* Turquaz52 vraagt wat voor e30's dat zijn.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:31 schreef Fer het volgende:
Ik heb er opeens een hoop reserve-onderdelen bij lees ik.
* Fer bezit momenteel nog 2 e30's waarvan in uit 84
M3?quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:35 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
* Turquaz52 vraagt wat voor e30's dat zijn.
Met z'n alle Vrijdag-gebed meet in Amsterdam moskee..?quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:54 schreef YoshiBignose het volgende:
We kunnen nu alleen nog maar bidden...
Ik kom met je mee, maar dan neem ik de auto van de buren mee.. Mijn auto is mij te waardevol..quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:01 schreef YoshiBignose het volgende:
Haha ja motor stellen op 2000 rpm en gewoon aan laten staan tot de tank leeg is.
En dan weer bijtanken bij de Makro!!!
Luisteren ze nog niet, dan rij ik m'n BMW persoonlijk naar het binnenhof en steek hem in de fik.
Ik kom met je mee. Vantevoren de Saab nokkievol tanken en er plekke ook het carter en de versnellingsbak tot het randje volgieten. Kofferbak vol oude banden proppen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:01 schreef YoshiBignose het volgende:
Haha ja motor stellen op 2000 rpm en gewoon aan laten staan tot de tank leeg is.
En dan weer bijtanken bij de Makro!!!
Luisteren ze nog niet, dan rij ik m'n BMW persoonlijk naar het binnenhof en steek hem in de fik.
Jij snapt hetquote:Op maandag 29 oktober 2012 20:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Bezuinigen op bejaarden oke...
Onderwijs oke...
Zorg oke...
MAAR BLIJF VAN DE OLDTIMERS AF
Eeh fuck zeg, ik werk in het onderwijs, maak helaas erg veel kosten vanwege medische shit en bezit een oldtimer.....quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Bezuinigen op bejaarden oke...
Onderwijs oke...
Zorg oke...
MAAR BLIJF VAN DE OLDTIMERS AF
Liever duurdere brandstof dan een kilometerheffing !quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Hoe definitief is dit? Ik bedoel, moet dit nog goedgekeurd worden?
De accijns op LPG en diesel wordt godverdomme ook duurder.
Rot op man gek, ik ram jou dalijk op je dikke neus waardoor je kosten alleen maar gaan oplopen...quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:21 schreef Elvander het volgende:
[..]
Eeh fuck zeg, ik werk in het onderwijs, maak helaas erg veel kosten vanwege medische shit en bezit een oldtimer.....
Oppassen jij dus he, anders verdien je een ram op je dikke neus!
Ja ok maar de accijnzen zijn al veel te hoog voor een eventuele kilometerheffing.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:22 schreef 2cv het volgende:
[..]
Liever duurdere brandstof dan een kilometerheffing !
+1quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:22 schreef 2cv het volgende:
[..]
Liever duurdere brandstof dan een kilometerheffing !
Goed idee, gezien ik naast Duitsland woon kan ik dan mooi in Duitsland tanken en betalen jullie lekker die hogere benzineprijs. Dat gaat dus niet werkenquote:Op maandag 29 oktober 2012 20:23 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
+1
onzinnige overhead, gewoon de benzineprijzen omhoog levert per euro iig het meeste op.
Nee hoor, dat geld ging gewoon in onderhoud zitten zoals het hoort, althans zo kijk ik er tegenaan.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:21 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja, die medische kosten kon je dus betalen van de wegenbelasting die je bespaarde. Dat gaat nu niet meer. Zie je hoe ernstig dit probleem is!!
tja er zijn altijd randgevallen. dan nog liever dat dan een duur systeem voor kilometerheffing.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:25 schreef Cybje het volgende:
[..]
Goed idee, gezien ik naast Duitsland woon kan ik dan mooi in Duitsland tanken en betalen jullie lekker die hogere benzineprijs. Dat gaat dus niet werken
Ik ben het daar wel mee eens. Het plan dat er lag (en nog half ligt) was belachelijk duur.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:26 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
tja er zijn altijd randgevallen. dan nog liever dat dan een duur systeem voor kilometerheffing.
mja ze hebben meer geld nodig. omdat. gat.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:35 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dan moet de wegenbelasting helemaal weg.
we zijn in nederland overgereguleerd. weg met al die meukquote:Op maandag 29 oktober 2012 20:45 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Los van de te dure en te efficiënte overheid kan er beter worden gestimuleerd dan worden afgeremd zoals ze nu doen. WTF denken ze met die accijnsverhogingen? De hele fucking transportsector lijdt al enorm onder de veels te hoge dieselprijzen en het wordt alleen maar erger zo.
Ach daar kan ik nog uren over spreken maar dat is offtopic en niet goed voor mijn humeur.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:46 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
we zijn in nederland overgereguleerd. weg met al die meuk
Dubbel paspoort wordt interessantquote:Op maandag 29 oktober 2012 21:06 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Maar dan mag je er toch niet mee rijden. En moet je woonachtig zijn in Duitsland?
Dat doen ze ook. Veel zwaarder nog dan wat deze maatregel op moet leveren.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:37 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
mja ze hebben meer geld nodig. omdat. gat.
ik ben voor minder overheid. maar ok dat is p persoonlijk.
26-27 Euro per kwartaalquote:Op maandag 29 oktober 2012 21:09 schreef Skv het volgende:
Lekker dan, dat ik voor mijn nét aangeschaft oldtimer hobbymotor nu het volle pond kan gaan betalen (wat ik niet eens op kan brengen). En verkopen is ook geen optie omdat het spul niks meer waard is sinds nu.
Klootzakken!
Iemand een idee wat ik kwijt ben aan belasting voor een Yamaha SRX600 uit '86?
Als je de lasten eerlijk wil verdelen dan doe je dat naar verbruik. Ik voel er weinig voor om qua belasting die ik betaal voor die paar honderd km per jaar evenveel te moeten betalen als iemand die er dagelijks honderden kilometers op rijdt. Gooi dan de prijs van benzine omhoog en BPM helemaal weg. Dan betaal je iig naar verbruik. Of gewoon de kilometerheffing.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:26 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
tja er zijn altijd randgevallen. dan nog liever dat dan een duur systeem voor kilometerheffing.
Oh, dat valt nog mee. Maar met stallings- en verzekeringskosten samen (en onderhoud en dure benzine) alsnog duur.quote:Op maandag 29 oktober 2012 21:10 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
26-27 Euro per kwartaal
Man, ik betaal straks >125 per maand.
Eerst even de details bekijken, het lijkt me dat als alles in 1 keer per 2013 tenietgedaan word, dat er heel wat auto's gaan branden op het binnenhofquote:Op maandag 29 oktober 2012 21:27 schreef Fer het volgende:
Kunnen we ze niet massaal ombouwen op stroom?
Ik heb dat wel eens serieus overwogen. Wat betreft de onderdelen is dat redelijk te doen, maar als je bekijkt wat er allemaal aan papieren rompslomp en aan keuringskosten bij komt kijken vergaat je de zin heel snelquote:Op maandag 29 oktober 2012 21:27 schreef Fer het volgende:
Kunnen we ze niet massaal ombouwen op stroom?
Ik heb alleen medelijden met je als je dat ding sporadisch gebruikt. Dat ze al die paupers die een BPM-vrije 190D-Benz rijden als vast vervoer een keer laten betalen vind ik niet meer dan terecht. Alleen raken ze hobbyisten hier onredelijk mee. Ik betaal me verdomme ook al scheel aan dat kut-OV, dus qua 'groen transport' draag ik mijn steentje al meer dan bij. Pak dan die lui die het vertikken om dichter bij hun werk te wonen en elke dag in de file staan. Die vervuilen een stuk meer.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:04 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja maar ja mijn oldtimer is dan wel benzine, 1.561 kg gaat ook niet goedkoop worden
En dan zie ik mensen janken hier over de wegenbelasting op een motor![]()
tuttut, die 110 euro per jaar wat je nu voor je motor moet gaan betalen valt in het niet bij die duizenden euro's die die 'paupers' extra op hun benz af moeten schrijvenquote:Op maandag 29 oktober 2012 22:21 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik heb alleen medelijden met je als je dat ding sporadisch gebruikt. Dat ze al die paupers die een BPM-vrije 190D-Benz rijden als vast vervoer een keer laten betalen vind ik niet meer dan terecht. Alleen raken ze hobbyisten hier onredelijk mee. Ik betaal me verdomme ook al scheel aan dat kut-OV, dus qua 'groen transport' draag ik mijn steentje al meer dan bij. Pak dan die lui die het vertikken om dichter bij hun werk te wonen en elke dag in de file staan. Die vervuilen een stuk meer.
Liefdevol vertroetelde oldtimersquote:Op maandag 29 oktober 2012 22:27 schreef Harde_Mepper het volgende:
Hoop dat nu die ouwe rotbakken eens van de straat verdwijnen.
Terecht, die lui zitten al jaren voor een dubbeltje op de eerste rang en 'gebruiken' (misbruiken) de regeling. Die is ingevoerd om voertuigen waar al 25 jaar belasting voor is betaald vrij te stellen van deze plicht (omdat ze in hun levensloop hun bijdrage aan het wegennet wel hebben geleverd). Dat telt dus eigenlijk niet voor geïmporteerde bakken. Ik zou voorstellen om te kijken naar wanneer auto's op NL kenteken zijn geschreven en die datum te gebruiken voor de oldtimerregeling. Dat bespaart ook geld en sluit beter aan op het originele idee.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:25 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
tuttut, die 110 euro per jaar wat je nu voor je motor moet gaan betalen valt in het niet bij die duizenden euro's die die 'paupers' extra op hun benz af moeten schrijven
quote:http://www.autoblog.nl/vr(...)oord#comment-3059761
Dit komt dus neer op 804 euro per kwartaal! voor m’n ’86 Suburban die ik een 2 weken geleden heb aangeschaft en vorige week gas in heb laten bouwen.
Duur geintje…
Yup, nog een geluk dat je niet in de Amerikaanse bakken of Mercedes oldtimers zit...quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:02 schreef dion_v_k het volgende:
Nou dat is mooi dan.
Daar zit ik met een goedlopend bedrijf in old en youngtimers. Alles van 1970 tot 1986, +- 30 auto's in de bedrijfsvoorraad.
Gelukkig geen strontpotten maar mooie wagens waar nog altijd liefhebbers voor zullen zijn. Maar nog zullen de prijzen flink dalen
8 Mercedesen op voorraad (5x W126 en 3x W124).quote:
Je zou maar een unimog op diesel hebben..quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:56 schreef MaGNeT het volgende:
En wat dacht je van verzamelaars van antieke vrachtwagens?![]()
vrienden van me hebben er 2.. Wat zou dat kosten..quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:13 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Je zou maar een unimog op diesel hebben..
*ril*
quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:07 schreef dion_v_k het volgende:
[..]
8 Mercedesen op voorraad (5x W126 en 3x W124).
En 4 Amerikaanse wagens, Chevrolet, Cadillac, Buick en een Chrysler..
absurde prijzen ook.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:20 schreef ellevehC86 het volgende:
Dit is overigens het probleem, en niet zozeer mileu
http://kopen.marktplaats.(...)86&p=1&av[27][1]=130
Het is ook wel logisch dat mensen in oldtimers gaan rijden.quote:
eens.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:26 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het is ook wel logisch dat mensen in oldtimers gaan rijden.
Met de kunstmatig hoge autoprijzen en kosten in Nederland (BPM, wegenbelasting, accijns, BTW over accijns, etc).
Ik zeg: kilometerheffing.
Rij je veel, betaal je veel.
Rij je veel in de spits, betaal je iets meer.
Rij je weinig betaal je weinig.
Rij je niet, betaal je niet.
Zo hoort het.
Betalen voor rijden, niet voor bezit.
Dat hebben we al, je betaalt het alleen prepaid aan de pompquote:Op maandag 29 oktober 2012 23:26 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het is ook wel logisch dat mensen in oldtimers gaan rijden.
Met de kunstmatig hoge autoprijzen en kosten in Nederland (BPM, wegenbelasting, accijns, BTW over accijns, etc).
Ik zeg: kilometerheffing.
Rij je veel, betaal je veel.
Rij je veel in de spits, betaal je iets meer.
Rij je weinig betaal je weinig.
Rij je niet, betaal je niet.
Zo hoort het.
Betalen voor rijden, niet voor bezit.
Je kan 1 auto hebben en 200.000Km per jaar rijden.
Je kan 4 auto's hebben en 10.000Km per jaar rijden.
Toch betaal je in geval 1 minder wegenbelasting dan in geval 4, al staan de auto's het hele jaar op je eigen oprit.
Daarom, dit gaat het halve electoraat van zowel de VVD als de PvdA aan, ik moet nog eens zien hoe ver ze komenquote:Op maandag 29 oktober 2012 23:29 schreef Sjoegerd het volgende:
Dit gaat nog wel een hele lading aan protesten en kritieken vanuit de verscheidene vakorganisaties leveren.
Kilometerheffing wordt berekend aan de hand van plaats / tijdstip.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:28 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Dat hebben we al, je betaalt het alleen prepaid aan de pomp
Ik ben nog steeds tegenstander, het gaat geen enkele instantie ene fluit aan hoe vaak ik waar dan ook heenga en zal nooit meewerken aan een GPS achtige toestand in mijn auto.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:31 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Kilometerheffing wordt berekend aan de hand van plaats / tijdstip.
Hoger tarief in de spits, lager tarief op zondag naar het strand.
Benzine-accijns is altijd gelijk, ook in de spits.
Daarnaast kan je eenvoudig in Duitsland of België gaan tanken als je bij de grens woont.
Nee, kilometerheffing / rekeningrijden is zo gek nog niet.
En dat zeg ik... als ooit groot tegenstander...
Gaat ook nergens over idd.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:44 schreef dion_v_k het volgende:
Een prachtige Cadillac Sedan De Ville van 1964, kanariegeel met de bekende vleugels en vol chrome weer de wegenbelasting in. Welkom in Nederland!
U bedoelt een 8.0 liter V8 op 3500 kilo zonder catalysatorachtige toestanden?quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:44 schreef dion_v_k het volgende:
Een prachtige Cadillac Sedan De Ville van 1964, kanariegeel met de bekende vleugels en vol chrome weer de wegenbelasting in. Welkom in Nederland!
Ik las vandaag in de "Onschatbare Klassieker" dat ze alle wagens van voor 1960 wegenbelastingvrij willen houden. Dus alles wat daarna op de weg is gekomen gaat weer de belasting in.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:50 schreef MaGNeT het volgende:
hooguit 2x per jaar buiten voor een toertochtje of show.En daar mag hij nu ook het volle pond
Zoiets idd.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:50 schreef ellevehC86 het volgende:
V8 op 3500 kilo zonder catalysatorachtige toestanden?zal dan toch wel een 3000 Euro per kwartaal kosten
Ik ga gelijk zoeken naar een A-Ford!quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:54 schreef dion_v_k het volgende:
[..]
Ik las vandaag in de "Onschatbare Klassieker" dat ze alle wagens van voor 1960 wegenbelastingvrij willen houden. Dus alles wat daarna op de weg is gekomen gaat weer de belasting in.
Zit ik dan weer lekker met mijn 1965quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:56 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik ga gelijk zoeken naar een A-Ford!
Ik snap niet dat ze het niet houden zoals het was; alles van 1986 of ouder wegenbelastingvrij en wat daarna op de weg is gekomen niet. Ik merkte de laatste tijd als handelaar dat het echt niet meer meeviel om een goede Mercedes van 1986 te kopen in bijv. Duitsland. Het raakt gewoon op.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:55 schreef MaGNeT het volgende:
Ook lekker als je je oldtimer gaat opknappen en daar 5 jaar over wil doen.Kan je 5 jaar lang schorsing gaan betalen en de verlenging iedere keer...
Tenzij je oldtimer van voor 1960 is moet je dat in dat geval toch al ivm APK-plicht - en dan hoeft dat maar eens per 2 jaar als je oldtimer al 30 jaar of ouder is. Dus die 25 euro per (2) jaar aan schorsen zijn toch echt je kosten niet en met digID en internetbankieren is dat zo gedaanquote:Op maandag 29 oktober 2012 23:55 schreef MaGNeT het volgende:
Ook lekker als je je oldtimer gaat opknappen en daar 5 jaar over wil doen.
Kan je 5 jaar lang schorsing gaan betalen en de verlenging iedere keer...
http://www.belastingdiens(...)rrijtuigenbelasting/quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 01:00 schreef SelimGTI het volgende:
Wat zou ik dan eigenlijk kwijt zijn voor een Golfje 2 1.8 8v GTI uit 1984 aan wegenbelasting?
is wel erg oud hopelijk blijft die wel motorrijtuigenbelasting-vrij.quote:
van wanneer was dat nummer? hoe kunnen ze vandaag al in hun tijdschrift hebben staan wat pas vanmorgen vaag is bekendgemaakt'?quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:54 schreef dion_v_k het volgende:
[..]
Ik las vandaag in de "Onschatbare Klassieker" dat ze alle wagens van voor 1960 wegenbelastingvrij willen houden. Dus alles wat daarna op de weg is gekomen gaat weer de belasting in.
Gas eruit halen. Kost ie nog maar 540 euro per jaar.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:56 schreef MaGNeT het volgende:
M'n oom rijdt een '73 VW T2 busje, gekocht in 1986 en geheel gerestaureerd destijds.
Hij rijdt al 26 jaar in dat busje, LPG laten inbouwen, is al sinds 1998 belastingvrij en staat altijd droog gestald.
Busje komt er een paar keer per jaar uit voor een VW treffen of een toertocht.
Als hij er 2500 per jaar mee rijdt zit ik aan de ruime kant.
Het gewicht zit op 1276 kilo, dus zo'n 1388 Euro wegenbelasting per jaar, voor 2500Km = 55 cent per kilometer.
Voor dagelijks vervoer heeft hij een Kevertje uit 1985 op benzine, ook al 15 jaar in z'n bezit.
Ook daar mag hij nog 236 per jaar voor gaan betalen.
Al met al een dure hobby.
En hij is nog maar een "kleine" autogek.
Er zijn mensen die met écht dikke showbakken rijden, die hooguit 3x per jaar naar een show of bijeenkomst rijden. Die kunnen nu de hoofdprijs gaan betalen...
En wat dacht je van verzamelaars van antieke vrachtwagens?![]()
Dus dan krijg boven op alle autogerelateerde belastingen nog een toeslag van 9 cent per kilomter buiten de spits en 15 cent in de spits? Mooi man een kilometerheffing. Want geloof maar niet dat er ook maar 1 belasting omlaag gaat als ze een privacy killende kilometerheffing in gaan voeren, en dan heb ik het nog niet eens over het monster van een it project die dit alles moet gaan controleren.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:31 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Kilometerheffing wordt berekend aan de hand van plaats / tijdstip.
Hoger tarief in de spits, lager tarief op zondag naar het strand.
Benzine-accijns is altijd gelijk, ook in de spits.
Daarnaast kan je eenvoudig in Duitsland of België gaan tanken als je bij de grens woont.
Nee, kilometerheffing / rekeningrijden is zo gek nog niet.
En dat zeg ik... als ooit groot tegenstander...
Moet je nu anders ook, anders ben je verplicht hem verzekerd en APK gekeurd te hebben. Daarin verandert er dus welgeteld niks.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:55 schreef MaGNeT het volgende:
Ook lekker als je je oldtimer gaat opknappen en daar 5 jaar over wil doen.
Kan je 5 jaar lang schorsing gaan betalen en de verlenging iedere keer...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |