Er zijn verhaaltjes over een vrij bekende zombie uit Nazareth. Met als bonus ook nog een waterloop- en water-in-wijn-omtoverfunctie.quote:
Sja. Beter kijken dan.quote:Op donderdag 10 november 2011 18:16 schreef Struijck het volgende:
Ik snap het zombiegedeelte ook niet.
Volgens mij is een zombie een levende dode; een lijk dat leeft.
Jesus is iemand die dood was voor 3 dagen en vervolgens weer tot leven is gekomen. Geen levend lijk...
Ik zie geen overeenkomst...
Als je het eten van het lichaam van Christen letterlijk zou nemen, zou je misschien de apostelen en katholieken van kannibalisme kunnen betichten. Maar dat maakt toch Jezus nog geen zombie?quote:
Óf er gewoon een woordenboek bijpakken.quote:Op donderdag 10 november 2011 18:24 schreef Struijck het volgende:
[..]
Óf aannamen doen die niet in de termen staan. Dat zouden echte atheïsten toch niet willen?
Lijkt me toch aardig van toepassing.quote:zom·bie de; m,v -s 1 weer tot leven gewekte dode
Maar ja.quote:Op donderdag 10 november 2011 18:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Reality is what stays if you stop believing in it.
Ik vraag me af of je in een zoektocht naar waarheid je moet beroepen op de invulling van termen die een autoriteit eraan geeft. Andere woordenboeken en encyclopedieën komen met andere invullingen van de term:quote:Op donderdag 10 november 2011 18:40 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Óf er gewoon een woordenboek bijpakken.
[..]
Lijkt me toch aardig van toepassing.
Welnee. Immers: er zijn nog steeds legio mensen die menen dat de ene vorm van een weer tot leven gekomen lijk volledig irrationeel is en slechts in fictie voorkomt, terwijl een andere vorm kennelijk wel als een acceptabele realiteit wordt gezien.quote:Op donderdag 10 november 2011 19:02 schreef Struijck het volgende:
[..]
Mijn punt is: de vergelijking was leuk bedacht, maar wordt nu zo tot in den treuren herhaald dat het suf begint te worden.
Ach, die mogen dan "oog om oog, tand om tand" quoten.quote:Op donderdag 10 november 2011 19:09 schreef naatje_1 het volgende:
Ik denk dat dit een topic van een eenzijdige kant gaat worden, christenen zouden immers niet moeten bashen
Bril opzetten of ben je 'kort van begrip " ? Zelf zombie ?quote:Op donderdag 10 november 2011 18:16 schreef Struijck het volgende:
Ik snap het zombiegedeelte ook niet.
Volgens mij is een zombie een levende dode; een lijk dat leeft.
Jesus is iemand die dood was voor 3 dagen en vervolgens weer tot leven is gekomen. Geen levend lijk...
Ik zie geen overeenkomst...
Je bent nog een belangrijke partij vergeten! Deze voelt zich nu gediscrimineerd:quote:Op donderdag 10 november 2011 16:56 schreef speknek het volgende:
Met in de rode hoek:
[ afbeelding ]
En in de blauwe hoek:
[ afbeelding ]
En als gevaarlijke outsider:
[ afbeelding ]
Hajime!
Of beiden. Lijkt er toch sterk op zo te ZIEN.quote:Op donderdag 10 november 2011 18:29 schreef Struijck het volgende:
[..]
Als je het eten van het lichaam van Christen letterlijk zou nemen, zou je misschien de apostelen en katholieken van kannibalisme kunnen betichten. Maar dat maakt toch Jezus nog geen zombie?
Jezus is met een z, en een zombie is volgens Van Dale:quote:Op donderdag 10 november 2011 18:16 schreef Struijck het volgende:
Jesus is iemand die dood was voor 3 dagen en vervolgens weer tot leven is gekomen.
Dus. Zombie.quote:zom·bie de; m,v -s 1 weer tot leven gewekte dode
Katholieken nemen het letterlijk. Ooit van transsubstantiatie gehoord?quote:Op donderdag 10 november 2011 18:29 schreef Struijck het volgende:
[..]
Als je het eten van het lichaam van Christen letterlijk zou nemen, zou je misschien de apostelen en katholieken van kannibalisme kunnen betichten. Maar dat maakt toch Jezus nog geen zombie?
Schitterend !!quote:Op donderdag 10 november 2011 19:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Yeah, eindelijk een topic voor mij.
Atheïsten, Nederland is een christelijk land! Christendom is hier de baas! Kom niet aan met al je meningen, maar geef bewijzen! Bewijs dat God niet bestaat! Gebruik daarbij échte bronnen zoals het Onveranderlijke Woord van de Heer, en niet boeken van jullie profeten zoals Darwin en Dawkins. En kom pas aan als je het goed gelezen hebt, zodat je geen domme dingen zegt of passages uit context trekt!
Maar ja, dat krijg je als je geen moreel kompas hebt, en je leven geen richting heeft. Dan ga je goede mensen die het beste met je voorhebben vervolgen. Jullie zijn gewoon boos op God, en ik vraag me oprecht af waarom jullie God de rug hebben toegekeerd. Misschien zouden jullie eens moeten overwegen om voor de zekerheid maar in God te geloven: als je er dan na je dood achter komt dat het Atheïsme een puberaal verzet is, ga je tenminste niet naar de hel.
Als ik een atheïst terug op het juiste pad probeer te brengen, worden ze gewoonlijk kwaad en gaan ze er alles aan doen om het christendom nog verder in het verdomhoekje te stoppen dan het al zit! Wat een ondankbaarheid! Ik probeer alleen te doen wat God me heeft opgedragen! Het is voor z'n eigen bestwil dat ik het doe, ikzelf ga toch wel naar de hemel.
Ik zal sommige mensen die zich Atheïst noemen erg missen in de hemel, want voor de rest lijken ze me heel aardige mensen.
In de hoop nog een paar van die verdwaalde schapen terug in de armen van de Goede Herder te drijven, deze laatste nugget of wisdom: "Atheïsten geloven niet in God, maar God gelooft niet in Atheïsten."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |