abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104668797
Allemaal keuzes, mits weloverwogen gemaakt, heel persoonlijk.
Je kunt deze wel aangeven maar niet voor anderen beoordelen, dat moet je voor jezelf doen.
Ik ben b.v. vrijwillig verder van mijn werk gaan wonen, 11 km i.p.v. 600 meter, mooiere plaats, veel mooier (maar ook duurder) huis, wel reiskosten i.p.v. geen, en bovendien nu wel ov i.p.v. van geen bus in het weekend.
Bovendien fiets ik elke dag naar mijn werk, ook in de winter, zo is mijn reiskostenvergoeding nu wel kostendekkend en ga ik niet meer naar de sportschool.
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
  dinsdag 22 november 2011 @ 13:02:04 #152
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104671863
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 10:00 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Plus dat het over het algemeen toch wel een forse financiele impact heeft. Inderdaad, als je huurt een stuk minder, maar de realiteit is dat er toch veel mensen gekocht hebben.
Daarom kiezen de meer dynamische mensen ook vaak voor huren in plaats van kopen. Het is een lifestyle keuze.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 22 november 2011 @ 14:19:40 #153
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_104674546
Wie heeft er gisteren Tros Radar gezien? Donner speelt weer eens de vermoorde onschuld :|W w/

Kunnen we het voorstel van Remco niet doorvoeren en deze man gewoon een bail out geven in ruil voor zijn vertrek uit de politiek?
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_104674767
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 14:19 schreef ComplexConjugate het volgende:
Wie heeft er gisteren Tros Radar gezien? Donner speelt weer eens de vermoorde onschuld :|W w/

Kunnen we het voorstel van Remco niet doorvoeren en deze man gewoon een bail out geven in ruil voor zijn vertrek uit de politiek?
Heb je daar een link van?

tnx :)
  dinsdag 22 november 2011 @ 14:31:53 #155
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_104675070
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 14:25 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Heb je daar een link van?

tnx :)
http://www.trosradar.nl/u(...)rmenu2010[year]=2011

Vanaf 11:20
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  dinsdag 22 november 2011 @ 14:33:22 #156
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_104675134
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 14:19 schreef ComplexConjugate het volgende:

Misschien kun je in plaats van je reltext een korte samenvatting geven van wat Donner allemaal wil? Dan kunnen we daar over discussieren :)
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  dinsdag 22 november 2011 @ 14:38:12 #157
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_104675325
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 14:33 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Misschien kun je in plaats van je reltext een korte samenvatting geven van wat Donner allemaal wil? Dan kunnen we daar over discussieren :)
Wat Donner wil? We weten wat Donner niet wil en dat is betaalbare woonruimte voor iedereen. Deze lafaard verschuilt zich achter allerlei maatregelen die niet eens op democratische wijze tot stand zijn gekomen. Kortom... pure regenten daar in Den Haag.

Donner weet ook wel dat deze maatregel een hoop mensen onnodig in de problemen brengt maar het interesseert hem niet. De man van 1 miljoen heeft hele andere problemen aan zijn hoofd.

Gewoon de uitzending bekijken en raak diep onder de indruk van Donners charismatische optreden.
  dinsdag 22 november 2011 @ 15:00:19 #158
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_104676145
quote:
CU: motie hypotheekrenteaftrek uitvoeren

DEN HAAG - De ChristenUnie roept het kabinet „met klem” op een door de Eerste Kamer aangenomen motie over de hypotheekrenteaftrek alsnog uit te voeren. De meerderheid van de Senaat vroeg onlangs op initiatief van de ChristenUnie om een commissie die onderzoek gaat doen naar het toekomstbestendig maken van de hypotheekrenteaftrek.

Staatssecretaris Frans Weekers (Financiën) wil de motie niet uitvoeren omdat er volgens hem al genoeg onderzoeksmateriaal is. Tijdens de financiële beschouwingen in de Eerste Kamer zei senator Peter Ester (ChristenUnie) dinsdag „ontstemd” te zijn. Hij benadrukte dat het zijn partij gaat om aanpassing van het hypotheekstelsel, en niet zonodig om een nieuw onderzoek.

Het kabinet wil niet vanwege de verhoudingen in de coalitie, aldus Ester. „Het kan niet zo zijn dat een afspraak tussen coalitiepartijen blokkerend werkt voor een discussie die we met het oog op financiële soliditeit van ons land moeten voeren”, aldus Ester.

bron: Telegraaf
M.a.w. de CU wil helemaal geen onderzoek naar de gevolgen van de HRA men wil zelfs een aanpassing van het stelsel. Zie daar.... de geesten worden rijp gemaakt voor 'gemorrel' aan de HRA. Nu is het de CU die dit roept maar het virus kan zomaar overslaan naar andere partijen. De babyboomers zien nu toch wel de nodige ellende op zich afkomen en zullen in de nabije toekomst een grote voorstander worden voor de herziening van dit falende systeem, read my lips.
  dinsdag 22 november 2011 @ 15:32:46 #159
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_104677187
Nogal speculatief maar toch: 'VVD wil hypotheekaftrek aanpakken'
censuur :O
  dinsdag 22 november 2011 @ 17:57:13 #160
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_104682882
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
quote:
di 22 nov 2011, 16:22 | 2 reacties

Onderzoek naar rijksgebouwen als huizen
DEN HAAG - Het kabinet moet onderzoeken of en hoe leegstaande rijksgebouwen kunnen worden gebruikt als huisvesting voor met name ouderen, studenten, starters en jonge gezinnen. De Tweede Kamer nam dinsdag een motie daartoe aan van GroenLinks-Kamerlid Linda Voortman en PvdA-collega Jacques Monasch.

„In het hele land staan voormalige rijksgebouwen leeg, waar niemand inzit en wat ons wel klauwenvol geld kost. Ik wil beweging in die stenen!” , kondigde Voortman vorige week aan. Genoemde groepen willen graag wonen op de vaak centrale locaties van die panden, aldus Voortman.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_104684549
Het paleis op de Dam verbouw en verhuren dus :7
  dinsdag 22 november 2011 @ 19:52:18 #163
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_104687812
quote:
Gaat niets oplossen, huurders weten dat deze verhuurders in de problemen zitten en zullen enorm lage huren bedingen.... slikken of stikken... marktwerking in optima forma.
pi_104689024
quote:
Sick. De dubbele HRA gaat waarschijnlijk gewoon door dus er is geen stimulans om te verkopen.
Als de HRA uiteindelijk stopt zitten de huizenbezitters met een afgeleefd huis wat in deze dalende markt alweer een paar % is gedaald. Uitstel van executie wat dubbel terugkomt.
Yes we kick the can.

Lekker gevalletje zwalkbeleid als ze nu de verplichte inschrijving bij de kvk voor VVE's ook weer terugdraaien. Het lijkt me aannemelijk dat de regel nu weer losgelaten wordt omdat er amper op gecontroleerd wordt. Er zijn nog vrij veel slapende verenigingen, terwijl dit vanaf 2009 al niet meer mogelijk zou moeten zijn. Het beoogde effect is niet behaald, althans niet volledig.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  dinsdag 22 november 2011 @ 20:20:04 #165
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_104689545
Dit kabinet is een zwalk kabinet, gebrek aan talent, gebrek aan visie en gebrek aan beleid. Ik vermoed dat dit kabinet op de volgende manier beslissing neemt :P

dinsdag 22 november 2011 @ 21:02:40 #166
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_104692289
quote:
quote:
VVD en ChristenUnie hadden voorgesteld verhuren simpeler te maken om de doorstroom op de huizenmarkt te bevorderen.
Terwijl ze leegstand bevorderen met dubbele HRA... Niet echt geloofwaardig als het ze om de doorstroom gaat!
censuur :O
pi_104696596
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:12 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

Sick. De dubbele HRA gaat waarschijnlijk gewoon door dus er is geen stimulans om te verkopen.
Als de HRA uiteindelijk stopt zitten de huizenbezitters met een afgeleefd huis wat in deze dalende markt alweer een paar % is gedaald. Uitstel van executie wat dubbel terugkomt.
Yes we kick the can.
Dat moet toch elke eigenaar zelf weten wat ze met haar bezit doet. Voor de goede orde:zowel woningbouwcorporaties als commerciele verhuurders krijgen ook gewoon renteaftrek.

quote:
Lekker gevalletje zwalkbeleid als ze nu de verplichte inschrijving bij de kvk voor VVE's ook weer terugdraaien. Het lijkt me aannemelijk dat de regel nu weer losgelaten wordt omdat er amper op gecontroleerd wordt. Er zijn nog vrij veel slapende verenigingen, terwijl dit vanaf 2009 al niet meer mogelijk zou moeten zijn. Het beoogde effect is niet behaald, althans niet volledig.
Wat is dan het beoogde effect. Hoe laat een inschrijving bij de kvk (formaliteit) VVE's beter functioneren? En uiteinjdelijk betalen de eigenaren toch de prijs voor een disfunctionerende VVE. Wat is dan het nut om ze in te laten schrijven?
pi_104697030
Het beoogde effect zou een beter functionerende Vve moeten zijn. Als nu blijkt dat er niet op toe te zien valt of op valt te sturen is het logisch dat het afgeschaft wordt.
Maar om daar nou na 2-3 jaar alweer op terug te komen?
Niet echt doordacht ingevoerd.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_104697775
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 22:05 schreef fedsingularity het volgende:
Het beoogde effect zou een beter functionerende Vve moeten zijn. Als nu blijkt dat er niet op toe te zien valt of op valt te sturen is het logisch dat het afgeschaft wordt.
Maar om daar nou na 2-3 jaar alweer op terug te komen?
Niet echt doordacht ingevoerd.
Het ontgaat me echt volkomen hoe inschrijving bij de kvk een betere functionering zou moeten bewerkstelliigen. Lijkt me dus verstandig om dat terug te draaien en niet de kvk maar de mensen verantwoordelijk te laten. Daar hoort die verantwoordelijkheid ook thuis.

NL is toch geen kleuterlandje waar iedereen bij het handje gehouden moet worden?
pi_104698241
quote:
Ik vond vooral het eerst deel ook informatief (Donner is een arrogante hork, daar kunnen we het over eens zijn denk ik).

Maar in het eerste stuk die dame van 35. Een vier kamer huis willen. En het is zo duur. Dus natuurlijk moet een gesubsidieerd huis van de corporatie worden, want een verhuurder die een marktconforme prijs vraagt is te duur. Ow ja, ze heeft ook even geen baan.
Wtf? Wat je niet verdient kun je ook niet uitgeven. Wat is dat nou voor een mentaliteit?
  dinsdag 22 november 2011 @ 22:51:29 #171
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_104700558
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 22:22 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Maar in het eerste stuk die dame van 35. Een vier kamer huis willen. En het is zo duur. Dus natuurlijk moet een gesubsidieerd huis van de corporatie worden, want een verhuurder die een marktconforme prijs vraagt is te duur. Ow ja, ze heeft ook even geen baan.
Wtf? Wat je niet verdient kun je ook niet uitgeven. Wat is dat nou voor een mentaliteit?
Ze wilt kinderen toch?
Mag dat niet?
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_104700963
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 22:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ze wilt kinderen toch?
Mag dat niet?
Nee, kinderen kan je ook hebben in een kleiner huis.

Maar goed wat moet je ermee, kind wordt toch gedumpt bij de creche.
  dinsdag 22 november 2011 @ 23:00:57 #173
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104701198
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 22:22 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik vond vooral het eerst deel ook informatief (Donner is een arrogante hork, daar kunnen we het over eens zijn denk ik).

Zelf ken ik ook verschillende mensen die vinden dat ze in een veel te grote woning zitten (ouderen) die graag willen verhuizen, maar het niet kunnen omdat ze anders 2x zoveel moeten gaan betalen. Voor een kleinere woning!!
Die mensen zitten daar niet echt op hun gemak, veel jongere (gezinnen) zitten te springen om zo'n woning. Ik vind het ook bizar dat hier niks geregeld kan worden, bijvoorbeeld dat die ouderen voor dezelfde huur een kleinere woning krijgen oid. Het is gewoon sub-optimaal.
The End Times are wild
  dinsdag 22 november 2011 @ 23:04:40 #174
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104701350
En Donner heeft geen licht op zijn fiets!!
The End Times are wild
  dinsdag 22 november 2011 @ 23:07:50 #175
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_104701518
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 22:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ze wilt kinderen toch?
Mag dat niet?
Als je ze niet kunt betalen: nee.
Anders komt het er op neer dat de maatschappij mag opdraaien voor de kosten van haar kinderwens.

Als we zo gaan beginnen, ik heb een Porsche-911-wens. Wil jij daar even voor lappen aub? :')
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')