Ik heb alleen medelijden met je als je dat ding sporadisch gebruikt. Dat ze al die paupers die een BPM-vrije 190D-Benz rijden als vast vervoer een keer laten betalen vind ik niet meer dan terecht. Alleen raken ze hobbyisten hier onredelijk mee. Ik betaal me verdomme ook al scheel aan dat kut-OV, dus qua 'groen transport' draag ik mijn steentje al meer dan bij. Pak dan die lui die het vertikken om dichter bij hun werk te wonen en elke dag in de file staan. Die vervuilen een stuk meer.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:04 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja maar ja mijn oldtimer is dan wel benzine, 1.561 kg gaat ook niet goedkoop worden
En dan zie ik mensen janken hier over de wegenbelasting op een motor![]()
tuttut, die 110 euro per jaar wat je nu voor je motor moet gaan betalen valt in het niet bij die duizenden euro's die die 'paupers' extra op hun benz af moeten schrijvenquote:Op maandag 29 oktober 2012 22:21 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik heb alleen medelijden met je als je dat ding sporadisch gebruikt. Dat ze al die paupers die een BPM-vrije 190D-Benz rijden als vast vervoer een keer laten betalen vind ik niet meer dan terecht. Alleen raken ze hobbyisten hier onredelijk mee. Ik betaal me verdomme ook al scheel aan dat kut-OV, dus qua 'groen transport' draag ik mijn steentje al meer dan bij. Pak dan die lui die het vertikken om dichter bij hun werk te wonen en elke dag in de file staan. Die vervuilen een stuk meer.
Liefdevol vertroetelde oldtimersquote:Op maandag 29 oktober 2012 22:27 schreef Harde_Mepper het volgende:
Hoop dat nu die ouwe rotbakken eens van de straat verdwijnen.
Terecht, die lui zitten al jaren voor een dubbeltje op de eerste rang en 'gebruiken' (misbruiken) de regeling. Die is ingevoerd om voertuigen waar al 25 jaar belasting voor is betaald vrij te stellen van deze plicht (omdat ze in hun levensloop hun bijdrage aan het wegennet wel hebben geleverd). Dat telt dus eigenlijk niet voor geïmporteerde bakken. Ik zou voorstellen om te kijken naar wanneer auto's op NL kenteken zijn geschreven en die datum te gebruiken voor de oldtimerregeling. Dat bespaart ook geld en sluit beter aan op het originele idee.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:25 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
tuttut, die 110 euro per jaar wat je nu voor je motor moet gaan betalen valt in het niet bij die duizenden euro's die die 'paupers' extra op hun benz af moeten schrijven
quote:http://www.autoblog.nl/vr(...)oord#comment-3059761
Dit komt dus neer op 804 euro per kwartaal! voor m’n ’86 Suburban die ik een 2 weken geleden heb aangeschaft en vorige week gas in heb laten bouwen.
Duur geintje…
Yup, nog een geluk dat je niet in de Amerikaanse bakken of Mercedes oldtimers zit...quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:02 schreef dion_v_k het volgende:
Nou dat is mooi dan.
Daar zit ik met een goedlopend bedrijf in old en youngtimers. Alles van 1970 tot 1986, +- 30 auto's in de bedrijfsvoorraad.
Gelukkig geen strontpotten maar mooie wagens waar nog altijd liefhebbers voor zullen zijn. Maar nog zullen de prijzen flink dalen
8 Mercedesen op voorraad (5x W126 en 3x W124).quote:
Je zou maar een unimog op diesel hebben..quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:56 schreef MaGNeT het volgende:
En wat dacht je van verzamelaars van antieke vrachtwagens?![]()
vrienden van me hebben er 2.. Wat zou dat kosten..quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:13 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Je zou maar een unimog op diesel hebben..
*ril*
quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:07 schreef dion_v_k het volgende:
[..]
8 Mercedesen op voorraad (5x W126 en 3x W124).
En 4 Amerikaanse wagens, Chevrolet, Cadillac, Buick en een Chrysler..
absurde prijzen ook.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:20 schreef ellevehC86 het volgende:
Dit is overigens het probleem, en niet zozeer mileu
http://kopen.marktplaats.(...)86&p=1&av[27][1]=130
Het is ook wel logisch dat mensen in oldtimers gaan rijden.quote:
eens.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:26 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het is ook wel logisch dat mensen in oldtimers gaan rijden.
Met de kunstmatig hoge autoprijzen en kosten in Nederland (BPM, wegenbelasting, accijns, BTW over accijns, etc).
Ik zeg: kilometerheffing.
Rij je veel, betaal je veel.
Rij je veel in de spits, betaal je iets meer.
Rij je weinig betaal je weinig.
Rij je niet, betaal je niet.
Zo hoort het.
Betalen voor rijden, niet voor bezit.
Dat hebben we al, je betaalt het alleen prepaid aan de pompquote:Op maandag 29 oktober 2012 23:26 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het is ook wel logisch dat mensen in oldtimers gaan rijden.
Met de kunstmatig hoge autoprijzen en kosten in Nederland (BPM, wegenbelasting, accijns, BTW over accijns, etc).
Ik zeg: kilometerheffing.
Rij je veel, betaal je veel.
Rij je veel in de spits, betaal je iets meer.
Rij je weinig betaal je weinig.
Rij je niet, betaal je niet.
Zo hoort het.
Betalen voor rijden, niet voor bezit.
Je kan 1 auto hebben en 200.000Km per jaar rijden.
Je kan 4 auto's hebben en 10.000Km per jaar rijden.
Toch betaal je in geval 1 minder wegenbelasting dan in geval 4, al staan de auto's het hele jaar op je eigen oprit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |