Bron: NRCquote:Klacht bij VN tegen Nederlandse staat over Wilders
Drie Marokkaanse Nederlanders hebben vandaag een klacht over Nederland ingediend bij het Mensenrechtencomité van de Verenigde Naties. Volgens hun advocaat, Ties Prakken, is de staat te kort geschoten in het beschermen van haar burgers tegen haat zaaien door Geert Wilders.
‘Staat dient te beschermen tegen haat zaaien’
De drie klagers, onder wie oud-politicus Mohamed Rabbae, hadden zich ook als benadeelde partij gevoegd in het strafproces tegen Wilders dat in juni in vrijspraak eindigde. Direct hierna kondigde Prakken al aan zich namens haar cliënten te zullen wenden tot de VN.
Er is bewust niet gekozen voor de Europese Hof voor de Rechten van de Mens in Straatsburg. Dit omdat het Internationaal verdrag inzake burgerrechten en politieke rechten (IVBPR) van de VN volgens Prakken “expliciet” stelt dat een staat zijn burgers dient te beschermen tegen haat zaaien.
Niet bindend, wel gezaghebbend
Voor een klachtenprocedure bij het Mensrechtencomité van de VN is vereist dat alle rechtsmiddelen in het land waar het om gaat, uitgeput zijn. Volgens Prakken is dat in deze zaak het geval. “Omdat het OM en Wilders niet in beroep zijn gegaan, is de uitspraak definitief.”
Een klachtenprocedure bij het VN-comité kan jaren in beslag nemen en uitspraken zijn niet bindend, maar wel gezaghebbend. In 2009 kreeg de Nederlandse staat te horen dat de diens euthanasiewetgeving patiënten te weinig bescherming bood. Geert Wilders hoeft zelf geen rol te spelen in de klachtenprocedure.
Hoezo dan? Uitspraak is niet bindend, staat er in het artikel, dus iedereen kan het glimlachend naast zich neerleggen.quote:Op donderdag 17 november 2011 12:08 schreef imanidiot het volgende:
Ze snappen niet dat als hij veroordeeld wordt dat ze de situatie alleen maar uit de hand kan lopen.
Dit dus. Is daar ook een instantie voor? Of is er alleen een instantie voor zielige en sneue mensen die zich gediscrimineerd voelenquote:Op donderdag 17 november 2011 12:16 schreef HeatWave het volgende:
Mag ik ook een klacht indienen TEGEN de relmarokkanen die delen van mijn stad onleefbaar maken?
Nee. Beschermde soort.quote:Op donderdag 17 november 2011 12:16 schreef HeatWave het volgende:
Mag ik ook een klacht indienen TEGEN de relmarokkanen die delen van mijn stad onleefbaar maken?
Het verschil tussen relmarokkanen en Wilders is het feit dat Wilders een politieke functie heeft en daardoor een grotere invloed heeft op de samenleving.quote:Op donderdag 17 november 2011 12:16 schreef HeatWave het volgende:
Leg dat ff uit aan de mensen die er dagelijks last van hebben, hoe weinig invloed die gasten hebben...quote:Op donderdag 17 november 2011 12:21 schreef hydroven het volgende:
[..]
Het verschil tussen relmarokkanen en Wilders is het feit dat Wilders een politieke functie heeft en daardoor een grotere invloed heeft op de samenleving.
quote:Op donderdag 17 november 2011 12:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Leg dat ff uit aan de mensen die er dagelijks last van hebben, hoe weinig invloed die gasten hebben...
Ik beweer niet dat er onrust is en dat er negatieve invloed is vanwege sommige hangjongeren enz....quote:Op donderdag 17 november 2011 12:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Leg dat ff uit aan de mensen die er dagelijks last van hebben, hoe weinig invloed die gasten hebben...
quote:Op donderdag 17 november 2011 12:32 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Met welke dingen zaait wilders precies haat?
quote:"Ik geloof niet dat culturen gelijkwaardig zijn. Onze cultuur is veel beter dan de achterlijke islamitische cultuur."
Geert Wilders, Fox News channel, 25 januari 2008
En dan zwijg ik nog over de kopvoddentaks.quote:"De profeet Mohammed is een enge duivel die we in Nederland niet moeten aanbidden. Niet uit haat, maar uit trots en zelfbehoud van onze Nederlandse identiteit en onze westerse waarden, verdedig ik een immigratiestop uit islamitische landen."
Geert Wilders, Het Nieuwsblad (Vlaams), 9 februari 2008
Dat is geen haatzaaien.quote:Op donderdag 17 november 2011 12:38 schreef hydroven het volgende:
[..]
[..]
[..]
En dan zwijg ik nog over de kopvoddentaks.
Ach ja, de teksten uit de Koran over mensen die niet in Allah geloven zet je er uiteraard ff net niet bij... jammerquote:Op donderdag 17 november 2011 12:38 schreef hydroven het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dan dien je daar je eigen klacht over in. Ik sta er echt versteld van hoe verschrikkelijk mensen kunnen janken om iemand die maar wat zegt, of iets wat in een boek staatquote:Op donderdag 17 november 2011 12:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ach ja, de teksten uit de Koran over mensen die niet in Allah geloven zet je er uiteraard ff net niet bij... jammer.
Ga jij even reageren op een topic standaard janken noemen omdat het jouw eigen mening niet is, zo kom je er wel...quote:Op donderdag 17 november 2011 12:42 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dan dien je daar je eigen klacht over in. Ik sta er echt versteld van hoe verschrikkelijk mensen kunnen janken om iemand die maar wat zegt, of iets wat in een boek staat
Wut? Daar ben je al verbolgen over?quote:Op donderdag 17 november 2011 12:38 schreef hydroven het volgende:
[..]
[..]
[..]
? leg uitquote:
quote:"De demografische samenstelling van de bevolking is het grootste probleem van Nederland. Ik heb het over wat er naar Nederland komt en wat zich hier voortplant. Als je naar de cijfers kijkt en de ontwikkeling daarin… Moslims zullen van de grote steden naar het platteland trekken."
Geert Wilders Interview in de Volkskrant, 7 oktober 2006
quote:"We moeten de tsunami van de islamisering stoppen." En: "Van die tsunami van een ons wezensvreemde cultuur die hier steeds dominanter wordt. Daar moet een halt aan worden toegeroepen."
Geert Wilders Interview in de Volkskrant, 7 oktober 2006
Als dat laatste voorbeeld niet haatzaaiend is, dan weet ik het ook niet.quote:"Maar ik wil niet dat er meer moslims in Nederland komen, ik wil liever dat het er minder worden. Dus wil ik de grenzen voor migranten uit moslimlanden dichtgooien. Bovendien wil ik moslims aanmoedigen om Nederland vrijwillig te verlaten. De demografische ontwikkeling moet zo worden, dat de kans klein is dat er weer twee in het kabinet komen. Er is nu teveel islam in Nederland."
Geert Wilders, NRC Handelsblad, 24 februari 2007
Vraagje, heb jij de Koran al volledig uitgelezen?quote:Op donderdag 17 november 2011 12:44 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Wut? Daar ben je al verbolgen over?
Ga niet de Koran lezen. Ik herhaal: ga niet de Koran lezen.
quote:Op donderdag 17 november 2011 12:45 schreef hydroven het volgende:
[..]
? leg uit
Nog een paar voorbeelden.
[..]
[..]
[..]
Als dat laatste voorbeeld niet haatzaaiend is, dan weet ik het ook niet.
quote:Koran ongelovigen beschrijft als „rotbeesten, apen en varkens.”. „Zo moet iedereen die gelooft dat Christus de Zoon van God is, worden gedood.
Waarom zou dat niet mogen? En wat heeft dat eigenlijk met deze kwestie te maken?quote:Op donderdag 17 november 2011 12:16 schreef HeatWave het volgende:
Yup. Braakneigingen dat zoveel mensen een dergelijk sprookje zo serieus nemen dat hun cultuur eromheen gebouwd is.quote:Op donderdag 17 november 2011 12:46 schreef hydroven het volgende:
[..]
Vraagje, heb jij de Koran al volledig uitgelezen?
quote:Op donderdag 17 november 2011 12:45 schreef hydroven het volgende:
[..]
? leg uit
[..]
[..]
[..]
quote:AMSTERDAM - PVV-leider Geert Wilders is donderdag door de rechtbank van Amsterdam vrijgesproken van het beledigen van moslims, het aanzetten tot haat en het aanzetten tot discriminatie.
http://www.nu.nl/binnenla(...)jspraak-wilders.htmlquote:De aanklachten waren gebaseerd op anti-islamitische uitspraken in diverse media en in de film Fitna.
Wat denk je dan van de katholieke kerk in de middeleeuwen tot eind jaren 50 - 60 bij ons?quote:Op donderdag 17 november 2011 12:47 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Yup. Braakneigingen dat zoveel mensen een dergelijk sprookje zo serieus nemen dat hun cultuur eromheen gebouwd is.
De Christelijke stroming wordt jaren belachelijk gemaakt. Gek dat niemand het voor hun opneemt en dit soort wanhopige acties uitvoert.quote:Op donderdag 17 november 2011 12:48 schreef Wokkel het volgende:
[..]
[..]
[..]
http://www.nu.nl/binnenla(...)jspraak-wilders.html
Vrijgesproken op alle punten, derhalve is het dus geen haatzaaien.
Autch... je geeft dus toe dat de westerse landen evolutie en inzicht kennen en die islamitische landen maar blijven steken terwijl ze beter kunnen weten.quote:Op donderdag 17 november 2011 12:50 schreef hydroven het volgende:
[..]
Wat denk je dan van de katholieke kerk in de middeleeuwen tot eind jaren 50 - 60 bij ons?
Het punt waar ik tegen ben met Wilders, is dat hij één groep culpabiliseert en verantwoordelijk stelt voor alle sociale problematiek.quote:Op donderdag 17 november 2011 12:50 schreef 3-voud het volgende:
[..]
De Christelijke stroming wordt jaren belachelijk gemaakt. Gek dat niemand het voor hun opneemt en dit soort wanhopige acties uitvoert.
Het lijkt wel een soort van trend te zijn het steevast voor de moslims op te nemen. Wat dat betreft nog fanatieker dan Wilders.
Ben je net terug van een hele lange vakantie? Of ben je ook slachtoffer van je eigen wens de moraalridder uit te hangen door zaken niet te benoemen zoals ze werkelijk zijn?quote:Op donderdag 17 november 2011 12:54 schreef hydroven het volgende:
[..]
Het punt waar ik tegen ben met Wilders, is dat hij één groep culpabiliseert en verantwoordelijk stelt voor alle sociale problematiek.
Door de waarheid te zeggen met betrekking tot sommige zaken. Dan kun je nog twisten over de door hem voorgestelde oplossingen.quote:Op donderdag 17 november 2011 12:32 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Met welke dingen zaait wilders precies haat?
Als je naar de geschiedenis kijkt, dan weet je steevast dat het qua economie/samenleving zijn ups en downs heeft. Kijk naar de middeleeuwen waar de Arabieren de voorlopers waren van medicatie en al voor ons gebruik maakten van wiskundige materie.quote:Op donderdag 17 november 2011 12:54 schreef hydroven het volgende:
[..]
Het punt waar ik tegen ben met Wilders, is dat hij één groep culpabiliseert en verantwoordelijk stelt voor alle sociale problematiek.
?quote:Op donderdag 17 november 2011 12:56 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ben je net terug van een hele lange vakantie? Of ben je ook slachtoffer van je eigen wens de moraalridder uit te hangen door zaken niet te benoemen zoals ze werkelijk zijn?
Het oude testament en de koran ontlopen elkaar niet veel. Beide zijn om te kotsen. Leviticus word ik ook echt niet vrolijk van. In tegenstelling tot moslims laten de meeste cristenen zich echter leiden door het nieuwe testament en daar is de toon heel anders als in het oude testament.quote:Op donderdag 17 november 2011 12:50 schreef hydroven het volgende:
[..]
Wat denk je dan van de katholieke kerk in de middeleeuwen tot eind jaren 50 - 60 bij ons?
Heel simpel, het gaat erom dat de tegenpartij een poging wil wagen om hun gelijk te halen. Ze konden niet meer in Nederland hun gelijk halen, dus wagen ze nu een poging bij de VN.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:03 schreef timmmmm het volgende:
Nu zelfs tot de VN aan toe, waarom nou toch?
Yup. Hij heeft een punt. Punt.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:04 schreef hydroven het volgende:
[..]
?
Heb je mijn argument wel deftig gelezen? Het is een feit dat Wilders één groep culpabiliseert voor de sociale problematiek.
Net was het volgens jou ook een feit dat Wilders aan haatzaaien doet.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:04 schreef hydroven het volgende:
[..]
?
Heb je mijn argument wel deftig gelezen? Het is een feit dat Wilders één groep culpabiliseert voor de sociale problematiek.
Blijkbaar, zouden die Marokkanen nou niet begrijpen dat ze Wilders juist in de media houden door dit soort acties. Wilders moet zich ondertussen een breuk lachen om zoveel gratis media aandacht.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:03 schreef timmmmm het volgende:
Jongens, jongens, dit gaat toch niet over de vraag wie slechter is?De moslims zijn geen lieverdjes, Wilders is dat ook niet. Ik snap die drang van de een om de ander steeds maar weer aan te vallen echt niet. Nu zelfs tot de VN aan toe, waarom nou toch? Is Wilders werkelijk zo slecht omdat hij dingen zegt, hebben mensen daar nou zo'n last van?
Omdat Wilders één groep culpabiliseert.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:03 schreef timmmmm het volgende:
Jongens, jongens, dit gaat toch niet over de vraag wie slechter is?Ik snap die drang van de een om de ander steeds maar weer aan te vallen echt niet. Nu zelfs tot de VN aan toe, waarom nou toch?
en je punt is?quote:Op donderdag 17 november 2011 13:07 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Net was het volgens jou ook een feit dat Wilders aan haatzaaien doet.
Nee hoor, Marokkanen doen over het algemeen alles om zich zelf in een negatief daglicht te plaatsen. Daar hebben ze Wilders echt niet voor nodig.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:07 schreef hydroven het volgende:
[..]
Omdat Wilders één groep culpabiliseert.
quote:hun advocaat, Ties Prakken
Niet slim, meneer Prakken is al 74.quote:Een klachtenprocedure bij het VN-comité kan jaren in beslag nemen
Trollende mods in nwsquote:Op donderdag 17 november 2011 13:10 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
[..]
Niet slim, meneer Prakken is al 74.
Kun je me het dan uitleggen wat ik niet op orde heb?quote:Op donderdag 17 november 2011 13:08 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dat je je feiten niet op orde hebt.
- Wilders doet niet aan haatzaaien, zie uitspraak.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:11 schreef hydroven het volgende:
[..]
Kun je me het dan uitleggen wat ik niet op orde heb?
quote:Op donderdag 17 november 2011 13:08 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Nee hoor, Marokkanen doen over het algemeen alles om zich zelf in een negatief daglicht te plaatsen. Daar hebben ze Wilders echt niet voor nodig.
1 positief bericht moet die honderden "incidenten" teniet doen.quote:
maar je kunt vast niet spreken van een probleem, allemaal "incidenten".quote:Koploper is Den Bosch: van de Marokkaanse mannen in die leeftijdsgroep die op 1 januari 2010 in die stad woonden, is 47,7 procent de voorgaande 5 jaar ooit verdachte geweest. Dat percentage is stijgende: een jaar eerder had 45 procent van de Marokkaanse jonge mannen in Den Bosch politie-antecedenten.
Na Den Bosch scoort Zeist met 47,3 procent verdachte Marokkaanse jongelingen het slechtst. Daarna volgen Gouda (46,3 procent), Veenendaal (44,9) en Amersfoort (44,6). Ook in Maassluis, Oosterhout, Schiedam, Nijmegen, Utrecht, Ede, Leiden en Den Haag liggen de percentages boven de 40. Hekkensluiter is Helmond, waar 31,5 procent van de Marokkanen aantoonbaar iets op de kerfstok heeft.
Maar hij heeft het telkens over moslims/Islam en dan culpabiliseer je één groep.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:13 schreef Wokkel het volgende:
[..]
- Wilders doet niet aan haatzaaien, zie uitspraak.
Jij zegt dat hij één groep de schuld geeft van de sociale problemen, ik zie dat hij het over een boel dingen heeft maar niet dat hij de schuld legt bij één groep.
Dat slaapt beter.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:15 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
1 positief bericht moet die honderden incidenten teniet doen.![]()
Dat is niet het geval als de rechter zich heeft uitgesproken in deze zaak. Wilders is vrijgesproken voor haatzaaien, ook al ben ik het absoluut niet met zijn uitspraken eens.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:18 schreef hydroven het volgende:
Maar hij heeft het telkens over moslims/Islam en dan culpabiliseer je één groep.
Voorbeeld over dat haatzaaien, kopvoddentaks kan voor iemand wel beledigent overkomen en voor de andere juist niet, dat is een kwestie van interpretatie.
Hij signaleert problemen, trouwens ook bij Polen, de EU, pedo´s etcquote:Op donderdag 17 november 2011 13:18 schreef hydroven het volgende:
[..]
Maar hij heeft het telkens over moslims/Islam en dan culpabiliseer je één groep.
Beledigen is geen haatzaaien. Nogmaals, hij is vrijgesproken van haatzaaien dus ik begrijp niet goed waarom je probeert hem dat toch aan te praten.quote:Voorbeeld over dat haatzaaien, kopvoddentaks kan voor iemand wel beledigent overkomen en voor de andere juist niet, dat is een kwestie van interpretatie.
Wat loop je nou zielig te doen, tuurlijk mag dat.quote:Op donderdag 17 november 2011 12:16 schreef HeatWave het volgende:
1) Kun je me één voorbeeld geven van een reactie waarop ik beweer dat moslims heilige lievertjes zijn?quote:Op donderdag 17 november 2011 13:15 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
1 positief bericht moet die honderden incidenten teniet doen.![]()
Als jij denkt dat er geen probleem is met Marokkaanse galbakjes omdat er een paar Marokkanen het wel goed doen dan heb je wel een ontzettende plaat voor je kop.
http://www.binnenlandsbes(...)obleem.2561474.lynkx
stukje tekst uit het artikel:
[..]
maar je kunt vast niet spreken van een probleem, allemaal incidenten.
Beledigen is geen haatzaaien.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:18 schreef hydroven het volgende:
[..]
Voorbeeld over dat haatzaaien, kopvoddentaks kan voor iemand wel beledigent overkomen en voor de andere juist niet, dat is een kwestie van interpretatie.
Dat is toch prima, ik ben het ook vaak niet eens met uitspraken van politici. Maar om de schuld van de huidige onvrede onder de bevolking over marokkanen volledig bij Wilders in de schoenen te schuiven terwijl de cijfers er niet om liegen. Dan ben je gewoon een idioot.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:20 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Dat is niet het geval als de rechter zich heeft uitgesproken in deze zaak. Wilders is vrijgesproken voor haatzaaien, ook al ben ik het absoluut niet met zijn uitspraken eens.
je vergeet er nog een paar honderdquote:
huh, wat heeft dat er nu weer mee te maken.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:22 schreef hydroven het volgende:
[..]
1) Kun je me één voorbeeld geven van een reactie waarop ik beweer dat moslims heilige lievertjes zijn?
Er zullen meer dan genoeg positieve voorbeelden te vinden zijn. helaas verbleken die gezien de hoeveelheid overlast die we van de rest ontvangenquote:2) Wat ik met die foto wil bewijzen is dat er ondanks de negatieve berichten in de media zijn, er ook positieve dingen kunnen zijn. En negatieve items over moslims scoren nu eenmaal beter dan positieve.
Dan zouden de goede marokkanen ook eens moeten leren begrijpen dat als Wilders het over Marokkaanse hangjeugd heeft hij niet iedere Marokkaan bedoelt, dat begrijp zelfs ik nog.quote:3) Wat ik je nogmaals wil duidelijk maken is dat je één groep niet over dezelfde kam kunt scheren.
Tuurlijk, maar zijn core-business blijft de problematiek inzake moslims.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:21 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Hij signaleert problemen, trouwens ook bij Polen, de EU, pedo´s etc
Daar ben ik het met je volkomen mee eens.quote:Beledigen is geen haatzaaien.
Er is een verschil tussen de wet en meningen/gedachten.quote:Nogmaals, hij is vrijgesproken van haatzaaien dus ik begrijp niet goed waarom je probeert hem dat toch aan te praten.
Mja... Als wilders spreekt over criminele Marokkanen terugsturen leest links Nederland dat als "alle Marokkanen deporteren". Zelfs hier op Fok.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:29 schreef Boris_Karloff het volgende:
Dan zouden de goede marokkanen ook eens moeten leren begrijpen dat als Wilders het over Marokkaanse hangjeugd heeft hij niet iedere Marokkaan bedoelt, dat begrijp zelfs ik nog.
Want stilhouden, verzwijgen en bedekken met de mantel der ongeinteresseerdheid en naiviteit zorgt ervoor dat de situatie op allerlei fronten vast beter wordt?quote:Op donderdag 17 november 2011 13:32 schreef hydroven het volgende:
Tuurlijk, maar zijn core-business blijft de problematiek inzake moslims.
Ik antwoord enkel op jouw argument tegen mij.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:29 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
[quote]
huh, wat heeft dat er nu weer mee te maken.
quote:1 positief bericht moet die honderden "incidenten" teniet doen.
Als jij denkt dat er geen probleem is met Marokkaanse galbakjes omdat er een paar Marokkanen het wel goed doen dan heb je wel een ontzettende plaat voor je kop.
Of als de media meer openstaat voor positieve invloeden.quote:Er zullen meer dan genoeg positieve voorbeelden te vinden zijn. helaas verbleken die gezien de hoeveelheid overlast die we van de rest ontvangen
Tuurlijk, maar het is wel nodeloos kwetsend tegenover hun.quote:Dan zouden de goede marokkanen ook eens moeten leren begrijpen dat als Wilders het over Marokkaanse hangjeugd heeft hij niet iedere Marokkaan bedoelt, dat begrijp zelfs ik nog.
En dus klopt de stelling 'Hij culpabiliseert één groep' niet.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:32 schreef hydroven het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar zijn core-business blijft de problematiek inzake moslims.
Jij hebt blijkbaar last van hetzelfde probleem wat veel mensen hebben als ze over 'kutmarokkanen' praten. Ze zijn niet allemaal schuldig aan wangedrag maar volgens de publieke opinie toch wel de overgrote meerderheid.quote:Er is een verschil tussen de wet en meningen/gedachten.
Als een dader van verkrachting, wegens gebrek aan bewijzen moet worden vrijgesproken, dan is hij volgens de wet geen verkrachter, maar volgens de publieke opinie/media zullen ze hem anders bezien.
Hij culpabiliseert nu eenmaal de groep moslims en dat is zwart-wit te noemen.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:39 schreef HighLander het volgende:
[..]
haatzaaien of negeren, is dat allemaal niet een beetje heel erg zwart wit?
En wilders polariseert en provoceert nu eenmaal, ach als dat nodig is om de aandacht te krijgen is ie daar verdomde goed in. Vooral zijn gebruik van de nederlandse taal is redelijk creatief te noemen.
Ik heb het nergens gehad over heilige lieverdjes. dus ik heb nog steeds geen idee wat je bedoeld.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:39 schreef hydroven het volgende:
[..]
Ik antwoord enkel op jouw argument tegen mij.
Slecht nieuws verkoopt beter als goed nieuws. Het journaal is over het algemeen een 15 minuten kommer en kwel. In de journalistiek is men gefocust op slecht nieuws, zo is het helaas. Maar als je ze geen aanleiding geeft om over je te berichten scheelt dat heel wat negatieve berichtgeving, dan zoeken ze weer wat anders om over te berichten. Het is gewoon feit dat de marokkanen de journalistiek voldoende aanleiding geven om negatief over ze te zijn.quote:Of als de media meer openstaat voor positieve invloeden.
haalt schouders op. Er is altijd wel iemand die zich ergens gekwetst over voelt, zolang niemand geweld erbij betrekt is er weinig aan de hand.quote:Tuurlijk, maar het is wel nodeloos kwetsend tegenover hun.
Dat is zeker waar. Ben ik ook altijd verbaasd over.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:38 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Mja... Als wilders spreekt over criminele Marokkanen terugsturen leest links Nederland dat als "alle Marokkanen deporteren". Zelfs hier op Fok.
Smijt je ze de feiten om de oren, zijn ze 2 pagina's stil om dan vervolgens van voor af gaan hetzelfde te brallen.
Lijkt erop dat ze het erom doen.
Anders verwoord, hij culpabiliseert de problemen telkens met één groep, terwijl een probleem (vaak) ontstaat uit verschillende oorzaken.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:41 schreef Wokkel het volgende:
[..]
En dus klopt de stelling 'Hij culpabiliseert één groep' niet.
Nee. Ik vind juist dat je out-of-the-box moet denken. Het is niet omdat er geen schuld is, dat iemand iets verkeerd heeft gedaan.quote:Jij hebt blijkbaar last van hetzelfde probleem wat veel mensen hebben als ze over 'kutmarokkanen' praten. Ze zijn niet allemaal schuldig aan wangedrag maar volgens de publieke opinie toch wel de overgrote meerderheid.
Ze hebben niks beters en blijven zich verheven voelen omdat ze menen een beter moraal te bezitten.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is zeker waar. Ben ik ook altijd verbaasd over.
Als één groep buitensporig veel te maken heeft met een bepaald probleem dan kan hij dat gewoon benoemen. Iedere snuggere ziel snapt dat als Wilders het over marokkanen heeft in een context van crimineel gedrag dat het dan niet gaat om prof. dr. A. Mohammed el Leibi uit Wassenaar maar om de kutjochies die nu eenmaal een probleem zijn.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:48 schreef hydroven het volgende:
[..]
Anders verwoord, hij culpabiliseert de problemen telkens met één groep, terwijl een probleem (vaak) ontstaat uit verschillende oorzaken.
[..]
Marokkanen met een gemiddeld IQ van on de de 80 snappen dat helaas niet. Misschien moeten we toch wat meer rekening gaan houden met dat gemiddeld lage IQquote:Op donderdag 17 november 2011 13:57 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Als één groep buitensporig veel te maken heeft met een bepaald probleem dan kan hij dat gewoon benoemen. Iedere snuggere ziel snapt dat als Wilders het over marokkanen heeft in een context van crimineel gedrag dat het dan niet gaat om prof. dr. A. Mohammed el Leibi uit Wassenaar maar om de kutjochies die nu eenmaal een probleem zijn.
Net zoals iedereen ook snapt dat als de PvdA het heeft over banken en crimineel gedrag dat ze daarmee niet bedoelen Truus van balie 1 op het bankkantoor om de hoek.
Daarnaast vind ik het raar dat je vindt dat je Wilders wel publiekelijk wilt veroordelen, ondanks vrijspraak. Dat is niet out of the box maar out of your mind.
Het gaat hier over personen met emoties.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:57 schreef Wokkel het volgende:
[quote]
Net zoals iedereen ook snapt dat als de PvdA het heeft over banken en crimineel gedrag dat ze daarmee niet bedoelen Truus van balie 1 op het bankkantoor om de hoek.
quote:Als één groep buitensporig veel te maken heeft met een bepaald probleem dan kan hij dat gewoon benoemen. Iedere snuggere ziel snapt dat als Wilders het over marokkanen heeft in een context van crimineel gedrag dat het dan niet gaat om prof. dr. A. Mohammed el Leibi uit Wassenaar maar om de kutjochies die nu eenmaal een probleem zijn.
Als prof. dr. A. Mohammed el Leibi dit artikel gelezen hebben, zou hij zich toch ook betrokken voelen.quote:"Interviewer: Meent u bijvoorbeeld, dat het feit dat steden als Amsterdam, Rotterdam en Den Haag, spoedig als het niet nu al het geval is, in de meerderheid niet-blank zijn, onacceptabel is voor Nederland? Wilders: “Natuurlijk is dat onacceptabel."
Geert Wilders, BBC-Hardtalk interview, 22 maart 2006
Ja, en daarom gaan ze nu naar de VN.quote:Daarnaast vind ik het raar dat je vindt dat je Wilders wel publiekelijk wilt veroordelen, ondanks vrijspraak.
quote:"Fitna zet aan tot haat"
Europees Parlement besluit om Fitna niet te vertonen, 17 december 2008
De aanklagers ontberen enkele chromosoompjes, wist je dat niet?quote:Op donderdag 17 november 2011 12:38 schreef timmmmm het volgende:
Kan iemand me nou eens uitleggen wat er zo bijzonder is aan Wilders? Het is 1 man, die zomaar wat blaat, en dat moet helemaal tot aan de VN gaan? Waarom, in vredesnaam?
Bekrompen o.k. dat kun je er wellicht wel van vinden, maar haatzaaiendquote:"Maar ik wil niet dat er meer moslims in Nederland komen, ik wil liever dat het er minder worden. Dus wil ik de grenzen voor migranten uit moslimlanden dichtgooien. Bovendien wil ik moslims aanmoedigen om Nederland vrijwillig te verlaten. De demografische ontwikkeling moet zo worden, dat de kans klein is dat er weer twee in het kabinet komen. Er is nu teveel islam in Nederland."
Geert Wilders, NRC Handelsblad, 24 februari 2007
Zet tegenover deze uitspraak een preek van een willekeurige haatimam, denk dat die heel wat verder gaan.quote:Op donderdag 17 november 2011 15:23 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Bekrompen o.k. dat kun je er wellicht wel van vinden, maar haatzaaiend
quote:Op donderdag 17 november 2011 13:10 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
[..]
Niet slim, meneer Prakken is al 74.
Deze uitspraak zegt meer over diegene die hem doet, dan over diegene waar deze uitspraak over gaat.quote:Op donderdag 17 november 2011 14:32 schreef Hathor het volgende:
De aanklagers ontberen enkele chromosoompjes, wist je dat niet?
Toch heb ik liever de bevolking die hem doet dan waar het over gaat.quote:Op donderdag 17 november 2011 15:43 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Deze uitspraak zegt meer over diegene die hem doet, dan over diegene waar deze uitspraak over gaat.
Tuurlijk mag een klacht indienen.quote:Op donderdag 17 november 2011 12:16 schreef HeatWave het volgende:
Zeg dat maar tegen 2012.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:08 schreef KoosVogels het volgende:
De islam is trouwens zooooo 2010.
Volgens mij valt dit onder belediging en niet haatzaaien, net als die 'kopvoddentaks' dat is een belediging zoals 'kopvodden' een beledigend woord voor nonnen was.quote:Op donderdag 17 november 2011 12:38 schreef hydroven het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dat is allemaal belediging, geen haatzaaien, net als moslims ook geen ras zijn en Wilders dus ook niet voor racist uitgemaakt kan worden.quote:Op donderdag 17 november 2011 12:45 schreef hydroven het volgende:
[..]
? leg uit
[..]
[..]
[..]
Dat komt door hun minderwaardigheidsgevoel. Het is ook best erg als je zelf gelooft dat je geloof het beste is (wat dus inhoudt dat je ook moet geloven dat jij beter bent als iemand die geen moslim is). En dat je dan om je heen kijkt en moet concluderen dat de meerderheid van de plekken op aarde waar het slecht gaat de islam de boventoon voert, en dat iedereen die geen moslim is eigenlijk beter af is als jou. Ik zou er ook boos en agressief door worden.quote:Op donderdag 17 november 2011 16:28 schreef themole het volgende:
Waarom staan die moslims nou niet boven het gelul van Wilders, laat die kerel lekker doorlullen en ga verder met je leven. Genoeg andere religies worden ook belachelijk gemaakt dus zo erg is het ook niet.
Met een slachtofferrol is in principe niet veel mis.quote:Op donderdag 17 november 2011 16:23 schreef 16meter het volgende:
Houdt het dan nooit op met zielig doen en de slachtofferrol kiezen.
De moslimhaat neemt alleen maar verder toe door dit soort trieste acties.
Dat ze lekker in Marokko een klacht indienen...... wel profiteren van alle voordelen van dit land maar als ze kunnen zeiken en zuigen dan doen ze het. Wie betaalt deze rechtsgang eigenlijk??? Vast een Nederlands potje met geld?quote:Op donderdag 17 november 2011 12:05 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Bron: NRC
De tegenpartij in het proces tegen Geert Wilders heeft dus gekozen voor de VN. Als ik mij niet vergis, dan kunnen ze niet nog een klacht droppen bij het Europese Hof voor de Rechten van de Mens als dit niet goed afloopt. Ik ben benieuwd wat er eventueel zou uit kunnen komen.
Dit was ook zo'n foute actie, deze acteur heeft even laten zien hoe beperkt men in Nederland denkt, en dan probeerde hij ook nog de Nederlanders een schuldgevoel aan te praten. Zoals ik ergens las in een artikel; "zou een blanke Nederlander met zo'n 'statement' ook bij alle programma's mogen aanschuiven?quote:
Ik vond dat juist prachtig om te zien. Jankslachtoffertje, dit keer wel een uitzondering, die traantje loskrijgt bij mensen die overal racisme in zien. LOVE ITquote:Op donderdag 17 november 2011 16:40 schreef Clan het volgende:
[..]
Dit was ook zo'n foute actie, deze acteur heeft even laten zien hoe beperkt men in Nederland denkt, en dan probeerde hij ook nog de Nederlanders een schuldgevoel aan te praten. Zoals ik ergens las in een artikel; "zou een blanke Nederlander met zo'n 'statement' ook bij alle programma's mogen aanschuiven?
Dit was nu een staaltje 'linkse discriminatie' op televisie, meteen iemand tot 'knuffelmarrokaan' bombarderen en daarmee juist de aversie tegen deze groep vergroten.
Aahh, dus alle marokkanen zijn crimineel, of hebben criminele familieleden? Misschien is het een goed idee als je eerst even ademhaalt voor je post, want nu sla je me een figuurquote:Op donderdag 17 november 2011 17:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Echt ongelofelijk wat een
[ afbeelding ]
Terwijl de meerderheid van de jonge Marokkaanse jongens met justitie in aanraking komt en dit soort praktijken dagelijkse kost zijn
gaat men hullie doen bij de VN dat ze, jawel, niet 'beschermd' worden tegen Wilders. Nu kan ik me vergissen, maar volgens mij moet Wilders 24/7 tegen hun familieleden bewaakt worden en niet andersom.
Dien daar een klacht tegen in. Niemand zal je tegen houden.quote:Op donderdag 17 november 2011 17:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Trouwens, zolang deze nog niet veroordeeld is (en al zijn vrienden) hebben ze geen hullie-recht
Zoals ik al zei, een gigantisch minderwaardigheidscomplex en geen enkele vorm van zelfreflectiequote:Op donderdag 17 november 2011 17:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Echt ongelofelijk wat een
[ afbeelding ]
Terwijl de meerderheid van de jonge Marokkaanse jongens met justitie in aanraking komt en dit soort praktijken dagelijkse kost zijn
gaat men hullie doen bij de VN dat ze, jawel, niet 'beschermd' worden tegen Wilders. Nu kan ik me vergissen, maar volgens mij moet Wilders 24/7 tegen hun familieleden bewaakt worden en niet andersom.
Al lang gebeurd. Ook tegen z'n vrienden. Vrijgesproken. Heb niemand hullie zien doen bij de VN toen.quote:Op donderdag 17 november 2011 17:49 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dien daar een klacht tegen in. Niemand zal je tegen houden.
Ik bedoelde ook: Dien dan een klacht in bij de VNquote:Op donderdag 17 november 2011 17:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Al lang gebeurd. Ook tegen z'n vrienden. Vrijgesproken. Heb niemand hullie zien doen bij de VN toen.
Waarom moet ik beschermd worden tegen Geert. Omdat hij goed is in het uit verband trekken van quotes, het doen van rare uitspraken en het uitspreken van een gevoel wat er al was voor de opkomst van Geert Wilders? Hij is het directe gevolg van ontevredenheid onder de bevolking, je lost de problemen niet op door Geert de mond te snoeren. Het lijkt me een beter plan om die problemen op te lossen. Dan los je het probleem Wilders ook op. Alleen schijnt dat teveel moeite te zijn.quote:Op donderdag 17 november 2011 17:55 schreef timmmmm het volgende:
NB: Die drie klagers staan daar niet namens alle marokkanen, maar namens hunzelf.
Het gedrag van "kudtmarokkanen" heeft niets te maken met deze klacht tegen Ome Geert, want de klagers hebben helemaal niets met die marokkanen die het verstieren te maken, en ze klagen over het feit dat de overheid niets doet om ons tegen Geert te beschermen. Tegen zijn uitspraken en haatzaaiingen jegens hele bevolkingsgroepen, niet alleen de rotte appels.
Dus waar: "Maar hunnie doen het oooook!!", altijd al een kutargument is, is het dat nu helemaal, want de hunnie heeft er niets mee te maken.
Niet allemaal, maar het is een feit dat de meerderheid van de jonge Marokkanen met justitie in aanraking komt.quote:Op donderdag 17 november 2011 17:49 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Aahh, dus alle marokkanen zijn crimineel, of hebben criminele familieleden? Misschien is het een goed idee als je eerst even ademhaalt voor je post, want nu sla je me een figuur
Verder, wat heeft het wangedrag van sommige marokkanen te maken met een klacht tegen Wilders? Het doel heiligt de middelen niet, en de drie klagers hebben niets met de kwaadaardige bontkraagjes te maken waar je zo graag op afgeeft. Behalve natuurlijk als je lekker mee aan het generaliseren bent. Maar dat zou jij nooit doen toch?
Nee want ik ben geen hullie.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:00 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook: Dien dan een klacht in bij de VN
Niet mee eens. Het is heel jammer voor Wilders dat hij 24/7 bewaakt moet worden, maar daar hebben deze 3 mensen niets mee te maken. Zij voelen zich blijkbaar (hoe treurig het ook is voor ze, dat ze daar last van hebben, want ik geef het toe, het zijn gewoon huillies) heel erg aangevallen en bedreigd door Wilders en hoe hij zich uit. Wat ook de oorzaak is van zijn uitingen, en in hoeverre zijn uitingen daar de oplossing voor zijn, of het probleem juist verergeren (ik denk het laatste) doet er niet toe, die drie mensen hebben het recht daartegen op te treden, op elke manier die ze nodig vinden. Zij vinden blijkbaar dat de Nederlandse staat ze niet serieus neemt, dus gaan ze naar de VN.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Niet allemaal, maar het is een feit dat de meerderheid van de jonge Marokkanen met justitie in aanraking komt.
En natuurlijk hebben die klagers er wel mee te maken. Dat gekanker op die gasten komt vanwege het wangedrag van die meerderheid jongens. En daar heeft Wilders het ook over. Dat zij dan hullie gaan doen omdat ze zich, en ik citeer, niet tegen Wilders beschermt vinden is een gotse. Zij lopen vrij op straat, Wilders moet zich 24/7 professioneel tegen hun vrinden/familieleden laten beschermen.
niet allemaal maar wel heel erg veel, maar ik gok dat jij meer het type bent van de cijfertjes. zullen we die er meteen even bij toveren.quote:Op donderdag 17 november 2011 17:49 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Aahh, dus alle marokkanen zijn crimineel, of hebben criminele familieleden? Misschien is het een goed idee als je eerst even ademhaalt voor je post, want nu sla je me een figuur
Verder, wat heeft het wangedrag van sommige marokkanen te maken met een klacht tegen Wilders? Het doel heiligt de middelen niet, en de drie klagers hebben niets met de kwaadaardige bontkraagjes te maken waar je zo graag op afgeeft. Behalve natuurlijk als je lekker mee aan het generaliseren bent. Maar dat zou jij nooit doen toch?
Goh en als je jouw eigen gelinkte artikeltje had gelezen dan had je gezien dat de aanpak die positief effect scheen te hebben niet bestond uit het roepen dat allochtonen en Moslims slecht zijn. Hierdoor stel je immers ook de goede allochtonen en Moslims in kwaad daglicht en creër je een onterecht wij versus zij gevoel.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:31 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
oh en als je tijd hebt is dit wel een stukje leesvoer die wat licht in de duisternis kan brengen.
Tuurlijk.quote:Op donderdag 17 november 2011 12:16 schreef HeatWave het volgende:
Die Marcouch is wel een held hoor.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:31 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
niet allemaal maar wel heel erg veel, maar ik gok dat jij meer het type bent van de cijfertjes. zullen we die er meteen even bij toveren.
oh en als je tijd hebt is dit wel een stukje leesvoer die wat licht in de duisternis kan brengen.
kopje thee erbij?
Bron?quote:Op donderdag 17 november 2011 19:14 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Goh en als je jouw eigen gelinkte artikeltje had gelezen dan had je gezien dat de aanpak die positief effect scheen te hebben niet bestond uit het roepen dat allochtonen en Moslims slecht zijn. Hierdoor stel je immers ook de goede allochtonen en Moslims in kwaad daglicht en creër je een onterecht wij versus zij gevoel.
Kijk ook maar hoe negatief velen hier op Fok! over allochtonen in het algemeen praten. Uit jouw artikel blijkt dat in werkelijkheid ook de allochtone trambestuurder de dupe is van het tuig... Zo'n persoon is dus dubbel de dupe. Het is dus geen autochtoon versus allochtoon, of Marokkaan versus de rest... het is gewoon een kwestie van de welwillende burger versus het uitschot. Maar ja, dat scoort minder denkt meneer Wilders waarschijnlijk.
Uit het artikel bleek ook dat de effectieve aanpak bestond uit het zonder excuses AANPAKKEN VAN DE PROBLEEMGROEP.
En dat is nu net wat Wilders niet doet. Wilders haalt allerlei irrelevante zaken erbij en richt ziet niet specifiek op de probleemgroep, maar op Moslims, hoofddoekjes en vaak ook op allochtonen in het algemeen. Alsof alle Moslims Marokkaan zijn. Daarbij is hij niet vies van het schofferen van hele bevolkingsgroepen.
Als Wilders zich vanaf het begin gewoon had gericht op keiharde aanpak van de WERKELIJKE problematiek, ongeacht hoeveel allochtonen dit in de praktijk zou betreffen, dan had hij zowel onder allochtoon als autochtoon nog vele malen meer steun gehad.
Dat wilders marokkaantjes pest, dat wou je toch zeggen?quote:Op donderdag 17 november 2011 19:44 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Van welke bewering wil je precies de bron zien?
Waar lees jij dat ???quote:Op donderdag 17 november 2011 19:46 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dat wilders marokkaantjes pest, dat wou je toch zeggen?
quote:Op donderdag 17 november 2011 19:14 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Goh en als je jouw eigen gelinkte artikeltje had gelezen dan had je gezien dat de aanpak die positief effect scheen te hebben niet bestond uit het roepen dat allochtonen en Moslims slecht zijn. Hierdoor stel je immers ook de goede allochtonen en Moslims in kwaad daglicht en creër je een onterecht wij versus zij gevoel.
quote:Er is geen etnische gemeenschap waar het wij-zij-denken zo sterk is ontwikkeld als juist in de Marokkaanse. Er leeft een grote groep Marokkanen in Amsterdam, die zich helemaal geen Nederlander, maar Marokkaan voelt. En die Nederlanders, de Nederlandse samenleving en het Westen vijandig gezind is. Marokkanen die hun best doen, hard werk of studeren en leuk meedraaien met de Nederlandse samenleving worden door deze groep al snel verkaast genoemd en nog veel vaker als verrader bestempeld.
En deze groep haat niet alleen de Nederlanders, maar ook Turken en alle andere etnische groepen, vooral de Surinamers. Ik ben een middag meegereden met een Surinaamse trambestuurder en Surinaamse conducteur. Voor deze zogenoemde ‘zwarten’ zijn de Marokkaanse agressie, intimidatie, scheldpartijen en het routineus befluimen van vrouwelijke passagiers met een andere etnische afkomst al jaren dagelijkse kost.
quote:
En welwillende burger met de nadruk op welwillende.quote:Op donderdag 17 november 2011 19:14 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Kijk ook maar hoe negatief velen hier op Fok! over allochtonen in het algemeen praten. Uit jouw artikel blijkt dat in werkelijkheid ook de allochtone trambestuurder de dupe is van het tuig... Zo'n persoon is dus dubbel de dupe. Het is dus geen autochtoon versus allochtoon, of Marokkaan versus de rest... het is gewoon een kwestie van de welwillende burger versus het uitschot. Maar ja, dat scoort minder denkt meneer Wilders waarschijnlijk.
Uit het artikel bleek ook dat de effectieve aanpak bestond uit het zonder excuses AANPAKKEN VAN DE PROBLEEMGROEP.
En dat is nu net wat Wilders niet doet. Wilders haalt allerlei irrelevante zaken erbij en richt ziet niet specifiek op de probleemgroep, maar op Moslims, hoofddoekjes en vaak ook op allochtonen in het algemeen. Alsof alle Moslims Marokkaan zijn. Daarbij is hij niet vies van het schofferen van hele bevolkingsgroepen.
Ook idioten mogen een mening hebben hoor.quote:Op donderdag 17 november 2011 12:45 schreef hydroven het volgende:
[..]
? leg uit
[..]
[..]
[..]
Dat lees ik niet, dat vraag ik aan jou..quote:Op donderdag 17 november 2011 19:57 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Waar lees jij dat ???
Ik zeg dat Wilders zich niet richt op de werkelijke problematiek, maar op Moslims (de Islam), Marokkanen en allochtonen in het algemeen. Met andere woorden: Wilders richt zich continu op gehele bevolkingsgroepen terwijl hij zich ook specifiek op het tuig had kunnen richten.
Ik vermoed dat hij dit doet omdat het 'makkelijk scoren' is en niet omdat hij graag Marokkaantjes pest. Maar naar zijn werkelijke beweegredenen voor het aan de lopende band polariseren kan ik alleen maar gissen.
Nee. Dat was niet wat ik wilde zeggen.quote:Op donderdag 17 november 2011 20:39 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dat lees ik niet, dat vraag ik aan jou..
Makkelijk scoren met achterlijke mooi klinkende plannen is iets wat inderdaad het merendeel doet. Verschil is echter dat Wilders graag makkelijk scoort door de polariseren. Iets wat bevolkingsgroepen alleen maar verder uiteen drijft.quote:En welkom bij de politiek
Ja, het zijn maar woorden. Dit hoor ik vaker. Je moet er maar mee leren leven. Dat kan wel zo zijn, maar de realiteit is dat het Kabinet wordt gesteund door een figuur die de Islam met staatsgeweld wil verwijderen uit de Nederlandse samenleving. En dat het Kabinet aan dat gedachtegoed geen tegengas geeft.quote:Op donderdag 17 november 2011 16:28 schreef themole het volgende:
Waarom staan die moslims nou niet boven het gelul van Wilders, laat die kerel lekker doorlullen en ga verder met je leven. Genoeg andere religies worden ook belachelijk gemaakt dus zo erg is het ook niet.
Wat bedoel je precies met staatsgeweld? Je hebt een punt dat dit Kabinet geen tegengas geeft.quote:Op donderdag 17 november 2011 21:11 schreef skrn het volgende:
[..]
Ja, het zijn maar woorden. Dit hoor ik vaker. Je moet er maar mee leren leven. Dat kan wel zo zijn, maar de realiteit is dat het Kabinet wordt gesteund door een figuur die de Islam met staatsgeweld wil verwijderen uit de Nederlandse samenleving. En dat het Kabinet aan dat gedachtegoed geen tegengas geeft.
Staatsgeweld als in gevangenisstraffen of uitzettingen van mensen die de Islam zeggen te steunen. Straffen op bezit van de Koran of het lezen van de Koran op internet. Een hoofddoek verplicht afdoen als je wordt betrapt met zo'n ding aan op straat. Het verplicht worden van het tekenen van een assimiliatie-contract. Een straf als je eigen huis gebruikt als moskee omdat er geen moskee mag worden bijgebouwd.quote:Op donderdag 17 november 2011 21:17 schreef hydroven het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met staatsgeweld? Je hebt een punt dat dit Kabinet geen tegengas geeft.
Als die plannen effectief worden in NL, zal Europa er (gelukkig) wel een stokje voor steken om de mensenrechten te beschermen.quote:Op donderdag 17 november 2011 21:27 schreef skrn het volgende:
[..]
Staatsgeweld als in gevangenisstraffen of uitzettingen van mensen die de Islam zeggen te steunen. Straffen op bezit van de Koran of het lezen van de Koran op internet. Een hoofddoek verplicht afdoen als je wordt betrapt met zo'n ding aan op straat. Het verplicht worden van het tekenen van een assimiliatie-contract. Een straf als je eigen huis gebruikt als moskee omdat er geen moskee mag worden bijgebouwd.
Ik ben vooral tegen het bagatelliseren van zijn gedachtegoed als 'het zijn maar woorden' en 'moslims moeten maar tegen een stootje kunnen'. Het is vooral jammer dat Geert Wilders zelf van weinig repliek wordt gediend.
Dat snap ik maar dat is nog niet de reden om de intenties van Geert Wilders af te doen als weinig relevants, weinig gevaarlijks, als een vorm van populisme die nooit zou kunnen veranderen naar de realiteit. Mensen mogen van mijn vanzelfsprekend op de PVV stemmen maar ze moeten rekening houden dat ze stemmen voor een maatschappij zonder Islam. Dus met torenhoge boetes of gevangenistraffen op triviale dingen zoals het bezit van een Koran. Een samenleving die moslims 'stimuleert' te remigreren.quote:Op donderdag 17 november 2011 21:30 schreef hydroven het volgende:
[..]
Als die plannen effectief worden in NL, zal Europa er (gelukkig) wel een stokje voor steken om de mensenrechten te beschermen.
En denk dat die wetten in NL niet eens bekrachtigd kunnen worden omdat het indruist tegen hogere wetten (Europa).
De intenties van Wilders kun je juist afoen als niet relevant, juist vanwege al die afspraken die we Europees en Universeel hebben gemaakt.quote:Op donderdag 17 november 2011 21:50 schreef skrn het volgende:
[..]
Dat snap ik maar dat is nog niet de reden om de intenties van Geert Wilders af te doen als weinig relevants, weinig gevaarlijks, als een vorm van populisme die nooit zou kunnen veranderen naar de realiteit. Mensen mogen van mijn vanzelfsprekend op de PVV stemmen maar ze moeten rekening houden dat ze stemmen voor een maatschappij zonder Islam. Dus met torenhoge boetes of gevangenistraffen op triviale dingen zoals het bezit van een Koran. Een samenleving die moslims 'stimuleert' te remigreren.
Kortom, een samenleving die niet te rijmen valt met een liberale samenleving die wij nu kennen.
Kijk, je kan best een ontzettende hekel hebben een de Islam en vinden dat de Islam een totalitaire ideologie is. Maar de oplossing zou ook kunnen zijn: maatregelen die passen binnen onze samenleving. Voorlichting over gevaren van godsdienst, of religieus extremisme. Een echte vrijwillige terugkeerregeling voor moslims, zonder assimilatiecontracten. Vooruit, een immigratiestop vanuit moslimlanden hoort daar ook bij. Ook niet mijn voorkeur maar het een en ander is wel mogelijk binnen de huidige rechtstaat en daar wordt nu ook aan gewerkt. Al 10 jaar lang.
Maar Geert Wilders laat zich expliciet uit over verboden, verboden en nog eens verboden. Van het bouw van nieuwe moskees tot aan het bezit van een Koran. Dan is de overheid bezig om een oorlog te voeren tegen die ideologie en daarom ook hun aanhangers. Maar op een of andere manier is die gedachtegang voor veel mensen een brug te ver.
Zo'n vaart zal het niet lopen. Ja, dat hoor ik veel vaker. Ik vind dat heel vreemd. Heel vreemd. Wel bewust het risico lopen door op Geert Wilders te stemmen maar dan niet willen dat zijn gedachtegoed echt wordt uitgevoerd. Nemen PVV'ers dan Geert Wilders wel echt serieus? Of stemmen die mensen echt vanwege hun afkeer van de huidige politiek?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |