abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104668797
Allemaal keuzes, mits weloverwogen gemaakt, heel persoonlijk.
Je kunt deze wel aangeven maar niet voor anderen beoordelen, dat moet je voor jezelf doen.
Ik ben b.v. vrijwillig verder van mijn werk gaan wonen, 11 km i.p.v. 600 meter, mooiere plaats, veel mooier (maar ook duurder) huis, wel reiskosten i.p.v. geen, en bovendien nu wel ov i.p.v. van geen bus in het weekend.
Bovendien fiets ik elke dag naar mijn werk, ook in de winter, zo is mijn reiskostenvergoeding nu wel kostendekkend en ga ik niet meer naar de sportschool.
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
  dinsdag 22 november 2011 @ 13:02:04 #152
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104671863
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 10:00 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Plus dat het over het algemeen toch wel een forse financiele impact heeft. Inderdaad, als je huurt een stuk minder, maar de realiteit is dat er toch veel mensen gekocht hebben.
Daarom kiezen de meer dynamische mensen ook vaak voor huren in plaats van kopen. Het is een lifestyle keuze.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 22 november 2011 @ 14:19:40 #153
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_104674546
Wie heeft er gisteren Tros Radar gezien? Donner speelt weer eens de vermoorde onschuld :|W w/

Kunnen we het voorstel van Remco niet doorvoeren en deze man gewoon een bail out geven in ruil voor zijn vertrek uit de politiek?
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_104674767
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 14:19 schreef ComplexConjugate het volgende:
Wie heeft er gisteren Tros Radar gezien? Donner speelt weer eens de vermoorde onschuld :|W w/

Kunnen we het voorstel van Remco niet doorvoeren en deze man gewoon een bail out geven in ruil voor zijn vertrek uit de politiek?
Heb je daar een link van?

tnx :)
  dinsdag 22 november 2011 @ 14:31:53 #155
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_104675070
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 14:25 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Heb je daar een link van?

tnx :)
http://www.trosradar.nl/u(...)rmenu2010[year]=2011

Vanaf 11:20
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  dinsdag 22 november 2011 @ 14:33:22 #156
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_104675134
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 14:19 schreef ComplexConjugate het volgende:

Misschien kun je in plaats van je reltext een korte samenvatting geven van wat Donner allemaal wil? Dan kunnen we daar over discussieren :)
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  dinsdag 22 november 2011 @ 14:38:12 #157
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_104675325
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 14:33 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Misschien kun je in plaats van je reltext een korte samenvatting geven van wat Donner allemaal wil? Dan kunnen we daar over discussieren :)
Wat Donner wil? We weten wat Donner niet wil en dat is betaalbare woonruimte voor iedereen. Deze lafaard verschuilt zich achter allerlei maatregelen die niet eens op democratische wijze tot stand zijn gekomen. Kortom... pure regenten daar in Den Haag.

Donner weet ook wel dat deze maatregel een hoop mensen onnodig in de problemen brengt maar het interesseert hem niet. De man van 1 miljoen heeft hele andere problemen aan zijn hoofd.

Gewoon de uitzending bekijken en raak diep onder de indruk van Donners charismatische optreden.
  dinsdag 22 november 2011 @ 15:00:19 #158
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_104676145
quote:
CU: motie hypotheekrenteaftrek uitvoeren

DEN HAAG - De ChristenUnie roept het kabinet „met klem” op een door de Eerste Kamer aangenomen motie over de hypotheekrenteaftrek alsnog uit te voeren. De meerderheid van de Senaat vroeg onlangs op initiatief van de ChristenUnie om een commissie die onderzoek gaat doen naar het toekomstbestendig maken van de hypotheekrenteaftrek.

Staatssecretaris Frans Weekers (Financiën) wil de motie niet uitvoeren omdat er volgens hem al genoeg onderzoeksmateriaal is. Tijdens de financiële beschouwingen in de Eerste Kamer zei senator Peter Ester (ChristenUnie) dinsdag „ontstemd” te zijn. Hij benadrukte dat het zijn partij gaat om aanpassing van het hypotheekstelsel, en niet zonodig om een nieuw onderzoek.

Het kabinet wil niet vanwege de verhoudingen in de coalitie, aldus Ester. „Het kan niet zo zijn dat een afspraak tussen coalitiepartijen blokkerend werkt voor een discussie die we met het oog op financiële soliditeit van ons land moeten voeren”, aldus Ester.

bron: Telegraaf
M.a.w. de CU wil helemaal geen onderzoek naar de gevolgen van de HRA men wil zelfs een aanpassing van het stelsel. Zie daar.... de geesten worden rijp gemaakt voor 'gemorrel' aan de HRA. Nu is het de CU die dit roept maar het virus kan zomaar overslaan naar andere partijen. De babyboomers zien nu toch wel de nodige ellende op zich afkomen en zullen in de nabije toekomst een grote voorstander worden voor de herziening van dit falende systeem, read my lips.
  dinsdag 22 november 2011 @ 15:32:46 #159
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_104677187
Nogal speculatief maar toch: 'VVD wil hypotheekaftrek aanpakken'
censuur :O
  dinsdag 22 november 2011 @ 17:57:13 #160
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_104682882
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
quote:
di 22 nov 2011, 16:22 | 2 reacties

Onderzoek naar rijksgebouwen als huizen
DEN HAAG - Het kabinet moet onderzoeken of en hoe leegstaande rijksgebouwen kunnen worden gebruikt als huisvesting voor met name ouderen, studenten, starters en jonge gezinnen. De Tweede Kamer nam dinsdag een motie daartoe aan van GroenLinks-Kamerlid Linda Voortman en PvdA-collega Jacques Monasch.

„In het hele land staan voormalige rijksgebouwen leeg, waar niemand inzit en wat ons wel klauwenvol geld kost. Ik wil beweging in die stenen!” , kondigde Voortman vorige week aan. Genoemde groepen willen graag wonen op de vaak centrale locaties van die panden, aldus Voortman.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_104684549
Het paleis op de Dam verbouw en verhuren dus :7
  dinsdag 22 november 2011 @ 19:52:18 #163
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_104687812
quote:
Gaat niets oplossen, huurders weten dat deze verhuurders in de problemen zitten en zullen enorm lage huren bedingen.... slikken of stikken... marktwerking in optima forma.
pi_104689024
quote:
Sick. De dubbele HRA gaat waarschijnlijk gewoon door dus er is geen stimulans om te verkopen.
Als de HRA uiteindelijk stopt zitten de huizenbezitters met een afgeleefd huis wat in deze dalende markt alweer een paar % is gedaald. Uitstel van executie wat dubbel terugkomt.
Yes we kick the can.

Lekker gevalletje zwalkbeleid als ze nu de verplichte inschrijving bij de kvk voor VVE's ook weer terugdraaien. Het lijkt me aannemelijk dat de regel nu weer losgelaten wordt omdat er amper op gecontroleerd wordt. Er zijn nog vrij veel slapende verenigingen, terwijl dit vanaf 2009 al niet meer mogelijk zou moeten zijn. Het beoogde effect is niet behaald, althans niet volledig.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  dinsdag 22 november 2011 @ 20:20:04 #165
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_104689545
Dit kabinet is een zwalk kabinet, gebrek aan talent, gebrek aan visie en gebrek aan beleid. Ik vermoed dat dit kabinet op de volgende manier beslissing neemt :P

dinsdag 22 november 2011 @ 21:02:40 #166
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_104692289
quote:
quote:
VVD en ChristenUnie hadden voorgesteld verhuren simpeler te maken om de doorstroom op de huizenmarkt te bevorderen.
Terwijl ze leegstand bevorderen met dubbele HRA... Niet echt geloofwaardig als het ze om de doorstroom gaat!
pi_104696596
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:12 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

Sick. De dubbele HRA gaat waarschijnlijk gewoon door dus er is geen stimulans om te verkopen.
Als de HRA uiteindelijk stopt zitten de huizenbezitters met een afgeleefd huis wat in deze dalende markt alweer een paar % is gedaald. Uitstel van executie wat dubbel terugkomt.
Yes we kick the can.
Dat moet toch elke eigenaar zelf weten wat ze met haar bezit doet. Voor de goede orde:zowel woningbouwcorporaties als commerciele verhuurders krijgen ook gewoon renteaftrek.

quote:
Lekker gevalletje zwalkbeleid als ze nu de verplichte inschrijving bij de kvk voor VVE's ook weer terugdraaien. Het lijkt me aannemelijk dat de regel nu weer losgelaten wordt omdat er amper op gecontroleerd wordt. Er zijn nog vrij veel slapende verenigingen, terwijl dit vanaf 2009 al niet meer mogelijk zou moeten zijn. Het beoogde effect is niet behaald, althans niet volledig.
Wat is dan het beoogde effect. Hoe laat een inschrijving bij de kvk (formaliteit) VVE's beter functioneren? En uiteinjdelijk betalen de eigenaren toch de prijs voor een disfunctionerende VVE. Wat is dan het nut om ze in te laten schrijven?
pi_104697030
Het beoogde effect zou een beter functionerende Vve moeten zijn. Als nu blijkt dat er niet op toe te zien valt of op valt te sturen is het logisch dat het afgeschaft wordt.
Maar om daar nou na 2-3 jaar alweer op terug te komen?
Niet echt doordacht ingevoerd.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_104697775
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 22:05 schreef fedsingularity het volgende:
Het beoogde effect zou een beter functionerende Vve moeten zijn. Als nu blijkt dat er niet op toe te zien valt of op valt te sturen is het logisch dat het afgeschaft wordt.
Maar om daar nou na 2-3 jaar alweer op terug te komen?
Niet echt doordacht ingevoerd.
Het ontgaat me echt volkomen hoe inschrijving bij de kvk een betere functionering zou moeten bewerkstelliigen. Lijkt me dus verstandig om dat terug te draaien en niet de kvk maar de mensen verantwoordelijk te laten. Daar hoort die verantwoordelijkheid ook thuis.

NL is toch geen kleuterlandje waar iedereen bij het handje gehouden moet worden?
pi_104698241
quote:
Ik vond vooral het eerst deel ook informatief (Donner is een arrogante hork, daar kunnen we het over eens zijn denk ik).

Maar in het eerste stuk die dame van 35. Een vier kamer huis willen. En het is zo duur. Dus natuurlijk moet een gesubsidieerd huis van de corporatie worden, want een verhuurder die een marktconforme prijs vraagt is te duur. Ow ja, ze heeft ook even geen baan.
Wtf? Wat je niet verdient kun je ook niet uitgeven. Wat is dat nou voor een mentaliteit?
  dinsdag 22 november 2011 @ 22:51:29 #171
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_104700558
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 22:22 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Maar in het eerste stuk die dame van 35. Een vier kamer huis willen. En het is zo duur. Dus natuurlijk moet een gesubsidieerd huis van de corporatie worden, want een verhuurder die een marktconforme prijs vraagt is te duur. Ow ja, ze heeft ook even geen baan.
Wtf? Wat je niet verdient kun je ook niet uitgeven. Wat is dat nou voor een mentaliteit?
Ze wilt kinderen toch?
Mag dat niet?
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_104700963
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 22:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ze wilt kinderen toch?
Mag dat niet?
Nee, kinderen kan je ook hebben in een kleiner huis.

Maar goed wat moet je ermee, kind wordt toch gedumpt bij de creche.
  dinsdag 22 november 2011 @ 23:00:57 #173
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104701198
quote:

[..]

Ik vond vooral het eerst deel ook informatief (Donner is een arrogante hork, daar kunnen we het over eens zijn denk ik).

Zelf ken ik ook verschillende mensen die vinden dat ze in een veel te grote woning zitten (ouderen) die graag willen verhuizen, maar het niet kunnen omdat ze anders 2x zoveel moeten gaan betalen. Voor een kleinere woning!!
Die mensen zitten daar niet echt op hun gemak, veel jongere (gezinnen) zitten te springen om zo'n woning. Ik vind het ook bizar dat hier niks geregeld kan worden, bijvoorbeeld dat die ouderen voor dezelfde huur een kleinere woning krijgen oid. Het is gewoon sub-optimaal.
The End Times are wild
  dinsdag 22 november 2011 @ 23:04:40 #174
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104701350
En Donner heeft geen licht op zijn fiets!!
The End Times are wild
  dinsdag 22 november 2011 @ 23:07:50 #175
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_104701518
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 22:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ze wilt kinderen toch?
Mag dat niet?
Als je ze niet kunt betalen: nee.
Anders komt het er op neer dat de maatschappij mag opdraaien voor de kosten van haar kinderwens.

Als we zo gaan beginnen, ik heb een Porsche-911-wens. Wil jij daar even voor lappen aub? :')
  dinsdag 22 november 2011 @ 23:08:30 #176
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104701543
Verder vind ik het niet onredelijk dat mensen die 1500 euro netto hebben het niet accepteren dat een woning aan kale huur al 1000 euro kost. Dat is gewoon onmogelijk. Mogen die mensen nog leven?
Daarom klopt die grens gewoon niet.

Je kunt dan wel zeggen: dan moeten ze maar met hun gezin op een 2-kamer flatje gaan zitten, maar dan krijg je de bizarre situatie dat Henk&Ingrid dus werken en op dat kleine flatje moeten zitten en daarna nog geen cent overhouden, en Achmed en Fatima in de steun zitten en een eengezinswoning bewonen. Dat is ook raar.
The End Times are wild
  dinsdag 22 november 2011 @ 23:09:05 #177
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_104701567
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 november 2011 23:04 schreef LXIV het volgende:
En Donner heeft geen licht op zijn fiets!!
Verbaasd mij niet van iemand met zo weinig verantwoordelijkheidsgevoel ;)
  dinsdag 22 november 2011 @ 23:09:48 #178
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104701605
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 23:07 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Anders komt het er op neer dat de maatschappij mag opdraaien voor de kosten van haar kinderwens.

Als we zo gaan beginnen, ik heb een Porsche-911-wens. Wil jij daar even voor lappen aub? :')
Gewoon werkende mensen (brandweerman en verpleegster) vallen dus buiten de sociale huurgrens, moeten dus 2/3 van hun inkomen kale huur betalen. Dus jij wil een maatschappij waarin enkel de steuntrekkers en de mensen vanaf 1,5x modaal kinderen mogen/kunnen krijgen?
The End Times are wild
  dinsdag 22 november 2011 @ 23:11:54 #179
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_104701707
quote:

Een vier kamer woning is dus gewoon een huis met 3 slaapkamers? Niet heel bijzonder toch? Dat het een sociale huurwoning betreft is toch niets mis mee? Die mensen hebben geen behoefte aan de koopsubsidie die in de toekomst toch afgeschaft gaat worden, dit zijn gewoon mensen die het volle pond aan belastingen willen betalen... dat zouden meer mensen moeten doen, is het begrotingstekort zo weggewerkt.
  dinsdag 22 november 2011 @ 23:15:14 #180
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_104701854
quote:

[..]

Have I got news for you... de maatschappij draait altijd op voor de kinderwens van andere mensen. Ik heb geen kinderen maar mag wel belasting betalen voor het onderwijs van jouw kind, ik mag wel extra zorgpremie betalen voor de gratis verzekering van jouw kind, ik mag wel belasting betalen voor zoveel dingen die we doen voor andermans kinderen. Waarom maak jij ineens een uitzondering voor de kosten van een woning? Als we dan toch iedereen aan die kosten mee laten betalen waarom dan ook niet daaraan? Ik vind het een beetje selectief allemaal,
  dinsdag 22 november 2011 @ 23:17:57 #181
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_104701960
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 23:08 schreef LXIV het volgende:
Verder vind ik het niet onredelijk dat mensen die 1500 euro netto hebben het niet accepteren dat een woning aan kale huur al 1000 euro kost. Dat is gewoon onmogelijk. Mogen die mensen nog leven?
Daarom klopt die grens gewoon niet.
Natuurlijk klopt het niet, deze situatie is ook niet noodzakelijk in Nederland. Maar de belangen van een groep mensen moet behartigt worden hè, we willen vooral niet dat wonen betaalbaar word... het idee alleen al.

quote:
Je kunt dan wel zeggen: dan moeten ze maar met hun gezin op een 2-kamer flatje gaan zitten, maar dan krijg je de bizarre situatie dat Henk&Ingrid dus werken en op dat kleine flatje moeten zitten en daarna nog geen cent overhouden, en Achmed en Fatima in de steun zitten en een eengezinswoning bewonen. Dat is ook raar.
Zolang we maar vat op de hoge prijzen kunnen houden, dan komt echt alles goed...
  dinsdag 22 november 2011 @ 23:21:09 #182
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104702096
Wanneer ik in die situatie zat zorgde ik dus gewoon dat mijn inkomen onder die grens kwam. Simpel zat. Misschien verder nog wat zwart bijverdienen, volledig moreel te rechtvaardigen. Je hebt namelijk recht op je elementaire levensbehoeften.
The End Times are wild
  woensdag 23 november 2011 @ 00:53:47 #183
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_104705338
quote:

[..]

wat kan jij dom kletsen
Ik hoop voor de maatschappij dat je nooit vader zult worden

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 23-11-2011 01:20:53 ]
pi_104705556
Zo'n kleine ruimte, met twee volwassen mensen en dan ook nog een hond en kat en wat te denken van kinderen in de toekomst?
Dat lijkt ook mij wat moeilijk.

Wellicht dat scheiden, een woning vinden en dan weer trouwen en intrekken een betere optie is :X
  woensdag 23 november 2011 @ 09:11:51 #185
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_104708860
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 23:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zelf ken ik ook verschillende mensen die vinden dat ze in een veel te grote woning zitten (ouderen) die graag willen verhuizen, maar het niet kunnen omdat ze anders 2x zoveel moeten gaan betalen. Voor een kleinere woning!!
Die mensen zitten daar niet echt op hun gemak, veel jongere (gezinnen) zitten te springen om zo'n woning. Ik vind het ook bizar dat hier niks geregeld kan worden, bijvoorbeeld dat die ouderen voor dezelfde huur een kleinere woning krijgen oid. Het is gewoon sub-optimaal.
Dit zou op te lossen zijn door ook "oude" sociale huren te verhogen naar de huidige prijs die een nieuwe huurder zou betalen. Alleen kost dat heel veel extra huursubsidie, terwijl dat geld niet besteed wordt aan woningbouw.
  woensdag 23 november 2011 @ 09:26:13 #186
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_104709108
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 09:11 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dit zou op te lossen zijn door ook "oude" sociale huren te verhogen naar de huidige prijs die een nieuwe huurder zou betalen. Alleen kost dat heel veel extra huursubsidie, terwijl dat geld niet besteed wordt aan woningbouw.
afschaffen van de huursubsidie zou wel veel woonruimte opleveren, veel mensen wonen apart vanwege en dankzij de huursubsidie

Ik ken ze persoonlijk

/edit/ lees de OP nog eens door

[ Bericht 3% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 23-11-2011 09:30:51 ]
pi_104709155
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 09:26 schreef Goofjansen het volgende:

[..]

afschaffen van de huursubsidie zou wel veel woonruimte opleveren, veel mensen wonen apart vanwege en dankzij de huursubsidie

Ik ken ze persoonlijk
Ja, laten we al die paupers ophokken!

[ Bericht 0% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 23-11-2011 09:31:29 (gequote post aangepast) ]
  woensdag 23 november 2011 @ 09:41:52 #188
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_104709376
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2011 09:28 schreef asfyxiaatje123 het volgende:

[..]

Ja, laten we al die paupers ophokken!
nou paupers ???, velen zijn 65+ ers, AOW ers dus, in het onderhavige geval
pi_104709454
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 09:41 schreef Goofjansen het volgende:

[..]

nou paupers , velen zijn 65+ ers, AOW ers dus
Joh, die belanden vanzelf wel in het bejaardenhuis.

Ik geloof best dat er lui zijn die de situatie in hun voordeel gebruiken en die daarmee meer steun trekken dan noodzakelijk. Maar doen we dat niet allemaal?
  woensdag 23 november 2011 @ 10:21:42 #190
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_104710283
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 09:45 schreef asfyxiaatje123 het volgende:

[..]

Joh, die belanden vanzelf wel in het bejaardenhuis.

Bejaardenhuizen bestaan nauwelijks meer, de meesten zijn omgebouwd naar verpleeghuis, men moet thuis blijven wonen, met thuiszorg
Die kunnen daar makkelijk nog twintig jaar wonen, zijn vriendin is 55 jaar
pi_104710830
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 10:21 schreef Goofjansen het volgende:

[..]

Bejaardenhuizen bestaan nauwelijks meer, de meesten zijn omgebouwd naar verpleeghuis, men moet thuis blijven wonen, met thuiszorg
Die kunnen daar makkelijk nog twintig jaar wonen, zijn vriendin is 55 jaar
Good for them.

Maak je liever druk om al die graaiers aan de top, die ondanks aantoonbare wanprestaties hun zakken blijven volgraaien. Dat gaat om oneindig veel grotere bedragen.
  woensdag 23 november 2011 @ 10:59:50 #192
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_104711306
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 10:43 schreef asfyxiaatje123 het volgende:

[..]

Good for them.

Maak je liever druk om al die graaiers aan de top, die ondanks aantoonbare wanprestaties hun zakken blijven volgraaien. Dat gaat om oneindig veel grotere bedragen.
Ik ben voor het nationaliseren van alle woningbouwverenigingen
pi_104711647
Wel een aardig geschreven stukje, zou zomaar een samenvatting van deze reeks kunnen zijn.
pi_104711873
quote:
Tijdelijke verhuur koopwoningen moet simpeler
Huiseigenaren moeten hun oude woning gemakkelijker kunnen verhuren, vindt de Tweede Kamer. De vergunning die zij hiervoor nodig hebben, moet een stuk simpeler of kan zelfs helemaal verdwijnen.

Woningbezitters die een nieuw huis hebben gekocht, kunnen hun vorige woning tijdelijk verhuren, maar zien daar vaak vanaf omdat de procedure te ingewikkeld is. VVD en ChristenUnie hadden voorgesteld die simpeler te maken om de doorstroom op de huizenmarkt te bevorderen.

De Kamer schaarde zich ook achter een voorstel om Verenigingen van Eigenaren (VVE's) niet langer te verplichten zich in te schrijven bij de Kamer van Koophandel. Sinds 2008 is dit verplicht, maar D66 voerde aan dat VVE's geen bedrijven zijn. Het inschrijfgeld noemde D66-Kamerlid Kees Verhoeven een 'nutteloze lastenverzwaring'.
Het lijkt mij dat het slechts in een beperkt gevallen aantrekkelijk is om als huurder in dit soort constructies te stappen. Hoe gaat het bijvoorbeeld als de verhuurder ineens het huis kan verkopen?
  woensdag 23 november 2011 @ 11:21:14 #195
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_104711967
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 11:18 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het lijkt mij dat het slechts in een beperkt gevallen aantrekkelijk is om als huurder in dit soort constructies te stappen. Hoe gaat het bijvoorbeeld als de verhuurder ineens het huis kan verkopen?
Uiteraard heeft het voor de huurder nadelen, maar wat meer contract vrijheid bij het verhuren van huizen lijkt mij geen kwaad kunnen. Er zijn ook veel gevallen waarbij een tijdelijk contract helemaal geen nadeel hoeft te zijn.
pi_104712019
Dan moet je gewoon, net als in bijna elk ontwikkeld land, een nieuwe woning zoeken. De Nederlandse bescherming van de huurder is doorgeschoten. Onlangs was er zelfs een studie aan de Erasmus die tot de conclusie kwam dat het tegen de grondwet was, grappig genoeg (was de Rechten faculteit die de studie deed en is in een boek gepubliceerd).
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_104712410
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 11:22 schreef Bajskorv het volgende:
Dan moet je gewoon, net als in bijna elk ontwikkeld land, een nieuwe woning zoeken. De Nederlandse bescherming van de huurder is doorgeschoten. Onlangs was er zelfs een studie aan de Erasmus die tot de conclusie kwam dat het tegen de grondwet was, grappig genoeg (was de Rechten faculteit die de studie deed en is in een boek gepubliceerd).
da's leuk gezegd. helaas is er lang niet altijd een geschikte woning. zolang de wachttijden jaren hoog zijn, lijkt het me een bijzonder onzalig plan wat een toch wel heel onevenrtedig hoog voordeel legt bij huiseigenaren/verhuurders
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_104712546
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 11:35 schreef simmu het volgende:

[..]

da's leuk gezegd. helaas is er lang niet altijd een geschikte woning.
Als het een stuk makkelijk wordt om je koopwoning te verhuren is de kans dat er wél een geschikte woning is, alweer een stuk groter natuurlijk.
pi_104712880
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 11:40 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Als het een stuk makkelijk wordt om je koopwoning te verhuren is de kans dat er wél een geschikte woning is, alweer een stuk groter natuurlijk.
ja, ok. maar dan moeten er niet weer allerlei maffe maatregelen genomen worden die de echte vraag & aanbod verstoren. daar heb ik dan op wonderlijke manier weer niet zoveel vertrouwen in!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 23 november 2011 @ 11:51:49 #200
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_104712924
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 11:40 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Verhuren kan nu ook. Verhuurders willen alleen alle voordelen en de huuropbrengst vangen...

quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 11:35 schreef simmu het volgende:

[..]

da's leuk gezegd. helaas is er lang niet altijd een geschikte woning. zolang de wachttijden jaren hoog zijn, lijkt het me een bijzonder onzalig plan wat een toch wel heel onevenrtedig hoog voordeel legt bij huiseigenaren/verhuurders
^^ En daar komen we weer terug op het kwantitatieve tekort aan woningen in Nederland. Al die regels zijn een work-around en zouden niet eens nodig zijn bij voldoende aanbod.
Nu zou opzeggen van de huurbescherming leiden tot een soort stoelendans.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')