Hans Kraaij jr. is een waardig vervanger.quote:Op maandag 14 november 2011 11:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Beetje jammer, dat is echt nooit leuk geweest, komop, Bob Fucking Saget, really?.
Nu niet meer?quote:Op maandag 14 november 2011 11:54 schreef Seraphine het volgende:
[..]
Bob Faggot vond ik altijd wel geinig om eerlijk te zijn. Maar goed, toen was ik nog jong en naief.
Hmmm die ga ik onthouden!quote:Op maandag 14 november 2011 12:16 schreef Aether het volgende:
lang: toevoegen
lang:java print new page
niiiiiicequote:Op maandag 14 november 2011 12:16 schreef Aether het volgende:
lang: toevoegen
lang:java print new page
Google heeft speciale commando's om in code te zoeken en ondersteuning voor reguliere expressies.quote:
Prima combinatiequote:Op maandag 14 november 2011 12:24 schreef Seraphine het volgende:
[..]
jong nog wel een beetje. naief niet meer.
Dat zeggen alle jonge naïeve meisjesquote:Op maandag 14 november 2011 12:24 schreef Seraphine het volgende:
[..]
jong nog wel een beetje. naief niet meer.
Nerd is niet negatief tenzij je het negatief opvat. Je moet er trots op zijn. Nerds zijn het meest intelligent, hebben de meeste kans op succes en meestal het meeste macht en geld. Accepteer je nerd-zijn met open armen en maak er gebruik van om een beter leven te leiden. Je bent er slim genoeg voor, want je bent een nerd.quote:Op maandag 14 november 2011 11:46 schreef Seraphine het volgende:
[..]
waarom altijd zo negatief over mensen die ergens verstand van hebben?
typisch is dat toch, nerds zijn stom, maar ondertussen worden mensen als Britt, Sterretje, Jokertje (of ze zich nu dom voor doen of niet) opgehemeld door het volk hier. Waar ging het toch mis...
Je kunt je naam beter veranderen in Spuit11-quote:Op maandag 14 november 2011 15:44 schreef Catch22- het volgende:
-javascript
of +"java" ipv java
ts is n00b
Ik vind Spuit11- iets meer catchy22-quote:Op maandag 14 november 2011 15:47 schreef Catch22- het volgende:
Ik zat zelf aan TeLuiOmTeLezen22- te denken, wat denk jij ?
Nee, ik heb het niet over System.out.println() of over iets.setText()quote:Op maandag 14 november 2011 15:55 schreef Ouqz het volgende:
Java
Even.iets.op.het.scherm.zetten.java.windows.xyz.print();
Kan je veel beter doen met Javascript.quote:Op maandag 14 november 2011 16:04 schreef stbabylon het volgende:
Nee, ik heb het niet over System.out.println() of over iets.setText()
Ik heb het over printen, op een printer.
Als je compleet niet weet waar je het over hebt, kun je beter geen tips geven.quote:Op maandag 14 november 2011 16:13 schreef Ouqz het volgende:
[..]
Kan je veel beter doen met Javascript.
Je hebt gewoon native printer API's voor Javascript. Wat zeur je?quote:Op maandag 14 november 2011 16:20 schreef stbabylon het volgende:
Als je compleet niet weet waar je het over hebt, kun je beter geen tips geven.
Omdat ik, lieve schat, niet aan het scripten ben in javascript, maar aan het programmeren in java.quote:Op maandag 14 november 2011 16:25 schreef Ouqz het volgende:
[..]
Je hebt gewoon native printer API's voor Javascript. Wat zeur je?
Nohomo, sorry.quote:Op maandag 14 november 2011 16:26 schreef stbabylon het volgende:
Omdat ik, lieve schat, niet aan het scripten ben in javascript, maar aan het programmeren in java.
scriptkiddie zijn is geen vak, mischien een uit de hand gelopen studiequote:Op maandag 14 november 2011 10:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
het is geen vak? Lekker denigrerend tegen de mensen die ALLES wat jij nu doet mogelijk maken.
We hebben het niet over scripten, we hebben het over programmeren. In mijn geval complexe business software.quote:Op maandag 14 november 2011 16:47 schreef Drinky het volgende:
[..]
scriptkiddie zijn is geen vak, mischien een uit de hand gelopen studie
Zegt meneer de rekenaarquote:Op maandag 14 november 2011 16:47 schreef Drinky het volgende:
[..]
scriptkiddie zijn is geen vak, mischien een uit de hand gelopen studie
Dat heet object-georienteerde programmeren.quote:Op maandag 14 november 2011 09:50 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nee ik gebruik Google om code die ooit door iemand al in is getiept te kunnen kopieren. Zoals het een goede programmeur betaamt.
