abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 oktober 2012 @ 19:29:26 #100
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_118590612
Gare Polo SDI kope?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_118590714
Vooral ook hele klap voor dat gedeelte van de autobranche. Er gaan een hoop specialisten, veelal monteurs van het oude stempel, in problemen komen.
pi_118590715
Ik heb er opeens een hoop reserve-onderdelen bij lees ik.

* Fer bezit momenteel nog 2 e30's waarvan in uit 84
.
pi_118590867
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:31 schreef Fer het volgende:
Ik heb er opeens een hoop reserve-onderdelen bij lees ik.

* Fer bezit momenteel nog 2 e30's waarvan in uit 84
* Turquaz52 vraagt wat voor e30's dat zijn.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  maandag 29 oktober 2012 @ 19:35:58 #104
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_118590925
quote:
12s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:29 schreef Hyperdude het volgende:
Gare Polo SDI kope?
Die is hooguit 17 jaar oud. En dus niet belasting vrij. O wacht... :')
pi_118590988
316 Mat zwart geworden door de weersinvloeden, staat Libanontaxi.
320i Baur deze heeft staat "restauratieproject"
.
pi_118591095
Pass..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_118591265
Ik blijf maar buiten de boot vallen met mijn 88'er. :')

Achja, ik ben benieuwd.. Dit is het regeerakkoord, dat is nog niets definitiefs.
Nee.
  † In Memoriam † maandag 29 oktober 2012 @ 19:52:34 #109
25682 2cv
Niet subtiel
pi_118591787
We zien wel. Ik ga iig nog geen auto's verkopen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_118591869
Die van mij is net 30 geworden, zelfs in Duitsland zou deze auto oldtimer zijn.....maar hier niet meer... -O-

Ik rij maar 6000 tot hooguit 8000 km per jaar, dat is straks dus niet meer te betalen.
pi_118591936
We kunnen nu alleen nog maar bidden...
Facts don't care about your feelings
pi_118592154
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:54 schreef YoshiBignose het volgende:
We kunnen nu alleen nog maar bidden...
Met z'n alle Vrijdag-gebed meet in Amsterdam moskee..?
Iedereen verplicht zijn roetende diesel oldtimer mee te nemen of een ander belasting vrij auto _O_

lol :+ _O-
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_118592353
Haha ja motor stellen op 2000 rpm en gewoon aan laten staan tot de tank leeg is.

En dan weer bijtanken bij de Makro!!!

Luisteren ze nog niet, dan rij ik m'n BMW persoonlijk naar het binnenhof en steek hem in de fik.

:(
Facts don't care about your feelings
pi_118592395
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:01 schreef YoshiBignose het volgende:
Haha ja motor stellen op 2000 rpm en gewoon aan laten staan tot de tank leeg is.

En dan weer bijtanken bij de Makro!!!

Luisteren ze nog niet, dan rij ik m'n BMW persoonlijk naar het binnenhof en steek hem in de fik.

:(
Ik kom met je mee, maar dan neem ik de auto van de buren mee.. Mijn auto is mij te waardevol.. :@
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  † In Memoriam † maandag 29 oktober 2012 @ 20:07:01 #115
25682 2cv
Niet subtiel
pi_118592625
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:01 schreef YoshiBignose het volgende:
Haha ja motor stellen op 2000 rpm en gewoon aan laten staan tot de tank leeg is.

En dan weer bijtanken bij de Makro!!!

Luisteren ze nog niet, dan rij ik m'n BMW persoonlijk naar het binnenhof en steek hem in de fik.

:(
Ik kom met je mee. Vantevoren de Saab nokkievol tanken en er plekke ook het carter en de versnellingsbak tot het randje volgieten. Kofferbak vol oude banden proppen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_118592712
Bezuinigen op bejaarden oke...

Onderwijs oke...

Zorg oke...

MAAR BLIJF VAN DE OLDTIMERS AF :(
Facts don't care about your feelings
  † In Memoriam † maandag 29 oktober 2012 @ 20:09:18 #117
25682 2cv
Niet subtiel
pi_118592753
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Bezuinigen op bejaarden oke...

Onderwijs oke...

Zorg oke...

MAAR BLIJF VAN DE OLDTIMERS AF :(
Jij snapt het ^O^
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_118593234
Hoe definitief is dit? Ik bedoel, moet dit nog goedgekeurd worden?

De accijns op LPG en diesel wordt godverdomme ook duurder.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_118593249
Balen .. Ik heb serieuze plannen om volgend jaar 's aan de klassieker te beginnen voor erbij, krijg je dit weer. Dat wordt dan iets van half jaartje met de normale auto karren (winter) en in de zomer met de klassieker of zo en dan schorsen of zo. Of ze komen toch een alternatief, iets met gelijk 30 jaar, gelijk trekken met duitsland of iets dergelijks. Als ze 't botweg afschaffen heb ik medelijden met de ambtenaar die het kwartaal bedrag mag uitrekeken van T fordjes uit 1920 ofzo die 1 keer jaar een rondje rijden.
Dit is een Signature....
pi_118593524
Ik zou me kunnen voorstellen dat er zo'n regeling komt zoals je die met campers hebt/had voor de oldtimers die maar heel zelden op de weg komen. Een 60-dagenkaart of zo.
pi_118593527
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Bezuinigen op bejaarden oke...

Onderwijs oke...

Zorg oke...

MAAR BLIJF VAN DE OLDTIMERS AF :(
Eeh fuck zeg, ik werk in het onderwijs, maak helaas erg veel kosten vanwege medische shit en bezit een oldtimer.....

Oppassen jij dus he, anders verdien je een ram op je dikke neus!
pi_118593584
Ja, die medische kosten kon je dus betalen van de wegenbelasting die je bespaarde. Dat gaat nu niet meer. Zie je hoe ernstig dit probleem is!!
Facts don't care about your feelings
  † In Memoriam † maandag 29 oktober 2012 @ 20:22:45 #123
25682 2cv
Niet subtiel
pi_118593641
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Hoe definitief is dit? Ik bedoel, moet dit nog goedgekeurd worden?

De accijns op LPG en diesel wordt godverdomme ook duurder.
Liever duurdere brandstof dan een kilometerheffing !
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_118593691
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:21 schreef Elvander het volgende:

[..]

Eeh fuck zeg, ik werk in het onderwijs, maak helaas erg veel kosten vanwege medische shit en bezit een oldtimer.....

Oppassen jij dus he, anders verdien je een ram op je dikke neus!
Rot op man gek, ik ram jou dalijk op je dikke neus waardoor je kosten alleen maar gaan oplopen... ;)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_118593718
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:22 schreef 2cv het volgende:

[..]

Liever duurdere brandstof dan een kilometerheffing !
Ja ok maar de accijnzen zijn al veel te hoog voor een eventuele kilometerheffing.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_118593727
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:22 schreef 2cv het volgende:

[..]

Liever duurdere brandstof dan een kilometerheffing !
+1

onzinnige overhead, gewoon de benzineprijzen omhoog levert per euro iig het meeste op.
  maandag 29 oktober 2012 @ 20:25:42 #127
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_118593863
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:23 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

+1

onzinnige overhead, gewoon de benzineprijzen omhoog levert per euro iig het meeste op.
Goed idee, gezien ik naast Duitsland woon kan ik dan mooi in Duitsland tanken en betalen jullie lekker die hogere benzineprijs. Dat gaat dus niet werken ;)
Schaap
pi_118593902
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:21 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja, die medische kosten kon je dus betalen van de wegenbelasting die je bespaarde. Dat gaat nu niet meer. Zie je hoe ernstig dit probleem is!!
Nee hoor, dat geld ging gewoon in onderhoud zitten zoals het hoort, althans zo kijk ik er tegenaan.
pi_118593904
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:25 schreef Cybje het volgende:

[..]

Goed idee, gezien ik naast Duitsland woon kan ik dan mooi in Duitsland tanken en betalen jullie lekker die hogere benzineprijs. Dat gaat dus niet werken ;)
tja er zijn altijd randgevallen. dan nog liever dat dan een duur systeem voor kilometerheffing.
  maandag 29 oktober 2012 @ 20:34:32 #130
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_118594438
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:26 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

tja er zijn altijd randgevallen. dan nog liever dat dan een duur systeem voor kilometerheffing.
Ik ben het daar wel mee eens. Het plan dat er lag (en nog half ligt) was belachelijk duur.

Op zich zitten er ook wel voordelen aan het idee van de accijnzen op brandstof verhogen als alternatief op de kilometerheffing, want op die manier betalen mensen die uit het buitenland komen en hier gebruik maken van de wegen (toeristen, vrachtvervoer, Polen die hier werken, etc.) ook gewoon mee aan onze wegen.
Schaap
pi_118594521
Dan moet de wegenbelasting helemaal weg.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_118594624
quote:
14s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:35 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dan moet de wegenbelasting helemaal weg.
mja ze hebben meer geld nodig. omdat. gat.

ik ben voor minder overheid. maar ok dat is p persoonlijk.
pi_118595098
Dat wordt prijzig. Nu eens zien hoe heet de soep gegeten wordt. -O-
pi_118595130
Los van de te dure en te efficiënte overheid kan er beter worden gestimuleerd dan worden afgeremd zoals ze nu doen. WTF denken ze met die accijnsverhogingen? De hele fucking transportsector lijdt al enorm onder de veels te hoge dieselprijzen en het wordt alleen maar erger zo.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_118595200
quote:
14s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:45 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Los van de te dure en te efficiënte overheid kan er beter worden gestimuleerd dan worden afgeremd zoals ze nu doen. WTF denken ze met die accijnsverhogingen? De hele fucking transportsector lijdt al enorm onder de veels te hoge dieselprijzen en het wordt alleen maar erger zo.
we zijn in nederland overgereguleerd. weg met al die meuk *G*
pi_118595382
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:46 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

we zijn in nederland overgereguleerd. weg met al die meuk *G*
Ach daar kan ik nog uren over spreken maar dat is offtopic en niet goed voor mijn humeur.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  † In Memoriam † maandag 29 oktober 2012 @ 20:53:44 #137
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_118595613
En wat gaan ze doen wanneer, wat iedereen met gezond verstand ziet gebeuren en dus de politici niet, de meeste oldtimers verkocht/geschorst gaan worden zodra de regeling in gaat? Volgens mij rekenen ze er op dat over iedere oldtimer die nu op kenteken staat straks belasting binnenkomt terwijl ik verwacht dat veel mensen minstens hun verzameling inkrimpen.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_118595692
Er zal ook een hoop worden geschorst/gesloopt/gestript wordt. Daarbij is het kopen van een nieuwe auto absoluut niet goed voor het milieu, sowieso de consumptiemaatschappij niet.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_118596156
Per stuk valt het mee, maar over m'n hele harem gezien gaat dat toch goed geld kosten :{
  maandag 29 oktober 2012 @ 21:04:38 #140
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_118596337
Op Duits kenteken zetten wordt een waardig alternatief...
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_118596483
Maar dan mag je er toch niet mee rijden. En moet je woonachtig zijn in Duitsland?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_118596660
quote:
14s.gif Op maandag 29 oktober 2012 21:06 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Maar dan mag je er toch niet mee rijden. En moet je woonachtig zijn in Duitsland?
Dubbel paspoort wordt interessant :)
Denk dat ik dan toch maar Duitser ga worden, erbij.
Heb ik gelijk een goed excuus om kuilen te graven op het strand.
pi_118596683
Lekker dan, dat ik voor mijn nét aangeschaft oldtimer hobbymotor nu het volle pond kan gaan betalen (wat ik niet eens op kan brengen). En verkopen is ook geen optie omdat het spul niks meer waard is sinds nu.

Klootzakken! :(

Iemand een idee wat ik kwijt ben aan belasting voor een Yamaha SRX600 uit '86? :(
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_118596756
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:37 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

mja ze hebben meer geld nodig. omdat. gat.

ik ben voor minder overheid. maar ok dat is p persoonlijk.
Dat doen ze ook. Veel zwaarder nog dan wat deze maatregel op moet leveren.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_118596784
quote:
13s.gif Op maandag 29 oktober 2012 21:09 schreef Skv het volgende:
Lekker dan, dat ik voor mijn nét aangeschaft oldtimer hobbymotor nu het volle pond kan gaan betalen (wat ik niet eens op kan brengen). En verkopen is ook geen optie omdat het spul niks meer waard is sinds nu.

Klootzakken! :(

Iemand een idee wat ik kwijt ben aan belasting voor een Yamaha SRX600 uit '86? :(
26-27 Euro per kwartaal :')

Man, ik betaal straks >125 per maand.
pi_118596871
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:26 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

tja er zijn altijd randgevallen. dan nog liever dat dan een duur systeem voor kilometerheffing.
Als je de lasten eerlijk wil verdelen dan doe je dat naar verbruik. Ik voel er weinig voor om qua belasting die ik betaal voor die paar honderd km per jaar evenveel te moeten betalen als iemand die er dagelijks honderden kilometers op rijdt. Gooi dan de prijs van benzine omhoog en BPM helemaal weg. Dan betaal je iig naar verbruik. Of gewoon de kilometerheffing.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_118596944
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 21:10 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

26-27 Euro per kwartaal :')

Man, ik betaal straks >125 per maand.
Oh, dat valt nog mee. Maar met stallings- en verzekeringskosten samen (en onderhoud en dure benzine) alsnog duur.

Ben wel blij dat ik mijn '72 Mercedes D220 limousine laatst heb verkocht. Die heeft nu alleen de oudijzerwaarde nog.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_118598111
Kunnen we ze niet massaal ombouwen op stroom?
.
pi_118598843
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 21:27 schreef Fer het volgende:
Kunnen we ze niet massaal ombouwen op stroom?
Eerst even de details bekijken, het lijkt me dat als alles in 1 keer per 2013 tenietgedaan word, dat er heel wat auto's gaan branden op het binnenhof :)
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_118600393
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 21:27 schreef Fer het volgende:
Kunnen we ze niet massaal ombouwen op stroom?
Ik heb dat wel eens serieus overwogen. Wat betreft de onderdelen is dat redelijk te doen, maar als je bekijkt wat er allemaal aan papieren rompslomp en aan keuringskosten bij komt kijken vergaat je de zin heel snel :')
pi_118600443
Je zou maar eens een oude amerikaan hebben zeg.. of een T3 dieselbus :{
pi_118600686
Ja maar ja mijn oldtimer is dan wel benzine, 1.561 kg gaat ook niet goedkoop worden ;(

En dan zie ik mensen janken hier over de wegenbelasting op een motor 8)7
Facts don't care about your feelings
pi_118601756
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 22:04 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja maar ja mijn oldtimer is dan wel benzine, 1.561 kg gaat ook niet goedkoop worden ;(

En dan zie ik mensen janken hier over de wegenbelasting op een motor 8)7
Ik heb alleen medelijden met je als je dat ding sporadisch gebruikt. Dat ze al die paupers die een BPM-vrije 190D-Benz rijden als vast vervoer een keer laten betalen vind ik niet meer dan terecht. Alleen raken ze hobbyisten hier onredelijk mee. Ik betaal me verdomme ook al scheel aan dat kut-OV, dus qua 'groen transport' draag ik mijn steentje al meer dan bij. Pak dan die lui die het vertikken om dichter bij hun werk te wonen en elke dag in de file staan. Die vervuilen een stuk meer.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_118601850
Ombouwen op stroom en dan een dikke generator in de kofferbak. Als de Opel Ampera het mag, 30km accubereik en verder op een 1.4l "range extender", dan mag ik dat ook.
.
pi_118602013
quote:
7s.gif Op maandag 29 oktober 2012 22:21 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik heb alleen medelijden met je als je dat ding sporadisch gebruikt. Dat ze al die paupers die een BPM-vrije 190D-Benz rijden als vast vervoer een keer laten betalen vind ik niet meer dan terecht. Alleen raken ze hobbyisten hier onredelijk mee. Ik betaal me verdomme ook al scheel aan dat kut-OV, dus qua 'groen transport' draag ik mijn steentje al meer dan bij. Pak dan die lui die het vertikken om dichter bij hun werk te wonen en elke dag in de file staan. Die vervuilen een stuk meer.
tuttut, die 110 euro per jaar wat je nu voor je motor moet gaan betalen valt in het niet bij die duizenden euro's die die 'paupers' extra op hun benz af moeten schrijven
pi_118602160
Hoop dat nu die ouwe rotbakken eens van de straat verdwijnen.
pi_118602322
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 22:27 schreef Harde_Mepper het volgende:
Hoop dat nu die ouwe rotbakken eens van de straat verdwijnen.
Liefdevol vertroetelde oldtimers O+


pi_118602495
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 22:25 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

tuttut, die 110 euro per jaar wat je nu voor je motor moet gaan betalen valt in het niet bij die duizenden euro's die die 'paupers' extra op hun benz af moeten schrijven
Terecht, die lui zitten al jaren voor een dubbeltje op de eerste rang en 'gebruiken' (misbruiken) de regeling. Die is ingevoerd om voertuigen waar al 25 jaar belasting voor is betaald vrij te stellen van deze plicht (omdat ze in hun levensloop hun bijdrage aan het wegennet wel hebben geleverd). Dat telt dus eigenlijk niet voor geïmporteerde bakken. Ik zou voorstellen om te kijken naar wanneer auto's op NL kenteken zijn geschreven en die datum te gebruiken voor de oldtimerregeling. Dat bespaart ook geld en sluit beter aan op het originele idee.

Anyway, t zal wel gewoon betalen worden. :{
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_118602503
Dat soort figuren zijn gewoon in de tijd blijven hangen.
pi_118603272
quote:
http://www.autoblog.nl/vr(...)oord#comment-3059761

Dit komt dus neer op 804 euro per kwartaal! voor m’n ’86 Suburban die ik een 2 weken geleden heb aangeschaft en vorige week gas in heb laten bouwen.
Duur geintje…
pi_118603796
M'n oom rijdt een '73 VW T2 busje, gekocht in 1986 en geheel gerestaureerd destijds.
Hij rijdt al 26 jaar in dat busje, LPG laten inbouwen, is al sinds 1998 belastingvrij en staat altijd droog gestald.

Busje komt er een paar keer per jaar uit voor een VW treffen of een toertocht.
Als hij er 2500 per jaar mee rijdt zit ik aan de ruime kant.

Het gewicht zit op 1276 kilo, dus zo'n 1388 Euro wegenbelasting per jaar, voor 2500Km = 55 cent per kilometer.

Voor dagelijks vervoer heeft hij een Kevertje uit 1985 op benzine, ook al 15 jaar in z'n bezit.
Ook daar mag hij nog 236 per jaar voor gaan betalen.

Al met al een dure hobby.
En hij is nog maar een "kleine" autogek.
Er zijn mensen die met écht dikke showbakken rijden, die hooguit 3x per jaar naar een show of bijeenkomst rijden. Die kunnen nu de hoofdprijs gaan betalen...

En wat dacht je van verzamelaars van antieke vrachtwagens? :'(
pi_118603992
Oh ja, denk maar niet dat ik me uit m'n Volvo laat jagen door Den Haag.
Heb straks 125 per maand minder te besteden, dat moet het MKB maar wat opvangen.

Consuminderen ter compensatie.
Het is het één of het ander.
No way dat ze 153 miljoen gaan besparen.
2/3e van de gehele klassieke autobranche kan wel opdoeken in NL, garages op de fles, minder BTW inkomsten, ontslagen, WW uitkeringen... Gaat echt wat opleveren...

Laat ze het zuur krijgen daar in Den Haag.
  maandag 29 oktober 2012 @ 23:02:46 #163
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_118604090
Nou dat is mooi dan.
Daar zit ik met een goedlopend bedrijf in old en youngtimers. Alles van 1970 tot 1986, +- 30 auto's in de bedrijfsvoorraad.
Gelukkig geen strontpotten maar mooie wagens waar nog altijd liefhebbers voor zullen zijn. Maar nog zullen de prijzen flink dalen :'(
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_118604168
quote:
13s.gif Op maandag 29 oktober 2012 23:02 schreef dion_v_k het volgende:
Nou dat is mooi dan.
Daar zit ik met een goedlopend bedrijf in old en youngtimers. Alles van 1970 tot 1986, +- 30 auto's in de bedrijfsvoorraad.
Gelukkig geen strontpotten maar mooie wagens waar nog altijd liefhebbers voor zullen zijn. Maar nog zullen de prijzen flink dalen :'(
Yup, nog een geluk dat je niet in de Amerikaanse bakken of Mercedes oldtimers zit...

Reken maar dat dit nog een staartje gaat krijgen.
Het mag de politiek dan 153 miljoen gaan "opleveren", de schade is vele malen groter.
  maandag 29 oktober 2012 @ 23:07:08 #165
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_118604282
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 23:04 schreef MaGNeT het volgende:
in de Amerikaanse
8 Mercedesen op voorraad (5x W126 en 3x W124).
En 4 Amerikaanse wagens, Chevrolet, Cadillac, Buick en een Chrysler..
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_118604551
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 22:56 schreef MaGNeT het volgende:

En wat dacht je van verzamelaars van antieke vrachtwagens? :'(
Je zou maar een unimog op diesel hebben..

*ril*
pi_118604845
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 23:13 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Je zou maar een unimog op diesel hebben..

*ril*
vrienden van me hebben er 2.. Wat zou dat kosten.. :?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_118604856
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 23:07 schreef dion_v_k het volgende:

[..]

8 Mercedesen op voorraad (5x W126 en 3x W124).
En 4 Amerikaanse wagens, Chevrolet, Cadillac, Buick en een Chrysler..
:'(
pi_118604869
Dit is overigens het probleem, en niet zozeer mileu

http://kopen.marktplaats.(...)86&p=1&av[27][1]=130
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_118604914
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 23:20 schreef ellevehC86 het volgende:
Dit is overigens het probleem, en niet zozeer mileu

http://kopen.marktplaats.(...)86&p=1&av[27][1]=130
absurde prijzen ook.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_118605153
quote:
7s.gif Op maandag 29 oktober 2012 23:21 schreef Skv het volgende:

[..]

absurde prijzen ook.
Het is ook wel logisch dat mensen in oldtimers gaan rijden.

Met de kunstmatig hoge autoprijzen en kosten in Nederland (BPM, wegenbelasting, accijns, BTW over accijns, etc).

Ik zeg: kilometerheffing.

Rij je veel, betaal je veel.
Rij je veel in de spits, betaal je iets meer.
Rij je weinig betaal je weinig.
Rij je niet, betaal je niet.

Zo hoort het.
Betalen voor rijden, niet voor bezit.

Je kan 1 auto hebben en 200.000Km per jaar rijden.
Je kan 4 auto's hebben en 10.000Km per jaar rijden.

Toch betaal je in geval 1 minder wegenbelasting dan in geval 4, al staan de auto's het hele jaar op je eigen oprit.
pi_118605207
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 23:26 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het is ook wel logisch dat mensen in oldtimers gaan rijden.

Met de kunstmatig hoge autoprijzen en kosten in Nederland (BPM, wegenbelasting, accijns, BTW over accijns, etc).

Ik zeg: kilometerheffing.

Rij je veel, betaal je veel.
Rij je veel in de spits, betaal je iets meer.
Rij je weinig betaal je weinig.
Rij je niet, betaal je niet.

Zo hoort het.
Betalen voor rijden, niet voor bezit.
eens.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_118605265
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 23:26 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het is ook wel logisch dat mensen in oldtimers gaan rijden.

Met de kunstmatig hoge autoprijzen en kosten in Nederland (BPM, wegenbelasting, accijns, BTW over accijns, etc).

Ik zeg: kilometerheffing.

Rij je veel, betaal je veel.
Rij je veel in de spits, betaal je iets meer.
Rij je weinig betaal je weinig.
Rij je niet, betaal je niet.

Zo hoort het.
Betalen voor rijden, niet voor bezit.

Je kan 1 auto hebben en 200.000Km per jaar rijden.
Je kan 4 auto's hebben en 10.000Km per jaar rijden.

Toch betaal je in geval 1 minder wegenbelasting dan in geval 4, al staan de auto's het hele jaar op je eigen oprit.
Dat hebben we al, je betaalt het alleen prepaid aan de pomp
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_118605293
quote:
14s.gif Op maandag 29 oktober 2012 23:27 schreef Skv het volgende:

[..]

eens.
Dit kabinet maakt met deze wijziging meer kapot dan ze beseft en het gaat niets opleveren.
pi_118605297
Dit gaat nog wel een hele lading aan protesten en kritieken vanuit de verscheidene vakorganisaties leveren.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_118605353
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 23:29 schreef Sjoegerd het volgende:
Dit gaat nog wel een hele lading aan protesten en kritieken vanuit de verscheidene vakorganisaties leveren.
Daarom, dit gaat het halve electoraat van zowel de VVD als de PvdA aan, ik moet nog eens zien hoe ver ze komen :)
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_118605358
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 23:28 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Dat hebben we al, je betaalt het alleen prepaid aan de pomp
Kilometerheffing wordt berekend aan de hand van plaats / tijdstip.
Hoger tarief in de spits, lager tarief op zondag naar het strand.

Benzine-accijns is altijd gelijk, ook in de spits.
Daarnaast kan je eenvoudig in Duitsland of België gaan tanken als je bij de grens woont.

Nee, kilometerheffing / rekeningrijden is zo gek nog niet.
En dat zeg ik... als ooit groot tegenstander...
pi_118605530
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 23:31 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Kilometerheffing wordt berekend aan de hand van plaats / tijdstip.
Hoger tarief in de spits, lager tarief op zondag naar het strand.

Benzine-accijns is altijd gelijk, ook in de spits.
Daarnaast kan je eenvoudig in Duitsland of België gaan tanken als je bij de grens woont.

Nee, kilometerheffing / rekeningrijden is zo gek nog niet.
En dat zeg ik... als ooit groot tegenstander...
Ik ben nog steeds tegenstander, het gaat geen enkele instantie ene fluit aan hoe vaak ik waar dan ook heenga en zal nooit meewerken aan een GPS achtige toestand in mijn auto.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  maandag 29 oktober 2012 @ 23:40:26 #179
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_118605751
En daar gaat mijn idee om er later nog een oldtimer bij te kopen als sleutelmotor.

Betaal nu voor 1 motor, komt er volgend jaar 1 bij sowieso voor de winter.
En als ik dan het huis uit ga dan zal er nog een auto bij die 2 motoren komen, plus motor van vriendinlief.
Nou.... gaat lekker dan -O-
Gaan we de motorrijtuigenbelasting voor motoren ook maar gelijk weer ophogen dan?
  maandag 29 oktober 2012 @ 23:44:49 #180
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_118605935
Een prachtige Cadillac Sedan De Ville van 1964, kanariegeel met de bekende vleugels en vol chrome weer de wegenbelasting in. Welkom in Nederland! w/
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_118606111
quote:
9s.gif Op maandag 29 oktober 2012 23:44 schreef dion_v_k het volgende:
Een prachtige Cadillac Sedan De Ville van 1964, kanariegeel met de bekende vleugels en vol chrome weer de wegenbelasting in. Welkom in Nederland! w/
Gaat ook nergens over idd.

Heb een klant die een jaren 30 Ford in z'n verwarmde garage heeft staan.
Het ding komt hooguit 2x per jaar buiten voor een toertochtje of show.
En daar mag hij nu ook het volle pond voor gaan betalen.
Evenals een antieke Skoda uit 1948 en nog wat mooi tip-top gerestaureerd klassiek spul.

Goed bezig in Den Haag...

Waarom niet een 30 of 60 dagenkaart voor oldtimers zodat je online je kenteken kan inkloppen met een wachtwoord (gekoppeld aan DigID?) en dan één of meerdere dagen met je auto op pad kan.

Wil je altijd kunnen rijden? Kan je het volle pond betalen.
Ben je liefhebber? Dan zo'n dagenkaart.
pi_118606124
quote:
9s.gif Op maandag 29 oktober 2012 23:44 schreef dion_v_k het volgende:
Een prachtige Cadillac Sedan De Ville van 1964, kanariegeel met de bekende vleugels en vol chrome weer de wegenbelasting in. Welkom in Nederland! w/
U bedoelt een 8.0 liter V8 op 3500 kilo zonder catalysatorachtige toestanden?

zal dan toch wel een 3000 Euro per kwartaal kosten :')
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  maandag 29 oktober 2012 @ 23:54:47 #183
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_118606238
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 23:50 schreef MaGNeT het volgende:
hooguit 2x per jaar buiten voor een toertochtje of show.En daar mag hij nu ook het volle pond
Ik las vandaag in de "Onschatbare Klassieker" dat ze alle wagens van voor 1960 wegenbelastingvrij willen houden. Dus alles wat daarna op de weg is gekomen gaat weer de belasting in.
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
  maandag 29 oktober 2012 @ 23:55:27 #184
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_118606250
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 23:50 schreef ellevehC86 het volgende:
V8 op 3500 kilo zonder catalysatorachtige toestanden?zal dan toch wel een 3000 Euro per kwartaal kosten
Zoiets idd. -O-
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_118606259
Ook lekker als je je oldtimer gaat opknappen en daar 5 jaar over wil doen.
Kan je 5 jaar lang schorsing gaan betalen en de verlenging iedere keer...
pi_118606290
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 23:54 schreef dion_v_k het volgende:

[..]

Ik las vandaag in de "Onschatbare Klassieker" dat ze alle wagens van voor 1960 wegenbelastingvrij willen houden. Dus alles wat daarna op de weg is gekomen gaat weer de belasting in.
Ik ga gelijk zoeken naar een A-Ford!
pi_118606407
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 23:56 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik ga gelijk zoeken naar een A-Ford!
Zit ik dan weer lekker met mijn 1965 :')

Iemand een Plymouth Fury uit 1958 in de aanbieding?

rood met een witte streep graag.

Ga ik de hele dag achter Rutte aan om hem te intimideren >:)
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 00:03:14 #188
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_118606452
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 23:55 schreef MaGNeT het volgende:
Ook lekker als je je oldtimer gaat opknappen en daar 5 jaar over wil doen.Kan je 5 jaar lang schorsing gaan betalen en de verlenging iedere keer...
Ik snap niet dat ze het niet houden zoals het was; alles van 1986 of ouder wegenbelastingvrij en wat daarna op de weg is gekomen niet. Ik merkte de laatste tijd als handelaar dat het echt niet meer meeviel om een goede Mercedes van 1986 te kopen in bijv. Duitsland. Het raakt gewoon op.
Nu onnodig veel mensen pijn doen door bijv. een wagen van de jaren '60 die altijd in dezelfde familie is geweest weer de belasting in te doen terwijl die mensen daar het geld misschien niet voor hebben.
Belachelijk, Nederland probeerd in alle opzichten de bevolking kaal te plukken.

Laat de mensen toch plezier hebben in een oldtimer. En pak dan eventueel alleen de 'misbruikers' aan die in een diesel naar zuidelijke landen rijden, door de diesels en auto's op lpg aan te pakken.
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_118606884
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 23:55 schreef MaGNeT het volgende:
Ook lekker als je je oldtimer gaat opknappen en daar 5 jaar over wil doen.
Kan je 5 jaar lang schorsing gaan betalen en de verlenging iedere keer...
Tenzij je oldtimer van voor 1960 is moet je dat in dat geval toch al ivm APK-plicht - en dan hoeft dat maar eens per 2 jaar als je oldtimer al 30 jaar of ouder is. Dus die 25 euro per (2) jaar aan schorsen zijn toch echt je kosten niet en met digID en internetbankieren is dat zo gedaan :P
pi_118606933
Ik ken iemand die 2 auto's uit de jaren '20 in de garage heeft staan. Altijd familie bezit geweest en ze komen op een mooie zomerdag nog wel eens buiten. 2 of 3 keer per jaar.
Dat gaat dus straks ook niet meer gebeuren, die wagens blijven natuurlijk gewoon binnen staan.

Voor mij komt de pijn op 216 euro per jaar voor mijn dagelijks vervoer. In mijn geval niet onterecht, het is immers dagelijks vervoer. Het tweede exemplaar wat ik bezit echter staat voorlopig binnen te wachten op restauratie en zal na restauratie nauwelijks slechts voor 'zondagse' ritjes en evenementen gebruikt gaan worden. Ook die pijn zal in mijn geval gelukkig meevallen met slechts 164 euro per jaar.

Maar mijn wagens zijn met een verbuik van 1 op 16 tot 1 op 18 op benzine niet zeer vervuilend te noemen.
pi_118607433
Als het dagelijks vervoer is vind ik het ook terecht. :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_118607783
Wat zou ik dan eigenlijk kwijt zijn voor een Golfje 2 1.8 8v GTI uit 1984 aan wegenbelasting?
pi_118607838
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 01:00 schreef SelimGTI het volgende:
Wat zou ik dan eigenlijk kwijt zijn voor een Golfje 2 1.8 8v GTI uit 1984 aan wegenbelasting?
http://www.belastingdiens(...)rrijtuigenbelasting/
pi_118608082
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 00:21 schreef Ivo1985 het volgende:
e
is wel erg oud hopelijk blijft die wel motorrijtuigenbelasting-vrij.

[ Bericht 7% gewijzigd door SergeantFluffy op 30-10-2012 03:07:38 ]
seduco sum.en ben erg stout
pi_118608783
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 23:54 schreef dion_v_k het volgende:

[..]

Ik las vandaag in de "Onschatbare Klassieker" dat ze alle wagens van voor 1960 wegenbelastingvrij willen houden. Dus alles wat daarna op de weg is gekomen gaat weer de belasting in.
van wanneer was dat nummer? hoe kunnen ze vandaag al in hun tijdschrift hebben staan wat pas vanmorgen vaag is bekendgemaakt'?
seduco sum.en ben erg stout
pi_118609186
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 22:56 schreef MaGNeT het volgende:
M'n oom rijdt een '73 VW T2 busje, gekocht in 1986 en geheel gerestaureerd destijds.
Hij rijdt al 26 jaar in dat busje, LPG laten inbouwen, is al sinds 1998 belastingvrij en staat altijd droog gestald.

Busje komt er een paar keer per jaar uit voor een VW treffen of een toertocht.
Als hij er 2500 per jaar mee rijdt zit ik aan de ruime kant.

Het gewicht zit op 1276 kilo, dus zo'n 1388 Euro wegenbelasting per jaar, voor 2500Km = 55 cent per kilometer.

Voor dagelijks vervoer heeft hij een Kevertje uit 1985 op benzine, ook al 15 jaar in z'n bezit.
Ook daar mag hij nog 236 per jaar voor gaan betalen.

Al met al een dure hobby.
En hij is nog maar een "kleine" autogek.
Er zijn mensen die met écht dikke showbakken rijden, die hooguit 3x per jaar naar een show of bijeenkomst rijden. Die kunnen nu de hoofdprijs gaan betalen...

En wat dacht je van verzamelaars van antieke vrachtwagens? :'(
Gas eruit halen. Kost ie nog maar 540 euro per jaar. :')
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:05:13 #197
276646 -Kadesh-
The Protectors of the Garden
pi_118609521
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 23:31 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Kilometerheffing wordt berekend aan de hand van plaats / tijdstip.
Hoger tarief in de spits, lager tarief op zondag naar het strand.

Benzine-accijns is altijd gelijk, ook in de spits.
Daarnaast kan je eenvoudig in Duitsland of België gaan tanken als je bij de grens woont.

Nee, kilometerheffing / rekeningrijden is zo gek nog niet.
En dat zeg ik... als ooit groot tegenstander...
Dus dan krijg boven op alle autogerelateerde belastingen nog een toeslag van 9 cent per kilomter buiten de spits en 15 cent in de spits? Mooi man een kilometerheffing. Want geloof maar niet dat er ook maar 1 belasting omlaag gaat als ze een privacy killende kilometerheffing in gaan voeren, en dan heb ik het nog niet eens over het monster van een it project die dit alles moet gaan controleren.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_118609591
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 23:55 schreef MaGNeT het volgende:
Ook lekker als je je oldtimer gaat opknappen en daar 5 jaar over wil doen.
Kan je 5 jaar lang schorsing gaan betalen en de verlenging iedere keer...
Moet je nu anders ook, anders ben je verplicht hem verzekerd en APK gekeurd te hebben. Daarin verandert er dus welgeteld niks.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')