abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104464471
quote:
14s.gif Op donderdag 17 november 2011 06:28 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Dat krijg je in een samenleving waar, ipv de mens, geld de centrale positie heeft gekregen.

VVD. Zeker nu!
Ja laten we overal die kutpartijen bij betrekken. :')
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_104464494
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 00:41 schreef Maron het volgende:
Nàh..ligt eraan wat je erop gooit..tomatenpuree op een graan/maísmeelbodem, olijfolie, ui, tomaat, paprika,champignons,courgette,artisjok, balsamico/oregano,en wat tonijn,ham of salami..(of wellicht wel alledrie...maar ja..dan...die kaas hè.. :X
Ik zou me eerder zorgen maken om de bodem dan om die kaas. Kaas wordt tenminste nog gemaakt op basis van een product dat voor mensen natuurlijk is om in ieder geval in een specifieke levensfase te eten. Voor granen is onze spijsvertering totaal ongeschikt (wat dan ook meteen de overgewicht/obesitas epidemie verklaart)
  donderdag 17 november 2011 @ 08:56:19 #53
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_104465166
Fucking geniaal dit. :') Ja joh, pizza is een groente. En om de Kentucky Fried Chicken zit ook een soort maislaagje, kerngezond dus!
pi_104465341
Eenvoudig om aan 200g/dag te komen nu!
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_104465382
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 07:49 schreef anboni het volgende:

[..]

Ik zou me eerder zorgen maken om de bodem dan om die kaas. Kaas wordt tenminste nog gemaakt op basis van een product dat voor mensen natuurlijk is om in ieder geval in een specifieke levensfase te eten. Voor granen is onze spijsvertering totaal ongeschikt (wat dan ook meteen de overgewicht/obesitas epidemie verklaart)
Het grootste deel op dat soort pizza's is Analoogkaas.
pi_104465519
Jezus.

:') x 1000.

Echt he. Echt.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_104465700
quote:
5s.gif Op donderdag 17 november 2011 02:55 schreef Tijn het volgende:

[..]

Euh, wtf? Een tomaat is toch fruit of ben ik nou gek?
Een tomaat is een bes, ja serieus :P
Ik ook, bedankt!
  donderdag 17 november 2011 @ 09:27:55 #58
262 Re
Kiss & Swallow
pi_104465777
gestuurd door BigPharma natuurlijk, weet je hoeveel diabetes patienten erbij komen de komende tijd... lambiekje kom er maar in :P
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_104465907
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2011 09:08 schreef Aether het volgende:

[..]

Het grootste deel op dat soort pizza's is Analoogkaas.
Da's waar, dat kun je beter ook vermijden als de pest. Maar als de vergelijking is met echte kaas, blijft mijn statement van kracht.
  donderdag 17 november 2011 @ 09:35:42 #60
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_104465938
quote:
6s.gif Op donderdag 17 november 2011 09:27 schreef Re het volgende:
gestuurd door BigPharma natuurlijk, weet je hoeveel diabetes patienten erbij komen de komende tijd... lambiekje kom er maar in :P
:D
Laffe huichelaar
pi_104465964
Ik weet niet wat ik zorgelijker vindt, dat de overheid zich met zulke dingen bemoeit en bezighoudt, dat mensen denken dat een pizza gezond is omdat er een klein beetje tomatensaus op zit en je het best iedere dag kunt eten of dat de media het nodig vindt om het te hebben over "pizza is groente" en hoe dom dat is terwijl niemand dat serieus beweert, alleen dat het groente zou bevatten. Iets wat technisch gezien ook klopt, waar het om gaat is dat zo'n diepvries pizza geen gevariëerde gezonde maaltijd is.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_104466048
Je kan zeggen van de pizzahut wat je wil, maar succesvol lobbyen kunnen ze wel!
pi_104466375
quote:
Maar de overheid bepaalt lekker wat jij eet. Smerig communistenvoedsel zeker?
_O- _O-

Met een rood communistenvlaggetje erin geprikt zeker?! _O-
pi_104466497

:9
pi_104466607
Ik reken pizza ook tot gezond voer, maar niet per se tot gezonde eetgewoonten. Tomaat is fruit uiteraard. Maar ook in Nederland wordt geadverteerd met soep waar zoveel ons groente in zou zitten, en dan betreft het een tomatensoep...

Het eigenlijke probleem is natuurlijk niet dat die kinderen een goed stuk pizza krijgen, maar dat fastfoodketens de catering op scholen mogen doen om die kinderen alvast verslaafd te maken aan hun malbouffe zodat ze er later meer aan kunnen verdienen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_104466742
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 09:59 schreef Weltschmerz het volgende:

Het eigenlijke probleem is natuurlijk niet dat die kinderen een goed stuk pizza krijgen, maar dat fastfoodketens de catering op scholen mogen doen om die kinderen alvast verslaafd te maken aan hun malbouffe zodat ze er later meer aan kunnen verdienen.
Dat is trouwens niet alleen in de VS zo hoor. In de UK is het ook triest gesteld.

En in Nederland ook wel. `Vroeger` maakte onze ´kantinejuf´ zelf een lekker en gezond soepje voor tussen de middag, smeerde met wat hulp een stapel broodjes en 1 of 2 x per week lagen er ook gevulde koeken of repen tussen (dit alles voor de mensen die geen brood bij zich hadden, wat er slechts enkele waren). Tegenwoordig is het efficienter om een cateringbedrijf vette prefab meuk in grootverpakking neer te laten plempen kennelijk.

Het overblijven bij ons op de dorpsschool werd altijd gedaan door enthousiaste overblijfmoeders maar ook daar heeft de efficientiegekte toegeslagen. Eén of ander bedrijf neemt de ´dienstverlening´ over en drie keer raden wat de eerste actie is... een prijsverhoging :') .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_104467040
quote:
14s.gif Op donderdag 17 november 2011 10:04 schreef Jarno het volgende:

[..]

Dat is trouwens niet alleen in de VS zo hoor. In de UK is het ook triest gesteld.

En in Nederland ook wel. `Vroeger` maakte onze ´kantinejuf´ zelf een lekker en gezond soepje voor tussen de middag, smeerde met wat hulp een stapel broodjes en 1 of 2 x per week lagen er ook gevulde koeken of repen tussen (dit alles voor de mensen die geen brood bij zich hadden, wat er slechts enkele waren). Tegenwoordig is het efficienter om een cateringbedrijf vette prefab meuk in grootverpakking neer te laten plempen kennelijk.

Het overblijven bij ons op de dorpsschool werd altijd gedaan door enthousiaste overblijfmoeders maar ook daar heeft de efficientiegekte toegeslagen. Eén of ander bedrijf neemt de ´dienstverlening´ over en drie keer raden wat de eerste actie is... een prijsverhoging :') .
Ik vind het wel een moeilijke discussie, waar houdt de verantwoordelijkheid van de ouders op en waar begint die van de school/overheid? Maar ja, je wilt ook dat kinderen zakgeld krijgen en leren met geld omgaan en hun eigen beslissingen nemen. Maar als een school een frisdrankautomaat plaatst, dan lijkt mij dat niemand de vraag heeft gesteld hoe dat in het belang van de onderwijs- en opvoedingstaak past. Als je gewoon terugkeert naar dat uitgangspunt worden dergelijke kwesties een stuk eenvoudiger.

Maar hier is het nonchalance, slordigheid, dergelijke vragen niet stellen, verwennen, toegeeflijkheid aan kinderen. Dat is niet best maar lang niet zo kwalijk als wat er in de VS gebeurt. Daar zijn openbare scholen zo arm dat ze eigenlijk geen keus hebben dan te vallen voor de pushers en dealers van de 1%. Dan hebben ze tenminste eten voor die kinderen. Maar vanuit de fastfoodindustrie is dat een investering voor de toekomst.

In Frankrijk is een driegangenlunch op school niet abnormaal, vers bereid uiteraard. Dat past dan ook in een cultuur, maar die cultuur wordt daardoor natuurlijk ook gevormd. En daar is toch een stuk minder obesitas.
pi_104471086
quote:
14s.gif Op donderdag 17 november 2011 06:28 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Dat krijg je in een samenleving waar, ipv de mens, geld de centrale positie heeft gekregen.

VVD. Zeker nu!
inderdaad. zonde dat geld belangrijker is dan de welzijn van de mens. het zou anders om moeten zijn, maar helaas...
Nosce te ipsum.
pi_104471346
Dat het congres überhaupt dit moet bepalen :')
  donderdag 17 november 2011 @ 12:52:35 #70
285174 Evienne
never odd or even
pi_104471426
War is peace
Freedom is slavery
Ignorance is strength
Pizza is a vegetable
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_104471615
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2011 09:55 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]
:9
Aardappels met vlees en groente.
pi_104471633
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 12:51 schreef MrBadGuy het volgende:
Dat het congres überhaupt dit moet bepalen :')
Ja, Amerika, het land van het hardcore-kapitalisme.
pi_104471898
Krijg trek van dit topic.

Shoarmapizza! :9~
pi_104472015
quote:
6s.gif Op donderdag 17 november 2011 12:57 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ja, Amerika, het land van het hardcore-kapitalisme.
Land of the free school lunch.
pi_104472058
quote:
Ook is er kritiek van conservatieven die vinden dat het niet aan de regering is om te bepalen wat hun kinderen moeten eten.
goh, had niet gedacht me aan de kant van de conservatieven te schuilen, maar daar ben ik het het meeste mee eens...
nationale parlementen die zich met zulke dingen moeten gaan bezighouden, nee daar pas ik liever voor.

alhoewel het natuurlijk niet enkel gaat om het 'bepalen wat schoolkinderen eten', maar wél om waaraan de overheid ook mee-betaald, ook schoolkantine's worden vermoedelijk met onderwijsbudget gefinancierd, maar ook daar kun je bv dan een combinatie van het aanbieden van deels gesubsideerde en gezonde maaltijden én ook de vrije keuze ook andere aanbieders te hebben die wel volledig door de consument betaald moeten worden.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_104472403
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:10 schreef RM-rf het volgende:

[..]

goh, had niet gedacht me aan de kant van de conservatieven te schuilen, maar daar ben ik het het meeste mee eens...
nationale parlementen die zich met zulke dingen moeten gaan bezighouden, nee daar pas ik liever voor.

alhoewel het natuurlijk niet enkel gaat om het 'bepalen wat schoolkinderen eten', maar wél om waaraan de overheid ook mee-betaald, ook schoolkantine's worden vermoedelijk met onderwijsbudget gefinancierd, maar ook daar kun je bv dan een combinatie van het aanbieden van deels gesubsideerde en gezonde maaltijden én ook de vrije keuze ook andere aanbieders te hebben die wel volledig door de consument betaald moeten worden.
Wat dacht je dat de overheid eens helemaal ging stoppen met zich bemoeien met zulke dingen. Onderwijs is veel te belangrijk om aan politici overgelaten te worden.
pi_104472578
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 09:51 schreef Nemephis het volgende:

[..]

_O- _O-

Met een rood communistenvlaggetje erin geprikt zeker?! _O-
Allemaal een appel en een ei per dag. Oh ja en Coca Cola Light. :')

Niks tegen gezond voedsel en pizza is natuurlijk geen groente. Volgens mij is tomaat trouwens niet per se fruit, maar een tomaat wel een vrucht.

Maar de discussie gaat fundamenteler. Moet een overheid bepalen wat kinderen op school te eten krijgen, of is dat een zaak van de ouderraad samen met de school? Volgens mij het laatste.

EDIT: Wat heiden6 hierboven dus ook zegt. ^O^
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_104472593
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 07:34 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Dus jij gaat je kinderen ook niet opvoeden? Ze mogen toch immers zelf wel bepalen hoe laat ze opblijven, tot hoe laat ze op straat blijven hangen, of ze elke dag patat eten, etc.
Ik chargeerde, net als jij nu. :*
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_104472683
Maar als een tomaat fruit is, is ketchup dan een smoothy?
  donderdag 17 november 2011 @ 13:26:40 #80
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_104472723
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_104472801
quote:
6s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Allemaal een appel en een ei per dag. Oh ja en Coca Cola Light. :')

Niks tegen gezond voedsel en pizza is natuurlijk geen groente. Volgens mij is tomaat trouwens niet per se fruit, maar een tomaat wel een vrucht.

Maar de discussie gaat fundamenteler. Moet een overheid bepalen wat kinderen op school te eten krijgen, of is dat een zaak van de ouderraad samen met de school? Volgens mij het laatste.

EDIT: Wat heiden6 hierboven dus ook zegt. ^O^
GMTA, en volgens wikipedia is een tomaat botanisch gezien fruit maar culinair gezien groente. Ik vind het in de meeste gevallen overigens niet te vreten.

Alles goed?
pi_104472859
quote:
5s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:25 schreef CaptainCookie het volgende:

USDA Classifies French Fries as a Fresh Vegetable

Tevens:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ketchup_as_a_vegetable

quote:
Reagan's FY1982 budget proposed $57 billion in spending cuts, with $27 billion of those cuts to entitlements. The budget was later modified and passed as the Gramm-Latta Budget which cut $1 billion from the school lunch program and tasked the USDA with coming up with a solution that maintained nutritional requirements for school lunches in spite of the lower funding.[1] On September 3, 1981, the Secretary of Agriculture proposed classifying ketchup and pickle relish as vegetables to save money on school lunch programs.
Oftewel: patat met ketchup is een gevariëerde groenteschotel.

(Dat van die ketchup is uiteindelijk niet doorgegaan overigens.)
pi_104473201
omg wat hilarisch _O-
Nosce te ipsum.
pi_104473257
Bijzonder :')
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_104473412
Ik kijk nu The Daily Show van gisteren en daar krijgt dit idee er ook flink van langs, viel te verwachten.
pi_104474105
quote:
De tomatensap staat in ieder geval bij de vruchtensappen en niet bij de groentesoep.
pi_104496793
Overheid moet niet bepalen wat de scholen te eten geven aan de kinderen maar zouden wel toezicht moeten houden. En in dit geval geven ze wel een belachelijk verkeerd voorbeeld. Bepalen dat pizza een groente is, en op deze scholen aan de lopende band aan de kinderen geven. Moet niet erger worden.

Kinderen moet opgevoed worden dat ze niet alleen vet moeten gaan lopen eten maar dat groente en fruit eten "beloond". Maar goed gedrag van het kind wordt daar beloond met een quarter pounder.
  donderdag 17 november 2011 @ 23:22:14 #88
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_104497956
Misschien kan het congres beter een stemming houden om het voor eens en altijd eens te worden over of de 'tomaat' bij fruit of bij groente hoort. Dat zal de wereld pas vooruit helpen. Altijd maar die onduidelijkheid :(
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 18 november 2011 @ 00:13:45 #89
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_104499985
Wat betreft de bepaling wat scholieren daar op school eten. Zoals vaker is gezegd worden de lunches gefinancierd door de overheid. Om zo de leerlingen een gratis lunch te kunnen bieden. Je kunt natuurlijk stellen dat dit verkeerd is, dat de overheid zich daar niet mee moet bemoeien.

Maar de lunches verzorgen, betekend dus dat je de keuze al voor ze bepaald. Er werd dus vooral gekozen voor goedkoop en snel voedsel. Dat men een wat gezonder en gevarieerder menu wilde gaan neerzetten is ook niet zo vreemd.

Echter kost dit meer geld, waardoor een groot deel van het congres het er al niet mee eens is. En daarnaast is het bij de meeste presidenten zo (en bij Obama zeker, maar ook voor Republikeinse presidenten), dat het congres hem maar al te graag ondermijnen. Mede doordat de meerderheid van het congres van de andere partij kan zijn.

Daardoor doen ze er alles aan om hun gelijk te halen en de president zelf bakzeil te halen. Ervoor zorgen dat pizza als groente wordt gezien, is dus meer een pesterij en een kwestie van het gelijk halen (ervoor zorgen dat de lunches niet 50 cent per dag meer kosten).

En daarbij heb je natuurlijk de lobby van bedrijven. In dit geval de junkfood bedrijven. Wat ik hier stel is wat gechargeerd, maar is wel hoe het er ook aan toe gaat in de Amerikaanse politiek.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_104509868
ik snap de ophef eigenlijk niet zo. wat is er mis met een pizza? een doorsnee pizza bestaat uit een deegbodem, kaas, tomatensaus, paprika, ui, champigion en voor de liefhebber een beetje kip, gehakt of salami. wat is er mis met deze ingredienten???
pi_104509939
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 13:04 schreef hvan het volgende:
ik snap de ophef eigenlijk niet zo. wat is er mis met een pizza? een doorsnee pizza bestaat uit een deegbodem, kaas, tomatensaus, paprika, ui, champigion en voor de liefhebber een beetje kip, gehakt of salami. wat is er mis met deze ingredienten???
Op zich niets, maar pizza's in een schoolkantine zijn te vergelijken met diepvriespizza's. Kaas is analoogkaas en je mag blij zijn als er 50g groenten op zitten.
  vrijdag 18 november 2011 @ 13:17:03 #92
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_104510215
Sowieso, waarom bepaald de centrale overheid wat er op school gegeten wordt :')
pi_104510333
Ja als ik een lepeltje groente bedek onder een kilo mega vette kaas is het nog steeds groente.
Hoe kunnen ze daar met een 'straight face' zo'n redenering hanteren.
French fries onder de noemer groente zetten bij het bepalen van de dagelijkse voeding is helemaal om te gieren.
Iedere idioot kan toch verzinnen dat dagelijks gefrituurd eten slecht voor je is.
Het zou me niet verbazen als hier weer eens een machtige lobby groep achter zit.
Echt Amerika weer.
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 13:17 schreef TweeGrolsch het volgende:
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn.

[ Bericht 28% gewijzigd door Wapperbaard op 18-11-2011 13:51:40 ]
Er is een poepstorm op komst.
pi_104510737
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 13:17 schreef TweeGrolsch het volgende:
Omdat Amerikanen dikke zeugen zijn.

Een groot deel van de Amerikanen dan.
  vrijdag 18 november 2011 @ 13:31:24 #95
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_104510738
quote:
:D
O)))
pi_104510814
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 13:31 schreef waht het volgende:

[..]

Omdat Amerikanen dikke zeugen zijn.

Een groot deel van de Amerikanen dan.
Maar ook andersom, het zijn dikke zeugen mede doordat de industrie fastfood voor kinderen de norm maakt. Via hun overheid natuurlijk, maar die hebben ze niet voor niks gekocht.
  vrijdag 18 november 2011 @ 13:38:33 #97
8369 speknek
Another day another slay
pi_104510969
Het allerdomste aan het nieuwsbericht vind ik niet dat het congres tomatensaus als gezonde voeding ziet, maar dat het eens zo gerenommeerde NOS twitterdiarree nieuwswaardig vindt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_104511054
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 13:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar ook andersom, het zijn dikke zeugen mede doordat de industrie fastfood voor kinderen de norm maakt. Via hun overheid natuurlijk, maar die hebben ze niet voor niks gekocht.
Correct. Laffe volksvertegenwoordigers dansen maar al te graag naar de pijpen van de private sector. Dan krijg je dit soort rare classificaties.
  vrijdag 18 november 2011 @ 13:43:41 #99
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_104511107
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 13:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je bedoeld door ouders die hun kinderen iedere dag naar de mac nemen.
pi_104511156
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 01:04 schreef Maron het volgende:

[..]

Thankx, but no thankx.. lijkt mij niet echt gezond met die vette kaas en wooisj.. :N
It's ok.
Zolang er een streekje geconcentreerde tomatenpuree op zit is het groente dus mag je insinueren dat het automatisch gezond is.
Eet ook nog even deze emmer Ben & Jerries ijs leeg.
Er zit een schijfje komkommer in dus, je raadt het al.
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 13:41 schreef waht het volgende:

[..]

Correct. Laffe volksvertegenwoordigers dansen maar al te graag naar de pijpen van de private sector. Dan krijg je dit soort rare classificaties.
Tja, laf.
Amerika wordt geregeerd door de lobbiegroepen.
Congresleden zwichten maar al te graag voor de dikke gouden handdrukken en beloftes van hoge functies in de private sector.
Eigenlijk gebeurt in ons land vaak precies hetzelfde met ministers die ondanks dat ze keihard afgaan toch gelijk in een board of directors belanden van een bedrijf dat opvallend veel baat had bij het beleid in de regeringsperiode van betreffende minister..

[ Bericht 37% gewijzigd door Wapperbaard op 18-11-2011 13:50:50 ]
Er is een poepstorm op komst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')