Wat hetzelfde ?? En maak ook een het verschil tussen atheïst en niet-christen, kan dat even ? Of als je een niet-christen bent daarom gelijk een atheïst bent. Tunnelvisie !!quote:Op donderdag 10 november 2011 21:47 schreef Struijck het volgende:
[..]
Dat kan best. Maar, vindt je die atheïsten die op een foutieve manier het tegen christendom argumenteren ook niet een (beetje) belachelijk? Zij doen toch hetzelfde?
Sorry, mijn excuses. Ik dacht, toen ik de openingspost las, dat het voornamelijk ging om het christendom en het atheïsme. Ik had inderdaad de OP niet als leidraad moeten nemen voor deze discussie...quote:Op donderdag 10 november 2011 21:51 schreef ATON het volgende:
[..]
Wat hetzelfde ?? En maak ook een het verschil tussen atheïst en niet-christen, kan dat even ? Of als je een niet-christen bent daarom gelijk een atheïst bent. Tunnelvisie !!
Verlicht jezelf. Als je daarvoor hulp nodig hebt is dit vergeefse hulp.quote:Op donderdag 10 november 2011 21:49 schreef Struijck het volgende:
[..]
Wat blijk ik uit mijn bovenstaande post niet te snappen? Verlicht me!
Beste ATON, jij schrijft dat ik iets van het NT niet begrijp. Ik vraag vervolgens aan jou wat ik volgens jou niet begrijp.quote:Op donderdag 10 november 2011 21:54 schreef ATON het volgende:
[..]
Verlicht jezelf. Als je daarvoor hulp nodig hebt is dit vergeefse hulp.
Lees nog maar eens de OP én de titel van deze topic en ' verlicht ' jezelf !!quote:Op donderdag 10 november 2011 21:53 schreef Struijck het volgende:
[..]
Sorry, mijn excuses. Ik dacht, toen ik de openingspost las, dat het voornamelijk ging om het christendom en het atheïsme. Ik had inderdaad de OP niet als leidraad moeten nemen voor deze discussie...
Ik schrijf dat je NIETS van het N.T. begrijpt. Beter lezen !quote:Op donderdag 10 november 2011 21:56 schreef Struijck het volgende:
[..]
Beste ATON, jij schrijft dat ik iets van het NT niet begrijp. Ik vraag vervolgens aan jou wat ik volgens jou niet begrijp.
Moet ik nu door introspectie en meditatie deze vraag beantwoorden? Of kan je mij, bij uitzondering, deze vergeefse hulp geven?
Ok, ik snap niets van het gehele nieuwe testament. Ik wil dat best aannemen.quote:Op donderdag 10 november 2011 21:59 schreef ATON het volgende:
[..]
Ik schrijf dat je NIETS van het N.T. begrijpt. Beter lezen !
Je beantwoord daarmee mijn vraag totaal niet. Ik vraag A of B, en jij antwoordt met "Ja, omdat". Je zult iets duidelijker moeten zijn wil ik je kunnen begrijpen...quote:Op donderdag 10 november 2011 21:48 schreef ATON het volgende:
[..]
Zoiets ja. Als je dit letterlijk neemt zoals het daar staat. Dat is net mijn punt. Je begrijpt van heel het N.T. totaal niks. Haast pathetisch te noemen.
Ha, een lekkere stevige mening, geen zweem van twijfel aan je eigen gelijk. Je bedoelt het allemaal goed, Je wilt het beste voor iedereen. Goed hoor.quote:Op donderdag 10 november 2011 19:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Yeah, eindelijk een topic voor mij.
Atheïsten, Nederland is een christelijk land! Christendom is hier de baas! Kom niet aan met al je meningen, maar geef bewijzen! Bewijs dat God niet bestaat! Gebruik daarbij échte bronnen zoals het Onveranderlijke Woord van de Heer, en niet boeken van jullie profeten zoals Darwin en Dawkins. En kom pas aan als je het goed gelezen hebt, zodat je geen domme dingen zegt of passages uit context trekt!
Maar ja, dat krijg je als je geen moreel kompas hebt, en je leven geen richting heeft. Dan ga je goede mensen die het beste met je voorhebben vervolgen. Jullie zijn gewoon boos op God, en ik vraag me oprecht af waarom jullie God de rug hebben toegekeerd. Misschien zouden jullie eens moeten overwegen om voor de zekerheid maar in God te geloven: als je er dan na je dood achter komt dat het Atheïsme een puberaal verzet is, ga je tenminste niet naar de hel.
Als ik een atheïst terug op het juiste pad probeer te brengen, worden ze gewoonlijk kwaad en gaan ze er alles aan doen om het christendom nog verder in het verdomhoekje te stoppen dan het al zit! Wat een ondankbaarheid! Ik probeer alleen te doen wat God me heeft opgedragen! Het is voor z'n eigen bestwil dat ik het doe, ikzelf ga toch wel naar de hemel.
Ik zal sommige mensen die zich Atheïst noemen erg missen in de hemel, want voor de rest lijken ze me heel aardige mensen.
In de hoop nog een paar van die verdwaalde schapen terug in de armen van de Goede Herder te drijven, deze laatste nugget of wisdom: "Atheïsten geloven niet in God, maar God gelooft niet in Atheïsten."
Ik hoef geen respect te hebben voor jouw mening. Vanwaar denk jij sowieso dat jouw mening a priori respect verdient?quote:Op donderdag 10 november 2011 22:26 schreef rocky2 het volgende:
[..]
Ha, een lekkere stevige mening, geen zweem van twijfel aan je eigen gelijk. Je bedoelt het allemaal goed, Je wilt het beste voor iedereen. Goed hoor.
Alleen één probleem: Ik ben het totaal met je oneens,
Laten we niet proberen elkaar te overtuigen, dat gaat niet lukken.
Laten we wel respect hebben voor elkaars mening.
De hel en de hemel bestaan, maar hier en nu op aarde.
En reken maar dat ik de bijbel ken hoor.
Pardon?quote:Op donderdag 10 november 2011 22:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik hoef geen respect te hebben voor jouw mening. Vanwaar denk jij sowieso dat jouw mening a priori respect verdient?
Alle gelovigen 'kennen' de bijbel en toch hebben ze ongeveer allemaal een eigen godsbeeld. Da's heel gek altijd.quote:Op donderdag 10 november 2011 22:26 schreef rocky2 het volgende:
Ha, een lekkere stevige mening, geen zweem van twijfel aan je eigen gelijk. Je bedoelt het allemaal goed, Je wilt het beste voor iedereen. Goed hoor.
Alleen één probleem: Ik ben het totaal met je oneens,
Laten we niet proberen elkaar te overtuigen, dat gaat niet lukken.
Laten we wel respect hebben voor elkaars mening.
De hel en de hemel bestaan, maar hier en nu op aarde.
En reken maar dat ik de bijbel ken hoor.
Ga nog maar eens goed in je heilige boek lezen, als je gelooft dat je geen respect hoeft te hebben voor andermans mening. Ik dacht altijd dat de intentie achter die heilige boeken was om voor vrede te zorgen, alleen jammer dat dat niet vaak bij de gelovigen zelf terug te zien is.quote:Op donderdag 10 november 2011 22:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik hoef geen respect te hebben voor jouw mening. Vanwaar denk jij sowieso dat jouw mening a priori respect verdient?
Gewoon fascinerend om te zien hoe mensen die op zich intelligent en weldenkend zijn, werkelijk kunnen geloven in zaken die voor mij te belachelijk voor woorden zijn. Hoe ze dat in hun hoofd aan elkaar weten te rijmen, zeg maar. Terwijl logica en ratio hen toch niet vreemd zijn.quote:Op donderdag 10 november 2011 21:44 schreef rumiii het volgende:
Maar waar gaat het bij mensen die iemand anders overtuiging belachelijk proberen te maken nou echt om? Eerlijk?
Misschien dat dit het wat verduidelijkt.quote:Op donderdag 10 november 2011 22:03 schreef Struijck het volgende:
[..]
Maar jij bent diegene die zegt dat Jezus op Dracula lijkt. Dit vindt ik interessant.
Eh... misschien dat je Ser nog niet kent, maar het sarcasme druipt werkelijk van de post waar je in eerste instantie op reageerde af. Dat was een geslaagde parodie op de schrijf- en redeneerstijl van user Kingdom34.quote:Op donderdag 10 november 2011 22:40 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Ga nog maar eens goed in je heilige boek lezen, als je gelooft dat je geen respect hoeft te hebben voor andermans mening.
Voor een ander zijn mening. Dat is wat anders natuurlijk.quote:Op donderdag 10 november 2011 22:36 schreef rocky2 het volgende:
[..]
Pardon?
Sinds wanneer hoeft een mens geen respect voor een ander te hebben?
Ik vind deze van PZ Myers altijd wel fraai.quote:Op donderdag 10 november 2011 21:32 schreef ATON het volgende:
[..]
Het wil er bij naatje en co. er maar niet in dat de bijbel een samenraapsel is van verschillende culturen en uit verschillende tijden en niks met ' gods woord ' te maken heeft. Maar ach, hij is nog jong. Eerst de waarheid omtrent Sinterklaas verwerken, en nu dit weer. Te kort op elkaar. Geef hem wat tijd. Hier zitten ouwe rakkers die het nog steeds niet door hebben.
quote:Look at the bible as a pastiche, a collection of mutually and often internally inconsistent fragments slapped together for crude reasons of politics and art and priestly self-promotion and sometimes beauty and a lot of chest-thumping tribalism, and through that lens, it makes a lot of sense. It does tell us something important - about us, not some fantastic mythological being.
It tells us that we are fractious, arrogant, scrappy people who sometimes accomplish great things and more often cause grief and pain to one another. We want to be special in a universe that is uncaring and cold, and in which the nature of our existence is a transient flicker, so we invent these strange stories of grand beginnings, like every orphan dreaming that they are the children of kings who will one day ride up on a white horse and take them away to a beautiful palace and a rich and healthy family that will love them forever.
We are not princes of the earth, we are the descendants of worms, and any nobility must be earned.
Zoiets?quote:Op donderdag 10 november 2011 23:27 schreef Akziom het volgende:
[..]
Oh, als ik soms stil sta bij wat sommige mensen eigenlijk geloven.... echt, WTF
Respect is iets dat je moet verdienen, niet iets dat je krijgt.quote:Op donderdag 10 november 2011 22:36 schreef rocky2 het volgende:
[..]
Pardon?
Sinds wanneer hoeft een mens geen respect voor een ander te hebben?
Klopt, ieder logisch denkend mens weet dat je met zo'n reactie agressie opwekt.quote:Op donderdag 10 november 2011 22:40 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Ga nog maar eens goed in je heilige boek lezen, als je gelooft dat je geen respect hoeft te hebben voor andermans mening. Ik dacht altijd dat de intentie achter die heilige boeken was om voor vrede te zorgen, alleen jammer dat dat niet vaak bij de gelovigen zelf terug te zien is.![]()
Elk logisch denkend mens weet toch dat je met zo'n reactie agressie opwekt? De ongelovige waartegen je zo spreekt volgt hiermee nog beter de godsdiensten na dan jou, omdat hij wel waardes zoals naastenliefde en respect belangrijk vindt.
Het was eigenlijk een samenraapsels van de grootste irritaties van atheïsten in de omgang met (met name) christenen, deels gebaseerd op eigen ervaring, deels op deze site.quote:Op vrijdag 11 november 2011 01:04 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Eh... misschien dat je Ser nog niet kent, maar het sarcasme druipt werkelijk van de post waar je in eerste instantie op reageerde af. Dat was een geslaagde parodie op de schrijf- en redeneerstijl van user Kingdom34.
Hoezo, "lijkt"..? Hij is zelfs in New York voor fraude en oplichting veroordeeld voordat hij die hele boel bij elkaar heeft gefantaseerd.quote:Op vrijdag 11 november 2011 01:56 schreef Molurus het volgende:
Het meest lachwekkende geloof vind ik nog dat van de Mormonen. Er is heel veel bekend over het leven van Joseph Smith, en het lijkt me een evidente oplichter.
Je verstand staat er inderdaad bij stl dat complete volksstammen anno 2011 nog steeds in die onzin geloven.quote:The actual story of the imposture is almost embarrassing to read, and almost embarrassingly easy to uncover.
Spiegelen heerst.quote:Op vrijdag 11 november 2011 06:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Het was eigenlijk een samenraapsels van de grootste irritaties van atheïsten in de omgang met (met name) christenen, deels gebaseerd op eigen ervaring, deels op deze site.
Kingdom voldoet gewoon aan heel veel van die punten.
De kans is groot dat ze dat in het begin ook over Jezus en Mohammed zeiden.quote:Op vrijdag 11 november 2011 07:56 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Hoezo, "lijkt"..? Hij is zelfs in New York voor fraude en oplichting veroordeeld voordat hij die hele boel bij elkaar heeft gefantaseerd.
Geinig stukje Hitchens over deze fantast:
Mormonism: A Racket Becomes a Religion
[..]
Je verstand staat er inderdaad bij stl dat complete volksstammen anno 2011 nog steeds in die onzin geloven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |