Kindermishandeling geeft kinderen het gevoel dat ze er niet mogen zijn, dat het er niet toe doet wat hen overkomt, dat ze niet belangrijk zijn, wel of niet mishandeld het gevolg is hetzelfde; ontbrekend gevoel van eigenwaarde en identiteit, wat voor een wankele positie in het leven zorgt.quote:Op maandag 14 november 2011 16:32 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik ben trouwens niet mishandeld toen ik klein was, ik heb alleen wél altijd het gevoel gehad dat ik niet zo belangrijk was.

ik probeer alleen uit te leggen hoe ik redeneerde, het was allemaal niet zo erg en hij hield van me en ik van hem en dat moest genoeg kunnen zijn.quote:
 nu een stuk hoger ligt.Ik persoonlijk zou nooit meer die pieken en dalen willen.
 nu een stuk hoger ligt.Ik persoonlijk zou nooit meer die pieken en dalen willen. 

Ik ook. Het leek soms wel alsof ze rot behandeld wilde worden en aangezien ik niet zo in elkaar zit...quote:Op maandag 14 november 2011 18:52 schreef Wanderingwhy het volgende:
Ok, heb zo iemand als vriendin gehad....

Ik meerdere malen als scharrel. Ik wordt altijd aangetrokken door dit soort types, ze leven altijd heel intens..quote:Op maandag 14 november 2011 18:52 schreef Wanderingwhy het volgende:
Ok, heb zo iemand als vriendin gehad....

Geen scharrel maar een relatie van een jaar. Wat opstartproblemen maar na een half jaartje (!) liep het steeds beter en beter.quote:Op maandag 14 november 2011 20:00 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ik meerdere malen als scharrel. Ik wordt altijd aangetrokken door dit soort types, ze leven altijd heel intens..
Uiteraard was ik te lief en standaard verder, leuk voor even

Sorry, welke neiging heb je nog steeds?quote:Op maandag 14 november 2011 16:32 schreef JaniesBrownie het volgende:
Het is ook gewoon dat je het gemakkelijk bagatelliseert.
Ik heb maar twee keer een blauw oog gehad, hij sloeg maar een paar keer per jaar, ik moet zelf ook gewoon beter mijn -best doen, iedereen mag hem zo graag.
Ik heb die neiging nog steeds een beetje.
Het was ook niet dapper om weg te gaan, ik kon het gewoon niet meer, ik had ook geen hoop meer dat het zou veranderen.
Ik ben trouwens niet mishandeld toen ik klein was, ik heb alleen wél altijd het gevoel gehad dat ik niet zo belangrijk was.

Om het te bagatelliseren en op mezelf te betrekken.quote:Op maandag 14 november 2011 20:51 schreef MyMindKeepsBurning het volgende:
[..]
Sorry, welke neiging heb je nog steeds?
 dat klinkt veel te zwaar...
 dat klinkt veel te zwaar...  

Dat heb ik ook, gevoel van controle en geen afhankelijkheid.quote:Op maandag 14 november 2011 19:53 schreef drucilla82 het volgende:
Denk dat ook bij veel personen die een nare jeugd hebben gehad. Ook veel bevestiging zoeken in een relatie. En dan de partner meer tot dienst willen zijn i.p.v. voor jezelf zorgen/ je eigen opkomen.

Ja, maar als jouw vader alleen maar op internet liep te kniezen omdat hij geen vrouwen kon krijgen, hoe kon jij dan geboren worden?quote:Op zaterdag 12 november 2011 18:14 schreef Schenkstroop het volgende:
Mensen zijn gewoonte dieren. Je zoekt altijd iets dat je kent. Buiten relaties werkt dit ook.

Wat is dezequote:Op vrijdag 9 december 2011 23:12 schreef underdog1 het volgende:
Ik houd er wel van de underdog te zijn, mijn huidige man is veel te lief, ik houd van de harde hand.... zo een one night stand.... lijkt me goddelijk....maar er moet ook integerheid zijn.... het moet dubbel zijn....hard...maar ook weer zacht.... een spel.... maar dan goddelijk....

Een goede omschrijving.quote:

Een psychische aandoening praat het geweld niet goed, maar dat begrijp je vast welquote:Op zaterdag 12 november 2011 18:06 schreef _evenstar_ het volgende:
En toch raakte hij door psychische aandoeningen agressief en geweldadig..

|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |