abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 17 november 2011 @ 23:52:12 #51
25682 2cv
Niet subtiel
pi_104499121
2013 dus.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_104499266
Hmm, ik ga nog maar snel ff een '87 Volvo 740 scoren :D
Schors hem, stal 'm wel achter het huis.
pi_104499328
Ok thx Anne! :)

Hmm, nouja het is beter als niets. Maar ééntje uit '88 is pas in 2015 belastingvrij. Het is erg leuk dat ze de wegenbelasting wat betreft oldtimers gelijktrekken met omliggende landen. Zolang het in het voordeel ligt van de staatskas welteverstaan! Gelijktrekken in het nadeel is er natuurlijk niet bij. }:|
  † In Memoriam † vrijdag 18 november 2011 @ 00:09:33 #54
25682 2cv
Niet subtiel
pi_104499822
Ik ben allang blij DAT er nog belastingvrij gereden kan worden. En omdat auto's technisch steeds beter worden is ht niet onterecht dat de grens verschoven is van 25 naar 30 jaar.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_104501264
Hmm, nog 4 jaar wachten met mijn 88'er 740 dus!
Maar goed dat ik hem niet weggedaan heb. :)

Dat is ook maar 4 * 600 = 2400 euro belasting die ik nog eventjes mag betalen.

Dan heb ik denk ik al die jaartjes wel genoeg belasting betaald, en dan nog afgezien van de accijnzen en belastingen op de benzine die er gedurende 400k km doorheen zijn geslurpt.
Nee.
pi_104502515
Maarrrrrr, lees in de stukken dat het nog een wetsvoorstel betreft. Wanneer is dit definitief?
  vrijdag 18 november 2011 @ 10:10:21 #57
53151 T42
Pinball Wizard
pi_104504927
quote:
11s.gif Op donderdag 17 november 2011 23:48 schreef Mercer het volgende:
Kan iemand even in jip en janneke taal uitleggen hoe of wat? :@ Een auto van '87 wordt per wanneer belastingvrij?
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 23:56 schreef T42 het volgende:

[..]

[..]

overbruggen lijkt me goed idee.

dat dus auto's uit 1987 pas met 26 jaar oldtimer worden
1988 = 27jaar
1989 = 28jaar
1990 = 29jaar
1991 = 30jaar
en dan vanaf 30 jaar
alleen diesels en LPG rijders (met een auto van 87 en jonger) moetten nog een soort van belasting betalen
  vrijdag 18 november 2011 @ 10:11:45 #58
53151 T42
Pinball Wizard
pi_104504961
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 00:09 schreef 2cv het volgende:
Ik ben allang blij DAT er nog belastingvrij gereden kan worden. En omdat auto's technisch steeds beter worden is ht niet onterecht dat de grens verschoven is van 25 naar 30 jaar.
ik rij met de meeste niet eens :P die staan alleen
pi_104548968
Mooie regeling :)

Oh oh wat zijn die mensen genaaid die voor de hoofdprijs zo'n 7-serie uit 1986 kochten _O_ _O_

[ Bericht 57% gewijzigd door YoshiBignose op 19-11-2011 13:35:15 ]
Facts don't care about your feelings
  Spellchecker zaterdag 19 november 2011 @ 13:57:23 #60
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_104549917
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 13:21 schreef YoshiBignose het volgende:
Mooie regeling :)

Oh oh wat zijn die mensen genaaid die voor de hoofdprijs zo'n 7-serie uit 1986 kochten _O_ _O_
Dat hangt er maar vanaf.. Die wordt wel gewoon met 25 wegenbelastingvrij en valt sowieso nog onder de oude regeling (LPG of Diesel inbegrepen).

Die van mij (van '88) wordt volgens deze nieuwe regeling alsnog pas in 2015 echt oldtimer. Tegen die tijd heb ik hem denk ik niet eens meer :P
Tevens -purist.
pi_104550084
Ja oke dat is waar. Dan heb je toch al heel wat wegenbelasting bespaard. Schorsen dan maar he :)
Facts don't care about your feelings
  Spellchecker zaterdag 19 november 2011 @ 14:04:09 #62
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_104550141
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 14:02 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja oke dat is waar. Dan heb je toch al heel wat wegenbelasting bespaard. Schorsen dan maar he :)
En onderhouden.. Met name roest stopt niet :P
Tevens -purist.
pi_104550244
Die uit '86 roestte ook gewoon, zo niet erger dan de latere versies :P

Dit is slecht voor de prijs van mijn 7-serie uit '80 als het model erna ook allemaal belastingvrij wordt ;(
Facts don't care about your feelings
pi_104552608
Ik ben heel tevreden met mijn 7-serie ;)
  maandag 29 oktober 2012 @ 18:28:52 #65
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_118588043
Vrijstelling MRB oldtimers vervalt!

Bam, meteen een harde maatregel in het regeerakkoord: de MRB-vrijstelling voor oldtimers komt te vervallen. Zo blijkt uit de maatregelen van VVD en PvdA die zojuist zijn vrijgegeven.

Veel details hebben we niet, omdat de partijen niet al te diep op hun plannen ingaan. Maar de maatregel zelf is evengoed duidelijk. "De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers wordt vanuit milieuoverwegingen afgeschaft." Die 'milieuoverwegingen' leveren de overheid dan wel 156 miljoen euro per jaar op. De details van de plannen zullen we pas diep in 2013 te horen krijgen, simpelweg omdat dit slechts een algemene beslissing is. Het beleid zal nu moeten worden uitgewerkt door een nieuwe Minister van Financiën (of liever gezegd, zijn staatssecretaris).

Dus of daadwerkelijk alle oude auto's aan de beurt zijn of dat de leeftijds-ondergrens een forse ruk naar beneden maakt (een reëele optie) weten we simpelweg nog niet omdat de politiek dat zelf nog niets eens weet. Wel een ander punt: dit is typisch een maatregel waar de Tweede Kamer zich heel hard tegenaan gaat bemoeien. Zo werkt de politiek; de VVD vraagt als regeringspartij om verzachting van de maatregel om de echte liefhebbers te ontzien, het kabinet gaat akkoord, en de VVD is niet langer de boeman. Dat soort dingen wordt vaak genoeg vanteovren afgesproken. Maar dat is vooralsnog speculeren.

Kijken we verder naar de belastingopbrengsten van deze maatregel, dan rekenen de partijen pas op extra geld vanaf 2014, dus het ligt voor de hand dat de maatregel dan pas ingaat. De VVD sprak zich voor de verkiezingen uit tégen afschaffing, de PvdA was voor. Het moge duidelijk zijn welke partij in dit geval aan het langste eind heeft getrokken.

Deze maatregel hing al een tijdje in de lucht. Dit onder meer vanwege de milieubezwaren van linkse partijen, maar ook vanwege de toenemende hoeveelheid belastingvrije auto's die rondreden als 1e auto. Iets wat slecht was voor de schatkist.

Bovag laat in een eerste reactie weten de maatregel nogal rigoureus te vinden. "Je straft hiermee de liefhebber, en bovendien doe je het rijdend nationaal erfgoed niet veel goeds aan", aldus woordvoerder Paul de Waal. "Wij pleiten voor aanpak van het misbruik van de regeling, zodat de echte sleutelaar wordt ontzien. Op deze manier is het wel erg van dik hout zaag men planken."

Dit bericht oogt natuurlijk merkwaardig gezien het bericht van afgelopen week dat de vrijstelling veilig leek. Helaas is dit de wondere wereld van de politiek. Het is logisch, als je snapt hoe het werkt. Het beleid van het vorige kabinet loopt door tot er een nieuw kabinet zit. Atsma besloot (onder druk van Financiën) als staatssecretaris van Milieu vorige week dat er geen behoefte was aan nieuw beleid op dit punt. Tot zover helder. Maar dat Rutte en Samsom ondertussen andere plannen aan het smeden waren voor het nieuwe kabinet, daar staat hij helemaal buiten. Dus hoe tegenstrijdig het ook klinkt, totaal onlogisch zijn deze berichten niet. Nog zo'n politiek punt: vermoedelijk wordt Frans Weekers opnieuw staatssecretaris van Financiën. Hij altijd was fel tegen afschaffing van de vrijstelling. Echter krijgt hij straks 'van boven' (het regeerakkoord) , de opdracht mee om de vrijstelling af te schaffen. Dus hij zal wel moeten. Maar tot het belastingplan 2014 volgend jaar daadwerkelijk is aangenomen, blijft er hoop.
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_118588097
kut voor de echte oldtimer liefhebbers die hem alleen bij goed weer rijden. terecht voor de schooiers die voor weinig een oude mercedes uit duitsland importeren en hun stinkgassen voor mijn neus de lucht ingooien.
  maandag 29 oktober 2012 @ 18:30:46 #67
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_118588110
Met dank aan alle ghassans en moghammeds die hun belastingvrije stinkdiesels massaal inkopen in het buitenland en in 2 jaar kapot rijden (waarna ze er weer 1 kopen)

:(
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  maandag 29 oktober 2012 @ 18:31:49 #68
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_118588167
Zou mooi zijn. Koop ik een nette 500SE voor weinig.
Als er tenminste nog één niet compleet uitgewoonde te vinden is.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_118588208
quote:
15s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:30 schreef Prowl het volgende:
Met dank aan alle ghassans en moghammeds die hun belastingvrije stinkdiesels massaal inkopen in het buitenland en in 2 jaar kapot rijden (waarna ze er weer 1 kopen)

:(
ik wilde RACISME! roepen maar ik denk dat je gewoon gelijk hebt.
  maandag 29 oktober 2012 @ 18:35:48 #70
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_118588403
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:35 schreef AchJa het volgende:
Kut... -O-

Maar eerst maar eens afwachten hoe dit ingevuld gaat worden.
Ingevuld? Gewoon afgeschaft, that's it. Pagina 38 van het regeerakkoord.
pi_118588508
Dit was te verwachten... ik was vorig jaar op een meet van het type auto wat ik rijd (Audi 100) en dat ding is van 1982 tot 1990 geproduceert... dus er is een groot aantal belastingvrij, maar ook een groot aantal niet. Wat in ieder geval opviel is dat alle jongere auto's, waarover dus gewoon belasting wordt betaald, er veel netter bij stonden dan de meeste MRB-vrije auto's (uitzonderingen daargelaten).

De knakenrijders hebben het voor zichzelf verpest... desalniettemin zuur voor de liefhebbers van youngtimers
  maandag 29 oktober 2012 @ 18:41:47 #73
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_118588545
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:35 schreef AchJa het volgende:
Kut... -O-

Maar eerst maar eens afwachten hoe dit ingevuld gaat worden.
Ze zouden natuurlijk ook gewoon de import van bakken die niet aan de huidge eisen voldoen kunnen verbieden. dan lost het "probleem"zich binnen 5 jaar vanzelf op.
Maar dat doen we niet omdat het niet mag van de EU. Vrij verkeer personen en goederen en zulks.

Laten we nu eindelijk maar eens 1 op 1 het Duitse systeem MRB ovenemen. MRB veel meer gerelateerd aan vervuilingsklasse. Relatief minder MRB betalen en meer tax per liter brandstof.

Voor klassiekers een MRB-vrij klassieker kenteken. Een Libanontaxi is bijbehorende staat is dan geen klassieker, een nette SL wel. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_118588685
Stel dat het RDW kan aangeven of een auto in aanmerking komt voor het predikaat 'rijdend erfgoed'... creëer je wel weer een systeem erbij, maar zo kan wel het kaf van het koren gescheiden worden.
  maandag 29 oktober 2012 @ 18:46:57 #75
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_118588746
Zoals ik het nu lees, schaffen ze het gewoon af.

http://www.kabinetsformat(...)rd/regeerakkoord.pdf

p39 en p 79
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_118589011
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:41 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ze zouden natuurlijk ook gewoon de import van bakken die niet aan de huidge eisen voldoen kunnen verbieden. dan lost het "probleem"zich binnen 5 jaar vanzelf op.
Maar dat doen we niet omdat het niet mag van de EU. Vrij verkeer personen en goederen en zulks.

Laten we nu eindelijk maar eens 1 op 1 het Duitse systeem MRB ovenemen. MRB veel meer gerelateerd aan vervuilingsklasse. Relatief minder MRB betalen en meer tax per liter brandstof.

Voor klassiekers een MRB-vrij klassieker kenteken. Een Libanontaxi is bijbehorende staat is dan geen klassieker, een nette SL wel. :)
een jaren 60 peugeot is imo ook klassiekerwaardig. een 205 niet, daar zijn er nog teveel van.
  maandag 29 oktober 2012 @ 18:53:51 #77
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_118589121
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:53 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik doel dus op bestaande gevallen.
dit gaat volgens mij over alle gevallen :@
  maandag 29 oktober 2012 @ 18:59:29 #79
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_118589514
Wat is dat nou..?? Mijn auto uit 85 is opeens geen oldtimer meer dan of wat? :?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  maandag 29 oktober 2012 @ 19:04:32 #81
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_118589559
quote:
2s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:03 schreef Turquaz52 het volgende:
Wat is dat nou..?? Mijn auto uit 85 is opeens geen oldtimer meer dan of wat? :?
:Y voor de wegenbelasting niet meer
pi_118589596
quote:
2s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:03 schreef Turquaz52 het volgende:
Wat is dat nou..?? Mijn auto uit 85 is opeens geen oldtimer meer dan of wat? :?
Jawel, maar je moet er nu wel gewoon belasting voor gaan betalen :)
  maandag 29 oktober 2012 @ 19:05:57 #84
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_118589622
Ga ik met mijn 86er ook mooi nat, zal niet veel zijn qua wmb. Me moeder d'r 300D gaat vast fors betalen dan.
pi_118589656
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

:Y voor de wegenbelasting niet meer
ff serieus, meen je dit nou..?? Kunnen zij dit gewoon zo maken?

Hoe durven die hoerenkinderen daar boven in de kamer zomaar te bemoeien met de levenstijl of hobby van de burger? 12 mensen die te zeggen hebben over tien-duizenden oldtimer liefhebbers?

Godverdomme :r
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_118589716
Ik ga dus echt geen 220 euro betalen voor een Golf uit 85.. Wat een onzin :r
We betalen al in onze huishouden 2400 euro mrb per jaar :(
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_118589748
Dan heb ik mijn Saab cabrio net op tijd verkocht. *O*

Die is niks meer waard nu...
  maandag 29 oktober 2012 @ 19:09:45 #88
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_118589780
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

:Y voor de wegenbelasting niet meer
Moet nog uitgewerkt worden... Daar mag iemand zich nog tegenaan bemoeien vwb de details. Dus zo hard als jij het stelt hoeft het niet te zijn.
pi_118589851
En draai maar weer een stuk cultuur de nek om..
  maandag 29 oktober 2012 @ 19:12:49 #90
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_118589974
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:12 schreef AchJa het volgende:
Vrijstelling MRB oldtimers vervalt!

Bam, meteen een harde maatregel in het regeerakkoord: de MRB-vrijstelling voor oldtimers komt te vervallen. Zo blijkt uit de maatregelen van VVD en PvdA die zojuist zijn vrijgegeven.

Veel details hebben we niet, omdat de partijen niet al te diep op hun plannen ingaan. Maar de maatregel zelf is evengoed duidelijk. "De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers wordt vanuit milieuoverwegingen afgeschaft." Die 'milieuoverwegingen' leveren de overheid dan wel 156 miljoen euro per jaar op. De details van de plannen zullen we pas diep in 2013 te horen krijgen, simpelweg omdat dit slechts een algemene beslissing is. Het beleid zal nu moeten worden uitgewerkt door een nieuwe Minister van Financiën (of liever gezegd, zijn staatssecretaris).

Dus of daadwerkelijk alle oude auto's aan de beurt zijn of dat de leeftijds-ondergrens een forse ruk naar beneden maakt (een reëele optie) weten we simpelweg nog niet omdat de politiek dat zelf nog niets eens weet. Wel een ander punt: dit is typisch een maatregel waar de Tweede Kamer zich heel hard tegenaan gaat bemoeien. Zo werkt de politiek; de VVD vraagt als regeringspartij om verzachting van de maatregel om de echte liefhebbers te ontzien, het kabinet gaat akkoord, en de VVD is niet langer de boeman. Dat soort dingen wordt vaak genoeg vanteovren afgesproken. Maar dat is vooralsnog speculeren.

Kijken we verder naar de belastingopbrengsten van deze maatregel, dan rekenen de partijen pas op extra geld vanaf 2014, dus het ligt voor de hand dat de maatregel dan pas ingaat. De VVD sprak zich voor de verkiezingen uit tégen afschaffing, de PvdA was voor. Het moge duidelijk zijn welke partij in dit geval aan het langste eind heeft getrokken.

Deze maatregel hing al een tijdje in de lucht. Dit onder meer vanwege de milieubezwaren van linkse partijen, maar ook vanwege de toenemende hoeveelheid belastingvrije auto's die rondreden als 1e auto. Iets wat slecht was voor de schatkist.

Bovag laat in een eerste reactie weten de maatregel nogal rigoureus te vinden. "Je straft hiermee de liefhebber, en bovendien doe je het rijdend nationaal erfgoed niet veel goeds aan", aldus woordvoerder Paul de Waal. "Wij pleiten voor aanpak van het misbruik van de regeling, zodat de echte sleutelaar wordt ontzien. Op deze manier is het wel erg van dik hout zaag men planken."

Dit bericht oogt natuurlijk merkwaardig gezien het bericht van afgelopen week dat de vrijstelling veilig leek. Helaas is dit de wondere wereld van de politiek. Het is logisch, als je snapt hoe het werkt. Het beleid van het vorige kabinet loopt door tot er een nieuw kabinet zit. Atsma besloot (onder druk van Financiën) als staatssecretaris van Milieu vorige week dat er geen behoefte was aan nieuw beleid op dit punt. Tot zover helder. Maar dat Rutte en Samsom ondertussen andere plannen aan het smeden waren voor het nieuwe kabinet, daar staat hij helemaal buiten. Dus hoe tegenstrijdig het ook klinkt, totaal onlogisch zijn deze berichten niet. Nog zo'n politiek punt: vermoedelijk wordt Frans Weekers opnieuw staatssecretaris van Financiën. Hij altijd was fel tegen afschaffing van de vrijstelling. Echter krijgt hij straks 'van boven' (het regeerakkoord) , de opdracht mee om de vrijstelling af te schaffen. Dus hij zal wel moeten. Maar tot het belastingplan 2014 volgend jaar daadwerkelijk is aangenomen, blijft er hoop.
uhh.. spuit 11..?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_118590012
Lekker voor de mensen die een auto-collectie hebben en er hooguit 10x per jaar mee op pad gaan of naar shows. Die kunnen wel stoppen.

Heb een belastingvrije Volvo 740 die sinds 1 jaar belastingvrij is en waarvoor ik me daarvoor nog 4,5 jaar scheel heb betaald.

Als dit doorgaat ben ik dubbel de lul.
Marktwaarde van m'n auto is ineens 0,0 en wegenbelasting schiet naar 125 per kwartaal.
En dat terwijl ik er momenteel nog maar 7000Km per jaar in rij omdat ik in het busje van de zaak rondtuf.

Kost me dus zo'n 2000 Euro ineens + 1500 per jaar.

Dit gaat héél wat oldtimer-bedrijven de kop kosten, kijk naar alle bedrijfjes die VW Kevertjes, Volvo Amazon's, etc. restaureren of er onderdelen voor leveren. En dan is de Kever nog wel te doen wat betreft wegenbelasting maar een T1 of T2 busje niet, vooral als je er 4 hebt.
Nogmaals, het gaat vaak om hobbyisten.

Vroeger had je de 60-dagen kaart. Dat was eerlijk, je tekende de dag af dat je ging rijden en betaalde een stuk minder.
  maandag 29 oktober 2012 @ 19:17:16 #93
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_118590153
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Moet nog uitgewerkt worden... Daar mag iemand zich nog tegenaan bemoeien vwb de details. Dus zo hard als jij het stelt hoeft het niet te zijn.
Gequote uit het regeerakkoord:
quote:
De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers wordt vanuit milieu- overwegingen afgeschaft.
Niets meer, niets minder. Wat moet daaraan nog uitgewerkt worden? VVD en PvdA zijn dit overeengekomen in het regeerakkoord, dan zie ik een meerderheid in de Tweede Kamer dit niet tegenhouden.
pi_118590155
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:15 schreef MaGNeT het volgende:
Lekker voor de mensen die een auto-collectie hebben en er hooguit 10x per jaar mee op pad gaan of naar shows. Die kunnen wel stoppen.

Heb een belastingvrije Volvo 740 die sinds 1 jaar belastingvrij is en waarvoor ik me daarvoor nog 4,5 jaar scheel heb betaald.

Als dit doorgaat ben ik dubbel de lul.
Marktwaarde van m'n auto is ineens 0,0 en wegenbelasting schiet naar 125 per kwartaal.
En dat terwijl ik er momenteel nog maar 7000Km per jaar in rij omdat ik in het busje van de zaak rondtuf.

Kost me dus zo'n 2000 Euro ineens + 1500 per jaar.
Vertel mij wat..

Ik heb een unieke Mk2 met een Mk3 TDI motor waar heel veel aan gesleuteld is met een marktwaarde van minstens 6000. Deze is hierna nog maar 50 euro waard voor export naar afrika ofzo.. :{ ;(
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_118590199
Op zich wel terecht. Iedereen die een nieuwe wegenbelasting vrije auto hebben gekocht afgelopen jaren moeten vanaf 2014 ook weer wegenbelasting betalen.
pi_118590277
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:19 schreef ColtZ40 het volgende:
Op zich wel terecht. Iedereen die een nieuwe wegenbelasting vrije auto hebben gekocht afgelopen jaren moeten vanaf 2014 ook weer wegenbelasting betalen.
Klopt.
Alleen gaat dit wel een hele branche in Nederland de kop kosten.

Ik kan m'n Volvo echt niet meer aanhouden voor die 7000Km per jaar.
Rij ook nog eens LPG dus redelijk schoon, APK meting is nooit een probleem geweest.

Er zijn genoeg verzamelaars die een stuk of 4 auto's hebben en toch maar in 1 tegelijk rijden.
Je kan er natuurlijk 3 schorsen als je de ruimte hebt om ze van de weg af te stallen maar dan mag je er helemaal niet mee rijden.

En die schorsingsregel deugt voor geen meter momenteel, "ontschors" je binnen een bepaalde periode dan mag je het hele kwartaal alsnog betalen.
  maandag 29 oktober 2012 @ 19:22:22 #98
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_118590323
quote:
2s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:18 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Vertel mij wat..

Ik heb een unieke Mk2 met een Mk3 TDI motor waar heel veel aan gesleuteld is met een marktwaarde van minstens 6000. Deze is hierna nog maar 50 euro waard voor export naar afrika ofzo.. :{ ;(
Ik steek mijn '77 200D nog liever in de fik, heb ik er iig nog wat warmte van...
pi_118590540
GVD net veel geld in die auto gepompt om hem tip-top te houden, o.a. 2 revisie-klauwen voor.
  maandag 29 oktober 2012 @ 19:29:26 #100
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_118590612
Gare Polo SDI kope?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')