het ZZP maakt de zorg kapot. Er moet nu winst gemaakt worden op bewoners en patienten. De klassenverpleging is weer terug.quote:Op zondag 20 november 2011 19:12 schreef yvonne het volgende:
En het is niet de zorg die het laat afweten, laten we dat even helder maken, het is het hele gebeuren er rondom heen die zorg mogelijk moet maken.
Erger, wat je besloten hebt in je 'goede' periode geldt niet meer als je dement bent.quote:Op maandag 21 november 2011 08:02 schreef Leandra het volgende:
Daarom moeten mensen ook de kans hebben euthanasie te laten plegen als ze nog niet zo dement als een deur zijn, maar juist in dat verschrikkelijke beginstadium dat ze heel goed beseffen dat ze dement aan het worden zijn.
Daar zou dus wat aan moeten gebeuren volgens mij.quote:Op maandag 21 november 2011 10:14 schreef yvonne het volgende:
[..]
Erger, wat je besloten hebt in je 'goede' periode geldt niet meer als je dement bent.
Je vraag om euthanasie geldt dan niet meer.
Dan moet de wet aangepast wordenquote:Op maandag 21 november 2011 10:18 schreef Tem het volgende:
[..]
Daar zou dus wat aan moeten gebeuren volgens mij.
Toch heeft dat ook dubieuze kanten: "We hebben hier een door jou getekende verklaring dat je nu dood wilt"... En dan kan je zeggen of doen wat je wilt, je MOET dood want je verklaring is onherroepelijk...quote:Op maandag 21 november 2011 10:18 schreef Tem het volgende:
[..]
Daar zou dus wat aan moeten gebeuren volgens mij.
Even hoor, in een verpleeghuis begin je om 7 uur smorgens, meestal alleen op een kleine 32 bewoners. Met mazzel komt er om 8 uur eentje bij.quote:Op zondag 20 november 2011 18:52 schreef sigme het volgende:
Of het verpleeghuis in, wetend dat de verpleegkundigen koffie drinken terwijl je bevuild in bed ligt te wachten of verzorging?
Precies, eigenlijk zou een partij als de VVD die pretendeert liberaal te zijn zo'n wetswijziging moeten voorstellen en doorvoeren. Maarja... Zo liberaal zijn ze niet.quote:Op maandag 21 november 2011 10:19 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dan moet de wet aangepast worden
Maar als ik een beetje rondkijk zijn triviale zaken belangrijker tegenwoordig.
In het geval van zware dementie is dat inderdaad het geval.quote:Op maandag 21 november 2011 10:24 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Toch heeft dat ook dubieuze kanten: "We hebben hier een door jou getekende verklaring dat je nu dood wilt"... En dan kan je zeggen of doen wat je wilt, je MOET dood want je verklaring is onherroepelijk...
En dat risico kun je ook van tevoren duidelijk maken.quote:Op maandag 21 november 2011 10:30 schreef Tem het volgende:
[..]
In het geval van zware dementie is dat inderdaad het geval.
Klopt, ik ben er ook geen tegenstander van, maar dit staat me tegen:quote:Op maandag 21 november 2011 10:36 schreef Reya het volgende:
[..]
En dat risico kun je ook van tevoren duidelijk maken.
Dit wist ik niet eens. Wat heeft het dan in vredesnaam voor zin?quote:Op maandag 21 november 2011 10:14 schreef yvonne het volgende:
[..]
Erger, wat je besloten hebt in je 'goede' periode geldt niet meer als je dement bent.
Je vraag om euthanasie geldt dan niet meer.
Je vergeet voor het gemak maar even dat die mensen zelf ook jaren belasting betalen?quote:Op maandag 21 november 2011 12:46 schreef Sayex het volgende:
Euthanasie is ook nog eens goedkoper voor de belasting betaler! Aangezien zo'n 70% van het zorg budget naar ouderen boven de 70 gaat. Chronisch zieken behandelen is duur en het zijn vaak levens verlengende maatregelen die die moeite amper waard zijn (zo'n 6 maanden tot 1 jaar). Vaak 'leven' ze dan verder als kasplantje. Wie doe je dan een plezier? Opa die een jaar langer op zijn sterf bed ligt, de familie die opa nog een jaar langer moet zien leiden, of de belasting betaller die voor al dat ongeluk mag betalen?
Kijk is naar dat stukje erna, Wie help je er nou werkelijk mee?quote:Op maandag 21 november 2011 12:53 schreef Staal het volgende:
[..]
Je vergeet voor het gemak maar even dat die mensen zelf ook jaren belasting betalen?
Je doet net alsof het persoonlijk uit jouw portemonnee getrokken wordt.
Zo te zien iig max maar 42 %quote:Op maandag 21 november 2011 12:53 schreef Staal het volgende:
[..]
Je vergeet voor het gemak maar even dat die mensen zelf ook jaren belasting betalen?
Je doet net alsof het persoonlijk uit jouw portemonnee getrokken wordt.
Ik heb liever dat ik dat zelf mag bepalen dan dat ik een figuur als jij aan mijn ziekbed heb om dit soort beslissingen te nemen. Hup, doe maar weg, kost alleen maar geld.quote:Op maandag 21 november 2011 12:54 schreef Sayex het volgende:
[..]
Kijk is naar dat stukje erna, Wie help je er nou werkelijk mee?
Ik begrijp dat het zo nooit zal werken, maar die kant moet ook bekeken worden simpel weg omdat het wel de werkelijkheid is.quote:Op maandag 21 november 2011 12:55 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik heb liever dat ik dat zelf mag bepalen dan dat ik een figuur als jij aan mijn ziekbed heb om dit soort beslissingen te nemen. Hup, doe maar weg, kost alleen maar geld.
Dat vind ik trouwens dus precies het enge eraan.
Ongeacht wie je ermee helpt is het vooral de keuze van de persoon zelf.quote:Op maandag 21 november 2011 12:54 schreef Sayex het volgende:
[..]
Kijk is naar dat stukje erna, Wie help je er nou werkelijk mee?
Ik begrijp dat die beste meneer dan ook belasting heeft betaald, maar ik denk dat, dat beter geinvesteerd kan worden in zijn kleinkinderen bijvoorbeeld.
Dat zal je nog tegenvallen of het nooit zo zal werken.quote:Op maandag 21 november 2011 12:57 schreef Sayex het volgende:
[..]
Ik begrijp dat het zo nooit zal werken, maar die kant moet ook bekeken worden simpel weg omdat het wel de werkelijkheid is.
Nou het is niet eens zo onzeker dat jij je zin krijgt hoor. Maar mensen omdat ze geen geld meer opleveren afdanken vind ik weerzinwekkend. Het is aan de persoon zelf. Het gaat namelijk niet alleen om dementerenden.quote:Op maandag 21 november 2011 12:57 schreef Sayex het volgende:
[..]
Ik begrijp dat het zo nooit zal werken, maar die kant moet ook bekeken worden simpel weg omdat het wel de werkelijkheid is.
Vind ik toch echt wel een heel ander verhaal hoor. Ik vind een ongeboren kind nou niet echt vergelijkbaar met een volwassen persoon.quote:Op maandag 21 november 2011 13:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zal je nog tegenvallen of het nooit zo zal werken.
Kijk eens hoe men in nog geen 30 jaar anders tegen abortus is gaan aankijken.
Lees een willekeurig "Oeps, zwanger...." topic, en kijk eens hoe vaak daar ongegeneerd abortus als advies gegeven wordt.
Het lijkt me niet gewenst dat je over 30 jaar een "Moeder herkent me niet meer" topic opent, en dat er dan gemeend geadviseerd wordt moeder een Drionnetje te laten slikken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |