abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 november 2011 @ 10:21:44 #51
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_104310258
Het was trouwens wel een hele fijne droom evengoed, ondanks de rare locatie. :@ Alleen hij/zij en ik en totaal geen paniek ofzo, ik ving het gewoon heel rustig en beheerst op. Ik geloof ook dat ik op de wc was gaan zitten om alleen te zijn en in alle rust te baren... :@
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_104310371
Clauwhee beetje late reaktie van mij, maar spannend joh! Raar idee lijkt me dat het er misschien 2 zijn/waren :*

Ben ik ook weer :)
Met Sjakie in mijn buik.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † zondag 13 november 2011 @ 10:40:01 #53
37843 lady-wrb
kortaf
pi_104310467
HE SJAKIE! kom eens buiten spelen!
pi_104310550
Clauw, spannend hoor.. misschien 2 O+.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_104311021
Kunnen de mensen die nu uit de OP zijn gehaald, omdat ze hier minder/ niet meer posten er niet terug in? Het gaat veel te hard zo. :o

Morgen hebben we de intake van kraamzorg. Denk dat het allemaal wel voor zich spreekt, maar misschien dat jullie nog zeggen: daar moet je aan denken/ dat moet je overleggen? :?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_104311367
Soempie, veel dingen moet je toch ook regelen met de kraamverzorgster zelf straks. Ik zou het lekker op je af laten komen. Ze zijn evt later ook nog wel bereikbaar ;)
pi_104311514
Even een egopost zonder bij te lezen. Vraagje, als je elk kwartier een harde buik hebt terwijl je gewoon rustig op de bank zit, e die harde buiken gaan gepaard met een soort menstruatiekramp die een stukje heftige is dan (in mijn geval) een maand of 8 geleden, is dat dan voorwerk?

Ik ben een beetje nerveus als ik eerlijk ben...
pi_104311599
SB, het zou kunnen, of indalingsweeen. Meestal wordt het dan wel minder, of verdwijnt het als je onder de douche gaat staan.
Maar als het niet wegtrekt en je twijfelt, kun je altijd je VK even bellen vanmiddag?
  zondag 13 november 2011 @ 11:43:30 #59
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_104311611
Zou kunnen SB, iedereen ervaart voorwerk/weeen etc weer anders... Bij nervositeit altijd even de VK bellen...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_104311702
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 11:43 schreef Deepfreeze het volgende:
SB, het zou kunnen, of indalingsweeen. Meestal wordt het dan wel minder, of verdwijnt het als je onder de douche gaat staan.
Maar als het niet wegtrekt en je twijfelt, kun je altijd je VK even bellen vanmiddag?
Ik loop bij een gyn en heb gewoon geen zin om naar het zkh te gaan. Ik maak me ook geen zorgen ofzo, vind het alleen spannend, op een leuke manier.
pi_104311792
*O* voor de mijlpalen!

Bitterend have a nice day! Volgende keer zal de familie de aandacht dan wel ergens anders hebben ;)

Enne thanx meiden. Bodpa, ik was wel ff beduusd ja. M'n O+ stuitert sindsdien, hij zou het geweldig vinden. Maar omdat er zoveel verschil in zat (vond ik) en die ene zo duidelijk klopte en de ander we het niet echt weten, hou ik een grote slag om de arm.
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_104311820
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2011 11:47 schreef SummerBreeze het volgende:
Ik loop bij een gyn en heb gewoon geen zin om naar het zkh te gaan. Ik maak me ook geen zorgen ofzo, vind het alleen spannend, op een leuke manier.
Oja, is ook zo, sorry.. Heb je de douche geprobeerd?
Sommigen hebben ook helemaal geen voorwerk, en anderen zijn weken aan het rommelen..
pi_104311910
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 11:52 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Oja, is ook zo, sorry.. Heb je de douche geprobeerd?
Sommigen hebben ook helemaal geen voorwerk, en anderen zijn weken aan het rommelen..
Geeft niet, ik vind het alleen maar lief dat je meedenkt. Douche al geprobeerd ja (gisteravond). Dat verlichte het gevoel van de grapjes wel, maar de harde buiken bleven. Ik ben nu ook niet thuis, dus ff snel onder de douche springen zit er nu ook niet in.
pi_104312097
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 11:17 schreef Soempie het volgende:
Kunnen de mensen die nu uit de OP zijn gehaald, omdat ze hier minder/ niet meer posten er niet terug in? Het gaat veel te hard zo. :o

Morgen hebben we de intake van kraamzorg. Denk dat het allemaal wel voor zich spreekt, maar misschien dat jullie nog zeggen: daar moet je aan denken/ dat moet je overleggen? :?
Ach meid, je staat pas op de kalender voor volgend jaar! Dat duurt nog heeeeel lang O-) :X

Ik vond de intake van de kraamzorg vooral een hele grote hoeveelheid informatie. Heb daarna nog wel een paar vragen gemaild die ik vergeten wat te stellen. Belangrijkste vond ik om te weten hoe de routing is (wanneer waarheen bellen) en wat de kraamzorg ongeveer doet. Rest zien we dan wel.
  zondag 13 november 2011 @ 12:05:04 #65
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_104312114
SB, je weet dat je ook gewoon naar de verloskamers kunt bellen als er iets is he? Tenminste dat is hier wel zo, dan krijg je de afdelingsVK van de dag aan de lijn en kun je overleggen.

Maar als je je verder geen zorgen maakt zou ik het inderdaad maar gewoon zo laten, afwachten maar ;)
  zondag 13 november 2011 @ 12:31:49 #66
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104312783
Nou ik weet wel dat als ik veel harde buiken heb zonder dat ik iets doe, dat ik dan mijn VK moet bellen. Zeker als die gepaard zouden gaan met krampen. Gewoon omdat ze dan op de hoogte is an kan beslissen wat er mee moet gebeuren.
  zondag 13 november 2011 @ 12:32:02 #67
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104312786
Wauw Clau! Dat zou wat zijn zeg!
pi_104312857
quote:
2s.gif Op zondag 13 november 2011 12:31 schreef Asyniur het volgende:
Nou ik weet wel dat als ik veel harde buiken heb zonder dat ik iets doe, dat ik dan mijn VK moet bellen. Zeker als die gepaard zouden gaan met krampen. Gewoon omdat ze dan op de hoogte is an kan beslissen wat er mee moet gebeuren.
Hier idem. Bellen kan altijd toch.
  zondag 13 november 2011 @ 12:41:08 #69
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104313008
Hier is er weer eentje aan het ploppen in mijn buik O+
Dát vind ik nou zo bijzonder aan zwanger zijn. Dat je op de bank zit en je bent de enige op de hele wereld die dat geplop voelt O+
Vannacht werd er tegen broerlief geschopt alsof beeb wilde zeggen: ophoepelen, 's nachts is het míjn mama ;)
En ik ben gewoon verbaasd dat ik alweer bijna op de helft ben! :o

evenstar, hoe is het bij jou?
  zondag 13 november 2011 @ 12:42:39 #70
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_104313055
--> terug van verjaardag.

Spannend SB!

Kraamzorg intake gaat dit keer telefonisch bij mij heb ik begrepen. Omdat het de tweede is. Ik dacht eerst steeds dat ik dezelfde kraamverzorgende als vorige keer wilde aanvragen, maar toch maar besloten om t gewoon af te wachten. Ze was wel heel lief enzo, maar er zullen vast veel meer lieve zijn. En die hebben misschien net weer wat andere tips. Vooral ivm bv. Daar heeft ze me dan weer niet zo geweldig mee geholpen. Ging de hele tijd Jesper aanleggen, terwijl ik dat best zelf kon. Dus ben benieuwd hoe een ander daarmee omgaat. En dit keer zou ik er zeker wat van zeggen, hoor. Niemand hoeft dat hoofdje tegen m'n tiet aan te duwen :{w .
pi_104314928
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2011 11:55 schreef SummerBreeze het volgende:
Geeft niet, ik vind het alleen maar lief dat je meedenkt. Douche al geprobeerd ja (gisteravond). Dat verlichte het gevoel van de grapjes wel, maar de harde buiken bleven. Ik ben nu ook niet thuis, dus ff snel onder de douche springen zit er nu ook niet in.
Hoop dat de grapjes ( ;)) snel weer rustig worden! Maar als het gisteravond al bezig was, dan zou ik in de loop van de middag even bellen?

Fee-nix, ik dacht ook dat het telefonisch zou, maar hangt van je verzekering af. De mijne bleek een 2e huisbezoek toch te vergoeden. Was de kraam ook al verbaasd over, net als het gratis kraampakket zonder aanvullende verzekering.
Hier wel gevraagd naar de oude kraam, maar die was waarschijnlijk al met pensioen ;)
pi_104315203
Kraamintake is hier ook telefonisch gedaan. Wel door dezelfde mevrouw die hier voor Hannah op intake kwam. Ze herinnerde zich mij nog :)

Kyara, je vroeg nog naar de frambozenbladthee. Hij is sinds gisteren binnen en hij smaakt lekker :9 Beetje rokerig, maar daar houd ik wel van (in thee).
pi_104316758
Zo, ben weer thuis. Sinds de eerste autokilometer geen harde buik meer gehad. Ik denk dat ik door de spanning de harde buiken zelf in stand hield ofzo. Autorijden zorgt bij mij altijd voor ontspanning en dat heeft nu ook gewerkt. Nu zit ik lekker op de bank in mijn slobberbroek en -trui, teentje over me heen en kat op schoot mee te kijken met hoe mijn vent een nieuw computerspel aan het spelen is. Lekkere luie zondagmiddag dus.

Dames, wel heel lief dat jullie meedenken en als het gerommel de kop weer opsteekt bel ik inderdaad de verloskamers even :*
  zondag 13 november 2011 @ 15:26:24 #74
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_104318094
Fijn dat het 'gerommel' opgehouden is SB! En gewoon bellen als je het niet vertrouwd!

Hier is het wel kassa momenteel... Menstruatieachtige kramp, drukke Draak die voelbaar EN zichtbaar naar beneden aan het wurmen is, kortom, ik vermoed dat hij/zij weer verder aan het indalen is.

Soempie, hier vorige week intake gehad, op zich werd mij wel alles duidelijk uitgelegd.
Ik haar ze wel gevraagd op te schrijven wat de belprocedures zijn voor zowel thuisbevallen als zkh-bevallen. Zodat, mocht ik het om onverklaarbare redenen niet meer weten, we het altijd nog ergens terug kunnen vinden.
pi_104318465
SB, fijn inderdaad dat je nu lekker kunt ontspannen en dat het weer rustig is. Die tip van de douche is ook een goede.

De procedure met betrekking tot het bellen is ook mijn belangrijkste vraag. :Y Ik zie er best tegenop trouwens. Onzeker of alles wel genoeg in orde is voor de kraamzorg straks en een vreemd iemand in huis zorgt nog steeds voor wat eh stress ofzo. Die laatste zin in de post van Fee-nix ook. :D Bij mij zit het: 'zelf doen' er echt zo ingebakken. Hoop dat er in elk geval iemand komt die dat ook in de gaten heeft en niks op gaat dringen.

Stom he, de bevalling, daarvan denk ik: och, dat komt echt wel goed...maar dan die kraamperiode erna. :X
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_104319000
hier hebben ze een heel boekwerk achtergelaten plus visitekaartje met alle telefoonnummers. Alles is dus rustig na te lezen. Wat betreft de kraamperiode heb ik dus wel zoiets van, als ik het nr gebeld heb gaat de rest ook wel goed komen....
pi_104320666
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 10:19 schreef Deepfreeze het volgende:
Marjolijntje, fijn de 7 weken! *O*
Fee-nix 29 weken! *O*
En deepfreeze 34 weken! :P

Bitterend, nog een fijne dag met de familie!

Xaban, fijn dat je het hartje gehoord hebt. Inmiddels ook alweer gevoeld?
Hoever zijn jullie eigenlijk?
Donderdag was het 29+5, dus nu net 30 weken :)

Hebben jullie ervaringen met een 'baby luisteraar', ik wil een apparaat kopen om het hartje te luisteren, echter schijnt dat sommige goed zijn en dat je bij sommige helemaal niks kan horen.
pi_104320777
Ik heb deze hier gekocht destijds, prima ding. Vanaf een week of 11 kon ik Leia's hartje destijds goed horen :Y Er zit bij deze ook gel :)
  zondag 13 november 2011 @ 16:53:23 #79
348178 NotTheSame
pi_104320853
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 16:48 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Donderdag was het 29+5, dus nu net 30 weken :)

Hebben jullie ervaringen met een 'baby luisteraar', ik wil een apparaat kopen om het hartje te luisteren, echter schijnt dat sommige goed zijn en dat je bij sommige helemaal niks kan horen.
Een Angelsounds ofzo?
Wij hebben er geen, maar ik zou zelf zo'n ding rond deze termijn niet meer kopen. Ik weet niet of jij/je vrouw de kleine goed kan voelen, maar ik ben nu 33 weken en hier zien en voelen we onze Draak duidelijk bewegen. En als je weet hoe de kleine in haar buik ligt, maar je zou ook kunnen proberen met je oor op haar buik te gaan liggen. Als (8> dat bij mij doet (en op de juiste plaats ligt) kan hij gewoon door m'n buikwand zijn/haar hartje horen.
pi_104320877
Ik heb ook zo'n angelsounds. 2e hands via FOK!

Vooral in het begin vond ik dat heel prettig en nu luister ik ook af en toe nog wel als ik de kleine een tijdje niet heb gevoeld (in mijn geval is 3 uur niks voelen al vrij lang :') )

Ik gebruik trouwens gewoon massageolie er bij en dat werkt ook prima.

Edit: wat NTS zegt, voor die paar weken is het misschien een beetje zonde.
pi_104321098
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 16:51 schreef Orea het volgende:
Ik heb deze hier gekocht destijds, prima ding. Vanaf een week of 11 kon ik Leia's hartje destijds goed horen :Y Er zit bij deze ook gel :)
Via Google kom ik overal deze tegen inderdaad, je kan het hartje dus hiermee goed horen.

Het is meer voor mijn vrouw, zij is al snel ongerust als de baby niet beweegt, zo een apparaat zal haar dus wel goed doen :) Thanks all! Gelijk bestellen..
  zondag 13 november 2011 @ 17:01:19 #82
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_104321146
Ik vond het heel prettig Angelsounds te hebben, wanneer je je beeb even al niet gevoeld hebt, kan je jezelf geruststellen. Goed opletten waar de vk luistert, dan heb je vaak de hartslag zo te pakken.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  zondag 13 november 2011 @ 17:06:02 #83
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_104321328
Hier wat voorwerk denk ik ( beetje menstruatiekrampen zeg maar.. )

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop echt heel hard dat t wat ontsluiting gaat geven ( al is t maar 1 cm )
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_104321374
Oh spannend evenstar. Ik hoop het voor je! Sowieso nog maar een paar nachtjes slapen!

HIer al een paar dagen een hele zure vieze smaak in mijn mond waartegen niks helpt. Zal wel door het maagzuur komen maar vies is het wel :r
  zondag 13 november 2011 @ 17:13:08 #85
348178 NotTheSame
pi_104321575
quote:
17s.gif Op zondag 13 november 2011 17:07 schreef Kyara het volgende:
Oh spannend evenstar. Ik hoop het voor je! Sowieso nog maar een paar nachtjes slapen!

HIer al een paar dagen een hele zure vieze smaak in mijn mond waartegen niks helpt. Zal wel door het maagzuur komen maar vies is het wel :r
We all love Antagel O+ _O- !

Evenstar, spannuunnddd!!!
pi_104321654
Evenstar, ik hoop het met je mee! Dat zou wel heel erg mooi zijn :)

Ik was gisteren dus ziek en vandaag niet meer, maar het voelt ineens zo rustig in mijn lichaam na alle krampen en gedoe van gisteren :') nu ben ik steeds in mijn borsten aan het prikken omdat ik ze niet constant voel :') is dat erg of wat :@
  zondag 13 november 2011 @ 17:18:56 #87
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_104321763
Orea het is echt echt zoooooo!!! O+
  zondag 13 november 2011 @ 17:19:33 #88
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_104321771
Oe evenstar! Ik hoop ook voor je dat het wat doet.

Orea, herkenbaar hoor: toen ik net zwanger was had ik best last van krampen in het begin. Vond ik vervelend, want werd er wel wat onzeker van (omdat het zo menstruatie-achtig voelt). Maar toen er na een paar dagen geen kramp meer te bespeuren was werd ik daar weer onzeker van :').
pi_104321940
Heb ook de Angelsounds besteld, krijg ik morgen binnen als 't goed is! Ben benieuwd.

Evenstar, spannend!!

Fee-nix/Orea; had ik idd ook, in het begin veel krampen etc en na oefeningen fysio voelde ik dat allemaal niet meer, werd ik ook wel wat onzeker van.

snachts voel ik de liging van de bm goed, en das ook fijn om te voelen, wordt vaak ook wakker met mn hand op mn onderbuik :? :@
pi_104321945
Evenstar, spannend! Al is er maar een start inderdaad!

Orea, herkenbaar. En dan inderdaad doorprikken in je borst, totdat ze echt pijnlijk aanvoelen van het prikken, en niet van de zwangerschap :P

Xaban, mijn zusje zweert bij de angelsound. Maar hier is muppet meestal wel wakker te krijgen. Net 3 spekjes op (rest sint maarten). En de kleine verwerkt het direct, de kleine stuiterbal. Meestal is wat suiker wel een oplossing als het iets te rustig is naar mijn zin.
pi_104322077
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 11:17 schreef Soempie het volgende:

Nee! :6 ik ben er over een week wel klaar voor! deze week nog laatste wasjes draaien enzo en vanaf volgende week zaterdag wil ik wel 8-)
het begint toch wel oncomfortabel te worden :@

evenstar ik hoop echt dat de voorwerk wat voor jou oplevert!! :Y
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 13 november 2011 @ 17:40:34 #92
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104322549
evenstar, spannend! Ik hoop ook dat het je wat oplevert :Y
pi_104323315
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 17:28 schreef bitterend het volgende:

[..]

Nee! :6 ik ben er over een week wel klaar voor! deze week nog laatste wasjes draaien enzo en vanaf volgende week zaterdag wil ik wel 8-)
het begint toch wel oncomfortabel te worden :@

evenstar ik hoop echt dat de voorwerk wat voor jou oplevert!! :Y
Ik wist dat je zou reageren. _O- Met de campange: die kan er wel uit, want die zien we nooit. :D ;) En nu ben je de derde in het lijstje! En het is zo eind november. O+

Xaban, m'n man kan de hartslag ook gewoon zonder hulpmiddel horen. Waar je ook nog aan kan denken is een wc-rolletje, maar volgens mij heb je al besteld. En met die angelsound kan je vrouw het natuurlijk zelf horen. :)

Ik voel de baby trouwens het best als ik in bad ga zitten en het water langzaam omhoog komt. Dan zie je ook heel duidelijk de billen heen en weer gaan. :D

Evenstar, nu ben ik wel benieuwd naar wanneer je bent uitgerekend? Hoop dat het voorwerk is en dat het wat oplevert.
  zondag 13 november 2011 @ 18:26:46 #94
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_104323974
Ik heb ook het verzoek gekregen te bevallen, want mijn man wil vakantie. :P Maar het moet wel pas morgenochtend beginnen, want hij wil wel nog slapen... :')
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zondag 13 november 2011 @ 18:40:37 #95
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_104324478
Soempie 30 nov. Maar als ik woensdag inleidbaar ben gaan ze inleiden ivm middenrifbreuk en de helse pijn erbij.. Of een KS plannen..
pi_104326243
:W zwangeren

Ook voor jullie vast leuk: vanavond om 19.40 de eerste afl van Breingeheim op Nederland 2 :) Over invloeden op het brein van je ongeboren baby.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 13 november 2011 @ 19:31:14 #97
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_104326288
tnx vanyel!! Ik ga meteen effe zappen...
  zondag 13 november 2011 @ 19:57:29 #98
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_104327477
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 18:40 schreef _evenstar_ het volgende:
Soempie 30 nov. Maar als ik woensdag inleidbaar ben gaan ze inleiden ivm middenrifbreuk en de helse pijn erbij.. Of een KS plannen..
Dam wordt mijn Eva 4! Mooie dag dus
pi_104327712
Evenstar, dan gaan we woensdag misschien samen he :)
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  zondag 13 november 2011 @ 20:04:56 #100
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_104327853
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2011 19:30 schreef Vanyel het volgende:
:W zwangeren

Ook voor jullie vast leuk: vanavond om 19.40 de eerste afl van Breingeheim op Nederland 2 :) Over invloeden op het brein van je ongeboren baby.
Voor de dames die 'm niet op hebben staan... Het is echt heel erg interessant...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')