Aan wat voor bedrijf moet ik dan aan denken? Kan je misschien een concurrent noemen?quote:Op vrijdag 18 november 2011 20:34 schreef Harmankardon het volgende:
Jaarlijks gesprekje weer gehad.
01: Bedrijfstak: IT/zorg
02: Functie: consultant
03: Opleiding: MSc BEng EMITA
04: Leeftijd: 30
05: Aantal uren per week: 40+
06: Aantal vakantiedagen: 30
07: 13e maand: yep
08: Bruto maand salaris: 4250
09: Netto maand salaris: weetnogniet, zal iets van 2500 zijn met aftrek leasebak.
10: Overuren betaald: nee, wel reistijd boven 1,5 uur p.d.
11: Werkervaring: 6
12: Goodies: internet thuis betaald, laptop, iphone incl bellen en internet, leasenorm van 1000 excl, veel vrijheid en leuke werkomgeving.
Dit topic gaat over salarissen, niet over berekeningen mbt leaseauto's. Even een zijsprongetje is prima, maar je moet er niet een half topic over blijven dooremmeren.quote:Op zondag 20 november 2011 20:37 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nope, als het je niet interesseert kom dan gewoon niet in dit topic.
Nee, en dat gaat ook niet gebeuren als we zo door gaanquote:Op zondag 20 november 2011 21:56 schreef Verwerker het volgende:
[..]
Ik heb jouw loonstrookje nog niet gezien
Wat wij doen is operationeel, tactisch en strategisch advies geven (en uitvoeren!) op gebied van informatievoorziening binnen de zorg (ziekenhuis, GGZ, WMO, thuiszorg voornamelijk). Directe concurrenten hebben we op veel vlakken omdat we dus op meerdere lagen opereren. Sommige collega's zijn heel praktisch/tactisch bezig (technisch-applicatie en procesbeheer) en daarmee concurreren we met de softwareleveranciers zoals bijv. SAP, PinkRoccade, Microsoft, Cura etc.quote:Op zondag 20 november 2011 22:37 schreef Jetfly het volgende:
[..]
Aan wat voor bedrijf moet ik dan aan denken? Kan je misschien een concurrent noemen?
Cheers..
Ow dat dus. Nou ja, je bent mega succesvol als je dat salaris verdient.quote:Op maandag 28 november 2011 00:09 schreef PalmRoyale het volgende:
Een kernel hacker is gewoon een kernel developer, ik maak dus niks kapot (soms wel maar dan is het om iets te testen). Het bedrijf waar ik voor werk is Red Hat.
Je bewijst dat een opleiding gewoon bullshit is. Je doet toch hetzelfde werkquote:Op maandag 28 november 2011 00:26 schreef PalmRoyale het volgende:
Valt wel mee hoor. Als je als kernel hacker voor Intel of IBM werkt dan verdien je pas echt goed. De meeste van mijn collega hackers bij Red Hat, Novell of Canonical verdienen ook meer dan mij maar dat komt omdat ik nooit een opleiding in deze richting heb gevolgd of wat voor certificaten dan ook heb.
Dan zijn er blijkbaar honderduizenden, zo niet miljoenen goden..... Lijkt me wat blasfemisch.quote:Op maandag 28 november 2011 00:29 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je bewijst dat een opleiding gewoon bullshit is. Je doet toch hetzelfde werk
Tja, als je IBM of Intel werknemer wilt zijn, dan moet je god zijn.
WTF. Scheepstimmeren?quote:Op zondag 27 november 2011 23:44 schreef PalmRoyale het volgende:
Ik denk ook niet dat ik dit de rest van mijn leven blijf doen. Als de economische crisis achter de rug is en we krabbelen in Europa weer op dan is de kans groot dat ik weer terug ga naar het scheepstimmeren (was hiervoor scheepstimmerman). Het werk in idd wel erg gaaf, ik ben altijd gefascineerd geweest door het low level gebeuren in de kernel en dat is waar ik nu aan werk. Wat betreft sociale interactie, dat valt wel mee hoor. Ik heb 2 schermen, 1 voor m'n werk en de ander staat altijd op Skype waarmee ik gedurende de werkdag altijd met een aantal collega's in verbinding sta. We lullen heel wat af op een dag en met de webcam zien we elkaar. Ik raak dus niet snel in een isolement.
Wat is er mis met scheepstimmerenquote:Op maandag 28 november 2011 20:10 schreef Zwansen het volgende:
[..]
WTF. Scheepstimmeren?
Wat wordt je volgende baan? Banketbakker?
Bedoel je trouwens niet lasser?quote:Op maandag 28 november 2011 20:14 schreef Verwerker het volgende:
[..]
Wat is er mis met scheepstimmeren
Helemaal niets natuurlijk. Maar het is compleet anders dan kernel hacker. Dat is toch wel opmerkelijk als een scheepstimmerman (noem je dat zo?) ook de kwaliteiten heeft om redelijk succesvol ergens zo'n complexe ICT-functie te vervullen.quote:Op maandag 28 november 2011 20:14 schreef Verwerker het volgende:
[..]
Wat is er mis met scheepstimmeren
Het is inderdaad een heel apart geval om van scheepstimmerman over te stappen naar Kernel Hacker, hoe heb je de kennis vergaard? Het is trouwens ook heel Nederlands dat je je hele leven doet waar je voor bent opgeleidquote:Op maandag 28 november 2011 21:18 schreef PalmRoyale het volgende:
Het is idd een enorm verschil, van scheepstimmerman (zo noem je dat ja) naar kernel hacker. Ik heb een opleiding scheepstimmeren gevolgd en heb het altijd een prachtig beroep gevonden. Daarnaast was ik altijd al geinteresseerd in computers en (open source) software. Met de eerste versie van de Linux kernel nam het pas echt serieuze vormen aan (hobby matig dan) en begon het echte hacken. Toen kwam ook naar voren dat ik er een aangeboren talent voor heb en door de jaren heen leerde ik steeds meer (ik heb in het begin trouwens redelijk debiele kernels geproduceerd). Vorig jaar werd ik door Greg Kroah-Hartman gewezen op een vacature bij Red Hat. Hij deed een goed woordje voor me en ik deed een paar assessments en de baan was voor mij. Ik had gewoon zin in iets anders![]()
Zo zie je maar dat een opleiding soms helemaal niet belangrijk is. Soms is alleen talent voldoende.
Als kernel hacker kan je zo je RHCA/RHCE behalen.quote:Op maandag 28 november 2011 00:26 schreef PalmRoyale het volgende:
Valt wel mee hoor. Als je als kernel hacker voor Intel of IBM werkt dan verdien je pas echt goed. De meeste van mijn collega hackers bij Red Hat, Novell of Canonical verdienen ook meer dan mij maar dat komt omdat ik nooit een opleiding in deze richting heb gevolgd of wat voor certificaten dan ook heb.
Netjesquote:Op maandag 28 november 2011 22:00 schreef PalmRoyale het volgende:
Hoe ik de kennis heb vergaard? Door gewoon te beginnen. Er bestaat geen opleiding tot kernel hacker, je moet gewoon beginnen. En ik snap het gewoon. Dat is het talent dat ik hier voor heb. Het is moeilijk uit te leggen hoe of waarom maar ik snap het gewoon.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |