Wel typisch 80's.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:25 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Die zijn er al af, was het eerste wat ik eraan gedaan heb
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:22 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Probeer 'm ook weer origineel te maken.
De velgen vind ik er echter wel goed onder staan
Perfect voor mn BX!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
http://www.shopwiki.nl/l/(...):-Speelgoed-op-soort
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
En nu deze nog ff op de hoedenplank, dat maakt het helemaal af!
[ afbeelding ]
Geloof nooit dat er een compromis komt. In bijvoorbeeld Duitsland reden/rijden er meer dan hier en daar kom je gewoon steden niet meer in met een 190. Van de een op de andere dag.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:58 schreef Fer het volgende:
Iemand de MRB van een MB508 uitgerekend?
Maar goed zal ongetwijfeld een compromis komen, uitgangspunt zal wel vermoedelijk het behouden van een nette Citroen DS, maar af van de 190D. Wellicht de na-87 regels laten gelden voor alle oldtimers. Dus alleen de vrijstelling voor het benzine tarief en 30 jaar NL kenteken. Maar dan ben je met de hierboven genoemde 508 of importbak nog de sigaar.
Omdat het fokking Nederlandse politiek is. Tis slechts een regeeraccoord.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:00 schreef Scrutinizer het volgende:
Waarop baseer je dat er ongetwijfeld een compromis zal komen?
Ik heb er ook een hard hoofd in. Ongetwijfeld weten jullie ook nog hoe het met het grijs kenteken afgelopen is...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:04 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Geloof nooit dat er een compromis komt. In bijvoorbeeld Duitsland reden/rijden er meer dan hier en daar kom je gewoon steden niet meer in met een 190. Van de een op de andere dag.
Sloperijen krijgen het druk
Ik rij grijs.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb er ook een hard hoofd in. Ongetwijfeld weten jullie ook nog hoe het met het grijs kenteken afgelopen is...
Ja hoeveel procent? 0.05% van al die oldtimer bezitters? Ik acht zelfs de kans nihil..quote:
Er zijn ook nog wel mogelijkheden om grijs te rijden. Maar destijds was die hele regeling in 1 keer van de baan vwb de gemiddelde Nederlander.quote:
Ja en nee... Want tegelijkertijd zorgt het fiscale klimaat in Nederland ervoor dat veel diesels van 4-10 jaar oud het land verlaten. Nog 20 jaar later komen (kwamen) ze dan weer terug...quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:30 schreef Prowl het volgende:
Met dank aan alle ghassans en moghammeds die hun belastingvrije stinkdiesels massaal inkopen in het buitenland en in 2 jaar kapot rijden (waarna ze er weer 1 kopen)
De vaders van Mohammed en Ali blijven gewoon autorijden. Ze zullen alleen weer in onze afgetrapte, randje APK wagens rijden. Wat ze nu ook al doen, maar dan met importwagens, alleen gaan ze dan weer in ONZE afdankers rijden.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:49 schreef Fer het volgende:
Ze denken 165mil te verdienen hieraan, maar als 3/4 zijn oldtimer weg doet en er niks voor in de plaats neemt. En van die 1/4 die wel een auto aanhoud, nog eens de helft de oldtimer inruilt voor een jongere/lichtere auto. Dan levert het verhaal nog minder dan 40mil op.
En als die die 3/4 die hem wegdoet nu vaker het gesubsideerde OV neemt, houd je netto nog minder over.
Maar als zo'n oude bak 100 keer zoveel NOx e.d. uitstoot, vervuilt-ie met die paar km per jaar wel meer dan een moderne auto in een jaar vervuilt! Wat dat betreft geheel terecht om als milieumaatregel deze vrijstelling te schrappen. En wellicht voorkomt het het met het blokkeren van binnensteden voor oudere auto's.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:59 schreef Biogarde het volgende:
De enige groep die ze echt verliezen gaan zijn de zondagsrijders. Die dus echt een oldtimer hebben voor het uitwaaien.
Oh ja milieu, dat was het... Vandaar ook dat alle LPG bakken belasting moeten gaan betalen...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:04 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Maar als zo'n oude bak 100 keer zoveel NOx e.d. uitstoot, vervuilt-ie met die paar km per jaar wel meer dan een moderne auto in een jaar vervuilt! Wat dat betreft geheel terecht om als milieumaatregel deze vrijstelling te schrappen. En wellicht voorkomt het het met het blokkeren van binnensteden voor oudere auto's.
Exclusief systeem, verloten die handel.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oh ja milieu, dat was het... Vandaar ook dat alle LPG bakken belasting moeten gaan betalen...
FEHAC heeft dit laten onderzoeken en je zit foutquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:04 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Maar als zo'n oude bak 100 keer zoveel NOx e.d. uitstoot, vervuilt-ie met die paar km per jaar wel meer dan een moderne auto in een jaar vervuilt! Wat dat betreft geheel terecht om als milieumaatregel deze vrijstelling te schrappen. En wellicht voorkomt het het met het blokkeren van binnensteden voor oudere auto's.
Is geen kleuterschool hier..quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:16 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Exclusief systeem, verloten die handel.
Elk merk en type van hetzelfde bouwjaar mag maximaal 100 keer geregistreerd staan alszijnde oldtimer, hiermee kun je een soort exclusiviteit houden.
vb.
U bent de 101 ste die een 1985 W124 aanmeldt per 1-1-2014? jammer, u gaat het normale systeem in tot er een auto wegvalt.
U bent de 87ste die een 1975 Kever aanmeldt per 1-1-2014? U heeft mazzel en mag in het oldtimertraject
Zo behou je een leuke variablele creatieve oldtimerhobby welke misbruik een enorme steek toedoet.
Kun je dat ook in Den Haag vertellen?quote:
Dat is nog erger dan Crčche of kinderdagopvang..quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:39 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Kun je dat ook in Den Haag vertellen?
Naahh.. Dan krijg je situaties als; sorry meneer, er zijn al 100 MG's GT en 100 kevers en 100 etc. etc... Maar als u persé een klassieker wilt kopen, er is nog ruimte in de Ferrari 250 GTO categorie eventueel..quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:16 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Exclusief systeem, verloten die handel.
Elk merk en type van hetzelfde bouwjaar mag maximaal 100 keer geregistreerd staan alszijnde oldtimer, hiermee kun je een soort exclusiviteit houden.
vb.
U bent de 101 ste die een 1985 W124 aanmeldt per 1-1-2014? jammer, u gaat het normale systeem in tot er een auto wegvalt.
U bent de 87ste die een 1975 Kever aanmeldt per 1-1-2014? U heeft mazzel en mag in het oldtimertraject
Zo behou je een leuke variablele creatieve oldtimerhobby welke misbruik een enorme steek toedoet.
Donequote:
En het probleem is?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:50 schreef virl3 het volgende:
[..]
Naahh.. Dan krijg je situaties als; sorry meneer, er zijn al 100 MG's GT en 100 kevers en 100 etc. etc... Maar als u persé een klassieker wilt kopen, er is nog ruimte in de Ferrari 250 GTO categorie eventueel..
En het laten zoals ik het is is een probleem omdat? Kom nou niet aan met milieu geleuter, want dat is je reinste onzin. Er is maar 1 drijfveer hier en dat is geld.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:53 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
En het probleem is?
Als deze mijnheer een 250 GTO als daily wil gebruiken lijkt me dat best behoorlijk kosten.
Ik probeerde enkel te zeggen met mijn post dat het idee van 100 stuks per merk/type niet zo'n goed idee is naar mijn mening... Want voor een liefhebber is het merk een persoonlijke keuze, die wil d'r net zo eentje hebben als z'n ouders vroeger hadden bijvoorbeeld. Tja als er daar al 100 van zijn geregistreerd.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:53 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
En het probleem is?
Als deze mijnheer een 250 GTO als daily wil gebruiken lijkt me dat best behoorlijk kosten.
Maar het moet dus wel kunnen rechtvaardigen dat half Nederland in OF een 340 OF een E30 Of een W124 gaat rijden, jouw argumentatie helpt het ook niet vooruitquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:05 schreef virl3 het volgende:
[..]
Ik probeerde enkel te zeggen met mijn post dat het idee van 100 stuks per merk/type niet zo'n goed idee is naar mijn mening... Want voor een liefhebber is het merk een persoonlijke keuze, die wil d'r net zo eentje hebben als z'n ouders vroeger hadden bijvoorbeeld. Tja als er daar al 100 van zijn geregistreerd.
Die Ferrari was een absurd voorbeeld.
Sinds wanneer ben jij je druk gaan maken over het milieu?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:04 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Maar als zo'n oude bak 100 keer zoveel NOx e.d. uitstoot, vervuilt-ie met die paar km per jaar wel meer dan een moderne auto in een jaar vervuilt! Wat dat betreft geheel terecht om als milieumaatregel deze vrijstelling te schrappen. En wellicht voorkomt het het met het blokkeren van binnensteden voor oudere auto's.
Dat haal je er sowieso niet uit, maar dat weet je met een oldtimer.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 01:13 schreef Bart-Willem het volgende:
Blergh, ik was dit weekend net begonnen met de deel-restauratie van mijn Volvo 240 uit 1986 (is mijn tweede auto, heb een V70 uit 2001 als dagelijkse auto en rij met die 240 max 3000km per jaar) en daar zit al behoorlijk wat geld in.Ik verwacht nog een aantal dagen laswerk en ander opknapwerk (en spuiten) om het ding echt supernetjes te krijgen, maar het geld dat erin gestopt is en nog gestopt gaat worden haal ik er never nooit meer uit.
http://fehac.nl/images/st(...)ord%2030-10-2012.pdfquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:23 schreef daNpy het volgende:
[..]
FEHAC heeft dit laten onderzoeken en je zit fout
Daarnaast is de hele milieu hype sowieso een hoax.quote:Helaas zijn oldtimers, door onjuiste interpretatie van een door het Planbureau voor de Leefbaarheid uitgebracht rapport, recent in een kwaad daglicht komen te staan. Wetenschappelijk, onafhankelijk onderzoek dat de FEHAC eerder heeft laten verrichten, laat een heel ander beeld zien. Namelijk dat het gebruik van oldtimers zo gering is, dat het behalen van de doelstellingen op gebied van vermindering van uitstoot van fijn stof en stikstofdioxide niet in gevaar komt door het sporadische gebruik van oldtimers.
Er zijn oldtimers waar je dat wel degelijk er uit kan halen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 02:27 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Dat haal je er sowieso niet uit, maar dat weet je met een oldtimer.
Wel kut inderdaad dat ze net nu die regeling gaan afschaffen.
Heb een 740 uit 1986, daar valt nog niets aan te lassen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 01:13 schreef Bart-Willem het volgende:
Blergh, ik was dit weekend net begonnen met de deel-restauratie van mijn Volvo 240 uit 1986 (is mijn tweede auto, heb een V70 uit 2001 als dagelijkse auto en rij met die 240 max 3000km per jaar) en daar zit al behoorlijk wat geld in.Ik verwacht nog een aantal dagen laswerk en ander opknapwerk (en spuiten) om het ding echt supernetjes te krijgen, maar het geld dat erin gestopt is en nog gestopt gaat worden haal ik er never nooit meer uit.
Tja .. Ik vind 't wel een leuk gezicht al die ouwe bakken.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:11 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Maar het moet dus wel kunnen rechtvaardigen dat half Nederland in OF een 340 OF een E30 Of een W124 gaat rijden, jouw argumentatie helpt het ook niet vooruit
De belangenorganisatie:quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:07 schreef daNpy het volgende:
http://fehac.nl/images/st(...)ord%2030-10-2012.pdf
heb ik op mijn passat een hoefijzer en paardquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die hoort in een Mercedes, samen met het hoefijzer op de grill.
Utrecht wil je net 10 jaar oude auto al niet meer hoor...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:04 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Maar als zo'n oude bak 100 keer zoveel NOx e.d. uitstoot, vervuilt-ie met die paar km per jaar wel meer dan een moderne auto in een jaar vervuilt! Wat dat betreft geheel terecht om als milieumaatregel deze vrijstelling te schrappen. En wellicht voorkomt het het met het blokkeren van binnensteden voor oudere auto's.
er rijden iets meer dan 100 kevers die zelf geen apk plicht hebben....quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:16 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Exclusief systeem, verloten die handel.
Elk merk en type van hetzelfde bouwjaar mag maximaal 100 keer geregistreerd staan alszijnde oldtimer, hiermee kun je een soort exclusiviteit houden.
vb.
U bent de 101 ste die een 1985 W124 aanmeldt per 1-1-2014? jammer, u gaat het normale systeem in tot er een auto wegvalt.
U bent de 87ste die een 1975 Kever aanmeldt per 1-1-2014? U heeft mazzel en mag in het oldtimertraject
Zo behou je een leuke variablele creatieve oldtimerhobby welke misbruik een enorme steek toedoet.
Lees het geheel nog eens! Er zijn geen nieuwe auto's die meer dan een miljoen km per jaar rijden...quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:43 schreef T42 het volgende:
[..]
Utrecht wil je net 10 jaar oude auto al niet meer hoor...
en een oude auto stoot misschien meer uit ja maar dat is nog niks als je vergelijkt dat een nieuwere veel meer rijd. (suv nog niet meegetelt)
ik registreer die 100 kevers wel op mijn naam. 1 kopen? kost je heel veel geldquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:53 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
En het probleem is?
Als deze mijnheer een 250 GTO als daily wil gebruiken lijkt me dat best behoorlijk kosten.
maar ook geen oude...quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:46 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Lees het geheel nog eens! Er zijn geen nieuwe auto's die meer dan een miljoen km per jaar rijden...
En ja, dit gaat over uitstoot die daadwerkelijk schadelijk is, i.p.v. het modewoord CO2.
Wat snap je niet aan NOx e.d. uitstoot? Dat heeft niets met "zuinig" te maken. En ook niets met SUV's waar wel belasting over wordt betaald.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:01 schreef T42 het volgende:
zo heb ik auto's staan die niet eens 1500km in een jaar halen...
en een eend is nog altijd zuiniger dan een SUV
omdat een oldtimer meer stil staat. dan stoot je minder uitquote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:03 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan NOx e.d. uitstoot? Dat heeft niets met "zuinig" te maken. En ook niets met SUV's waar wel belasting over wordt betaald.
Doe eens 1500 km maal 80!quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:09 schreef T42 het volgende:
omdat een oldtimer meer stil staat. dan stoot je minder uit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |