abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 november 2011 @ 15:07:54 #126
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_104514138
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 02:11 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Wat heb je verder nog in je leven wat je leven leuker/beter maakt? Vrienden? Familie? etc.
Ik heb mijn kat, maar die zie ik maar iets van 1x in de 2 weken omdat ik hier geen huisdieren mag.

@Nyota & Murmeli: Herkenbaar. Ik heb het zelf allang opgegeven. Ik heb er ook helemaal geen energie voor. Ik mis het op het moment ook helemaal niet. Ik kan toch niet genieten van sociale contacten.

@Sylvana: Is er al bekend hoelang je daar moet blijven?
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_104514183
Nee dat is niet bekend, maar de meesten zitten er zo'n 2-4 maanden.
  vrijdag 18 november 2011 @ 16:05:43 #128
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_104516556
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 november 2011 15:07 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Ik heb mijn kat, maar die zie ik maar iets van 1x in de 2 weken omdat ik hier geen huisdieren mag.
En verder heb je dus alleen contact met mensen van FOK? Moet erg lastig zijn, als ik naar mezelf kijk dan heb ik elke dag wel dingen die mijn gedachten verzetten, zoals in het weekend met vrienden afspreken, doordeweeks 2x sporten en daarna zuipen, en 2x per week bij m'n ouders eten etc.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 18 november 2011 @ 16:09:22 #129
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_104516714
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 16:05 schreef Maanvis het volgende:

[..]

En verder heb je dus alleen contact met mensen van FOK? Moet erg lastig zijn, als ik naar mezelf kijk dan heb ik elke dag wel dingen die mijn gedachten verzetten, zoals in het weekend met vrienden afspreken, doordeweeks 2x sporten en daarna zuipen, en 2x per week bij m'n ouders eten etc.
Ik logeer 1x in de 2 weken bij m'n moeder en ook bij m'n vader.
En voor de rest ... de woonbegeleiding komt elke dag langs.
pi_104528725
Sylvana, sterkte. Hopelijk kan je wat hobby-en daar. En kan je toch op de een of andere manier een soort structuur in je dagen maken...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fake it till you make it...
pi_104544911
zo'n opname klinkt heel heftig, maar ik kan mij voorstellen dat de structuur wel prettig is en verandering van omgeving!

ik heb vandaag lekker een pyamadag met verzorging door mijn lieffie! vandaag zijn we al 1.5 jaar een stel O+
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 19 november 2011 @ 11:37:34 #132
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_104545777
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 16:05 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik vind elke dag mensen zien momenteel te vermoeiend, helaas.
Heb wo tm vrijdag veel afspraken gehad en heb voor vandaag af moeten zeggen omdat ik gewoon te moe ben.
Best klote :( soms lijk ik wel 80.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_104548750
Ik wist niet dat jij ook opgenomen was nijna. Wel fijn dat er bij jou wat meer structuur is!

Ik heb gisteravond voor het eerst seroquel gehad voor het slapen. Heb wel beter geslapen, maar nog niet heel denderend.

Zit nog steeds in mn pyjama . zo douchen en om 14 uur komt vriendlief en gaan we even de stad in samen :D
  zaterdag 19 november 2011 @ 19:50:39 #134
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_104561436
pfff.....
ik vind depressief zijn echt heel stom. hoe kom ik daar nou in godsnaam vanaf?
ik ga er niet nog meer pillen ingooien. heb meer de neiging om ermee te stoppen, want ik word alsnog depressief :(
pi_104562659
Ok, vanavond ga ik heerlijk vluchten van alles en fout stappen met een vriendin. Daar heb ik morgen vast spijt van maar misschien is het ook wel heerlijk om alles weg te dansen (en wat biertjes...voor je het weet zit ik straks aan allerlei pillen en trek ik dat helemaal niet meer)

En dan kom ik morgen wel weer spijt betuigen en de rest van het topic bijlezen...
  zaterdag 19 november 2011 @ 20:33:43 #136
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_104563384
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 20:19 schreef Nyota het volgende:
Ok, vanavond ga ik heerlijk vluchten van alles en fout stappen met een vriendin. Daar heb ik morgen vast spijt van maar misschien is het ook wel heerlijk om alles weg te dansen (en wat biertjes...voor je het weet zit ik straks aan allerlei pillen en trek ik dat helemaal niet meer)

En dan kom ik morgen wel weer spijt betuigen en de rest van het topic bijlezen...
Hahaha... en roepen dat je nooit meer gaat drinken zeker?
have fun girlie!
  zaterdag 19 november 2011 @ 20:48:55 #137
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_104564052
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 19:50 schreef Murmeli het volgende:
pfff.....
ik vind depressief zijn echt heel stom. hoe kom ik daar nou in godsnaam vanaf?
ik ga er niet nog meer pillen ingooien. heb meer de neiging om ermee te stoppen, want ik word alsnog depressief :(
Maar zonder pillen ga je je nog slechter voelen.

Alleen is het zo waardeloos dat je van bepaalde antidepressiva kotsmisselijk wordt.

Nouja, het is in ieder geval minder erg dan de bijwerkingen van antipsychotica.
  zaterdag 19 november 2011 @ 21:06:54 #138
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_104564911
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 20:48 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Maar zonder pillen ga je je nog slechter voelen.

Alleen is het zo waardeloos dat je van bepaalde antidepressiva kotsmisselijk wordt.

Nouja, het is in ieder geval minder erg dan de bijwerkingen van antipsychotica.
Ik weet het niet.... voor ik die dingen slikte was ik niet depressiever dan nu.
misselijk is niet handig nee.
antipsychotica lijkt me ook niet prettig. blij dat ik die niet nodig heb eerlijk gezegd.
wat voor bijwerkingen heb je daarvan eigenlijk?
  zaterdag 19 november 2011 @ 23:57:43 #139
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_104571878
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 21:06 schreef Murmeli het volgende:

[..]

antipsychotica lijkt me ook niet prettig. blij dat ik die niet nodig heb eerlijk gezegd.
Van antipsychotica kun je bijvoorbeeld heel veel aankomen.
Verstopping, slaperigheid, slapeloosheid, duizeligheid, misselijkheid, droge mond, rusteloosheid, Parkisonisme, ...
En er is ook een heel klein deel van de mensen dat er levensgevaarlijke bijwerkingen van krijgt. Maar dat is minder dan 1% van de mensen.
pi_104579089
Yay ik mag vanmiddag 2 uurtjes naar huis *O*
pi_104582059
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 20:48 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Het gewichtsverlies vond ik wel leuk gevolg. 8-)
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_104582143
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 21:06 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Wacht maar tot je de pillen weghaalt, dan zie je pas goed wat het doet. ;) Of het doet niets en dan heb je een middel wat voor jou niet goed werkt- dan zou ik vragen om een ander.

Bijwerkingen antipsychotica: trillen, aankomen (zowel door meds als meer eetlust), sufheid, wazig zien, concentratieproblemen...

Overigens moet je gewoon vaak wennen aan nieuwe medicijnen. Bij antidepressiva krijg je ook eerst een sloot bijwerkingen.
pi_104591427
Vraag. Ik heb morgen een gesprek met een chronisch depressieve mevrouw. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Als ik open vragen stel, beantwoord mevrouw die alsnog met ja/nee. Ze heeft overduidelijk geen zin in het gesprek, maar het zal wel moeten. Zijn hier bepaalde gespreksmethodes/tips/handige weetjes voor? :)
pi_104596578
Ik zie dat antipsychotica trillen als bijwerking heeft maar herkent iemand het ook bij AD? ik heb paroxetine, en ik ben vooral s'ochtends soms net een parkinsonpatient!
S. 2014
J. 2016
pi_104596766
Oh God :')
Ik kan niet koken :')

OT:
Ik heb waarschijnlijk autisme, geen depressie. Dat denken de psychiaters en verplegers in het ziekenhuis.
Ze denken dat ik depressief ben geworden omdat ik te veel prikkels kreeg en niet begrepen werd.

Maar goed, ik moet woensdag naar een autisme psychiater.
Die gaat een diagnose vaststellen.

Pff. Ik voel me al heel veel beter en vooral eindelijk eens begrepen.
Dat dat wiegen met mijn lichaam altijd niet raar is, en dat het niet contact krijgen met anderen niet mijn schuld is.
Hoevaak heb ik wel niet op mijn kamer zitten huilen na de zoveelste preek van mijn ouders dat ik uit moet gaan omdat dat normaal is.
Maar ik snap het nu :)

En ik ben van de Risperdal af *O*
Maandag al en het gaat goed!
Twiddel
pi_104596827
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 16:37 schreef mrk.n het volgende:
Vraag. Ik heb morgen een gesprek met een chronisch depressieve mevrouw. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Als ik open vragen stel, beantwoord mevrouw die alsnog met ja/nee. Ze heeft overduidelijk geen zin in het gesprek, maar het zal wel moeten. Zijn hier bepaalde gespreksmethodes/tips/handige weetjes voor? :)
  zondag 20 november 2011 @ 18:59:47 #147
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_104596949
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 18:49 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik zie dat antipsychotica trillen als bijwerking heeft maar herkent iemand het ook bij AD? ik heb paroxetine, en ik ben vooral s'ochtends soms net een parkinsonpatient!
Het staat wel in de bijsluiter als mogelijke bijwerking.

quote:
10s.gif Op zondag 20 november 2011 18:55 schreef summer2bird het volgende:
Oh God :')
Ik kan niet koken :')

OT:
Ik heb waarschijnlijk autisme, geen depressie. Dat denken de psychiaters en verplegers in het ziekenhuis.
Ze denken dat ik depressief ben geworden omdat ik te veel prikkels kreeg en niet begrepen werd.

Maar goed, ik moet woensdag naar een autisme psychiater.
Die gaat een diagnose vaststellen.

Pff. Ik voel me al heel veel beter en vooral eindelijk eens begrepen.
Dat dat wiegen met mijn lichaam altijd niet raar is, en dat het niet contact krijgen met anderen niet mijn schuld is.
Hoevaak heb ik wel niet op mijn kamer zitten huilen na de zoveelste preek van mijn ouders dat ik uit moet gaan omdat dat normaal is.
Maar ik snap het nu :)

En ik ben van de Risperdal af *O*
Maandag al en het gaat goed!
Ik heb eerst de diagnose PDD-NOS gekregen, voordat ze wisten dat ik McDD had. Herken je je in McDD?

quote:
4s.gif Op zondag 20 november 2011 18:56 schreef mrk.n het volgende:

[..]

In ieder geval niet boos worden en niet te veel pushen. Probeer begripvol te zijn. En eventueel korte pauzes inlassen, zodat ze kan uitrusten.
pi_104597181
quote:
2s.gif Op zondag 20 november 2011 18:59 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Het staat wel in de bijsluiter als mogelijke bijwerking.

[..]

Ik heb eerst de diagnose PDD-NOS gekregen, voordat ze wisten dat ik McDD had. Herken je je in McDD?

[..]

In ieder geval niet boos worden en niet te veel pushen. Probeer begripvol te zijn. En eventueel korte pauzes inlassen, zodat ze kan uitrusten.
Even ge-googled, herken me er wel in.
Twiddel
pi_104598010
quote:
Ja, en ik ken er meer die het hebben. Hoe lang slik je nu?
pi_104598206
quote:
Nou en of. Mijn vriend werd er helemaal gek van. een trillend, shakend mens in bed of op de bank, die nog geen beker drinken zonder knoeien kon aanpakken. Ik heb dit 6 weken volgehouden, vooral ook omdat ik dacht dat het bij de depressie hoorde :') . na het stoppen was het getril binnen een week over.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')