abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:26:33 #251
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_118637898
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:25 schreef smegmanus het volgende:

[..]

Die zijn er al af, was het eerste wat ik eraan gedaan heb :')
Wel typisch 80's.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:28:34 #252
53151 T42
Pinball Wizard
pi_118637996
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:26 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Wel typisch 80's.
ik zoek ze nog :P
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:42:26 #254
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:46:54 #255
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_118638953
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:49:04 #256
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:50:53 #257
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_118639176
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

En nu deze nog ff op de hoedenplank, dat maakt het helemaal af!

[ afbeelding ]


is wat leuker :P
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:51:46 #258
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_118639566
Iemand de MRB van een MB508 uitgerekend?

Maar goed zal ongetwijfeld een compromis komen, uitgangspunt zal wel vermoedelijk het behouden van een nette Citroen DS, maar af van de 190D. Wellicht de na-87 regels laten gelden voor alle oldtimers. Dus alleen de vrijstelling voor het benzine tarief en 30 jaar NL kenteken. Maar dan ben je met de hierboven genoemde 508 of importbak nog de sigaar.
.
pi_118639662
Waarop baseer je dat er ongetwijfeld een compromis zal komen?
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:04:09 #261
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_118639860
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:58 schreef Fer het volgende:
Iemand de MRB van een MB508 uitgerekend?

Maar goed zal ongetwijfeld een compromis komen, uitgangspunt zal wel vermoedelijk het behouden van een nette Citroen DS, maar af van de 190D. Wellicht de na-87 regels laten gelden voor alle oldtimers. Dus alleen de vrijstelling voor het benzine tarief en 30 jaar NL kenteken. Maar dan ben je met de hierboven genoemde 508 of importbak nog de sigaar.
Geloof nooit dat er een compromis komt. In bijvoorbeeld Duitsland reden/rijden er meer dan hier en daar kom je gewoon steden niet meer in met een 190. Van de een op de andere dag.

Sloperijen krijgen het druk
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_118639951
quote:
5s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 21:00 schreef Scrutinizer het volgende:
Waarop baseer je dat er ongetwijfeld een compromis zal komen?
Omdat het fokking Nederlandse politiek is. Tis slechts een regeeraccoord.
.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:06:51 #263
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_118640024
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 21:04 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Geloof nooit dat er een compromis komt. In bijvoorbeeld Duitsland reden/rijden er meer dan hier en daar kom je gewoon steden niet meer in met een 190. Van de een op de andere dag.

Sloperijen krijgen het druk
Ik heb er ook een hard hoofd in. Ongetwijfeld weten jullie ook nog hoe het met het grijs kenteken afgelopen is...
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:25:24 #264
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_118641335
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 21:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik heb er ook een hard hoofd in. Ongetwijfeld weten jullie ook nog hoe het met het grijs kenteken afgelopen is...
Ik rij grijs.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_118641469
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:04 schreef T42 het volgende:

[..]

dan krijg je catvangers praktijken ;)
Ja hoeveel procent? 0.05% van al die oldtimer bezitters? Ik acht zelfs de kans nihil.. ;)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:34:28 #266
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_118641955
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 21:25 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Ik rij grijs.
Er zijn ook nog wel mogelijkheden om grijs te rijden. Maar destijds was die hele regeling in 1 keer van de baan vwb de gemiddelde Nederlander.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:38:08 #267
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_118642211
quote:
15s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:30 schreef Prowl het volgende:
Met dank aan alle ghassans en moghammeds die hun belastingvrije stinkdiesels massaal inkopen in het buitenland en in 2 jaar kapot rijden (waarna ze er weer 1 kopen)
Ja en nee... Want tegelijkertijd zorgt het fiscale klimaat in Nederland ervoor dat veel diesels van 4-10 jaar oud het land verlaten. Nog 20 jaar later komen (kwamen) ze dan weer terug...

Op zich terecht dat deze regeling wordt aangepakt, maar extra vreemd dat het komt net na een "versobering" van de hele regeling; het aftellen naar een leeftijdsgrens van 30 jaar was tenslotte al begonnen.

Ik ben met name benieuwd wat dit met de prijzen van veel oude auto's gaat doen... Ik denk dat ze vrijwel volledig verdwijnen!
Ik kwam vaak oude auto's tegen die vanwege het wegenbelastingvrij zijn vele duizenden euro's moesten opbrengen. Oftewel de verkoper rekent alvast meerdere jaren belastingbesparing om de prijs op te drijven. Hetzelfde voor auto's die "bijna" belastingvrij zijn: de vraagprijzen zijn hoger dan voor auto's van 10 jaar jonger. Ik neem aan dat alleen de echte liefhebbers overblijven, en de goedkope-rijders het ding snel laten slopen.
censuur :O
pi_118643101
Ze denken 165mil te verdienen hieraan, maar als 3/4 zijn oldtimer weg doet en er niks voor in de plaats neemt. En van die 1/4 die wel een auto aanhoud, nog eens de helft de oldtimer inruilt voor een jongere/lichtere auto. Dan levert het verhaal nog minder dan 40mil op.

En als die die 3/4 die hem wegdoet nu vaker het gesubsideerde OV neemt, houd je netto nog minder over.
.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:59:35 #269
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_118643980
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 21:49 schreef Fer het volgende:
Ze denken 165mil te verdienen hieraan, maar als 3/4 zijn oldtimer weg doet en er niks voor in de plaats neemt. En van die 1/4 die wel een auto aanhoud, nog eens de helft de oldtimer inruilt voor een jongere/lichtere auto. Dan levert het verhaal nog minder dan 40mil op.

En als die die 3/4 die hem wegdoet nu vaker het gesubsideerde OV neemt, houd je netto nog minder over.
De vaders van Mohammed en Ali blijven gewoon autorijden. Ze zullen alleen weer in onze afgetrapte, randje APK wagens rijden. Wat ze nu ook al doen, maar dan met importwagens, alleen gaan ze dan weer in ONZE afdankers rijden.

En dat is toch de grootste groep die gebruikt maakt van de huidige regeling.

De enige groep die ze echt verliezen gaan zijn de zondagsrijders. Die dus echt een oldtimer hebben voor het uitwaaien.

De overige groep gaat gewoon weer aan een auto met bijbehorende belastingen. Die zitten hier ook op FOK!

En ik snap het niet, als je dan toch wil autorijden, koop een koekblik. Paar tientjes per jaar belasting en goedkope verzekering. Nog altijd goedkoper dan het OV. En ik weet precies welke subsidie, maar al kreeg ik een treinkaart voor niks, dan ging ik nog niet met zo'n naar pis stinkende kuttrein.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:04:44 #270
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_118644357
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 21:59 schreef Biogarde het volgende:
De enige groep die ze echt verliezen gaan zijn de zondagsrijders. Die dus echt een oldtimer hebben voor het uitwaaien.
Maar als zo'n oude bak 100 keer zoveel NOx e.d. uitstoot, vervuilt-ie met die paar km per jaar wel meer dan een moderne auto in een jaar vervuilt! Wat dat betreft geheel terecht om als milieumaatregel deze vrijstelling te schrappen. En wellicht voorkomt het het met het blokkeren van binnensteden voor oudere auto's.
censuur :O
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:08:44 #271
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_118644643
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:04 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Maar als zo'n oude bak 100 keer zoveel NOx e.d. uitstoot, vervuilt-ie met die paar km per jaar wel meer dan een moderne auto in een jaar vervuilt! Wat dat betreft geheel terecht om als milieumaatregel deze vrijstelling te schrappen. En wellicht voorkomt het het met het blokkeren van binnensteden voor oudere auto's.
Oh ja milieu, dat was het... Vandaar ook dat alle LPG bakken belasting moeten gaan betalen... :')
pi_118645245
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:08 schreef AchJa het volgende:

[..]

Oh ja milieu, dat was het... Vandaar ook dat alle LPG bakken belasting moeten gaan betalen... :')
Exclusief systeem, verloten die handel.

Elk merk en type van hetzelfde bouwjaar mag maximaal 100 keer geregistreerd staan alszijnde oldtimer, hiermee kun je een soort exclusiviteit houden.

vb.
U bent de 101 ste die een 1985 W124 aanmeldt per 1-1-2014? jammer, u gaat het normale systeem in tot er een auto wegvalt.
U bent de 87ste die een 1975 Kever aanmeldt per 1-1-2014? U heeft mazzel en mag in het oldtimertraject

Zo behou je een leuke variablele creatieve oldtimerhobby welke misbruik een enorme steek toedoet.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:22:42 #273
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_118645645
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:23:53 #274
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_118645717
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:04 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Maar als zo'n oude bak 100 keer zoveel NOx e.d. uitstoot, vervuilt-ie met die paar km per jaar wel meer dan een moderne auto in een jaar vervuilt! Wat dat betreft geheel terecht om als milieumaatregel deze vrijstelling te schrappen. En wellicht voorkomt het het met het blokkeren van binnensteden voor oudere auto's.
FEHAC heeft dit laten onderzoeken en je zit fout ;)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_118646767
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:16 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Exclusief systeem, verloten die handel.

Elk merk en type van hetzelfde bouwjaar mag maximaal 100 keer geregistreerd staan alszijnde oldtimer, hiermee kun je een soort exclusiviteit houden.

vb.
U bent de 101 ste die een 1985 W124 aanmeldt per 1-1-2014? jammer, u gaat het normale systeem in tot er een auto wegvalt.
U bent de 87ste die een 1975 Kever aanmeldt per 1-1-2014? U heeft mazzel en mag in het oldtimertraject

Zo behou je een leuke variablele creatieve oldtimerhobby welke misbruik een enorme steek toedoet.
Is geen kleuterschool hier.. :')
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_118646818
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:38 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Is geen kleuterschool hier.. :')
Kun je dat ook in Den Haag vertellen? :')
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_118647023
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:39 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Kun je dat ook in Den Haag vertellen? :')
Dat is nog erger dan Crčche of kinderdagopvang..

Dat is meer een dierentuin met een stelletje imbecielen, ALLEMAAL.. Beetje verzieken voor de burgers, VOOR WAT? WAAROM? Het ging toch goed?


Zo.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_118647525
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:16 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Exclusief systeem, verloten die handel.

Elk merk en type van hetzelfde bouwjaar mag maximaal 100 keer geregistreerd staan alszijnde oldtimer, hiermee kun je een soort exclusiviteit houden.

vb.
U bent de 101 ste die een 1985 W124 aanmeldt per 1-1-2014? jammer, u gaat het normale systeem in tot er een auto wegvalt.
U bent de 87ste die een 1975 Kever aanmeldt per 1-1-2014? U heeft mazzel en mag in het oldtimertraject

Zo behou je een leuke variablele creatieve oldtimerhobby welke misbruik een enorme steek toedoet.
Naahh.. Dan krijg je situaties als; sorry meneer, er zijn al 100 MG's GT en 100 kevers en 100 etc. etc... Maar als u persé een klassieker wilt kopen, er is nog ruimte in de Ferrari 250 GTO categorie eventueel..
Dit is een Signature....
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:51:23 #279
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_118647609
quote:
Done ^O^
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_118647768
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:50 schreef virl3 het volgende:

[..]

Naahh.. Dan krijg je situaties als; sorry meneer, er zijn al 100 MG's GT en 100 kevers en 100 etc. etc... Maar als u persé een klassieker wilt kopen, er is nog ruimte in de Ferrari 250 GTO categorie eventueel..
En het probleem is? :)

Als deze mijnheer een 250 GTO als daily wil gebruiken lijkt me dat best behoorlijk kosten.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:58:16 #281
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_118648094
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:53 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

En het probleem is? :)

Als deze mijnheer een 250 GTO als daily wil gebruiken lijkt me dat best behoorlijk kosten.
En het laten zoals ik het is is een probleem omdat? Kom nou niet aan met milieu geleuter, want dat is je reinste onzin. Er is maar 1 drijfveer hier en dat is geld.

Want die zg. belastingvrijstelling van "schone" auto's is ook een tijdelijk verhaal, dat is in 2014/15 ook afgelopen.
pi_118648458
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:53 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

En het probleem is? :)

Als deze mijnheer een 250 GTO als daily wil gebruiken lijkt me dat best behoorlijk kosten.
Ik probeerde enkel te zeggen met mijn post dat het idee van 100 stuks per merk/type niet zo'n goed idee is naar mijn mening... Want voor een liefhebber is het merk een persoonlijke keuze, die wil d'r net zo eentje hebben als z'n ouders vroeger hadden bijvoorbeeld. Tja als er daar al 100 van zijn geregistreerd.

Die Ferrari was een absurd voorbeeld.
Dit is een Signature....
pi_118648810
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 23:05 schreef virl3 het volgende:

[..]

Ik probeerde enkel te zeggen met mijn post dat het idee van 100 stuks per merk/type niet zo'n goed idee is naar mijn mening... Want voor een liefhebber is het merk een persoonlijke keuze, die wil d'r net zo eentje hebben als z'n ouders vroeger hadden bijvoorbeeld. Tja als er daar al 100 van zijn geregistreerd.

Die Ferrari was een absurd voorbeeld.
Maar het moet dus wel kunnen rechtvaardigen dat half Nederland in OF een 340 OF een E30 Of een W124 gaat rijden, jouw argumentatie helpt het ook niet vooruit
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_118652524
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:04 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Maar als zo'n oude bak 100 keer zoveel NOx e.d. uitstoot, vervuilt-ie met die paar km per jaar wel meer dan een moderne auto in een jaar vervuilt! Wat dat betreft geheel terecht om als milieumaatregel deze vrijstelling te schrappen. En wellicht voorkomt het het met het blokkeren van binnensteden voor oudere auto's.
Sinds wanneer ben jij je druk gaan maken over het milieu?
pi_118653199
Blergh, ik was dit weekend net begonnen met de deel-restauratie van mijn Volvo 240 uit 1986 (is mijn tweede auto, heb een V70 uit 2001 als dagelijkse auto en rij met die 240 max 3000km per jaar) en daar zit al behoorlijk wat geld in. :X Ik verwacht nog een aantal dagen laswerk en ander opknapwerk (en spuiten) om het ding echt supernetjes te krijgen, maar het geld dat erin gestopt is en nog gestopt gaat worden haal ik er never nooit meer uit. :(
  woensdag 31 oktober 2012 @ 02:27:39 #286
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_118653872
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 01:13 schreef Bart-Willem het volgende:
Blergh, ik was dit weekend net begonnen met de deel-restauratie van mijn Volvo 240 uit 1986 (is mijn tweede auto, heb een V70 uit 2001 als dagelijkse auto en rij met die 240 max 3000km per jaar) en daar zit al behoorlijk wat geld in. :X Ik verwacht nog een aantal dagen laswerk en ander opknapwerk (en spuiten) om het ding echt supernetjes te krijgen, maar het geld dat erin gestopt is en nog gestopt gaat worden haal ik er never nooit meer uit. :(
Dat haal je er sowieso niet uit, maar dat weet je met een oldtimer.
Wel kut inderdaad dat ze net nu die regeling gaan afschaffen.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 08:07:54 #287
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_118654997
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:23 schreef daNpy het volgende:

[..]

FEHAC heeft dit laten onderzoeken en je zit fout ;)
http://fehac.nl/images/st(...)ord%2030-10-2012.pdf

quote:
Helaas zijn oldtimers, door onjuiste interpretatie van een door het Planbureau voor de Leefbaarheid uitgebracht rapport, recent in een kwaad daglicht komen te staan. Wetenschappelijk, onafhankelijk onderzoek dat de FEHAC eerder heeft laten verrichten, laat een heel ander beeld zien. Namelijk dat het gebruik van oldtimers zo gering is, dat het behalen van de doelstellingen op gebied van vermindering van uitstoot van fijn stof en stikstofdioxide niet in gevaar komt door het sporadische gebruik van oldtimers.
Daarnaast is de hele milieu hype sowieso een hoax.
Alle auto's op de wereld zorgen voor 1% van de uitstoot.
Een paar procent meer komt van de industrie en de rest is de aarde zelf (vulkanen, ademenende dieren, schijt etc).
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_118655027
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 02:27 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Dat haal je er sowieso niet uit, maar dat weet je met een oldtimer.
Wel kut inderdaad dat ze net nu die regeling gaan afschaffen.
Er zijn oldtimers waar je dat wel degelijk er uit kan halen.
pi_118655037
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 01:13 schreef Bart-Willem het volgende:
Blergh, ik was dit weekend net begonnen met de deel-restauratie van mijn Volvo 240 uit 1986 (is mijn tweede auto, heb een V70 uit 2001 als dagelijkse auto en rij met die 240 max 3000km per jaar) en daar zit al behoorlijk wat geld in. :X Ik verwacht nog een aantal dagen laswerk en ander opknapwerk (en spuiten) om het ding echt supernetjes te krijgen, maar het geld dat erin gestopt is en nog gestopt gaat worden haal ik er never nooit meer uit. :(
Heb een 740 uit 1986, daar valt nog niets aan te lassen.
Alleen rond het dakraampje zit wat roest.
pi_118655139
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 23:11 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Maar het moet dus wel kunnen rechtvaardigen dat half Nederland in OF een 340 OF een E30 Of een W124 gaat rijden, jouw argumentatie helpt het ook niet vooruit
Tja .. Ik vind 't wel een leuk gezicht al die ouwe bakken. :Y Mij hoor je niet klagen.
Als oplossing voor 't probleem zou ik willen voorstellen 't simpelweg omhoog te trekken naar 30 jaar.. Gelijk met de andere staten van de verenigde staten van europa.. >:) Dan zijn we weer 5 jaar verder en dan gaan die W124'ers voor dagelijks gebruik ed zoveel onderhoud nodig hebben om ze door de APK te krijgen dat 't belastingvoordeel niet meer interesant is...
Dit is een Signature....
  woensdag 31 oktober 2012 @ 09:32:01 #291
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_118656544
quote:
De belangenorganisatie:
"Van alle kilometers die personen- en bedrijfsauto’s in Nederland afleggen is hooguit een kwart procent afkomstig van oldtimers (in de zin van door liefhebbers gekoesterd erfgoed)."

TNO:
"Auto’s ouder dan 25 jaar (oldtimers) vormen in een aantal grote steden nu nog ongeveer 1% van het licht wegverkeer. Zij zijn echter wel verantwoordelijk voor ongeveer 10% van de uitstoot aan PM10-fijn stof en 20% van de NOx. De uitstoot van fijnstof (PM10) uit de uitlaat van dieselvoertuigen van die leeftijd, goed voor de helft van de import van oldtimers, is 80 keer hoger dan van een moderne dieselauto. Hetzelfde geldt voor oldtimers op benzine en LPG. De uitstoot van NOx van deze voertuigen is 40-100 keer hoger dan van een moderne benzineauto. De import van één oude auto van voor 1988 doet zo het effect van vele nieuwe schone auto’s teniet."

Laat ik zeggen dat ik TNO wat betrouwbaarder inschat dan de FEHAC-lobbygroep.
Mensen die 10.000 km per jaar met zo'n oude auto rijden, stoten de NOx uit van bijna een miljoen km in een moderne auto! Niet zo gek dus om dat in ieder geval niet meer vrij te stellen van belasting. De volgende stap is wellicht strengere emissienormen bij de APK.
censuur :O
  woensdag 31 oktober 2012 @ 09:40:40 #292
53151 T42
Pinball Wizard
pi_118656801
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Die hoort in een Mercedes, samen met het hoefijzer op de grill.
heb ik op mijn passat een hoefijzer en paard ;)
  woensdag 31 oktober 2012 @ 09:43:55 #293
53151 T42
Pinball Wizard
pi_118656901
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:04 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Maar als zo'n oude bak 100 keer zoveel NOx e.d. uitstoot, vervuilt-ie met die paar km per jaar wel meer dan een moderne auto in een jaar vervuilt! Wat dat betreft geheel terecht om als milieumaatregel deze vrijstelling te schrappen. En wellicht voorkomt het het met het blokkeren van binnensteden voor oudere auto's.
Utrecht wil je net 10 jaar oude auto al niet meer hoor...
en een oude auto stoot misschien meer uit ja maar dat is nog niks als je vergelijkt dat een nieuwere veel meer rijd. (suv nog niet meegetelt)

maar een stoommachine/kachel enz stoten ook rommel uit...
elke koe stoot rommel uit
ofwel dat milieu is onzin!
gaat om het geld anders waren sigaretten en alcohol al verboden!
en holland casino dicht ;)

[ Bericht 14% gewijzigd door T42 op 31-10-2012 10:03:24 ]
  woensdag 31 oktober 2012 @ 09:45:02 #294
53151 T42
Pinball Wizard
pi_118656933
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:16 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Exclusief systeem, verloten die handel.

Elk merk en type van hetzelfde bouwjaar mag maximaal 100 keer geregistreerd staan alszijnde oldtimer, hiermee kun je een soort exclusiviteit houden.

vb.
U bent de 101 ste die een 1985 W124 aanmeldt per 1-1-2014? jammer, u gaat het normale systeem in tot er een auto wegvalt.
U bent de 87ste die een 1975 Kever aanmeldt per 1-1-2014? U heeft mazzel en mag in het oldtimertraject

Zo behou je een leuke variablele creatieve oldtimerhobby welke misbruik een enorme steek toedoet.
er rijden iets meer dan 100 kevers die zelf geen apk plicht hebben....
  woensdag 31 oktober 2012 @ 09:46:05 #295
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_118656978
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 09:43 schreef T42 het volgende:

[..]

Utrecht wil je net 10 jaar oude auto al niet meer hoor...
en een oude auto stoot misschien meer uit ja maar dat is nog niks als je vergelijkt dat een nieuwere veel meer rijd. (suv nog niet meegetelt)
Lees het geheel nog eens! Er zijn geen nieuwe auto's die meer dan een miljoen km per jaar rijden...
En ja, dit gaat over uitstoot die daadwerkelijk schadelijk is, i.p.v. het modewoord CO2.
censuur :O
  woensdag 31 oktober 2012 @ 09:46:18 #296
53151 T42
Pinball Wizard
pi_118656982
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:53 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

En het probleem is? :)

Als deze mijnheer een 250 GTO als daily wil gebruiken lijkt me dat best behoorlijk kosten.
ik registreer die 100 kevers wel op mijn naam. 1 kopen? kost je heel veel geld
  woensdag 31 oktober 2012 @ 10:01:21 #297
53151 T42
Pinball Wizard
pi_118657422
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 09:46 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Lees het geheel nog eens! Er zijn geen nieuwe auto's die meer dan een miljoen km per jaar rijden...
En ja, dit gaat over uitstoot die daadwerkelijk schadelijk is, i.p.v. het modewoord CO2.
maar ook geen oude...

zo heb ik auto's staan die niet eens 1500km in een jaar halen...
en een eend is nog altijd zuiniger dan een SUV
  woensdag 31 oktober 2012 @ 10:03:49 #298
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_118657493
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 10:01 schreef T42 het volgende:
zo heb ik auto's staan die niet eens 1500km in een jaar halen...
en een eend is nog altijd zuiniger dan een SUV
Wat snap je niet aan NOx e.d. uitstoot? Dat heeft niets met "zuinig" te maken. En ook niets met SUV's waar wel belasting over wordt betaald.
censuur :O
  woensdag 31 oktober 2012 @ 10:09:46 #299
53151 T42
Pinball Wizard
pi_118657670
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 10:03 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Wat snap je niet aan NOx e.d. uitstoot? Dat heeft niets met "zuinig" te maken. En ook niets met SUV's waar wel belasting over wordt betaald.
omdat een oldtimer meer stil staat. dan stoot je minder uit ;) op de benz bakken na laat ze die dan pakken. maak de diesel gewoon duurder dan benzine! ;)
maar die modernere oldtimers zijn al schoner.
van mij part blokkeren ze me uit de stad heb daar toch niks te zoeken ;)

owjah pas op tv een bedrijf die eendjes ombouwt naar 100% elektrisch en daarvoor heel veel regeltjes kreeg van de overheid dat het niet leuk meer was,

trouwens
electrisch rijden was ooit ook de mode tot dat ze de start motor uitvonden...
  woensdag 31 oktober 2012 @ 10:18:06 #300
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_118657921
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 10:09 schreef T42 het volgende:
omdat een oldtimer meer stil staat. dan stoot je minder uit
Doe eens 1500 km maal 80!
censuur :O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')