Er zijn verhaaltjes over een vrij bekende zombie uit Nazareth. Met als bonus ook nog een waterloop- en water-in-wijn-omtoverfunctie.quote:
Sja. Beter kijken dan.quote:Op donderdag 10 november 2011 18:16 schreef Struijck het volgende:
Ik snap het zombiegedeelte ook niet.
Volgens mij is een zombie een levende dode; een lijk dat leeft.
Jesus is iemand die dood was voor 3 dagen en vervolgens weer tot leven is gekomen. Geen levend lijk...
Ik zie geen overeenkomst...
Als je het eten van het lichaam van Christen letterlijk zou nemen, zou je misschien de apostelen en katholieken van kannibalisme kunnen betichten. Maar dat maakt toch Jezus nog geen zombie?quote:
Óf er gewoon een woordenboek bijpakken.quote:Op donderdag 10 november 2011 18:24 schreef Struijck het volgende:
[..]
Óf aannamen doen die niet in de termen staan. Dat zouden echte atheïsten toch niet willen?
Lijkt me toch aardig van toepassing.quote:zom·bie de; m,v -s 1 weer tot leven gewekte dode
Maar ja.quote:Op donderdag 10 november 2011 18:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Reality is what stays if you stop believing in it.
Ik vraag me af of je in een zoektocht naar waarheid je moet beroepen op de invulling van termen die een autoriteit eraan geeft. Andere woordenboeken en encyclopedieën komen met andere invullingen van de term:quote:Op donderdag 10 november 2011 18:40 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Óf er gewoon een woordenboek bijpakken.
[..]
Lijkt me toch aardig van toepassing.
Welnee. Immers: er zijn nog steeds legio mensen die menen dat de ene vorm van een weer tot leven gekomen lijk volledig irrationeel is en slechts in fictie voorkomt, terwijl een andere vorm kennelijk wel als een acceptabele realiteit wordt gezien.quote:Op donderdag 10 november 2011 19:02 schreef Struijck het volgende:
[..]
Mijn punt is: de vergelijking was leuk bedacht, maar wordt nu zo tot in den treuren herhaald dat het suf begint te worden.
Ach, die mogen dan "oog om oog, tand om tand" quoten.quote:Op donderdag 10 november 2011 19:09 schreef naatje_1 het volgende:
Ik denk dat dit een topic van een eenzijdige kant gaat worden, christenen zouden immers niet moeten bashen
Bril opzetten of ben je 'kort van begrip " ? Zelf zombie ?quote:Op donderdag 10 november 2011 18:16 schreef Struijck het volgende:
Ik snap het zombiegedeelte ook niet.
Volgens mij is een zombie een levende dode; een lijk dat leeft.
Jesus is iemand die dood was voor 3 dagen en vervolgens weer tot leven is gekomen. Geen levend lijk...
Ik zie geen overeenkomst...
Je bent nog een belangrijke partij vergeten! Deze voelt zich nu gediscrimineerd:quote:Op donderdag 10 november 2011 16:56 schreef speknek het volgende:
Met in de rode hoek:
[ afbeelding ]
En in de blauwe hoek:
[ afbeelding ]
En als gevaarlijke outsider:
[ afbeelding ]
Hajime!
Of beiden. Lijkt er toch sterk op zo te ZIEN.quote:Op donderdag 10 november 2011 18:29 schreef Struijck het volgende:
[..]
Als je het eten van het lichaam van Christen letterlijk zou nemen, zou je misschien de apostelen en katholieken van kannibalisme kunnen betichten. Maar dat maakt toch Jezus nog geen zombie?
Jezus is met een z, en een zombie is volgens Van Dale:quote:Op donderdag 10 november 2011 18:16 schreef Struijck het volgende:
Jesus is iemand die dood was voor 3 dagen en vervolgens weer tot leven is gekomen.
Dus. Zombie.quote:zom·bie de; m,v -s 1 weer tot leven gewekte dode
Katholieken nemen het letterlijk. Ooit van transsubstantiatie gehoord?quote:Op donderdag 10 november 2011 18:29 schreef Struijck het volgende:
[..]
Als je het eten van het lichaam van Christen letterlijk zou nemen, zou je misschien de apostelen en katholieken van kannibalisme kunnen betichten. Maar dat maakt toch Jezus nog geen zombie?
Schitterend !!quote:Op donderdag 10 november 2011 19:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Yeah, eindelijk een topic voor mij.
Atheïsten, Nederland is een christelijk land! Christendom is hier de baas! Kom niet aan met al je meningen, maar geef bewijzen! Bewijs dat God niet bestaat! Gebruik daarbij échte bronnen zoals het Onveranderlijke Woord van de Heer, en niet boeken van jullie profeten zoals Darwin en Dawkins. En kom pas aan als je het goed gelezen hebt, zodat je geen domme dingen zegt of passages uit context trekt!
Maar ja, dat krijg je als je geen moreel kompas hebt, en je leven geen richting heeft. Dan ga je goede mensen die het beste met je voorhebben vervolgen. Jullie zijn gewoon boos op God, en ik vraag me oprecht af waarom jullie God de rug hebben toegekeerd. Misschien zouden jullie eens moeten overwegen om voor de zekerheid maar in God te geloven: als je er dan na je dood achter komt dat het Atheïsme een puberaal verzet is, ga je tenminste niet naar de hel.
Als ik een atheïst terug op het juiste pad probeer te brengen, worden ze gewoonlijk kwaad en gaan ze er alles aan doen om het christendom nog verder in het verdomhoekje te stoppen dan het al zit! Wat een ondankbaarheid! Ik probeer alleen te doen wat God me heeft opgedragen! Het is voor z'n eigen bestwil dat ik het doe, ikzelf ga toch wel naar de hemel.
Ik zal sommige mensen die zich Atheïst noemen erg missen in de hemel, want voor de rest lijken ze me heel aardige mensen.
In de hoop nog een paar van die verdwaalde schapen terug in de armen van de Goede Herder te drijven, deze laatste nugget of wisdom: "Atheïsten geloven niet in God, maar God gelooft niet in Atheïsten."
Dat zijn dan de Joden.quote:Op donderdag 10 november 2011 19:24 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Ach, die mogen dan "oog om oog, tand om tand" quoten.
quote:Op donderdag 10 november 2011 19:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Atheïsten, Nederland is een christelijk land! Christendom is hier de baas! Kom niet aan met al je meningen, maar geef bewijzen! Bewijs dat God niet bestaat!
Voorwaar, de geest van Kingdom34 is waarlijk in u gevaren, broeder.quote:Op donderdag 10 november 2011 19:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Nee hoor. Alle prmitieve barbaarse regeltjes uit 't NT blijven volgens de Nazareense Waterwandelaar ook onder het NT onverkort en tot op de letter van kracht. Lees Mattheus 5:17-19 en Lukas 16:17 er maar op na.quote:
Je hebt gelijk, ik ben om.quote:
Niet enkel de joden, maar ook de christenen m'n beste. Of verwerp je deel 1 van het Heilig Schrift ?quote:
Sterker nog, hij heeft de wet aangescherpt!quote:Op donderdag 10 november 2011 20:09 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Nee hoor. Alle prmitieve barbaarse regeltjes uit 't NT blijven volgens de Nazareense Waterwandelaar ook onder het NT onverkort en tot op de letter van kracht. Lees Mattheus 5:17-19 en Lukas 16:17 er maar op na.
Sja - leuk is het niet, maar Het Staat Nu Eenmaal Geschreven!
Hij ? Zijn letterknechtjes zul je bedoelen.quote:Op donderdag 10 november 2011 20:29 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Sterker nog, hij heeft de wet aangescherpt!
Nee, hij, want hij zegt niet oog om oog, tand om tand, maar keer de andere wang toe.quote:Op donderdag 10 november 2011 20:31 schreef ATON het volgende:
[..]
Hij ? Zijn letterknechtjes zul je bedoelen.
Maar tegelijkertijd dat ook oog om oog nog altijd valide is.quote:Op donderdag 10 november 2011 20:40 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Nee, hij, want hij zegt niet oog om oog, tand om tand, maar keer de andere wang toe.
Ja, omdat het aangescherpt is natuurlijk.quote:Op donderdag 10 november 2011 20:42 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Maar tegelijkertijd dat ook oog om oog nog altijd valide is.
De rakker.
OK, welk deel van de Bijbel ga je dan weggooien ? Als het N.T. iets anders voorschrijft moet je het O.T. verwerpen, gezien dit voor de joden bedoeld is toch ?quote:Op donderdag 10 november 2011 20:47 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Ja, omdat het aangescherpt is natuurlijk.
Zelfs het OT barst al voorschriften dien in flagrante tegenspraak met elkaar zijn.quote:Op donderdag 10 november 2011 21:15 schreef ATON het volgende:
[..]
OK, welk deel van de Bijbel ga je dan weggooien ? Als het N.T. iets anders voorschrijft moet je het O.T. verwerpen, gezien dit voor de joden bedoeld is toch ?
Exodus 20:4:quote:Gij zult ulieden geen afgoden maken; noch gesneden beeld, noch opgericht beeld zult gij u stellen, noch gebeelden steen in uw land zetten.
Anderzijds:quote:Gij zult u geen gesneden beeld, noch enige gelijkenis maken, van hetgeen boven in den hemel is, noch van hetgeen onder op de aarde is, noch van hetgeen in de wateren onder de aarde is.
Wat is 't nou, god..? Make up your mind.quote:18 Gij zult ook twee cherubim van goud maken; van dicht goud zult gij ze maken, uit de beide einden des verzoendeksels.
19 En maak u een cherub uit het ene einde aan deze zijde, en den anderen cherub uit het andere einde aan gene zijde; uit het verzoendeksel zult gijlieden de cherubim maken, uit de beide einden van hetzelve.
20 En de cherubim zullen hun beide vleugelen omhoog uitbreiden, bedekkende met hun vleugelen het verzoendeksel; en hun aangezichten zullen tegenover elkander zijn; de aangezichten der cherubim zullen naar het verzoendeksel zijn.
Is de kannibaal van Kassel (Armin Meiwes) dan ook een zombie? Lijkt me niet. Hij leeft nog, is nooit gestorven en eet tóch mensenvlees...quote:Op donderdag 10 november 2011 19:46 schreef ATON het volgende:
[..]
Of beiden. Lijkt er toch sterk op zo te ZIEN.
Het wil er bij naatje en co. er maar niet in dat de bijbel een samenraapsel is van verschillende culturen en uit verschillende tijden en niks met ' gods woord ' te maken heeft. Maar ach, hij is nog jong. Eerst de waarheid omtrent Sinterklaas verwerken, en nu dit weer. Te kort op elkaar. Geef hem wat tijd. Hier zitten ouwe rakkers die het nog steeds niet door hebben.quote:Op donderdag 10 november 2011 21:26 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Zelfs het OT barst al voorschriften dien in flagrante tegenspraak met elkaar zijn.
Enerzijds:
Leviticus 26:1:
[..]
Exodus 20:4:
[..]
Anderzijds:
Exodus 25:18-20:
[..]
Wat is 't nou, god..? Make up your mind.
Correct, als je het N.T. letterlijk neemt is dit nog erger. Daar heb je Dracula als zombie.quote:Op donderdag 10 november 2011 21:31 schreef Struijck het volgende:
[..]
Is de kannibaal van Kassel (Armin Meiwes) dan ook een zombie? Lijkt me niet. Hij leeft nog, is nooit gestorven en eet tóch mensenvlees...
Dat twee termen deels eenzelfde activiteit beschrijven betekend toch niet dat zij hetzelfde zijn?
Het zijn de christenen zelf die de Bijbel belachelijk maken. Dat ze zich bij Harry Potter houden, dat kunnen misschien nog vatten.quote:Op donderdag 10 november 2011 21:39 schreef Struijck het volgende:
Maar dan zijn we erover eens dat het plaatje (over de apostelen) wat in de OP stond NERGENS op sloeg. Jezus zou dan de zombie zijn en de apostelen zouden dan kannibalen zijn.
Ik weet het, het is kinderachtig, maar ik erger me eraan als mensen anderen de les lezen over hoe ze de bijbel moeten lezen en dan zelf als ze de bijbel belachelijk proberen maken zulke fouten maken. Dan ben je geen haar beter dan christenen die op een slechte en ondoordachte manier de evolutietheorie belachelijk maken...
Je bedoelt dat Dracula zijn bloed laat drinken in het boek van Stoker? Of bedoel je dat Jezus zelf bloed drinkt?quote:Op donderdag 10 november 2011 21:35 schreef ATON het volgende:
[..]
Correct, als je het N.T. letterlijk neemt is dit nog erger. Daar heb Dracula als zombie.
Dat kan best. Maar, vindt je die atheïsten die op een foutieve manier het tegen christendom argumenteren ook niet een (beetje) belachelijk? Zij doen toch hetzelfde?quote:Op donderdag 10 november 2011 21:44 schreef ATON het volgende:
[..]
Het zijn de christenen zelf die de Bijbel belachelijk maken. Dat ze zich bij Harry Potter houden, dat kunnen misschien nog vatten.
Zoiets ja. Als je dit letterlijk neemt zoals het daar staat. Dat is net mijn punt. Je begrijpt van heel het N.T. totaal niks. Haast pathetisch te noemen.quote:Op donderdag 10 november 2011 21:44 schreef Struijck het volgende:
[..]
Je bedoelt dat Dracula zijn bloed laat drinken in het boek van Stoker? Of bedoel je dat Jezus zelf bloed drinkt?
Wat blijk ik uit mijn bovenstaande post niet te snappen? Verlicht me!quote:Op donderdag 10 november 2011 21:48 schreef ATON het volgende:
[..]
Zoiets ja. Als je dit letterlijk neemt zoals het daar staat. Dat is net mijn punt. Je begrijpt van heel het N.T. totaal niks. Haast pathetisch te noemen.
Teh lulz.quote:Op donderdag 10 november 2011 21:44 schreef rumiii het volgende:
Maar waar gaat het bij mensen die iemand anders overtuiging belachelijk proberen te maken nou echt om? Eerlijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |