De VS heeft wel al een halve eeuw gratis olie. Want die betalen ze in dollars en die kunnen zij gewoon gratis printen!
inderdaad, alleen jammer dat ze het uitgeven aan oorlog
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 20 november 2011 @ 21:54:49 #206
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104606982
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je huurt nu toch? Heb je er onder de huidige omstandigheden dan niet aan gedacht om toch een huis te kopen met een hypotheek in ponden. Dan leverage je jezelf nog meer in deze positie.
Ik kan geen hypotheek krijgen (geen inkomen). Ik krijg nieteens een creditcard (behalve die ik al had).

Huis kopen is verder geen optie omdat de prijzen niet gunstig zijn en die dalende wisselkoers geen garantie. (QE kan op termijn leiden tot veel hogere rentes, wat de wisselkoers weer kan steunen).

Mocht de £ echt instorten (inclusief exploderende rentes) dan wordt het wel een optie om lokaal een paar huizen te kopen met cash. Maar voorlopig is dat niet interessant.
Mijn reisverslagen
  zondag 20 november 2011 @ 21:58:06 #207
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104607227
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:54 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik kan geen hypotheek krijgen (geen inkomen). Ik krijg nieteens een creditcard (behalve die ik al had).

Huis kopen is verder geen optie omdat de prijzen niet gunstig zijn en die dalende wisselkoers geen garantie. (QE kan op termijn leiden tot veel hogere rentes, wat de wisselkoers weer kan steunen)
Als je er niet voor kan lenen dan is het ook niet gunstig nee. Maar er komt mogelijk ook een punt dat het pond zover gedevalueerd is dat het wel gunstig is om een Brits huis met Euro's te gaan financieren.
The End Times are wild
pi_104607243
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:54 schreef SeLang het volgende:

[..]

Huis kopen is verder geen optie omdat de prijzen niet gunstig zijn en die dalende wisselkoers geen garantie. (QE kan op termijn leiden tot veel hogere rentes, wat de wisselkoers weer kan steunen)
Jij zou toch zo een inkomen kunnen regelen. Al is het maar voor 2 dagen in de week als adviseur ofzo.
  zondag 20 november 2011 @ 21:59:20 #209
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104607302
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:58 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als je er niet voor kan lenen dan is het ook niet gunstig nee. Maar er komt mogelijk ook een punt dat het pond zover gedevalueerd is dat het wel gunstig is om een Brits huis met Euro's te gaan financieren.
Precies. Vooral als die devaluatie leidt tot veel hogere rentes (dus hogere hypotheken, verminderde koopkracht, en dus veel lagere huizenprijzen)
Mijn reisverslagen
  zondag 20 november 2011 @ 22:01:00 #210
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104607410
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:58 schreef asfyxiaatje123 het volgende:

[..]

Jij zou toch zo een inkomen kunnen regelen. Al is het maar voor 2 dagen in de week als adviseur ofzo.
Ja dat kan ook wel. Maar zoals gezegd is het momenteel niet interessant om een huis te kopen. Als dat wel zo was dan zou ik die optie inderdaad wel overwegen. Gewoon weer even werken om een hypotheek te krijgen en als die binnen is dan weer quitten :)
Mijn reisverslagen
pi_104607490
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 22:01 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ja dat kan ook wel. Maar zoals gezegd is het momenteel niet interessant om een huis te kopen. Als dat wel zo was dan zou ik die optie inderdaad wel overwegen. Gewoon weer even werken om een hypotheek te krijgen en als die binnen is dan weer quitten :)
Ohja dat kan ook.

Maar sowieso, word je het nou nooit zat, al die vakanties? Zou je niet weer eens gewoon aan de slag willen ergens. Gewoon voor de leut?
pi_104607576
Ohja, Selang, zou jij svp even hierop kunnen reageren? Alvast bedankt.
  zondag 20 november 2011 @ 22:05:17 #213
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104607675
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 22:02 schreef asfyxiaatje123 het volgende:

[..]

Ohja dat kan ook.

Maar sowieso, word je het nou nooit zat, al die vakanties? Zou je niet weer eens gewoon aan de slag willen ergens. Gewoon voor de leut?
Ik verveel me nog steeds niet, dus... En nu steeds met het mooie weer hier, ben ik gewoon hele dagen buiten. Ik moet er niet aan denken om weer te werken, tenzij ik daar echt een doel mee heb.
Mijn reisverslagen
  zondag 20 november 2011 @ 22:07:12 #214
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104607806
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 22:05 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik verveel me nog steeds niet, dus... En nu steeds met het mooie weer hier, ben ik gewoon hele dagen buiten. Ik moet er niet aan denken om weer te werken, tenzij ik daar echt een doel mee heb.
Ik denk dat ik vooral het sociale aspect en de opgelegde discipline zou missen als ik zou stoppen met werken. Ik heb wel eens anderhalve maand vrij gehad buiten de vakantieperiode, maar dat beviel me eigenlijk helemaal niet. Ik kwam steeds later mijn bed uit omdat ik mezelf geen doel kon stellen.
Door mijn werk maak ik toch van alles mee, ontmoet veel mensen. Hier speelt wel mee dat ik ook precies dat ben gaan doen wat ik zelf wilde, dat het niet-commercieel is, etc.

Maar iedereen is natuurlijk anders.
The End Times are wild
pi_104607916
Ik ben laatst een maand op vakantie geweest. Was erg leuk, maar wel weer genoeg voor de komende 5 jaar, denk ik zo.
  zondag 20 november 2011 @ 22:15:20 #216
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_104608341
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 22:08 schreef asfyxiaatje123 het volgende:
Ik ben laatst een maand op vakantie geweest. Was erg leuk, maar wel weer genoeg voor de komende 5 jaar, denk ik zo.
O nee, niet voor mij.
Er zit Spaans bloed in mij... minder op stap, zelf saggies draaien... i'am gone.
  zondag 20 november 2011 @ 22:17:50 #217
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104608524
Ik zou het overigens wel fijn vinden om zoveel vermogen te hebben dat ik financieel onafhankelijk was en niet hoefde te werken. Maar dan zou ik toch iets gaan doen. Of gewoon blijven werken, of ergens iets gaan opbouwen.

Als ik geen gezin had zou ik dat ook zonder groot kapitaal wel doen trouwens. Maar met gezin zit je in Nederland toch wel goed met een vaste baan. Je wil wat dat betreft geen risico nemen.
The End Times are wild
  zondag 20 november 2011 @ 22:21:14 #218
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104608763
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 22:07 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk dat ik vooral het sociale aspect en de opgelegde discipline zou missen als ik zou stoppen met werken. Ik heb wel eens anderhalve maand vrij gehad buiten de vakantieperiode, maar dat beviel me eigenlijk helemaal niet. Ik kwam steeds later mijn bed uit omdat ik mezelf geen doel kon stellen.
Door mijn werk maak ik toch van alles mee, ontmoet veel mensen. Hier speelt wel mee dat ik ook precies dat ben gaan doen wat ik zelf wilde, dat het niet-commercieel is, etc.

Maar iedereen is natuurlijk anders.
Ik sta juist vroeger op dan toen ik nog werkte. Toen bleef ik altijd zo lang mogelijk in bed liggen en kwam zo laat mogelijk op het werk. Nu slaap ik met de gordijnen open en laat me wekken door de zon en de vogeltjes (en ja dat varieert dus door het jaar heen).

Ik mis wel de contacten met collegas en sommige aspecten van het werk, maar de vrijheid die ik nu heb zou ik er niet mee willen ruilen. Op het werk was ik ook veel teveel met onzin bezig (zinloze meetings, projecten die toch worden gestopt, mensen beoordelen, plannen maken waarvan je weet dat ze morgen weer in de vuilnisbak liggen, etc) en nu doe ik alleen waar ik die dag zin in heb.
Mijn reisverslagen
  zondag 20 november 2011 @ 22:25:03 #219
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_104609020
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:49 schreef SeLang het volgende:

[..]

Euro's natuurlijk.

[..]

Bla de bla..... ff serieus de schuld in Italië is grofweg gelijk aan die van England.
Wat doet de BoE.... idd.

Italië is toast... England ook.
  zondag 20 november 2011 @ 22:25:11 #220
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104609024
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 22:21 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik sta juist vroeger op dan toen ik nog werkte. Toen bleef ik altijd zo lang mogelijk in bed liggen en kwam zo laat mogelijk op het werk. Nu slaap ik met de gordijnen open en laat me wekken door de zon en de vogeltjes (en ja dat varieert dus door het jaar heen).

Ik mis wel de contacten met collegas en sommige aspecten van het werk, maar de vrijheid die ik nu heb zou ik er niet mee willen ruilen. Op het werk was ik ook veel teveel met onzin bezig (zinloze meetings, projecten die toch worden gestopt, mensen beoordelen, plannen maken waarvan je weet dat ze morgen weer in de vuilnisbak liggen, etc) en nu doe ik alleen waar ik die dag zin in heb.
Het hangt er ook vanaf wat je doet denk ik. Ik heb verplicht iedere drie jaar een nieuwe functie, die totaal anders kan zijn als wat ik daarvoor deed. Ik kan leiding gaan geven aan een grote groep mensen, ik kan les gaan geven, ik kan teambuilder/coach worden, ik kan projectleider worden, ik kan staffunctionaris worden, ik kan gaan studeren, in het buitenland projecten gaan doen. Het is maximale diversiteit.
Als ik kijk wat ik de afgelopen 15 jaar via mijn werk meegemaakt heb, waar ik overal geweest ben, wat voor situaties ik gezien heb, dat had ik nergens anders ook maar enigszins kunnen benaderen.

Het enige nadeel wat ik nu ervaar is dat al die vrijheid en diversiteit en het complete cowboy-leven wat ik soms geleid heb niet zo goed te combineren is met een gezin.
The End Times are wild
  zondag 20 november 2011 @ 22:27:37 #221
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104609198
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 22:25 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Bla de bla..... ff serieus de schuld in Italië is grofweg gelijk aan die van England.
Wat doet de BoE.... idd.

Italië is toast... England ook.
Het is een hele andere situatie waarin ze zitten. Italië moet onder druk hervormen. Engeland moet zorgen dat hun economie sterk blijft terwijl ze hun schulden wegdrukken. Op de lange termijn gok ik dan toch op Italië.

Ben wel in Engeland geweest en wat mij opviel was dat je daar nog een echt proletariaat had. Gewoon veel slecht opgeleide mensen, slechte huisvesting, onderontwikkeld, niet-intellectueel, slecht gekleed en slecht gevoed. Het is toch een beetje een pauperland.
The End Times are wild
pi_104609429
Hoe meer paupers, hoe meer ruimte voor groei na zo'n crisis.
  zondag 20 november 2011 @ 22:41:34 #223
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104610171
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 22:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het hangt er ook vanaf wat je doet denk ik. Ik heb verplicht iedere drie jaar een nieuwe functie, die totaal anders kan zijn als wat ik daarvoor deed. Ik kan leiding gaan geven aan een grote groep mensen, ik kan les gaan geven, ik kan teambuilder/coach worden, ik kan projectleider worden, ik kan staffunctionaris worden, ik kan gaan studeren, in het buitenland projecten gaan doen. Het is maximale diversiteit.
Als ik kijk wat ik de afgelopen 15 jaar via mijn werk meegemaakt heb, waar ik overal geweest ben, wat voor situaties ik gezien heb, dat had ik nergens anders ook maar enigszins kunnen benaderen.

Het enige nadeel wat ik nu ervaar is dat al die vrijheid en diversiteit en het complete cowboy-leven wat ik soms geleid heb niet zo goed te combineren is met een gezin.
Ow, ik heb ook een diverse tijd gehad hoor. In de laatste 8 jaar ben ik 7 keer verhuisd in 4 landen en heb ik 8 verschillende functies gehad en 3 verschillende teams aangestuurd. Maar alles is leuk voor een tijdje en het blijft toch dezelfde sector enzo. Ik had al de ervaringen niet willen missen maar het is mooi geweest en tijd voor weer iets anders!
Mijn reisverslagen
  zondag 20 november 2011 @ 22:46:21 #224
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104610463
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 22:27 schreef LXIV het volgende:

Ben wel in Engeland geweest en wat mij opviel was dat je daar nog een echt proletariaat had. Gewoon veel slecht opgeleide mensen, slechte huisvesting, onderontwikkeld, niet-intellectueel, slecht gekleed en slecht gevoed. Het is toch een beetje een pauperland.
Je hebt hier inderdaad nog zo'n echt SP-style proletariaat :Y En inderdaad relatief slechte huizen vergeleken met Nederland. Aan de andere kant heeft het land veel sfeer vind ik en het is makkelijker om rust en natuur te vinden. En de mensen hebben een obsessie met wildlife en "the great outdoors". Ik begin er steeds meer van te houden.
Mijn reisverslagen
  zondag 20 november 2011 @ 23:00:14 #225
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104611241
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 22:46 schreef SeLang het volgende:

[..]

Je hebt hier inderdaad nog zo'n echt SP-style proletariaat :Y En inderdaad relatief slechte huizen vergeleken met Nederland. Aan de andere kant heeft het land veel sfeer vind ik en het is makkelijker om rust en natuur te vinden. En de mensen hebben een obsessie met wildlife en "the great outdoors". Ik begin er steeds meer van te houden.
Ja, de natuur van de Brecon Beacons vond ik wel fantastisch. Dat hebben we in Nederland gewoon niet. Dagenlang rondlopen en nauwelijks menselijke sporen zien.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')