Hoe erg ik ook zo willen dat Cruiff wint, ik heb de hoop al opgegeven.
De supportersgroepen,
- vak410 maakt het niets uit zolang ze maar kunnen springen, het zegt genoeg dat zij de wedstrijd belangerijker vinden, ondanks dat zaterdag de belangerijkste dag is van de geschiedenis van Ajax, dan weet je al genoeg helaas.
- f-side/afca - is allang niet meer wat het geweest is, zij waren diegene die jaren lang om Cruiff schreeuwen, die jaren lang van der aat en slop weg wilden en niets te maken wilde hebben met andere mensen buiten de voetbalmensen, en toch wist zelfs Rik van den Boog en ook dus Ten Have ze om te praten. Geloof me dit stelt geen pik voor, die zijn weer wat extra privileges beloofd.
-60% van de tribune klanten zijn man met hun vrouw, die verdiepen zich voor geen meter in de verschillen tuusen Louis en Cruiff die denken dat ze hetzelfde visie hebben..Dan weet je ook genoeg
Helaas denkt 70% van de supporters dit ook, die weten totaal niet dat Cruiff en zijn jeugdvisie (individu voorop ect, lees de jeugdtopics maar door) totaal haaks staan op Louise (bootcamp, grote sterke spelers, geen spelers die een man durfen passeren, TIPS, Co adriaanse en Jan olde Riekerink zijn zijn volgelingen, de mensen die de jeugd de afgelopen 15 jaar verdomme naar de klote hebben geleid, maher, narsingh, aissadi,boussoufa , elia ect. allemaal afgetest door TIPS en deze heren..).
Dus zeggen dat Louis en Cruiff samen moeten kunnen is zeggen dat Obama en president van Iran dezelfde visie hebben over hoe je een land moet regeren met diens mensenrechten.
Nee, geloof me , zaterdag word het einde van Ajax en waar zij voor staat.
Het enige wat dan overblijft is een club dat in een concerthal speelt, spelers die bij lange na niet de kwaliteiten hebben van een standaard Ajacied , dit geldt voor zowel de jeugd als het eerste. Ajax zal door AZ (dat het uitstekend volgens de Cruiff filosifie doet in de jeugd) , Feyeneoord (is het al) en PSV en Twente ingehaald worden als jeugdopleiding en nauwelijks meer spelers naar het NL elftal sturen.
Ze spelen in een shirt wat niets een lijkt op de Ajax shirt (Heerenveen uit shirt lijkt er meer op). Het logo is al vervangen door een smurf puur voor de sponsor.
De spelers, de echte Ajacieden die de club hebben gemaakt en bestuurders (ook van praag is achter Cruiff) willen niets meer te maken hebben met deze club.
De visie is niet meer Des Ajax.
En de club wordt geleid door mensen uit het bedrijfsleven (die het toch de afgelopen 15 jaar hebben verkloot?!).
Nee ik zeg mijn seizoenskaart op (en met mij vele anderen) want dit is geen Ajax meer dan behalve de letters op papier.