abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104469938
quote:
Klacht bij VN tegen Nederlandse staat over Wilders

Drie Marokkaanse Nederlanders hebben vandaag een klacht over Nederland ingediend bij het Mensenrechtencomité van de Verenigde Naties. Volgens hun advocaat, Ties Prakken, is de staat te kort geschoten in het beschermen van haar burgers tegen haat zaaien door Geert Wilders.

‘Staat dient te beschermen tegen haat zaaien’

De drie klagers, onder wie oud-politicus Mohamed Rabbae, hadden zich ook als benadeelde partij gevoegd in het strafproces tegen Wilders dat in juni in vrijspraak eindigde. Direct hierna kondigde Prakken al aan zich namens haar cliënten te zullen wenden tot de VN.

Er is bewust niet gekozen voor de Europese Hof voor de Rechten van de Mens in Straatsburg. Dit omdat het Internationaal verdrag inzake burgerrechten en politieke rechten (IVBPR) van de VN volgens Prakken “expliciet” stelt dat een staat zijn burgers dient te beschermen tegen haat zaaien.

Niet bindend, wel gezaghebbend

Voor een klachtenprocedure bij het Mensrechtencomité van de VN is vereist dat alle rechtsmiddelen in het land waar het om gaat, uitgeput zijn. Volgens Prakken is dat in deze zaak het geval. “Omdat het OM en Wilders niet in beroep zijn gegaan, is de uitspraak definitief.”

Een klachtenprocedure bij het VN-comité kan jaren in beslag nemen en uitspraken zijn niet bindend, maar wel gezaghebbend. In 2009 kreeg de Nederlandse staat te horen dat de diens euthanasiewetgeving patiënten te weinig bescherming bood. Geert Wilders hoeft zelf geen rol te spelen in de klachtenprocedure.
Bron: NRC

De tegenpartij in het proces tegen Geert Wilders heeft dus gekozen voor de VN. Als ik mij niet vergis, dan kunnen ze niet nog een klacht droppen bij het Europese Hof voor de Rechten van de Mens als dit niet goed afloopt. Ik ben benieuwd wat er eventueel zou uit kunnen komen.
pi_104470022
Ze snappen niet dat als hij veroordeeld wordt dat ze de situatie alleen maar uit de hand kan lopen.
Vooral doen dus kan je nog lachen. :Z
Surely you can't be serious
I am serious... and don't call me Shirley
  donderdag 17 november 2011 @ 12:14:00 #3
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_104470192
quote:
17s.gif Op donderdag 17 november 2011 12:08 schreef imanidiot het volgende:
Ze snappen niet dat als hij veroordeeld wordt dat ze de situatie alleen maar uit de hand kan lopen.
Hoezo dan? Uitspraak is niet bindend, staat er in het artikel, dus iedereen kan het glimlachend naast zich neerleggen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 17 november 2011 @ 12:16:03 #4
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_104470261
Ties weet ook van geen opgeven! :D

Ze staat wel voor wat ze doet. Dat moet je der nageven.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_104470287
Mag ik ook een klacht indienen TEGEN de relmarokkanen die delen van mijn stad onleefbaar maken?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_104470346
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 12:16 schreef HeatWave het volgende:
Mag ik ook een klacht indienen TEGEN de relmarokkanen die delen van mijn stad onleefbaar maken?
Dit dus. Is daar ook een instantie voor? Of is er alleen een instantie voor zielige en sneue mensen die zich gediscrimineerd voelen :') .
pi_104470373
Alleen Ties? Niet het hele clubske?
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
  † In Memoriam † donderdag 17 november 2011 @ 12:20:18 #8
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_104470389
quote:
Nee. Beschermde soort.
Je wordt geacht psiegologisch met ze in debat te gaan en vooral met geld te strooien. Das goed voor je eigenwaarde enzo. Het is toch maar geld van de working class en de rest van de problemen die toch niet opgelost worden kan niet bommen.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_104470434
quote:
Het verschil tussen relmarokkanen en Wilders is het feit dat Wilders een politieke functie heeft en daardoor een grotere invloed heeft op de samenleving.
pi_104470452
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 12:21 schreef hydroven het volgende:

[..]

Het verschil tussen relmarokkanen en Wilders is het feit dat Wilders een politieke functie heeft en daardoor een grotere invloed heeft op de samenleving.
Leg dat ff uit aan de mensen die er dagelijks last van hebben, hoe weinig invloed die gasten hebben...
Get woke, go broke!
  † In Memoriam † donderdag 17 november 2011 @ 12:22:17 #11
341203 3-voud
pi_104470460
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 12:22 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Leg dat ff uit aan de mensen die er dagelijks last van hebben, hoe weinig invloed die gasten hebben...
pi_104470570
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 12:22 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik beweer niet dat er onrust is en dat er negatieve invloed is vanwege sommige hangjongeren enz....

Wat ik wil zeggen is dat Wilders een grotere invloed/verantwoordelijkheid heeft op wat hij kan zeggen dan bv. hangjongeren.
pi_104470735
Met welke dingen zaait wilders precies haat? c_/
pi_104470814
Wat een huilies zeg. Wilders-zaait-haat is zo voorjaar 2011.
Nu is het crisis, euro, Griekenland/Italie etc en dan komen deze huilebalken met zo'n aanklacht :'(
Grow up.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  donderdag 17 november 2011 @ 12:38:12 #15
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_104470920
Kan iemand me nou eens uitleggen wat er zo bijzonder is aan Wilders? Het is 1 man, die zomaar wat blaat, en dat moet helemaal tot aan de VN gaan? Waarom, in vredesnaam?
Laffe huichelaar
pi_104470941
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2011 12:32 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
quote:
"Ik geloof niet dat culturen gelijkwaardig zijn. Onze cultuur is veel beter dan de achterlijke islamitische cultuur."
Geert Wilders, Fox News channel, 25 januari 2008
quote:
"De profeet Mohammed is een enge duivel die we in Nederland niet moeten aanbidden. Niet uit haat, maar uit trots en zelfbehoud van onze Nederlandse identiteit en onze westerse waarden, verdedig ik een immigratiestop uit islamitische landen."
Geert Wilders, Het Nieuwsblad (Vlaams), 9 februari 2008
En dan zwijg ik nog over de kopvoddentaks.
pi_104471020
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 12:38 schreef hydroven het volgende:

[..]

[..]

[..]

Dat is geen haatzaaien.
pi_104471027
quote:

[..]

[..]

[..]

Ach ja, de teksten uit de Koran over mensen die niet in Allah geloven zet je er uiteraard ff net niet bij... jammer :).
Get woke, go broke!
  donderdag 17 november 2011 @ 12:42:35 #19
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_104471085
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 12:41 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ach ja, de teksten uit de Koran over mensen die niet in Allah geloven zet je er uiteraard ff net niet bij... jammer :).
Dan dien je daar je eigen klacht over in. Ik sta er echt versteld van hoe verschrikkelijk mensen kunnen janken om iemand die maar wat zegt, of iets wat in een boek staat :')
Laffe huichelaar
pi_104471155
quote:
10s.gif Op donderdag 17 november 2011 12:42 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dan dien je daar je eigen klacht over in. Ik sta er echt versteld van hoe verschrikkelijk mensen kunnen janken om iemand die maar wat zegt, of iets wat in een boek staat :')
Ga jij even reageren op een topic standaard janken noemen omdat het jouw eigen mening niet is, zo kom je er wel...
Get woke, go broke!
  † In Memoriam † donderdag 17 november 2011 @ 12:44:44 #21
341203 3-voud
pi_104471161
quote:

[..]

[..]

[..]

Wut? Daar ben je al verbolgen over?
Ga niet de Koran lezen. Ik herhaal: ga niet de Koran lezen.
pi_104471181
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 12:40 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Dat is geen haatzaaien.
? leg uit

Nog een paar voorbeelden.

quote:
"De demografische samenstelling van de bevolking is het grootste probleem van Nederland. Ik heb het over wat er naar Nederland komt en wat zich hier voortplant. Als je naar de cijfers kijkt en de ontwikkeling daarin… Moslims zullen van de grote steden naar het platteland trekken."
Geert Wilders Interview in de Volkskrant, 7 oktober 2006
quote:
"We moeten de tsunami van de islamisering stoppen." En: "Van die tsunami van een ons wezensvreemde cultuur die hier steeds dominanter wordt. Daar moet een halt aan worden toegeroepen."
Geert Wilders Interview in de Volkskrant, 7 oktober 2006
quote:
"Maar ik wil niet dat er meer moslims in Nederland komen, ik wil liever dat het er minder worden. Dus wil ik de grenzen voor migranten uit moslimlanden dichtgooien. Bovendien wil ik moslims aanmoedigen om Nederland vrijwillig te verlaten. De demografische ontwikkeling moet zo worden, dat de kans klein is dat er weer twee in het kabinet komen. Er is nu teveel islam in Nederland."
Geert Wilders, NRC Handelsblad, 24 februari 2007
Als dat laatste voorbeeld niet haatzaaiend is, dan weet ik het ook niet.
pi_104471202
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 12:44 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Wut? Daar ben je al verbolgen over?
Ga niet de Koran lezen. Ik herhaal: ga niet de Koran lezen.
Vraagje, heb jij de Koran al volledig uitgelezen?
pi_104471207
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 12:45 schreef hydroven het volgende:

[..]

? leg uit

[..]

[..]

[..]

quote:
Koran ongelovigen beschrijft als „rotbeesten, apen en varkens.”. „Zo moet iedereen die gelooft dat Christus de Zoon van God is, worden gedood.
O+.
Get woke, go broke!
pi_104471229
quote:
Waarom zou dat niet mogen? En wat heeft dat eigenlijk met deze kwestie te maken?

Verder een onzinnige aanklacht jegens Wilders, maar goed.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  † In Memoriam † donderdag 17 november 2011 @ 12:47:16 #26
341203 3-voud
pi_104471236
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 12:46 schreef hydroven het volgende:

[..]

Vraagje, heb jij de Koran al volledig uitgelezen?
Yup. Braakneigingen dat zoveel mensen een dergelijk sprookje zo serieus nemen dat hun cultuur eromheen gebouwd is.
pi_104471254
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 12:46 schreef HeatWave het volgende:

[..]

[..]

O+.
Welke bron heb je gebruikt?
pi_104471265
quote:

[..]

? leg uit

[..]

[..]

[..]

quote:
AMSTERDAM - PVV-leider Geert Wilders is donderdag door de rechtbank van Amsterdam vrijgesproken van het beledigen van moslims, het aanzetten tot haat en het aanzetten tot discriminatie.
quote:
De aanklachten waren gebaseerd op anti-islamitische uitspraken in diverse media en in de film Fitna.
http://www.nu.nl/binnenla(...)jspraak-wilders.html

Vrijgesproken op alle punten, derhalve is het dus geen haatzaaien.
pi_104471323
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 12:47 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Yup. Braakneigingen dat zoveel mensen een dergelijk sprookje zo serieus nemen dat hun cultuur eromheen gebouwd is.
Wat denk je dan van de katholieke kerk in de middeleeuwen tot eind jaren 50 - 60 bij ons?
  † In Memoriam † donderdag 17 november 2011 @ 12:50:30 #30
341203 3-voud
pi_104471327
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 12:48 schreef Wokkel het volgende:

[..]

[..]

[..]

http://www.nu.nl/binnenla(...)jspraak-wilders.html

Vrijgesproken op alle punten, derhalve is het dus geen haatzaaien.
De Christelijke stroming wordt jaren belachelijk gemaakt. Gek dat niemand het voor hun opneemt en dit soort wanhopige acties uitvoert.
Het lijkt wel een soort van trend te zijn het steevast voor de moslims op te nemen. Wat dat betreft nog fanatieker dan Wilders.
  † In Memoriam † donderdag 17 november 2011 @ 12:52:28 #31
341203 3-voud
pi_104471417
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 12:50 schreef hydroven het volgende:

[..]

Wat denk je dan van de katholieke kerk in de middeleeuwen tot eind jaren 50 - 60 bij ons?
Autch... je geeft dus toe dat de westerse landen evolutie en inzicht kennen en die islamitische landen maar blijven steken terwijl ze beter kunnen weten.
pi_104471497
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 12:50 schreef 3-voud het volgende:

[..]

De Christelijke stroming wordt jaren belachelijk gemaakt. Gek dat niemand het voor hun opneemt en dit soort wanhopige acties uitvoert.
Het lijkt wel een soort van trend te zijn het steevast voor de moslims op te nemen. Wat dat betreft nog fanatieker dan Wilders.
Het punt waar ik tegen ben met Wilders, is dat hij één groep culpabiliseert en verantwoordelijk stelt voor alle sociale problematiek.
  † In Memoriam † donderdag 17 november 2011 @ 12:56:46 #33
341203 3-voud
pi_104471589
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 12:54 schreef hydroven het volgende:

[..]

Het punt waar ik tegen ben met Wilders, is dat hij één groep culpabiliseert en verantwoordelijk stelt voor alle sociale problematiek.
Ben je net terug van een hele lange vakantie? Of ben je ook slachtoffer van je eigen wens de moraalridder uit te hangen door zaken niet te benoemen zoals ze werkelijk zijn?
pi_104471731
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2011 12:32 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Door de waarheid te zeggen met betrekking tot sommige zaken. Dan kun je nog twisten over de door hem voorgestelde oplossingen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_104471747
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 12:54 schreef hydroven het volgende:

[..]

Als je naar de geschiedenis kijkt, dan weet je steevast dat het qua economie/samenleving zijn ups en downs heeft. Kijk naar de middeleeuwen waar de Arabieren de voorlopers waren van medicatie en al voor ons gebruik maakten van wiskundige materie.
Zie ook naar Azië, waar ze een overduidelijke voorsprong op ons hadden qua economie. Maakt dat Europa toen slechter dan daar, dacht het niet.
  donderdag 17 november 2011 @ 13:03:39 #36
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_104471802
Jongens, jongens, dit gaat toch niet over de vraag wie slechter is? :') De moslims zijn geen lieverdjes, Wilders is dat ook niet. Ik snap die drang van de een om de ander steeds maar weer aan te vallen echt niet. Nu zelfs tot de VN aan toe, waarom nou toch? Is Wilders werkelijk zo slecht omdat hij dingen zegt, hebben mensen daar nou zo'n last van?
Laffe huichelaar
pi_104471831
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 12:56 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Ben je net terug van een hele lange vakantie? Of ben je ook slachtoffer van je eigen wens de moraalridder uit te hangen door zaken niet te benoemen zoals ze werkelijk zijn?
?

Heb je mijn argument wel deftig gelezen? Het is een feit dat Wilders één groep culpabiliseert voor de sociale problematiek.
pi_104471839
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 12:50 schreef hydroven het volgende:

[..]

Het oude testament en de koran ontlopen elkaar niet veel. Beide zijn om te kotsen. Leviticus word ik ook echt niet vrolijk van. In tegenstelling tot moslims laten de meeste cristenen zich echter leiden door het nieuwe testament en daar is de toon heel anders als in het oude testament.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 17 november 2011 @ 13:05:46 #39
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_104471871
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:03 schreef timmmmm het volgende:
Nu zelfs tot de VN aan toe, waarom nou toch?
Heel simpel, het gaat erom dat de tegenpartij een poging wil wagen om hun gelijk te halen. Ze konden niet meer in Nederland hun gelijk halen, dus wagen ze nu een poging bij de VN.
  † In Memoriam † donderdag 17 november 2011 @ 13:05:56 #40
341203 3-voud
pi_104471877
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:04 schreef hydroven het volgende:

[..]

?

Heb je mijn argument wel deftig gelezen? Het is een feit dat Wilders één groep culpabiliseert voor de sociale problematiek.
Yup. Hij heeft een punt. Punt.
Zelfs de algemene politiek snapt het inmiddels, alhoewel nog mild. Vandaar de vraag hoe lang je op vakantie geweest bent.
pi_104471919
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:04 schreef hydroven het volgende:

[..]

?

Net was het volgens jou ook een feit dat Wilders aan haatzaaien doet.
pi_104471928
quote:
Jongens, jongens, dit gaat toch niet over de vraag wie slechter is? :') De moslims zijn geen lieverdjes, Wilders is dat ook niet. Ik snap die drang van de een om de ander steeds maar weer aan te vallen echt niet. Nu zelfs tot de VN aan toe, waarom nou toch? Is Wilders werkelijk zo slecht omdat hij dingen zegt, hebben mensen daar nou zo'n last van?
Blijkbaar, zouden die Marokkanen nou niet begrijpen dat ze Wilders juist in de media houden door dit soort acties. Wilders moet zich ondertussen een breuk lachen om zoveel gratis media aandacht.
pi_104471941
quote:
Jongens, jongens, dit gaat toch niet over de vraag wie slechter is? :') Ik snap die drang van de een om de ander steeds maar weer aan te vallen echt niet. Nu zelfs tot de VN aan toe, waarom nou toch?
Omdat Wilders één groep culpabiliseert.
pi_104471972
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:07 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Net was het volgens jou ook een feit dat Wilders aan haatzaaien doet.
en je punt is?
pi_104471979
De islam is trouwens zooooo 2010.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_104471988
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:08 schreef hydroven het volgende:

[..]

en je punt is?
Dat je je feiten niet op orde hebt.
pi_104471996
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:07 schreef hydroven het volgende:

[..]

Omdat Wilders één groep culpabiliseert.
Nee hoor, Marokkanen doen over het algemeen alles om zich zelf in een negatief daglicht te plaatsen. Daar hebben ze Wilders echt niet voor nodig.
  donderdag 17 november 2011 @ 13:10:22 #48
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_104472072
quote:
hun advocaat, Ties Prakken
quote:
Een klachtenprocedure bij het VN-comité kan jaren in beslag nemen
Niet slim, meneer Prakken is al 74.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_104472113
quote:
10s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:10 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

[..]

Trollende mods in nws :')
pi_104472123
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:08 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Dat je je feiten niet op orde hebt.
Kun je me het dan uitleggen wat ik niet op orde heb?
pi_104472203
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:11 schreef hydroven het volgende:

[..]

Kun je me het dan uitleggen wat ik niet op orde heb?
- Wilders doet niet aan haatzaaien, zie uitspraak.

Jij zegt dat hij één groep de schuld geeft van de sociale problemen, ik zie dat hij het over een boel dingen heeft maar niet dat hij de schuld legt bij één groep.
pi_104472217
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:08 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Nee hoor, Marokkanen doen over het algemeen alles om zich zelf in een negatief daglicht te plaatsen. Daar hebben ze Wilders echt niet voor nodig.
pi_104472291
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:13 schreef hydroven het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
1 positief bericht moet die honderden "incidenten" teniet doen. :')
Als jij denkt dat er geen probleem is met Marokkaanse galbakjes omdat er een paar Marokkanen het wel goed doen dan heb je wel een ontzettende plaat voor je kop.

http://www.binnenlandsbes(...)obleem.2561474.lynkx

stukje tekst uit het artikel:
quote:
Koploper is Den Bosch: van de Marokkaanse mannen in die leeftijdsgroep die op 1 januari 2010 in die stad woonden, is 47,7 procent de voorgaande 5 jaar ooit verdachte geweest. Dat percentage is stijgende: een jaar eerder had 45 procent van de Marokkaanse jonge mannen in Den Bosch politie-antecedenten.

Na Den Bosch scoort Zeist met 47,3 procent verdachte Marokkaanse jongelingen het slechtst. Daarna volgen Gouda (46,3 procent), Veenendaal (44,9) en Amersfoort (44,6). Ook in Maassluis, Oosterhout, Schiedam, Nijmegen, Utrecht, Ede, Leiden en Den Haag liggen de percentages boven de 40. Hekkensluiter is Helmond, waar 31,5 procent van de Marokkanen aantoonbaar iets op de kerfstok heeft.
maar je kunt vast niet spreken van een probleem, allemaal "incidenten". :')

En dan de schuld bij Wilders leggen voor haatzaaien :') . Ik blijf erbij, de Marokkanen moeten eerst eens de hand in eigen booezem steken, voordat ze dit soort acties startten die Wilders alleen maar publiciteit opleveren.

[ Bericht 22% gewijzigd door Boris_Karloff op 17-11-2011 13:21:12 ]
pi_104472402
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:13 schreef Wokkel het volgende:

[..]

- Wilders doet niet aan haatzaaien, zie uitspraak.

Jij zegt dat hij één groep de schuld geeft van de sociale problemen, ik zie dat hij het over een boel dingen heeft maar niet dat hij de schuld legt bij één groep.
Maar hij heeft het telkens over moslims/Islam en dan culpabiliseer je één groep.

Voorbeeld over dat haatzaaien, kopvoddentaks kan voor iemand wel beledigent overkomen en voor de andere juist niet, dat is een kwestie van interpretatie.
  † In Memoriam † donderdag 17 november 2011 @ 13:19:00 #55
341203 3-voud
pi_104472435
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:15 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

1 positief bericht moet die honderden incidenten teniet doen. :')

Dat slaapt beter.
Dat neemt natuurlijk niet weg dat er andersom wel 1 Wilders aangekeken mag worden voor alle ellende.

Ik snap het soms niet meer.
  donderdag 17 november 2011 @ 13:20:34 #56
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_104472492
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:18 schreef hydroven het volgende:

Maar hij heeft het telkens over moslims/Islam en dan culpabiliseer je één groep.

Voorbeeld over dat haatzaaien, kopvoddentaks kan voor iemand wel beledigent overkomen en voor de andere juist niet, dat is een kwestie van interpretatie.
Dat is niet het geval als de rechter zich heeft uitgesproken in deze zaak. Wilders is vrijgesproken voor haatzaaien, ook al ben ik het absoluut niet met zijn uitspraken eens.
pi_104472526
quote:

[..]

Hij signaleert problemen, trouwens ook bij Polen, de EU, pedo´s etc :)

quote:
Beledigen is geen haatzaaien. Nogmaals, hij is vrijgesproken van haatzaaien dus ik begrijp niet goed waarom je probeert hem dat toch aan te praten.
  donderdag 17 november 2011 @ 13:22:17 #58
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_104472567
quote:
Wat loop je nou zielig te doen, tuurlijk mag dat.

Bel daarna de krant ook even kan de Telegraaf er weer een leuk stukje over schrijven.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_104472586
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:15 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

1 positief bericht moet die honderden incidenten teniet doen. :')
Als jij denkt dat er geen probleem is met Marokkaanse galbakjes omdat er een paar Marokkanen het wel goed doen dan heb je wel een ontzettende plaat voor je kop.

http://www.binnenlandsbes(...)obleem.2561474.lynkx

stukje tekst uit het artikel:

[..]

maar je kunt vast niet spreken van een probleem, allemaal incidenten.
1) Kun je me één voorbeeld geven van een reactie waarop ik beweer dat moslims heilige lievertjes zijn?

2) Wat ik met die foto wil bewijzen is dat er ondanks de negatieve berichten in de media zijn, er ook positieve dingen kunnen zijn. En negatieve items over moslims scoren nu eenmaal beter dan positieve.

3) Wat ik je nogmaals wil duidelijk maken is dat je één groep niet over dezelfde kam kunt scheren.
  † In Memoriam † donderdag 17 november 2011 @ 13:23:23 #60
341203 3-voud
pi_104472599
quote:

[..]

Beledigen is geen haatzaaien.
Gros van het volk laat het wel uit zijn hoofd direct rechtszaken in gang te zetten bij een belediging. Dat heet fatsoen en wat kunnen incasseren of negeren.
pi_104472617
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:20 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Dat is niet het geval als de rechter zich heeft uitgesproken in deze zaak. Wilders is vrijgesproken voor haatzaaien, ook al ben ik het absoluut niet met zijn uitspraken eens.
Dat is toch prima, ik ben het ook vaak niet eens met uitspraken van politici. Maar om de schuld van de huidige onvrede onder de bevolking over marokkanen volledig bij Wilders in de schoenen te schuiven terwijl de cijfers er niet om liegen. Dan ben je gewoon een idioot.

Als mensen op straat minder last zouden hebben van Marokkanen zou Wilders nooit en te nimmer zo groot zijn geworden. Dat kun je nog eerder de andere partijen aanrekenen dan Wilders.
pi_104472697
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 12:46 schreef HeatWave het volgende:

[..]

[..]

O+.
je vergeet er nog een paar honderd ;)
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_104472840
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:22 schreef hydroven het volgende:

[..]

1) Kun je me één voorbeeld geven van een reactie waarop ik beweer dat moslims heilige lievertjes zijn?
huh, wat heeft dat er nu weer mee te maken.

quote:
2) Wat ik met die foto wil bewijzen is dat er ondanks de negatieve berichten in de media zijn, er ook positieve dingen kunnen zijn. En negatieve items over moslims scoren nu eenmaal beter dan positieve.
Er zullen meer dan genoeg positieve voorbeelden te vinden zijn. helaas verbleken die gezien de hoeveelheid overlast die we van de rest ontvangen

quote:
3) Wat ik je nogmaals wil duidelijk maken is dat je één groep niet over dezelfde kam kunt scheren.
Dan zouden de goede marokkanen ook eens moeten leren begrijpen dat als Wilders het over Marokkaanse hangjeugd heeft hij niet iedere Marokkaan bedoelt, dat begrijp zelfs ik nog.
pi_104472851
Nou, zet de koekjes, chips en cola maar weer op tafel, daar gaan we weer! Blijkbaar hebben Prakken en Co. een niet te stoppen drang zichzelf onsterfelijk belachelijk te maken...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_104472924
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:21 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Hij signaleert problemen, trouwens ook bij Polen, de EU, pedo´s etc :)
Tuurlijk, maar zijn core-business blijft de problematiek inzake moslims.

quote:
Beledigen is geen haatzaaien.
Daar ben ik het met je volkomen mee eens.

quote:
Nogmaals, hij is vrijgesproken van haatzaaien dus ik begrijp niet goed waarom je probeert hem dat toch aan te praten.
Er is een verschil tussen de wet en meningen/gedachten.

Als een dader van verkrachting, wegens gebrek aan bewijzen moet worden vrijgesproken, dan is hij volgens de wet geen verkrachter, maar volgens de publieke opinie/media zullen ze hem anders bezien.
  † In Memoriam † donderdag 17 november 2011 @ 13:38:40 #66
341203 3-voud
pi_104473175
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:29 schreef Boris_Karloff het volgende:

Dan zouden de goede marokkanen ook eens moeten leren begrijpen dat als Wilders het over Marokkaanse hangjeugd heeft hij niet iedere Marokkaan bedoelt, dat begrijp zelfs ik nog.
Mja... Als wilders spreekt over criminele Marokkanen terugsturen leest links Nederland dat als "alle Marokkanen deporteren". Zelfs hier op Fok.
Smijt je ze de feiten om de oren, zijn ze 2 pagina's stil om dan vervolgens van voor af gaan hetzelfde te brallen.

Lijkt erop dat ze het erom doen.
  donderdag 17 november 2011 @ 13:39:41 #67
5537 HighLander
Insane in the birdbrain
pi_104473219
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:32 schreef hydroven het volgende:
Want stilhouden, verzwijgen en bedekken met de mantel der ongeinteresseerdheid en naiviteit zorgt ervoor dat de situatie op allerlei fronten vast beter wordt? :?
Dingen die uit de media worden gehouden omdat ze slechts dergelijke vooroordelen zouden bevestigen, lagere consequenties voor ' de groep' omdat de gerechterlijkje macht niet van discriminatie beticht wil worden, etc....

Top zo komt nederland er wel/ :Y

haatzaaien of negeren, is dat allemaal niet een beetje heel erg zwart wit?

En wilders polariseert en provoceert nu eenmaal, ach als dat nodig is om de aandacht te krijgen is ie daar verdomde goed in. Vooral zijn gebruik van de nederlandse taal is redelijk creatief te noemen. :)
O really? And why would I care?
000000000010000000000/100101101011110100000/011010011111001110001/110100101101010001001/000011000100101011000/ [2/3]
pi_104473228
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:29 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

[quote]
huh, wat heeft dat er nu weer mee te maken.
Ik antwoord enkel op jouw argument tegen mij.

quote:
1 positief bericht moet die honderden "incidenten" teniet doen.
quote:
Er zullen meer dan genoeg positieve voorbeelden te vinden zijn. helaas verbleken die gezien de hoeveelheid overlast die we van de rest ontvangen
Of als de media meer openstaat voor positieve invloeden.

quote:
Tuurlijk, maar het is wel nodeloos kwetsend tegenover hun.
pi_104473303
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:32 schreef hydroven het volgende:

[..]

En dus klopt de stelling 'Hij culpabiliseert één groep' niet.

quote:
Er is een verschil tussen de wet en meningen/gedachten.

Als een dader van verkrachting, wegens gebrek aan bewijzen moet worden vrijgesproken, dan is hij volgens de wet geen verkrachter, maar volgens de publieke opinie/media zullen ze hem anders bezien.
Jij hebt blijkbaar last van hetzelfde probleem wat veel mensen hebben als ze over 'kutmarokkanen' praten. Ze zijn niet allemaal schuldig aan wangedrag maar volgens de publieke opinie toch wel de overgrote meerderheid.
pi_104473350
Wat een zeldzaam kansloze klacht zeg.
Wilders heeft zijn PR goed geregeld ^O^
pi_104473355
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:39 schreef HighLander het volgende:

[..]

haatzaaien of negeren, is dat allemaal niet een beetje heel erg zwart wit?

En wilders polariseert en provoceert nu eenmaal, ach als dat nodig is om de aandacht te krijgen is ie daar verdomde goed in. Vooral zijn gebruik van de nederlandse taal is redelijk creatief te noemen. :)
Hij culpabiliseert nu eenmaal de groep moslims en dat is zwart-wit te noemen.

pi_104473416
Zo zielig heh. Eens in de hoeveel tijd krijgt dat blondje nou aandacht? Het is alleen vervelend als je jezelf er op een ziekelijke manier mee bezig houd.
pi_104473444
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:39 schreef hydroven het volgende:

[..]

Ik antwoord enkel op jouw argument tegen mij.
Ik heb het nergens gehad over heilige lieverdjes. dus ik heb nog steeds geen idee wat je bedoeld.

quote:
Of als de media meer openstaat voor positieve invloeden.
Slecht nieuws verkoopt beter als goed nieuws. Het journaal is over het algemeen een 15 minuten kommer en kwel. In de journalistiek is men gefocust op slecht nieuws, zo is het helaas. Maar als je ze geen aanleiding geeft om over je te berichten scheelt dat heel wat negatieve berichtgeving, dan zoeken ze weer wat anders om over te berichten. Het is gewoon feit dat de marokkanen de journalistiek voldoende aanleiding geven om negatief over ze te zijn.

quote:
Tuurlijk, maar het is wel nodeloos kwetsend tegenover hun.
haalt schouders op. Er is altijd wel iemand die zich ergens gekwetst over voelt, zolang niemand geweld erbij betrekt is er weinig aan de hand.
pi_104473475
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:38 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Mja... Als wilders spreekt over criminele Marokkanen terugsturen leest links Nederland dat als "alle Marokkanen deporteren". Zelfs hier op Fok.
Smijt je ze de feiten om de oren, zijn ze 2 pagina's stil om dan vervolgens van voor af gaan hetzelfde te brallen.

Lijkt erop dat ze het erom doen.
Dat is zeker waar. Ben ik ook altijd verbaasd over.
pi_104473588
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:41 schreef Wokkel het volgende:

[..]

En dus klopt de stelling 'Hij culpabiliseert één groep' niet.
Anders verwoord, hij culpabiliseert de problemen telkens met één groep, terwijl een probleem (vaak) ontstaat uit verschillende oorzaken.
[..]

quote:
Jij hebt blijkbaar last van hetzelfde probleem wat veel mensen hebben als ze over 'kutmarokkanen' praten. Ze zijn niet allemaal schuldig aan wangedrag maar volgens de publieke opinie toch wel de overgrote meerderheid.
Nee. Ik vind juist dat je out-of-the-box moet denken. Het is niet omdat er geen schuld is, dat iemand iets verkeerd heeft gedaan.
  † In Memoriam † donderdag 17 november 2011 @ 13:51:40 #76
341203 3-voud
pi_104473681
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:46 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is zeker waar. Ben ik ook altijd verbaasd over.
Ze hebben niks beters en blijven zich verheven voelen omdat ze menen een beter moraal te bezitten.
Blijkbaar denken ze dan dat ze anderen suf kunnen blaffen met onzin, in de hoop dat het waarheid wordt.
pi_104473854
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:48 schreef hydroven het volgende:

[..]

Anders verwoord, hij culpabiliseert de problemen telkens met één groep, terwijl een probleem (vaak) ontstaat uit verschillende oorzaken.
[..]
Als één groep buitensporig veel te maken heeft met een bepaald probleem dan kan hij dat gewoon benoemen. Iedere snuggere ziel snapt dat als Wilders het over marokkanen heeft in een context van crimineel gedrag dat het dan niet gaat om prof. dr. A. Mohammed el Leibi uit Wassenaar maar om de kutjochies die nu eenmaal een probleem zijn.
Net zoals iedereen ook snapt dat als de PvdA het heeft over banken en crimineel gedrag dat ze daarmee niet bedoelen Truus van balie 1 op het bankkantoor om de hoek.

Daarnaast vind ik het raar dat je vindt dat je Wilders wel publiekelijk wilt veroordelen, ondanks vrijspraak. Dat is niet out of the box maar out of your mind.
pi_104473962
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:57 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Als één groep buitensporig veel te maken heeft met een bepaald probleem dan kan hij dat gewoon benoemen. Iedere snuggere ziel snapt dat als Wilders het over marokkanen heeft in een context van crimineel gedrag dat het dan niet gaat om prof. dr. A. Mohammed el Leibi uit Wassenaar maar om de kutjochies die nu eenmaal een probleem zijn.
Net zoals iedereen ook snapt dat als de PvdA het heeft over banken en crimineel gedrag dat ze daarmee niet bedoelen Truus van balie 1 op het bankkantoor om de hoek.

Daarnaast vind ik het raar dat je vindt dat je Wilders wel publiekelijk wilt veroordelen, ondanks vrijspraak. Dat is niet out of the box maar out of your mind.
Marokkanen met een gemiddeld IQ van on de de 80 snappen dat helaas niet. Misschien moeten we toch wat meer rekening gaan houden met dat gemiddeld lage IQ
  donderdag 17 november 2011 @ 14:05:45 #79
5537 HighLander
Insane in the birdbrain
pi_104474153
Om even goed de sfeer in dit topic ook weer op de spits te drijven:
Meisje (13) bewusteloos geslagen door jongen

Ok, dus op zich is het niet het probleem wat ie zegt, maar dat ie zicht tot 1 enkele groep beperkt?
Dus wat ie zegt is niet noodzakelijk onwaar?
O really? And why would I care?
000000000010000000000/100101101011110100000/011010011111001110001/110100101101010001001/000011000100101011000/ [2/3]
pi_104474223
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:57 schreef Wokkel het volgende:

[quote]
Het gaat hier over personen met emoties.

quote:
quote:
"Interviewer: Meent u bijvoorbeeld, dat het feit dat steden als Amsterdam, Rotterdam en Den Haag, spoedig als het niet nu al het geval is, in de meerderheid niet-blank zijn, onacceptabel is voor Nederland? Wilders: “Natuurlijk is dat onacceptabel."
Geert Wilders, BBC-Hardtalk interview, 22 maart 2006
Als prof. dr. A. Mohammed el Leibi dit artikel gelezen hebben, zou hij zich toch ook betrokken voelen.

quote:
Daarnaast vind ik het raar dat je vindt dat je Wilders wel publiekelijk wilt veroordelen, ondanks vrijspraak.
Ja, en daarom gaan ze nu naar de VN.

quote:
"Fitna zet aan tot haat"
Europees Parlement besluit om Fitna niet te vertonen, 17 december 2008
pi_104474995
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 12:38 schreef timmmmm het volgende:
Kan iemand me nou eens uitleggen wat er zo bijzonder is aan Wilders? Het is 1 man, die zomaar wat blaat, en dat moet helemaal tot aan de VN gaan? Waarom, in vredesnaam?
De aanklagers ontberen enkele chromosoompjes, wist je dat niet?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 17 november 2011 @ 15:23:30 #82
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_104476714
quote:
"Maar ik wil niet dat er meer moslims in Nederland komen, ik wil liever dat het er minder worden. Dus wil ik de grenzen voor migranten uit moslimlanden dichtgooien. Bovendien wil ik moslims aanmoedigen om Nederland vrijwillig te verlaten. De demografische ontwikkeling moet zo worden, dat de kans klein is dat er weer twee in het kabinet komen. Er is nu teveel islam in Nederland."
Geert Wilders, NRC Handelsblad, 24 februari 2007
Bekrompen o.k. dat kun je er wellicht wel van vinden, maar haatzaaiend :?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_104476933
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 15:23 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Bekrompen o.k. dat kun je er wellicht wel van vinden, maar haatzaaiend :?
Zet tegenover deze uitspraak een preek van een willekeurige haatimam, denk dat die heel wat verder gaan.
pi_104477348
quote:
10s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:10 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

[..]

donderdag 17 november 2011 @ 15:43:06 #85
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_104477446
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 14:32 schreef Hathor het volgende:

De aanklagers ontberen enkele chromosoompjes, wist je dat niet?
Deze uitspraak zegt meer over diegene die hem doet, dan over diegene waar deze uitspraak over gaat.
  † In Memoriam † donderdag 17 november 2011 @ 15:45:54 #86
341203 3-voud
pi_104477561
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 15:43 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Deze uitspraak zegt meer over diegene die hem doet, dan over diegene waar deze uitspraak over gaat.
Toch heb ik liever de bevolking die hem doet dan waar het over gaat.
Beledigingfactor zal me roesten.
pi_104478480
quote:
Tuurlijk mag een klacht indienen.

Alleen zul je geen klacht kunnen indienen tegen 'relmarokkanen' aangezien het geen persoon is. Je zal de klacht dus moeten toespitsen op één of meerdere bij naam te noemen personen die zich hebben misdragen.

Daarnaast zul je de klacht bij de Nederlandse overheid moeten indienen en niet bij het Mensrechtencomité van de VN. Vereiste voor dit laatste is namelijk dat alle rechtsmiddelen in het land zelf uitgeput zijn. Aangezien je nog gewoon juridische stappen kunt nemen tegen relmarokkanen die de wet breken, zijn nog niet alle rechtsmiddelen in Nederland uitgeput.
Krekker is de bom!
  donderdag 17 november 2011 @ 16:14:55 #88
8372 Bastard
Persona non grata
pi_104478656
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:08 schreef KoosVogels het volgende:
De islam is trouwens zooooo 2010.
Zeg dat maar tegen 2012.
The truth was in here.
pi_104478946
Houdt het dan nooit op met zielig doen en de slachtofferrol kiezen. :N

De moslimhaat neemt alleen maar verder toe door dit soort trieste acties.
pi_104479056
Triest. Heel triest. De jas van de slachtofferrol pas perfect, gatverdamme :r
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 17 november 2011 @ 16:28:24 #91
302853 themole
graaft totaal door.
pi_104479099
Waarom staan die moslims nou niet boven het gelul van Wilders, laat die kerel lekker doorlullen en ga verder met je leven. Genoeg andere religies worden ook belachelijk gemaakt dus zo erg is het ook niet. :')
Niet altijd serieus
pi_104479168
quote:

[..]

[..]

[..]

Volgens mij valt dit onder belediging en niet haatzaaien, net als die 'kopvoddentaks' dat is een belediging zoals 'kopvodden' een beledigend woord voor nonnen was.
pi_104479268
quote:

[..]

? leg uit

[..]

[..]

[..]

Dat is allemaal belediging, geen haatzaaien, net als moslims ook geen ras zijn en Wilders dus ook niet voor racist uitgemaakt kan worden.
pi_104479394
quote:
14s.gif Op donderdag 17 november 2011 16:28 schreef themole het volgende:
Waarom staan die moslims nou niet boven het gelul van Wilders, laat die kerel lekker doorlullen en ga verder met je leven. Genoeg andere religies worden ook belachelijk gemaakt dus zo erg is het ook niet. :')
Dat komt door hun minderwaardigheidsgevoel. Het is ook best erg als je zelf gelooft dat je geloof het beste is (wat dus inhoudt dat je ook moet geloven dat jij beter bent als iemand die geen moslim is). En dat je dan om je heen kijkt en moet concluderen dat de meerderheid van de plekken op aarde waar het slecht gaat de islam de boventoon voert, en dat iedereen die geen moslim is eigenlijk beter af is als jou. Ik zou er ook boos en agressief door worden.
pi_104479481
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 16:23 schreef 16meter het volgende:
Houdt het dan nooit op met zielig doen en de slachtofferrol kiezen. :N

De moslimhaat neemt alleen maar verder toe door dit soort trieste acties.
Met een slachtofferrol is in principe niet veel mis.
Maar om je als agressor daar achter te verschuilen, daar komt die moslimhaat vandaan.
pi_104479514
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 12:05 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Bron: NRC

De tegenpartij in het proces tegen Geert Wilders heeft dus gekozen voor de VN. Als ik mij niet vergis, dan kunnen ze niet nog een klacht droppen bij het Europese Hof voor de Rechten van de Mens als dit niet goed afloopt. Ik ben benieuwd wat er eventueel zou uit kunnen komen.
Dat ze lekker in Marokko een klacht indienen...... wel profiteren van alle voordelen van dit land maar als ze kunnen zeiken en zuigen dan doen ze het. Wie betaalt deze rechtsgang eigenlijk??? Vast een Nederlands potje met geld?
pi_104479547
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:13 schreef hydroven het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dit was ook zo'n foute actie, deze acteur heeft even laten zien hoe beperkt men in Nederland denkt, en dan probeerde hij ook nog de Nederlanders een schuldgevoel aan te praten. Zoals ik ergens las in een artikel; "zou een blanke Nederlander met zo'n 'statement' ook bij alle programma's mogen aanschuiven?

Dit was nu een staaltje 'linkse discriminatie' op televisie, meteen iemand tot 'knuffelmarrokaan' bombarderen en daarmee juist de aversie tegen deze groep vergroten.
pi_104481434
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 16:40 schreef Clan het volgende:

[..]

Dit was ook zo'n foute actie, deze acteur heeft even laten zien hoe beperkt men in Nederland denkt, en dan probeerde hij ook nog de Nederlanders een schuldgevoel aan te praten. Zoals ik ergens las in een artikel; "zou een blanke Nederlander met zo'n 'statement' ook bij alle programma's mogen aanschuiven?

Dit was nu een staaltje 'linkse discriminatie' op televisie, meteen iemand tot 'knuffelmarrokaan' bombarderen en daarmee juist de aversie tegen deze groep vergroten.
Ik vond dat juist prachtig om te zien. Jankslachtoffertje, dit keer wel een uitzondering, die traantje loskrijgt bij mensen die overal racisme in zien. LOVE IT
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_104481721
Oh er was er al 1. Niet gezien.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_104481826
Echt ongelofelijk wat een

Terwijl de meerderheid van de jonge Marokkaanse jongens met justitie in aanraking komt en dit soort praktijken dagelijkse kost zijn

gaat men hullie doen bij de VN dat ze, jawel, niet 'beschermd' worden tegen Wilders. Nu kan ik me vergissen, maar volgens mij moet Wilders 24/7 tegen hun familieleden bewaakt worden en niet andersom.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_104481894
Trouwens, zolang deze nog niet veroordeeld is (en al zijn vrienden) hebben ze geen hullie-recht

donderdag 17 november 2011 @ 17:49:20 #102
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_104481940
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 17:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[ afbeelding ]

Terwijl de meerderheid van de jonge Marokkaanse jongens met justitie in aanraking komt en dit soort praktijken dagelijkse kost zijn

gaat men hullie doen bij de VN dat ze, jawel, niet 'beschermd' worden tegen Wilders. Nu kan ik me vergissen, maar volgens mij moet Wilders 24/7 tegen hun familieleden bewaakt worden en niet andersom.
Aahh, dus alle marokkanen zijn crimineel, of hebben criminele familieleden? Misschien is het een goed idee als je eerst even ademhaalt voor je post, want nu sla je me een figuur :')

Verder, wat heeft het wangedrag van sommige marokkanen te maken met een klacht tegen Wilders? Het doel heiligt de middelen niet, en de drie klagers hebben niets met de kwaadaardige bontkraagjes te maken waar je zo graag op afgeeft. Behalve natuurlijk als je lekker mee aan het generaliseren bent. Maar dat zou jij nooit doen toch? :)
Laffe huichelaar
  donderdag 17 november 2011 @ 17:49:47 #103
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_104481959
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 17:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Trouwens, zolang deze nog niet veroordeeld is (en al zijn vrienden) hebben ze geen hullie-recht

Dien daar een klacht tegen in. Niemand zal je tegen houden.
Laffe huichelaar
pi_104481963
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 17:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[ afbeelding ]

Zoals ik al zei, een gigantisch minderwaardigheidscomplex en geen enkele vorm van zelfreflectie
  donderdag 17 november 2011 @ 17:55:19 #105
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_104482149
NB: Die drie klagers staan daar niet namens alle marokkanen, maar namens hunzelf.

Het gedrag van "kudtmarokkanen" heeft niets te maken met deze klacht tegen Ome Geert, want de klagers hebben helemaal niets met die marokkanen die het verstieren te maken, en ze klagen over het feit dat de overheid niets doet om ons tegen Geert te beschermen. Tegen zijn uitspraken en haatzaaiingen jegens hele bevolkingsgroepen, niet alleen de rotte appels.

Dus waar: "Maar hunnie doen het oooook!!", altijd al een kutargument is, is het dat nu helemaal, want de hunnie heeft er niets mee te maken.
Laffe huichelaar
pi_104482305
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 17:49 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dien daar een klacht tegen in. Niemand zal je tegen houden.
Al lang gebeurd. Ook tegen z'n vrienden. Vrijgesproken. Heb niemand hullie zien doen bij de VN toen.
  donderdag 17 november 2011 @ 18:00:01 #107
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_104482334
quote:
14s.gif Op donderdag 17 november 2011 17:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Al lang gebeurd. Ook tegen z'n vrienden. Vrijgesproken. Heb niemand hullie zien doen bij de VN toen.
Ik bedoelde ook: Dien dan een klacht in bij de VN
Laffe huichelaar
pi_104482375
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 17:55 schreef timmmmm het volgende:
NB: Die drie klagers staan daar niet namens alle marokkanen, maar namens hunzelf.

Het gedrag van "kudtmarokkanen" heeft niets te maken met deze klacht tegen Ome Geert, want de klagers hebben helemaal niets met die marokkanen die het verstieren te maken, en ze klagen over het feit dat de overheid niets doet om ons tegen Geert te beschermen. Tegen zijn uitspraken en haatzaaiingen jegens hele bevolkingsgroepen, niet alleen de rotte appels.

Dus waar: "Maar hunnie doen het oooook!!", altijd al een kutargument is, is het dat nu helemaal, want de hunnie heeft er niets mee te maken.
Waarom moet ik beschermd worden tegen Geert. Omdat hij goed is in het uit verband trekken van quotes, het doen van rare uitspraken en het uitspreken van een gevoel wat er al was voor de opkomst van Geert Wilders? Hij is het directe gevolg van ontevredenheid onder de bevolking, je lost de problemen niet op door Geert de mond te snoeren. Het lijkt me een beter plan om die problemen op te lossen. Dan los je het probleem Wilders ook op. Alleen schijnt dat teveel moeite te zijn.
pi_104482380
quote:

[..]

Aahh, dus alle marokkanen zijn crimineel, of hebben criminele familieleden? Misschien is het een goed idee als je eerst even ademhaalt voor je post, want nu sla je me een figuur :')

Verder, wat heeft het wangedrag van sommige marokkanen te maken met een klacht tegen Wilders? Het doel heiligt de middelen niet, en de drie klagers hebben niets met de kwaadaardige bontkraagjes te maken waar je zo graag op afgeeft. Behalve natuurlijk als je lekker mee aan het generaliseren bent. Maar dat zou jij nooit doen toch? :)
Niet allemaal, maar het is een feit dat de meerderheid van de jonge Marokkanen met justitie in aanraking komt.

En natuurlijk hebben die klagers er wel mee te maken. Dat gekanker op die gasten komt vanwege het wangedrag van die meerderheid jongens. En daar heeft Wilders het ook over. Dat zij dan hullie gaan doen omdat ze zich, en ik citeer, niet tegen Wilders beschermt vinden is een gotse. Zij lopen vrij op straat, Wilders moet zich 24/7 professioneel tegen hun vrinden/familieleden laten beschermen.
pi_104482388
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 18:00 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik bedoelde ook: Dien dan een klacht in bij de VN
Nee want ik ben geen hullie.
  donderdag 17 november 2011 @ 18:11:17 #111
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_104482705
Huillie, gruppie, met een i.

quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 18:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Niet allemaal, maar het is een feit dat de meerderheid van de jonge Marokkanen met justitie in aanraking komt.

En natuurlijk hebben die klagers er wel mee te maken. Dat gekanker op die gasten komt vanwege het wangedrag van die meerderheid jongens. En daar heeft Wilders het ook over. Dat zij dan hullie gaan doen omdat ze zich, en ik citeer, niet tegen Wilders beschermt vinden is een gotse. Zij lopen vrij op straat, Wilders moet zich 24/7 professioneel tegen hun vrinden/familieleden laten beschermen.
Niet mee eens. Het is heel jammer voor Wilders dat hij 24/7 bewaakt moet worden, maar daar hebben deze 3 mensen niets mee te maken. Zij voelen zich blijkbaar (hoe treurig het ook is voor ze, dat ze daar last van hebben, want ik geef het toe, het zijn gewoon huillies) heel erg aangevallen en bedreigd door Wilders en hoe hij zich uit. Wat ook de oorzaak is van zijn uitingen, en in hoeverre zijn uitingen daar de oplossing voor zijn, of het probleem juist verergeren (ik denk het laatste) doet er niet toe, die drie mensen hebben het recht daartegen op te treden, op elke manier die ze nodig vinden. Zij vinden blijkbaar dat de Nederlandse staat ze niet serieus neemt, dus gaan ze naar de VN.

Als het nou werkelijk zo was dat zij of vrienden of familie Wilders bedreigde (de laag bij de grondse beschuldiging die je zelf uit) had je nog een punt gehad. Als ze zelf bij dat groepje allochtonen horen dat het voor de rest verpest, had je nog een punt gehad. Maar het zijn gewoon 3 doodnormale, braaf volgens de wet levende, burgers.
Laffe huichelaar
pi_104482919
Hoe weet je eigenlijk dat het 3 doodnormale, brave burgers zijn? Dat weet je niet, net zoals ik niet weet of echt hun familie/vrienden ook in de gezellige hoek zijn te vinden. Oftewel jouw bewering heeft net zoveel waarde als de mijnes, al zijn de statistieken gunstiger voor mijn bewering.

Verder is het hun recht dan wel, dat is waar. Maar dat neemt niet weg dat ik het daarom een stel hypocriete hullies mag vinden. Dat is dan weer mijn recht.

Zeker als ze verdedigd worden door Ties Prakken, verdedigster van gewelddadige extreem-linkse krakers, RARA-terroristen usw werkzaam bij het kantoor van uit Duitsland gevluchte Marxistische RAF-sympathisante Britta Bohler die grote vrienden is met PKK-bommenleggers, de Samir Assouzen, Volkert van der Graaf usw.
pi_104483310
quote:

[..]

niet allemaal maar wel heel erg veel, maar ik gok dat jij meer het type bent van de cijfertjes. zullen we die er meteen even bij toveren.

oh en als je tijd hebt is dit wel een stukje leesvoer die wat licht in de duisternis kan brengen.

kopje thee erbij?
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_104485004
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 18:31 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

oh en als je tijd hebt is dit wel een stukje leesvoer die wat licht in de duisternis kan brengen.

Goh en als je jouw eigen gelinkte artikeltje had gelezen dan had je gezien dat de aanpak die positief effect scheen te hebben niet bestond uit het roepen dat allochtonen en Moslims slecht zijn. Hierdoor stel je immers ook de goede allochtonen en Moslims in kwaad daglicht en creër je een onterecht wij versus zij gevoel.

Kijk ook maar hoe negatief velen hier op Fok! over allochtonen in het algemeen praten. Uit jouw artikel blijkt dat in werkelijkheid ook de allochtone trambestuurder de dupe is van het tuig... Zo'n persoon is dus dubbel de dupe. Het is dus geen autochtoon versus allochtoon, of Marokkaan versus de rest... het is gewoon een kwestie van de welwillende burger versus het uitschot. Maar ja, dat scoort minder denkt meneer Wilders waarschijnlijk.

Uit het artikel bleek ook dat de effectieve aanpak bestond uit het zonder excuses AANPAKKEN VAN DE PROBLEEMGROEP.

En dat is nu net wat Wilders niet doet. Wilders haalt allerlei irrelevante zaken erbij en richt ziet niet specifiek op de probleemgroep, maar op Moslims, hoofddoekjes en vaak ook op allochtonen in het algemeen. Alsof alle Moslims Marokkaan zijn _O-. Daarbij is hij niet vies van het schofferen van hele bevolkingsgroepen.

Als Wilders zich vanaf het begin gewoon had gericht op keiharde aanpak van de WERKELIJKE problematiek, ongeacht hoeveel allochtonen dit in de praktijk zou betreffen, dan had hij zowel onder allochtoon als autochtoon nog vele malen meer steun gehad.
Krekker is de bom!
  donderdag 17 november 2011 @ 19:37:19 #115
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_104486239
quote:
Tuurlijk.
pi_104486434
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 18:31 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

niet allemaal maar wel heel erg veel, maar ik gok dat jij meer het type bent van de cijfertjes. zullen we die er meteen even bij toveren.

kopje thee erbij?
Die Marcouch is wel een held hoor.
Die dóet tenminste wat en praat niet alleen ^O^

En die klacht? Be-lachelijk en kansloos :D
  donderdag 17 november 2011 @ 19:43:24 #117
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_104486605
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 19:14 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Goh en als je jouw eigen gelinkte artikeltje had gelezen dan had je gezien dat de aanpak die positief effect scheen te hebben niet bestond uit het roepen dat allochtonen en Moslims slecht zijn. Hierdoor stel je immers ook de goede allochtonen en Moslims in kwaad daglicht en creër je een onterecht wij versus zij gevoel.

Kijk ook maar hoe negatief velen hier op Fok! over allochtonen in het algemeen praten. Uit jouw artikel blijkt dat in werkelijkheid ook de allochtone trambestuurder de dupe is van het tuig... Zo'n persoon is dus dubbel de dupe. Het is dus geen autochtoon versus allochtoon, of Marokkaan versus de rest... het is gewoon een kwestie van de welwillende burger versus het uitschot. Maar ja, dat scoort minder denkt meneer Wilders waarschijnlijk.

Uit het artikel bleek ook dat de effectieve aanpak bestond uit het zonder excuses AANPAKKEN VAN DE PROBLEEMGROEP.

En dat is nu net wat Wilders niet doet. Wilders haalt allerlei irrelevante zaken erbij en richt ziet niet specifiek op de probleemgroep, maar op Moslims, hoofddoekjes en vaak ook op allochtonen in het algemeen. Alsof alle Moslims Marokkaan zijn _O-. Daarbij is hij niet vies van het schofferen van hele bevolkingsgroepen.

Als Wilders zich vanaf het begin gewoon had gericht op keiharde aanpak van de WERKELIJKE problematiek, ongeacht hoeveel allochtonen dit in de praktijk zou betreffen, dan had hij zowel onder allochtoon als autochtoon nog vele malen meer steun gehad.
Bron?
pi_104486664
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 19:43 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Bron?
Van welke bewering wil je precies de bron zien?
Krekker is de bom!
  donderdag 17 november 2011 @ 19:46:06 #119
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_104486750
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 19:44 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Van welke bewering wil je precies de bron zien?
Dat wilders marokkaantjes pest, dat wou je toch zeggen?
pi_104487358
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 19:46 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Dat wilders marokkaantjes pest, dat wou je toch zeggen?
Waar lees jij dat ???

Ik zeg dat Wilders zich niet richt op de werkelijke problematiek, maar op Moslims (de Islam), Marokkanen en allochtonen in het algemeen. Met andere woorden: Wilders richt zich continu op gehele bevolkingsgroepen terwijl hij zich ook specifiek op het tuig had kunnen richten.

Ik vermoed dat hij dit doet omdat het 'makkelijk scoren' is en niet omdat hij graag Marokkaantjes pest. Maar naar zijn werkelijke beweegredenen voor het aan de lopende band polariseren kan ik alleen maar gissen.
Krekker is de bom!
pi_104488240
quote:

[..]

quote:
Er is geen etnische gemeenschap waar het wij-zij-denken zo sterk is ontwikkeld als juist in de Marokkaanse. Er leeft een grote groep Marokkanen in Amsterdam, die zich helemaal geen Nederlander, maar Marokkaan voelt. En die Nederlanders, de Nederlandse samenleving en het Westen vijandig gezind is. Marokkanen die hun best doen, hard werk of studeren en leuk meedraaien met de Nederlandse samenleving worden door deze groep al snel verkaast genoemd en nog veel vaker als verrader bestempeld.

En deze groep haat niet alleen de Nederlanders, maar ook Turken en alle andere etnische groepen, vooral de Surinamers. Ik ben een middag meegereden met een Surinaamse trambestuurder en Surinaamse conducteur. Voor deze zogenoemde ‘zwarten’ zijn de Marokkaanse agressie, intimidatie, scheldpartijen en het routineus befluimen van vrouwelijke passagiers met een andere etnische afkomst al jaren dagelijkse kost.
:')
pi_104488568
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

[..]

:')
quote:

[..]

En dat is nu net wat Wilders niet doet. Wilders haalt allerlei irrelevante zaken erbij en richt ziet niet specifiek op de probleemgroep, maar op Moslims, hoofddoekjes en vaak ook op allochtonen in het algemeen. Alsof alle Moslims Marokkaan zijn. Daarbij is hij niet vies van het schofferen van hele bevolkingsgroepen.
En welwillende burger met de nadruk op welwillende.
Krekker is de bom!
pi_104489203
quote:

[..]

? leg uit

[..]

[..]

[..]

Ook idioten mogen een mening hebben hoor.
  donderdag 17 november 2011 @ 20:39:49 #124
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_104489442
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 19:57 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Waar lees jij dat ???

Ik zeg dat Wilders zich niet richt op de werkelijke problematiek, maar op Moslims (de Islam), Marokkanen en allochtonen in het algemeen. Met andere woorden: Wilders richt zich continu op gehele bevolkingsgroepen terwijl hij zich ook specifiek op het tuig had kunnen richten.

Ik vermoed dat hij dit doet omdat het 'makkelijk scoren' is en niet omdat hij graag Marokkaantjes pest. Maar naar zijn werkelijke beweegredenen voor het aan de lopende band polariseren kan ik alleen maar gissen.
Dat lees ik niet, dat vraag ik aan jou..

En welkom bij de politiek :')
pi_104489835
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:39 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Dat lees ik niet, dat vraag ik aan jou..
Nee. Dat was niet wat ik wilde zeggen.

quote:
En welkom bij de politiek :')
Makkelijk scoren met achterlijke mooi klinkende plannen is iets wat inderdaad het merendeel doet. Verschil is echter dat Wilders graag makkelijk scoort door de polariseren. Iets wat bevolkingsgroepen alleen maar verder uiteen drijft.
Krekker is de bom!
pi_104491199
quote:
14s.gif Op donderdag 17 november 2011 16:28 schreef themole het volgende:
Ja, het zijn maar woorden. Dit hoor ik vaker. Je moet er maar mee leren leven. Dat kan wel zo zijn, maar de realiteit is dat het Kabinet wordt gesteund door een figuur die de Islam met staatsgeweld wil verwijderen uit de Nederlandse samenleving. En dat het Kabinet aan dat gedachtegoed geen tegengas geeft.
pi_104491287
Verder heb ik een godvergeten hekel aan Momammed Rabbae.
pi_104491548
quote:
10s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:11 schreef skrn het volgende:

[..]

Ja, het zijn maar woorden. Dit hoor ik vaker. Je moet er maar mee leren leven. Dat kan wel zo zijn, maar de realiteit is dat het Kabinet wordt gesteund door een figuur die de Islam met staatsgeweld wil verwijderen uit de Nederlandse samenleving. En dat het Kabinet aan dat gedachtegoed geen tegengas geeft.
Wat bedoel je precies met staatsgeweld? Je hebt een punt dat dit Kabinet geen tegengas geeft.
pi_104492133
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:17 schreef hydroven het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies met staatsgeweld? Je hebt een punt dat dit Kabinet geen tegengas geeft.
Staatsgeweld als in gevangenisstraffen of uitzettingen van mensen die de Islam zeggen te steunen. Straffen op bezit van de Koran of het lezen van de Koran op internet. Een hoofddoek verplicht afdoen als je wordt betrapt met zo'n ding aan op straat. Het verplicht worden van het tekenen van een assimiliatie-contract. Een straf als je eigen huis gebruikt als moskee omdat er geen moskee mag worden bijgebouwd.

Ik ben vooral tegen het bagatelliseren van zijn gedachtegoed als 'het zijn maar woorden' en 'moslims moeten maar tegen een stootje kunnen'. Het is vooral jammer dat Geert Wilders zelf van weinig repliek wordt gediend.
pi_104492300
quote:
2s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:27 schreef skrn het volgende:

[..]

Staatsgeweld als in gevangenisstraffen of uitzettingen van mensen die de Islam zeggen te steunen. Straffen op bezit van de Koran of het lezen van de Koran op internet. Een hoofddoek verplicht afdoen als je wordt betrapt met zo'n ding aan op straat. Het verplicht worden van het tekenen van een assimiliatie-contract. Een straf als je eigen huis gebruikt als moskee omdat er geen moskee mag worden bijgebouwd.

Ik ben vooral tegen het bagatelliseren van zijn gedachtegoed als 'het zijn maar woorden' en 'moslims moeten maar tegen een stootje kunnen'. Het is vooral jammer dat Geert Wilders zelf van weinig repliek wordt gediend.
Als die plannen effectief worden in NL, zal Europa er (gelukkig) wel een stokje voor steken om de mensenrechten te beschermen.

En denk dat die wetten in NL niet eens bekrachtigd kunnen worden omdat het indruist tegen hogere wetten (Europa).
pi_104493572
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:30 schreef hydroven het volgende:

[..]

Als die plannen effectief worden in NL, zal Europa er (gelukkig) wel een stokje voor steken om de mensenrechten te beschermen.

En denk dat die wetten in NL niet eens bekrachtigd kunnen worden omdat het indruist tegen hogere wetten (Europa).
Dat snap ik maar dat is nog niet de reden om de intenties van Geert Wilders af te doen als weinig relevants, weinig gevaarlijks, als een vorm van populisme die nooit zou kunnen veranderen naar de realiteit. Mensen mogen van mijn vanzelfsprekend op de PVV stemmen maar ze moeten rekening houden dat ze stemmen voor een maatschappij zonder Islam. Dus met torenhoge boetes of gevangenistraffen op triviale dingen zoals het bezit van een Koran. Een samenleving die moslims 'stimuleert' te remigreren.

Kortom, een samenleving die niet te rijmen valt met een liberale samenleving die wij nu kennen.

Kijk, je kan best een ontzettende hekel hebben een de Islam en vinden dat de Islam een totalitaire ideologie is. Maar de oplossing zou ook kunnen zijn: maatregelen die passen binnen onze samenleving. Voorlichting over gevaren van godsdienst, of religieus extremisme. Een echte vrijwillige terugkeerregeling voor moslims, zonder assimilatiecontracten. Vooruit, een immigratiestop vanuit moslimlanden hoort daar ook bij. Ook niet mijn voorkeur maar het een en ander is wel mogelijk binnen de huidige rechtstaat en daar wordt nu ook aan gewerkt. Al 10 jaar lang.

Maar Geert Wilders laat zich expliciet uit over verboden, verboden en nog eens verboden. Van het bouw van nieuwe moskees tot aan het bezit van een Koran. Dan is de overheid bezig om een oorlog te voeren tegen die ideologie en daarom ook hun aanhangers. Maar op een of andere manier is die gedachtegang voor veel mensen een brug te ver.

Zo'n vaart zal het niet lopen. Ja, dat hoor ik veel vaker. Ik vind dat heel vreemd. Heel vreemd. Wel bewust het risico lopen door op Geert Wilders te stemmen maar dan niet willen dat zijn gedachtegoed echt wordt uitgevoerd. Nemen PVV'ers dan Geert Wilders wel echt serieus? Of stemmen die mensen echt vanwege hun afkeer van de huidige politiek?

[ Bericht 0% gewijzigd door skrn op 17-11-2011 21:56:44 ]
pi_104939298
quote:
2s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:50 schreef skrn het volgende:

[..]

Dat snap ik maar dat is nog niet de reden om de intenties van Geert Wilders af te doen als weinig relevants, weinig gevaarlijks, als een vorm van populisme die nooit zou kunnen veranderen naar de realiteit. Mensen mogen van mijn vanzelfsprekend op de PVV stemmen maar ze moeten rekening houden dat ze stemmen voor een maatschappij zonder Islam. Dus met torenhoge boetes of gevangenistraffen op triviale dingen zoals het bezit van een Koran. Een samenleving die moslims 'stimuleert' te remigreren.

Kortom, een samenleving die niet te rijmen valt met een liberale samenleving die wij nu kennen.

Kijk, je kan best een ontzettende hekel hebben een de Islam en vinden dat de Islam een totalitaire ideologie is. Maar de oplossing zou ook kunnen zijn: maatregelen die passen binnen onze samenleving. Voorlichting over gevaren van godsdienst, of religieus extremisme. Een echte vrijwillige terugkeerregeling voor moslims, zonder assimilatiecontracten. Vooruit, een immigratiestop vanuit moslimlanden hoort daar ook bij. Ook niet mijn voorkeur maar het een en ander is wel mogelijk binnen de huidige rechtstaat en daar wordt nu ook aan gewerkt. Al 10 jaar lang.

Maar Geert Wilders laat zich expliciet uit over verboden, verboden en nog eens verboden. Van het bouw van nieuwe moskees tot aan het bezit van een Koran. Dan is de overheid bezig om een oorlog te voeren tegen die ideologie en daarom ook hun aanhangers. Maar op een of andere manier is die gedachtegang voor veel mensen een brug te ver.

Zo'n vaart zal het niet lopen. Ja, dat hoor ik veel vaker. Ik vind dat heel vreemd. Heel vreemd. Wel bewust het risico lopen door op Geert Wilders te stemmen maar dan niet willen dat zijn gedachtegoed echt wordt uitgevoerd. Nemen PVV'ers dan Geert Wilders wel echt serieus? Of stemmen die mensen echt vanwege hun afkeer van de huidige politiek?
De intenties van Wilders kun je juist afoen als niet relevant, juist vanwege al die afspraken die we Europees en Universeel hebben gemaakt.

Nederland is afhankelijk van de rest van de wereld.

Mensen die strijden tegen de ideeën van Wilders staan tegen windmolens te vechten ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')