Ja laten we overal die kutpartijen bij betrekken.quote:Op donderdag 17 november 2011 06:28 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Dat krijg je in een samenleving waar, ipv de mens, geld de centrale positie heeft gekregen.
VVD. Zeker nu!
Ik zou me eerder zorgen maken om de bodem dan om die kaas. Kaas wordt tenminste nog gemaakt op basis van een product dat voor mensen natuurlijk is om in ieder geval in een specifieke levensfase te eten. Voor granen is onze spijsvertering totaal ongeschikt (wat dan ook meteen de overgewicht/obesitas epidemie verklaart)quote:Op donderdag 17 november 2011 00:41 schreef Maron het volgende:
Nàh..ligt eraan wat je erop gooit..tomatenpuree op een graan/maísmeelbodem, olijfolie, ui, tomaat, paprika,champignons,courgette,artisjok, balsamico/oregano,en wat tonijn,ham of salami..(of wellicht wel alledrie...maar ja..dan...die kaas hè..![]()
Het grootste deel op dat soort pizza's is Analoogkaas.quote:Op donderdag 17 november 2011 07:49 schreef anboni het volgende:
[..]
Ik zou me eerder zorgen maken om de bodem dan om die kaas. Kaas wordt tenminste nog gemaakt op basis van een product dat voor mensen natuurlijk is om in ieder geval in een specifieke levensfase te eten. Voor granen is onze spijsvertering totaal ongeschikt (wat dan ook meteen de overgewicht/obesitas epidemie verklaart)
Een tomaat is een bes, ja serieusquote:Op donderdag 17 november 2011 02:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Euh, wtf? Een tomaat is toch fruit of ben ik nou gek?
Da's waar, dat kun je beter ook vermijden als de pest. Maar als de vergelijking is met echte kaas, blijft mijn statement van kracht.quote:Op donderdag 17 november 2011 09:08 schreef Aether het volgende:
[..]
Het grootste deel op dat soort pizza's is Analoogkaas.
quote:Op donderdag 17 november 2011 09:27 schreef Re het volgende:
gestuurd door BigPharma natuurlijk, weet je hoeveel diabetes patienten erbij komen de komende tijd... lambiekje kom er maar in
quote:Maar de overheid bepaalt lekker wat jij eet. Smerig communistenvoedsel zeker?
Dat is trouwens niet alleen in de VS zo hoor. In de UK is het ook triest gesteld.quote:Op donderdag 17 november 2011 09:59 schreef Weltschmerz het volgende:
Het eigenlijke probleem is natuurlijk niet dat die kinderen een goed stuk pizza krijgen, maar dat fastfoodketens de catering op scholen mogen doen om die kinderen alvast verslaafd te maken aan hun malbouffe zodat ze er later meer aan kunnen verdienen.
Ik vind het wel een moeilijke discussie, waar houdt de verantwoordelijkheid van de ouders op en waar begint die van de school/overheid? Maar ja, je wilt ook dat kinderen zakgeld krijgen en leren met geld omgaan en hun eigen beslissingen nemen. Maar als een school een frisdrankautomaat plaatst, dan lijkt mij dat niemand de vraag heeft gesteld hoe dat in het belang van de onderwijs- en opvoedingstaak past. Als je gewoon terugkeert naar dat uitgangspunt worden dergelijke kwesties een stuk eenvoudiger.quote:Op donderdag 17 november 2011 10:04 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat is trouwens niet alleen in de VS zo hoor. In de UK is het ook triest gesteld.
En in Nederland ook wel. `Vroeger` maakte onze ´kantinejuf´ zelf een lekker en gezond soepje voor tussen de middag, smeerde met wat hulp een stapel broodjes en 1 of 2 x per week lagen er ook gevulde koeken of repen tussen (dit alles voor de mensen die geen brood bij zich hadden, wat er slechts enkele waren). Tegenwoordig is het efficienter om een cateringbedrijf vette prefab meuk in grootverpakking neer te laten plempen kennelijk.
Het overblijven bij ons op de dorpsschool werd altijd gedaan door enthousiaste overblijfmoeders maar ook daar heeft de efficientiegekte toegeslagen. Eén of ander bedrijf neemt de ´dienstverlening´ over en drie keer raden wat de eerste actie is... een prijsverhoging.
inderdaad. zonde dat geld belangrijker is dan de welzijn van de mens. het zou anders om moeten zijn, maar helaas...quote:Op donderdag 17 november 2011 06:28 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Dat krijg je in een samenleving waar, ipv de mens, geld de centrale positie heeft gekregen.
VVD. Zeker nu!
Ja, Amerika, het land van het hardcore-kapitalisme.quote:Op donderdag 17 november 2011 12:51 schreef MrBadGuy het volgende:
Dat het congres überhaupt dit moet bepalen
Land of the free school lunch.quote:Op donderdag 17 november 2011 12:57 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ja, Amerika, het land van het hardcore-kapitalisme.
goh, had niet gedacht me aan de kant van de conservatieven te schuilen, maar daar ben ik het het meeste mee eens...quote:Ook is er kritiek van conservatieven die vinden dat het niet aan de regering is om te bepalen wat hun kinderen moeten eten.
Wat dacht je dat de overheid eens helemaal ging stoppen met zich bemoeien met zulke dingen. Onderwijs is veel te belangrijk om aan politici overgelaten te worden.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:10 schreef RM-rf het volgende:
[..]
goh, had niet gedacht me aan de kant van de conservatieven te schuilen, maar daar ben ik het het meeste mee eens...
nationale parlementen die zich met zulke dingen moeten gaan bezighouden, nee daar pas ik liever voor.
alhoewel het natuurlijk niet enkel gaat om het 'bepalen wat schoolkinderen eten', maar wél om waaraan de overheid ook mee-betaald, ook schoolkantine's worden vermoedelijk met onderwijsbudget gefinancierd, maar ook daar kun je bv dan een combinatie van het aanbieden van deels gesubsideerde en gezonde maaltijden én ook de vrije keuze ook andere aanbieders te hebben die wel volledig door de consument betaald moeten worden.
Allemaal een appel en een ei per dag. Oh ja en Coca Cola Light.quote:Op donderdag 17 november 2011 09:51 schreef Nemephis het volgende:
[..]![]()
![]()
Met een rood communistenvlaggetje erin geprikt zeker?!
Ik chargeerde, net als jij nu.quote:Op donderdag 17 november 2011 07:34 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Dus jij gaat je kinderen ook niet opvoeden? Ze mogen toch immers zelf wel bepalen hoe laat ze opblijven, tot hoe laat ze op straat blijven hangen, of ze elke dag patat eten, etc.
GMTA, en volgens wikipedia is een tomaat botanisch gezien fruit maar culinair gezien groente. Ik vind het in de meeste gevallen overigens niet te vreten.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Allemaal een appel en een ei per dag. Oh ja en Coca Cola Light.
Niks tegen gezond voedsel en pizza is natuurlijk geen groente. Volgens mij is tomaat trouwens niet per se fruit, maar een tomaat wel een vrucht.
Maar de discussie gaat fundamenteler. Moet een overheid bepalen wat kinderen op school te eten krijgen, of is dat een zaak van de ouderraad samen met de school? Volgens mij het laatste.
EDIT: Wat heiden6 hierboven dus ook zegt.
quote:Op donderdag 17 november 2011 13:25 schreef CaptainCookie het volgende:
Maar als een tomaat fruit is, is ketchup dan een smoothy?
Oftewel: patat met ketchup is een gevariëerde groenteschotel.quote:Reagan's FY1982 budget proposed $57 billion in spending cuts, with $27 billion of those cuts to entitlements. The budget was later modified and passed as the Gramm-Latta Budget which cut $1 billion from the school lunch program and tasked the USDA with coming up with a solution that maintained nutritional requirements for school lunches in spite of the lower funding.[1] On September 3, 1981, the Secretary of Agriculture proposed classifying ketchup and pickle relish as vegetables to save money on school lunch programs.
De tomatensap staat in ieder geval bij de vruchtensappen en niet bij de groentesoep.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:25 schreef CaptainCookie het volgende:
Op zich niets, maar pizza's in een schoolkantine zijn te vergelijken met diepvriespizza's. Kaas is analoogkaas en je mag blij zijn als er 50g groenten op zitten.quote:Op vrijdag 18 november 2011 13:04 schreef hvan het volgende:
ik snap de ophef eigenlijk niet zo. wat is er mis met een pizza? een doorsnee pizza bestaat uit een deegbodem, kaas, tomatensaus, paprika, ui, champigion en voor de liefhebber een beetje kip, gehakt of salami. wat is er mis met deze ingredienten???
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn.quote:Op vrijdag 18 november 2011 13:17 schreef TweeGrolsch het volgende:
Sowieso, waarom bepaald de centrale overheid wat er op school gegeten wordt
Omdat Amerikanen dikke zeugen zijn.quote:Op vrijdag 18 november 2011 13:17 schreef TweeGrolsch het volgende:
Sowieso, waarom bepaald de centrale overheid wat er op school gegeten wordt
quote:Op donderdag 17 november 2011 13:25 schreef CaptainCookie het volgende:
Maar ook andersom, het zijn dikke zeugen mede doordat de industrie fastfood voor kinderen de norm maakt. Via hun overheid natuurlijk, maar die hebben ze niet voor niks gekocht.quote:Op vrijdag 18 november 2011 13:31 schreef waht het volgende:
[..]
Omdat Amerikanen dikke zeugen zijn.
Een groot deel van de Amerikanen dan.
Correct. Laffe volksvertegenwoordigers dansen maar al te graag naar de pijpen van de private sector. Dan krijg je dit soort rare classificaties.quote:Op vrijdag 18 november 2011 13:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar ook andersom, het zijn dikke zeugen mede doordat de industrie fastfood voor kinderen de norm maakt. Via hun overheid natuurlijk, maar die hebben ze niet voor niks gekocht.
Je bedoeld door ouders die hun kinderen iedere dag naar de mac nemen.quote:Op vrijdag 18 november 2011 13:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar ook andersom, het zijn dikke zeugen mede doordat de industrie fastfood voor kinderen de norm maakt. Via hun overheid natuurlijk, maar die hebben ze niet voor niks gekocht.
It's ok.quote:Op donderdag 17 november 2011 01:04 schreef Maron het volgende:
[..]
Thankx, but no thankx.. lijkt mij niet echt gezond met die vette kaas en wooisj..
Tja, laf.quote:Op vrijdag 18 november 2011 13:41 schreef waht het volgende:
[..]
Correct. Laffe volksvertegenwoordigers dansen maar al te graag naar de pijpen van de private sector. Dan krijg je dit soort rare classificaties.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |