abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104553302
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 15:22 schreef erodome het volgende:

[..]

Heel veel mensen die geen goede baan hebben hebben hun hele leven al keihard gewerkt, toen jij lekker een biertje zat te zuipen in de stad met je studentenmakkers werkte hun al elke dag van 8 tot 5, zwaar fysiek werk.

Helaas is het zo dat lager betaald werk meestal veel harder werken betekend, die doen vele malen meer dan die student die pas met zijn 25ste gaat werken.
Het idee dat als je studeert dat je dan vanzelf een goede baan krijgt en als je niet studeert je nooit een goede baan kan krijgen is echt flauwekul. Ik ken heel veel mensen die nooit gestudeerd hebben maar toch aardig in de slappe was zitten en heel veel mensen die wel gestudeerd hebben maar daarna nooit een goede baan hebben gekregen.
  zaterdag 19 november 2011 @ 15:48:32 #227
321876 Cherna
Fuck the System
pi_104553356
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 15:25 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat is absoluut waar, maar die mensen daar werken wel hard voor hun geld.
Die hebben niet de mogelijk tot opkruipen daaruit, dus lijkt het me beter dat we het niet nog vervelender maken voor ze.
Daarbij ontstaat er juist een hoop onrust in de maatschappij. Het is juist de arbeidersklasse in de lagere lonen die juist voor zekerheid kiezen voor gezin en wonen. Daardoor hebben ze een laag loon en vallen ook vaak onder een CAO. En juist een CAO biedt rust(op een werkvloer) voor deze mensen.
Door het ontslagrecht, verhuizen etc ontneem je deze mensen de rust en regelmaat in het leven dat juist belangrijk is voor deze groep.
Het punt is dat deze mensen nu eenmaal niet de keuzes kunnen maken. Daar is men ook totaal niet geschikt voor.

Iemand die gestudeerd heeft en een goede baan heeft valt meestal ook niet onder een CAO. Hij zal ook minder waarde hechten aan huisje tuintje boompje. Geld is voor hun de drijfveer en het gezin is voor hun minder belangrijk. Daarom ook dat steeds meer mensen kiezen voor het alleenstaand wonen en kinderen als een last zien. Punt is dat deze groep gelijk ook denkt dat deze levensstijl maar iedereen moet aannemen. Zo niet ben je niet slim genoeg en zelf schuld.

En dan heb je natuurlijk nog de generatie verschillen. Het is logisch dat een 20 jarige anders in het leven staat dan een 50+.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_104553518
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 15:25 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat is absoluut waar, maar die mensen daar werken wel hard voor hun geld.
Die hebben niet de mogelijk tot opkruipen daaruit, dus lijkt het me beter dat we het niet nog vervelender maken voor ze.
Het ging in de OP geloof ik om werklozen, niet om mensen al wel hard werken.
  zaterdag 19 november 2011 @ 17:45:35 #229
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_104557003
Nou wordt er wel tig keer geroepen dat kerstpakketten inpakken tegen minimumloon beter is dan bijstand, maar was het probleem met de kerstpakketten (en het aspergesteken) niet vooral dat de werkgevers er geen minimumloon voor willen betalen en daarom liever Polen nemen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_104558687
Het is ook weer zo eenzijdig. Kamp wil dat mensen verhuizen voor werk, maar de regering zet het gros van hun middelen in in een klein gebied als de randstad. Stimuleer de andere provincies eens meer. We kunnen moeilijk met zn allen in een vervuilde, hele dure en uberdrukke randstad gaan wonen. Je moet JUIST regionen gaan stimuleren die het nodig hebben.
pi_104559893
Die Kamp leef echt niet in de realiteit, heeft ie enig idee hoelang de wachtlijsten zijn voor een andere woning? En zeker in gebieden waar nog relatief veel werkgelegenheid is.
  zaterdag 19 november 2011 @ 22:43:16 #232
321876 Cherna
Fuck the System
pi_104569104
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 19:09 schreef JellieVrolijk het volgende:
Die Kamp leef echt niet in de realiteit, heeft ie enig idee hoelang de wachtlijsten zijn voor een andere woning? En zeker in gebieden waar nog relatief veel werkgelegenheid is.
Het zou me niets verbazen als hij daar ook een oplossing voor heeft. Net zoals de Polen met 6 man op een kamertje. Dit soort uitspraken zou je van Kamp kunnen verwachten die net als Donner totaal de weg kwijt is. Ik weet niet wat deze gasten roken of snuiven. Maar gezond lijkt het me niet. Want deze hersenspinsels vertroebelen de realiteit
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_104569518
Er is genoeg werk in elke omgeving. Luie donders moeten zich doodschamen, dus als ze zgn geen werk hebben gevonden dan wordt t wel tijd om te verhuizen.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zaterdag 19 november 2011 @ 22:59:18 #234
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_104569780
Ik vind het eigenlijk wel logisch. In duitsland is het heel normaal om te verhuizen voor een baan.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_104577634
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 22:59 schreef Tinkepink het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel logisch. In duitsland is het heel normaal om te verhuizen voor een baan.
Ja vooral in de jaren 40 :)

Ik vind het nogal makkelijk gezegd. Je gooit iemands hele leven overhoop.
  zondag 20 november 2011 @ 11:04:44 #236
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_104578457
Drogreden :)

Je hoeft geen uitkering aan te vragen. Niemand dwingt je te verhuizen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_104578476
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 22:43 schreef Cherna het volgende:

[..]

Het zou me niets verbazen als hij daar ook een oplossing voor heeft. Net zoals de Polen met 6 man op een kamertje. Dit soort uitspraken zou je van Kamp kunnen verwachten die net als Donner totaal de weg kwijt is. Ik weet niet wat deze gasten roken of snuiven. Maar gezond lijkt het me niet. Want deze hersenspinsels vertroebelen de realiteit
Niet heel geweldig, maar van lange tijd in een uitkering hangen wordt iemand zelf ook niet veel beter.
pi_104578534
Dit plan lijkt me in de praktijk moeilijk uitvoerbaar maar in principe ben ik het er wel mee eens. Als je een uitkering ontvangt ben je gewoon in dienst van de overheid en als deze wilt dat men verhuist voor werk dan moet men daar gewoon in meegaan.

Je kunt niet teren op andermans geld zonder daar niks voor hoeven te doen. Als ik geen werk kon vinden in mijn regio zou ik uit mijzelf wel gaan verhuizen.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_104578536
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 11:04 schreef Hyperdude het volgende:
Drogreden :)

Je hoeft geen uitkering aan te vragen. Niemand dwingt je te verhuizen.
Vind ik onzin.

Stel ik raak werkloos, mag ik straks naar de andere kant van het land toe. Weg van familie, vrienden en vriendin. Het beetje geld dat je overhoudt kun je spenderen aan reiskosten voor je geliefden. Terugverhuizen wordt zo goed als onmogelijk, kortom: u zoekt het verder maar uit, begint u maar een nieuw leven ofzo.

Bullshit.
  zondag 20 november 2011 @ 11:09:59 #240
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_104578559
Wat een topic is dit aan het worden. De ene helft doet alsof een verhuizing voor werk gelijkstaat als een expeditie naar de goelag. De andere helft wil alle werklozen het liefst vandaag nog naar de goelag sturen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_104578574
quote:
10s.gif Op zondag 20 november 2011 11:09 schreef Ringo het volgende:
Wat een topic is dit aan het worden. De ene helft doet alsof een verhuizing voor werk gelijkstaat als een expeditie naar de goelag. De andere helft wil alle werklozen het liefst vandaag nog naar de goelag sturen.
Geef alleen aan dat die kans er dus is. En dat je dat dient te voorkomen.
  zondag 20 november 2011 @ 11:18:49 #242
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_104578751
quote:
10s.gif Op zondag 20 november 2011 11:09 schreef Ringo het volgende:
..De ene helft doet alsof een verhuizing voor werk gelijkstaat als een expeditie naar de goelag....
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 11:10 schreef joostvena het volgende:

[..]

Geef alleen aan dat die kans er dus is. En dat je dat dient te voorkomen.
quote:
Diagnostic criteria for 301.0 Paranoid Personality Disorder

(1) suspects, without sufficient basis, that others are exploiting, harming, or deceiving him or her
http://www.behavenet.com/capsules/disorders/paranoidpd.htm
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_104580181
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 18:33 schreef Big-Ern het volgende:
Het is ook weer zo eenzijdig. Kamp wil dat mensen verhuizen voor werk, maar de regering zet het gros van hun middelen in in een klein gebied als de randstad. Stimuleer de andere provincies eens meer. We kunnen moeilijk met zn allen in een vervuilde, hele dure en uberdrukke randstad gaan wonen. Je moet JUIST regionen gaan stimuleren die het nodig hebben.
Ik benadruk dit nog maar eens. Het moet allemaal niet enkel van 1 kant komen.
pi_104581049
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 22:53 schreef kawotski het volgende:
Er is genoeg werk in elke omgeving. Luie donders moeten zich doodschamen, dus als ze zgn geen werk hebben gevonden dan wordt t wel tijd om te verhuizen.
Bewijs het eens en anders zijn het allemaal smerige leugens van je
pi_104581306
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_104581374
19.836 op half miljoen werklozen. Dat tikt aan ja.
pi_104581458
Volgens mij is er altijd wel werk. Overal waar een kantoor is moet ook schoongemaakt worden. Schoonmaakwerk dus. Kranten rondbrengen, folders, in de horeca is vaak ook wel wat te vinden etc etc....

Het is natuurlijk wel zo dat niet iedereen dit als (gepast) werk ziet. De meeste mensen zoeken naar waarvoor ze zijn opgeleid. En dat is er dus niet altijd. Soms niet eens aan de andere kant van het land. Je zult consessies moeten doen.

Wel denk ik nog steeds dat het plan van Kamp in de praktijk niet gaat werken. Alleen al omdat mensen samenwonen/getrouwd zijn, de partner misschien wel werk heeft, er kinderen zijn die naar school en opvang gaan, ze hebben geen auto etc etc.... Om nog maar niet te spreken over de kosten.

Ik ben blij met mijn nieuwe baan, gewoon in de stad waar ik woon! Ook nog overeenkomsten met waarvoor ik opgeleid ben. Kan niet beter! (daarvoor twee jaar in de horeca gewerkt, ook hartstikke leuk, maar niet voor altijd). Ondertussen zit mijn man nog wel in de Wajong, en is het heel erg lastig iets passends te vinden. Maar uiteindelijk zal dat ook wel lukken.
Als je maar wilt.
  zondag 20 november 2011 @ 12:40:16 #248
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_104581621
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 12:33 schreef Arolsen het volgende:
19.836 op half miljoen werklozen. Dat tikt aan ja.
Een half miljoen werkzoekenden?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_104581776
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2011 12:40 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Okay bijna dan

zondag 20 november 2011 @ 12:45:59 #250
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_104581802
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2011 12:40 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Er zullen meer werkzoekenden zijn dan werklozen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')