RWD hè, dus meer gripquote:Op dinsdag 15 november 2011 16:17 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
dan glij je verder door doordat je meer massa hebt of wat hoop je dat die stenen doen
Ik heb 3 E30's (316, 320i, 323i), Volvo 740, Ascona 1.9 S en een Toyota Celica XT gehad. En rij nu in een Benz W123. Ik denk dat ik wel een beetje ervaring heb met RWD.quote:Op dinsdag 15 november 2011 18:31 schreef Yoda87 het volgende:
[..]
Het heel veel beleid, maar als er een laagje ijs ligt is het echt niet meer te doen. En ja dit zeg ik uit ervaring.
Het probleem is de combi van RDW met vermogen.quote:Op dinsdag 15 november 2011 19:19 schreef AchJa het volgende:
....Ik denk dat ik wel een beetje ervaring heb met RWD.
je hebt een koppelingspedaal en een gaspedaal. daarmee moet je je vermogen wel wat kunnen doseren lijkt me.quote:Op dinsdag 15 november 2011 19:27 schreef Hyperdude het volgende:
Het probleem is de combi van RDW met vermogen.
Hoeveel ervaring heb heb je daar mee?
Ik weet niet wat jij vindt van de 323i en Celica XT.quote:Op dinsdag 15 november 2011 19:27 schreef Hyperdude het volgende:
Het probleem is de combi van RDW met vermogen.
Hoeveel ervaring heb heb je daar mee?
Knul, hoe deden we dat voor het zgn "winterbanden tijdperk" Ging ook prima!quote:Op dinsdag 15 november 2011 18:48 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik snap sowieso niet dat er een drama wordt gemaakt van weg komen in de sneeuw. Ik denk dat tot stilstand komen veel belangrijker is. En daar zijn winterbanden wel degelijk nuttig...
En kom nu niet weer aan met afstand houden en snelheid aanpassen. Je hoeft er soms namelijk zelf niets raars voor te doen om een noodstop voor iets te moeten maken...
Het ging ook goed voor de gordel, ook voor de rembekrachtiging, ook voor de airbags. Waarom vroeger erbij halen, we leven nu en waarom zouden we geen gebruik maken van de hulpmiddelen die er nu zijn?quote:Op dinsdag 15 november 2011 19:32 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Knul, hoe deden we dat voor het zgn "winterbanden tijdperk" Ging ook prima!
Ik heb het over pak hem beet 5 jaar geleden!quote:Op dinsdag 15 november 2011 19:35 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Het ging ook goed voor de gordel, ook voor de rembekrachtiging, ook voor de airbags. Waarom vroeger erbij halen, we leven nu en waarom zouden we geen gebruik maken van de hulpmiddelen die er nu zijn?
Vroeger dit, vroeger dat. Tijden veranderen, het straatbeeld ook. Of heb jij een t-ford?
En jij hebt zeker de statistieken bij de hand die aantonen dat toen minder ongelukken gebeuren dan nu? Of zegt je gevoel dat alleen...quote:Op dinsdag 15 november 2011 19:37 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik heb het over pak hem beet 5 jaar geleden!
Toen had ook vrijwel niemand winterbanden op de auto zitten.
Die statistieken van 5 jaar geleden en nu verschillen weinig.quote:Op dinsdag 15 november 2011 19:42 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
En jij hebt zeker de statistieken bij de hand die aantonen dat toen minder ongelukken gebeuren dan nu? Of zegt je gevoel dat alleen...
En dus werkt het, er zijn namelijk veel meer auto's op de weg.quote:Op dinsdag 15 november 2011 19:43 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Die statistieken van 5 jaar geleden en nu verschillen weinig.
Je marge is groter, ook dat is al vaak genoeg aangetoond... Kom op zeg, of wil je beweren dat mensen die hun gordel om hebben geen voertuigbeheersing hebben. Want blijkbaar probeer je nu te vertellen dat iemand die zijn voertuig beheert niets kan gebeuren... ;')quote:Op dinsdag 15 november 2011 19:44 schreef ErwinRommel het volgende:
Voertuig beheersing, dat is het belangrijkste. Kun je de duurste winterbanden hebben, maar als je het voertuig niet beheerst maak je alsnog een schuiver.
leuke auto'squote:Op dinsdag 15 november 2011 19:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij vindt van de 323i en Celica XT.
...
Tuurlijk. Ik heb winterbanden, dus het werktquote:Op dinsdag 15 november 2011 19:45 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
En dus werkt het, er zijn namelijk veel meer auto's op de weg.
Dat heet "aanpassen aan omstandigheden"quote:Op dinsdag 15 november 2011 19:47 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Je marge is groter, ook dat is al vaak genoeg aangetoond... Kom op zeg, of wil je beweren dat mensen die hun gordel om hebben geen voertuigbeheersing hebben. Want blijkbaar probeer je nu te vertellen dat iemand die zijn voertuig beheert niets kan gebeuren... ;')
Tuurlijk. Die noodstop hoef je natuurlijk nooit te maken als je je aanpast.quote:Op dinsdag 15 november 2011 19:48 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat heet "aanpassen aan omstandigheden"
Als je goed anticipeerd was die noodstop nooit nodig.quote:Op dinsdag 15 november 2011 19:48 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Tuurlijk. Die noodstop hoef je natuurlijk nooit te maken als je je aanpast.
Dat hoef je mij niet uit te leggen. Echter om te stellen dat RWD niet te rijden is in de sneeuw is mij een brug te ver. Dan is er iets mis met je linker en rechtervoet coordinatie.quote:Op dinsdag 15 november 2011 19:47 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
leuke auto's![]()
Maar iedereen die niet doorheeft dat RWD zonder de massa van de motor boven de aangedreven wielen meer grip van de banden op de weg nodig heeft dan een FWD bakkie met de massa van de motor boven de aangedreven wielen, moet volgens mij zijn natuurkundelessen eens over doen.
Bovendien hebben RWD auto's vaak meer vermogen dan FWD auto's; maakt het ook niet beter.
Mijn '86 911 wil ook beter omhoog in de sneeuw dan mijn ' 01 BMW; hoe zou dat komen?![]()
Yup, kinderen kunnen niet onverwacht uit een straatje rennen waar jij geen zicht op hebt.quote:Op dinsdag 15 november 2011 19:49 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Als je goed anticipeerd was die noodstop nooit nodig.
Iemand met zomerbanden moet zich alleen extremer aanpassen dan iemand met winterbanden om dezelfde veiligheidsmarges te behouden... Ik word zo moe hiervan om dat steeds maar weer aan te moeten tonen...quote:Op dinsdag 15 november 2011 19:48 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat heet "aanpassen aan omstandigheden"
Remmen met gladheidquote:Op dinsdag 15 november 2011 19:13 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Tijdens het remmen boeit het weinig of je RWD, AWD of FWD hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |