Als je aanneemt dat iedere werkloze werk zoekt wel.quote:Op zondag 20 november 2011 12:45 schreef betyar het volgende:
[..]
Er zullen meer werkzoekenden zijn dan werklozen.
Nee.quote:Op zondag 20 november 2011 12:45 schreef betyar het volgende:
[..]
Er zullen meer werkzoekenden zijn dan werklozen.
Het is natuurlijk wel van alle tijden dat mensen het werk achterna trekken. We zijn er aan gewend geraakt, maar het is eigenlijk pure luxe dat dit tegenwoordig niet meer hoeft omdat je altijd nog op de plek kunt blijven zitten dmv een uitkering. Vraag is nu: kunnen we ons als land die luxe blijven veroorloven?quote:Op zondag 20 november 2011 13:01 schreef Arolsen het volgende:
Aha nu gaan jullie natuurlijk beginnen met het beschimpen van een half miljoen Nederlanders dat ze allemaal luie uitvreters zouden zijn.
Precies die tactiek om maar niet geconfronteerd te hoeven worden met de waarheid.
Dat de hele crisis de schuld is van 5 CEO's, daarentegen, dat is dan weer wel geloofwaardig.quote:Op zondag 20 november 2011 13:01 schreef Arolsen het volgende:
Aha nu gaan jullie natuurlijk beginnen met het beschimpen van een half miljoen Nederlanders dat ze allemaal luie uitvreters zouden zijn.
Precies die tactiek om maar niet geconfronteerd te hoeven worden met de waarheid.
Nee hoor, niet iedere werkloze zoekt werk.quote:Op zondag 20 november 2011 12:53 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Als je aanneemt dat iedere werkloze werk zoekt wel.
Och om dit soort uitspraken moet je je niet druk maken. Zij zoeken gewoon een schuldige om een reden te hebben waarom het steeds slechter gaat.quote:Op zondag 20 november 2011 12:24 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Bewijs het eens en anders zijn het allemaal smerige leugens van je
Zou je je werk ook achterna gaan als je blijft zitten met een rest schuld van 30.000 euro op je koophuis?quote:Op zondag 20 november 2011 13:04 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel van alle tijden dat mensen het werk achterna trekken. We zijn er aan gewend geraakt, maar het is eigenlijk pure luxe dat dit tegenwoordig niet meer hoeft omdat je altijd nog op de plek kunt blijven zitten dmv een uitkering. Vraag is nu: kunnen we ons als land die luxe blijven veroorloven?
Bron?quote:Op zaterdag 19 november 2011 22:59 schreef Tinkepink het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel logisch. In duitsland is het heel normaal om te verhuizen voor een baan.
Precies en dat voor een tijdelijk baantje in de lage lonen sector. Je moet wel gek zijn. Dan ben je verhuist en zit met een schuld en als het dan ook nog tijdelijk is dan heb je meer problemen dan alleen je restschuld. Want dan heb je mogelijk ook nog een schuld als je weer moet verhuizen om ergens anders een tijdelijk baantje uit te voeren.quote:Op zondag 20 november 2011 14:49 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Zou je je werk ook achterna gaan als je blijft zitten met een rest schuld van 30.000 euro op je koophuis?
Ik woon er en ken veel mensen die dit hebben gedaan of gaan doen. Een weekendhuwelijk is ook zeker geen uitzondering.quote:Op zondag 20 november 2011 14:50 schreef Cherna het volgende:
[..]
Bron?
Ik geloof daar niet in mede om dat ik vaak in Dld gewerkt heb. Je kunt de ossies hier niet onder rekenen. Zij komen namelijk blijvend.
Maar zoals Kamp voorstelt om maar steeds te verhuizen voor een tijdelijk baantje daar geloof ik niets van. En daar gaat het om. Door het ontslagrecht en het groeien van tijdelijk werk is dat het uitgangspunt. Verhuizen voor een vaste baan met een perspectief is iets geheel anders.
Dit is wel tegenstrijdig. Van de ene kant heb je het over verhuizen en plots praat je over een weekendhuwelijk waarmee je dus aangeeft dan men niet verhuist maar een van beide partners een week van huis is en in het weekend thuis is. Tja dat komt hier ook vaker voor. Maar dan betaalt de baas je hotel of overnachtingen etc. Een vertegenwoordiger, foto-lasser, chauffeur, miltair , beroepsmusicus is vaak ook weken niet thuis.quote:Op zondag 20 november 2011 15:16 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik woon er en ken veel mensen die dit hebben gedaan of gaan doen. Een weekendhuwelijk is ook zeker geen uitzondering.
Dit dus. Het komt niet vaak voor, maar ik als VVD-er ben het met je eens.quote:Op zondag 20 november 2011 14:56 schreef Cherna het volgende:
[..]
Precies en dat voor een tijdelijk baantje in de lage lonen sector. Je moet wel gek zijn. Dan ben je verhuist en zit met een schuld en als het dan ook nog tijdelijk is dan heb je meer problemen dan alleen je restschuld. Want dan heb je mogelijk ook nog een schuld als je weer moet verhuizen om ergens anders een tijdelijk baantje uit te voeren.
En D66 had nog verdere plannen. Je zou zelfs binnen de EU moeten zoeken. Leuk bedacht en natuurlijk, voor een dure expat is dit ook geen probleem. Daarom stem ik niet meer op D66. Het is een partij voor de grachtengordel en de hoog opgeleide.
Dat ben je onder die condities ook. Ik vind gedwongen definitief verhuizen voor bollenpellen veel te ver gaan, zeker als je kijkt naar bijkomende zaken als huisverkoop probleem. Daar mag nooit iemand toe gedwongen worden. Maar als je het breder trekt, ook gelet op je opmerking van 'met 6 polen op een kamertje' vind ik dat er op dit vlak zeker mogelijkheden zijn. aan de andere kant van het land eenvoudig werk doen vind ik acceptabel. Mits de reis vergoed wordt en huisvesting geregeld wordt. Dat mag best heel eenvoudig zijn.quote:Op zondag 20 november 2011 14:56 schreef Cherna het volgende:
[..]
Precies en dat voor een tijdelijk baantje in de lage lonen sector. Je moet wel gek zijn. Dan ben je verhuist en zit met een schuld en als het dan ook nog tijdelijk is dan heb je meer problemen dan alleen je restschuld. Want dan heb je mogelijk ook nog een schuld als je weer moet verhuizen om ergens anders een tijdelijk baantje uit te voeren.
En D66 had nog verdere plannen. Je zou zelfs binnen de EU moeten zoeken. Leuk bedacht en natuurlijk, voor een dure expat is dit ook geen probleem. Daarom stem ik niet meer op D66. Het is een partij voor de grachtengordel en de hoog opgeleide.
Nee je meent het. Dat jij het met me eens bent doet me deugt.quote:Op zondag 20 november 2011 15:54 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dit dus. Het komt niet vaak voor, maar ik als VVD-er ben het met je eens.
Ja, ik begrijp je punt. Voor een hoogopgeleid iemand als Kamp is het makkelijk praten, maar inderdaad zit niet iedereen in zo'n luxe positie.quote:Op zondag 20 november 2011 16:00 schreef Cherna het volgende:
[..]
Nee je meent het. Dat jij het met me eens bent doet me deugt.
Kijk ik ben het met iedereen eens wanneer je in de ww beland er alles aan moet doen om weer aan het werk te gaan. En geloof me degene die een eigen huis en gezin hebben zullen dit zeker doen.
Waar het mij om gaat is degene met een lage opleiding die beperkter zijn in hun keuzes.
Geheel met je eens. Zeker wat betreft het laatste.quote:Als je mensen al verplicht aan het werk wilt hebben met behoud van een uitkering of tegen het minimum loon dan wel in de regio zodat men niet hoeft te verhuizen. Of verplicht scholing laten volgen met behoud van uitkering.
Hier heb je dan ook helemaal gelijk in. Je zal inderdaad wel gek zijn je huis met verlies te verkopen voor een tijdelijk baantje voor een laag loon. En na een paar maanden mag je weer naar je oorspronlijke woonplaats verhuizen, maar dan zit je wel zonder huisquote:Maar verplicht verhuizen voor een tijdelijk baantje in de lage loon sector daar zie ik totaal niets in zitten. Het spijt me.
Gelukkig probeer je wel met een goede onderbouwing je mening te ventileren. De sectoren waar we het over hebben proberen steeds het minimum loon te omzeilen. Ze verplichten de Pool daar te wonen(huisjesmelkers). Ze hebben geen keus. Ze worden uitgebuit.quote:Op zondag 20 november 2011 15:57 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Dat ben je onder die condities ook. Ik vind gedwongen definitief verhuizen voor bollenpellen veel te ver gaan, zeker als je kijkt naar bijkomende zaken als huisverkoop probleem. Daar mag nooit iemand toe gedwongen worden. Maar als je het breder trekt, ook gelet op je opmerking van 'met 6 polen op een kamertje' vind ik dat er op dit vlak zeker mogelijkheden zijn. aan de andere kant van het land eenvoudig werk doen vind ik acceptabel. Mits de reis vergoed wordt en huisvesting geregeld wordt. Dat mag best heel eenvoudig zijn.
Daarnaast moet het in principe tijdelijk zijn. Ik denk zelf aan als alternatief voor een volledige uitkering aan een situatie waarbij je 4 dagen in de week de spreekwoordelijke bollen in friesland gaat pellen en de vijfde dag vrij bent zodat je kans hebt om in je eigen regio te solliciteren. Op die manier blijf je aan het werk, je verdient je geld en ook dit werk wordt gedaan. Daar wordt iedereen beter van. Dat het minder leuk is dan elke dag om 5 uur bij moeder de vrouw aan tafel te zitten is zo, maar als dat voor een tijdje moet dan moet dat maar.
Bron?quote:Op zondag 20 november 2011 14:56 schreef Cherna het volgende:
Een zeldzaamheid is het zeker.quote:Op zondag 20 november 2011 16:04 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja, ik begrijp je punt. Voor een hoogopgeleid iemand als Kamp is het makkelijk praten, maar inderdaad zit niet iedereen in zo'n luxe positie.
[..]
Geheel met je eens. Zeker wat betreft het laatste.
[..]
Hier heb je dan ook helemaal gelijk in. Je zal inderdaad wel gek zijn je huis met verlies te verkopen voor een tijdelijk baantje voor een laag loon. En na een paar maanden mag je weer naar je oorspronlijke woonplaats verhuizen, maar dan zit je wel zonder huisHet is een ondoordacht en populistisch plan. Een zeldzaamheid dat we het met elkaar eens zijn
Dan moet ik een uitspraak van Pechthold gaan opzoeken. Hij kwam ermee tijdens een toespraak waar hij het ook had over de kenniseconomie.quote:
Waarom zorgen we er niet eerst voor dat mensen in hun eigen regio aan het werk gaan (want dit gebeurt nog niet), en dan we dan pas kijken of het zinvol is om iemand in Zeeland woont in Friesland aan het werk te zetten?quote:Op zondag 20 november 2011 15:57 schreef CafeRoker het volgende:
Daarnaast moet het in principe tijdelijk zijn. Ik denk zelf aan als alternatief voor een volledige uitkering aan een situatie waarbij je 4 dagen in de week de spreekwoordelijke bollen in friesland gaat pellen en de vijfde dag vrij bent zodat je kans hebt om in je eigen regio te solliciteren. Op die manier blijf je aan het werk, je verdient je geld en ook dit werk wordt gedaan. Daar wordt iedereen beter van. Dat het minder leuk is dan elke dag om 5 uur bij moeder de vrouw aan tafel te zitten is zo, maar als dat voor een tijdje moet dan moet dat maar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |