Ik slik het nu zo'n 4 maanden en het is wel minder geworden, in het begin was het wel heftig, maar nu valt het me gewoon op dat als k s'morgens op de bank mijn koffie drink, dat mijn beker nog al veel beweegt! Ik maak mij er verder geen zorgen over, maar ik was gewoon benieuwd of meer mensen dit herkennen.quote:Op zondag 20 november 2011 19:25 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ja, en ik ken er meer die het hebben. Hoe lang slik je nu?
Ik heb het ook ja. Vooral 'smorgens wat jij ook zegt, gaat een kop koffie nog wel eens moeilijk naar binnen.quote:Op zondag 20 november 2011 19:33 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik slik het nu zo'n 4 maanden en het is wel minder geworden, in het begin was het wel heftig, maar nu valt het me gewoon op dat als k s'morgens op de bank mijn koffie drink, dat mijn beker nog al veel beweegt! Ik maak mij er verder geen zorgen over, maar ik was gewoon benieuwd of meer mensen dit herkennen.
Goed dat je t gesprek met de psychiater aangaat!quote:Op zondag 20 november 2011 21:13 schreef Nyota het volgende:
Hmm, goed, dat stappen gisteren ging iets anders dan gepland, omdat die vriendin van me werd gebeld en toen meteen naar huis moest. Hierdoor in ieder geval niet te veel gedronken, maar vanmiddag nog wel de stad in geweest...
Verder gisteren een mail van m'n therapeute gekregen: ik had haar gemaild dat ik de afspraak met de psychiater wel een goed idee vond, omdat het slecht slapen maar aan houdt. Ze vond het een goed besluit en ga morgen meteen bellen. Vindt het wel een hele stap voor mezelf. Verder voel ik me een ontzettende, vluchtende kneus die nooit tot iets ga komen en doe het allemaal zelf....
@murmeli: hoe gaat het met jou vandaag: morgen naar de psych toch? Weet je al waar je t over wilt hebben??
ik doe het ff kort...quote:Op maandag 21 november 2011 15:31 schreef Nyota het volgende:
@drucilla: klinkt niet prettig: heb je nog instanties kunnen bellen en wat wijzer geworden?
@ Murmeli: hoe is het vandaag gegaan bij de psych? Heb je alles kunnen bespreken en hoe voel je je nu?
Ik heb zojuist een afspraak met de psychiater gemaakt voor over 2 weken. Ik hoop dat ik het haal: in die zin: ik heb vannacht weer zo slecht geslapen, het is niet leuk meer... Nog even volhouden dus...
Verder vandaag thuis wat voor het vrijwilligerswerk wat gedaan en op zich was dat wel even ok: weer even met iets bezig zijn. Jammer dat het dus thuis is. En dan volgende week naar het UWV en ondanks dat ik weet dat doomscenario's niet constructief zijn, ben ik toch wat huiverig.
Eigenlijk weet ik soms niet hoe ik me voel: misschien kan ik ook gewoon weer best werken en moet ik mezelf gewoon even een schop geven en me eens echt inspannen en niet zo snel opgeven. Ofzo.
Ok, voordat ik weer verzand in m'n gedachten, ga ik de mist maar even in...
Heel goed joh! Gaat het nu beter met de structuur? En schoenen kopen: dat is het beste medicijn voor elke vrouw voor wat dan ook... Weg met die pillen, wij willen schoenen!!!quote:Op dinsdag 22 november 2011 11:52 schreef Sylvana het volgende:
Na een slechte dag gisteren gaat het vandaag wel lekkerVanochtend was er 1 uur creatief/ontspanning. Daarna ben ik even de stad in geweest. Heb nieuwe enkellaarsjes met een sleehak gekocht en nog wat spullen voor strijkkralen. Ging best goed in mijn eentje
Vanmiddag gaan we naar de bieb, dus dat is ook wel leuk. En het leukste nieuws van allemaal is dat ik elke dag van half 5 tot 8 uur naar huis mag en daar mag eten![]()
![]()
Goed om even iets van je te horen, al is het maar kort...quote:Op dinsdag 22 november 2011 12:14 schreef Murmeli het volgende:
[..]
ik doe het ff kort...
maar ik voel me denk ik een beetje net als jij. als ik niet denk gaat het wel, maar doemscenario's enzo zijn hier ook aanwezig. morgen weer naar de bedrijfsarts
en de psych stelde voor om mij over te hevelen van de adhd afdeling naar een andere afdeling bij psyQ omdat ik nu meer last heb van andere klachten dan van mijn adhd.
ik heb liever een psych die het gehele plaatje aankan, dus ik denk dat ik maar weer iemand anders ga zoeken. dicht bij huis ook ofzo....
ja, behoorlijk!quote:Op dinsdag 22 november 2011 12:18 schreef Nyota het volgende:
[..]
Goed om even iets van je te horen, al is het maar kort...
Veel succes bij de bedrijfsarts, laat je niet gek maken door hem. En wel vervelend van je psych: aan de ene kant fijn dat er een groot team is waardoor je gemakkelijk bij iemand anders terecht kan, anderszijds kan ik me voorstellen dat je juist graag bij een en dezelfde persoon blijft.
Weet zij anders niet iemand buiten psyQ die wel meer dit gehele plaatje aan kan?
En ik denk dat we allebei qua gevoel nu op dezelfde lijn zitten: numb, bleh en tja...
dat klinkt niet zo goed nee...nog enig idee waarom je je weer zo bent gaan voelen? Wou dat ik iets voor je kan doen (soort manke die de kreupele wil helpen...). Wanneer heb je weer een nieuwe afspraak met je psych (waar en bij wie dan ook?)quote:Op dinsdag 22 november 2011 13:16 schreef Murmeli het volgende:
[..]
ja, behoorlijk!
afgelopen dagen druk geweest en nou zit ik alleen (waar ik ook enorme behoefte aan heb) en dan moet ik zo vechten om me niet enorm depressief te gaan voelenik vind er geen hol meer aan, kannie wachten tot dat kutleven voorbij is
(niet dat ik mezelf wat zou aandoen ofzo, maar gewoon, ben er wel klaar mee)
ja, ik weet hoe het komt, ben weer na gaan denken over werken enzo. ben echt heel erg bezorgd over de toekomst. en over de arbo morgen.quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:48 schreef Nyota het volgende:
[..]
dat klinkt niet zo goed nee...nog enig idee waarom je je weer zo bent gaan voelen? Wou dat ik iets voor je kan doen (soort manke die de kreupele wil helpen...). Wanneer heb je weer een nieuwe afspraak met je psych (waar en bij wie dan ook?)
Ik heb zelf ook echt een k-dag. Wel naar buiten geweest etc, maar nu weer thuis en wil gewoon in bed liggen en niets doen. Weg van alles zijn, terwijl ik echt nog wat vrijwilligersdingen wilde gaan doen... Lijkt wel alsof het me niets doet dat ik m'n eigen ruiten in gooit, maar toch erover zeuren... Pfff. En dat lief zijn voor mezelf lukt me ook nog niet zo goed.
Oh ja, daar over na denken ken ik ja: is echt ontzettend kut. Heb jij dat ook met fases heel erg?quote:Op dinsdag 22 november 2011 15:20 schreef Murmeli het volgende:
[..]
ja, ik weet hoe het komt, ben weer na gaan denken over werken enzo. ben echt heel erg bezorgd over de toekomst. en over de arbo morgen.
psych zie ik morgen bij mn adhd groepje, ik heb een andere psychiatert dan eerst, die zie ik maandag, en 5 dec geloof ik dat ik mijn eigen psych weer zie. ik denk dat ik morgen de bedrijfsarts maar ga smeken om me even met rust te laten, misschien dat ik me dan beter voel.
balen van jouw k-dag! is er niet een heel klein dingetje van je werk dat je kunt doen? of iets anders kleins? dat je je toch soort van nuttig voelt? en dan daarna kan je misschien ipv in bed gaan liggen voor de tv gaan zitten met een dvdtje. als je dat leuk vindt. of een boek, of als je huisdieren hebt, met je huisdieren. dan heb je jezelf toch een beetje overwonnen en hoef je ook niet al teveel van jezelf. tenminste zo probeer ik mijn dagen een beetje te slijten
ik heb net boodschappen gedaan en spullen gekocht om erwtensoep te gaan maken. hopelijk heb ik daar vanavond of morgen zin in ofzo. ik ben gek op erwtensoep
ik ga nu ff bij een vriendin langs (heel ff maar denk ik) en daarna misschien bij een andere vriendin, die ook niet lekker in haar vel zit en bij haar voel ik me altijd enorm relaxed.
Beetje herkenbaar: ik houd nu een slaapdagboek bij en op zich haal ik iets van 6 a 7 uur slaap. Niet overdreven weinig zou je zeggen. Met inslapen heb ik helemaal geen probleem, soms wel met heel onrustig slapen (en dus ook wakker worden, maar wel weer verder slapen) en dan weer wakker rond 6 uur/half 7.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:56 schreef DolFijn94 het volgende:
Ik lees hier heel veel reacties over mensen die moe zijn of slecht slapen.
Dit heb ik de laatste tijd ook wel eens, niet altijd maar nog net iets te vaak.
Bij mij is het dan vooral dat ik heel erg moe ben, zoals vandaag als sinds 7 uur, en dan ga ik rond half 11/11 uur slapen en dan duurt het ongeveer een uur voordat ik slaap. Vervolgens word ik rond 5/6 uur 's nachts wakker en na een kwartiertje slaap ik dan weer verder.
Nu komt het probleem: Ik word compleet energieloos wakker terwijl ik opzich het aantal uren slaap dat nodig is haal. Hierdoor ben ik al heel vroeg op de dag heel moe maar eerder naar bed gaan werkt daarentegen ook niet. Erg frustrerend! Hebben jullie hier ook last van?
Dat klinkt niet fijn neequote:Op dinsdag 22 november 2011 16:08 schreef Quickie_Brat het volgende:
Zo ik kom hier ook weer eens buurten want het gaat weer eens ouderwets k*t.
Ik ben zo moe de laatste tijd weer; het liefst zou ik de hele dag in bed liggen. Als ik dat dan doe voel ik me weer enorm schuldig, dus dat schiet ook weer niks op.
Ook het op tijd opstaan blijft problematisch. De laatste tijd lukt het me weer niet om voor 13 uur mijn bed uit te komen. Soms twijfel ik wel eens of het ooit nog goed gaat komen.
Dat vind ik denk ik nog wel het meest nare van de depressie: die vermoeidheid en lusteloosheid. Ik voel me niet extreem somber of down, maar dat algehele gevoel van "waarom zou ik? het maakt toch allemaal niks uit" is zo frustrerend.
Misschien dat je volplakken met nicotinepleisters straks ook blijkt te werken tegen depressiesquote:Op woensdag 23 november 2011 14:13 schreef MaJo het volgende:
Ik heb hier al een hele tijd niet meer gepost maar het gaat op het moment niet zo goed met me dus ik laat maar weer eens van me horen![]()
Ik heb jarenlang citalopram geslikt tegen depressie en dat ging op een gegeven moment zo goed dat dit jaar besloten is om af te bouwen (en omdat ik 20 kilo was aangekomen) Van 40mg naar 30mg ging prima, ik werd weer wat vrolijker en zag het allemaal positief in. De tweede verlaging ging een stuk minder helaas: zwaar depressief. Samen met de psych vandaag besloten om over te stappen op andere medicatie, namelijk Bupropion (Zyban). Deze zou ook helpen met mijn ADD en leidt niet tot gewichtstoename. Iemand ervaring hiermee? Ik ken het alleen als een middel om te stoppen met roken, en laat ik dat nou al bijna 8 weken zijn
Alsnog aan de hulpmiddelen
Die slik ik.quote:Op woensdag 23 november 2011 15:34 schreef MaJo het volgende:
Het medicijn wat ik ga slikken is trouwens Wellbutrin, bupropion is de familienaam
Heel erg goed! Ik word ineens serieus genomen en er wordt ineens gevraagd wat IK wil ipv opgelegd wat zij willen. Echt fijn. Meneer bedrijfsarts was ineens heel liefquote:
Tuurlijk vraag ik het! Ik weet hoe stressvol zoiets kan zijn. Maar fijn dat hij nu gewoon naar je heeft geluisterd. En wat was het dat hij nu wel inzag hoe je er aan toe was?quote:Op donderdag 24 november 2011 09:44 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Heel erg goed! Ik word ineens serieus genomen en er wordt ineens gevraagd wat IK wil ipv opgelegd wat zij willen. Echt fijn. Meneer bedrijfsarts was ineens heel lief![]()
En hij schrok nogal van hoe depressief ik ben![]()
Lief dat je t vraagt.
Herkenbaar.quote:Op donderdag 24 november 2011 16:29 schreef StampertjeX het volgende:
Hebben jullie ook van die dagen dat je als je vrij bent van werk dat je dan de godganze dag op bank/bed ligt ?. Mijn vader doet dit al weken lang ik wordt er stapelgek van, al mijn moeder weg is ligt hij weer op de bank. Word er nu flauw van eigenlijk en ik durf er niks van te zeggen want ik ben volgens hem nog steeds zijn kleine meisje.
sorry ik moest mijn frustatie even kwijt
Wie zeurt er dan wel? En slap en futloos staat toch nog niet gelijk aan een depressie?quote:Op donderdag 24 november 2011 17:00 schreef StampertjeX het volgende:
Inderdaad ja op dat zuipen en blowen na. Ik sta om kwart over 5 op om naar stage te gaan (zorg), en lig ik dan ook de rest van de middag op de bank ?, ik voel mij ook al een jaar slap en futloos en mij hoor je niet zeuren,
Maarwat vind je daar precies erg aan?quote:Op donderdag 24 november 2011 17:28 schreef StampertjeX het volgende:
Nee ik bedoel dus dat hij hele dagen op de bank ligt
Ik kan me voorstellen dat dat voor jou niet leuk is. Maar ik denk niet dat je vader er wel van geniet.quote:Op donderdag 24 november 2011 17:28 schreef StampertjeX het volgende:
Nee ik bedoel dus dat hij hele dagen op de bank ligt
Ik kan me voorstellen dat dat schrikken is.quote:Op vrijdag 25 november 2011 17:37 schreef Sylvana het volgende:
Hier gaat het erg wisselend. Heb van de week gehoord dat ik diabetes heb en ben daar natuurlijk erg van geschrokken. Maar moet daar nu ook weer allerlei onderzoeken voor ondergaan en gesprekken voeren. En pieker me suf natuurlijk. Dus dat is wel ff heftig!
Maar ga vanavond samen met vriendlief naar de Grote Improvisatieshow en mag in het weekeinde van 14-20 uur naar huis, dus dat is wel fijn
ik heb 2 ssri's gehad en die ik nu heb weet ik niet wat dat is. t is wellbutrin in ieder geval.quote:Op zaterdag 26 november 2011 10:40 schreef Ewelina het volgende:
Geen ervaring mee, maar welke soorten heb je gehad? Er zijn er best veel...
• SSRI
• SNRI
• NRI
• NDRI
• Tricyclische AD's
• MAO-remmers
En dan nog meer, zoals bijvoorbeeld St. Janskruid en Lithium. Mogelijk zit het probleem bij jou ergens anders.
Kijk anders in je bijsluiter, daar staat wel tot welke groep het behoort.quote:Op zaterdag 26 november 2011 10:44 schreef Murmeli het volgende:
[..]
ik heb 2 ssri's gehad en die ik nu heb weet ik niet wat dat is. t is wellbutrin in ieder geval.
ik zal het eens vragen maandag. en ook maar voorstellen om een heel ander type te proberen ofzo.
grrr.... ik ben het echt zat dat depressieve gedoe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |