abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104289146
Ik heb in mijn leven wel eens vrouwen gesproken die soms van jongs af aan mishandeld zijn geweest door ouders, broers, klasgenoten ed.

Vreselijke verhalen vaak, maar wat ik dan vaak niet begrijp, is dat als zij ouder zijn vaak weer vriendjes hebben die hun uiteindelijk ook weer bont en blauw slaan/verkrachten/emotioneel mishandelen etc.

Heeft dit verschijnsel een naam? Ik geloof niet dat " Stockholm" syndroom hierbij past. En waarom herkennen ze dit soort types nou nooit? Het is toch makkelijk te zien als je broer/vader etc zo was toen je 10 was? :?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_104289175
Misschien omdat ze ergens toch een sterk en dominant persoon zoeken waarbij ze een vals gevoel van veiligheid krijgen. De hoop dat de "volgende" niet zo is.
"So then, when you die, you're not going to have to put up with everlasting non-existence, because that's not an experience." ~ Alan Watts
pi_104289257
Ik heb ooit ergens gelezen dat zulke vrouwen juist mannen aantrekken die geweldadig zijn, of omdat ze zelf niks durven te zeggen, dat hun vriendjes dan geweldadig worden :o
pi_104289264
Geld ook voor mishandelde mannen hoor ;)
  zaterdag 12 november 2011 @ 17:17:47 #5
354317 Meloewa
Geen zin meer in fok
pi_104289401
*Als hij maar gelukkig is, vrouwen die te veel in de liefde investeren
*Verslaafd aan slechte mannen: liefhebbende mannen zijn veel te saai
*Overlevingsmechanismen ontwikkelen in je jeugd
Door die situatie ontwikkelen vrouwen overlevingsmechanismen waardoor ze later in hun relaties onbewust kiezen voor mannen die van hen vragen dat ze weer diezelfde rol spelen als ze deden in hun jeugd. Ze willen dan hun partner redden of willen nodig zijn en offeren zichzelf daar helemaal voor op. In

Herkenning van oud gedrag speelt een belangrijke rol in slechte relaties
Deze herkenning geeft iets van “thuis” komen als het ware, hoe slecht dat thuiskomen ook was vroeger.

http://mens-en-gezondheid(...)hen-mishandelen.html
Doei!
pi_104289757
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 november 2011 17:17 schreef Meloewa het volgende:
Door die situatie ontwikkelen vrouwen overlevingsmechanismen waardoor ze later in hun relaties onbewust kiezen voor mannen die van hen vragen dat ze weer diezelfde rol spelen als ze deden in hun jeugd. Ze willen dan hun partner redden of willen nodig zijn en offeren zichzelf daar helemaal voor op. In

Deze herkenning geeft iets van “thuis” komen als het ware, hoe slecht dat thuiskomen ook was vroeger.

Nuttige link :) Thnx :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 17:12 schreef ayumu het volgende:
Geld ook voor mishandelde mannen hoor ;)
Hoe bedoel je? Die zoeken mishandelende vrouwen op??
pi_104290180
quote:
5s.gif Op zaterdag 12 november 2011 17:29 schreef Godshand het volgende:

[..]

Nuttige link :) Thnx :)

[..]

Hoe bedoel je? Die zoeken mishandelende vrouwen op??
Hetzelfde als de vrouwen in jou OP zoeken die mannen dat ook ;)

Linkje: http://www.stichting-humanity.nl/
pi_104290375
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 november 2011 17:17 schreef Meloewa het volgende:

Doet me pijn dit.
Rustig aan.
pi_104290523
Leuk onderwerp! :)

Vrouwen die constant uitkomen bij een partner die slecht voor hen is, hebben vooral last van het verleden.
  zaterdag 12 november 2011 @ 17:58:01 #10
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_104290549
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 17:57 schreef mrk.n het volgende:

Vrouwen die constant uitkomen bij een partner die slecht voor hen is, hebben vooral last van het verleden.
Ik was aan het lezen. :')
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_104290592
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 17:57 schreef mrk.n het volgende:

Yup, en de partner slaat omdat ie in het verleden ook geslagen is. Je haat afreageren op je naaste (en eventuele kleine die er onherroepelijk bijgekomen is :{ )...

Zieke shit en het gebeurt al eeuwen lang :{ Wat je in de krant/op nieuwssites leest (hele gezin uitgemoord, vrouw dood gestompt in een bos gedumpt) is maar het topje van de ijsberg :{ :{
pi_104290649
quote:
15s.gif Op zaterdag 12 november 2011 18:00 schreef Godshand het volgende:

[..]

Yup, en de partner slaat omdat ie in het verleden ook geslagen is. Je haat afreageren op je naaste (en eventuele kleine die er onherroepelijk bijgekomen is :{ )...

Zieke shit en het gebeurt al eeuwen lang :{ Wat je in de krant/op nieuwssites leest (hele gezin uitgemoord, vrouw dood gestompt in een bos gedumpt) is maar het topje van de ijsberg :{ :{
Zo gaat het nu eenmaal ;(
  zaterdag 12 november 2011 @ 18:06:44 #13
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_104290737
Sommige hoeven niet eens een geweldadig leven ALS slachtoffers te hebben gehad...

Mijn ouders oid hebben mij nooit geslagen .. Ex is nooit geslagen.. En toch raakte hij door psychische aandoeningen agressief en geweldadig..
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_104290791
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 18:06 schreef _evenstar_ het volgende:
Sommige hoeven niet eens een geweldadig leven ALS slachtoffers te hebben gehad...

Mijn ouders oid hebben mij nooit geslagen .. Ex is nooit geslagen.. En toch raakte hij door psychische aandoeningen agressief en geweldadig..
Ok, dat kan ook nog. Maar bij jou is het niet een terugkerend patroon neem ik aan?

Ik heb het hier over vrouwen die keer op keer mannen vinden die slaan/geestelijk mishandelen/continu vreemdgaan etc.

Kortom, de vrouw in kwestie als stront behandelen en vaak in het verleden zijn die vrouwen ook als stront behandeld...
  zaterdag 12 november 2011 @ 18:14:03 #15
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_104290902
quote:
Monkey see, monkey do.
Geldt ook voor andere vormen van losbandig leven en scheiden trouwens.
  zaterdag 12 november 2011 @ 18:14:24 #16
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_104290913
Mensen zijn gewoonte dieren. Je zoekt altijd iets dat je kent. Buiten relaties werkt dit ook.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  zaterdag 12 november 2011 @ 18:22:43 #17
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_104291113
Nope gelukkig niet :)
pi_104291319
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 18:14 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Monkey see, monkey do.
Geldt ook voor andere vormen van losbandig leven en scheiden trouwens.
Dus als je ouders wekelijks een gangbang houden, dan doe je dat later ook?
pi_104291359
quote:
5s.gif Op zaterdag 12 november 2011 18:31 schreef Godshand het volgende:

[..]

Ik zou het zelf wel eerder ook doen denk ik wel ja.
Rustig aan.
pi_104291472
Ik vermoed dat je uiteindelijk gewoon niet meer gelooft dat je beter waard bent. Waarschijnlijk ook omdat je je jarenlang is verteld en het er bij je is ingebeukt.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_104291514
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 18:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vermoed dat je uiteindelijk gewoon niet meer gelooft dat je beter waard bent. Waarschijnlijk ook omdat je je jarenlang is verteld en het er bij je is ingebeukt.
Yup, maar de meeste vrouwen zijn dit niet bewust. Ze huilen letterlijk vaak: "Waarom ik?" bij de hulpverleners, en jaar later hebben ze weer een andere klootzak geregeld waar aanvankelijk de eerste weken koek en ei lijkt :{
pi_104291551
quote:
5s.gif Op zaterdag 12 november 2011 18:38 schreef Godshand het volgende:

[..]

Yup, maar de meeste vrouwen zijn dit niet bewust. Ze huilen letterlijk vaak: "Waarom ik?" bij de hulpverleners, en jaar later hebben ze weer een andere klootzak geregeld waar aanvankelijk de eerste weken koek en ei lijkt :{
Ik kan er ook weinig medelijden meehebben. Is dat koud?

Fool you once, shame on me. Fool you twice, shame on you.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_104291593
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 18:40 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik kan er ook weinig medelijden meehebben. Is dat koud?

Fool you once, shame on me. Fool you twice, shame on you.
Zeer koud, DP. Maar daarom ben je vast ook geen hulpverlener als beroep, neem ik aan?

OT: Er is dus geen naam voor dit gedrag?
pi_104291681
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 18:42 schreef Godshand het volgende:

[..]

Zeer koud, DP. Maar daarom ben je vast ook geen hulpverlener als beroep, neem ik aan?

OT: Er is dus geen naam voor dit gedrag?
Nee :D Ik zou er echt het geduld niet voor hebben. Vrouwen die zich laten slaan :N

Vroegah was er misschien reden het toe te laten, als vrouw in een afhankelijkheidspositie, maar anno nu :?
pi_104291990
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 18:46 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Nee :D Ik zou er echt het geduld niet voor hebben. Vrouwen die zich laten slaan :N

Vroegah was er misschien reden het toe te laten, als vrouw in een afhankelijkheidspositie, maar anno nu :?
Doe ff niet zo stoer, en lees die link ff. Dan wordt het wat begrijpelijker...
pi_104292140
Als "men" er zo over kan schrijven, kan "de vrouw" er ook over lezen. Die site, dat is geen informatie van de laatste twee weken. Dat is gewoon al oud nieuws.

Als volwassene kun je je eigen keuzes maken en ook onderkennen dat sommige keuzes die je maakt niet verstandig zijn en er dus voor kiezen anders te handelen dan je gevoel je misschien ingeeft.
  zaterdag 12 november 2011 @ 19:07:05 #27
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_104292226
Dp is heul stoer ( haai O+ )

Maar ik dacht het evengoed zoals DP
Totdat ik er zelf mee kreeg te maken . En dan denk ik ook wel in hoeverre en hoelang heb je in de situatie gezeten. Allemaal aspecten die mee spelen in hoe je in de toekomst er mee omgaat.

En:

Bij sommigen is het nl. Die klagen en maar t zelfde blijven doen het eigenlijk vooral een ziekelijke drang naar t slachtoffer te zijn.
pi_104292283
Even hoor, Snap niet waarom je als vrouw laat slaan, Hoef ik niet doen en hoeft ook niet denk wel dat als ik een mep verkoop er net zo hard een terug krijg O+
  zaterdag 12 november 2011 @ 19:10:28 #29
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_104292347
Dat gebeurt geleidelijk. Eerst met kleine opmerkingen en zo door tot je geestelijk kapot gemaakt bent.. Dan komt t fysieke aspect.. :) het is niet zo simpel als je het stelt ayumu
pi_104292382
Ik zou niet terugslaan geloof ik. Dat je mij slaat tot daar aan toe, maar je verlaagt me niet tot jouw niveau.

En Even (haaaaai!) ik geloof wel dat het geleidelijk gaat, maar ik geloof OOK dat er ergens alarmbellen zijn die je negeert en waar je niet naar handelt. ZEKER bij een herhalende situatie.
pi_104292453
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 19:04 schreef DancingPhoebe het volgende:
Als "men" er zo over kan schrijven, kan "de vrouw" er ook over lezen. Die site, dat is geen informatie van de laatste twee weken. Dat is gewoon al oud nieuws.

Als volwassene kun je je eigen keuzes maken en ook onderkennen dat sommige keuzes die je maakt niet verstandig zijn en er dus voor kiezen anders te handelen dan je gevoel je misschien ingeeft.
Als volwassene ja, die zelfstandig heeft leren denken. Maar als jouw aangeleerd is niet zelfstandig te leren denken, dan doe je dat ook niet.

Zoals je ook leest een van de grote redenen waarom het zo lastig is voor die vrouwen om eruit te stappen. Vaak lukt het pas op veel latere leeftijd (40+ ) :{ Maar het is wel lastig te begrijpen ja, als ik dit lees lijkt het heel logisch, maar het is ook niet voor te stellen hoe het is jarenlang regelmatig mishandeld te worden als kind zijnde.
  zaterdag 12 november 2011 @ 19:15:44 #32
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_104292497
Ja is ook zo :)
pi_104292505
Ik denk dat het voor een buitenstaander sowieso moeilijk is om dit te kunnen begrijpen.
signatuurloos
pi_104292598
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 19:11 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik zou niet terugslaan geloof ik. Dat je mij slaat tot daar aan toe, maar je verlaagt me niet tot jouw niveau.

En Even (haaaaai!) ik geloof wel dat het geleidelijk gaat, maar ik geloof OOK dat er ergens alarmbellen zijn die je negeert en waar je niet naar handelt. ZEKER bij een herhalende situatie.
Juist, Maar nee hou zo veel van hem/haar en heel die meuk. Als je gemept word mep je terug dat heb ik inmiddels wel geleerd ;)
  zaterdag 12 november 2011 @ 19:19:25 #35
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_104292613
Godshand ik vraag me wel af. Waarom het heel dramatisch is als t veel gebeurt .. Maar als t eenmalig is ( en dan bedoel ik niet een mep maar maar 1 gewelddadige partner?

Daarbij vergeet je denk ik ook dat psychische aandoeningen echt heel vaak een rol spelen en dat een jeugd met klappen echt niet de hoofdoorzaak is.
pi_104292767
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 19:19 schreef _evenstar_ het volgende:
Godshand ik vraag me wel af. Waarom het heel dramatisch is als t veel gebeurt .. Maar als t eenmalig is ( en dan bedoel ik niet een mep maar maar 1 gewelddadige partner?

Daarbij vergeet je denk ik ook dat psychische aandoeningen echt heel vaak een rol spelen en dat een jeugd met klappen echt niet de hoofdoorzaak is.
Nouja, vaak in elkaar gebeukt worden lijkt mij niet echt gezond? Toch vrij dramatisch. Eenmalig is ook niet leuk, maar als je keer op keer mee geconfronteerd wordt... :{

Overigens zijn enkele pyschiatrische beelden een mogelijk gevolg van een mishandelingsvoorgeschiedenis. Zoals borderline of schizoaffectieve persoonlijkheidsstoornis.

Ik heb laatst weer een dergelijk verhaal gehoord, dus ben er weer even over gaan lezen, maar helaas niet op de link van Meloewa gekomen..
  zaterdag 12 november 2011 @ 19:28:10 #37
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_104292886
Ho!!

Gros van aandoeningen worden genetisch bepaald het komt er alleen soms later uit doordat het bijv. Een hormonale trigger nodig heeft.

Men slaat niet iemand tot borderliner :')
pi_104293067
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 19:28 schreef _evenstar_ het volgende:
Ho!!

Gros van aandoeningen worden genetisch bepaald het komt er alleen soms later uit doordat het bijv. Een hormonale trigger nodig heeft.

Nou, meestal zijn het multifactorieel bepaald hoor. Er is genetische aanleg, maar de klappen doen de aanleg tot bloei komen...

uit Wikipedia:

quote:
Het is niet bewezen dat traumatische gebeurtenissen in de jeugd verantwoordelijk zijn, maar een hoog percentage BPS-lijders meldt wel degelijk seksueel misbruik of emotionele verwaarlozing in de jeugd (een onderzoek van Mary Zanarini geeft 40-71 procent)[1]. Door deze verwaarlozingen zijn er hechtingsstoornissen ontstaan.
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Borderline-persoonlijkheidsstoornis

[ Bericht 13% gewijzigd door Godshand op 12-11-2011 19:43:58 ]
pi_104294023
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 19:28 schreef _evenstar_ het volgende:

Hoe is het dan te verklaren dat mijn beste vriend van vroeger heel sociaal was, nooit problemen had in onze jeugd (en we waren altijd samen) en alles verliep prima. Toen zijn vader begon te drinken (we waren dertien) en vervolgens ook het hele gezin begon te mishandelen, mijn vriend vervolgens helemaal is ontspoord. Toen hij zestien was is hij opgenomen in een crisiscentrum, kreeg hij ineens de diagnose 'borderline' en nu heeft hij een uitkering en woont hij onder begeleiding. Het komt sowieso niet meer goed met hem. Ik ken hem niet meer terug. Zoals hij nu is, is hij nooit geweest. Zijn ze dan snel met labeltjes plakken ofzo? Aangezien hij nooit (en dat is écht zo) zo was zoals hij nu is.
  zaterdag 12 november 2011 @ 20:09:25 #40
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_104294253
De borderline zat er Dan al in.. De ontsporing is Dan de trigger geweest .

En ja sommige psychs stempelen te snel , zeker als je a-typische klachten hebt.
pi_104295963
Het is geen gek idee dat iemand met borderline een relatie heeft met iemand die een narcistische persoonlijkheidsstoornis heeft. Typerend voor mensen met borderline is vooral het hebben van instabiele sociale relaties (meestal vanwege een vermijdende/angstige hechtingsstijl) en een verstoorde affectregulatie. Ze voelen zich dus echt veilig bij iemand die ze goed en lang kennen maar zijn niet stabiel genoeg en lopen zo nu en dan bij diegene vandaan. Een narcist heeft juist af en toe iemand nodig die zijn ego opkrikt, bijvoorbeeld door zich te laten verzorgen en agressief te worden bij het verliezen van zijn hoge zelfbeeld.
Over het algemeen geldt voor elke psychopathologie (psychiatrisch, persoonlijkheids-, psychosomatisch) dat deze totstand komt door een genetische aanleg en door omgevingsfactoren die zowel risico- en beschermingsfactoren bevatten. Hoe mensen biologisch in elkaar zitten en wat mensen allemaal meemaken tellen dus beiden (ofwel positief ofwel negatief) mee.
Pas wanneer de persoonlijkheid dysfunctioneel wordt in het alledaagse leven, en mensen continu in de problemen komen vanwege hun persoonlijkheid, wordt gesproken van een persoonlijkheidsstoornis (DSM-IV-TR as II). De behandeling hiervan is complex, maar ik heb daar zelf geen ervaring mee.
pi_104296028
oops moest editen en niet quoten :')
  zaterdag 12 november 2011 @ 21:01:48 #43
262 Re
Kiss & Swallow
pi_104296246
is dit niet het battered wife syndrome oid?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 12 november 2011 @ 21:12:42 #44
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_104296695
Jup Re !!
pi_104305223
quote:
3s.gif Op zaterdag 12 november 2011 21:01 schreef Re het volgende:
is dit niet het battered wife syndrome oid?
Ah kijk, het beestje heeft een naam, thnx :)
pi_104309596
Ze zoeken het onbewust op om te kunnen blijven doen alsof het ''normaal'' is en dat wat vroeger gebeurde dat ook was en/of dat het mee viel/hun eigen schuld was. Op die manier vermijden ze het contact met de onverwerkte gevoelens van verdriet, pijn en doodsangst uit de tijd dat het plaats vond en het volledig toelaten van die gevoelens letterlijk levensbedreigend was geweest. Het is het voorzetten van een ontkenning die vroeger het leven redde.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
  zondag 13 november 2011 @ 11:47:10 #47
298794 VictoriaIntegrity7
..with a ninja mind
pi_104311686
Een vrouw die later steeds maar weer op de verkeerde mannen lijkt 'te vallen' doet dit omdat zij een foute man uit het verleden (9 vd 10 keer de vader) niet heeft kunnen 'verslaan'.
Wat opzich logisch is want een kind is niet opgewassen tegen een onverschillige,/agressieve,/dominante,/intimiderende vader(figuur).

Een vrouw die uit een gezin komt waarbij de vaderfiguur bijv onverschillig is (hoeft dus niet eens fysiek te mishandelen), zal later op precies zo'n persoonlijkheid vallen om er dan korte metten mee proberen te maken.

Dit proces kabbelt meestal onbewust voort. Deze vrouwen vallen vaak naast op de agressieve man ook op de 'autistische'man. De autistische man kan vaak niet aangeven wat hij voelt voor haar. Dit is dan weer zeer herkenbaar voor haar (lijkt op onverschilligheid) en zij zal dan ook alle moeite doen om gezien te worden. Hier kan zij eindeloos energie in blijven stoppen.

Het boek van Robin Norwood met de titel 'als hij maar gelukkig is' legt dit destructieve proces heel goed uit. Norwood is zowel psycholoog als ervaringsdeskundige wat het boek nog interessanter maakt.
Vaak komt er voor die vrouwen op de een of andere manier een eyeopener..alleen zijn zij dan al vele destructieve relaties en kinderen verder.

Oja las een stukje over Borderline...heb een paar jaar geleden met een studie begrepen dat een ieder wortels draagt voor Borderline...
Karaktereigenschappen zoals; spontaniteit, temperament, gevoeligheid etc hoeven maar een paar klappen (figuurlijk/letterlijk) te hebben gehad en ze springen uit proportie..
Borderline zijn gewoon karaktertrekken die, meestal door een traumatische gebeurtenis, uit verband worden getrokken.

Ps: let wel! De mishandelaar heeft vaak eerder Borderline-problematiek, anti-sociaal pers. stoornissen, bipolair etc.. dan de mishandelde.
Deze mishandelde vrouwen kunnen namelijk in tegenstelling to de Borderliner heel lang (TE lang) bij een persoon blijven..hoe destructief deze persoon ook is voor haar.

[ Bericht 8% gewijzigd door VictoriaIntegrity7 op 13-11-2011 11:54:29 ]
I can't see through walls.. but I can kick your ass.
pi_104312802
Ik denk dat je als vrouw ook andere mannen aantrekt als je in de slachtofferrol zit. Veel mannen vinden dat niet aantrekkelijk, mannen die mishandelen wel. Dus je trekt het ook eerder aan als dat je verwachtingspatroon is, en je ziet de waarschuwingssignalen niet, en je valt eerder terug in denken dat het zo hoort.
pi_104316131
Het werkt allemaal in cirkeltjes...
Rustig aan.
  zondag 13 november 2011 @ 16:06:12 #50
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_104319336
Het vertrouwde voelt helaas altijd nader dan het onbekende. Die vrouwen kunnen zich helaas alleen bewegen in een wereld die ze kennen, en dus eindigen ze met hun "keuzes" bij een soort man die ze feitelijk al kennen.

Het is moeilijk om te kiezen voor datgene wat je niet hent, wat je niet herkent, waar je geen ervaring mee hebt. Een dubbeltje wordt nooit een kwartje. Een tokkie wordt nooit upperclass. Een sloof blijft een sloof. Het zijn geen onbreekbare wetten, maar het werkt vaak wel zo. Het is nauwelijks een keus te noemen, het is de natuur die een "dier" (mens) ertoe beweegt zich te verschuilen in de omgeving die hij/zij kent en vertrouwd mee is. Vandaar ook dat bijvoorbeeld gevangenen vaak recidiveren, precies hetzelfde mechanisme, zelfs al wil je ontsnappen, dan val je uiteindelijk toch terug op datgene dat voor jou vertrouwd is. Helaas.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_104319622
quote:
5s.gif Op zaterdag 12 november 2011 17:08 schreef Godshand het volgende:

Heeft dit verschijnsel een naam? Ik geloof niet dat " Stockholm" syndroom hierbij past. En waarom herkennen ze dit soort types nou nooit? Het is toch makkelijk te zien als je broer/vader etc zo was toen je 10 was? :?
http://en.wikipedia.org/wiki/Repetition_compulsion

Stockholm syndroom past erbij omdat kinderen meestal alsnog hun ouders als een bron van zorg, liefde en betrouwbare autoriteit zien. Zelfs als er duidelijk gedrag is die dat tegenspreekt.

Iemand als Alice Miller beschreef de geestelijke afweermechanismen die kinderen vormen als bescherming tegen de waarheid over hun ouders. Valt op te merken dat ze geen kwantitatief onderzoek deed. Desondanks hebben haar boeken veel mensen geholpen om de wreedheden van hun ouders onder ogen te zien en niet goed te praten, minimaliseren e.d.
  zondag 13 november 2011 @ 21:24:07 #52
183299 achterlijke_gladiool
Wat is het toppunt van fruit?
pi_104332065
quote:
5s.gif Op zaterdag 12 november 2011 18:31 schreef Godshand het volgende:

[..]

Helaas gebeuren dat soort dingen ook.
Mijn ouders hadden vaak ruzies die zelfs verschrikkelijk uit de hand liepen, en dat heeft als gevolg gehad dat ik in mijn eerste relatie dezelfde dingen ging kopieeren van wat mijn ouders deden bij een ruzie omdat ik dat als voorbeeld kreeg. (waar ik niet trots op ben)

Met als gevolg dat mijn eerste relatie op een verschrikkelijk manier naar de klote was geholpen, ik een strafblad heb en een taakstraf heb gehad en ook in therapie ging bij De Waag.

Maar heb gelukkig nu wel dingen geleerd om het te voorkomen in de toekomst.
Dat is als een appel tegen een sinaasappel zegt:
He zal ik mijn banaan in jouw pruim peren.
pi_104335717
Ik begrijp zulke vrouwen dus totaal niet, en als ze zelfs zo blind en egoistisch zijn waardoor ze de veiligheid voor hun kinderen vergeten, dan heb ik ook absoluut geen sympathie voor ze :s)
wil je erover praten...?
pi_104336879
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 22:28 schreef MyMindKeepsBurning het volgende:
Ik begrijp zulke vrouwen dus totaal niet, en als ze zelfs zo blind en egoistisch zijn waardoor ze de veiligheid voor hun kinderen vergeten, dan heb ik ook absoluut geen sympathie voor ze :s)
Het zijn juist de kinderen waardoor ze er vaak uiteindelijk uitstappen en vluchten naar een blijf-van-mn-lijf huis..
  zondag 13 november 2011 @ 22:53:18 #55
262 Re
Kiss & Swallow
pi_104337007
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 22:28 schreef MyMindKeepsBurning het volgende:
kut voor ze he, door iedereen uitgekotst...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 13 november 2011 @ 22:53:26 #56
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_104337011
quote:
Wie zegt dat ze allemaal kinderen hebben. :?
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  zondag 13 november 2011 @ 23:03:09 #57
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_104337470
En het gros dat wel kind(eren) heeft de klappen voor hen opvangt.. :')
  zondag 13 november 2011 @ 23:05:33 #58
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_104337563
-flame-

[ Bericht 99% gewijzigd door Re op 13-11-2011 23:23:22 ]
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
pi_104342509
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 19:18 schreef ayumu het volgende:

[..]

Juist, Maar nee hou zo veel van hem/haar en heel die meuk. Als je gemept word mep je terug dat heb ik inmiddels wel geleerd ;)
Ja, als je nog harder gemept wil worden wel ja :P
compact en kleverig.
pi_104342591
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 22:51 schreef Godshand het volgende:

[..]

Het zijn juist de kinderen waardoor ze er vaak uiteindelijk uitstappen en vluchten naar een blijf-van-mn-lijf huis..
Maar dan is de vicieuze cirkel vaak al in gang-/doorgezet... Too little too late...
pi_104342851
Het is en blijft triest. Dit 'soort' vrouwen zijn abnormaal gedrag, c.q. de mannen die dat doen, als normaal gaan zien.
Komen ze dan een echt normale man tegen dan wantrouwen ze dat of geloven het helemaal niet. Daar kunnen ze dan niet mee overweg en - hoe bizar - dat geeft ze een groter gevoel van onveiligheid :')

[ Bericht 99% gewijzigd door Wanderingwhy op 14-11-2011 09:07:21 ]
Als de wereld een groot vraagteken voor je is ?
Strek je eens uit !
  maandag 14 november 2011 @ 08:47:27 #62
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_104342993
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 14:24 schreef kingtoppie het volgende:
Het werkt allemaal in cirkeltjes...
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_104347642
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 08:03 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Maar dan is de vicieuze cirkel vaak al in gang-/doorgezet... Too little too late...
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Zoals ik eerder al aangaf komt er bij de meeste vrouwen een eyeopener op den duur (ja helaas vaak pas na het krijgen van kinderen).
Maar... een kind is niet opgewassen tegen de tiranie van bijv. de vader. Een vrouw kan op het moment van de eyeopener wel degelijk 'iets' fiksen als het gaat om de beeldvorming die het kind tot dan toe had over het begrip: relaties.

Een moeder die na de eyeopener de guts heeft om huis en haard en vooral de man in kwestie te verlaten met haar kinderen onder de arm... geeft hier een heel duidelijk signaal weer naar de kinderen. En dat is dat er grenzen zijn en dat dat gedrag niet getollereerd moet worden.
Voor deze vrouwen heb ik niets anders dan respect, de eyeopener op zichzelf doet vaak al pijn. Maar wetende dat je je kinderen met dit aanhankelijke gedrag nog meer pijn doet om er dan vervolgens voor te kiezen de foute man te verlaten (met alle mogelijke gevolgen van dien= major angst, uitgekotst door samenleving, financiele problemen etc) benodigd flinke ballen.

Vrouwen die daarentegen wel blijven, zijn zielig. Zij hebben geen greintje zelfwaardering en zijn er van overtuigd (hoe krom ook) dat hun kinderen slechter af zijn bij hun als moeder alleen dan met de foute papa erbij. Zij en vooral deze kinderen zouden heel goed in de gaten moeten worden gehouden.... schrijnende gevallen zijn dit.

quote:
|:( -O-
  maandag 14 november 2011 @ 12:14:34 #64
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_104347830
Ik zie hier wel een hoop herkenbare dingen, maar anderen zitten er compleet naast. Apart.
pi_104348753
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 08:03 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Dat is ook iets waar ik bang voor ben.. ik ben weggegaan toen ze 6 en 7 waren, en ik heb nu een heel lieve vriend, ze zien dus nu hoe het wél hoort, maar ik ben heel bang dat we daarmee te laat zijn.
Ik kan het alleen niet meer terugdraaien, hooguit in de gaten houden en niet dezelfde houding aannemen als zij in zo'n situatie terecht komen als mijn moeder heeft gedaan. Die negeerde het gewoon..
compact en kleverig.
pi_104349224
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2011 12:50 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Dat is ook iets waar ik bang voor ben.. ik ben weggegaan toen ze 6 en 7 waren, en ik heb nu een heel lieve vriend, ze zien dus nu hoe het wél hoort, maar ik ben heel bang dat we daarmee te laat zijn.
Ik kan het alleen niet meer terugdraaien, hooguit in de gaten houden en niet dezelfde houding aannemen als zij in zo'n situatie terecht komen als mijn moeder heeft gedaan. Die negeerde het gewoon..
Ervaringsdeskundige dus? :{

quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2011 08:34 schreef Wanderingwhy het volgende:
Het is en blijft triest. Dit 'soort' vrouwen zijn abnormaal gedrag, c.q. de mannen die dat doen, als normaal gaan zien.
Komen ze dan een echt normale man tegen dan wantrouwen ze dat of geloven het helemaal niet. Daar kunnen ze dan niet mee overweg en - hoe bizar - dat geeft ze een groter gevoel van onveiligheid :')
Ja, raar voelt dat aan he? Zo geredeneerd wel te begrijpen, maar als je zo'n vrouw tegenover je hebt zitten denk je: o|O 8)7
pi_104350163
quote:
Op maandag 14 november 2011 08:34 schreef Wanderingwhy het volgende:
Komen ze dan een echt normale man tegen dan wantrouwen ze dat of geloven het helemaal niet. Daar kunnen ze dan niet mee overweg en - hoe bizar - dat geeft ze een groter gevoel van onveiligheid
En dan loopt de "normale" man meestal aan (en begrijpelijk), waardoor er weer een hoop bevestigd wordt voor de vrouw die dan waarschijnlijk nog verder in een neerwaarts spiraal zakt
pi_104350182
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 13:39 schreef Chawi het volgende:

[..]

En dan loopt de "normale" man meestal aan (en begrijpelijk), waardoor er weer een hoop bevestigd wordt voor de vrouw die dan waarschijnlijk nog verder in een neerwaarts spiraal zakt
Loopt aan?
:?
pi_104350229
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2011 12:50 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Allereerst heb ik respect voor je moedigheid wb het verlaten van je ex. Ik ken iemand die helaas die stap maar niet durft te zetten uit angst voor de dingen waar ook jij misschien mee gezeten hebt. Je kinderen gaan naar aller waarschijnlijkheid later zien dat ze gelukkig wel een sterke (en of liefhebbende) moeder hadden

Ten tweede denk ik dat juist je onzekerheid en angst over de potentiële 'onzichtbaar sluimerende' schade ervoor zorgt dat je allert bent als het gaat om de ontwikkeling van je kinderen.
Ik denk namelijk dat het zorgwekkender zou zijn als je nu een eind-goed-alles-goed-attitude had.
Toch moet je ook niet te gefixeerd zijn op dat aspect, juist nu er een eind is aan die slechte relatie hebben zowel jij als je kinderen de ruimte om meer positieve (misschien nog) ongerepte punten in jullie persoonlijkheid te laten opbloeien.

En er zijn heel veel mensen die zo'n soort jeugd (of erger) achter de rug hebben en er later toch gekomen zijn. Geen kleine kanttekening hierbij is: zij hebben dan 9 v/d 10 keer een liefhebbende ontfermende moeder/opa/oma/...etc als backbone gehad.
pi_104350254
quote:
5s.gif Op maandag 14 november 2011 13:39 schreef Godshand het volgende:

[..]

Loopt aan?
:?
Sorry, te lang in brabant gewoond.
Daarmee bedoel ik dat de man in kwestie eieren voor zijn geld kiest en de relatie wordt beëindigd.
pi_104352383
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 12:07 schreef VictoriaIntegrity7 het volgende:

[..]

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Zoals ik eerder al aangaf komt er bij de meeste vrouwen een eyeopener op den duur (ja helaas vaak pas na het krijgen van kinderen).
Maar... een kind is niet opgewassen tegen de tiranie van bijv. de vader. Een vrouw kan op het moment van de eyeopener wel degelijk 'iets' fiksen als het gaat om de beeldvorming die het kind tot dan toe had over het begrip: relaties.

Een moeder die na de eyeopener de guts heeft om huis en haard en vooral de man in kwestie te verlaten met haar kinderen onder de arm... geeft hier een heel duidelijk signaal weer naar de kinderen. En dat is dat er grenzen zijn en dat dat gedrag niet getollereerd moet worden.
Voor deze vrouwen heb ik niets anders dan respect, de eyeopener op zichzelf doet vaak al pijn. Maar wetende dat je je kinderen met dit aanhankelijke gedrag nog meer pijn doet om er dan vervolgens voor te kiezen de foute man te verlaten (met alle mogelijke gevolgen van dien= major angst, uitgekotst door samenleving, financiele problemen etc) benodigd flinke ballen.

Vrouwen die daarentegen wel blijven, zijn zielig. Zij hebben geen greintje zelfwaardering en zijn er van overtuigd (hoe krom ook) dat hun kinderen slechter af zijn bij hun als moeder alleen dan met de foute papa erbij. Zij en vooral deze kinderen zouden heel goed in de gaten moeten worden gehouden.... schrijnende gevallen zijn dit.

[..]

|:( -O-
Dat bedoelde ik dus ook.
En het lijkt wel alsof er een aantrekkingskracht is tussen de mishandelaar en de mishandelde (om het zo maar even te noemen). Alsof die vrouwen/mannen juist voor zo'n geweldadige partner kiezen :o Vind het maar raar..
wil je erover praten...?
pi_104353426
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 14:45 schreef MyMindKeepsBurning het volgende:
Dat bedoelde ik dus ook.
En het lijkt wel alsof er een aantrekkingskracht is tussen de mishandelaar en de mishandelde (om het zo maar even te noemen). Alsof die vrouwen/mannen juist voor zo'n geweldadige partner kiezen :o Vind het maar raar..
Dingen als zelfbeeld en ideeën over de veiligheid van het in de wereld zijn worden erg gevormd in de vroege jeugd, als dat (geweld/mishandeling/angst/paniek) is wat ze in die in de tijd leren en later geen stappen ondernemen om iets heel anders te leren en dat verleden te verwerken dan zullen ze automatisch uitkomen bij dat wat ze kennen, meestal hebben ze dat zelf niet door maar raar is het ook niet, het is een begrijpbaar en logisch proces.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_104353774
Vrouwen vallen nou eenmaal op verkeerde types, dat is algemeen bekend :)
pi_104353995
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 15:15 schreef Canillas het volgende:

[..]

Dingen als zelfbeeld en ideeën over de veiligheid van het in de wereld zijn worden erg gevormd in de vroege jeugd, als dat (geweld/mishandeling/angst/paniek) is wat ze in die in de tijd leren en later geen stappen ondernemen om iets heel anders te leren en dat verleden te verwerken dan zullen ze automatisch uitkomen bij dat wat ze kennen, meestal hebben ze dat zelf niet door maar raar is het ook niet, het is een begrijpbaar en logisch proces.
Goh Canillas, ben het 100% eens met je! :)
Strek je eens uit !
pi_104354499
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 14:45 schreef MyMindKeepsBurning het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik dus ook.
ik denk idd dat ik weer voor zo'n man had kunnen vallen, als ik me daar niet heel erg bewust van was geweest.
compact en kleverig.
pi_104356050
Het is ook gewoon dat je het gemakkelijk bagatelliseert.
Ik heb maar twee keer een blauw oog gehad, hij sloeg maar een paar keer per jaar, ik moet zelf ook gewoon beter mijn -best doen, iedereen mag hem zo graag.
Ik heb die neiging nog steeds een beetje.

Het was ook niet dapper om weg te gaan, ik kon het gewoon niet meer, ik had ook geen hoop meer dat het zou veranderen.

Ik ben trouwens niet mishandeld toen ik klein was, ik heb alleen wél altijd het gevoel gehad dat ik niet zo belangrijk was.
compact en kleverig.
pi_104356386
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 16:32 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik ben trouwens niet mishandeld toen ik klein was, ik heb alleen wél altijd het gevoel gehad dat ik niet zo belangrijk was.
Kindermishandeling geeft kinderen het gevoel dat ze er niet mogen zijn, dat het er niet toe doet wat hen overkomt, dat ze niet belangrijk zijn, wel of niet mishandeld het gevolg is hetzelfde; ontbrekend gevoel van eigenwaarde en identiteit, wat voor een wankele positie in het leven zorgt.
  maandag 14 november 2011 @ 16:45:01 #78
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_104356641
Janies elke klap is er een teveel
pi_104358110
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 16:45 schreef _evenstar_ het volgende:
Janies elke klap is er een teveel
ik probeer alleen uit te leggen hoe ik redeneerde, het was allemaal niet zo erg en hij hield van me en ik van hem en dat moest genoeg kunnen zijn.
En je bent ook echt helemaal gek op iemand, de dalen waren diep, maar de pieken waren ook heel hoog, ik was zó gelukkig als hij zei dat hij van me hield, echt, net een klein kind met sinterklaas.

Alleen was dat dus niet goed en dat moet je wel echt inzien, anders is het heel gemakkelijk om weer op zoek te gaan naar die extremen. Wat ik nu heb met mijn vriend is rustiger, ik ben heel gelukkig met hem, we hebben niet die extreme pieken, maar dalen zijn er nauwelijks. Dat maakt dat mijn algehele 'geluksniveau' :') nu een stuk hoger ligt.Ik persoonlijk zou nooit meer die pieken en dalen willen.
Maar leven in extremen heeft ook zijn aantrekkelijke kanten, het feit dát je gelukkig bent, valt extra op als je het meestal niet bent...
Daarom kan ik me wel voorstellen dat vrouwen daar weer naar op zoek gaan.
compact en kleverig.
  maandag 14 november 2011 @ 17:43:24 #80
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_104359224
I know :)
pi_104360996
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 17:43 schreef _evenstar_ het volgende:
I know :)
Ja? ;)
Strek je eens uit !
  maandag 14 november 2011 @ 18:48:23 #82
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_104362319
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2011 18:24 schreef Wanderingwhy het volgende:

[..]

Ja? ;)
Jup , been there , done that , burnt te t-shirt :+
pi_104362554
Ok, heb zo iemand als vriendin gehad....
Strek je eens uit !
pi_104366053
Denk dat ook bij veel personen die een nare jeugd hebben gehad. Ook veel bevestiging zoeken in een relatie. En dan de partner meer tot dienst willen zijn i.p.v. voor jezelf zorgen/ je eigen opkomen.
En vaak de "verkeerde" partner tegenkomen die gewelddadig is.

Ook ik heb die fout 2x gemaakt.

Mijn 3e relatie die net helaas be-eindigdt is had ik een gevoel van veiligheid, iemand die lief voor is/was. Iemand die ik kon vertrouwen.

Weet ook niet of ik ooit weer een partner vindt die mij dit gevoel kan geven. Ben bang dat ik weer slechte personen tref.
pi_104366172
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 18:52 schreef Wanderingwhy het volgende:
Ik ook. Het leek soms wel alsof ze rot behandeld wilde worden en aangezien ik niet zo in elkaar zit...
pi_104366434
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 18:52 schreef Wanderingwhy het volgende:
Ik meerdere malen als scharrel. Ik wordt altijd aangetrokken door dit soort types, ze leven altijd heel intens..

Uiteraard was ik te lief en standaard verder, leuk voor even :')
pi_104368153
quote:
2s.gif Op maandag 14 november 2011 20:00 schreef Godshand het volgende:

[..]

Ik meerdere malen als scharrel. Ik wordt altijd aangetrokken door dit soort types, ze leven altijd heel intens..

Uiteraard was ik te lief en standaard verder, leuk voor even :')
Geen scharrel maar een relatie van een jaar. Wat opstartproblemen maar na een half jaartje (!) liep het steeds beter en beter.
Totdat het "te beter" ging en er een wolk van achterdocht in dr hoofd kwam. Daarna was het pats-boem over en ik een grote lul. Ach.... :')
Strek je eens uit !
pi_104369939
Ik heb al ruim drie jaar een relatie met een 'te lieve' man :P
compact en kleverig.
pi_104369993
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 16:32 schreef JaniesBrownie het volgende:
Het is ook gewoon dat je het gemakkelijk bagatelliseert.
Ik heb maar twee keer een blauw oog gehad, hij sloeg maar een paar keer per jaar, ik moet zelf ook gewoon beter mijn -best doen, iedereen mag hem zo graag.
Ik heb die neiging nog steeds een beetje.

Het was ook niet dapper om weg te gaan, ik kon het gewoon niet meer, ik had ook geen hoop meer dat het zou veranderen.

Sorry, welke neiging heb je nog steeds?
wil je erover praten...?
pi_104370420
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 20:51 schreef MyMindKeepsBurning het volgende:

[..]

Sorry, welke neiging heb je nog steeds?
Om het te bagatelliseren en op mezelf te betrekken.

Sterker nog, als ik het erover heb (zoals nu) krijg ik al het gevoel dat ik me aanstelde of aandacht wil trekken oid. Ik ben toch niet mishandeld joh :{w dat klinkt veel te zwaar... :')
compact en kleverig.
pi_104372857
Geweld... is slecht.
Rustig aan.
  zondag 20 november 2011 @ 23:00:50 #92
361274 Fonzybonzie
twijfelen is beter
pi_104611275
Ik weet het niet...

Als iemand neiging heeft om gewelddadig te zijn loop ik meteen weg. Bel ik hem of haar nooit meer op. Ik heb geen groffe manieren nodig in mijn sociale kring.
Dat komt doordat ik dan geschockeerd ben door dat gemene gedrag. Ik wijs zulke mensen 100% af. Onmiddellijk.

Waarom zijn die 'vrouwen' niet onder de indruk, of waarom is er bij hen dan geen grens gepasseerd? Waar is dat zelfrespect? Dat moet toch met een gebrek aan gevoel te maken hebben. Waarom, laat iemand domme mensen in zijn leven toe? (wreedheid en domheid zijn parallel lopende kenmerken volgens mij) Waarom laat iemand die veel geslagen is nooit eens een warm of lief mens toe als vriend of zo? Opnieuw denk ik dat zoiets met een gebrek aan gevoel te maken heeft. Het slachtoffer is dus zelf ook een eigenaardig onderzoeksonderwerp als je het mij vraagt.

Medelijden is wel op zijn plaats, alleen is de vraag of dat wel binnenkomt bij die stakker.
pi_104635313
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 19:53 schreef drucilla82 het volgende:
Denk dat ook bij veel personen die een nare jeugd hebben gehad. Ook veel bevestiging zoeken in een relatie. En dan de partner meer tot dienst willen zijn i.p.v. voor jezelf zorgen/ je eigen opkomen.
Dat heb ik ook, gevoel van controle en geen afhankelijkheid.
Een vriend is iemand die je verleden kent, in je toekomst gelooft en je vandaag accepteert zoals je bent.
pi_104637317
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 18:14 schreef Schenkstroop het volgende:
Mensen zijn gewoonte dieren. Je zoekt altijd iets dat je kent. Buiten relaties werkt dit ook.
Ja, maar als jouw vader alleen maar op internet liep te kniezen omdat hij geen vrouwen kon krijgen, hoe kon jij dan geboren worden?
pi_104785988
Ik snap wat je bedoelt..

Maar aan de andere kant kan het ook juist averechts werken, juist omdat je hebt gezien hoeveel pijn die situatie jou heeft gedaan.. Dat je het juist radicaal anders doet..
pi_104786086
Maar ik geloof wel dat als ik 8 jaar geleden de verkeerde man tegen was gekomen ik wel bij hem was gebleven.. Omdat ik toen nog niet in therapie was geweest..
  vrijdag 9 december 2011 @ 23:12:22 #97
362817 underdog1
take it or leave it
pi_105400515
Ik houd er wel van de underdog te zijn, mijn huidige man is veel te lief, ik houd van de harde hand.... zo een one night stand.... lijkt me goddelijk....maar er moet ook integerheid zijn.... het moet dubbel zijn....hard...maar ook weer zacht.... een spel.... maar dan goddelijk....
pi_105400629
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 23:12 schreef underdog1 het volgende:
Ik houd er wel van de underdog te zijn, mijn huidige man is veel te lief, ik houd van de harde hand.... zo een one night stand.... lijkt me goddelijk....maar er moet ook integerheid zijn.... het moet dubbel zijn....hard...maar ook weer zacht.... een spel.... maar dan goddelijk....
Wat is deze :')
  vrijdag 9 december 2011 @ 23:45:08 #99
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_105401896
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 23:14 schreef ayumu het volgende:

[..]

Wat is deze :')
Een goede omschrijving. :D
  zaterdag 10 december 2011 @ 00:48:30 #100
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105404209
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 18:06 schreef _evenstar_ het volgende:
En toch raakte hij door psychische aandoeningen agressief en geweldadig..
Een psychische aandoening praat het geweld niet goed, maar dat begrijp je vast wel :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')