abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 november 2011 @ 11:13:20 #151
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_104506559
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 11:11 schreef SoraAoi het volgende:
Het zijn ook 100% oplichters :) Het zijn gewoon gejatte lines uit boeken die 100 jaar oud zijn. Zoiets doe je niet keer op keer (en zo specifiek) per toeval :') Die weten echt wel waar ze mee bezig zijn en waar ze hun spul vandaan halen :)
Heerlijk he, een schaapje in de kudde zijn ;)
pi_104506660
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 11:13 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Heerlijk he, een schaapje in de kudde zijn ;)
?
  vrijdag 18 november 2011 @ 11:17:21 #153
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_104506667
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 11:12 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Volgens mij twijfel jij helemaal niet. Maar als je zonder twijfel een OP neerzet over deze materie, wordt ie of gesloten, of naar TRU gekickt. En dat is een stukje forum waar jij volgens mij niet meer mag posten.
Volgens mij twijfel jij juist niet.Je bent al vooringenomen door te stellen dat het echt is. Naar andere meningen kijk en luister je niet. M.a.w. je bent een schaap in de kudde.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  vrijdag 18 november 2011 @ 11:32:28 #154
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_104507102
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 11:17 schreef Michielos het volgende:

[..]

Volgens mij twijfel jij juist niet.Je bent al vooringenomen door te stellen dat het echt is. Naar andere meningen kijk en luister je niet. M.a.w. je bent een schaap in de kudde.
Ik heb met jou enkele jaren geleden een bijzonder uitgebreide discussie gehad over deze materie, in TRU. Uiteindelijk heb ik het opgegeven omdat ik na -tig posts zeker wist dat je je er geen bal voor interesseerde maar dat het jou enkel te doen was om te bashen. Met een paar grote meelopers. En dat vond en vind ik nog steeds een hele kwalijke zaak.

Maar zelfreflectie is niet iets wat jij lijkt te beheersen. Evenmin als jouw angst voor onverklaarbare dingen.

Conclusie: er zit een kras in je plaat en je lijkt vooralsnog niet bepaald vooruit te komen.
  vrijdag 18 november 2011 @ 11:39:16 #155
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_104507298
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 11:12 schreef Boca_Raton het volgende:
Volgens mij twijfel jij helemaal niet.
Juist over degenen die ik in de openingspost noem (Derek Ogilvie en Robbert van den Broeke), twijfel ik in hoeverre ze oplichter/believer zijn. Over bijvoorbeeld Liesbeth van Dijk (ik denk 100% believer) en Peter van der Hurk (ik denk 100% oplichter) twijfel ik niet.
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
  vrijdag 18 november 2011 @ 11:50:06 #156
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_104507643
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 11:32 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Maar zelfreflectie is niet iets wat jij lijkt te beheersen. Evenmin als jouw angst voor onverklaarbare dingen.

Daar is tie weer, het TRU argument!
O)))
pi_104508403
quote:
10s.gif Op donderdag 17 november 2011 22:09 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

En juist die believers zijn er bang voor! :D

"Brr, geesten, eng. Geen glaasje draaien hoor! Da's gevaarlijk!"
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 22:44 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Haha :) En juist de believers hebben de ziekelijke drang om alles maar te willen verklaren en het liefst nog zonder moeite er voor te doen (als ze het maar kunnen verklaren dat lijkt het belangrijkste in hun queeste).

Zien ze iets wat ze niet begrijpen, BAM dan is het een gave. Zien ze iets wat ze niet kennen BAM dan is het een geest. De wetenschap is wat dat betreft stukken minder arrogant en wil eerst onderzoek doen :) Dat verklaren kan later alsnog wel als het onderzoek deugt... Ik snap die drang ook niet zo, om alles maar een stempel te willen geven omdat het blijkbaar steekt als iets "onverklaarbaar" is.

Ik snap niet hoe hij dat kan weten. BAM het is een gave.
Ik weet niet wat licht daar in de ruimte is. BAM het zijn aliens
Hoe kon die stoel nou plots omvallen??! BAM het is een geest

yeah....
dit idd :)
  vrijdag 18 november 2011 @ 14:44:21 #158
8372 Bastard
Persona non grata
pi_104513244
Voor sommige is de term 'believer' niet eens dekkend, ik bedoel als je zeker weet en ervaringen hebt mogen meemaken gaat het verder dan geloven.
Het is wel eens jammer om te zien dat niet iedereen die ervaringen heeft, dat zou een hoop zinloos "discussie" schelen.
The truth was in here.
  vrijdag 18 november 2011 @ 14:45:59 #159
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_104513298
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 14:44 schreef Bastard het volgende:
Voor sommige is de term 'believer' niet eens dekkend, ik bedoel als je zeker weet en ervaringen hebt mogen meemaken gaat het verder dan geloven.
Het is wel eens jammer om te zien dat niet iedereen die ervaringen heeft, dat zou een hoop zinloos "discussie" schelen.
Wat voor ervaringen
O)))
pi_104513303
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 14:44 schreef Bastard het volgende:
Mee eens opzich. Maar het is ook zo dat veel mensen een vallende stoel ervaren als een geest of geritsel in de struiken als the grudge. Lichten in de lucht als een UFO. Het is niet zo zeer de ervaring maar het gaat er om hoe de ervaring geinterpreteerd wordt. Met wat meer kennis blijkt al snel dat de illusie mooier is dan de werkelijkheid :Y
  vrijdag 18 november 2011 @ 14:47:11 #161
8372 Bastard
Persona non grata
pi_104513333
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 14:46 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Mee eens opzich. Maar het is ook zo dat veel mensen een vallende stoel ervaren als een geest of geritsel in de struiken als the grudge. Lichten in de lucht als een UFO. Het is niet zo zeer de ervaring maar het gaat er om hoe de ervaring geinterpreteerd wordt. Met wat meer kennis blijkt al snel dat de illusie mooier is dan de werkelijkheid :Y
Klopt. Niet ieder "wapperend gordijn" verklapt de aanwezigheid van een geest om het zo maar te zeggen. ;)
The truth was in here.
  vrijdag 18 november 2011 @ 14:55:51 #162
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_104513646
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 11:50 schreef arucard het volgende:

[..]

Daar is tie weer, het TRU argument!
Nja, ik wil het niet zozeer het TRU argument noemen. Er zitten mensen daar die wel leuk kunnen discussieren (zonder het met me eens te zijn). Dit is echter wel een volledig mongool argument.

Again: Ik ben niet bang ofzo. Stuur al die poltergeisten op me af, die demonen en die kwade entiteiten.
  vrijdag 18 november 2011 @ 15:07:06 #163
92926 Joipoidoipoipoi
pi_104514116
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 14:55 schreef Michielos het volgende:
Nja, ik wil het niet zozeer het TRU argument noemen. Er zitten mensen daar die wel leuk kunnen discussieren (zonder het met me eens te zijn).
Erodome bijvoorbeeld.
En in de topicreeks over het paranormale in R&P kunnen de meeste believers ook gewoon met de non-believers babbelen en vice versa. :)

quote:
Again: Ik ben niet bang ofzo. Stuur al die poltergeisten op me af, die demonen en die kwade entiteiten.
U riep? :)
  zaterdag 19 november 2011 @ 16:48:11 #164
92926 Joipoidoipoipoi
pi_104555141
Beste jarige job,

Allereerst wil ik je alvast veel plezier wensen in de jeugdsoos voor straks!
En zou je dit:

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 10:07 schreef Michielos het volgende:
RObbert vd Broekke : 100% oplichter
kunnen toelichten? Aangezien ik er heel anders over denk dan jij:

quote:
7s.gif Op donderdag 17 november 2011 08:48 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
• Van Robbert van den Broeke denk ik gedeeltelijk oplichter, gedeeltelijk believer. Misschien zelfs wel 100% believer i.c.m. pseudologica phantastica.
Dat is namelijk hoe hij overkomt op mij via de televisie. Ik heb het idee dat hij niet helemaal goed bij zijn hoofd is.
  zaterdag 19 november 2011 @ 16:51:36 #165
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_104555258
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 november 2011 16:48 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Beste jarige job,

Allereerst wil ik je alvast veel plezier wensen in de jeugdsoos voor straks!
En zou je dit:

[..]

kunnen toelichten? Aangezien ik er heel anders over denk dan jij:

[..]

Dat is namelijk hoe hij overkomt op mij via de televisie. Ik heb het idee dat hij niet helemaal goed bij zijn hoofd is.
`
Hij heeft bewuste oplichting gebruikt (genverbrander, die alien foto's e.d.). Dan is er voor mij geen twijfel meer. Hij spoort ook niet helemaal nee. :) Dat is algemeen bekend.
  zaterdag 19 november 2011 @ 17:04:16 #166
92926 Joipoidoipoipoi
pi_104555702
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 16:51 schreef Michielos het volgende:
Hij heeft bewuste oplichting gebruikt (genverbrander, die alien foto's e.d.). Dan is er voor mij geen twijfel meer. Hij spoort ook niet helemaal nee. :) Dat is algemeen bekend.
Ja o.k., dat weet ik uiteraard. Maar dat kan ook voortkomen uit pseudologica phantastica. Ik heb echt het idee dat hij zelfs in zijn eigen verklaring van 'genverbrander' en de 'nonnenfoto's' gelooft, van Wikipedia:

quote:
Op het verhaal omtrent de genverbrander zegt hij dit werkelijk te hebben doorgekregen en ook wel vaker woorden verkeerd uit te spreken als gevolg van zijn dyslexie.
quote:
Toen kort daarop bleek dat de foto's die hij maakte tijdens de laatste uitzending van Er is zoveel meer hoogstwaarschijnlijk vervalst waren, viel voor hem het doek. Van den Broeke deed of hij de geestverschijning van de "non van Singraven" met zijn digitale camera kon fotograferen. Toen presentatrice Irene Moors op de knopjes van de camera begon te drukken, bleek dat er vier foto's aanwezig waren, terwijl er maar drie keer afgedrukt was. Bovendien bleek uit diverse andere aspecten, onder andere de tijdstippen waarop de foto's gemaakt werden, dat de foto's veel eerder waren genomen en dat Van den Broeke pas een verbaasde reactie gaf bij het bekijken ervan toen hij drie foto's terug had gebladerd. Ook ontbrak er een fotonummer in het rijtje, zodat hij een foto verwijderd moet hebben. Van den Broeke verklaart dat er door de bovennatuurlijke invloed op de camera zelfs heel vaak tijdens het proces foto's spontaan worden gewist. Hij ziet dit zelfs als bijzonder. "Uit dit voorbeeld is makkelijk te halen, dat skeptici selectief op zoek zijn naar details die als bewijs van bedrog kunnen worden geïnterpreteerd; hierin ontbreekt echter kennis van het klimaat van het verschijnsel zelf."
Ik vind hem namelijk echt een grote creep hoe hij overkomt op televisie. En alhoewel ik Peter van der Hurk een viezerik vind, vind ik dat geen creep. :)
pi_104559937
Ok terug van Ogilvie. Hierbij een kort verslag:

- kwamen aan, niemand die je vragen stelt, hoeft geen dingen in te vullen, je gaat meteen de zaal in
- uitleg van een RTL4 gastje dat je moet staan als hij binnenkomt, wat je moet doen als je de microfoon hebt etc.
- introfilmpje over Ogilvie en een beetje digitale zelfbevrediging
- hij komt op, vertelt een kort verhaaltje en zegt dan: ik krijg boodschappen binnen

De eerste reading verloopt stroef in het begin. Meerdere personen herkennen zich in een door Derek geschetste persoon, dus veel armen de lucht in. Keer op keer is het antwoord: nee, euh, nee, euh nee. Ik dacht toen echt, wat een loser, ik wil hier weg. Toen stak iemand de hand op (die dat meteen al deed, maar ze durfde niet goed ofzo) en Ogilvie ging los, alle klopte.

Dan een paar korte readings die aardig goed waren maar niet indrukwekkend. Af en toe iets mis, grotendeels wel correct hoor, met name de details die hij vertelt: vrijdagaochtend stond je om 11:00 uur op, deed je een zwarte slip aan die te strak zat waardoor je deze wisselde in een witte slip :D Correct. Of: je wilde 100 euro pinnen, maar wilde geen briefjes van 50, dus besloot je maar om 80 euro te pinnen zodat je 4 briefjes van 20 op zak zou hebben _O_ Correct.

Maar één van de laatste readings was echt: how the fuck does he do that?! :X

Je hebt een kind op je schoot zitten en die vertelt me het volgende: (zonder enige aarzeling, of gestommel en kijken naar nonverbale hints)
- 2004 ben je verhuisd. Klopt.
- 2006 nieuwe baan. Klopt.
- 2007 nieuwe auto gekocht. Klopt. Donkere kleur, klopt: zwart.
- 2009 nieuwe TV gekocht. Klopt.
- 2010 opnieuw een nieuwe TV. Klopt
- 2011 een nieuwe computer. Klopt.

:? :?

Deze was ook mooi: woensdag wilde je TV kijken, maar de afstandsbediening deed het niet. Correct. Nog sterker: je wilde TV kijken, dacht eerst dat het te maken had met de digitale receiver waardoor je deze resette, toen het nog steeds niet werkte dacht je: misschien is het de afstandsbediening dus heb je de batterijen verwisseld _O- _O- Klopt. Klopt Klopt. En donderdag stak je een kaars aan, wat je normaal nooit doet. Klopt. Dat wilde je vrijdag ook weer doen, maar uiteindelijk besloten om het niet te doen. Klopt. :7

Ik weet niet hoor, ik ben echt gigantische skeptisch, maar ik heb hier gewoon géén verklaring voor.
I feel kinda Locrian today
  zaterdag 19 november 2011 @ 19:49:21 #168
92926 Joipoidoipoipoi
pi_104561388
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 19:10 schreef starla het volgende:
Je hebt een kind op je schoot zitten en die vertelt me het volgende: (zonder enige aarzeling, of gestommel en kijken naar nonverbale hints)
Dat denk jij. ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 19:10 schreef starla het volgende:
Ik weet niet hoor, ik ben echt gigantische skeptisch, maar ik heb hier gewoon géén verklaring voor.
Hoe jij het hier uitgetypt hebt, lijkt het alsof je maar een paar minuten in die zaal hebt gezeten. ;)
De échte analyse met uitgebreid de cold reading trucs beschreven, is natuurlijk veel langer.

Daarbovenop doet hij ook nog aan hot reading:

quote:
Ik raad je aan net zoals bij de vorige analyse de aflevering te bekijken terwijl je dit artikel leest en steeds de uitzending te pauzeren bij de aangegeven tijden. Je kan op RTL uitzending gemist de aflevering terugvinden.

2:27 Je gaat je toch afvragen wie deze aflevering heeft geëdit want wat er hier wordt weggegeven kan zelfs bij de meest gelovige persoon toch voor de nodige achterdocht zorgen. In de vorige uitzending zagen we slechts de interviews van medewerkers van Ogilvie met publiek zonder dat we wisten welke vragen er gesteld werden. Nu krijgen we echter het volledige plaatje:

- bezoekers worden voor de show geïnterviewd

- bezoekers krijgen een nummer (zodat ze makkelijk te identificeren zijn in de zaal)

- bezoekers wordt gevraagd met welke reden ze gekomen zijn

- bezoekers wordt gevraagd met wie ze hopen dat Derek contact kan maken

Als je nog twijfelde of Derek met voorkennis werkte en dus gebruik kan maken van hotreading, dan neem ik aan dat het met deze beelden weggenomen is. Ongelooflijk dat we dit gewoon te zien krijgen; het geeft ook aan dat mensen zich makkelijk voor de kar van het medium laten spannen!
Het is jammer dat ik dat filmpje van 22 mei 2008 niet kan vinden.
pi_104561632
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 november 2011 19:49 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Hoe jij het hier uitgetypt hebt, lijkt het alsof je maar een paar minuten in die zaal hebt gezeten. ;)
Net alsof ik de zin en de tijd heb om een uur lang te typen :D

Ik ben echt onder de indruk. Of hij met geesten praat of niet, het was een vermakelijke show! *O*
  zaterdag 19 november 2011 @ 20:55:31 #170
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_104564363
Waarom zou een geest zulke informatie doorspelen? :')
O)))
  zaterdag 19 november 2011 @ 21:54:20 #171
92926 Joipoidoipoipoi
pi_104566889
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 19:55 schreef starla het volgende:
Maar dat is nu juist het punt:

quote:
7s.gif Op zaterdag 19 november 2011 19:49 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
De échte analyse met uitgebreid de cold reading trucs beschreven, is natuurlijk veel langer.
Maar in elk geval fijn dat je het leuk hebt gehad, want dat is het belangrijkst. :)
pi_104566980
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 19:55 schreef starla het volgende:

[..]

Ik ben echt onder de indruk. Of hij met geesten praat of niet, het was een vermakelijke show! *O*
Dat zou juist wel moeten om een compleet beeld te krijgen vooral bij dit soort onderwerpen :)
Wel leuk dat je je vermaakt hebt _O_
pi_104568725
Nou ja, als mensen zo graag kritisch willen zijn, moeten ze maar zelf gaan toch? ;)

Debunken kun je zo doen volgens mij. Ga naar zijn show. Steek je hand op. Zeg overal ja op en dan op het eind: derek, geen idee waar je het over had, ik heb op elke vraag gelogen. Klaarblijkelijk heeft hij het dan verzonnen.
  zaterdag 19 november 2011 @ 22:42:11 #174
92926 Joipoidoipoipoi
pi_104569069
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 22:34 schreef starla het volgende:
Nou ja, als mensen zo graag kritisch willen zijn, moeten ze maar zelf gaan toch? ;)

Debunken kun je zo doen volgens mij. Ga naar zijn show. Steek je hand op. Zeg overal ja op en dan op het eind: derek, geen idee waar je het over had, ik heb op elke vraag gelogen. Klaarblijkelijk heeft hij het dan verzonnen.
Nee, dat is onzin, want als hij aan cold reading doet, wil dat nog niet zeggen dat hij geen hits heeft. Plus dat hij daarbovenop ook nog aan hot reading doet.

En Michielos is trouwens meerdere keren naar een show van hem geweest. :)
pi_104569887
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 22:34 schreef starla het volgende:

Ben al naar zijn show geweest. Ik 1x en wat ik zag kwam niet overeen met jouw bevindingen. Misschien moet je nog eens gaan nadat je de gegeven bronnen onderzocht hebt :) Dan zul je het zien vanuit een totaal andere invalshoek en vallen de stukjes wel op hun plek :)

Er is een reden dat mensen die niet weten hoe cold reading werkt derek niet kunnen verklaren :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')