Lijkt me echt leuk, als je kinderen bang voor je zijn geworden en dingen niet doen omdat ze anders geslagen worden, maar niet omdat ze snappen waarom iets niet mag!quote:Op maandag 14 november 2011 13:14 schreef Arkai het volgende:
Dat het werkt blijkt ook wel dat kinderen na een tik wel twee keer nadenken iets fout te doen
Weet je ik ben gereformeerd en er is altijd de gedachte dat dat heel zwaar is.quote:Op maandag 14 november 2011 13:14 schreef capricia het volgende:
Ik vraag me trouwens af of bewust lijfstraffen ook vaker voorkomt in gereformeerde gezinnen.
Idd alleen wat vage beweringen dat mensen hún kinderen geslagen hebben en dat dat echt onwijs tof was en dat het superbrave burgers zijn geworden die nog geen vlieg kwaad doen.quote:Op maandag 14 november 2011 13:20 schreef capricia het volgende:
Ik zie nog nergens een wetenschappelijke onderbouwing dat lijfstraffen leidt tot betere burgers.
Mijn opa is al 90 en heeft zijn hele leven gerookt...zie je wel...quote:Op maandag 14 november 2011 13:21 schreef Jarno het volgende:
[..]
Idd alleen wat vage beweringen dat mensen hún kinderen geslagen hebben en dat dat echt onwijs tof was en dat het superbrave burgers zijn geworden die nog geen vlieg kwaad doen..
Ach het is op FOK! ook vooral belangrijk te laten zien hoe groot je e-piemel wel niet is, dus in een topic over slaan moet je vooral roepen dat jij je kinderen Echt Wel Heul Hard hebt gemept vroeger en dat daar Echt Helegaar Niks mee is. En iedereen die dat niet doet is een vuige linkse homo natuurlijk.quote:Op maandag 14 november 2011 13:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Mijn opa is al 90 en heeft zijn hele leven gerookt...zie je wel...![]()
Je zou eerder kunnen stellen dat die kinderen goede burgers zijn geworden ONDANKS het slaan. En niet dankzij.
En Hitler werd in zijn jeugd ook geslagen en heeft het tot Rijkskanselier geschopt.quote:Op maandag 14 november 2011 13:24 schreef capricia het volgende:
Mijn opa is al 90 en heeft zijn hele leven gerookt...zie je wel...![]()
Leren waarom leer je later pas. Het belangrijkste is dat je in een vroeg stadium ongewenst gedrag tegen gaat zodat het geen gewoonte wordt.quote:Op maandag 14 november 2011 13:18 schreef Jarno het volgende:
Lijkt me echt leuk, als je kinderen bang voor je zijn geworden en dingen niet doen omdat ze anders geslagen worden, maar niet omdat ze snappen waarom iets niet mag!
Dat denk ik ook.quote:Op maandag 14 november 2011 11:53 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Kijk anders gewoon bij de eigen definities die je geeft.
Hoeveel wedden we dat als we aan de dominee gaan vragen of hij dit goedkeurt, of dit de christelijke gedachte is, hij op beide vragen nee antwoordt.
Dus kleine kinderen van tot, pak 'm beet, jaar of 4 kun je ook gerust slaan?quote:Op maandag 14 november 2011 13:37 schreef Arkai het volgende:
[..]
Leren waarom leer je later pas. Het belangrijkste is dat je in een vroeg stadium ongewenst gedrag tegen gaat zodat het geen gewoonte wordt.
Je kan toch uitleggen waarom, én 'n tik geven?quote:Op maandag 14 november 2011 13:18 schreef Jarno het volgende:
[..]
Lijkt me echt leuk, als je kinderen bang voor je zijn geworden en dingen niet doen omdat ze anders geslagen worden, maar niet omdat ze snappen waarom iets niet mag!
Sorry maar echtquote:Op maandag 14 november 2011 13:43 schreef Taurus het volgende:
[..]
Je kan toch uitleggen waarom, én 'n tik geven?
Soms vertonen kinderen 'kinderachtig gedrag', gewoon onredelijk. "Mag ik nog 'n snoepje" terwijl ze net hebben gehad, je zegt nee, en dan gaan ze huilen. Ik ga dan echt niet uitleggen dat snoep niet goed voor ze is en dat ze daarom niet zoveel daarvan mogen eten op vierjarige leeftijd, als het kind 'onredelijk' doet geef ik ze 'n tik.
Dit moét een troll zijn. Please.quote:Kinderen doen soms irritant, en dat bestraf ik met 'n tik.
Waarom zou je die uitleg geven, je zegt zelf dat je meer "hebt" aan de petsen van je moeder dan de uitleg van je vader.quote:Op maandag 14 november 2011 13:43 schreef Taurus het volgende:
[..]
[knip]
Zelfde geldt voor het pesten van broertje of zusje, of als ze iets stouts zeggen. Ik zei vroeger 'n keertje 'godverdomme', dat praatte ik nota bene na van m'n moeder, ik wist zelf niet eens wat het was. Ik kreeg meteen een tik en ik schrok daarvan. Die schrik zit er bij scheldwoorden nog steeds in, ik 'voel' dat het niet goed is om te schelden. Dat heeft op mij wel degelijk meer impact gehad dan wanneer m'n vader uitlegde waarom ik niet mocht schelden, dat herinner ik me niet meer.
hier raak je wel de essentie; als je tikken uitdeeld, dan hebben woorden inderdaad weinig impact meer.quote:Op maandag 14 november 2011 13:43 schreef Taurus het volgende:
[..]
Soms vertonen kinderen 'kinderachtig gedrag', gewoon onredelijk. "Mag ik nog 'n snoepje" terwijl ze net hebben gehad, je zegt nee, en dan gaan ze huilen. Ik ga dan echt niet uitleggen dat snoep niet goed voor ze is en dat ze daarom niet zoveel daarvan mogen eten op vierjarige leeftijd, als het kind 'onredelijk' doet geef ik ze 'n tik.
Zelfde geldt voor het pesten van broertje of zusje, of als ze iets stouts zeggen. Ik zei vroeger 'n keertje 'godverdomme', dat praatte ik nota bene na van m'n moeder, ik wist zelf niet eens wat het was. Ik kreeg meteen een tik en ik schrok daarvan. Die schrik zit er bij scheldwoorden nog steeds in, ik 'voel' dat het niet goed is om te schelden. Dat heeft op mij wel degelijk meer impact gehad dan wanneer m'n vader uitlegde waarom ik niet mocht schelden, dat herinner ik me niet meer.
En soms moeten de kids gewoon iets doen omdat ik het zeg, daar is geen goede motivatie voor die ik ze ga uitleggen. Kinderen doen soms irritant, en dat bestraf ik met 'n tik.
Ik zeg overigens niet dat dat beter is dan zonder tik, maar dat het slechter is geloof ik ook geen ruk van. Ja, tenzij we met de hele maatschappij gaan roepen dat ze mishandelt zijn.Dat kan nog wel eens emotionele schade opleveren, ja.
Eigenlijk is dat maar lastig ook, dat hele opvoeden he. Zijn er geen halsbanden ofzo met afstandsbediening?quote:Op maandag 14 november 2011 13:51 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Waarom zou je die uitleg geven, je zegt zelf dat je meer "hebt" aan de petsen van je moeder dan de uitleg van je vader.
Mên, waarom zou je je kinderen geen stroomstootjes geven als ze iets fouts doen, dan train je die Pavlov-reactie nog veel beter.
Dat is dus niet de definitie van zondig waar deze man op doelt. Ik weet dat er idiote gelovigen op deze aardkloot rondlopen (net als idiote niet-gelovigen) maar deze man heeft het toch gewoon over een straf op dingen die niet mogen volgens dat geloof. Kan je gewoon lezen in deze regels hoorquote:Op maandag 14 november 2011 12:37 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Nee , dat is niet de christelijke definitie van zondig.
Ongelovige kinderen slaan zou volgens deze man dus mogen.
waar jij het over wil hebben is tuchtigen en komt geen geweld aan te pas. En in dat geloof al helemaal geen straf voor niet gelovigen omdat het kind niet-gelovig is. Dus weet niet waar jij het vandaan haalt dat ze elk ongelovig kind mogen slaan. Ik ken geen enkel geloof die dit goed gaat praten. Jij weet wel dat er geloven zijn die elk ongelovig kind mag slaan blijkbaar?quote:. Een ouder kind moet zwaarder lichamelijk worden bestraft als het zondigt. Halstarrige kinderen moeten zelfs „scherp gekastijd” worden. „Een zware misdaad en gruwel moet niet zacht worden bestraft.”
Mijn niet gelovige schoonzus geeft ook even een harde heey! of straf op dergelijke scheldwoorden. Maar dan meer omdat ze het asociaal tokkie gescheld vond.quote:Op maandag 14 november 2011 13:43 schreef Taurus het volgende:
[..]
En soms moeten de kids gewoon iets doen omdat ik het zeg, daar is geen goede motivatie voor die ik ze ga uitleggen. Kinderen doen soms irritant, en dat bestraf ik met 'n tik.
Ik zeg overigens niet dat dat beter is dan zonder tik, maar dat het slechter is geloof ik ook geen ruk van. Ja, tenzij we met de hele maatschappij gaan roepen dat ze mishandelt zijn.Dat kan nog wel eens emotionele schade opleveren, ja.
iddquote:Op maandag 14 november 2011 13:51 schreef okiokinl het volgende:
[..]
hier raak je wel de essentie; als je tikken uitdeeld, dan hebben woorden inderdaad weinig impact meer.
mijn ouders hebben mij nooit geslagen of getikt. nooit. toch kwam ik prima opgevoed tot volwassendom. ouderlijk slaan is een zwaktebod, en je leert kinderen dat lichamelijk geweld geoorloofd is om iets gedaan te krijgen.
Anders maak je het even wat minder persoonlijk.quote:Op maandag 14 november 2011 13:47 schreef Jarno het volgende:
[..]
Sorry maar echtx 1000. Dan heb je van opvoeden echt bar weinig begrepen als je je kind een tik geeft omdat ze om een snoepje zeuren
. Dan loop je dus echt de hele dag te tikken... Geen overwicht op je kinderen joh? Kun je dat écht niet af zonder te meppen als volwassen vent?
Wat een sneuheid. Echt. Lekker die pavlov reactie erin rammen, goed be-zig!.
[..]
Dit moét een troll zijn. Please.
Mijn 5 jarige weet prima dat er grote mensen woorden zijn die níet door kleine kinderen in de mond genomen hoeven te worden. Een blik aan tafel is dan al ruim voldoende. Net zo goed als dat ze uit kan leggen wáárom je geen snoepjes vlak voor het eten mag (en dat er gezond en ongezond eten is en dat gezond eten beter is) - en daar is geen pak slaag aan te pas gekomen, gelukkig.quote:Op maandag 14 november 2011 13:56 schreef paddy het volgende:
[..]
Mijn niet gelovige schoonzus geeft ook even een harde heey! of straf op dergelijke scheldwoorden. Maar dan meer omdat ze het asociaal tokkie gescheld vond.
Je bent er anders wel te bedonderd voor als je voor elke keer miepen een tik uitdeelt.quote:Op maandag 14 november 2011 14:09 schreef Taurus het volgende:
[..]
Anders maak je het even wat minder persoonlijk.Ik heb er net zoveel van begrepen als jij, kinderen opvoeden is geen beroep, zo zie ik het althans niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |