abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 november 2011 @ 16:56:15 #1
8369 speknek
Another day another slay
pi_104207570
Is de reden waarom je in F&L zit om die debielen van een (a)theisten eens goed de waarheid te vertellen. Ja toch? Raak je frustratie hier kwijt, en houd andere topics ervan gevrijwaard.

Met in de rode hoek:

En in de blauwe hoek:

En als gevaarlijke outsider:

Hajime!

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_104207652
kut gristenen :r
pi_104207665
fight has begun!
pi_104207767
Ik snap dat zombiegedeelte niet.
pi_104207949
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2011 17:01 schreef rumiii het volgende:
Er zijn verhaaltjes over een vrij bekende zombie uit Nazareth. Met als bonus ook nog een waterloop- en water-in-wijn-omtoverfunctie.

En dan was ie ook nog eens door zichzelf bij een maagd verwekt! Move over, Hans Klok.
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
  donderdag 10 november 2011 @ 18:16:35 #6
350102 Struijck
wat ruist daar....
pi_104210463
Ik snap het zombiegedeelte ook niet.

Volgens mij is een zombie een levende dode; een lijk dat leeft.
Jesus is iemand die dood was voor 3 dagen en vervolgens weer tot leven is gekomen. Geen levend lijk...

Ik zie geen overeenkomst...
pi_104210546
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2011 17:01 schreef rumiii het volgende:
Iets met het avondmaal.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_104210553
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 18:16 schreef Struijck het volgende:

Jesus is iemand die dood was voor 3 dagen en vervolgens weer tot leven is gekomen. Geen levend lijk...

Sja. Beter kijken dan.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
  donderdag 10 november 2011 @ 18:24:39 #9
350102 Struijck
wat ruist daar....
pi_104210725
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 18:19 schreef Telecaster het volgende:

[..]

Sja. Beter kijken dan.
Óf aannamen doen die niet in de termen staan. Dat zouden echte atheïsten toch niet willen?
  donderdag 10 november 2011 @ 18:29:14 #10
350102 Struijck
wat ruist daar....
pi_104210869
quote:
14s.gif Op donderdag 10 november 2011 18:19 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Iets met het avondmaal.
Als je het eten van het lichaam van Christen letterlijk zou nemen, zou je misschien de apostelen en katholieken van kannibalisme kunnen betichten. Maar dat maakt toch Jezus nog geen zombie?
  donderdag 10 november 2011 @ 18:32:36 #11
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_104210979
Reality is what stays if you stop believing in it.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 10 november 2011 @ 18:40:02 #12
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_104211263
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 18:24 schreef Struijck het volgende:

[..]

Óf aannamen doen die niet in de termen staan. Dat zouden echte atheïsten toch niet willen?
Óf er gewoon een woordenboek bijpakken.

quote:
zom·bie de; m,v -s 1 weer tot leven gewekte dode
Lijkt me toch aardig van toepassing.
  donderdag 10 november 2011 @ 18:41:24 #13
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_104211310
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2011 18:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Reality is what stays if you stop believing in it.
Maar ja.

donderdag 10 november 2011 @ 19:02:27 #14
350102 Struijck
wat ruist daar....
pi_104212063
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 18:40 schreef Telecaster het volgende:

[..]

Óf er gewoon een woordenboek bijpakken.

[..]

Lijkt me toch aardig van toepassing.
Ik vraag me af of je in een zoektocht naar waarheid je moet beroepen op de invulling van termen die een autoriteit eraan geeft. Andere woordenboeken en encyclopedieën komen met andere invullingen van de term:

wikipedia: "Het is een ondood lijk dat zich kan voortbewegen"
Kramer handwoordenboek Nederlands: "de (m) [-s] wil- en spraakloos menselijk wezen dat wordt beschouwd als gestorven, maar weer tot leven gewekt"

De invulling van de term verschilt van woordenboek tot woordenboek. Als je gaat kijken naar hoe de term wordt gebruikt in (hedendaagse) cultuur gaat het vooral om wezens die dood zijn (rottend vlees etc), maar zich toch voortbewegen. Niet iemand die (op welke manier dan ook) weer levend is geworden nadat hij gestorven is.

Maar dit is een loos draadje, er is denk ik niemand die serieus beweert dat de Jezus van het christelijke geloof een zombie zou zijn. Mijn punt is: de vergelijking was leuk bedacht, maar wordt nu zo tot in den treuren herhaald dat het suf begint te worden.
Ik had gehoopt dat mensen (zeker zij die claimen voor zichzelf te denken) met iets nieuws zouden komen...
pi_104212351
Ik denk dat dit een topic van een eenzijdige kant gaat worden, christenen zouden immers niet moeten bashen :+
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  donderdag 10 november 2011 @ 19:23:37 #16
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_104213050
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 19:02 schreef Struijck het volgende:

[..]
Mijn punt is: de vergelijking was leuk bedacht, maar wordt nu zo tot in den treuren herhaald dat het suf begint te worden.
Welnee. Immers: er zijn nog steeds legio mensen die menen dat de ene vorm van een weer tot leven gekomen lijk volledig irrationeel is en slechts in fictie voorkomt, terwijl een andere vorm kennelijk wel als een acceptabele realiteit wordt gezien.

Ieder stukje bewustwording is meegenomen, nietwaar?
  donderdag 10 november 2011 @ 19:24:00 #17
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_104213073
quote:
10s.gif Op donderdag 10 november 2011 19:09 schreef naatje_1 het volgende:
Ik denk dat dit een topic van een eenzijdige kant gaat worden, christenen zouden immers niet moeten bashen :+
Ach, die mogen dan "oog om oog, tand om tand" quoten. :)
pi_104213630

[ Bericht 51% gewijzigd door Akziom op 10-11-2011 19:41:12 (imageshack doet het niet, en imgur wel, WTF?) ]
pi_104214169
quote:

Bril opzetten of ben je 'kort van begrip " ? Zelf zombie ?
pi_104214174
quote:
4s.gif Op donderdag 10 november 2011 16:56 schreef speknek het volgende:
Met in de rode hoek:
[ afbeelding ]

En in de blauwe hoek:
[ afbeelding ]

En als gevaarlijke outsider:
[ afbeelding ]

Hajime!
Je bent nog een belangrijke partij vergeten! Deze voelt zich nu gediscrimineerd:

pi_104214256
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 18:29 schreef Struijck het volgende:

[..]

Als je het eten van het lichaam van Christen letterlijk zou nemen, zou je misschien de apostelen en katholieken van kannibalisme kunnen betichten. Maar dat maakt toch Jezus nog geen zombie?
Of beiden. Lijkt er toch sterk op zo te ZIEN.
pi_104214273
quote:
Jesus is iemand die dood was voor 3 dagen en vervolgens weer tot leven is gekomen.
Jezus is met een z, en een zombie is volgens Van Dale:
quote:
zom·bie de; m,v -s 1 weer tot leven gewekte dode
Dus. Zombie.
  donderdag 10 november 2011 @ 19:49:48 #23
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_104214414
Yeah, eindelijk een topic voor mij.

Atheïsten, Nederland is een christelijk land! Christendom is hier de baas! Kom niet aan met al je meningen, maar geef bewijzen! Bewijs dat God niet bestaat! Gebruik daarbij échte bronnen zoals het Onveranderlijke Woord van de Heer, en niet boeken van jullie profeten zoals Darwin en Dawkins. En kom pas aan als je het goed gelezen hebt, zodat je geen domme dingen zegt of passages uit context trekt!

Maar ja, dat krijg je als je geen moreel kompas hebt, en je leven geen richting heeft. Dan ga je goede mensen die het beste met je voorhebben vervolgen. Jullie zijn gewoon boos op God, en ik vraag me oprecht af waarom jullie God de rug hebben toegekeerd. Misschien zouden jullie eens moeten overwegen om voor de zekerheid maar in God te geloven: als je er dan na je dood achter komt dat het Atheïsme een puberaal verzet is, ga je tenminste niet naar de hel.
Als ik een atheïst terug op het juiste pad probeer te brengen, worden ze gewoonlijk kwaad en gaan ze er alles aan doen om het christendom nog verder in het verdomhoekje te stoppen dan het al zit! Wat een ondankbaarheid! Ik probeer alleen te doen wat God me heeft opgedragen! Het is voor z'n eigen bestwil dat ik het doe, ikzelf ga toch wel naar de hemel.

Ik zal sommige mensen die zich Atheïst noemen erg missen in de hemel, want voor de rest lijken ze me heel aardige mensen.

In de hoop nog een paar van die verdwaalde schapen terug in de armen van de Goede Herder te drijven, deze laatste nugget of wisdom: "Atheïsten geloven niet in God, maar God gelooft niet in Atheïsten."
  donderdag 10 november 2011 @ 19:53:16 #24
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_104214627
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 18:29 schreef Struijck het volgende:

[..]

Katholieken nemen het letterlijk. Ooit van transsubstantiatie gehoord?

Voor meer info: http://www.newadvent.org/cathen/05573a.htm
pi_104214672
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 19:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Yeah, eindelijk een topic voor mij.

Atheïsten, Nederland is een christelijk land! Christendom is hier de baas! Kom niet aan met al je meningen, maar geef bewijzen! Bewijs dat God niet bestaat! Gebruik daarbij échte bronnen zoals het Onveranderlijke Woord van de Heer, en niet boeken van jullie profeten zoals Darwin en Dawkins. En kom pas aan als je het goed gelezen hebt, zodat je geen domme dingen zegt of passages uit context trekt!

Maar ja, dat krijg je als je geen moreel kompas hebt, en je leven geen richting heeft. Dan ga je goede mensen die het beste met je voorhebben vervolgen. Jullie zijn gewoon boos op God, en ik vraag me oprecht af waarom jullie God de rug hebben toegekeerd. Misschien zouden jullie eens moeten overwegen om voor de zekerheid maar in God te geloven: als je er dan na je dood achter komt dat het Atheïsme een puberaal verzet is, ga je tenminste niet naar de hel.
Als ik een atheïst terug op het juiste pad probeer te brengen, worden ze gewoonlijk kwaad en gaan ze er alles aan doen om het christendom nog verder in het verdomhoekje te stoppen dan het al zit! Wat een ondankbaarheid! Ik probeer alleen te doen wat God me heeft opgedragen! Het is voor z'n eigen bestwil dat ik het doe, ikzelf ga toch wel naar de hemel.

Ik zal sommige mensen die zich Atheïst noemen erg missen in de hemel, want voor de rest lijken ze me heel aardige mensen.

In de hoop nog een paar van die verdwaalde schapen terug in de armen van de Goede Herder te drijven, deze laatste nugget of wisdom: "Atheïsten geloven niet in God, maar God gelooft niet in Atheïsten."
Schitterend !!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')