abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104598289
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 19:25 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ja, en ik ken er meer die het hebben. Hoe lang slik je nu?
Ik slik het nu zo'n 4 maanden en het is wel minder geworden, in het begin was het wel heftig, maar nu valt het me gewoon op dat als k s'morgens op de bank mijn koffie drink, dat mijn beker nog al veel beweegt! Ik maak mij er verder geen zorgen over, maar ik was gewoon benieuwd of meer mensen dit herkennen.
S. 2014
J. 2016
pi_104598707
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 19:33 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik slik het nu zo'n 4 maanden en het is wel minder geworden, in het begin was het wel heftig, maar nu valt het me gewoon op dat als k s'morgens op de bank mijn koffie drink, dat mijn beker nog al veel beweegt! Ik maak mij er verder geen zorgen over, maar ik was gewoon benieuwd of meer mensen dit herkennen.
Ik heb het ook ja. Vooral 'smorgens wat jij ook zegt, gaat een kop koffie nog wel eens moeilijk naar binnen.
Ik had het al van andere meds een beetje die ik niet meer slik maar nu wel erger geworden, ook Paroxetine.
Toen ik nog geen Paroxetine gebruikte had ik het enkel in mijn armen af en toe maar nu overal wel eens, behoorlijk trillend gezicht als het koud is bv.
pi_104604071
Hmm, goed, dat stappen gisteren ging iets anders dan gepland, omdat die vriendin van me werd gebeld en toen meteen naar huis moest. Hierdoor in ieder geval niet te veel gedronken, maar vanmiddag nog wel de stad in geweest...

Verder gisteren een mail van m'n therapeute gekregen: ik had haar gemaild dat ik de afspraak met de psychiater wel een goed idee vond, omdat het slecht slapen maar aan houdt. Ze vond het een goed besluit en ga morgen meteen bellen. Vindt het wel een hele stap voor mezelf. Verder voel ik me een ontzettende, vluchtende kneus die nooit tot iets ga komen en doe het allemaal zelf....

@murmeli: hoe gaat het met jou vandaag: morgen naar de psych toch? Weet je al waar je t over wilt hebben??
  zondag 20 november 2011 @ 22:22:15 #154
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_104608834
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2011 21:13 schreef Nyota het volgende:
Hmm, goed, dat stappen gisteren ging iets anders dan gepland, omdat die vriendin van me werd gebeld en toen meteen naar huis moest. Hierdoor in ieder geval niet te veel gedronken, maar vanmiddag nog wel de stad in geweest...

Verder gisteren een mail van m'n therapeute gekregen: ik had haar gemaild dat ik de afspraak met de psychiater wel een goed idee vond, omdat het slecht slapen maar aan houdt. Ze vond het een goed besluit en ga morgen meteen bellen. Vindt het wel een hele stap voor mezelf. Verder voel ik me een ontzettende, vluchtende kneus die nooit tot iets ga komen en doe het allemaal zelf....

@murmeli: hoe gaat het met jou vandaag: morgen naar de psych toch? Weet je al waar je t over wilt hebben??
Goed dat je t gesprek met de psychiater aangaat!
Heb gesprek met psych beetje voorbereid. Vandaag naar een vriendin in eindhoven geweest, dat was heel fijn en leuk. Ben net thuis, meteen weer somber. Ik drink ff wat thee, poezen kroelen en naar bed.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_104619458
Hier even een korte update:

Heb het afgelopen weekend heel fijn gehad. Veel dingen kunnen bespreken met mijn ex.

Helaas vanaochtend is het mis gegaan. Heb vannacht weer bij mijn ouders geslapen. En het gaat dus erg fout daar.
Zoals het er nu naar uitziet ben ik voor het einde van de week dakloos.
Mijn ouders zijn gewoon echt gemeen en ze sporen voor geen meter.

Ga zo even diverse instanties bellen.
pi_104631420
@drucilla: klinkt niet prettig: heb je nog instanties kunnen bellen en wat wijzer geworden?

@ Murmeli: hoe is het vandaag gegaan bij de psych? Heb je alles kunnen bespreken en hoe voel je je nu?

Ik heb zojuist een afspraak met de psychiater gemaakt voor over 2 weken. Ik hoop dat ik het haal: in die zin: ik heb vannacht weer zo slecht geslapen, het is niet leuk meer... Nog even volhouden dus...
Verder vandaag thuis wat voor het vrijwilligerswerk wat gedaan en op zich was dat wel even ok: weer even met iets bezig zijn. Jammer dat het dus thuis is. En dan volgende week naar het UWV en ondanks dat ik weet dat doomscenario's niet constructief zijn, ben ik toch wat huiverig.

Eigenlijk weet ik soms niet hoe ik me voel: misschien kan ik ook gewoon weer best werken en moet ik mezelf gewoon even een schop geven en me eens echt inspannen en niet zo snel opgeven. Ofzo.

Ok, voordat ik weer verzand in m'n gedachten, ga ik de mist maar even in...
pi_104669701
Na een slechte dag gisteren gaat het vandaag wel lekker :) Vanochtend was er 1 uur creatief/ontspanning. Daarna ben ik even de stad in geweest. Heb nieuwe enkellaarsjes met een sleehak gekocht en nog wat spullen voor strijkkralen. Ging best goed in mijn eentje ^O^

Vanmiddag gaan we naar de bieb, dus dat is ook wel leuk. En het leukste nieuws van allemaal is dat ik elke dag van half 5 tot 8 uur naar huis mag en daar mag eten *O* *O* *O*
  dinsdag 22 november 2011 @ 12:14:53 #158
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_104670499
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 15:31 schreef Nyota het volgende:
@drucilla: klinkt niet prettig: heb je nog instanties kunnen bellen en wat wijzer geworden?

@ Murmeli: hoe is het vandaag gegaan bij de psych? Heb je alles kunnen bespreken en hoe voel je je nu?

Ik heb zojuist een afspraak met de psychiater gemaakt voor over 2 weken. Ik hoop dat ik het haal: in die zin: ik heb vannacht weer zo slecht geslapen, het is niet leuk meer... Nog even volhouden dus...
Verder vandaag thuis wat voor het vrijwilligerswerk wat gedaan en op zich was dat wel even ok: weer even met iets bezig zijn. Jammer dat het dus thuis is. En dan volgende week naar het UWV en ondanks dat ik weet dat doomscenario's niet constructief zijn, ben ik toch wat huiverig.

Eigenlijk weet ik soms niet hoe ik me voel: misschien kan ik ook gewoon weer best werken en moet ik mezelf gewoon even een schop geven en me eens echt inspannen en niet zo snel opgeven. Ofzo.

Ok, voordat ik weer verzand in m'n gedachten, ga ik de mist maar even in...
ik doe het ff kort...
maar ik voel me denk ik een beetje net als jij. als ik niet denk gaat het wel, maar doemscenario's enzo zijn hier ook aanwezig. morgen weer naar de bedrijfsarts :(
en de psych stelde voor om mij over te hevelen van de adhd afdeling naar een andere afdeling bij psyQ omdat ik nu meer last heb van andere klachten dan van mijn adhd.

ik heb liever een psych die het gehele plaatje aankan, dus ik denk dat ik maar weer iemand anders ga zoeken. dicht bij huis ook ofzo....
pi_104670512
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 11:52 schreef Sylvana het volgende:
Na een slechte dag gisteren gaat het vandaag wel lekker :) Vanochtend was er 1 uur creatief/ontspanning. Daarna ben ik even de stad in geweest. Heb nieuwe enkellaarsjes met een sleehak gekocht en nog wat spullen voor strijkkralen. Ging best goed in mijn eentje ^O^

Vanmiddag gaan we naar de bieb, dus dat is ook wel leuk. En het leukste nieuws van allemaal is dat ik elke dag van half 5 tot 8 uur naar huis mag en daar mag eten *O* *O* *O*
Heel goed joh! Gaat het nu beter met de structuur? En schoenen kopen: dat is het beste medicijn voor elke vrouw voor wat dan ook... Weg met die pillen, wij willen schoenen!!! :)

Maar goed te lezen: bouw je dat naar huis gaan nu dan langzaam op, dat je dan binnenkort ook in het weekend mag ofzo, of hoe werkt dat?
pi_104670600
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 12:14 schreef Murmeli het volgende:

[..]

ik doe het ff kort...
maar ik voel me denk ik een beetje net als jij. als ik niet denk gaat het wel, maar doemscenario's enzo zijn hier ook aanwezig. morgen weer naar de bedrijfsarts :(
en de psych stelde voor om mij over te hevelen van de adhd afdeling naar een andere afdeling bij psyQ omdat ik nu meer last heb van andere klachten dan van mijn adhd.

ik heb liever een psych die het gehele plaatje aankan, dus ik denk dat ik maar weer iemand anders ga zoeken. dicht bij huis ook ofzo....
Goed om even iets van je te horen, al is het maar kort...

Veel succes bij de bedrijfsarts, laat je niet gek maken door hem. En wel vervelend van je psych: aan de ene kant fijn dat er een groot team is waardoor je gemakkelijk bij iemand anders terecht kan, anderszijds kan ik me voorstellen dat je juist graag bij een en dezelfde persoon blijft.
Weet zij anders niet iemand buiten psyQ die wel meer dit gehele plaatje aan kan?

En ik denk dat we allebei qua gevoel nu op dezelfde lijn zitten: numb, bleh en tja...

:{
  dinsdag 22 november 2011 @ 13:16:23 #161
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_104672299
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 12:18 schreef Nyota het volgende:

[..]

Goed om even iets van je te horen, al is het maar kort...

Veel succes bij de bedrijfsarts, laat je niet gek maken door hem. En wel vervelend van je psych: aan de ene kant fijn dat er een groot team is waardoor je gemakkelijk bij iemand anders terecht kan, anderszijds kan ik me voorstellen dat je juist graag bij een en dezelfde persoon blijft.
Weet zij anders niet iemand buiten psyQ die wel meer dit gehele plaatje aan kan?

En ik denk dat we allebei qua gevoel nu op dezelfde lijn zitten: numb, bleh en tja...

:{
ja, behoorlijk!
afgelopen dagen druk geweest en nou zit ik alleen (waar ik ook enorme behoefte aan heb) en dan moet ik zo vechten om me niet enorm depressief te gaan voelen :( ik vind er geen hol meer aan, kannie wachten tot dat kutleven voorbij is :@ (niet dat ik mezelf wat zou aandoen ofzo, maar gewoon, ben er wel klaar mee)
pi_104675714
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 13:16 schreef Murmeli het volgende:

[..]

ja, behoorlijk!
afgelopen dagen druk geweest en nou zit ik alleen (waar ik ook enorme behoefte aan heb) en dan moet ik zo vechten om me niet enorm depressief te gaan voelen :( ik vind er geen hol meer aan, kannie wachten tot dat kutleven voorbij is :@ (niet dat ik mezelf wat zou aandoen ofzo, maar gewoon, ben er wel klaar mee)
dat klinkt niet zo goed nee...nog enig idee waarom je je weer zo bent gaan voelen? Wou dat ik iets voor je kan doen (soort manke die de kreupele wil helpen...). Wanneer heb je weer een nieuwe afspraak met je psych (waar en bij wie dan ook?)

Ik heb zelf ook echt een k-dag. Wel naar buiten geweest etc, maar nu weer thuis en wil gewoon in bed liggen en niets doen. Weg van alles zijn, terwijl ik echt nog wat vrijwilligersdingen wilde gaan doen... Lijkt wel alsof het me niets doet dat ik m'n eigen ruiten in gooit, maar toch erover zeuren... Pfff. En dat lief zijn voor mezelf lukt me ook nog niet zo goed.
pi_104675999
@Nyota Met de structuur gaat het nog niet echt beter. Had wel samen met de verpleging een middagprogramma gemaakt, maar vanmiddag van 1 uur tot nu op bed gelegen. Dus van dat programma komt het zo ook niet echt.

Ik heb geen idee hoe het zit met opbouwen met naar huis gaan. Dit was vraag van mij of dat mocht, omdat ik het eten 3 keer niks vind en me erg ongemakkelijk voel tijdens het bezoekuur in het restaurant. Dus ben echt blij dat ik die uurtjes naar huis mag nu :)
  dinsdag 22 november 2011 @ 15:20:51 #164
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_104676808
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 14:48 schreef Nyota het volgende:

[..]

dat klinkt niet zo goed nee...nog enig idee waarom je je weer zo bent gaan voelen? Wou dat ik iets voor je kan doen (soort manke die de kreupele wil helpen...). Wanneer heb je weer een nieuwe afspraak met je psych (waar en bij wie dan ook?)

Ik heb zelf ook echt een k-dag. Wel naar buiten geweest etc, maar nu weer thuis en wil gewoon in bed liggen en niets doen. Weg van alles zijn, terwijl ik echt nog wat vrijwilligersdingen wilde gaan doen... Lijkt wel alsof het me niets doet dat ik m'n eigen ruiten in gooit, maar toch erover zeuren... Pfff. En dat lief zijn voor mezelf lukt me ook nog niet zo goed.
ja, ik weet hoe het komt, ben weer na gaan denken over werken enzo. ben echt heel erg bezorgd over de toekomst. en over de arbo morgen.
psych zie ik morgen bij mn adhd groepje, ik heb een andere psychiatert dan eerst, die zie ik maandag, en 5 dec geloof ik dat ik mijn eigen psych weer zie. ik denk dat ik morgen de bedrijfsarts maar ga smeken om me even met rust te laten, misschien dat ik me dan beter voel.

balen van jouw k-dag! is er niet een heel klein dingetje van je werk dat je kunt doen? of iets anders kleins? dat je je toch soort van nuttig voelt? en dan daarna kan je misschien ipv in bed gaan liggen voor de tv gaan zitten met een dvdtje. als je dat leuk vindt. of een boek, of als je huisdieren hebt, met je huisdieren. dan heb je jezelf toch een beetje overwonnen en hoef je ook niet al teveel van jezelf. tenminste zo probeer ik mijn dagen een beetje te slijten ;)
ik heb net boodschappen gedaan en spullen gekocht om erwtensoep te gaan maken. hopelijk heb ik daar vanavond of morgen zin in ofzo. ik ben gek op erwtensoep O+

ik ga nu ff bij een vriendin langs (heel ff maar denk ik) en daarna misschien bij een andere vriendin, die ook niet lekker in haar vel zit en bij haar voel ik me altijd enorm relaxed.
pi_104678291
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 15:20 schreef Murmeli het volgende:

[..]

ja, ik weet hoe het komt, ben weer na gaan denken over werken enzo. ben echt heel erg bezorgd over de toekomst. en over de arbo morgen.
psych zie ik morgen bij mn adhd groepje, ik heb een andere psychiatert dan eerst, die zie ik maandag, en 5 dec geloof ik dat ik mijn eigen psych weer zie. ik denk dat ik morgen de bedrijfsarts maar ga smeken om me even met rust te laten, misschien dat ik me dan beter voel.

balen van jouw k-dag! is er niet een heel klein dingetje van je werk dat je kunt doen? of iets anders kleins? dat je je toch soort van nuttig voelt? en dan daarna kan je misschien ipv in bed gaan liggen voor de tv gaan zitten met een dvdtje. als je dat leuk vindt. of een boek, of als je huisdieren hebt, met je huisdieren. dan heb je jezelf toch een beetje overwonnen en hoef je ook niet al teveel van jezelf. tenminste zo probeer ik mijn dagen een beetje te slijten ;)
ik heb net boodschappen gedaan en spullen gekocht om erwtensoep te gaan maken. hopelijk heb ik daar vanavond of morgen zin in ofzo. ik ben gek op erwtensoep O+

ik ga nu ff bij een vriendin langs (heel ff maar denk ik) en daarna misschien bij een andere vriendin, die ook niet lekker in haar vel zit en bij haar voel ik me altijd enorm relaxed.
Oh ja, daar over na denken ken ik ja: is echt ontzettend kut. Heb jij dat ook met fases heel erg?
En die bedrijfsarts is ook zoiets. Aan de ene kant wil je laten zien dat je echt serieus met jezelf bezig bent en echt niet voor je lol je zo voelt, anderszijds denk je: fuck op, laat me gewoon. Echt zo lastig, zeker natuurlijk na de laatste keer dat je hem zag. Ik hoop dat het goed gaat. Ik zie de uwv-arts volgende week dus voor het eerst en ga maar heel open zijn, ook over het verleden. Ik weet het anders ook niet. Ik neem wel iemand mee: misschien kan jij dat ook doen?

En iets nuttigs doen: tja, voor dat vrijwilligerswerk voel ik me nog niet helemaal gecommit om het maar zo te zeggen. Ik merk ook dat ik nu echt iets concreters nodig heb, dus ga misschien een middag of ochtend in de week bij het dierenasiel aan de slag (ik zou weer heel graag een hond willen, maar dat past niet en op die manier zie ik toch wat van die schatjes om ook mee de kroelen :-) ). Maar goed, dat vind ik toch ook weer een beetje eng, dus waarschijnlijk duurt het even voordat ik die knoop echt op doorgehakt. Maar op die manier moet ik ergens naar toe, dat werkt voor mij nu denk ik wel beter dan helemaal vrij gelaten worden thuis achter een computer (mooi punt bedenk ik me nu om ook aan te geven wat ik wel en niet kan bij het uwv...).

Hoe dan ook, ik ben naar buiten geweest, heb goed ontbeten en geluncht, probeer voor mezelf te zorgen, maar verzand de laatste tijd veel te snel in bed met een tv of laptop. Schaam me dood, maar zo is het wel sinds eind vorige week. Ga zo wel weer koken :-)

En fijn dat je nog bij wat vriendinnen langs kunt ben een beetje jaloers. Oh, en ik roep al jaren dat ik zelf erwtensoep O+ O+ O+ wil maken (maar nog steeds niet gedaan). Dus als jij een superrecept hebt
pi_104678597
Zo ik kom hier ook weer eens buurten want het gaat weer eens ouderwets k*t.

Ik ben zo moe de laatste tijd weer; het liefst zou ik de hele dag in bed liggen. Als ik dat dan doe voel ik me weer enorm schuldig, dus dat schiet ook weer niks op.

Ook het op tijd opstaan blijft problematisch. De laatste tijd lukt het me weer niet om voor 13 uur mijn bed uit te komen. Soms twijfel ik wel eens of het ooit nog goed gaat komen.

Dat vind ik denk ik nog wel het meest nare van de depressie: die vermoeidheid en lusteloosheid. Ik voel me niet extreem somber of down, maar dat algehele gevoel van "waarom zou ik? het maakt toch allemaal niks uit" is zo frustrerend.

;(
  dinsdag 22 november 2011 @ 19:58:02 #167
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_104688120
nyota:
http://www.coquinaria.nl/recepten/bouillons/erwtensoep.htm
en bij ah verkopen ze kant en klare pakketten voor de groenten en erwten, dan moet je nog spek kopen, een stuk vlees met bot en rookworst :)
pi_104689844
even een kleine ego jompel!!

Ik had vanmiddag een workshop, en die vrouw die ik dan help, heeft een agenda gemaakt voor mij met kinder workshops, en ook nog andere workshops! Ik ben helemaal blij, en daarnaast heeft ze mij al gepolst voor het geven van basistaart workshops! Ik wordt er zo blij van, en bovenal heb ik van 14.00-18.15 "gewerkt" *O*
S. 2014
J. 2016
pi_104696348
Ik lees hier heel veel reacties over mensen die moe zijn of slecht slapen.
Dit heb ik de laatste tijd ook wel eens, niet altijd maar nog net iets te vaak.

Bij mij is het dan vooral dat ik heel erg moe ben, zoals vandaag als sinds 7 uur, en dan ga ik rond half 11/11 uur slapen en dan duurt het ongeveer een uur voordat ik slaap. Vervolgens word ik rond 5/6 uur 's nachts wakker en na een kwartiertje slaap ik dan weer verder.

Nu komt het probleem: Ik word compleet energieloos wakker terwijl ik opzich het aantal uren slaap dat nodig is haal. Hierdoor ben ik al heel vroeg op de dag heel moe maar eerder naar bed gaan werkt daarentegen ook niet. Erg frustrerend! Hebben jullie hier ook last van?

Egopost: Vandaag eens een positieve dag gehad op school (niet qua paniek helaas maar wel qua begrip enz.), ik wil alleen niet te vroeg juichen want je weet het maar nooit, maar voor nu dus een goed gevoel! Hopelijk is het niet zoals eerder valse hoop, we zullen zien :)
pi_104709062
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 21:56 schreef DolFijn94 het volgende:
Ik lees hier heel veel reacties over mensen die moe zijn of slecht slapen.
Dit heb ik de laatste tijd ook wel eens, niet altijd maar nog net iets te vaak.

Bij mij is het dan vooral dat ik heel erg moe ben, zoals vandaag als sinds 7 uur, en dan ga ik rond half 11/11 uur slapen en dan duurt het ongeveer een uur voordat ik slaap. Vervolgens word ik rond 5/6 uur 's nachts wakker en na een kwartiertje slaap ik dan weer verder.

Nu komt het probleem: Ik word compleet energieloos wakker terwijl ik opzich het aantal uren slaap dat nodig is haal. Hierdoor ben ik al heel vroeg op de dag heel moe maar eerder naar bed gaan werkt daarentegen ook niet. Erg frustrerend! Hebben jullie hier ook last van?

Beetje herkenbaar: ik houd nu een slaapdagboek bij en op zich haal ik iets van 6 a 7 uur slaap. Niet overdreven weinig zou je zeggen. Met inslapen heb ik helemaal geen probleem, soms wel met heel onrustig slapen (en dus ook wakker worden, maar wel weer verder slapen) en dan weer wakker rond 6 uur/half 7.
Als ik eerder naar bed ga, word ik over het algemeen op hetzelfde tijdstip wakker (dus dan slaap ik dus ietsje meer), maar ik word inderdaad ook doodmoe en somber wakker.

Heb je dit nu al lang?
pi_104709273
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 16:08 schreef Quickie_Brat het volgende:
Zo ik kom hier ook weer eens buurten want het gaat weer eens ouderwets k*t.

Ik ben zo moe de laatste tijd weer; het liefst zou ik de hele dag in bed liggen. Als ik dat dan doe voel ik me weer enorm schuldig, dus dat schiet ook weer niks op.

Ook het op tijd opstaan blijft problematisch. De laatste tijd lukt het me weer niet om voor 13 uur mijn bed uit te komen. Soms twijfel ik wel eens of het ooit nog goed gaat komen.

Dat vind ik denk ik nog wel het meest nare van de depressie: die vermoeidheid en lusteloosheid. Ik voel me niet extreem somber of down, maar dat algehele gevoel van "waarom zou ik? het maakt toch allemaal niks uit" is zo frustrerend.

;(
Dat klinkt niet fijn nee :N Ben je wel aan het werk, of aan de studie?
pi_104713229
Na wat rotdagen lijkt het nu weer ietsje beter, maar wel heel erg moe. Meestal op woensdag... Terwijl we toch vandaag maar heel rustig programma hebben.
Fake it till you make it...
  Moderator woensdag 23 november 2011 @ 14:13:32 #173
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_104717932
Ik heb hier al een hele tijd niet meer gepost maar het gaat op het moment niet zo goed met me dus ik laat maar weer eens van me horen :@ :W

Ik heb jarenlang citalopram geslikt tegen depressie en dat ging op een gegeven moment zo goed dat dit jaar besloten is om af te bouwen (en omdat ik 20 kilo was aangekomen :X) Van 40mg naar 30mg ging prima, ik werd weer wat vrolijker en zag het allemaal positief in. De tweede verlaging ging een stuk minder helaas: zwaar depressief. Samen met de psych vandaag besloten om over te stappen op andere medicatie, namelijk Bupropion (Zyban). Deze zou ook helpen met mijn ADD en leidt niet tot gewichtstoename. Iemand ervaring hiermee? Ik ken het alleen als een middel om te stoppen met roken, en laat ik dat nou al bijna 8 weken zijn :') Alsnog aan de hulpmiddelen _O-
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_104719226
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 14:13 schreef MaJo het volgende:
Ik heb hier al een hele tijd niet meer gepost maar het gaat op het moment niet zo goed met me dus ik laat maar weer eens van me horen :@ :W

Ik heb jarenlang citalopram geslikt tegen depressie en dat ging op een gegeven moment zo goed dat dit jaar besloten is om af te bouwen (en omdat ik 20 kilo was aangekomen :X) Van 40mg naar 30mg ging prima, ik werd weer wat vrolijker en zag het allemaal positief in. De tweede verlaging ging een stuk minder helaas: zwaar depressief. Samen met de psych vandaag besloten om over te stappen op andere medicatie, namelijk Bupropion (Zyban). Deze zou ook helpen met mijn ADD en leidt niet tot gewichtstoename. Iemand ervaring hiermee? Ik ken het alleen als een middel om te stoppen met roken, en laat ik dat nou al bijna 8 weken zijn :') Alsnog aan de hulpmiddelen _O-
Misschien dat je volplakken met nicotinepleisters straks ook blijkt te werken tegen depressies ;)

Maar balen zeg: ik heb er geen ervaring mee, maar ik hoop voor je dat het snel werkt...
pi_104720612
Vandaag goed gesprek gehad met maatschappelijk werkster. We gaan nu vooral focussen op dingen accepteren en verwerken van verleden. Dat ik er mag zijn, dat ik veel te bieden heb etc..
MW die ik nu heb is echt superaardig en heb bij haar een goed gevoel.
  Moderator woensdag 23 november 2011 @ 15:34:35 #176
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_104721073
Het medicijn wat ik ga slikken is trouwens Wellbutrin, bupropion is de familienaam :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_104722246
Ik heb autisme.

De specialist in autisme heeft heel lang met mij gepraat en er zijn heel veel testjes afgenomen.
En die man was er zeker van dat ik overduidelijk autistisch ben.

Oke dan. :o
Twiddel
pi_104722332
Blegh naast alle psychische shit bleek na het standaard bloedonderzoek dat je krijgt als je wordt opgenomen dat mijn suikerwaarde veel te hoog is en ik ws diabetes heb. Dat kan er ook nog wel bij...

Voel me de hele dag al rot en heb heel veel spanning in mijn lijf die er maar niet uit wil :( Kon ik maar even een potje janken :'(
  woensdag 23 november 2011 @ 23:47:11 #179
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_104745660
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 15:34 schreef MaJo het volgende:
Het medicijn wat ik ga slikken is trouwens Wellbutrin, bupropion is de familienaam :)
Die slik ik.
Ehm sja, eerst hielpen ze wel, maar ben uiteindelijk alsnog depressief geworden. Komt ook wel door omstandigheden op zich, dus kan het de meds niet perse aanrekenen.
Wat ik wel wil zeggen is dat ik het heel klote voor je vind dat t niet goed gaat met je. Het ging zo lekker al een tijdje.
Als ik weer achter mijn computer zit ipv mijn mobiel reageer ik nog wel wat uitgebreider.
Dikke knuffel!
pi_104749954
Murmeli: hoe is t gegaan gisteren??
  donderdag 24 november 2011 @ 09:44:25 #181
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_104751597
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 07:59 schreef Nyota het volgende:
Murmeli: hoe is t gegaan gisteren??
Heel erg goed! Ik word ineens serieus genomen en er wordt ineens gevraagd wat IK wil ipv opgelegd wat zij willen. Echt fijn. Meneer bedrijfsarts was ineens heel lief O+
En hij schrok nogal van hoe depressief ik ben :@
Lief dat je t vraagt.
pi_104752729
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2011 09:44 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Heel erg goed! Ik word ineens serieus genomen en er wordt ineens gevraagd wat IK wil ipv opgelegd wat zij willen. Echt fijn. Meneer bedrijfsarts was ineens heel lief O+
En hij schrok nogal van hoe depressief ik ben :@
Lief dat je t vraagt.
Tuurlijk vraag ik het! Ik weet hoe stressvol zoiets kan zijn. Maar fijn dat hij nu gewoon naar je heeft geluisterd. En wat was het dat hij nu wel inzag hoe je er aan toe was?
Je twijfelde toch of je moest vertellen hoe het ging: want als het slecht ging dat zou hij zeggen dat thuis zitten niet goed is, dus je beter weer kan gaan werken, en vertellen dat het wat beter gaat zou de waarheid niet zijn....
(ik vis naar tips voor mijn gesprek met de uwv-arts volgende week....).

Wat heb je nu verder met je afgesproken? En...hoe voel je je vandaag?
en hoe is het met de erwtensoep?
  donderdag 24 november 2011 @ 10:38:27 #183
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_104752851
Ik pb je even nyota.
een deel van wat besproken is vind ik niet zo geschikt voor op Fok.

qua tips (omdat die voor anderen ook nuttig kunnen zijn)
gewoon alles vertellen van hoe het gaat, hoe je je voelt. enige wat niet verstandig is, is om je psych af te kraken (dat heb ik eerder eens gedaan en dan willen zij zelf dingen gaan laten onderzoeken en dat trekt mij niet zo aan). Maar verder, hoe moeilijk het ook kan zijn, je nergens voor schamen en echt vertellen hoe het gaat ;)

ok verder per PB

oja erwtensoep: het gaat kut want ik moet nog aardappels hebben en die heb ik niet grrrrr! (dus ik moet douchen en naar buiten en ben daar veel te moe voor :@ )
  donderdag 24 november 2011 @ 16:29:25 #184
345748 StampertjeX
Vriendje van bambi <3
pi_104764308
Hebben jullie ook van die dagen dat je als je vrij bent van werk dat je dan de godganze dag op bank/bed ligt ?. Mijn vader doet dit al weken lang ik wordt er stapelgek van, al mijn moeder weg is ligt hij weer op de bank. Word er nu flauw van eigenlijk en ik durf er niks van te zeggen want ik ben volgens hem nog steeds zijn kleine meisje.

sorry ik moest mijn frustatie even kwijt :@
Maar stiekem toch meer een lurker.
pi_104764827
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 16:29 schreef StampertjeX het volgende:
Hebben jullie ook van die dagen dat je als je vrij bent van werk dat je dan de godganze dag op bank/bed ligt ?. Mijn vader doet dit al weken lang ik wordt er stapelgek van, al mijn moeder weg is ligt hij weer op de bank. Word er nu flauw van eigenlijk en ik durf er niks van te zeggen want ik ben volgens hem nog steeds zijn kleine meisje.

sorry ik moest mijn frustatie even kwijt :@
Herkenbaar.
Mijn vader ligt de hele dag in zijn bed en s'avonds gaat hij zuipen en blowen :') ;(
En je mag er niks van zeggen omdat je zijn kleine meisje bent en hij neemt je toch niet serieus.
:N
Twiddel
  donderdag 24 november 2011 @ 17:00:49 #186
345748 StampertjeX
Vriendje van bambi <3
pi_104765437
Inderdaad ja op dat zuipen en blowen na. Ik sta om kwart over 5 op om naar stage te gaan (zorg), en lig ik dan ook de rest van de middag op de bank ?, ik voel mij ook al een jaar slap en futloos en mij hoor je niet zeuren,
pi_104765514
Al ff niet bijgelezen, maar hoop dat iedereen het een in ieder geval een beetje goed gaat!
Hier weer ff en terugval, maja zal erbij horen gok ik.

Ik zie trouwens dat cafpow al ff niet gereageerd heeft... hoe is het met je?
pi_104766049
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 17:00 schreef StampertjeX het volgende:
Inderdaad ja op dat zuipen en blowen na. Ik sta om kwart over 5 op om naar stage te gaan (zorg), en lig ik dan ook de rest van de middag op de bank ?, ik voel mij ook al een jaar slap en futloos en mij hoor je niet zeuren,
Wie zeurt er dan wel? En slap en futloos staat toch nog niet gelijk aan een depressie?
  donderdag 24 november 2011 @ 17:28:42 #189
345748 StampertjeX
Vriendje van bambi <3
pi_104766486
Nee ik bedoel dus dat hij hele dagen op de bank ligt
pi_104766571
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 17:28 schreef StampertjeX het volgende:
Maarwat vind je daar precies erg aan?
Ik bedoel, hij doet toch niemand kwaad?

Niet naar bedoeld hoor :* ;)
Twiddel
pi_104767115
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 17:28 schreef StampertjeX het volgende:
Ik kan me voorstellen dat dat voor jou niet leuk is. Maar ik denk niet dat je vader er wel van geniet.
Natuurlijk moet je wel geprikkeld blijven als je depressief bent, anders krijg je te veel van die dagen. Je vader werkt nog wel toch begreep ik?

Het is moeilijk om zoiets te begrijpen als je het zelf niet mee hebt gemaakt, en dan nog is het bij iedereen verschillend.

Heb je al eens de tips voor de omgeving gelezen op de site van de depressievereniging?
  donderdag 24 november 2011 @ 17:52:20 #192
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_104767313
als ik zou kunnen slapen deed ik dat denk ik ook de hele dag hoor :)
heerlijk...niks voelen :D

ik voel me vandaag een beetje dubbel. ben heel somber en sip en verdrietig, nergens zin in, geen zin om te eten, dat een beetje.
en ik heb toch dingen gedaan en ben nu toch maar aan het eten. heb erwtensoep gemaakt vandaag (met enorme tegenzin, ik geloof dat ik wel 80x in mezelf heb gezegd dat ik niet moest stoppen) en ben dat dus nu aan het opeten (met tegenzin, al smaakt het goed)
heel raar. en vreemd. ik geloof dat ik het niet echt leuk vind :(
pi_104769187
Na een heel beroerde start van de week, ik kon alleen nog maar ;( , gaat het inmiddels weer wat beter. Ik begin volgende week met andere medicatie, ze zitten aan add te denken...
Fake it till you make it...
pi_104809160
Hoe is het met jullie?
Twiddel
pi_104809754
Hier gaat het erg wisselend. Heb van de week gehoord dat ik diabetes heb en ben daar natuurlijk erg van geschrokken. Maar moet daar nu ook weer allerlei onderzoeken voor ondergaan en gesprekken voeren. En pieker me suf natuurlijk. Dus dat is wel ff heftig!

Maar ga vanavond samen met vriendlief naar de Grote Improvisatieshow en mag in het weekeinde van 14-20 uur naar huis, dus dat is wel fijn :Y
pi_104809840
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 17:37 schreef Sylvana het volgende:
Hier gaat het erg wisselend. Heb van de week gehoord dat ik diabetes heb en ben daar natuurlijk erg van geschrokken. Maar moet daar nu ook weer allerlei onderzoeken voor ondergaan en gesprekken voeren. En pieker me suf natuurlijk. Dus dat is wel ff heftig!

Maar ga vanavond samen met vriendlief naar de Grote Improvisatieshow en mag in het weekeinde van 14-20 uur naar huis, dus dat is wel fijn :Y
Ik kan me voorstellen dat dat schrikken is.
Wel fijn dat je even naar huis mag! En dat je afleiding hebt.
Twiddel
  zaterdag 26 november 2011 @ 10:31:47 #197
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_104836692
ff een vraagje voor mensen die al langer/vaker depressief zijn (geweest).

ik ben al min of meer heel mn leven afentoe depressief (meer wel dan niet denk ik, weet het niet zeker) en sinds 3 jaar doe ik pogingen om er dmv antidepressiva vanaf te komen (en sinds 4 jaar loop ik bij de psych). Ik ben nu aan mijn 3e soort AD's en elke keer reageer ik er hetzelfde op: het werkt een paar maanden, en daarna stort ik weer in.

Heb ik dan gewoon de verkeerde soort AD's of betekent dat dat AD's bij mij geen zin hebben? hebben meer mensen dat? Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? maandag ga ik het sowieso aan de psychiatert vragen, maar ik dacht, als er mensen met ervaring hiermee zijn vind ik dat wel fijn om te weten.
pi_104836842
Geen ervaring mee, maar welke soorten heb je gehad? Er zijn er best veel...

• SSRI
• SNRI
• NRI
• NDRI
• Tricyclische AD's
• MAO-remmers

En dan nog meer, zoals bijvoorbeeld St. Janskruid en Lithium. Mogelijk zit het probleem bij jou ergens anders.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  zaterdag 26 november 2011 @ 10:44:24 #199
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_104836899
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 10:40 schreef Ewelina het volgende:
Geen ervaring mee, maar welke soorten heb je gehad? Er zijn er best veel...

• SSRI
• SNRI
• NRI
• NDRI
• Tricyclische AD's
• MAO-remmers

En dan nog meer, zoals bijvoorbeeld St. Janskruid en Lithium. Mogelijk zit het probleem bij jou ergens anders.
ik heb 2 ssri's gehad en die ik nu heb weet ik niet wat dat is. t is wellbutrin in ieder geval.
ik zal het eens vragen maandag. en ook maar voorstellen om een heel ander type te proberen ofzo.
grrr.... ik ben het echt zat dat depressieve gedoe.
pi_104836985
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 10:44 schreef Murmeli het volgende:

[..]

ik heb 2 ssri's gehad en die ik nu heb weet ik niet wat dat is. t is wellbutrin in ieder geval.
ik zal het eens vragen maandag. en ook maar voorstellen om een heel ander type te proberen ofzo.
grrr.... ik ben het echt zat dat depressieve gedoe.
Kijk anders in je bijsluiter, daar staat wel tot welke groep het behoort.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')