T42 | donderdag 10 november 2011 @ 20:10 |
er is vandaag een nieuwe oldtimer regeling goed gekeurd! nog even de bron zoekken ![]()
![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door T42 op 10-11-2011 21:25:24 ] | |
Flurry | donderdag 10 november 2011 @ 20:14 |
kut.... nog 20 jaar wachten ![]() | |
HumphreyBogart | donderdag 10 november 2011 @ 20:15 |
Mag ik vragen waar je dat vandaan hebt, want ik kan het nergens terug vinden. | |
Bo_Sneger | donderdag 10 november 2011 @ 20:16 |
Ja, hoe kom je daarbij? Volgens mij is alleen besloten dat de regeling van belastingvrijstelling voor oldtimers zoals hij nu is gehandhaafd blijft. Dus auto's van voor 1-1-87 blijven belastingvrij. Meer niet. http://nos.nl/artikel/312(...)lektrische-auto.html [ Bericht 17% gewijzigd door Bo_Sneger op 10-11-2011 20:20:17 (verkeerde link) ] | |
T42 | donderdag 10 november 2011 @ 20:16 |
radio 538 en radio 2 was samen met dit bericht: Toch geen bijtelling elektrische auto | |
HumphreyBogart | donderdag 10 november 2011 @ 20:18 |
Ik zie niets in de Staatscourant, Tweede Kamer of op de PVV-site. | |
JaFFe | donderdag 10 november 2011 @ 20:21 |
Nog 6,5 jaar dan. Scheelt tegen die tijd vast meer dan 13 euro per maand. | |
densmee | donderdag 10 november 2011 @ 20:27 |
whoppa mooi werk als dat waar is | |
ColtZ40 | donderdag 10 november 2011 @ 20:27 |
Iemand een saab 900 classic cabrio kopen van feb 1987?![]() | |
T42 | donderdag 10 november 2011 @ 21:17 |
gevonden!!! teletext 108![]() | |
T42 | donderdag 10 november 2011 @ 21:22 |
misschien je link eens door lezen ofzo???
| |
FkTwkGs2012 | donderdag 10 november 2011 @ 21:25 |
prins mauritz, echt WTF heeft die voor invloed hierop. politiek is corrupt ![]() | |
T42 | donderdag 10 november 2011 @ 21:26 |
uhm die doet alleen electrische auto's hoor... | |
FkTwkGs2012 | donderdag 10 november 2011 @ 21:26 |
ja en wat voor invloed heeft ie wel niet dat dit soort besluiten door hem direct beinvloed kunnen worden | |
FkTwkGs2012 | donderdag 10 november 2011 @ 21:26 |
japan zal wel blij zijn though ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 10 november 2011 @ 21:29 |
Hebben ze nog 5 jaar om het weer te veranderen. | |
T42 | donderdag 10 november 2011 @ 21:31 |
das waar ![]() | |
FalleNk810i | donderdag 10 november 2011 @ 23:24 |
http://www.autoweek.nl/au(...)ldtimers-uit-vriezer Goed nieuws dus ![]() | |
T42 | donderdag 10 november 2011 @ 23:56 |
overbruggen lijkt me goed idee. dat dus auto's uit 1987 pas met 26 jaar oldtimer worden 1988 = 27jaar 1989 = 28jaar 1990 = 29jaar 1991 = 30jaar en dan vanaf 30 jaar | |
NoBody122 | vrijdag 11 november 2011 @ 00:29 |
Lijkt me een gunstig bericht. Dan wordt mijn Golf 1 van '88 wellicht toch nog ooit wegenbelastingvrij. Maar; niet te vroeg juichen. Eerst maar eens wachten op meer uitsluitsel en duidelijkheid. | |
Mercer | vrijdag 11 november 2011 @ 01:09 |
![]() ![]() | |
powerflux | vrijdag 11 november 2011 @ 10:25 |
hopelijk zal het dit worden. ik wil 'n volvo 960, maar waarom maken ze die dingen zo zwaaaar ![]() | |
error_404 | vrijdag 11 november 2011 @ 10:39 |
Zwaar is niet hun enige probleem, 1:4 is hun echte probleem ![]() | |
zuigmarmot | vrijdag 11 november 2011 @ 10:46 |
Ik hoor maar niets over de camperregeling, daar ben ik ook benieuwd naar | |
T42 | vrijdag 11 november 2011 @ 16:52 |
wat is daarmee? is die ook gestopt? | |
zuigmarmot | vrijdag 11 november 2011 @ 19:55 |
Nee, maar er zijn al vergevorderde plannen om de wegenbelasting te baseren op uitstoot, en men heeft het wel steeds over de oldtimerregeling met betrekking tot deze, maar de camperregeling hoor ik niemand over | |
T42 | vrijdag 11 november 2011 @ 20:35 |
keur je hem toch naar normale auto als het een oldtimer is ![]() | |
T42 | vrijdag 11 november 2011 @ 20:36 |
cabrio? of 1 uit zuid afrika die tot 3 jaar gelden nog gemaakt werden [ Bericht 0% gewijzigd door T42 op 11-11-2011 22:03:33 ] | |
ColtZ40 | vrijdag 11 november 2011 @ 21:20 |
Cabrio 1 is gemaakt tot 1992 al ik mij niet vergis. En die golf 1 uit afrika is een 5 deurs en dus lelijk. ![]() | |
classpc | zaterdag 12 november 2011 @ 01:59 |
Mensen die uiterlijk boven functionaliteit verkiezen ![]() | |
T42 | zaterdag 12 november 2011 @ 02:31 |
doe ik ook ![]() ![]() wil niet gezien worden in een nieuwe deukvrije auto | |
classpc | zaterdag 12 november 2011 @ 02:35 |
Ah, dus door mensen zoals jij wordt de 2e-hands markt overspoeld door 3-deurs hatchbacks terwijl ik mijn passagiers ook een fatsoenlijke instap gun. En dit mag je met een korreltje zout nemen aangezien ik weet waar jij in rijdt. | |
T42 | zaterdag 12 november 2011 @ 02:45 |
ken weinig kever met meer deuren dan 2 ![]() ![]() ![]() | |
NoBody122 | zaterdag 12 november 2011 @ 03:08 |
Cabrio idd. Anders was het een Citi Golf geweest ![]() | |
Mercer | zaterdag 12 november 2011 @ 08:58 |
Ik werd helemaal blij toen ik de TT las. ![]() | |
classpc | zaterdag 12 november 2011 @ 10:51 |
En ik ben nog steeds blij. Ik kan niet wachten om een W123 te kopen. | |
Prowl | zaterdag 12 november 2011 @ 20:08 |
Dus nog 5 jaar w88 als je een 1987 auto hebt ![]() Dus nog 5 jaar idiote prijzen voor auto's van 1986 of ouder ![]() | |
GizartFRL | zaterdag 12 november 2011 @ 20:57 |
![]() Mijn auto is vandaag jarig! LL-ZP-36 ![]() 25 ![]() | |
Mercer | zaterdag 12 november 2011 @ 21:52 |
fixed ![]() | |
classpc | zaterdag 12 november 2011 @ 22:58 |
Ik dacht al, wat is W88 nou weer... een nieuwe soort olie ofzo? Totdat het kwartje viel, je bedoelt natuurlijk wachten ![]() | |
NoBody122 | zondag 13 november 2011 @ 02:15 |
Welkom in 2011 ![]() | |
Straatcommando. | zondag 13 november 2011 @ 12:53 |
Ah, mijn auto komt uit 1990, dus die wordt uiteindelijk ook belastingvrij? ![]() Als dat zo is trouwens, koop ik me eerdaags een leuke 530/540 en stal ik die. Prachtige auto's maar niet te betalen. | |
Sounddragon | zondag 13 november 2011 @ 13:54 |
Sla je slag! ![]() [TK] BMW 530i E34 V8 | |
Tjabbo | donderdag 17 november 2011 @ 20:47 |
En aldus geschiedde. http://rijksbegroting.min(...)age=5&datum=20111117 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Anne | donderdag 17 november 2011 @ 21:00 |
TWEEDE KAMER DER STATEN-GENERAAL 2 Vergaderjaar 2011-2012 33 007 Wijziging van de Wet op de belasting van personenauto’s en motorrijwielen 1992, de Wet op de motorrijtuigenbelasting 1994 en enige andere wetten (Wet uitwerking autobrief) Nr. 10 AMENDEMENT VAN HET LID VAN VLIET Ontvangen 15 november 2011 De ondergetekende stelt het volgende amendement voor: I Artikel XX komt te luiden: Artikel XX De Wet op de motorrijtuigenbelasting 1994 wordt als volgt gewijzigd: A. De artikelen 28, 49 en 68 vervallen. B. Artikel 72 wordt als volgt gewijzigd: 1. Het eerste lid, onderdeel b, komt te luiden: b. die ten minste 30 jaar geleden voor het eerst in gebruik zijn genomen, en die, voor zover het vrachtauto’s of autobussen betreft, niet bedrijfsmatig worden gebruikt;. 2. Er worden twee leden toegevoegd, luidende: 3. De vrijstelling, bedoeld in het eerste lid, onderdeel b, geldt voor personenauto´s die op 31 december 2011 nog geen 25 jaar oud waren, niet voor het gedeelte van de belasting dat wordt geheven ingevolge artikel 23, tweede of derde lid. De eerste volzin is van overeenkomstige toepassing voor bestelauto´s, andere dan bestelauto´s als bedoeld in de artikelen 24a of 24b, die op 31 december 2011 nog geen 25 jaar oud waren. 4. De vrijstelling, bedoeld in het eerste lid, onderdeel b, wordt, met inachtneming van het derde lid, mede verleend voor motorrijtuigen die niet voldoen aan de voorwaarde dat zij ten minste 30 jaar geleden voor het eerst in gebruik zijn genomen, indien het motorrijtuig: a. op 31 december 2011 ten minste 25 jaar oud was; b. in 1987 voor het eerst in gebruik is genomen, en het tijdstip van eerste ingebruikneming ten minste 26 jaar geleden is; c. in 1988 voor het eerst in gebruik is genomen, en het tijdstip van eerste ingebruikneming ten minste 27 jaar geleden is; d. in 1989 voor het eerst in gebruik is genomen, en het tijdstip van eerste ingebruikneming ten minste 28 jaar geleden is; dan wel e. in 1990 voor het eerst in gebruik is genomen, en het tijdstip van eerste ingebruikneming ten minste 29 jaar geleden is. II Na artikel XXIII wordt een artikel ingevoegd, luidende: Artikel XXIIIa In de Wet op de motorrijtuigenbelasting 1994 vervalt artikel 72, vierde lid, met ingang van 1 januari 2021. Toelichting Deze wijziging strekt ertoe de bevriezing per 1 januari 2012 van de vrijstelling van motorrijtuigenbelasting voor oldtimers ongedaan te maken. In plaats van de in het Belastingplan 2009 voorziene volledige uitsluiting van motorrijtuigen die op de vaste datum van 1 januari 2012 minder dan 25 jaar geleden in gebruik zijn genomen, blijft de vrijstelling verbonden aan een algemene leeftijdsgrens. De huidige voorwaarde dat het voertuig 25 jaar of ouder moet zijn wordt daarbij vervangen door de voorwaarde dat het motorrijtuig ten minste 30 jaar geleden voor het eerst in gebruik is genomen. Voor nieuwe gevallen - dat wil zeggen motorrijtuigen die op 31 december 2011 nog geen 25 jaar oud zijn - strekt de vrijstelling zich daarbij niet langer uit tot een eventuele brandstoftoeslag. Concreet zullen personenauto’s en bestelauto’s van particulieren die rijden op diesel en LPG en de komende jaren voor het eerst in aanmerking komen voor de oldtimervrijstelling nog wel de diesel en LPG toeslag in de MRB betalen maar niet het basisbedrag. Tevens zullen ze vrijgesteld zijn van de provinciale opcenten. Voor voertuigen die op 31 december 2011 al 25 jaar of ouder zijn en op grond van de huidige regelgeving voor de vrijstelling in aanmerking komen, wordt een overgangsregeling getroffen. Hoewel deze auto’s nog niet voldoen aan de termijn van 30 jaar, behouden zij ook na 31 december 2011 de huidige vrijstelling, inclusief eventuele brandstoftoeslag. Daarnaast wordt een overgangsregeling getroffen voor voertuigen die de komende jaren de leeftijd van 25 jaar bereiken en bij handhaving van de 25-jaarsgrens al eerder in aanmerking zouden zijn gekomen voor de vrijstelling. Voertuigen die in 1987 voor het eerst in gebruik zijn genomen komen na 26 jaar in aanmerking voor de vrijstelling. Voor voertuigen uit 1988 ligt de grens bij 27 jaar, voor voertuigen uit 1989 bij 28 jaar en voor voertuigen uit 1990 bij 29 jaar. Voor voertuigen die voor het eerst in gebruik zijn genomen na 1990 is de algemene grens van 30 jaar van toepassing. De overgangsbepaling verliest op 1 januari 2021 haar belang en wordt per die datum weer ingetrokken. De budgettaire effecten zijn als volgt: xml1, 0 2012 2013 2014 2015 Struc. Oldtimers naar 30 jaar 0 -3 -5 -7 -21 De dekking van dit amendement wordt voor de huidige kabinetsperiode gevonden in de opbrengst van het amendement Huizing/Omtzigt (Kamerstukken II 2011/12, 33 007, nr. 8). In 2015 vindt een weging plaats over het beleid dat met dit amendement wordt ingezet, dit in relatie tot de benodigde structurele dekking daarvoor. Hierop wordt teruggekomen in de eerstvolgende autobrief (2015). Van Vliet | |
ColtZ40 | donderdag 17 november 2011 @ 21:05 |
Dat is mooi. ![]() Maar gas in een auto uit 1987 of jonger gaat dus geld kosten. ![]() *verkoopt saabje cabrio niet ![]() | |
T42 | donderdag 17 november 2011 @ 21:25 |
ik ben paranormaal ![]() | |
2cv | donderdag 17 november 2011 @ 23:47 |
Joehoe ! ![]() ![]() ![]() | |
Mercer | donderdag 17 november 2011 @ 23:48 |
Kan iemand even in jip en janneke taal uitleggen hoe of wat? ![]() | |
Anne | donderdag 17 november 2011 @ 23:51 |
Voertuigen die in 1987 voor het eerst in gebruik zijn genomen komen na 26 jaar in aanmerking voor de vrijstelling. | |
2cv | donderdag 17 november 2011 @ 23:52 |
2013 dus. | |
TheFreshPrince | donderdag 17 november 2011 @ 23:56 |
Hmm, ik ga nog maar snel ff een '87 Volvo 740 scoren ![]() Schors hem, stal 'm wel achter het huis. | |
Mercer | donderdag 17 november 2011 @ 23:58 |
Ok thx Anne! ![]() Hmm, nouja het is beter als niets. Maar ééntje uit '88 is pas in 2015 belastingvrij. Het is erg leuk dat ze de wegenbelasting wat betreft oldtimers gelijktrekken met omliggende landen. Zolang het in het voordeel ligt van de staatskas welteverstaan! Gelijktrekken in het nadeel is er natuurlijk niet bij. ![]() | |
2cv | vrijdag 18 november 2011 @ 00:09 |
Ik ben allang blij DAT er nog belastingvrij gereden kan worden. En omdat auto's technisch steeds beter worden is ht niet onterecht dat de grens verschoven is van 25 naar 30 jaar. | |
Dimitri_ | vrijdag 18 november 2011 @ 01:12 |
Hmm, nog 4 jaar wachten met mijn 88'er 740 dus! Maar goed dat ik hem niet weggedaan heb. ![]() Dat is ook maar 4 * 600 = 2400 euro belasting die ik nog eventjes mag betalen. Dan heb ik denk ik al die jaartjes wel genoeg belasting betaald, en dan nog afgezien van de accijnzen en belastingen op de benzine die er gedurende 400k km doorheen zijn geslurpt. | |
LangeJan | vrijdag 18 november 2011 @ 07:24 |
Maarrrrrr, lees in de stukken dat het nog een wetsvoorstel betreft. Wanneer is dit definitief? | |
T42 | vrijdag 18 november 2011 @ 10:10 |
alleen diesels en LPG rijders (met een auto van 87 en jonger) moetten nog een soort van belasting betalen | |
T42 | vrijdag 18 november 2011 @ 10:11 |
ik rij met de meeste niet eens ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 19 november 2011 @ 13:21 |
Mooie regeling ![]() Oh oh wat zijn die mensen genaaid die voor de hoofdprijs zo'n 7-serie uit 1986 kochten ![]() ![]() [ Bericht 57% gewijzigd door YoshiBignose op 19-11-2011 13:35:15 ] | |
NoBody122 | zaterdag 19 november 2011 @ 13:57 |
Dat hangt er maar vanaf.. Die wordt wel gewoon met 25 wegenbelastingvrij en valt sowieso nog onder de oude regeling (LPG of Diesel inbegrepen). Die van mij (van '88) wordt volgens deze nieuwe regeling alsnog pas in 2015 echt oldtimer. Tegen die tijd heb ik hem denk ik niet eens meer ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 19 november 2011 @ 14:02 |
Ja oke dat is waar. Dan heb je toch al heel wat wegenbelasting bespaard. Schorsen dan maar he ![]() | |
NoBody122 | zaterdag 19 november 2011 @ 14:04 |
En onderhouden.. Met name roest stopt niet ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 19 november 2011 @ 14:07 |
Die uit '86 roestte ook gewoon, zo niet erger dan de latere versies ![]() Dit is slecht voor de prijs van mijn 7-serie uit '80 als het model erna ook allemaal belastingvrij wordt ![]() | |
TheFreshPrince | zaterdag 19 november 2011 @ 15:19 |
Ik ben heel tevreden met mijn 7-serie ![]() | |
Prowl | maandag 29 oktober 2012 @ 18:28 |
Vrijstelling MRB oldtimers vervalt! Bam, meteen een harde maatregel in het regeerakkoord: de MRB-vrijstelling voor oldtimers komt te vervallen. Zo blijkt uit de maatregelen van VVD en PvdA die zojuist zijn vrijgegeven. Veel details hebben we niet, omdat de partijen niet al te diep op hun plannen ingaan. Maar de maatregel zelf is evengoed duidelijk. "De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers wordt vanuit milieuoverwegingen afgeschaft." Die 'milieuoverwegingen' leveren de overheid dan wel 156 miljoen euro per jaar op. De details van de plannen zullen we pas diep in 2013 te horen krijgen, simpelweg omdat dit slechts een algemene beslissing is. Het beleid zal nu moeten worden uitgewerkt door een nieuwe Minister van Financiën (of liever gezegd, zijn staatssecretaris). Dus of daadwerkelijk alle oude auto's aan de beurt zijn of dat de leeftijds-ondergrens een forse ruk naar beneden maakt (een reëele optie) weten we simpelweg nog niet omdat de politiek dat zelf nog niets eens weet. Wel een ander punt: dit is typisch een maatregel waar de Tweede Kamer zich heel hard tegenaan gaat bemoeien. Zo werkt de politiek; de VVD vraagt als regeringspartij om verzachting van de maatregel om de echte liefhebbers te ontzien, het kabinet gaat akkoord, en de VVD is niet langer de boeman. Dat soort dingen wordt vaak genoeg vanteovren afgesproken. Maar dat is vooralsnog speculeren. Kijken we verder naar de belastingopbrengsten van deze maatregel, dan rekenen de partijen pas op extra geld vanaf 2014, dus het ligt voor de hand dat de maatregel dan pas ingaat. De VVD sprak zich voor de verkiezingen uit tégen afschaffing, de PvdA was voor. Het moge duidelijk zijn welke partij in dit geval aan het langste eind heeft getrokken. Deze maatregel hing al een tijdje in de lucht. Dit onder meer vanwege de milieubezwaren van linkse partijen, maar ook vanwege de toenemende hoeveelheid belastingvrije auto's die rondreden als 1e auto. Iets wat slecht was voor de schatkist. Bovag laat in een eerste reactie weten de maatregel nogal rigoureus te vinden. "Je straft hiermee de liefhebber, en bovendien doe je het rijdend nationaal erfgoed niet veel goeds aan", aldus woordvoerder Paul de Waal. "Wij pleiten voor aanpak van het misbruik van de regeling, zodat de echte sleutelaar wordt ontzien. Op deze manier is het wel erg van dik hout zaag men planken." Dit bericht oogt natuurlijk merkwaardig gezien het bericht van afgelopen week dat de vrijstelling veilig leek. Helaas is dit de wondere wereld van de politiek. Het is logisch, als je snapt hoe het werkt. Het beleid van het vorige kabinet loopt door tot er een nieuw kabinet zit. Atsma besloot (onder druk van Financiën) als staatssecretaris van Milieu vorige week dat er geen behoefte was aan nieuw beleid op dit punt. Tot zover helder. Maar dat Rutte en Samsom ondertussen andere plannen aan het smeden waren voor het nieuwe kabinet, daar staat hij helemaal buiten. Dus hoe tegenstrijdig het ook klinkt, totaal onlogisch zijn deze berichten niet. Nog zo'n politiek punt: vermoedelijk wordt Frans Weekers opnieuw staatssecretaris van Financiën. Hij altijd was fel tegen afschaffing van de vrijstelling. Echter krijgt hij straks 'van boven' (het regeerakkoord) , de opdracht mee om de vrijstelling af te schaffen. Dus hij zal wel moeten. Maar tot het belastingplan 2014 volgend jaar daadwerkelijk is aangenomen, blijft er hoop. | |
FkTwkGs2012 | maandag 29 oktober 2012 @ 18:30 |
kut voor de echte oldtimer liefhebbers die hem alleen bij goed weer rijden. terecht voor de schooiers die voor weinig een oude mercedes uit duitsland importeren en hun stinkgassen voor mijn neus de lucht ingooien. | |
Prowl | maandag 29 oktober 2012 @ 18:30 |
Met dank aan alle ghassans en moghammeds die hun belastingvrije stinkdiesels massaal inkopen in het buitenland en in 2 jaar kapot rijden (waarna ze er weer 1 kopen)![]() | |
Hyperdude | maandag 29 oktober 2012 @ 18:31 |
Zou mooi zijn. Koop ik een nette 500SE voor weinig. Als er tenminste nog één niet compleet uitgewoonde te vinden is. | |
FkTwkGs2012 | maandag 29 oktober 2012 @ 18:32 |
ik wilde RACISME! roepen maar ik denk dat je gewoon gelijk hebt. | |
AchJa | maandag 29 oktober 2012 @ 18:35 |
Kut... ![]() Maar eerst maar eens afwachten hoe dit ingevuld gaat worden. | |
Scrutinizer | maandag 29 oktober 2012 @ 18:37 |
Ingevuld? Gewoon afgeschaft, that's it. Pagina 38 van het regeerakkoord. | |
lezut | maandag 29 oktober 2012 @ 18:40 |
Dit was te verwachten... ik was vorig jaar op een meet van het type auto wat ik rijd (Audi 100) en dat ding is van 1982 tot 1990 geproduceert... dus er is een groot aantal belastingvrij, maar ook een groot aantal niet. Wat in ieder geval opviel is dat alle jongere auto's, waarover dus gewoon belasting wordt betaald, er veel netter bij stonden dan de meeste MRB-vrije auto's (uitzonderingen daargelaten). De knakenrijders hebben het voor zichzelf verpest... desalniettemin zuur voor de liefhebbers van youngtimers | |
Hyperdude | maandag 29 oktober 2012 @ 18:41 |
Ze zouden natuurlijk ook gewoon de import van bakken die niet aan de huidge eisen voldoen kunnen verbieden. dan lost het "probleem"zich binnen 5 jaar vanzelf op. Maar dat doen we niet omdat het niet mag van de EU. Vrij verkeer personen en goederen en zulks. Laten we nu eindelijk maar eens 1 op 1 het Duitse systeem MRB ovenemen. MRB veel meer gerelateerd aan vervuilingsklasse. Relatief minder MRB betalen en meer tax per liter brandstof. Voor klassiekers een MRB-vrij klassieker kenteken. Een Libanontaxi is bijbehorende staat is dan geen klassieker, een nette SL wel. ![]() | |
lezut | maandag 29 oktober 2012 @ 18:45 |
Stel dat het RDW kan aangeven of een auto in aanmerking komt voor het predikaat 'rijdend erfgoed'... creëer je wel weer een systeem erbij, maar zo kan wel het kaf van het koren gescheiden worden. | |
Hyperdude | maandag 29 oktober 2012 @ 18:46 |
Zoals ik het nu lees, schaffen ze het gewoon af. http://www.kabinetsformat(...)rd/regeerakkoord.pdf p39 en p 79 | |
FkTwkGs2012 | maandag 29 oktober 2012 @ 18:52 |
een jaren 60 peugeot is imo ook klassiekerwaardig. een 205 niet, daar zijn er nog teveel van. | |
AchJa | maandag 29 oktober 2012 @ 18:53 |
Ik doel dus op bestaande gevallen. | |
FkTwkGs2012 | maandag 29 oktober 2012 @ 18:54 |
dit gaat volgens mij over alle gevallen ![]() | |
AchJa | maandag 29 oktober 2012 @ 18:59 |
Dat is dus precies wat ik bedoel. | |
Turquaz52 | maandag 29 oktober 2012 @ 19:03 |
Wat is dat nou..?? Mijn auto uit 85 is opeens geen oldtimer meer dan of wat? ![]() | |
AchJa | maandag 29 oktober 2012 @ 19:04 |
Dat weet nog niemand zeker, afwachten. | |
FkTwkGs2012 | maandag 29 oktober 2012 @ 19:04 |
![]() | |
Scrutinizer | maandag 29 oktober 2012 @ 19:05 |
Jawel, maar je moet er nu wel gewoon belasting voor gaan betalen ![]() | |
blup | maandag 29 oktober 2012 @ 19:05 |
Ga ik met mijn 86er ook mooi nat, zal niet veel zijn qua wmb. Me moeder d'r 300D gaat vast fors betalen dan. | |
Turquaz52 | maandag 29 oktober 2012 @ 19:06 |
ff serieus, meen je dit nou..?? Kunnen zij dit gewoon zo maken? Hoe durven die hoerenkinderen daar boven in de kamer zomaar te bemoeien met de levenstijl of hobby van de burger? 12 mensen die te zeggen hebben over tien-duizenden oldtimer liefhebbers? Godverdomme ![]() | |
Turquaz52 | maandag 29 oktober 2012 @ 19:08 |
Ik ga dus echt geen 220 euro betalen voor een Golf uit 85.. Wat een onzin ![]() We betalen al in onze huishouden 2400 euro mrb per jaar ![]() | |
ColtZ40 | maandag 29 oktober 2012 @ 19:09 |
Dan heb ik mijn Saab cabrio net op tijd verkocht. ![]() Die is niks meer waard nu... | |
AchJa | maandag 29 oktober 2012 @ 19:09 |
Moet nog uitgewerkt worden... Daar mag iemand zich nog tegenaan bemoeien vwb de details. Dus zo hard als jij het stelt hoeft het niet te zijn. | |
Tha_Duck | maandag 29 oktober 2012 @ 19:11 |
En draai maar weer een stuk cultuur de nek om.. | |
AchJa | maandag 29 oktober 2012 @ 19:12 |
![]() [ Bericht 98% gewijzigd door AchJa op 29-10-2012 19:18:26 ] | |
Turquaz52 | maandag 29 oktober 2012 @ 19:14 |
uhh.. spuit 11..? | |
TheFreshPrince | maandag 29 oktober 2012 @ 19:15 |
Lekker voor de mensen die een auto-collectie hebben en er hooguit 10x per jaar mee op pad gaan of naar shows. Die kunnen wel stoppen. Heb een belastingvrije Volvo 740 die sinds 1 jaar belastingvrij is en waarvoor ik me daarvoor nog 4,5 jaar scheel heb betaald. Als dit doorgaat ben ik dubbel de lul. Marktwaarde van m'n auto is ineens 0,0 en wegenbelasting schiet naar 125 per kwartaal. En dat terwijl ik er momenteel nog maar 7000Km per jaar in rij omdat ik in het busje van de zaak rondtuf. Kost me dus zo'n 2000 Euro ineens + 1500 per jaar. Dit gaat héél wat oldtimer-bedrijven de kop kosten, kijk naar alle bedrijfjes die VW Kevertjes, Volvo Amazon's, etc. restaureren of er onderdelen voor leveren. En dan is de Kever nog wel te doen wat betreft wegenbelasting maar een T1 of T2 busje niet, vooral als je er 4 hebt. Nogmaals, het gaat vaak om hobbyisten. Vroeger had je de 60-dagen kaart. Dat was eerlijk, je tekende de dag af dat je ging rijden en betaalde een stuk minder. | |
AchJa | maandag 29 oktober 2012 @ 19:17 |
Fuck... ![]() | |
Scrutinizer | maandag 29 oktober 2012 @ 19:18 |
Gequote uit het regeerakkoord: Niets meer, niets minder. Wat moet daaraan nog uitgewerkt worden? VVD en PvdA zijn dit overeengekomen in het regeerakkoord, dan zie ik een meerderheid in de Tweede Kamer dit niet tegenhouden. | |
Turquaz52 | maandag 29 oktober 2012 @ 19:18 |
Vertel mij wat.. Ik heb een unieke Mk2 met een Mk3 TDI motor waar heel veel aan gesleuteld is met een marktwaarde van minstens 6000. Deze is hierna nog maar 50 euro waard voor export naar afrika ofzo.. ![]() ![]() | |
ColtZ40 | maandag 29 oktober 2012 @ 19:19 |
Op zich wel terecht. Iedereen die een nieuwe wegenbelasting vrije auto hebben gekocht afgelopen jaren moeten vanaf 2014 ook weer wegenbelasting betalen. | |
TheFreshPrince | maandag 29 oktober 2012 @ 19:21 |
Klopt. Alleen gaat dit wel een hele branche in Nederland de kop kosten. Ik kan m'n Volvo echt niet meer aanhouden voor die 7000Km per jaar. Rij ook nog eens LPG dus redelijk schoon, APK meting is nooit een probleem geweest. Er zijn genoeg verzamelaars die een stuk of 4 auto's hebben en toch maar in 1 tegelijk rijden. Je kan er natuurlijk 3 schorsen als je de ruimte hebt om ze van de weg af te stallen maar dan mag je er helemaal niet mee rijden. En die schorsingsregel deugt voor geen meter momenteel, "ontschors" je binnen een bepaalde periode dan mag je het hele kwartaal alsnog betalen. | |
AchJa | maandag 29 oktober 2012 @ 19:22 |
Ik steek mijn '77 200D nog liever in de fik, heb ik er iig nog wat warmte van... | |
TheFreshPrince | maandag 29 oktober 2012 @ 19:27 |
GVD net veel geld in die auto gepompt om hem tip-top te houden, o.a. 2 revisie-klauwen voor. | |
Hyperdude | maandag 29 oktober 2012 @ 19:29 |
Gare Polo SDI kope? | |
Scrutinizer | maandag 29 oktober 2012 @ 19:31 |
Vooral ook hele klap voor dat gedeelte van de autobranche. Er gaan een hoop specialisten, veelal monteurs van het oude stempel, in problemen komen. | |
Fer | maandag 29 oktober 2012 @ 19:31 |
Ik heb er opeens een hoop reserve-onderdelen bij lees ik. * Fer bezit momenteel nog 2 e30's waarvan in uit 84 | |
Turquaz52 | maandag 29 oktober 2012 @ 19:35 |
* Turquaz52 vraagt wat voor e30's dat zijn. | |
AchJa | maandag 29 oktober 2012 @ 19:35 |
M3? ![]() | |
ColtZ40 | maandag 29 oktober 2012 @ 19:36 |
Die is hooguit 17 jaar oud. En dus niet belasting vrij. O wacht... ![]() | |
Fer | maandag 29 oktober 2012 @ 19:37 |
316 Mat zwart geworden door de weersinvloeden, staat Libanontaxi. 320i Baur deze heeft staat "restauratieproject" | |
Turquaz52 | maandag 29 oktober 2012 @ 19:39 |
Pass.. | |
Dimitri_ | maandag 29 oktober 2012 @ 19:43 |
Ik blijf maar buiten de boot vallen met mijn 88'er. ![]() Achja, ik ben benieuwd.. Dit is het regeerakkoord, dat is nog niets definitiefs. | |
2cv | maandag 29 oktober 2012 @ 19:52 |
We zien wel. Ik ga iig nog geen auto's verkopen. | |
#ANONIEM | maandag 29 oktober 2012 @ 19:53 |
Die van mij is net 30 geworden, zelfs in Duitsland zou deze auto oldtimer zijn.....maar hier niet meer... ![]() Ik rij maar 6000 tot hooguit 8000 km per jaar, dat is straks dus niet meer te betalen. | |
YoshiBignose | maandag 29 oktober 2012 @ 19:54 |
We kunnen nu alleen nog maar bidden... | |
Turquaz52 | maandag 29 oktober 2012 @ 19:58 |
Met z'n alle Vrijdag-gebed meet in Amsterdam moskee..? Iedereen verplicht zijn roetende diesel oldtimer mee te nemen of een ander belasting vrij auto ![]() lol ![]() ![]() | |
YoshiBignose | maandag 29 oktober 2012 @ 20:01 |
Haha ja motor stellen op 2000 rpm en gewoon aan laten staan tot de tank leeg is. En dan weer bijtanken bij de Makro!!! Luisteren ze nog niet, dan rij ik m'n BMW persoonlijk naar het binnenhof en steek hem in de fik. ![]() | |
Turquaz52 | maandag 29 oktober 2012 @ 20:02 |
Ik kom met je mee, maar dan neem ik de auto van de buren mee.. Mijn auto is mij te waardevol.. ![]() | |
2cv | maandag 29 oktober 2012 @ 20:07 |
Ik kom met je mee. Vantevoren de Saab nokkievol tanken en er plekke ook het carter en de versnellingsbak tot het randje volgieten. Kofferbak vol oude banden proppen. | |
YoshiBignose | maandag 29 oktober 2012 @ 20:08 |
Bezuinigen op bejaarden oke... Onderwijs oke... Zorg oke... MAAR BLIJF VAN DE OLDTIMERS AF ![]() | |
2cv | maandag 29 oktober 2012 @ 20:09 |
Jij snapt het ![]() | |
ZwartmetSuiker | maandag 29 oktober 2012 @ 20:16 |
Hoe definitief is dit? Ik bedoel, moet dit nog goedgekeurd worden? De accijns op LPG en diesel wordt godverdomme ook duurder. | |
virl3 | maandag 29 oktober 2012 @ 20:16 |
Balen .. Ik heb serieuze plannen om volgend jaar 's aan de klassieker te beginnen voor erbij, krijg je dit weer. Dat wordt dan iets van half jaartje met de normale auto karren (winter) en in de zomer met de klassieker of zo en dan schorsen of zo. Of ze komen toch een alternatief, iets met gelijk 30 jaar, gelijk trekken met duitsland of iets dergelijks. Als ze 't botweg afschaffen heb ik medelijden met de ambtenaar die het kwartaal bedrag mag uitrekeken van T fordjes uit 1920 ofzo die 1 keer jaar een rondje rijden. | |
Scrutinizer | maandag 29 oktober 2012 @ 20:21 |
Ik zou me kunnen voorstellen dat er zo'n regeling komt zoals je die met campers hebt/had voor de oldtimers die maar heel zelden op de weg komen. Een 60-dagenkaart of zo. | |
#ANONIEM | maandag 29 oktober 2012 @ 20:21 |
Eeh fuck zeg, ik werk in het onderwijs, maak helaas erg veel kosten vanwege medische shit en bezit een oldtimer..... Oppassen jij dus he, anders verdien je een ram op je dikke neus! | |
YoshiBignose | maandag 29 oktober 2012 @ 20:21 |
Ja, die medische kosten kon je dus betalen van de wegenbelasting die je bespaarde. Dat gaat nu niet meer. Zie je hoe ernstig dit probleem is!! | |
2cv | maandag 29 oktober 2012 @ 20:22 |
Liever duurdere brandstof dan een kilometerheffing ! | |
Turquaz52 | maandag 29 oktober 2012 @ 20:23 |
Rot op man gek, ik ram jou dalijk op je dikke neus waardoor je kosten alleen maar gaan oplopen... ![]() | |
ZwartmetSuiker | maandag 29 oktober 2012 @ 20:23 |
Ja ok maar de accijnzen zijn al veel te hoog voor een eventuele kilometerheffing. | |
FkTwkGs2012 | maandag 29 oktober 2012 @ 20:23 |
+1 onzinnige overhead, gewoon de benzineprijzen omhoog levert per euro iig het meeste op. | |
Cybje | maandag 29 oktober 2012 @ 20:25 |
Goed idee, gezien ik naast Duitsland woon kan ik dan mooi in Duitsland tanken en betalen jullie lekker die hogere benzineprijs. Dat gaat dus niet werken ![]() | |
#ANONIEM | maandag 29 oktober 2012 @ 20:26 |
Nee hoor, dat geld ging gewoon in onderhoud zitten zoals het hoort, althans zo kijk ik er tegenaan. | |
FkTwkGs2012 | maandag 29 oktober 2012 @ 20:26 |
tja er zijn altijd randgevallen. dan nog liever dat dan een duur systeem voor kilometerheffing. | |
Cybje | maandag 29 oktober 2012 @ 20:34 |
Ik ben het daar wel mee eens. Het plan dat er lag (en nog half ligt) was belachelijk duur. Op zich zitten er ook wel voordelen aan het idee van de accijnzen op brandstof verhogen als alternatief op de kilometerheffing, want op die manier betalen mensen die uit het buitenland komen en hier gebruik maken van de wegen (toeristen, vrachtvervoer, Polen die hier werken, etc.) ook gewoon mee aan onze wegen. | |
ZwartmetSuiker | maandag 29 oktober 2012 @ 20:35 |
Dan moet de wegenbelasting helemaal weg. | |
FkTwkGs2012 | maandag 29 oktober 2012 @ 20:37 |
mja ze hebben meer geld nodig. omdat. gat. ik ben voor minder overheid. maar ok dat is p persoonlijk. | |
CafeRoker | maandag 29 oktober 2012 @ 20:45 |
Dat wordt prijzig. Nu eens zien hoe heet de soep gegeten wordt. ![]() | |
ZwartmetSuiker | maandag 29 oktober 2012 @ 20:45 |
Los van de te dure en te efficiënte overheid kan er beter worden gestimuleerd dan worden afgeremd zoals ze nu doen. WTF denken ze met die accijnsverhogingen? De hele fucking transportsector lijdt al enorm onder de veels te hoge dieselprijzen en het wordt alleen maar erger zo. | |
FkTwkGs2012 | maandag 29 oktober 2012 @ 20:46 |
we zijn in nederland overgereguleerd. weg met al die meuk ![]() | |
ZwartmetSuiker | maandag 29 oktober 2012 @ 20:50 |
Ach daar kan ik nog uren over spreken maar dat is offtopic en niet goed voor mijn humeur. | |
Barbaaf | maandag 29 oktober 2012 @ 20:53 |
En wat gaan ze doen wanneer, wat iedereen met gezond verstand ziet gebeuren en dus de politici niet, de meeste oldtimers verkocht/geschorst gaan worden zodra de regeling in gaat? Volgens mij rekenen ze er op dat over iedere oldtimer die nu op kenteken staat straks belasting binnenkomt terwijl ik verwacht dat veel mensen minstens hun verzameling inkrimpen. | |
ZwartmetSuiker | maandag 29 oktober 2012 @ 20:55 |
Er zal ook een hoop worden geschorst/gesloopt/gestript wordt. Daarbij is het kopen van een nieuwe auto absoluut niet goed voor het milieu, sowieso de consumptiemaatschappij niet. | |
CafeRoker | maandag 29 oktober 2012 @ 21:01 |
Per stuk valt het mee, maar over m'n hele harem gezien gaat dat toch goed geld kosten ![]() | |
daNpy | maandag 29 oktober 2012 @ 21:04 |
Op Duits kenteken zetten wordt een waardig alternatief... | |
ZwartmetSuiker | maandag 29 oktober 2012 @ 21:06 |
Maar dan mag je er toch niet mee rijden. En moet je woonachtig zijn in Duitsland? | |
TheFreshPrince | maandag 29 oktober 2012 @ 21:08 |
Dubbel paspoort wordt interessant ![]() Denk dat ik dan toch maar Duitser ga worden, erbij. Heb ik gelijk een goed excuus om kuilen te graven op het strand. | |
Skv | maandag 29 oktober 2012 @ 21:09 |
Lekker dan, dat ik voor mijn nét aangeschaft oldtimer hobbymotor nu het volle pond kan gaan betalen (wat ik niet eens op kan brengen). En verkopen is ook geen optie omdat het spul niks meer waard is sinds nu. Klootzakken! ![]() Iemand een idee wat ik kwijt ben aan belasting voor een Yamaha SRX600 uit '86? ![]() | |
Skv | maandag 29 oktober 2012 @ 21:09 |
Dat doen ze ook. Veel zwaarder nog dan wat deze maatregel op moet leveren. | |
TheFreshPrince | maandag 29 oktober 2012 @ 21:10 |
26-27 Euro per kwartaal ![]() Man, ik betaal straks >125 per maand. | |
Skv | maandag 29 oktober 2012 @ 21:11 |
Als je de lasten eerlijk wil verdelen dan doe je dat naar verbruik. Ik voel er weinig voor om qua belasting die ik betaal voor die paar honderd km per jaar evenveel te moeten betalen als iemand die er dagelijks honderden kilometers op rijdt. Gooi dan de prijs van benzine omhoog en BPM helemaal weg. Dan betaal je iig naar verbruik. Of gewoon de kilometerheffing. | |
Skv | maandag 29 oktober 2012 @ 21:12 |
Oh, dat valt nog mee. Maar met stallings- en verzekeringskosten samen (en onderhoud en dure benzine) alsnog duur. Ben wel blij dat ik mijn '72 Mercedes D220 limousine laatst heb verkocht. Die heeft nu alleen de oudijzerwaarde nog. | |
Fer | maandag 29 oktober 2012 @ 21:27 |
Kunnen we ze niet massaal ombouwen op stroom? | |
ellevehC86 | maandag 29 oktober 2012 @ 21:37 |
Eerst even de details bekijken, het lijkt me dat als alles in 1 keer per 2013 tenietgedaan word, dat er heel wat auto's gaan branden op het binnenhof ![]() | |
CafeRoker | maandag 29 oktober 2012 @ 22:00 |
Ik heb dat wel eens serieus overwogen. Wat betreft de onderdelen is dat redelijk te doen, maar als je bekijkt wat er allemaal aan papieren rompslomp en aan keuringskosten bij komt kijken vergaat je de zin heel snel ![]() | |
CafeRoker | maandag 29 oktober 2012 @ 22:00 |
Je zou maar eens een oude amerikaan hebben zeg.. of een T3 dieselbus ![]() | |
YoshiBignose | maandag 29 oktober 2012 @ 22:04 |
Ja maar ja mijn oldtimer is dan wel benzine, 1.561 kg gaat ook niet goedkoop worden ![]() En dan zie ik mensen janken hier over de wegenbelasting op een motor ![]() | |
Skv | maandag 29 oktober 2012 @ 22:21 |
Ik heb alleen medelijden met je als je dat ding sporadisch gebruikt. Dat ze al die paupers die een BPM-vrije 190D-Benz rijden als vast vervoer een keer laten betalen vind ik niet meer dan terecht. Alleen raken ze hobbyisten hier onredelijk mee. Ik betaal me verdomme ook al scheel aan dat kut-OV, dus qua 'groen transport' draag ik mijn steentje al meer dan bij. Pak dan die lui die het vertikken om dichter bij hun werk te wonen en elke dag in de file staan. Die vervuilen een stuk meer. | |
Fer | maandag 29 oktober 2012 @ 22:22 |
Ombouwen op stroom en dan een dikke generator in de kofferbak. Als de Opel Ampera het mag, 30km accubereik en verder op een 1.4l "range extender", dan mag ik dat ook. | |
CafeRoker | maandag 29 oktober 2012 @ 22:25 |
tuttut, die 110 euro per jaar wat je nu voor je motor moet gaan betalen valt in het niet bij die duizenden euro's die die 'paupers' extra op hun benz af moeten schrijven | |
Harde_Mepper | maandag 29 oktober 2012 @ 22:27 |
Hoop dat nu die ouwe rotbakken eens van de straat verdwijnen. | |
TheFreshPrince | maandag 29 oktober 2012 @ 22:30 |
Liefdevol vertroetelde oldtimers ![]() ![]() ![]() | |
Skv | maandag 29 oktober 2012 @ 22:33 |
Terecht, die lui zitten al jaren voor een dubbeltje op de eerste rang en 'gebruiken' (misbruiken) de regeling. Die is ingevoerd om voertuigen waar al 25 jaar belasting voor is betaald vrij te stellen van deze plicht (omdat ze in hun levensloop hun bijdrage aan het wegennet wel hebben geleverd). Dat telt dus eigenlijk niet voor geïmporteerde bakken. Ik zou voorstellen om te kijken naar wanneer auto's op NL kenteken zijn geschreven en die datum te gebruiken voor de oldtimerregeling. Dat bespaart ook geld en sluit beter aan op het originele idee. Anyway, t zal wel gewoon betalen worden. ![]() | |
Harde_Mepper | maandag 29 oktober 2012 @ 22:33 |
Dat soort figuren zijn gewoon in de tijd blijven hangen. | |
TheFreshPrince | maandag 29 oktober 2012 @ 22:46 |
| |
TheFreshPrince | maandag 29 oktober 2012 @ 22:56 |
M'n oom rijdt een '73 VW T2 busje, gekocht in 1986 en geheel gerestaureerd destijds. Hij rijdt al 26 jaar in dat busje, LPG laten inbouwen, is al sinds 1998 belastingvrij en staat altijd droog gestald. Busje komt er een paar keer per jaar uit voor een VW treffen of een toertocht. Als hij er 2500 per jaar mee rijdt zit ik aan de ruime kant. Het gewicht zit op 1276 kilo, dus zo'n 1388 Euro wegenbelasting per jaar, voor 2500Km = 55 cent per kilometer. Voor dagelijks vervoer heeft hij een Kevertje uit 1985 op benzine, ook al 15 jaar in z'n bezit. Ook daar mag hij nog 236 per jaar voor gaan betalen. Al met al een dure hobby. En hij is nog maar een "kleine" autogek. Er zijn mensen die met écht dikke showbakken rijden, die hooguit 3x per jaar naar een show of bijeenkomst rijden. Die kunnen nu de hoofdprijs gaan betalen... En wat dacht je van verzamelaars van antieke vrachtwagens? ![]() | |
TheFreshPrince | maandag 29 oktober 2012 @ 23:00 |
Oh ja, denk maar niet dat ik me uit m'n Volvo laat jagen door Den Haag. Heb straks 125 per maand minder te besteden, dat moet het MKB maar wat opvangen. Consuminderen ter compensatie. Het is het één of het ander. No way dat ze 153 miljoen gaan besparen. 2/3e van de gehele klassieke autobranche kan wel opdoeken in NL, garages op de fles, minder BTW inkomsten, ontslagen, WW uitkeringen... Gaat echt wat opleveren... Laat ze het zuur krijgen daar in Den Haag. | |
dion_v_k | maandag 29 oktober 2012 @ 23:02 |
Nou dat is mooi dan. Daar zit ik met een goedlopend bedrijf in old en youngtimers. Alles van 1970 tot 1986, +- 30 auto's in de bedrijfsvoorraad. Gelukkig geen strontpotten maar mooie wagens waar nog altijd liefhebbers voor zullen zijn. Maar nog zullen de prijzen flink dalen ![]() | |
TheFreshPrince | maandag 29 oktober 2012 @ 23:04 |
Yup, nog een geluk dat je niet in de Amerikaanse bakken of Mercedes oldtimers zit... Reken maar dat dit nog een staartje gaat krijgen. Het mag de politiek dan 153 miljoen gaan "opleveren", de schade is vele malen groter. | |
dion_v_k | maandag 29 oktober 2012 @ 23:07 |
8 Mercedesen op voorraad (5x W126 en 3x W124). En 4 Amerikaanse wagens, Chevrolet, Cadillac, Buick en een Chrysler.. | |
CafeRoker | maandag 29 oktober 2012 @ 23:13 |
Je zou maar een unimog op diesel hebben.. *ril* | |
Skv | maandag 29 oktober 2012 @ 23:20 |
vrienden van me hebben er 2.. Wat zou dat kosten.. ![]() | |
TheFreshPrince | maandag 29 oktober 2012 @ 23:20 |
![]() | |
ellevehC86 | maandag 29 oktober 2012 @ 23:20 |
Dit is overigens het probleem, en niet zozeer mileu http://kopen.marktplaats.(...)86&p=1&av[27][1]=130 | |
Skv | maandag 29 oktober 2012 @ 23:21 |
absurde prijzen ook. | |
TheFreshPrince | maandag 29 oktober 2012 @ 23:26 |
Het is ook wel logisch dat mensen in oldtimers gaan rijden. Met de kunstmatig hoge autoprijzen en kosten in Nederland (BPM, wegenbelasting, accijns, BTW over accijns, etc). Ik zeg: kilometerheffing. Rij je veel, betaal je veel. Rij je veel in de spits, betaal je iets meer. Rij je weinig betaal je weinig. Rij je niet, betaal je niet. Zo hoort het. Betalen voor rijden, niet voor bezit. Je kan 1 auto hebben en 200.000Km per jaar rijden. Je kan 4 auto's hebben en 10.000Km per jaar rijden. Toch betaal je in geval 1 minder wegenbelasting dan in geval 4, al staan de auto's het hele jaar op je eigen oprit. | |
Skv | maandag 29 oktober 2012 @ 23:27 |
eens. | |
ellevehC86 | maandag 29 oktober 2012 @ 23:28 |
Dat hebben we al, je betaalt het alleen prepaid aan de pomp | |
TheFreshPrince | maandag 29 oktober 2012 @ 23:29 |
Dit kabinet maakt met deze wijziging meer kapot dan ze beseft en het gaat niets opleveren. | |
Sjoegerd | maandag 29 oktober 2012 @ 23:29 |
Dit gaat nog wel een hele lading aan protesten en kritieken vanuit de verscheidene vakorganisaties leveren. | |
ellevehC86 | maandag 29 oktober 2012 @ 23:30 |
Daarom, dit gaat het halve electoraat van zowel de VVD als de PvdA aan, ik moet nog eens zien hoe ver ze komen ![]() | |
TheFreshPrince | maandag 29 oktober 2012 @ 23:31 |
Kilometerheffing wordt berekend aan de hand van plaats / tijdstip. Hoger tarief in de spits, lager tarief op zondag naar het strand. Benzine-accijns is altijd gelijk, ook in de spits. Daarnaast kan je eenvoudig in Duitsland of België gaan tanken als je bij de grens woont. Nee, kilometerheffing / rekeningrijden is zo gek nog niet. En dat zeg ik... als ooit groot tegenstander... | |
ellevehC86 | maandag 29 oktober 2012 @ 23:35 |
Ik ben nog steeds tegenstander, het gaat geen enkele instantie ene fluit aan hoe vaak ik waar dan ook heenga en zal nooit meewerken aan een GPS achtige toestand in mijn auto. | |
lipjes | maandag 29 oktober 2012 @ 23:40 |
En daar gaat mijn idee om er later nog een oldtimer bij te kopen als sleutelmotor. Betaal nu voor 1 motor, komt er volgend jaar 1 bij sowieso voor de winter. En als ik dan het huis uit ga dan zal er nog een auto bij die 2 motoren komen, plus motor van vriendinlief. Nou.... gaat lekker dan ![]() Gaan we de motorrijtuigenbelasting voor motoren ook maar gelijk weer ophogen dan? | |
dion_v_k | maandag 29 oktober 2012 @ 23:44 |
Een prachtige Cadillac Sedan De Ville van 1964, kanariegeel met de bekende vleugels en vol chrome weer de wegenbelasting in. Welkom in Nederland! ![]() | |
TheFreshPrince | maandag 29 oktober 2012 @ 23:50 |
Gaat ook nergens over idd. Heb een klant die een jaren 30 Ford in z'n verwarmde garage heeft staan. Het ding komt hooguit 2x per jaar buiten voor een toertochtje of show. En daar mag hij nu ook het volle pond voor gaan betalen. Evenals een antieke Skoda uit 1948 en nog wat mooi tip-top gerestaureerd klassiek spul. Goed bezig in Den Haag... Waarom niet een 30 of 60 dagenkaart voor oldtimers zodat je online je kenteken kan inkloppen met een wachtwoord (gekoppeld aan DigID?) en dan één of meerdere dagen met je auto op pad kan. Wil je altijd kunnen rijden? Kan je het volle pond betalen. Ben je liefhebber? Dan zo'n dagenkaart. | |
ellevehC86 | maandag 29 oktober 2012 @ 23:50 |
U bedoelt een 8.0 liter V8 op 3500 kilo zonder catalysatorachtige toestanden? zal dan toch wel een 3000 Euro per kwartaal kosten ![]() | |
dion_v_k | maandag 29 oktober 2012 @ 23:54 |
Ik las vandaag in de "Onschatbare Klassieker" dat ze alle wagens van voor 1960 wegenbelastingvrij willen houden. Dus alles wat daarna op de weg is gekomen gaat weer de belasting in. | |
dion_v_k | maandag 29 oktober 2012 @ 23:55 |
Zoiets idd. ![]() | |
TheFreshPrince | maandag 29 oktober 2012 @ 23:55 |
Ook lekker als je je oldtimer gaat opknappen en daar 5 jaar over wil doen. Kan je 5 jaar lang schorsing gaan betalen en de verlenging iedere keer... | |
TheFreshPrince | maandag 29 oktober 2012 @ 23:56 |
Ik ga gelijk zoeken naar een A-Ford! | |
ellevehC86 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 00:01 |
Zit ik dan weer lekker met mijn 1965 ![]() Iemand een Plymouth Fury uit 1958 in de aanbieding? rood met een witte streep graag. Ga ik de hele dag achter Rutte aan om hem te intimideren ![]() | |
dion_v_k | dinsdag 30 oktober 2012 @ 00:03 |
Ik snap niet dat ze het niet houden zoals het was; alles van 1986 of ouder wegenbelastingvrij en wat daarna op de weg is gekomen niet. Ik merkte de laatste tijd als handelaar dat het echt niet meer meeviel om een goede Mercedes van 1986 te kopen in bijv. Duitsland. Het raakt gewoon op. Nu onnodig veel mensen pijn doen door bijv. een wagen van de jaren '60 die altijd in dezelfde familie is geweest weer de belasting in te doen terwijl die mensen daar het geld misschien niet voor hebben. Belachelijk, Nederland probeerd in alle opzichten de bevolking kaal te plukken. Laat de mensen toch plezier hebben in een oldtimer. En pak dan eventueel alleen de 'misbruikers' aan die in een diesel naar zuidelijke landen rijden, door de diesels en auto's op lpg aan te pakken. | |
Dingest | dinsdag 30 oktober 2012 @ 00:19 |
Tenzij je oldtimer van voor 1960 is moet je dat in dat geval toch al ivm APK-plicht - en dan hoeft dat maar eens per 2 jaar als je oldtimer al 30 jaar of ouder is. Dus die 25 euro per (2) jaar aan schorsen zijn toch echt je kosten niet en met digID en internetbankieren is dat zo gedaan ![]() | |
Ivo1985 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 00:21 |
Ik ken iemand die 2 auto's uit de jaren '20 in de garage heeft staan. Altijd familie bezit geweest en ze komen op een mooie zomerdag nog wel eens buiten. 2 of 3 keer per jaar. Dat gaat dus straks ook niet meer gebeuren, die wagens blijven natuurlijk gewoon binnen staan. Voor mij komt de pijn op 216 euro per jaar voor mijn dagelijks vervoer. In mijn geval niet onterecht, het is immers dagelijks vervoer. Het tweede exemplaar wat ik bezit echter staat voorlopig binnen te wachten op restauratie en zal na restauratie nauwelijks slechts voor 'zondagse' ritjes en evenementen gebruikt gaan worden. Ook die pijn zal in mijn geval gelukkig meevallen met slechts 164 euro per jaar. Maar mijn wagens zijn met een verbuik van 1 op 16 tot 1 op 18 op benzine niet zeer vervuilend te noemen. | |
Skv | dinsdag 30 oktober 2012 @ 00:43 |
Als het dagelijks vervoer is vind ik het ook terecht. ![]() | |
SelimGTI | dinsdag 30 oktober 2012 @ 01:00 |
Wat zou ik dan eigenlijk kwijt zijn voor een Golfje 2 1.8 8v GTI uit 1984 aan wegenbelasting? | |
Scrutinizer | dinsdag 30 oktober 2012 @ 01:04 |
http://www.belastingdiens(...)rrijtuigenbelasting/ | |
SergeantFluffy | dinsdag 30 oktober 2012 @ 01:22 |
is wel erg oud hopelijk blijft die wel motorrijtuigenbelasting-vrij. [ Bericht 7% gewijzigd door SergeantFluffy op 30-10-2012 03:07:38 ] | |
SergeantFluffy | dinsdag 30 oktober 2012 @ 03:06 |
van wanneer was dat nummer? hoe kunnen ze vandaag al in hun tijdschrift hebben staan wat pas vanmorgen vaag is bekendgemaakt'? | |
ColtZ40 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 07:18 |
Gas eruit halen. Kost ie nog maar 540 euro per jaar. ![]() | |
-Kadesh- | dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:05 |
Dus dan krijg boven op alle autogerelateerde belastingen nog een toeslag van 9 cent per kilomter buiten de spits en 15 cent in de spits? Mooi man een kilometerheffing. Want geloof maar niet dat er ook maar 1 belasting omlaag gaat als ze een privacy killende kilometerheffing in gaan voeren, en dan heb ik het nog niet eens over het monster van een it project die dit alles moet gaan controleren. | |
Tha_Duck | dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:12 |
Moet je nu anders ook, anders ben je verplicht hem verzekerd en APK gekeurd te hebben. Daarin verandert er dus welgeteld niks. | |
Tha_Duck | dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:13 |
Mijn 2CV zou me 42 per kwartaal ofwel 14 euro per maand gaan kosten. Ding staat 6 van de 12 maanden in de stalling. Die 72 euro is dus zonde geld, maar niet echt boeiend. Beter maken ze een aangepast tarief voor oldtimers, en dan met name diesels. | |
Betuwenaar | dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:01 |
Ik heb er een uit 1989 en betaal rond de 25 euro per maand, valt op zich nog wel mee. | |
TC_Artemis | dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:13 |
Nou, het kevertje dan maar schorsen te zijner tijd. Jammer want we knappen m nu op, met de gedachten: ah, we betalen toch geen wegenbelasting ![]() | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:27 |
Ik ben benieuwd naar collectieve initiatieven tegen deze regeling en ook wat de grotere clubs er tegen gaan doen zoals de ANWB en de Bovag. | |
daNpy | dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:31 |
Wat denk je van de FEHAC? (Welke overigens nog geen nieuws op hun site hebben...) | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:51 |
Ja ik kon zo gauw niet op alle namen komen. | |
Laurensius | dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:00 |
Heb een chevy van, van 1984 ![]() Mocht het doorgaan, gaan er zoveel oldtimers de deur uit. Bij ons in de buurt heb je met oud-en-nieuw de traditie om de politie / ME te vervelen door auto's op te stoken op 'het kruis' (voor de kenners in Veen NB).. Denk dat daar veel auto's gaan belanden bij ons in de buurt.. [ Bericht 4% gewijzigd door Laurensius op 30-10-2012 11:37:44 ] | |
T42 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:26 |
worden heel veel auto geschorst en komen nooit meer de weg op... worden heel veel auto niet meer onderhouden en verkocht in onderdelen of gesloopt. en ik heb een aantal auto's die gekeurd en verzekert zijn maar niet rijden omdat ze niet compleet zijn.. nou die ga ik dan echt niet meer laten keuren en verzekeren maar gaan de schorsing in of lever het kenteken in (is nog goedkoper) | |
T42 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:27 |
juist zo heb ik er wel meer staan ![]() | |
T42 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:28 |
in duitsland is het toch nog 30jaar? emigreren? ![]() | |
daNpy | dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:28 |
Van mijn Golf gaat idd ook direct het kenteken weer terug naar de RDW (circuit auto) en DAF wordt dan maar in de wintermaanden geschorst. Maar ik wil eerst wel eens zien wat er allemaal uit komt en echt uitgevoerd wordt. Dat ze de misbruikers aanpakken is prima, maar dit is weer typisch Nederlands om het andere extreme op te zoeken ![]() | |
daNpy | dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:29 |
Moet in originele staat zijn en dan is de MRB nog 100 euro per jaar. Vergis je niet dat verzekeren in DL wel duurder is. | |
T42 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:31 |
zwitserland dan ![]() | |
CafeRoker | dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:47 |
Elke populaire auto wordt steeds minder waard, is op een bepaald moment voor een appel en een ei te koop en wordt uiteindelijk weer waardevoller. Auto's als calibra's, crxen of golf cabrio's zitten nu rond dat punt. Als dit voorstel doorgaat en je een flinke schuur hebt heb je helemaal een mooie kans om wat nette exemplaren voor een goede prijs te scoren. Kopen, aan de kant zetten en wachten tot er uiteindelijk toch wel ooit een systeem voor kmbeprijzing gaat komen waardoor hobbyauto's ineens weer heel goedkoop om te hebben worden. En de prijs dus weer omhoog gaat. nu nog een grote schuur ![]() | |
T42 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:15 |
ben al jaren bezig ![]() ![]() | |
krokdown | dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:33 |
beter laten ze dikke mensen meer betalen, zoland ie pannekoeken in den haag maar van mijn old timers afblijven!! | |
ukga | dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:58 |
the fuck...is dat jouw schuur? | |
T42 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:50 |
1 van de schuren ![]() | |
daNpy | dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:52 |
Die staan niet op NL kenteken dus niet zeuren ![]() | |
ukga | dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:54 |
wie zeurt er dan? | |
T42 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:07 |
wauw je ziet 2 platen van mijn 290 auto's ![]() maar nee is mijn schuur niet zou wel willen wat daarin staat is veel waard ![]() | |
daNpy | dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:32 |
Precies ![]() | |
ellevehC86 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:57 |
http://www.fehac.nl/image(...)ord%2030-10-2012.pdf | |
ukga | dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:22 |
is het nou wel of niet je schuur. hoeveel autos heb je eigenlijk? | |
T42 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:41 |
is niet mijn schuur was grapje ![]() | |
SergeantFluffy | dinsdag 30 oktober 2012 @ 18:13 |
Update: knac heeft een petitie: http://www.knac.nl/petitie/ Site ligt momenteel plat, waarschijnlijk overbelast. | |
powerflux | dinsdag 30 oktober 2012 @ 18:22 |
lol. al die dubbele namen. Iedereen 4x klikken omdat het niet opschiet ![]() | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 30 oktober 2012 @ 18:59 |
Ik wilde ook ff kijken maar hij doet het idd niet ![]() | |
Elusive | dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:02 |
ze moeten het gewoon zo maken dat auto's die al 25 jaar IN Nederland wegenbelasting hebben betaald vervolgens belasting vrij worden.... ben je gelijk van het import probleem af. * Elusive kadett c coupe '78 ![]() gelukkig weegt dat ding nog geen 700 kilo ![]() | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:10 |
Dan pak je alsnog de liefhebbers met een importauto. Ik ken iemand die een wagen uit België heeft laten komen en deze helemaal opgeknapt heeft, prachtig ding, en echt een zomerauto. Dat is een liefhebber pur sang maar die lijdt dan alsnog onder die regel. | |
T42 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:19 |
dat niet want dan kan ik geen T1 bus kopen in amerika ![]() maar 30 zoals het zou worden of 35 jaar is toch goed genoeg? of een regeling van 30 tot 40 jaar is 50/75% korting op belasting en vanaf 40 100% (of dergelijke) | |
T42 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:36 |
getekent | |
PH-KCD | dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:52 |
Ik mag gaan betalen voor mijn '83 Mercedes-Benz 190E ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:53 |
Alle 190ers belasten! | |
Turquaz52 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:53 |
En/of alle auto's vanaf NU op naam worden gezet geen belasting vrij meer, alles daarvoor wel. | |
densmee | dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:04 |
wat klagen jullie toch allemaal, bij de unimogclub daar mogen ze pas klagen een van de posts op hun forum en die heeft nog een laag leeggewicht voor elkaar gekregen er zijn er ook van 3350 kilo op kenteken ![]() | |
T42 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:04 |
dan krijg je catvangers praktijken ![]() | |
PH-KCD | dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:04 |
compleet met drieletterig importkenteken ![]() zie die overheid haten dan | |
T42 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:05 |
en diesel? | |
densmee | dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:06 |
de meeste diesel unimogs zijn te zwaar maar ik zal de rekenhulp eens aanslingeren 3350 kg is per jaar 3024 euro | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:07 |
Dat is niet grappig... | |
FkTwkGs2012 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:08 |
unimog forum: http://www.belastingdiens(...)rrijtuigenbelasting/ LPG/ 3400kg Als bedrijfsauto ondernemer: Motorrijtuigenbelasting per kwartaal: ¤ 168,00 Motorrijtuigenbelasting per jaar: ¤ 672,00 Als bedrijfauto particulier Motorrijtuigenbelasting per kwartaal: ¤ 822,00 Motorrijtuigenbelasting per jaar: ¤ 3288,00 Als camper Motorrijtuigenbelasting per kwartaal: ¤ 291,00 Motorrijtuigenbelasting per jaar: ¤ 1164,00 Hopelijk gaat het alleen voor nieuwe gevallen gelden, anders misschien als landbouwvoertuig registreren. Zit in het zelfde schuitje, ……. Het zou de auto ook gelijk vrij waardeloos maken…. Nog maar even afwachten Groeten auw! | |
smegmanus | dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:18 |
Ow laat ik nu net een week of 3 een '76 er Golf gekocht hebben.. ![]() | |
FkTwkGs2012 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:19 |
blijft leuke wagen en kost geen drol in wegenbelasting ![]() | |
smegmanus | dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:21 |
![]() | |
FkTwkGs2012 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:21 |
origineel is ie nog mooier natuurlijk maar het ziet er erg strak uit ![]() | |
smegmanus | dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:22 |
Probeer 'm ook weer origineel te maken. De velgen vind ik er echter wel goed onder staan ![]() | |
T42 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:23 |
ah jammer die wou ik wel ![]() | |
FkTwkGs2012 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:23 |
ik hou wel van mooi authentiek. het kan wel die velgen, maar origineel is leuker zeker als ie er verder strak bijstaat. mijn mening natuurlijk ![]() | |
smegmanus | dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:24 |
Alles is te koop ![]() | |
Biogarde | dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:25 |
Wat zit er op die zijruit? Boerderijstickers? | |
smegmanus | dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:25 |
Die zijn er al af, was het eerste wat ik eraan gedaan heb ![]() | |
Biogarde | dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:26 |
Wel typisch 80's. | |
T42 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:28 |
ik zoek ze nog ![]() | |
FkTwkGs2012 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:33 |
http://www.shopwiki.nl/l/(...):-Speelgoed-op-soort | |
AchJa | dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:42 |
![]() | |
Prowl | dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:46 |
Perfect voor mn BX! ![]() | |
AchJa | dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:49 |
En nu deze nog ff op de hoedenplank, dat maakt het helemaal af! | |
Prowl | dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:50 |
is wat leuker ![]() | |
AchJa | dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:51 |
Die hoort in een Mercedes, samen met het hoefijzer op de grill. | |
Fer | dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:58 |
Iemand de MRB van een MB508 uitgerekend? Maar goed zal ongetwijfeld een compromis komen, uitgangspunt zal wel vermoedelijk het behouden van een nette Citroen DS, maar af van de 190D. Wellicht de na-87 regels laten gelden voor alle oldtimers. Dus alleen de vrijstelling voor het benzine tarief en 30 jaar NL kenteken. Maar dan ben je met de hierboven genoemde 508 of importbak nog de sigaar. | |
Scrutinizer | dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:00 |
Waarop baseer je dat er ongetwijfeld een compromis zal komen? | |
Biogarde | dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:04 |
Geloof nooit dat er een compromis komt. In bijvoorbeeld Duitsland reden/rijden er meer dan hier en daar kom je gewoon steden niet meer in met een 190. Van de een op de andere dag. Sloperijen krijgen het druk | |
Fer | dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:05 |
Omdat het fokking Nederlandse politiek is. Tis slechts een regeeraccoord. | |
AchJa | dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:06 |
Ik heb er ook een hard hoofd in. Ongetwijfeld weten jullie ook nog hoe het met het grijs kenteken afgelopen is... | |
Biogarde | dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:25 |
Ik rij grijs. | |
Turquaz52 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:27 |
Ja hoeveel procent? 0.05% van al die oldtimer bezitters? Ik acht zelfs de kans nihil.. ![]() | |
AchJa | dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:34 |
Er zijn ook nog wel mogelijkheden om grijs te rijden. Maar destijds was die hele regeling in 1 keer van de baan vwb de gemiddelde Nederlander. | |
RemcoDelft | dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:38 |
Ja en nee... Want tegelijkertijd zorgt het fiscale klimaat in Nederland ervoor dat veel diesels van 4-10 jaar oud het land verlaten. Nog 20 jaar later komen (kwamen) ze dan weer terug... Op zich terecht dat deze regeling wordt aangepakt, maar extra vreemd dat het komt net na een "versobering" van de hele regeling; het aftellen naar een leeftijdsgrens van 30 jaar was tenslotte al begonnen. Ik ben met name benieuwd wat dit met de prijzen van veel oude auto's gaat doen... Ik denk dat ze vrijwel volledig verdwijnen! Ik kwam vaak oude auto's tegen die vanwege het wegenbelastingvrij zijn vele duizenden euro's moesten opbrengen. Oftewel de verkoper rekent alvast meerdere jaren belastingbesparing om de prijs op te drijven. Hetzelfde voor auto's die "bijna" belastingvrij zijn: de vraagprijzen zijn hoger dan voor auto's van 10 jaar jonger. Ik neem aan dat alleen de echte liefhebbers overblijven, en de goedkope-rijders het ding snel laten slopen. | |
Fer | dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:49 |
Ze denken 165mil te verdienen hieraan, maar als 3/4 zijn oldtimer weg doet en er niks voor in de plaats neemt. En van die 1/4 die wel een auto aanhoud, nog eens de helft de oldtimer inruilt voor een jongere/lichtere auto. Dan levert het verhaal nog minder dan 40mil op. En als die die 3/4 die hem wegdoet nu vaker het gesubsideerde OV neemt, houd je netto nog minder over. | |
Biogarde | dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:59 |
De vaders van Mohammed en Ali blijven gewoon autorijden. Ze zullen alleen weer in onze afgetrapte, randje APK wagens rijden. Wat ze nu ook al doen, maar dan met importwagens, alleen gaan ze dan weer in ONZE afdankers rijden. En dat is toch de grootste groep die gebruikt maakt van de huidige regeling. De enige groep die ze echt verliezen gaan zijn de zondagsrijders. Die dus echt een oldtimer hebben voor het uitwaaien. De overige groep gaat gewoon weer aan een auto met bijbehorende belastingen. Die zitten hier ook op FOK! En ik snap het niet, als je dan toch wil autorijden, koop een koekblik. Paar tientjes per jaar belasting en goedkope verzekering. Nog altijd goedkoper dan het OV. En ik weet precies welke subsidie, maar al kreeg ik een treinkaart voor niks, dan ging ik nog niet met zo'n naar pis stinkende kuttrein. | |
RemcoDelft | dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:04 |
Maar als zo'n oude bak 100 keer zoveel NOx e.d. uitstoot, vervuilt-ie met die paar km per jaar wel meer dan een moderne auto in een jaar vervuilt! Wat dat betreft geheel terecht om als milieumaatregel deze vrijstelling te schrappen. En wellicht voorkomt het het met het blokkeren van binnensteden voor oudere auto's. | |
AchJa | dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:08 |
Oh ja milieu, dat was het... Vandaar ook dat alle LPG bakken belasting moeten gaan betalen... ![]() | |
ellevehC86 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:16 |
Exclusief systeem, verloten die handel. Elk merk en type van hetzelfde bouwjaar mag maximaal 100 keer geregistreerd staan alszijnde oldtimer, hiermee kun je een soort exclusiviteit houden. vb. U bent de 101 ste die een 1985 W124 aanmeldt per 1-1-2014? jammer, u gaat het normale systeem in tot er een auto wegvalt. U bent de 87ste die een 1975 Kever aanmeldt per 1-1-2014? U heeft mazzel en mag in het oldtimertraject Zo behou je een leuke variablele creatieve oldtimerhobby welke misbruik een enorme steek toedoet. | |
daNpy | dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:22 |
www.knac.nl/petitie/ | |
daNpy | dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:23 |
FEHAC heeft dit laten onderzoeken en je zit fout ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:38 |
Is geen kleuterschool hier.. ![]() | |
ellevehC86 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:39 |
Kun je dat ook in Den Haag vertellen? ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:43 |
Dat is nog erger dan Crèche of kinderdagopvang.. Dat is meer een dierentuin met een stelletje imbecielen, ALLEMAAL.. Beetje verzieken voor de burgers, VOOR WAT? WAAROM? Het ging toch goed? Zo. | |
virl3 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:50 |
Naahh.. Dan krijg je situaties als; sorry meneer, er zijn al 100 MG's GT en 100 kevers en 100 etc. etc... Maar als u persé een klassieker wilt kopen, er is nog ruimte in de Ferrari 250 GTO categorie eventueel.. | |
dion_v_k | dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:51 |
Done ![]() | |
ellevehC86 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:53 |
En het probleem is? ![]() Als deze mijnheer een 250 GTO als daily wil gebruiken lijkt me dat best behoorlijk kosten. | |
AchJa | dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:58 |
En het laten zoals ik het is is een probleem omdat? Kom nou niet aan met milieu geleuter, want dat is je reinste onzin. Er is maar 1 drijfveer hier en dat is geld. Want die zg. belastingvrijstelling van "schone" auto's is ook een tijdelijk verhaal, dat is in 2014/15 ook afgelopen. | |
virl3 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:05 |
Ik probeerde enkel te zeggen met mijn post dat het idee van 100 stuks per merk/type niet zo'n goed idee is naar mijn mening... Want voor een liefhebber is het merk een persoonlijke keuze, die wil d'r net zo eentje hebben als z'n ouders vroeger hadden bijvoorbeeld. Tja als er daar al 100 van zijn geregistreerd. Die Ferrari was een absurd voorbeeld. | |
ellevehC86 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:11 |
Maar het moet dus wel kunnen rechtvaardigen dat half Nederland in OF een 340 OF een E30 Of een W124 gaat rijden, jouw argumentatie helpt het ook niet vooruit | |
TheFreshPrince | woensdag 31 oktober 2012 @ 00:36 |
Sinds wanneer ben jij je druk gaan maken over het milieu? | |
Bart-Willem | woensdag 31 oktober 2012 @ 01:13 |
Blergh, ik was dit weekend net begonnen met de deel-restauratie van mijn Volvo 240 uit 1986 (is mijn tweede auto, heb een V70 uit 2001 als dagelijkse auto en rij met die 240 max 3000km per jaar) en daar zit al behoorlijk wat geld in. ![]() ![]() | |
AdoraBelle | woensdag 31 oktober 2012 @ 02:27 |
Dat haal je er sowieso niet uit, maar dat weet je met een oldtimer. Wel kut inderdaad dat ze net nu die regeling gaan afschaffen. | |
daNpy | woensdag 31 oktober 2012 @ 08:07 |
http://fehac.nl/images/st(...)ord%2030-10-2012.pdf Daarnaast is de hele milieu hype sowieso een hoax. Alle auto's op de wereld zorgen voor 1% van de uitstoot. Een paar procent meer komt van de industrie en de rest is de aarde zelf (vulkanen, ademenende dieren, schijt etc). | |
TheFreshPrince | woensdag 31 oktober 2012 @ 08:10 |
Er zijn oldtimers waar je dat wel degelijk er uit kan halen. | |
TheFreshPrince | woensdag 31 oktober 2012 @ 08:11 |
Heb een 740 uit 1986, daar valt nog niets aan te lassen. Alleen rond het dakraampje zit wat roest. | |
virl3 | woensdag 31 oktober 2012 @ 08:20 |
Tja .. Ik vind 't wel een leuk gezicht al die ouwe bakken. ![]() Als oplossing voor 't probleem zou ik willen voorstellen 't simpelweg omhoog te trekken naar 30 jaar.. Gelijk met de andere staten van de verenigde staten van europa.. ![]() | |
RemcoDelft | woensdag 31 oktober 2012 @ 09:32 |
De belangenorganisatie: "Van alle kilometers die personen- en bedrijfsauto’s in Nederland afleggen is hooguit een kwart procent afkomstig van oldtimers (in de zin van door liefhebbers gekoesterd erfgoed)." TNO: "Auto’s ouder dan 25 jaar (oldtimers) vormen in een aantal grote steden nu nog ongeveer 1% van het licht wegverkeer. Zij zijn echter wel verantwoordelijk voor ongeveer 10% van de uitstoot aan PM10-fijn stof en 20% van de NOx. De uitstoot van fijnstof (PM10) uit de uitlaat van dieselvoertuigen van die leeftijd, goed voor de helft van de import van oldtimers, is 80 keer hoger dan van een moderne dieselauto. Hetzelfde geldt voor oldtimers op benzine en LPG. De uitstoot van NOx van deze voertuigen is 40-100 keer hoger dan van een moderne benzineauto. De import van één oude auto van voor 1988 doet zo het effect van vele nieuwe schone auto’s teniet." Laat ik zeggen dat ik TNO wat betrouwbaarder inschat dan de FEHAC-lobbygroep. Mensen die 10.000 km per jaar met zo'n oude auto rijden, stoten de NOx uit van bijna een miljoen km in een moderne auto! Niet zo gek dus om dat in ieder geval niet meer vrij te stellen van belasting. De volgende stap is wellicht strengere emissienormen bij de APK. | |
T42 | woensdag 31 oktober 2012 @ 09:40 |
heb ik op mijn passat een hoefijzer en paard ![]() | |
T42 | woensdag 31 oktober 2012 @ 09:43 |
Utrecht wil je net 10 jaar oude auto al niet meer hoor... en een oude auto stoot misschien meer uit ja maar dat is nog niks als je vergelijkt dat een nieuwere veel meer rijd. (suv nog niet meegetelt) maar een stoommachine/kachel enz stoten ook rommel uit... elke koe stoot rommel uit ofwel dat milieu is onzin! gaat om het geld anders waren sigaretten en alcohol al verboden! en holland casino dicht ![]() [ Bericht 14% gewijzigd door T42 op 31-10-2012 10:03:24 ] | |
T42 | woensdag 31 oktober 2012 @ 09:45 |
er rijden iets meer dan 100 kevers die zelf geen apk plicht hebben.... | |
RemcoDelft | woensdag 31 oktober 2012 @ 09:46 |
Lees het geheel nog eens! Er zijn geen nieuwe auto's die meer dan een miljoen km per jaar rijden... En ja, dit gaat over uitstoot die daadwerkelijk schadelijk is, i.p.v. het modewoord CO2. | |
T42 | woensdag 31 oktober 2012 @ 09:46 |
ik registreer die 100 kevers wel op mijn naam. 1 kopen? kost je heel veel geld | |
T42 | woensdag 31 oktober 2012 @ 10:01 |
maar ook geen oude... zo heb ik auto's staan die niet eens 1500km in een jaar halen... en een eend is nog altijd zuiniger dan een SUV | |
RemcoDelft | woensdag 31 oktober 2012 @ 10:03 |
Wat snap je niet aan NOx e.d. uitstoot? Dat heeft niets met "zuinig" te maken. En ook niets met SUV's waar wel belasting over wordt betaald. | |
T42 | woensdag 31 oktober 2012 @ 10:09 |
omdat een oldtimer meer stil staat. dan stoot je minder uit ![]() ![]() maar die modernere oldtimers zijn al schoner. van mij part blokkeren ze me uit de stad heb daar toch niks te zoeken ![]() owjah pas op tv een bedrijf die eendjes ombouwt naar 100% elektrisch en daarvoor heel veel regeltjes kreeg van de overheid dat het niet leuk meer was, trouwens electrisch rijden was ooit ook de mode tot dat ze de start motor uitvonden... | |
RemcoDelft | woensdag 31 oktober 2012 @ 10:18 |
Doe eens 1500 km maal 80! | |
Bananenvlaflip | woensdag 31 oktober 2012 @ 10:18 |
Uitgaande van de 40-100 keer hogere NOx-uitstoot zijn die kilometers dan wel vergelijkbaar met 60.000 tot 150.000 kilometers van een nieuwe auto. Begrijp me niet verkeerd, ik ben een groot liefhebber van oldtimers, maar gooi de discussie niet op de geringe milieuschade die ze zouden veroorzaken want dat is simpelweg niet waar. |