Dat heet google-georienteerd programmerenquote:Op maandag 14 november 2011 17:51 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Dat heet object-georienteerde programmeren.
Rekenen heb je nooit onder de kniequote:Op maandag 14 november 2011 16:49 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Zegt meneer de rekenaar
Rekenen leer je op de basisschool, daarna heb je dat onder de knie hoor
Jij, vuile hufter!quote:
quote:Op maandag 14 november 2011 23:36 schreef R.DJ het volgende:
Voeg "-javascript" (zonder quotes) toe aan je search query. Geen dank
Jullie denken, 180+ posts, maar dat is vast nog niet gezegd.quote:Op maandag 14 november 2011 23:11 schreef Saisai het volgende:
gebruik eens aanhalingstekens kutn00b.
Niks mis mee, waar je wel op moet letten natuurlijk is dat veel code in een soort van blog vorm staat als proof of concept. Wat leuk is om het concept te overzien, maar vaak ontbreken zaken zoals goede error handling en input/variable sanitization.quote:Op maandag 14 november 2011 20:29 schreef Igen het volgende:
Maar wat is er nou eigenlijk mis met code googlen? Waarom zou je zelf het wiel opnieuw uitvinden als iemand anders dat vast ook al eens heeft gedaan?
Exact, stukje voorbeeld code heb ik een veel duidelijker beeld bij. En ik pak eruit wat ik gebruiken kan.quote:Op dinsdag 15 november 2011 07:57 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Niks mis mee, waar je wel op moet letten natuurlijk is dat veel code in een soort van blog vorm staat als proof of concept. Wat leuk is om het concept te overzien, maar vaak ontbreken zaken zoals goede error handling en input/variable sanitization.
En het is vaak wel iets overzichtelijker dan de api documentatie.
Uiteraardquote:Op dinsdag 15 november 2011 09:00 schreef Heremeteit het volgende:
Niks mis met het slim gebruiken van snippets, als je maar weet wat het doet. En als je dat niet weet zijn er altijd nog de unittests die een mate van zekerheid geven. Die heb je toch wel TS?
Het uitvoeren van testen zuigt, goed lezen. Ik heb het gewoon niet in mij om gestructureerd dezelfde handelingen keer op keer met andere variabelen uit te voeren. Gelukkig kom je al een heel eind met geautomatiseerd testen, maar het is nog steeds verre van ideaal. Daarvoor hebben ze testers uitgevonden. Van die anale autisten zeg maar.quote:
Volgens mij maak jij geen gebruik van unit tests, of wel?quote:Op dinsdag 15 november 2011 09:54 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Het uitvoeren van testen zuigt, goed lezen. Ik heb het gewoon niet in mij om gestructureerd dezelfde handelingen keer op keer met andere variabelen uit te voeren. Gelukkig kom je al een heel eind met geautomatiseerd testen, maar het is nog steeds verre van ideaal. Daarvoor hebben ze testers uitgevonden. Van die anale autisten zeg maar.
Jawel, maar daar heb je nog lang niet alles mee getest.quote:Op dinsdag 15 november 2011 11:51 schreef TimCook het volgende:
[..]
Volgens mij maak jij geen gebruik van unit tests, of wel?
quote:Op dinsdag 15 november 2011 11:52 schreef Catch22- het volgende:
niet gestructureerd kunnen werken en dan gaan developen, sterk werk wel.
Staat dat er? Lees nog eens. Nee he? Er staat: gestructureerd dezelfde handelingen keer op keer met andere variabelen uit te voeren.quote:Op dinsdag 15 november 2011 11:52 schreef Catch22- het volgende:
niet gestructureerd kunnen werken en dan gaan developen, sterk werk wel.
Als je gestructureerd kan werken, moet dat ook wel lukken.quote:Op dinsdag 15 november 2011 09:54 schreef stbabylon het volgende:
Ik heb het gewoon niet in mij om gestructureerd dezelfde handelingen keer op keer met andere variabelen uit te voeren.
Het moet wel lukken ja, maar of ik het leuk vind om te doen is een hele andere kwestie, of niet soms??quote:Op dinsdag 15 november 2011 11:57 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Als je gestructureerd kan werken, moet dat ook wel lukken.
Je hebt gelijk, mijn google-vaardigheid zegt van alles over mijn kunde qua programmeren...quote:Maargoed; ik heb sowieso niet het idee dat je echt weet waar je mee bezig bent. Als je wil devven, maar niet in staat bent om een fatsoenlijke Google-zoekopdracht met operators in kan voeren...
Je weet zonder te kijken niet eens waar je werkt?quote:Op dinsdag 15 november 2011 12:00 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dat zou het overigens wel zijn als ik programmeer bij Google... even kijken... nee, het is een banklogo dat er hier hangt.
Ik ken niet een developer die niet om kan gaan met google operators...quote:Op dinsdag 15 november 2011 12:00 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Het moet wel lukken ja, maar of ik het leuk vind om te doen is een hele andere kwestie, of niet soms??
[..]
Je hebt gelijk, mijn google-vaardigheid zegt van alles over mijn kunde qua programmeren...
Dat zou het overigens wel zijn als ik programmeer bij Google... even kijken... nee, het is een banklogo dat er hier hangt.
Aangenaam, hier één die het wel eens vergeet.quote:Op dinsdag 15 november 2011 22:47 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik ken niet een developer die niet om kan gaan met google operators...
Vergeet = Niet weet.quote:Op woensdag 16 november 2011 06:17 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Aangenaam, hier één die het wel eens vergeet.
Neen, want toen de "" en -javascript oplossingen voorbij kwamen, had ik zoiets van: oh crap, natuurlijk, duh.quote:
quote:Op woensdag 16 november 2011 10:20 schreef SeanFerdi het volgende:
even tussendoor: java is een hoeretaal.
C#.NET, dat is wel fijn.
In het Fries klopt het.quote:Op woensdag 16 november 2011 10:20 schreef SeanFerdi het volgende:
even tussendoor: java is een hoeretaal.
C#.NET, dat is wel fijn.
Mijn werkgever denkt ook nog steeds van een bepaalde developer dat hij kwaliteit leverde. Was best pijnlijk toen bij z'n afscheid onze CEO begon over de "hoge kwaliteit van de code" en alle andere developers mekaar rologend aan zaten te kijken.quote:Op maandag 14 november 2011 10:23 schreef stbabylon het volgende:
Gelukkig denken mijn (ex-)werkgevers daar heel anders over.
Bel je af en toe je moeder omdat je vergeten bent hoe je je veter moet strikken?quote:Op woensdag 16 november 2011 06:57 schreef stbabylon het volgende:
Neen, want toen de "" en -javascript oplossingen voorbij kwamen, had ik zoiets van: oh crap, natuurlijk, duh.
Neequote:Op woensdag 16 november 2011 11:12 schreef Catbert het volgende:
Bel je af en toe je moeder omdat je vergeten bent hoe je je veter moet strikken?
ik ken weinig vissers die wel goed kunnen Googlen, dus daar heb je gelijk in.quote:Op woensdag 16 november 2011 11:14 schreef stbabylon het volgende:
Ik ken het wel, was het gewoon vergeten omdat ik het nauwelijks gebruik.
En het zegt geen fuck over de kwaliteit van mijn code. Net zoals hoe goed ik ben in vissen of hoe goed ik ben in het spelen van shooters daar iets over zegt.
Ik ken genoeg mensen die zeiken over de kwaliteit van andermans code, maar er zelf een nog grotere teringbende van maken.quote:Op woensdag 16 november 2011 11:12 schreef Catbert het volgende:
Mijn werkgever denkt ook nog steeds van een bepaalde developer dat hij kwaliteit leverde. Was best pijnlijk toen bij z'n afscheid onze CEO begon over de "hoge kwaliteit van de code" en alle andere developers mekaar rologend aan zaten te kijken.
Leuk hoor dat jij claimt dat je werkgever blij met je is, maar ik heb genoeg bagger gezien waar werkgevers blij mee waren om daar niet van onder de indruk te zijn. En dat jij hier gaat lopen klagen en niet de optie "-javascript" kent zegt een hoop over die geweldige kwaliteit van je.
Tuurlijk joh, net zoals je vergeet je veters te strikken.quote:Op woensdag 16 november 2011 11:14 schreef stbabylon het volgende:
Ik ken het wel, was het gewoon vergeten omdat ik het nauwelijks gebruik.
Je posts geven goed weer dat je gewoon een luie copy-paster bent die ook nog eens de meest basale zoekfuncties van Google kennelijk niet kan onthouden. Als developer haal je niet alles van google af, een hoop patronen 'zie' je, herken je, en kun je uit je hoofd oplossen. Als je dit soort basale zaken al niet kunt vinden ben je een slechte developer. Je verhaal dat je werkgever blij met je is maakt geen indruk, werkgevers hebben zelden door hoe slecht iemand is.quote:En het zegt geen fuck over de kwaliteit van mijn code. Net zoals hoe goed ik ben in vissen of hoe goed ik ben in het spelen van shooters daar iets over zegt.
Deze knakker was een klasse apart. Die gebruikte office automation om op een server grafiekjes te bouwen.quote:Op woensdag 16 november 2011 11:24 schreef BritchesAndHose het volgende:
Ik ken genoeg mensen die zeiken over de kwaliteit van andermans code, maar er zelf een nog grotere teringbende van maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |