toen wij ons huidige huis gingen bekijken hadden we ook foto's gezien.quote:Op woensdag 30 november 2011 14:34 schreef Isabeau het volgende:
Wat ik op zich niet begrijp aan dat soort foto's van de makelaars; als je daar dan live gaat kijken dan valt het toch allemaal ontzettend tegen qua grootte?
dat was idd het eerste dat ik dacht: het is net een grote uitvoering van een hut van centerparcsquote:Op donderdag 1 december 2011 08:27 schreef MOETIG het volgende:
Die stenen: het lijkt wel een huis van centerparcs. En waarom in godsnaam die mickey mouse kleuren?? Afgrijselijk...
och, als het maar dicht bij het subtropisch zwemparadijs is, zou ik het ook wel uit kunnen houdenquote:Op donderdag 1 december 2011 08:29 schreef Isegrim het volgende:
De kleuren aan de buitenkant vind ik ook een beetje jammer. Maar de binnenkant, ja, daar zou ik best kunnen wonen.
ik vind het eigenlijk wel gaaf en ik denk niet dat ik de leidingen zou verbergen. ik houd wel van dat "industriële" (een beter woord heb ik er net voor). Tis dat ik het geld niet heb en ik de locatie niet ideaal vind...;)quote:Op woensdag 30 november 2011 23:14 schreef HJVanNigtevegtenBisschop het volgende:
Uniek architectuurprojectje van een leerling van de Nederlandse architect Herman Hertzberger.
Enorm goedkoop door de uiterst pure structuur en industriële uitsraling, (de droom van elke elektricien?)
Link
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zit me al een poosje af te vragen of het niet beter is dan de balken die her en der tegen het plafond geschroefd worden. 't Is in een mooie regelmaat aangebracht en je kan overal nog iets aankoppelen.quote:Op donderdag 1 december 2011 08:27 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik vind het eerlijk gezegd wel wat hebben. Handig ook zo met die leidingen. Scheelt een hoop werk als je iets wilt aanpassen.
Ik vind het binnen net een garage annex werkplaats.quote:Op donderdag 1 december 2011 08:29 schreef Isegrim het volgende:
De kleuren aan de buitenkant vind ik ook een beetje jammer. Maar de binnenkant, ja, daar zou ik best kunnen wonen.
Daar woont toch geen kip.quote:Op donderdag 1 december 2011 21:35 schreef Teslynd het volgende:
Met dat soort huizen heb je geen enkele privacy. Eén lampje aan en iedereen in wijde omgeving kan meekijken.
Of je doet gewoon de gordijnen dicht.quote:Op donderdag 1 december 2011 21:35 schreef Teslynd het volgende:
Met dat soort huizen heb je geen enkele privacy. Eén lampje aan en iedereen in wijde omgeving kan meekijken.
't Is wel lekker ruim. En een mooie locatie aan het water, aanzienlijk beter dan de standaard stinksloot. Maar een WC-deur kon er niet af blijkbaar...:quote:
Dan heb je wel alleen maar gordijn om je heen hè, is ook niet jolijtquote:Op donderdag 1 december 2011 21:38 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Of je doet gewoon de gordijnen dicht.
Het etalage-effectquote:Op donderdag 1 december 2011 21:40 schreef opgebaarde het volgende:
Ik heb zelf als ervaring bij een woning en extreem veel glas, dat dit snachts eng, koud en guur (je kan niet naar buiten kijken maar wel andersom) voelt. Ik hou van glas en veel licht maar het kan echt te veel zijn ( vooral als het donker is)
En dan zien die je zo maar op de bank zitten... Drama!quote:Op donderdag 1 december 2011 21:46 schreef Teslynd het volgende:
Deze kamer heeft alleen transparante gordijnen. En de Blauwe Stad ligt toch aan het water? Dan heb je ook nog kans op watertoeristen voor je huis.
Ja, het grootste nadeel van dit lichte huis aan het water is dat het niet onder de grond in het bos gebouwd is.quote:Op donderdag 1 december 2011 22:05 schreef k_man het volgende:
[..]
En dan zien die je zo maar op de bank zitten... Drama!
Er woont geen kip, er vaart geen kip, wat zou je daar te zoeken hebben, in de Blauwe stad?quote:Op donderdag 1 december 2011 21:46 schreef Teslynd het volgende:
Deze kamer heeft alleen transparante gordijnen. En de Blauwe Stad ligt toch aan het water? Dan heb je ook nog kans op watertoeristen voor je huis.
Het is niet klein, het is een van de grootse meren van Nederland. En het heeft een verbinding met het Winschoterdiep, dus je kunt overal heen. Het is alleen niet diep, dus een klein jacht is het maximum.quote:Op vrijdag 2 december 2011 11:45 schreef Snoopyfrl het volgende:
[..]
Er woont geen kip, er vaart geen kip, wat zou je daar te zoeken hebben, in de Blauwe stad?
Als ik op Google maps kijk, lijkt het me een vrij klein water wat niet in verbinding staat met andere kanalen/vaarten/meren. Dus een groot jacht voor je deur lijkt me uitgesloten.
Ik verbaas me trouwens over die goedkope rijstpapieren lampen in dat dure huis..
[ afbeelding ]
het complete interieur komt van IKEAquote:Op vrijdag 2 december 2011 11:45 schreef Snoopyfrl het volgende:
[..]
Er woont geen kip, er vaart geen kip, wat zou je daar te zoeken hebben, in de Blauwe stad?
Als ik op Google maps kijk, lijkt het me een vrij klein water wat niet in verbinding staat met andere kanalen/vaarten/meren. Dus een groot jacht voor je deur lijkt me uitgesloten.
Ik verbaas me trouwens over die goedkope rijstpapieren lampen in dat dure huis..
[ afbeelding ]
De grondprijzen zijn het probleem volgens mij niet eens zo, die zijn voor de regio niet extreem en voor NL-begrippen ronduit laag.quote:Op donderdag 1 december 2011 21:39 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
't Is wel lekker ruim. En een mooie locatie aan het water, aanzienlijk beter dan de standaard stinksloot. Maar een WC-deur kon er niet af blijkbaar...:
[ afbeelding ]
Blauwestad is toch die collectie dure kavels in Noord-Oost-Groningen waar ze zoveel geld voor vragen dat het na jaren nog leeg staat? http://www.blauwestad.nl/zoeken geeft een overzichtje: hele gebieden zijn "Beschikbaar"... Random klik: 219500 euro voor 1285 vierkante meter. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor de prijzen dusdanig zakken dat ze de laatste ook verkopen...
Hoe groot het ook is. Ik krijg toch een beetje een driekamer appartement idee bij de omschrijving en dan is 6,5 ton wel veel.quote:Op donderdag 1 december 2011 21:32 schreef tomatenrood het volgende:
Wat een bizarre architectuur:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Linkje
Stoer!quote:Op donderdag 1 december 2011 21:32 schreef tomatenrood het volgende:
Wat een bizarre architectuur:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Linkje
Het lijkt me ook niet geheel toevallig dat het huis ook te huur is.quote:Op donderdag 1 december 2011 21:39 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
't Is wel lekker ruim. En een mooie locatie aan het water, aanzienlijk beter dan de standaard stinksloot. Maar een WC-deur kon er niet af blijkbaar...:
[ afbeelding ]
Blauwestad is toch die collectie dure kavels in Noord-Oost-Groningen waar ze zoveel geld voor vragen dat het na jaren nog leeg staat? http://www.blauwestad.nl/zoeken geeft een overzichtje: hele gebieden zijn "Beschikbaar"... Random klik: 219500 euro voor 1285 vierkante meter. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor de prijzen dusdanig zakken dat ze de laatste ook verkopen...
Lolquote:Op donderdag 1 december 2011 21:39 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ach, 't is inderdaad weer iets anders. Denk dat men daar ook snel weer op terugkomt en een muurtje met deur (incl. degelijk slot) terugplaatst. Net als bij de open keuken: in de stank van de werkzaamheden.....quote:Op vrijdag 2 december 2011 19:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lol
Hebben ze na de open keuken nu ook de open badkamer bedacht, bouten in de slaapkamer.
Heb een huis gekocht in Duitsland, groter, dichter bij de Randstad, en aan een bosrand, met een dichte keuken, een enorme kelder. Degelijk duits kerncentralebeton en natuursteen, echte trappen en niet van die nederlandse Eiger Nordwand dingen.quote:Op vrijdag 2 december 2011 19:59 schreef blomke het volgende:
[..]
Ach, 't is inderdaad weer iets anders. Denk dat men daar ook snel weer op terugkomt en een muurtje met deur (incl. degelijk slot) terugplaatst. Net als bij de open keuken: in de stank van de werkzaamheden.....
Gefeliciteerd man! Fantastisch die Duitse degelijkheid en perfectionistische afwerking.quote:Op vrijdag 2 december 2011 20:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb een huis gekocht in Duitsland, groter, dichter bij de Randstad, en aan een bosrand, met een dichte keuken, een enorme kelder. Degelijk duits kerncentralebeton en natuursteen, echte trappen en niet van die nederlandse Eiger Nordwand dingen.
200.000 euro voor een stukje oud-weiland in afgelegen Noord-Oost vind ik anders best veel.quote:Op vrijdag 2 december 2011 12:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
De grondprijzen zijn het probleem volgens mij niet eens zo, die zijn voor de regio niet extreem en voor NL-begrippen ronduit laag.
Dat is niet alleen daar zo, dat is vrijwel overal... Juist met aardig grote kavels moet dat toch geen probleem zijn? 1200+ vierkante meter, zeg 30 bij 40. Als je de eis stelt dat je minimaal (zeg) 6 meter van elke erfgrens moet blijven, en dat je vanaf de erfgrens gezien niet meer dan (zeg) 40 graden hoog mag bouwen, moet je toch genoeg beperkingen hebben om te zorgen dat het prima leefbaar blijft?quote:Wat imho wel een probleem Blauwestad, is dat die zogenaamde "vrijheid" om te bouwen wat je wilt verschrikkelijk beknot wordt door een zeer beperkt aantal keuzes voor gevelmateriaal en dakbedekking, en daarbij ook nog beperkingen qua combinaties.
Mwoah, hier in de West Friese klei, heb je voor dat geld 1/3 van dat oppervlak. Met uitzicht op schoorsteenpijpen.quote:Op vrijdag 2 december 2011 20:26 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
200.000 euro voor een stukje oud-weiland in afgelegen Noord-Oost vind ik anders best veel.
Zo betaalbaar ook..quote:Op zaterdag 3 december 2011 07:31 schreef Boca_Raton het volgende:
Echt een knusse villa.
[ afbeelding ]
http://www.funda.nl/koop/schalkhaar/huis-47647433-koningin-wilhelminalaan-50/fotos/
Ik bedoelde, veel dichterbij dan de blauwe stad.quote:Op vrijdag 2 december 2011 20:15 schreef blomke het volgende:
[..]
Gefeliciteerd man! Fantastisch die Duitse degelijkheid en perfectionistische afwerking.
Alleen dichter bij de Randstad...? Hoe dan? Volgens mij is Emmerich het dichtst bij de Randstad...?
Oh, ja, de omgeving wel, alleen een beetje klein .quote:Op zaterdag 3 december 2011 09:10 schreef blomke het volgende:
Ah, zo! En waar je nu woont is ook mooier dan de blauwe stad, denk ik?
Ik mis het opmerkelijke in dit huis?quote:Op zaterdag 3 december 2011 07:31 schreef Boca_Raton het volgende:
Echt een knusse villa.
[ afbeelding ]
http://www.funda.nl/koop/schalkhaar/huis-47647433-koningin-wilhelminalaan-50/fotos/
Wat een verschrikkelijke inrichting, lijkt niet af helemaal.quote:Op zaterdag 3 december 2011 07:31 schreef Boca_Raton het volgende:
Echt een knusse villa.
[ afbeelding ]
Het is een prachtig huis, maar van binnen is het helemaal niks. Er zitten gelukkig nog originele details in, maar dat strakke, lege interieur past toch voor geen meter in dat huis. Je kunt er zoiets moois van maken. Dat fornuis inderdaadquote:Op zaterdag 3 december 2011 09:45 schreef Curiosity het volgende:
Wat een verschrikkelijke inrichting, lijkt niet af helemaal.
En dan het fornuis in de schouw, ziet er niet uit.
Z'n een grote keuken en dan zo klein inrichten, zo zonde.
Ja, het huis zelf is te gek. De keuken en inrichting zijn een bummer.quote:Op zaterdag 3 december 2011 09:45 schreef Curiosity het volgende:
[..]
De keuken is niet supergroot volgens mij, maar een AGA had daar heel mooi gestaan.quote:Op zaterdag 3 december 2011 09:45 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Ja, precies. Het begint met de foto's van de buitenkant en de tuin en dan ineens een foto van een intens kille kamer, ik schrok gewoon. En de hele binnenkant is zo. Wat lijkt me dat naar thuiskomenquote:Op zaterdag 3 december 2011 09:50 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Het is een prachtig huis, maar van binnen is het helemaal niks. Er zitten gelukkig nog originele details in, maar dat strakke, lege interieur past toch voor geen meter in dat huis. Je kunt er zoiets moois van maken. Dat fornuis inderdaad
ah onze grote topicreeksstarter komt zijn ondertitel weer even waar makenquote:Op zaterdag 3 december 2011 11:21 schreef k_man het volgende:
Ah, is het weer zover? Alle conservatieve geesten moeten weer even melden dat zulks echt geen gezicht is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |