Ik ook niet, maar als ik in De Kuip zit denk ik heel vaak: wat doe ik hier in godsnaam?quote:Op woensdag 9 november 2011 19:14 schreef vandermar het volgende:
Ik haat Interlands, afschaffen die rotzooi. Ik kan geen week zonder Feyenoord.
Ik mag toch aannemen dat Toornstra bij Ajax, PSV (in mindere mate) en Twente bovenaan op het verlanglijstje staat. Anders staan ze echt te slapen.quote:Op woensdag 9 november 2011 19:15 schreef Ajacied422 het volgende:
Caland, Denk je dan dat de Engelse clubs al snel staan te hijgen bij hen?
Sowieso zie ik in Nederland verder geen topclub op de stoep staan.
Met het oog op Vitesse - Feyenoord is dat zeker handig.quote:Op woensdag 9 november 2011 19:15 schreef Caland het volgende:
Ik vind het wel goed uitkomen dit keer, heb het wel effe gehad met Feyenoord
Hopelijk doet een weekje rust of een andere omgeving de heren goed.
Eerst pics, dan twitter.quote:Op woensdag 9 november 2011 19:15 schreef Maastoren het volgende:
Vormer vind ik wel een aardige. Ik weet alleen niet of z'n vriendin ook Twitter heeft?
Ajax en PSV hebben genoeg voor de AMC:quote:Op woensdag 9 november 2011 19:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik mag toch aannemen dat Toornstra bij Ajax, PSV (in mindere mate) en Twente bovenaan op het verlanglijstje staat. Anders staan ze echt te slapen.
Die hebben al genoeg opties.quote:Op woensdag 9 november 2011 19:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik mag toch aannemen dat Toornstra bij Ajax, PSV (in mindere mate) en Twente bovenaan op het verlanglijstje staat. Anders staan ze echt te slapen.
Dan nog, zie hem niet naar ons gaan. Bij PSV zal Toiboy wel weggaan en Twente heeft al eerder interesse in hem getoond dacht ik.quote:Op woensdag 9 november 2011 19:19 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ajax en PSV hebben genoeg voor de AMC:
Ajax heeft de Jong, Eriksen, Lodeiro, Serero, en een Mats Rits die een grote belofte is.
PSV heeft Labyad, Wijnaldum, Toivonen,
Bij ons heeft hij bijna zeker een basisplek.quote:Op woensdag 9 november 2011 19:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan nog, zie hem niet naar ons gaan. Bij PSV zal Toiboy wel weggaan en Twente heeft al eerder interesse in hem getoond dacht ik.
Ik denk dat er geen plaats voor hem in de basis is. Fer zal meer en meer op de deur gaan kloppen. Tevens steken Chadli en bajrami in een uitstekende vormquote:Op woensdag 9 november 2011 19:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan nog, zie hem niet naar ons gaan. Bij PSV zal Toiboy wel weggaan en Twente heeft al eerder interesse in hem getoond dacht ik.
twitter:JanDirkStouten twitterde op woensdag 09-11-2011 om 19:23:42Net Van Geel gebeld. 'Komst Vormer is nu niet aan de orde.' Hij wilde niet ingaan op de vraag of de speler op zn verlangslijst staat. #fey reageer retweet
We hebben het over de transferperiode van volgende zomer he. Weet jij veel wat daarin gebeurt.quote:Op woensdag 9 november 2011 19:25 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik denk dat er geen plaats voor hem in de basis is. Fer zal meer en meer op de deur gaan kloppen. Tevens steken Chadli en bajrami in een uitstekende vorm
twitter:JanDirkStouten twitterde op woensdag 09-11-2011 om 19:23:42Net Van Geel gebeld. 'Komst Vormer is nu niet aan de orde.' Hij wilde niet ingaan op de vraag of de speler op zn verlangslijst staat. #fey reageer retweet
Sjek, Prutsbak.quote:Op woensdag 9 november 2011 19:27 schreef Paul-89 het volgende:
Inderdaad. Jammer als het niet waar is.quote:Op woensdag 9 november 2011 19:47 schreef vandermar het volgende:
Teletekst meldt het ook en JD Stouten wil altijd interessant doen met zijn gejammer
Ik denk het wel waar isquote:
quote:Van Geel ontkent rondkomen overgang Vormer
Tegenover RTV Rijnmond heeft Martin van Geel de berichtgeving van de NOS tegengesproken dat Ruud Vormer voor drie jaar bij Feyenoord zou hebben getekend. Van Geel noemde de berichtgeving over de overgang 'onzin.' Ook wil Van Geel niet zeggen of Vormer op zijn verlanglijstje staat.
Feyenoord Netwerk
Zonder toestemming van zijn werkgever mag een speler met een aflopend contract overigens pas op zijn vroegst een half jaar voor het einde van het contract met andere clubs in gesprek.
Precies. Maar Sjek de neus zit weer eens onzin te verkondigen over Feyenoord. Voor de zoveelste keer.quote:
Jep, met zijn bronnen.quote:Op woensdag 9 november 2011 22:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Precies. Maar Sjek de neus zit weer eens onzin te verkondigen over Feyenoord. Voor de zoveelste keer.
quote:Feyenoord praat in januari met Koeman
9 november 2011
Feyenoord gaat met trainer Ronald Koeman onderhandelen over een eventuele contractverlenging. Technisch directeur Martin van Geel heeft aan RTV Rijnmond bevestigd dat de eerste gesprekken hierover in januari worden gevoerd.
Koeman heeft een contract voor één seizoen op zak. Volgens Van Geel is het goed gebruik in de voetballerij om rond januari om de tafel te zitten en te praten over de toekomst.
De club is ook bezig om met diverse spelers te praten over een contractverlenging. Voorbeelden hiervan zijn Kaj Ramsteijn, Jordy Clasie en Diego Biseswar.
wat is dezequote:Op woensdag 9 november 2011 22:07 schreef Caland het volgende:
Guidetti heeft vandaag weer een aantal prikken gehad.
Keiharde doping. Nee, een prikje voor zijn vakantie naar Kenia.quote:
Dit inderdaad ja.quote:Op woensdag 9 november 2011 22:46 schreef Jorwol het volgende:
Waarschijnlijk is het al wel rond met Vormer, maar officieel nog niet, puur omdat je iemand met een aflopend contract pas een half jaar voor het aflopen van het contract mag benaderen? Anders kan Feyenoord weer gezeik krijgen met Roda enzo
Een soort intentieverklaring of zo?quote:Op woensdag 9 november 2011 22:46 schreef Jorwol het volgende:
Waarschijnlijk is het al wel rond met Vormer, maar officieel nog niet, puur omdat je iemand met een aflopend contract pas een half jaar voor het aflopen van het contract mag benaderen? Anders kan Feyenoord weer gezeik krijgen met Roda enzo
En dan die reacties:quote:Vormer: 'Ik rond met Feyenoord? Bullshit'
Technisch directeur Martin van Geel ontkent met klem dat Ruud Vormer rond is met Feyenoord. Dat meldt het AD. NOS Teletekst meldde gisteravond dat de middenvelder van Roda JC komende zomer transfervrij voor drie seizoenen naar de Kuip verhuist.
'Er is geen sprake van de komst van Vormer, mensen gokken maar wat', zegt Van Geel.
Ook Ruud Vormer ontkent in het AD een verhuizing naar Rotterdam met klem. 'Ik rond met Feyenoord? Bullshit. Klopt niets van.'
Sommige mensen snappen echt niks van de situatie waarin Feyenoord verkeert.quote:Reactie geplaatst door marcel-z op 10-11-2011 om 10:080Doe lekker niet, ook jij bent weer middelmaat.
?quote:Op donderdag 10 november 2011 11:45 schreef Muto het volgende:
Sjek is boos. En begint nu terug te krabbelen.
Gisteravond zaten een paar gastjes naar hem te tweeten of hij aan de pillen zat naar aanleiding van de berichten rondom Vormer. Nog een paar kleinigheidjes, zoals Jack de Jeaud, 6-4 6-4 6-4 6-4 en of hij zich niet bezig kon houden met Ajaxnieuws, Ik schijt op Jack, Jij schijt op Jack, Wij schijten allemaal op Jack jack jack etc. En iemand vroeg waarom hij AFC in zijn naam had staan en eiste een verklaring. Jack heeft zojuist die vraagsteller Dom genoemd.quote:
twitter:jack_afc1895 twitterde op woensdag 09-11-2011 om 21:27:08Bijzonder beschaafd al dat schelden. Soms komt nieuws te snel naar buiten. Wacht maar rustig af wat Ruud Vormer betreft reageer retweet
twitter:jack_afc1895 twitterde op donderdag 10-11-2011 om 11:06:47@demooisteclubfr Omdat mijn club AFC uit Amsterdam is. Topklasse vereniging opgericht in 1895. Ben ik al 50 jaar lid van. Beetje dom van je reageer retweet
En nu komt hij dus met het nieuws dat het natuurlijk niet nu is, maar over een paar maanden. Dus eigenlijk was zijn nieuws, geen nieuws aangezien iedereen wist dat dit ging gebeuren.twitter:jack_afc1895 twitterde op donderdag 10-11-2011 om 11:16:18Ongemanierd ben je. Jammer. Wacht maar rustig een paar maanden af en biedt dan je excuses aan voor je onbeschofte gedrag reageer retweet
twitter:jack_afc1895 twitterde op donderdag 10-11-2011 om 11:37:43Kleine nuance. Vormer kan nog niet tekenen bij Feyenoord omdat dat pas na 1 januari mag. Beide partijen wel accoord over 3jarige verbintenis reageer retweet
Ja. Zo kan je hier dagelijks wel een mooie reeks aan reacties op fr12 neergooienquote:Op donderdag 10 november 2011 10:28 schreef TC03 het volgende:
[..]
En dan die reacties:
[..]
Sommige mensen snappen echt niks van de situatie waarin Feyenoord verkeert.
Nog steeds dat klote boek niet binnentwitter:FeyenoordNL twitterde op donderdag 10-11-2011 om 13:46:37Feyenoord - Telstar Opst:Mulder; D.Fernandez,Mokotjo,Martins Indi,Nelom; Isoufi,Van Haaren,Bakkal; Biseswar, G.Fernandez en Cisse. #feytel reageer retweet
Toch raar om met Guyon te spelen, terwijl hij anderhalve maand niet zal spelen...quote:Op donderdag 10 november 2011 14:18 schreef Maastoren het volgende:
Nog steeds dat klote boek niet binnentwitter:FeyenoordNL twitterde op donderdag 10-11-2011 om 13:46:37Feyenoord - Telstar Opst:Mulder; D.Fernandez,Mokotjo,Martins Indi,Nelom; Isoufi,Van Haaren,Bakkal; Biseswar, G.Fernandez en Cisse. #feytel reageer retweet
quote:
twitter:FeyenoordNL twitterde op donderdag 10-11-2011 om 14:51:05Feyenoord - Telstar staat bij de rust 6-0. Doelpunten van Guyon Fernandez (3x), Van Haaren, Isoufi en Cisse. #feytel reageer retweet
Die missen ook een heleboel internationals.quote:Op donderdag 10 november 2011 15:45 schreef Roffamannetje het volgende:
Speelt Telstar ook met een B-elftal?
Hij kan toch aardig (op)boksenquote:Op donderdag 10 november 2011 14:58 schreef Cara het volgende:
Fernandez ramt ze er tegen Telstar dan wel in, maar tegen de eredivisieverdedigers kan hij niet opboksen.
bedankt voor het verkrachten van mijn grapquote:
don't quit your dayjobquote:Op donderdag 10 november 2011 16:22 schreef Cara het volgende:
[..]
bedankt voor het verkrachten van mijn grap
Nee hoor. Die trainde gisteren nog mee.quote:Op donderdag 10 november 2011 18:40 schreef Caland het volgende:
Test voor volgend jaar. Het is bevallen, dus volgend seizoen kunnen ze ook eredivisiewedstrijden en dergelijke zonder publiek laten spelen.
Guidetti zal wel met Zweden <21 zitten.
Ah, dat klopt inderdaad. Dinsdag tegen Jong Malta, als hij dan niet scoort...quote:Op donderdag 10 november 2011 18:43 schreef Caland het volgende:
En speelt dinsdag met Zweden neem ik aan.
twitter:FR1908Nieuws twitterde op donderdag 10-11-2011 om 18:42:37Giovanni van Bronckhorst: "Ik heb clubliefde van huis uit meegekregen en die geef ik nu weer door. #Feyenoord is mijn club, onze club." reageer retweet
Lekker boeiend.quote:Op donderdag 10 november 2011 18:46 schreef Muto het volgende:
[..]
Ah, dat klopt inderdaad. Dinsdag tegen Jong Malta, als hij dan niet scoort...
quote:
quote:
Combo breakerquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben inmiddels overleden
Koeman wil hem zelfs halen las ik?quote:Op vrijdag 11 november 2011 09:25 schreef Merkie het volgende:
Lucas Ohlander heeft bij ons meegespeeld. Leuke naam wel.
quote:Het nieuwe stadion project: update.
In april 2011 is de Business Case 3.0 Het Nieuwe Stadion overhandigd aan de vertegenwoordigers van de gemeente Rotterdam. Tevens is hierbij, op verzoek van de gemeente Rotterdam, ook een aantal summier uitgewerkte varianten op de huidige locatie overhandigd. In juni 2011 heeft de gemeente Rotterdam aangegeven dat er nog geen uitsluitsel kon worden gegeven over een mogelijke financiering voor het project Het Nieuwe Stadion. Wel is toen aangegeven dat er in de gemeentelijke investeringen rekening zal worden gehouden met de ruimtelijke ordening en de investeringen in de infrastructuur die noodzakelijk zijn voor de realisering van een nieuw stadion. Een stap in de goede richting voor ons.
In de zomer van 2011 zijn we gestart met een verdere verdiepingsslag op het exploitatiemodel Business Case 3.0, het verder uitwerken van één variant (nieuwbouw op de bestaande locatie), een verdere onderbouwing van het eigen vermogen en een nadere beoordeling op de huidige financieringsstructuur. Op dit moment is het nog moeilijk in te schatten hoe de diverse onderzoeken in de tijd zullen gaan lopen. De verwachting is echter dat medio 2012 deze onderzoeken zullen zijn afgerond, waarna deze aan de gemeente Rotterdam zullen worden gepresenteerd. Wij houden u uiteraard op de hoogte van de ontwikkelingen.
hadden ze dat maar tegen Go Ahead Eagles gedaan, maarja *zucht*quote:Op donderdag 10 november 2011 19:22 schreef PizzaGeit het volgende:
7-0 is gewoon een goede uitslag tegen een eerstedivisionist. Zie het liever dan 2-1
Fernandez wel in elk geval, goed voor volgend jaar.quote:Op vrijdag 11 november 2011 13:06 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
hadden ze dat maar tegen Go Ahead Eagles gedaan, maarja *zucht*
Laten we maar hopen dat ze weer een beetje zelfvertrouwen hebben gekregen
quote:Feyenoord angstvallig stil over jaarcijfers
Feyenoord blijft angstvallig stil als het om de jaarcijfers van het boekjaar 2010/2011 betreft. De club moest de jaarcijfers - zoals elke BVO - voor 1 november inleveren bij de KNVB, maar heeft het jaarverslag zelf nog niet via haar officiële website gepubliceerd. Vele clubs hebben de jaarcijfers na het verstrijken van de deadline openbaar gemaakt, zodat onder andere supporters op de hoogte zijn van de financiële situatie bij hun club.
Contact zoeken met Feyenoord resulteert ook nog niet in opheldering over wanneer de club de cijfers gaat publiceren. Mails worden tot op heden nog niet beantwoord. Het jaarverslag over het afgelopen boekjaar is van wezenlijk belang. Feyenoord moet over het huidige boekjaar (2011/2012, red.) zwarte cijfers draaien, want anders wordt de licentie van de club ingevorderd.
Feyenoord zit al sinds sinds juni 2009 in catogorie I van de KNVB. Volgens de reglementen van de KNVB mag een licentiehouder slechts op maximaal 9 van 15 elkaar opvolgende meetmomenten op grond van het ingevolge het financieel ratingsysteem te behalen aantal punten in categorie I zijn ingedeeld (artikel 11, lid 7 van de licentiecommissie). Deze meetmomenten zijn op 1 november, 1 maart en 15 juni (artikel 9, lid 6).
Feyenoord moet daarom in juni 2012 zwarte cijfers tonen om uit catogorie I te komen en mag dan tevens voor de daaropvolgende twee jaar niet meer teruggaan naar catogorie I, want dan wordt de licentie alsnog ingevorderd.
Ondanks het belang van de jaarcijfers geeft Feyenoord tot op heden nog niet de beoogde transparantie. Saillant detail: toen Feyenoord in 2009 in catogorie I werd ingedeeld, pronkte op de site nog de woorden 'voorgestelde transparantie'.
Omdat er dit keer heel wat op het spel staat. Feyenoord heeft er, zeker bij goeie cijfers, alleen maar baat bij het een en ander zo snel mogelijk naar buiten te brengen.quote:Op zaterdag 12 november 2011 17:39 schreef Lastpost het volgende:
Stemmingmakerij van de beste soort zeg, Feyenoord doet naar mijn weten altijd pas begin december uitspraken hierover dus ik zie niet in waarom het nu ineens zo dramatisch is, enkel omdat eenvoudige clubs als Heerenveen de boel al hebben getoond?
Vorig jaar 28 oktober, dacht ik. Maar het past wel in het straatje van zeiken op de club. 16 clubs doen het niet, twee wel (Heerenveen en NEC) en dus moet Feyenoord ook de cijfers presenteren. Ze lijken het ergens wel leuk te vinden dat de club zo lang wacht. Het kan iig op een andere manier verteld worden. Maar ik vind het wel lang duren. Verdacht lang.quote:Op zaterdag 12 november 2011 17:39 schreef Lastpost het volgende:
Stemmingmakerij van de beste soort zeg, Feyenoord doet naar mijn weten altijd pas begin december uitspraken hierover dus ik zie niet in waarom het nu ineens zo dramatisch is, enkel omdat eenvoudige clubs als Heerenveen de boel al hebben getoond?
De meeste wel hoor. Als BV of NV ben je wettelijk verplicht je jaarrekening openbaar te maken volgens mij.quote:Op zaterdag 12 november 2011 19:23 schreef TC03 het volgende:
Daarnaast zijn clubs niet verplicht om ze openbaar te maken.
http://www.feyenoord.nl/p(...)-10010000000003.aspxquote:Op zaterdag 12 november 2011 18:06 schreef Muto het volgende:
[..]
Vorig jaar 28 oktober, dacht ik. Maar het past wel in het straatje van zeiken op de club. 16 clubs doen het niet, twee wel (Heerenveen en NEC) en dus moet Feyenoord ook de cijfers presenteren. Ze lijken het ergens wel leuk te vinden dat de club zo lang wacht. Het kan iig op een andere manier verteld worden. Maar ik vind het wel lang duren. Verdacht lang.
Feyenoord niet, volgens FR1908Nieuws.quote:Op zaterdag 12 november 2011 19:31 schreef Caland het volgende:
[..]
De meeste wel hoor. Als BV of NV ben je wettelijk verplicht je jaarrekening openbaar te maken volgens mij.
Lijkt me niet dat Feyenoord wetgeving mag gaan negeren.quote:Op zaterdag 12 november 2011 19:39 schreef TC03 het volgende:
[..]
Feyenoord niet, volgens FR1908Nieuws.
Zitten ze toch mooi verkeerd, zou een mooie boel worden als deze NV het niet hoeft terwijl andere het wel verplicht zijn.quote:Op zaterdag 12 november 2011 19:39 schreef TC03 het volgende:
[..]
Feyenoord niet, volgens FR1908Nieuws.
Feyenoord-fansites lijken het altijd wel lachen te vinden om negatief nieuws naar buiten te brengen. Trieste lui.quote:Op zaterdag 12 november 2011 19:44 schreef Gert het volgende:
Effe opgezocht: vorig jaar werden de cijfers begin december gepresenteerd.
Het jaarverslag van 2008/2009 werd eveneens in december openbaar gemaakt.
Dus dat het bestuur "angstvallig stil" zou zijn, en dat dit "verdacht" is, geeft wel aan dat het stemmingmakers zijn die dergelijke berichten de wereld inhelpen.
Het jaarverslag zal heus wel openbaar gemaakt worden hoor. Het is gewoon onrust stoken.quote:Op zaterdag 12 november 2011 21:30 schreef Happel het volgende:
In de situatie waarin we al vele jaren zitten vind ik het niet echt meer stemmingmakerij dit soort berichten. Feijenoord kan makkelijk wat doen aan de onrust die er is, door gewoon transparant te zijn richting de achterban.
Tuurlijk is het wel stemmingmakerij, er worden negatieve eigenschappen toegedicht terwijl daar geen enkele reden toe is. Ik snap niet dat jij, die normaal gesproken niet zomaar meeloopt met anderen, zo ontzettend pro-VG bent.quote:Op zaterdag 12 november 2011 21:30 schreef Happel het volgende:
In de situatie waarin we al vele jaren zitten vind ik het niet echt meer stemmingmakerij dit soort berichten. Feijenoord kan makkelijk wat doen aan de onrust die er is, door gewoon transparant te zijn richting de achterban.
Wel lachen is niet het goede woord, maar het zijn azijnzeikers pur sang.quote:Op zaterdag 12 november 2011 22:21 schreef Happel het volgende:
Denken dat ze het wel 'lachen' vinden om negatief nieuws naar buiten te brengen. Sommigen hebben echt een verkeerd beeld van sommige supporters.
Maar nee, er is geen enkele reden om negatief te zijn. Het gaat goed met de club.
Dat zegt niemand, maar laten we gewoon de feiten, die gewoon openbaar gemaakt zullen worden zoals altijd, afwachten. Pas dan is kritiek gegrond.quote:Op zaterdag 12 november 2011 22:21 schreef Happel het volgende:
Maar nee, er is geen enkele reden om negatief te zijn. Het gaat goed met de club.
Misschien, maar als er geen nieuws is wordt er negatief nieuws verzonnen. Zoals een bericht dat Feyenoord "angstvallig" (stemmingmakerij pur sang om dit woord te gebruiken) het jaarverslag achter houdt, terwijl zoals aangetoond op de vorige pagina dit de voorgaande twee jaren in het begin van december gebeurde. Er wordt dus gewoon nieuws gecreëerd omwille van het feit dat er geen nieuws is, en er wordt ook nog eens een negatieve ondertoon aan dit bericht gegeven. Dat vind ik kwalijk. Daar is niemand bij gebaat.quote:Op zaterdag 12 november 2011 22:21 schreef Happel het volgende:
Denken dat ze het wel 'lachen' vinden om negatief nieuws naar buiten te brengen. Sommigen hebben echt een verkeerd beeld van andere supporters.
quote:Op zaterdag 12 november 2011 22:24 schreef TC03 het volgende:
Als Feyenoord meteen de cijfers naar buiten had gebracht hadden ze ook wel weer iets verzonnen. Iets in de trant van "normaliter brengt Feyenoord de cijfers in december naar buiten, maar door dit een maand eerder te doen krijgt men minder aandacht waardoor het operationele verlies van 9 ton geen gevolgen zal hebben voor Gudde en Blokland op zijn luxueuze jacht kan blijven vertoeven." Ik zie die tekst al voor me staan op LN.
Zoals ik hiervoor al zei. In de situatie waarin we nu verkeren zou het heel veel onrust voorkomen als de club aanzienlijk transparanter is wat betreft de cijfers en de meetmomenten bij de KNVB.quote:Op zaterdag 12 november 2011 22:37 schreef Gert het volgende:
[..]Echt hè. Zeiken dat het "angstvallig en verdacht stil blijft" terwijl de jaarcijfers ALTIJD in december gepubliceerd worden.
En dus ga je met woorden als "verdacht" en "angstvallig" strooien terwijl het gebruikelijk is dat de cijfers in het laatste jaar van de maand worden gepresenteerd, en er in juni al een prognose is gegeven (enkele tonnen verlies inclusief afschrijvingen)?quote:Op zondag 13 november 2011 10:11 schreef Happel het volgende:
[..]
Zoals ik hiervoor al zei. In de situatie waarin we nu verkeren zou het heel veel onrust voorkomen als de club aanzienlijk transparanter is wat betreft de cijfers en de meetmomenten bij de KNVB.
Vind ook dat er veel te licht gedaan wordt over de situatie waarin we zitten. Volgend jaar moeten we uit categorie 1 zijn en ik heb totaal geen vertrouwen in een goede afloop.
Waar wordt in het artikel gezegd dat het verdacht lang duurt?quote:Op zondag 13 november 2011 12:11 schreef Gert het volgende:
[..]
En dus ga je met woorden als "verdacht" en "angstvallig" strooien terwijl het gebruikelijk is dat de cijfers in het laatste jaar van de maand worden gepresenteerd, en er in juni al een prognose is gegeven (enkele tonnen verlies inclusief afschrijvingen)?
Wat is daar dan precies "verdacht" aan? Leg me dat eens uit. Want ik zie het nu namelijk als een sneue poging tot stemmingmakerij.
Het woord "verdacht" viel hier, de woorden "angstvallig stil" staan in het artikel. Dat zijn kwalificaties die je gebruikt als je wilt suggereren dat er iets niet in de haak is. Terwijl er NIETS ongebruikelijks gebeurt.quote:Op zondag 13 november 2011 12:25 schreef Happel het volgende:
[..]
Waar wordt in het artikel gezegd dat het verdacht lang duurt?
verdacht niet nee, maar angstvallig wel, en dat terwijl het in vergelijking met het verleden helemaal niet angstvallig stil is. Het loopt gewoon nog net zoals altijd, Als de cijfers zonder motivering in december ook nog niet gepubliceerd zouden worden dan kun je spreken van angstvallig stil.quote:Op zondag 13 november 2011 12:25 schreef Happel het volgende:
[..]
Waar wordt in het artikel gezegd dat het verdacht lang duurt?
quote:Reactie geplaatst door Koen_W1 op 12-11-2011 om 18:18
3
Pure bangmakerij dit. Heb van de week gesprek gehad na aanleiding van een mail die ik gestuurd heb, met Gudde, Koevermans en Strooband. Komende week is de ALV. Daar worden de cijfers getoond en dan in navolging daarop worden ze publiekelijk gemaakt. Dit is gewoon conform de gebruikelijke regels. Overigens draaien we nog rode cijfers dit jaar. Volgend jaar moeten dit zwarte worden. Transfers van Fer en Wijnaldum zitten er dit jaar nog niet bij. Zijn doorgeschoven naar volgend jaar.
Het volgende meetpunt (na de huidige) is toch juli 2012? En aangezien dat na dit seizoen is gaat het dan dus over de jaarcijfers van dit seizoen, die staan in de jaarrekening volgend jaar....quote:Op zondag 13 november 2011 12:55 schreef Caland het volgende:
De jaarrekening van volgend jaar doet helemaal niet ter zake, dan moeten we nl al uit cat. 1 zijn.
Wel een rijke fantasie heeft 'ie. Een gesprek met Gudde, Koevermans en Strooband () na een mailtje.
Nee, in maart (halfjaarcijfers/ prognose) en dan de laatste in juni (begroting). Dan moeten we er al uit zijn.quote:Op zondag 13 november 2011 13:08 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Het volgende meetpunt (na de huidige) is toch juli 2012? En aangezien dat na dit seizoen is gaat het dan dus over de jaarcijfers van dit seizoen, die staan in de jaarrekening volgend jaar....
Er is aan het begin van het seizoen toch naar buiten gebracht dat de balans van 2010/2011 enkele tonnen in de min zal eindigen? Met de kanttekening dat de transfers van Wijnaldum en Fer op de balans van het huidige seizoen komen?quote:Op zondag 13 november 2011 13:19 schreef Caland het volgende:
Overigens is er ook steeds over gesproken dat men bij deze jaarrekening al een kleine winst zou gaan draaien, daar krabbelden ze echter, wederom, van terug. Weer zo'n fantastisch staaltje supporters voorliegen
Echter is er daarvoor steeds gesproken over het maken van een symbolische winst. Daar is men inderdaad later wederom op teruggekomen.quote:Op zondag 13 november 2011 13:51 schreef Gert het volgende:
[..]
Er is aan het begin van het seizoen toch naar buiten gebracht dat de balans van 2010/2011 enkele tonnen in de min zal eindigen? Met de kanttekening dat de transfers van Wijnaldum en Fer op de balans van het huidige seizoen komen?
Het zijn smerige leugenaars. Gelukkig houden ze zich wederom angstvallig stil nu, dan liegen ze tenminste niet.quote:Op zondag 13 november 2011 13:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Echter is er daarvoor steeds gesproken over het maken van een symbolische winst. Daar is men inderdaad later wederom op teruggekomen.
Grappig.quote:Op zondag 13 november 2011 14:01 schreef Gert het volgende:
[..]
Het zijn smerige leugenaars. Gelukkig houden ze zich wederom angstvallig stil nu, dan liegen ze tenminste niet.
Best een leuke situatie om grapjes over te maken, ja.quote:Op zondag 13 november 2011 14:01 schreef Gert het volgende:
[..]
Het zijn smerige leugenaars. Gelukkig houden ze zich wederom angstvallig stil nu, dan liegen ze tenminste niet.
Prima hoor, als je mijn sarcasme grappig vindt.quote:Op zondag 13 november 2011 15:38 schreef Happel het volgende:
[..]
Best een leuke situatie om grapjes over te maken, ja.
Ey, leuk. Weer een grapje. Misschien moet je komiek worden.quote:Op zondag 13 november 2011 16:33 schreef Gert het volgende:
[..]
Prima hoor, als je mijn sarcasme grappig vindt.
En nu snel weer een ernstig gezicht trekken en brallen over de leugens van het bestuur, want dat past prima bij deze "situatie".
Situatie: het bestuur publiceert de cijfer niet een maand vroeger dan gebruikelijk en wordt daarom aangevallen.![]()
Wat ze ook doen, het is nooit goed, en als ze niets doen is het ook niet goed. Dat klopt wel ja.quote:Op zondag 13 november 2011 16:37 schreef Happel het volgende:
[..]
Ey, leuk. Weer een grapje. Misschien moet je komiek worden.
De hele situatie, al jaren in de financiële problemen en het tot het laatste meetmoment nodig moeten hebben om er uit te komen, is niet grappig.
Die berichten interesseren me echt niet, het gaat me om de achterliggende gedachte daarin. Feijenoord zou veel transparanter kunnen zijn richting de achterban. Dat doen ze niet, waardoor ze de schijn tegen krijgen en er dus zulke berichten naar buiten komen.
Dat is nou de kern van het probleem. Als ze iets doen dan doen ze het fout en als ze niets doen hadden ze wel iets moeten doen.Dat krijg je als je een stelletje dwazen een club laat leiden die vervolgens de club compleet kapot maken.quote:Op zondag 13 november 2011 17:22 schreef Gert het volgende:
[..]
Wat ze ook doen, het is nooit goed, en als ze niets doen is het ook niet goed.
Nogmaals: een half jaar geleden is al aangegeven dat seizoen 2010/2011 "enkele tonnen verlies" op zal leveren. Positieve cijfers hadden gekund door de transfers op het afgelopen seizoen boeken maar die worden meegenomen met dit seizoen.quote:Op zondag 13 november 2011 17:50 schreef Haringkop het volgende:
[quote]Op zondag 13 november 2011 17:50 schreef Haringkop het volgende:..
Verder vind ik met name interessant wat caland aangeeft, houdt Feyenoord woord of wijkt men er af en doen ze net of het een ingecalculeerd verlies is geweest conform plan van aanpak...
Ook dan had het niet gekund, onzin dus. Boekjaar liep af op 1 juni, transfers waren daarna (behalve die van Ake/Rekik/Castaignos dacht ik, waren die niet verkocht was het verlies dus nog veel groter uitgevallen).quote:Op zondag 13 november 2011 18:09 schreef Gert het volgende:
Positieve cijfers hadden gekund door de transfers op het afgelopen seizoen boeken maar die worden meegenomen met dit seizoen.
Cijfers zijn al bekend.. Openbaarmaking laat alleen even op zich wachten. Maar oa Gert doet net alsof er weer enorme protesten zijn daarom. Terwijl ik alleen een lullig stukje van fr12 hier plaatstequote:Op zondag 13 november 2011 18:20 schreef nostra het volgende:
Als er geen cijfers zijn, dan valt er ook weinig te publiceren. En die cijfers zijn er niet zolang ze niet zijn vastgesteld.
Dat vraag ik me af. "Bekend" als in dat er voorlopige cijfers beschikbaar zijn: uiteraard. Of je dat wil publiceren: lijkt mij niet.quote:Op zondag 13 november 2011 18:29 schreef Caland het volgende:
Cijfers zijn al bekend.. Openbaarmaking laat alleen even op zich wachten.
Als dat zo is, dan is het erg raar inderdaad.quote:Op zondag 13 november 2011 18:40 schreef Caland het volgende:
Nope. Cijfers zijn al ingeleverd bij de KNVB vorige week.
Einde boekjaar is 30 juni, niet 1 juni. Maar goed, ook dan waren de transfers voor Wijnaldum en Fer te laat, dat klopt. Maar met enkele tonnen verlies nu, zou er dan dus een behoorlijke winst zijn gedraaid.quote:Op zondag 13 november 2011 18:29 schreef Caland het volgende:
[..]
Ook dan had het niet gekund, onzin dus. Boekjaar liep af op 1 juni, transfers waren daarna (behalve die van Ake/Rekik/Castaignos dacht ik, waren die niet verkocht was het verlies dus nog veel groter uitgevallen).
En het gaat er nou juist om dat ze eerder aangaven afgelopen seizoen met een symbolische winst zouden afsluiten. En daar kwamen ze uiteraard weer op terug.
[..]
Dat is helemaal niet raar. De cijfers worden elk jaar op de AVA gepresenteerd. Als ze dat dit jaar ineens niét doen, dan is het raar.quote:Op zondag 13 november 2011 18:42 schreef nostra het volgende:
[..]
Als dat zo is, dan is het erg raar inderdaad.
Ik volg je hier nietquote:Op zondag 13 november 2011 18:42 schreef Gert het volgende:
[..]
Einde boekjaar is 30 juni, niet 1 juni. Maar goed, ook dan waren de transfers voor Wijnaldum en Fer te laat, dat klopt. Maar met enkele tonnen verlies nu, zou er dan dus een behoorlijke winst zijn gedraaid.
Dus? Blijft weer een verkeerde voorstelling van zaken door de directie.quote:En die bijstelling van 1 euro positief naar enkele tonnen verlies is al een half jaar geleden gedaan.
Als Inter geen gentlemans agreement had afgesloten met Feyenoord had het verlies ook dit jaar weer in de miljoenen gelopen. En dat vind ik een kwalijke zaak als ze eerst stellen een symbolische winst te willen maken.quote:Heel veel lager dan de miljoenenverliezen van de jaren ervoor, en dit seizoen zal dus een ruim positieve balans geven.
quote:Op zondag 13 november 2011 18:52 schreef Caland het volgende:
#Feyenoord en Jordy Clasie zijn het zo goed als eens over een langer verblijf van de middenvelder bij de club.
Als er cijfers zijn ingeleverd bij de KNVB, dan zullen die definitief zijn. Ik kan me althans niet voorstellen dat de KNVB definitieve, niet door de accountant gecontroleerde, niet door de RvC goedgekeurde en niet door de AVA vastgestelde cijfers accepteert.quote:Op zondag 13 november 2011 18:46 schreef Gert het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet raar. De cijfers worden elk jaar op de AVA gepresenteerd. Als ze dat dit jaar ineens niét doen, dan is het raar.
Mooi.quote:Op zondag 13 november 2011 18:52 schreef Caland het volgende:
#Feyenoord en Jordy Clasie zijn het zo goed als eens over een langer verblijf van de middenvelder bij de club.
Cijfers zijn al bekend. Maar Feyenoord presenteert ze pas op de ALV die doorgaans in december is. Lijkt me ook niet zoveel vreemds aan.quote:Op zondag 13 november 2011 18:55 schreef nostra het volgende:
[..]
Als er cijfers zijn ingeleverd bij de KNVB, dan zullen die definitief zijn. Ik kan me althans niet voorstellen dat de KNVB definitieve, niet door de accountant gecontroleerde, niet door de RvC goedgekeurde en niet door de AVA vastgestelde cijfers accepteert.
Een waarschijnlijke optie is dat er voorlopige cijfers zijn ingediend, onder voorbehoud van voornoemde, en dan is het natuurlijk logisch dat je dat niet naar buiten brengt.
Doe maar niet.twitter:FR1908Nieuws twitterde op zondag 13-11-2011 om 18:07:55Robbert Maaskant: "Voor een functie bij #Feyenoord ben ik altijd beschikbaar." reageer retweet
Waarvoor zouden we hem nodig hebbenquote:Op zondag 13 november 2011 19:31 schreef Caland het volgende:
Doe maar niet.twitter:FR1908Nieuws twitterde op zondag 13-11-2011 om 18:07:55Robbert Maaskant: "Voor een functie bij #Feyenoord ben ik altijd beschikbaar." reageer retweet
Daarom is hij er ook ontslagen inderdaad.quote:Op zondag 13 november 2011 21:04 schreef PIETR het volgende:
Heeft het in Polen niet slecht gedaan hoor ..
Klopt inderdaad. Vervelende van het zitten in categorie 1 is echter, dat Feijenoord dit seizoen een positief bedrijfsresultaat moet behalen. Daar staan de transferopbrengsten los van.quote:Op zondag 13 november 2011 18:42 schreef Gert het volgende:
[..]
Einde boekjaar is 30 juni, niet 1 juni. Maar goed, ook dan waren de transfers voor Wijnaldum en Fer te laat, dat klopt. Maar met enkele tonnen verlies nu, zou er dan dus een behoorlijke winst zijn gedraaid.
Mondelinge overeenkomst of wat? Ik dacht dat ze hem nu nog geen verbeterd contract konden voorleggen.quote:Op zondag 13 november 2011 18:52 schreef Caland het volgende:
Inderdaad. Nee dank u meneer Maaskant!quote:Op zondag 13 november 2011 19:31 schreef Caland het volgende:
alsof je keuze hebt om je verkopen een seizoen eerder te verantwoorden. Ze lopen gewoon achter op het eerder ingediende plan en proberen het te verkopen of alles is ingecalculeerd. Laat ze het maar toelichten, zonder een kulverhaal over de transfers te houden.quote:Op zondag 13 november 2011 18:09 schreef Gert het volgende:
[..]
Nogmaals: een half jaar geleden is al aangegeven dat seizoen 2010/2011 "enkele tonnen verlies" op zal leveren. Positieve cijfers hadden gekund door de transfers op het afgelopen seizoen boeken maar die worden meegenomen met dit seizoen.
Misschien kunnen we Tiny ff lenen; die kan met droge ogen een mooi lulverhaal ophangen waar de meeste mensen nog intrappen ook.quote:Op maandag 14 november 2011 06:50 schreef Haringkop het volgende:
[..]
alsof je keuze hebt om je verkopen een seizoen eerder te verantwoorden. Ze lopen gewoon achter op het eerder ingediende plan en proberen het te verkopen of alles is ingecalculeerd. Laat ze het maar toelichten, zonder een kulverhaal over de transfers te houden.
Ben ik het wel mee eens.quote:Op zondag 13 november 2011 18:46 schreef Gert het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet raar. De cijfers worden elk jaar op de AVA gepresenteerd. Als ze dat dit jaar ineens niét doen, dan is het raar.
quote:Op maandag 14 november 2011 09:25 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ben ik het wel mee eens.
Ze zullen hoe dan ook met cijfers moeten komen. Als deze nu weer slecht mochten zijn dan is het wellicht tijd voor dit bestuur om conclusies te trekken.
Bedoel: saneren is ook een vak.
quote:Feyenoord heeft bij de KNVB een plan van aanpak ingediend om uit de financiële problemen te komen. Ook voor het huidige seizoen wordt nog een tekort verwacht. In het seizoen 2010/2011 moet break even worden gedraaid, waarna in 2011/2012 zwarte cijfers moeten worden gehaald. Dat liet algemeen directeur Eric Gudde van Feyenoord weten bij de presentatie van de jaarcijfers.
quote:“Het was meer dan alleen Feyenoord tegen 020, zegt hij. Het was ook Rotterdam tegen Amsterdam. Dat maakte het een aparte strijd. We moesten de eer van de stad verdedigen. Ik was heel de week met de wedstrijd bezig. Ik vloog er bovenop, het was DE klassieker van het jaar. Tegen 020 stond ik met het schuim op mijn bek op het veld. Die wedstrijd gaat niet alleen over voetbal. Het is een pestigestrijd.
De rivaliteit is er nog steeds maar daarvan is op het veld weinig te merken. Van Gobbel kan zich niet voorstellen dat hij na de wedstrijd een Ajacied in de armen zou vallen, zoals de laatste jaren nog weleens gedaan werd door Feyenoorders met vrienden bij 020. Hij wilde helemaal geen vrienden zijn met die jongens van 020. Het is geen haat maar je moet voor je stad staan. Daar past ergens iets drinken met iemand van 020 niet bij. “
Aldus Ulrich van Gobbel
Nu maar hopen dat die pieten een paar extra zakken bij zich hebben.quote:Sinterklaas komt 3 december naar Feyenoord
Het Grote Feyenoord Sint Spektakel vindt dit jaar plaats op zaterdag 3 december. Die dag komt Sinterklaas samen zijn zwarte pieten naar het Topsportcentrum naast De Kuip om een groot feest te vieren met de Kameraadjes en alle andere jonge Feyenoord-supporters. Het Grote Feyenoord Sint Spektakel kent drie edities en wordt net als voorgaande jaren gepresenteerd door Vivienne van den Assem. Ook Bert en Ernie en de andere vriendjes van Sesamstraat komen het feest meevieren, net als de Gebroeders Ko, Coentje en natuurlijk spelers van Feyenoord!
Kameraadjes hebben gratis toegang tot een van de drie shows, die beginnen om 10.00 uur, 13.00 uur en 16.00 uur. Kijk voor meer informatie en kaartverkoop op www.kameraadjes.nl. Kijk hier voor een verslag van het Feyenoord-Sinterklaasfeest van vorig jaar.
quote:
Die Virgil van Dijk staat ook maar matig te spelen.quote:Op maandag 14 november 2011 19:07 schreef Muto het volgende:
De Vrij is zijn opbouwskills echt helemaal kwijt zeg.
Voor de rest spelen Clasie en vooral Leerdam wel goed.
Ja, klopt. De Vrij verdedigt niet onwijs slecht (heb de 0-1 niet gezien), maar zijn opbouw is nu zeer matig.quote:Op maandag 14 november 2011 19:08 schreef vandermar het volgende:
[..]
Die Virgil van Dijk staat ook maar matig te spelen.
Goed bezig die Van Geelquote:De wijze mannen, een vaste kern van wat oudere supporters die veelvuldig bij de training aanwezig zijn, hoeven zich geen zorgen meer te maken om regen. Martin van Geel had beloofd een afdakje voor de supporters te regelen en vandaag stonden zowaar een paar mensen te sleutelen aan een simpele constructie om de wijze mannen tegen neerslag te beschermen.
Zet ze maar lekker onder druk die twijfelaars....quote:Van Geel: "Vormer is een interessante speler"
Gepubliceerd op dinsdag 15 november 2011 om 00:06
Vorige week brachte de NOS naar buiten dat Ruud Vormer en Feyenoord al akkoord zijn over een contract. Beide partijen willen dat nog niet bevestigen, maar de middenvelder van Roda JC is wel in beeld, geeft technisch directeur Martin van Geel toe.
“Ruud is transfervrij, een interessante speler, dus dan is een plus een al snel twee”, zegt Van Geel tegen Voetbal International. “Maar of hij daadwerkelijk komt, weet ik niet. Dat hangt ook af van de gesprekken die we voeren met de spelers met aflopende contracten. En dan moeten we ook nog eventueel met Vormer gaan praten.”
Volgens Van Geel staat Van Geel met meerdere spelers op een lijstje. “Ik heb een overzicht van alle interessante spelers met aflopende contracten. Vandaar dat we ook heel duidelijk die deadline van 1 december stellen. Komen we er niet uit met de jongens die we een aanbieding hebben gedaan, zullen we ons op andere spelers gaan richten. Overigens heb ik dat keurig uitgelegd aan de jongens die nu de aanbieding van Feyenoord in beraad hebben en ik heb niemand gehoord die vond dat we dat zo niet konden maken.”
Fucking geweldigquote:Op dinsdag 15 november 2011 12:33 schreef ender_xenocide het volgende:
Lekker bezig die Van Geel
[..]
Zet ze maar lekker onder druk die twijfelaars....
Inderdaad, liever transfervrije spelers die gelijkwaardig of mischien zelfs beter zijn en helemaal voor Feyenoord gaan dan omhoog gevallen gastjes die denken het onderste uit de kan te moeten halen omdat Feyenoord niet zonder ze zou kunnen.quote:Op dinsdag 15 november 2011 13:35 schreef OProg het volgende:
Van Geel weet ook dat de spelers die afgelopen zomer vertrokken spelers waren waar geld op te verdienen viel. Wat er nu rond loopt heeft weinig potentie hogerop te komen en te slagen op dit moment (ervaring als Bakkal en El Ahmadi natuurlijk nagelaten) en waar ook niet veel op te verdienen is.
Dus dit soort spelers voor een keuze stellen is logisch. En diegene die denken dat ze het in het buitenland bij de top en zelfs middenmoot denken te redden hebben zo'n plaat voor hun kop dat als ze twijfelen je ze lekker moet laten gaan.
Ik weet alleen niet of het voor zulke spelers nog wel zo aantrekkelijk is om naar Feyenoord te komen. Een Vormer heeft een uitgesproken zwak voor Feyenoord, maar wanneer je dat als speler niet hebt kan ik me voorstellen dat zij ervoor passen om bij een zwalkende Nederlandse subtopper aan de slag te gaan.quote:Op dinsdag 15 november 2011 14:39 schreef Paul-89 het volgende:
Van Geel gaat het over een maandje of 2 nog druk krijgen, volgens mij mag je dan spelers met een aflopend contract benaderen, Schone, Vormer enz.
quote:Feyenoord weer stap dichter bij zwarte cijfers
Feyenoord maakt vandaag de officiële jaarcijfers over het boekjaar 2010/2011 bekend. De aandeelhouders hebben gisteren het financiële verslag goedgekeurd.
Hoewel de exacte getallen pas vandaag naar buiten komen, is wel duidelijk dat de clubleiding flink is gevorderd met het financiële herstel.
Dat meldt AD Sportwereld.
Algemeen directeur Eric Gudde zal overigens nog wel verliesgevende cijfers presenteren, maar de negatieve cijfers zullen volledig in overeenstemming zijn met het plan van aanpak dat door de licentiecommissie van de KNVB is goedgekeurd.
De club zal uiterlijk komende zomer terugkeren in de veilige categorie 2, maar het is niet volledig uitgesloten dat de licentiecommissie eerder groen licht geeft aan de club om terug te keren op de transfermarkt.
De lucratieve transfers van Leroy Fer naar FC Twente en Georginio Wijnaldum naar PSV zorgen er immers voor dat de cijfers voor volgend boekjaar positief zullen zijn. Voor de twee zelf opgeleide spelers werd opgeteld elf miljoen opgehaald. 'Zwarte cijfers' worden komende zomer geëist door de licentiecommissie KNVB, na jaren van verliesgevende jaarcijfers.
Feyenoord speelt op zaterdag 14 januari tegen de Zwitserse kampioen FC Basel. De Rotterdammers werken het oefenduel met de deelnemer aan de Champions League af in het Spaanse Marbella. De ploeg van trainer Ronald Koeman speelt op 7 januari ook nog een oefenwedstrijd tegen topklasser IJsselmeervoge (Mikos Gouka)
Maar we zijn alweer/nog steeds/waarschijnlijk/als het mee zit/ als we deze lijn weten door te zetten echt wel op de goede weg mensenquote:Algemeen directeur Eric Gudde zal overigens nog wel verliesgevende cijfers presenteren,
Was ook de verwachting toch? Verlies over het afgelopen seizoen? Dus niets bijzonders eigenlijk. Al die transfers vallen in het huidige seizoen dacht ik, dus als dat nog mis gaatquote:Op woensdag 16 november 2011 07:59 schreef Stokstaart het volgende:
Samenvatting van dit blije gedoe:
[..]
Maar we zijn alweer/nog steeds/waarschijnlijk/als het mee zit/ als we deze lijn weten door te zetten echt wel op de goede weg mensen![]()
Goed opgemerkt. Maar als de verwachting is dat je zwarte cijfers gaat schrijven én je hebt voor ruim 10 miljoen aan spelers verkocht, is dat waarschijnlijk het feit dat bijdraagt aan het eerder naar categorie 2 gezet worden, toch? Zo staat het er natuurlijk niet.quote:Op woensdag 16 november 2011 09:15 schreef Happel het volgende:
Wat er niet klopt aan dit artikel is dat het AD de transferopbrengsten noemt als een van de redenen waarom we weer naar categorie 2 kunnen. Feijenoord moet echter, volgens de meetpunten van de KNVB, een positief bedrijfsresultaat hebben. Dit is exclusief de transferopbrengsten, welke dus niet meetellen voor een het schrijven van 'zwarte' cijfers.
Dat geld kan je toch gewoon gebruiken om bijvoorbeeld lopende leningen af te lossen? Het aflossen van leningen draagt vervolgens weer substantieel bij aan het creëren van zwarte cijfers.quote:Op woensdag 16 november 2011 09:15 schreef Happel het volgende:
Wat er niet klopt aan dit artikel is dat het AD de transferopbrengsten noemt als een van de redenen waarom we weer naar categorie 2 kunnen. Feijenoord moet echter, volgens de meetpunten van de KNVB, een positief bedrijfsresultaat hebben. Dit is exclusief de transferopbrengsten, welke dus niet meetellen voor een het schrijven van 'zwarte' cijfers.
Hoe ik het opvatte was dat ze mede door de transferinkomsten sneller uit het de rode cijfers (lees: negatief eigen vermogen) zullen stappen. Overigens kunnen hoge transferopbrengsten van bijvoorbeeld 10 miljoen ook leiden tot kostenbesparingen, als er schulden worden afgelost. Dat wordt wel vaak vergeten, maar als je voor 8 miljoen aan extra schulden kunt aflossen, bespaar je zo'n 400.000 euro aan rentekosten. Dat is toch wel weer een flinke stap.quote:Op woensdag 16 november 2011 09:15 schreef Happel het volgende:
maar Feyenoord heeft toch al weinig rentedragende schulden meer ?quote:Op woensdag 16 november 2011 09:27 schreef Muto het volgende:
[..]
Hoe ik het opvatte was dat ze mede door de transferinkomsten sneller uit het de rode cijfers (lees: negatief eigen vermogen) zullen stappen. Overigens kunnen hoge transferopbrengsten van bijvoorbeeld 10 miljoen ook leiden tot kostenbesparingen, als er schulden worden afgelost. Dat wordt wel vaak vergeten, maar als je voor 8 miljoen aan extra schulden kunt aflossen, bespaar je zo'n 400.000 euro aan rentekosten. Dat is toch wel weer een flinke stap.
Bovendien, als je van een verlies van 17 miljoen, naar 5.2 miljoen en naar 0.8 miljoen (ofzo) gaat, dan ben je op de goede weg.
Hoeveel rentedragend schuld Feyenoord heeft zal vandaag blijken. Ik verwacht echt niet dat Feyenoord minder dan 10 miljoen rentedragend schuld op de balans heeft staan. Blokland zal echt niet 25 miljoen euro hebben binnen gehaald.quote:Op woensdag 16 november 2011 09:38 schreef macca728 het volgende:
[..]
maar Feyenoord heeft toch al weinig rentedragende schulden meer ?
En van die 10 miljoen komt er misschien maar 2 of 3 bij Feyenoord terecht, talentpools, commissie, kosten gaan er nog vanaf.
Utrecht was al 4 miljoen kwijt van die 20 aan commissie alleen.
Dat was ook de verwachting.quote:Op woensdag 16 november 2011 07:59 schreef Stokstaart het volgende:
Samenvatting van dit blije gedoe:
[..]
Maar we zijn alweer/nog steeds/waarschijnlijk/als het mee zit/ als we deze lijn weten door te zetten echt wel op de goede weg mensen![]()
bronquote:Financiële positie Feyenoord sterk verbeterd
Feyenoord zal over het lopende seizoen zeker vier miljoen euro winst maken. De forse winstverwachting, die de club vandaag bekend maakte bij de presentatie van onder andere de jaarcijfers over het afgelopen seizoen, is een flinke trendbreuk met het recente verleden waarin nog grote verliezen werden geleden. Ook doet de Stadionclub het met deze winst veel beter dan andere eredivisieclubs, die al hebben aangegeven dat de tekorten het lopende seizoen verder zullen oplopen.
De miljoenenwinst zal door Feyenoord worden aangewend om de al fors gedaalde schuldenlast verder te reduceren. Bovendien gaat deze er, samen met kapitaalinjecties en ook over het afgelopen seizoen al getoonde begrotingsdiscipline, toe leiden dat Feyenoord door de KNVB in de veilige categorie 2 zal worden geplaatst. Dit zal uiterlijk in het najaar van 2012 (op basis van de cijfers per 30/6/12) het geval zijn.
Mogelijk zijn de grote verbeteringen voor de licentiecommissie van de voetbalbond zelfs aanleiding Feyenoord al eerder te promoveren naar categorie 2. Dit aangezien de recent aangeleverde jaarcijfers 2010-2011 en de prognose voor het lopende seizoen voldoende punten opleveren om de eerste toets voor promotie naar categorie 2 te doorstaan. Voor een officiële plaatsing in categorie 2 moet dit echter twee meetmomenten achtereen gebeuren. De KNVB gaf recent, bij monde van directeur betaald voetbal Bert van Oostveen, al aan ‘te willen benadrukken dat Feyenoord op de goede weg is en een verstandig beleid voert dat daarom steun, respect en vertrouwen verdient’.
Over het seizoen 2010-2011 maakte Feyenoord zoals verwacht en al aangekondigd nog verlies. De gepresenteerde cijfers waren ruim binnen de marges van de door de KNVB goedgekeurde begroting. Ondanks het sportief zwaar teleurstellende seizoen (10de plaats) werd dus voor het tweede opeenvolgende jaar aan de door de bond gestelde eisen voldaan, om straks niet langer als club uit categorie 1 onder curatele te staan.
Het reguliere resultaat, dus voor eenmalige lasten, gaf over het boekjaar 2010-2011 zelfs een minimaal plusje te zien van bijna 100.000 euro, waar de club volgens de door de KNVB gestelde normen nog verlies had mogen maken op een omzet van ruim 38 miljoen euro.
Het netto resultaat kwam uit op 6,3 miljoen euro negatief. Dit is opgebouwd uit het negatieve operationele resultaat van 1,6 miljoen euro – bestaande uit het reguliere resultaat (0,1 miljoen euro), eenmalige lasten (-1,2), rentelasten (-1,5) en belastingen (1,0) - plus daarbij de post afschrijvingen en transfers (-4,7).
Van belang is dat verreweg het grootste deel van genoemde 6,3 miljoen euro negatief (-4,7 miljoen euro transferresultaat) geen werkelijke cash out voor de club betekende, aangezien dit afschrijvingen zijn op transfersommen van in voorgaande jaren gehaalde spelers.
De schuldpositie van Feyenoord verbeterde sterk van 43 miljoen op 30-6-2010 naar 26 miljoen exact een jaar later. Dit door kapitaalinjecties van de Vrienden van Feyenoord, die inmiddels alweer een nieuwe storting hebben gedaan die in deze cijfers nog niet is meegenomen. De stortingen hadden uiteraard ook een positieve uitwerking op het negatieve eigen vermogen van de club.
De clubleiding toonde zich bij monde van algemeen directeur Eric Gudde tevreden en bedankte iedereen – supporters, sponsors, de VvF, medewerkers, vrijwilligers en alle overige relaties - die op welke wijze dan ook hebben bijgedragen aan de gerealiseerde verbeteringen en/of dit nog doet, dan wel gaat doen. ‘Het gaat voor wat betreft de financiën nu op alle fronten echt rap de goede kant op, al kan het natuurlijk niet snel genoeg gaan.’
Door de directie werd verder benadrukt dat de sterke verbeteringen die al zijn gerealiseerd en die aanstaande zijn, er niet toe leiden dat Feyenoord zich al weer op de transfermarkt kan begeven. Gudde: ‘Er is volop licht aan het einde van de tunnel, maar we zijn er nog niet. Het is zaak juist nu de getoonde discipline te handhaven om echt de laatste stappen naar volledige gezondmaking te zetten. Vandaar dat de miljoenenwinst die we dit lopende seizoen gegarandeerd gaan maken, net als de reeds gedane extra storting van de VvF en eventuele extra stortingen van investeerders, zullen worden gebruikt om onze financiële positie nog verder te verbeteren.
‘Uiteraard’, zei Gudde, ‘gaan we ook alles op alles zetten om de selectie in elk geval in de zomer verder te versterken’. Dit zal dan echter wel gebeuren met transfervrije spelers. ‘En al is dat natuurlijk een uitdaging, ik zie daartoe wel degelijk voldoende mogelijkheden’, aldus technisch directeur Martin van Geel.
Jammer dat ze niet even melden hoe hoog die extra storting is geweest.quote:Op woensdag 16 november 2011 10:48 schreef Happel het volgende:
[..]
bron
[ afbeelding ]
Een heel onsamenhangend verhaal voor mij, maar dat zal wel komen doordat ik niet zo financieel onderlegd ben.
is toch geen storting geweest maar een broekzak/vestzak verhaal dat een schuld weggestreept is en er aandelen voor in de plaats zijn gekomen?quote:Op woensdag 16 november 2011 10:54 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Jammer dat ze niet even melden hoe hoog die extra storting is geweest.
Nu is de schuld dus nog steeds niet duidelijk: 26 miljoen -/- ?
26 miljoen - (circa 25/30 -17 miljoen) dus waarschijnlijk tussen de `13 en 18 niljoen als je ervan uitgaat dat het totale bedrag van de vrienden tussen de 25 en 30 miljoen ligt.quote:Op woensdag 16 november 2011 10:54 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Jammer dat ze niet even melden hoe hoog die extra storting is geweest.
Nu is de schuld dus nog steeds niet duidelijk: 26 miljoen -/- ?
quote:Op woensdag 16 november 2011 11:20 schreef Cara het volgende:
Samenvattend voor de mensen die niet economisch onderlegd zijn:
dit is een grote, vieze, natte wind
Vergis je echter niet in een aantal zaken.quote:Op woensdag 16 november 2011 11:15 schreef Happel het volgende:
Die enkele tonnen klopt ook geen drol van, dat is 1.6 miljoen. Maar het zit verpakt in een leuk verhaal, dus het gros zal er wel weer langsheen lezen.
quote:Feyenoord zal over het lopende seizoen zeker vier miljoen euro winst maken.
quote:De forse winstverwachting, die de club vandaag bekend maakte bij de presentatie van onder andere de jaarcijfers over het afgelopen seizoen, is een flinke trendbreuk met het recente verleden waarin nog grote verliezen werden geleden. Ook doet de Stadionclub het met deze winst veel beter dan andere eredivisieclubs, die al hebben aangegeven dat de tekorten het lopende seizoen verder zullen oplopen.
Houdt dit niet in dat je het afgelopen meetmoment POSITIEF bent doorgekomen?quote:Het reguliere resultaat, dus voor eenmalige lasten, gaf over het boekjaar 2010-2011 zelfs een minimaal plusje te zien van bijna 100.000 euro, waar de club volgens de door de KNVB gestelde normen nog verlies had mogen maken op een omzet van ruim 38 miljoen euro.
Vergeet niet de ongeveer 8 miljoen die je van Fer, Wijnaldem (:')) en Castaignos direct in de kas kan stoppen.quote:Op woensdag 16 november 2011 11:00 schreef macca728 het volgende:
[..]
26 miljoen - (circa 25/30 -17 miljoen) dus waarschijnlijk tussen de `13 en 18 niljoen als je ervan uitgaat dat het totale bedrag van de vrienden tussen de 25 en 30 miljoen ligt.
Vind ik nog wel een hoge schuld op zich.
Wat is er nu weer niet goedquote:Op woensdag 16 november 2011 11:20 schreef Cara het volgende:
Samenvattend voor de mensen die niet economisch onderlegd zijn:
dit is een grote, vieze, natte wind
ach onze scouts zitten er nog steeds, dus kunnen we volgend jaar weer nieuwe Cisse's kopen !!quote:Op woensdag 16 november 2011 11:30 schreef Helpmefok het volgende:
Wel serieus fucked up is trouwens ons transferbeleid. (What else is new).
Hoe kun je afgelopen jaar nou zo teringveel geld gestoken hebben in een voetballer als Cissé. Tegen de komst van die mongool ben ik altijd al geweest.
Zelfs als die man 10 tenen had gehad schopte hij nog geen deuk in een pakje boter.
Had dan Amoah gehaald ofzo indertijd: ja, die heeft een hoger salaris dan De Teen en ja, de transferuitgave aan NAC was even hoog geweest.
Je had dan echter geen Guidetti hoeven halen (-800.000 Euro) en je had een spits gehad die er 15 inrost.
Toch ben ik heel blij met Van Geel, laat dat duidelijk wezen.
Wat wij nodig hebben is Verbeek.quote:Op woensdag 16 november 2011 12:00 schreef macca728 het volgende:
[..]
ach onze scouts zitten er nog steeds, dus kunnen we volgend jaar weer nieuwe Cisse's kopen !!
Hopen dat Co Adriaanse komt, die koopt minder dan Koeman.
quote:Op woensdag 16 november 2011 12:00 schreef macca728 het volgende:
[..]
ach onze scouts zitten er nog steeds, dus kunnen we volgend jaar weer nieuwe Cisse's kopen !!
Hopen dat Co Adriaanse komt, die koopt minder dan Koeman.
' Wat we echt nodig hebben is van Marwijk.'quote:Op woensdag 16 november 2011 12:15 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Wat wij nodig hebben is Verbeek.Sad but true. Echt, die man had dit elftal zo hard gekneed tot een top-3 kandidaat.
Maar niet van mij?quote:Op woensdag 16 november 2011 12:18 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
[..]
' Wat we echt nodig hebben is van Marwijk.'
' Wat we echt nodig hebben is Verbeek.'
' Wat we echt nodig hebben is een echte clubman: Mario.
' Wat we echt nodig hebben is een TD met een groot netwerk: Beenhakker.'
' Wat we echt nodig hebben is Co Adriaanse.'
Sorry, maar dit heb ik te vaak gehoord de laatste jaren.
Bron?quote:Op woensdag 16 november 2011 12:31 schreef Freudie het volgende:
VVF heeft tot nu gestort/in aandelen omgezet: 20 miljoen.
En verder:quote:De kapitaalinjectie van tenminste ¤ 15.000.000,- die
was beoogd door Feyenoord en de VvF conform de investeringsovereenkomst is op 27 oktober 2010, tijdens een buitengewone aandeelhouders vergadering, gerealiseerd. Daarnaast zijn nadien in het boekjaar 2010/2011 nog twee kapitaalinjecties voor een bedrag van totaal ¤ 5.000.000,- via de VvF gerealiseerd.
En:quote:Het eigen vermogen is gedurende het boekjaar verbeterd van ¤ 34,8 miljoen negatief per 30 juni 2010 naar ¤ 21,1 miljoen negatief per 30 juni 2011. De verbetering van het eigen vermogen is het gevolg van ontvangen kapitaalstortingen van de Vrienden van Feyenoord.
quote:Van de langlopende leningen dient in seizoen 2011/2012 ¤ 7,4 miljoen te worden afgelost. Deze aflossing wordt gepresenteerd onder de kortlopende schulden. Het totaal bedrag van de lang- en kortlopende leningen is ¤ 11,8 miljoen, een daling ten opzichte van vorig seizoen met
¤ 7,6 miljoen. Deze daling wordt hoofdzakelijk veroorzaakt door de conversie van ontvangen gelden in het Feyenoord Investeringsfonds 2008 in aandelenkapitaal.
Ah, overheen gekeken in de haast.quote:Op woensdag 16 november 2011 12:36 schreef Freudie het volgende:
Het jaarverslag: http://www.feyenoord.nl/content/downloads/20111115.pdf
[..]
En verder:
[..]
En:
[..]
We hebben een type Toekito nodigquote:Op woensdag 16 november 2011 12:18 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
[..]
' Wat we echt nodig hebben is van Marwijk.'
' Wat we echt nodig hebben is Verbeek.'
' Wat we echt nodig hebben is een echte clubman: Mario.
' Wat we echt nodig hebben is een TD met een groot netwerk: Beenhakker.'
' Wat we echt nodig hebben is Co Adriaanse.'
Sorry, maar dit heb ik te vaak gehoord de laatste jaren.
Scepsis blijft dus, ondanks de goede berichtgeving.quote:En het operationele moet komend seizoen positief zijn. Zien jullie hoe dun dat zwarte balkje is? Een tegenslag en we zijn er geweest. En aangezien de netto omzet daalt. We al uit de beker liggen. Veel salariskosten dubbel betalen.
Zie ik het gewoon heel somber in.
Dat is toch logisch? Dit jaar nog negatief, dus 'schuld' wordt hoger, dus een gedeelte van de transfersommen gaan daarin. En wat overblijft gaat voor de rekening van het volgende boekjaar. Ze zullen ook niet schuldenvrij zijn volgend seizoen, maar een positief resultaat halen. Schuldenvrij zal nog wel even duren denk ik (met een kleine schuld kan ook prima gewerkt worden, als er maar een positief eigen vermogen is).quote:Op woensdag 16 november 2011 12:45 schreef Helpmefok het volgende:
Overigens een goede quote:
[..]
Scepsis blijft dus, ondanks de goede berichtgeving.
En de omzet gaat een goede 2 miljoen (!!!) dalen. Dat is echt bizar veel, zeker in vergelijking met andere clubs waar soms zelfs stijgingen te zien zijn.
WTF. Ik begin het steeds donkerder in te zien. Zeker omdat ik nu ook snap dat we volgend jaar 'maar' 4 miljoen transferwinst pakken omdat de rest van het deze zomer opgehaalde geld alweer teruggestoken wordt in de dit jaar 7 verloren miljoenen
Godsamme Feijenoord
Spelers staan ook op de balans, dus als je een speler voor 5 miljoen verkoopt betekend dat natuurlijk niet ook direct 5 miljoen winst.quote:Op woensdag 16 november 2011 12:45 schreef Helpmefok het volgende:
Overigens een goede quote:
[..]
Scepsis blijft dus, ondanks de goede berichtgeving.
En de omzet gaat een goede 2 miljoen (!!!) dalen. Dat is echt bizar veel, zeker in vergelijking met andere clubs waar soms zelfs stijgingen te zien zijn.
WTF. Ik begin het steeds donkerder in te zien. Zeker omdat ik nu ook snap dat we volgend jaar 'maar' 4 miljoen transferwinst pakken omdat de rest van het deze zomer opgehaalde geld alweer teruggestoken wordt in de dit jaar 7 verloren miljoenen
Godsamme Feijenoord
Je zal ook eerst de financiele positie moeten verbeteren voordat je echt vooruit kunt. De opmerkingen van ik dacht Derksen twee jaar geleden dat het nog wel 5 jaar zal duren voordat Feyenoord echt weer kan investeren en meedoen klopt denk ik ook wel.quote:Op woensdag 16 november 2011 12:54 schreef Stokstaart het volgende:
Met dit soort cijfers blijf je als Feyenoord wederom achter de feiten aanlopen. Zeker omdat andere clubs zich doorontwikkelen en met meer begroting (lees betere spelers) zullen gaan werken.
Het enige positieve is dat het voortbestaan van de club niet langer in gevaar is. Maar als je jaar na jaar niets kunt kopen, je eigen talenten zo snel mogelijk weg willen dan heb je geen poot om op te staan.
Het seizoen is nog niet halverwege of we weten nu alvast dat het volgend jaar ook weer niets kan gaan worden.
Wat had je dan verwacht ?quote:Op woensdag 16 november 2011 12:54 schreef Stokstaart het volgende:
Met dit soort cijfers blijf je als Feyenoord wederom achter de feiten aanlopen. Zeker omdat andere clubs zich doorontwikkelen en met meer begroting (lees betere spelers) zullen gaan werken.
Het enige positieve is dat het voortbestaan van de club niet langer in gevaar is. Maar als je jaar na jaar niets kunt kopen, je eigen talenten zo snel mogelijk weg willen dan heb je op een gegeven moment ook geen poot meer om op te staan.
Het seizoen is nog niet halverwege of we weten nu alvast dat het volgend jaar ook weer niets kan gaan worden.
Hogere winstverwachting voor komend seizoen wellicht?quote:
Wacht maar. Ik weet zeker dat er binnen een paar jaar meer clubs in dezelfde shit gaan zitten. Als Ajax of PSV geen CL halen dit seizoen, maken ze gigantische verliezen. Die komen dan vanzelf in deze situatie. Als je de cijfers van andere clubs hoort, dan zie je dat bijna geen een team betere cijfers heeft.quote:Op woensdag 16 november 2011 12:54 schreef Stokstaart het volgende:
Het enige positieve is dat het voortbestaan van de club niet langer in gevaar is. Maar als je jaar na jaar niets kunt kopen, je eigen talenten zo snel mogelijk weg willen dan heb je op een gegeven moment ook geen poot meer om op te staan.
Hogere winstverwachting? Waarvan? De hele selectie verkopen? Championsleague halen?quote:Op woensdag 16 november 2011 12:57 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Hogere winstverwachting voor komend seizoen wellicht?
Met dit soort marges blijf je emmeren en achter de feiten aanlopen.
Het is net als afvallen. Aan het begin gaat het allemaal snel en makkelijk, logischerwijs omdat je dan makkelijk kunt snijden in de kosten. Maar zodra je steeds meer afvalt, wordt het zwaarder. Dan moet je niet alleen bezuinigen, maar ook meer inkomsten gaan genereren. Uiteindelijk kom je op een punt dat je bijna niet meer kan bezuinigen en dat je met een tegenslag weer in de rode cijfers kan komen.quote:Op woensdag 16 november 2011 12:57 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Hogere winstverwachting voor komend seizoen wellicht?
Met dit soort marges blijf je emmeren en achter de feiten aanlopen.
Bedrijfsresultaat?quote:Op woensdag 16 november 2011 12:59 schreef Freudie het volgende:
[..]
Hogere winstverwachting? Waarvan? De hele selectie verkopen? Championsleague halen?
Puur zwart wit gezien moet je de transferinkomsten niet meenemen. Je moet gewoon zorgen dat de inkomsten (exclusief transfers) gelijk of groter zijn dan de kosten. Dus je moet zorgen dat je meer verkoopt, meer sponsors binnenhaalt en betere prestaties. Dat laatste is icm bezuinigen onmogelijk. De eerste twee moeten mogelijk zijn, maar als je dan ziet wat er aan de omzetkant is gebeurd, dan wordt je niet vrolijk:quote:Op woensdag 16 november 2011 13:02 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Bedrijfsresultaat?
We hebben het dus over een paar miljoen winst voor volgend jaar, terwijl we dit jaar alleen al voor 10 miljoen verkocht hebben.
Moeten we de hele selectie verkopen om een beetje fatsoenlijk winst te boeken of zo? 4 miljoen, waar gaat dat over zeg![]()
Twente verkocht niets en boekte na het 2e jaar sanering een winst van ca 18 miljoen netto. Stelletje faalbestuurders.
Uiteraard. Alleen je bent geen bedrijf maar een voetbalclub.quote:Op woensdag 16 november 2011 13:00 schreef Muto het volgende:
[..]
Het is net als afvallen. Aan het begin gaat het allemaal snel en makkelijk, logischerwijs omdat je dan makkelijk kunt snijden in de kosten. Maar zodra je steeds meer afvalt, wordt het zwaarder. Dan moet je niet alleen bezuinigen, maar ook meer inkomsten gaan genereren. Uiteindelijk kom je op een punt dat je bijna niet meer kan bezuinigen en dat je met een tegenslag weer in de rode cijfers kan komen.
En als we weer een dramatisch seizoen draaien met nauwelijks kans op verbetering zullen sponsors en supporters (zelfs bij ons) op een gegeven moment ook wegblijven.quote:Op woensdag 16 november 2011 13:05 schreef Muto het volgende:
[..]
Puur zwart wit gezien moet je de transferinkomsten niet meenemen. Je moet gewoon zorgen dat de inkomsten (exclusief transfers) gelijk of groter zijn dan de kosten. Dus je moet zorgen dat je meer verkoopt, meer sponsors binnenhaalt en betere prestaties. Dat laatste is icm bezuinigen onmogelijk. De eerste twee moeten mogelijk zijn, maar als je dan ziet wat er aan de omzetkant is gebeurd, dan wordt je niet vrolijk:
[ afbeelding ]
Kortom, een deel van je bezuinigen gooi je eigenlijk weg omdat je inkomsten ook achterblijven.
Wat ook gezegd wordt door Gudde (en een tijd terug ook al):quote:Op woensdag 16 november 2011 13:05 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Uiteraard. Alleen je bent geen bedrijf maar een voetbalclub.
Feitelijk kun je uit deze cijfers nu alweer oplezen dat er volgend jaar geen spelers gekocht kunnen worden.
Dus dan fijn verder met dit armoedige materiaal - wat er ongetwijfeld weer weggaat. Ik zie het gewoon zeer somber in, straks ben je financieel weliswaar helemaal gezond en speel je Jupiler-League.
quote:Uiteraard gaan we ook alles op alles zetten om de selectie in elk geval in de zomer verder te versterken.” Feyenoord zal dat dan doen met transfervrije spelers. „En al is dat natuurlijk een uitdaging, ik zie daartoe wel degelijk voldoende mogelijkheden”, zegt technisch directeur Martin van Geel.
Dat is juist. Bezuinigen en mindere prestaties zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Nu heb je het geluk dat er in de A-Jeugd veel talent rondloopt en dat je misschien met Van Geel meer slagkracht hebt bij transfervrije spelers als Beenhakker. En als je kijkt naar andere ploegen, zoals NAC, RKC, Excelsior, NEC etc. dan worden die echt niet elk seizoen beter. Die worden ook steeds slechter, dus degraderen zal echt niet snel gebeuren.quote:Op woensdag 16 november 2011 13:05 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Uiteraard. Alleen je bent geen bedrijf maar een voetbalclub.
Feitelijk kun je uit deze cijfers nu alweer oplezen dat er volgend jaar geen spelers gekocht kunnen worden.
Dus dan fijn verder met dit armoedige materiaal - wat er ongetwijfeld weer weggaat. Ik zie het gewoon zeer somber in, straks ben je financieel weliswaar helemaal gezond en speel je Jupiler-League.
Maakte Twente zonder transfers 18 miljoen euro winst? Dat geloof ik niet.quote:Op woensdag 16 november 2011 13:02 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Bedrijfsresultaat?
We hebben het dus over een paar miljoen winst voor volgend jaar, terwijl we dit jaar alleen al voor 10 miljoen verkocht hebben.
Moeten we de hele selectie verkopen om een beetje fatsoenlijk winst te boeken of zo? 4 miljoen, waar gaat dat over zeg![]()
Twente verkocht niets en boekte na het 2e jaar sanering een winst van ca 18 miljoen netto. Stelletje faalbestuurders.
Opbrengsten Seizoenskaarten is licht gestegen, overigens. Maar echte klappers wat betreft omzet moet je maken met sponsors. Als jij met een extra sponsornaam op de rug 1.5 miljoen kunt binnenslepen, dan moet je het echt overwegen. Dat is wellicht het verschil tussen winst en verlies.quote:Op woensdag 16 november 2011 13:07 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
En als we weer een dramatisch seizoen draaien met nauwelijks kans op verbetering zullen sponsors en supporters (zelfs bij ons) op een gegeven moment ook wegblijven.
Wat ik heel erg mis is wederom de sportieve ambitie.
Er zal door het vertrek van o.a. Biseswar welleswaar iets aan ruimte ontstaan in de salarissfeer. Maar het is ook qua posities gewoon weer een kopie van afgelopen zomer.quote:Op woensdag 16 november 2011 13:08 schreef Freudie het volgende:
[..]
Wat ook gezegd wordt door Gudde (en een tijd terug ook al):
[..]
Dit seizoen is de SCC-kaart verkoop gestegen? En de losse verkoop gedaald dan zeker? Je ziet steeds meer lege plekken. En dat is dit jaar. Volgend jaar is maar weer de vraag, zeker als je ziet dat dit jaar wederom geen echt bekervoetbal op heeft geleverd en Europese playoffs weer verder weg zijn dan ooit.quote:Op woensdag 16 november 2011 13:14 schreef Muto het volgende:
[..]
Opbrengsten Seizoenskaarten is licht gestegen, overigens. Maar echte klappers wat betreft omzet moet je maken met sponsors. Als jij met een extra sponsornaam op de rug 1.5 miljoen kunt binnenslepen, dan moet je het echt overwegen. Dat is wellicht het verschil tussen winst en verlies.
Echter ben je nu aardig laat mee, aangezien het huidige boekjaar al 5.5 maand loopt. Wat je nu aan sponsors etc hebt, dat is eigenlijk ook waarmee je het seizoen gaat eindigen.
Dankzij die sportieve ambitie zijn de schulden zo achterlijk hoog opgelopen. Misgegokt. En gokken mag en kan niet meer.quote:Op woensdag 16 november 2011 13:07 schreef Stokstaart het volgende:
Wat ik heel erg mis is wederom de sportieve ambitie.
Het een sluit het ander niet uit he. Je hoeft niet wanbeleid te voeren omdat je sportief omhoog wilt kijken.quote:Op woensdag 16 november 2011 13:18 schreef Gert het volgende:
[..]
Dankzij die sportieve ambitie zijn de schulden zo achterlijk hoog opgelopen. Misgegokt. En gokken mag en kan niet meer.
Mijn eerste drie punten zijn valide punten die zo 3 miljoen extra omzet genereren. En dat is 'just on the top of my head'.quote:Op woensdag 16 november 2011 13:13 schreef Gert het volgende:
[..]
Maakte Twente zonder transfers 18 miljoen euro winst? Dat geloof ik niet.
En vertel dan eens hoe Feyenoord in de huidige situatie tot een grotere winst dan een paar miljoen kan komen. Het is te makkelijk om te roepen dat het aan dit kutbestuur ligt dat er niet zwaar gecasht wordt. Dan moet je ook kunnen uitleggen waar ze de miljoenen laten liggen.
Championsleague inkomsten kunnen aardig oplopen, helemaal als je die niet hoeft te delen met een 2e CL deelnemer uit NL.quote:Op woensdag 16 november 2011 13:13 schreef Gert het volgende:
[..]
Maakte Twente zonder transfers 18 miljoen euro winst? Dat geloof ik niet.
Als je kijkt naar de spelers die ze haalden toen lag alleen dat potje al rond de 18 miljoen.quote:Op woensdag 16 november 2011 13:20 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Championsleague inkomsten kunnen aardig oplopen, helemaal als je die niet hoeft te delen met een 2e CL deelnemer uit NL.
quote:Op woensdag 16 november 2011 13:17 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dit seizoen is de SCC-kaart verkoop gestegen? En de losse verkoop gedaald dan zeker? Je ziet steeds meer lege plekken. En dat is dit jaar. Volgend jaar is maar weer de vraag, zeker als je ziet dat dit jaar wederom geen echt bekervoetbal op heeft geleverd en Europese playoffs weer verder weg zijn dan ooit.
Hmm, Euroleague levert zeker in het begin niet veel geld op. Je zal 3 keer moeten reizen naar een of ander vaag oostblokland en je bent de extra omzet uit de thuiswedstrijden alweer kwijt aan travel/lodging.quote:- Het halen van Europa League levert ook echt mongloïde veel geld op (voor 'ons als clubje').. Minimaal 3 thuiswedstrijden voor 40.000 man (als wij éindelijk weer europees hebben zit die Kuip écht wel vol) = 120.000 man @ 15 euro per kaart = 1.8 miljoen extra omzet. Dan hebben we het niet eens over uitgekeerde gelden van de UEFA voor winst/gelijkspelen (relatief weinig) en extra omzet in de catering. De poulefase alleen al levert je minimaal 2 miljoen omzet extra op.
maar dat is dus de kritiek op de huidige directie (muv van Geel), ze genereren te weinig extra/hogere inkomsten. Dan kan heus wel.quote:Op woensdag 16 november 2011 13:18 schreef Helpmefok het volgende:
Er zijn gewoon een aantal zaken primair interessant om hogerop te komen. Laten we aannemen dat het verhogen van omzet in de volgende situaties automatisch ook een hogere winst oplevert.
- Merchandising moet echt beter. Ze verdienen daar nu al 'wat' op maar het kan zóveel beter. Die 'Puma shops' trekken toch geen ene koper. Mogelijke extra omzet: 2 miljoen bij extreme optimalisatie.
- Catering. Waarom de fuck hebben we die zelf nog niet in handen? En waarom dat pisbier? Kijk naar Twente (overigens hebben zij het duurste bier van Nederland maar 'lets put that aside): die draaien 1 miljoen euro extra WINST (niet omzet, WINST!) op het inzetten van de eigen catering. Kortom: extra omzet, een miljoen of 3.
- Ticketprijzen. Welke randdebiel bedenkt het om kaarten voor de beker 30 euro te maken (!) waardoor je een mannetje of 20.000 in de Kuip hebt. Maak die kaarten een vijftientje, heb je een gevulde Kuip. Win je ook nog eens wat in de beker met de inzet van de supporters, althans dat is de gedachte(niet mijn sterkste argument: ik weet niet of dit extra omzet op zou kunnen leveren, al klinkt het logisch: meer mensen tegen een lage prijs is rendabeler dan weinig mensen tegen een hoge prijs (IKEA-concept). Daarnaast zou je meer drank afzetten (catering
)
- Het halen van Europa League levert ook echt mongloïde veel geld op (voor 'ons als clubje').. Minimaal 3 thuiswedstrijden voor 40.000 man (als wij éindelijk weer europees hebben zit die Kuip écht wel vol) = 120.000 man @ 15 euro per kaart = 1.8 miljoen extra omzet. Dan hebben we het niet eens over uitgekeerde gelden van de UEFA voor winst/gelijkspelen (relatief weinig) en extra omzet in de catering. De poulefase alleen al levert je minimaal 2 miljoen omzet extra op.
Richt je IN IEDER GEVAL dan op de eerste twee als Feijenoord zijnde. Het is ZO makkelijk te cateren, ZO makkelijk een voor de supporter interessant aanbod te creeren. Laat je nou de MAZZEL hebben dat je komend jaar ook Europa ingaat, dan kun je als je het goed aanpakt zo een miljoen 6 extra omzet draaien.
Effin'hell..
De kosten aan travelling / lodging kunnen nooit zo hoog liggen als je het goed aanpakt. Ik moet dan gelijk denken aan de film Major League, waar ze een bubbelbad hebben door een teil uit 1900 te vullen met slootwater en er een bootmotor in te hangenquote:Op woensdag 16 november 2011 13:23 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Hmm, Euroleague levert zeker in het begin niet veel geld op. Je zal 3 keer moeten reizen naar een of ander vaag oostblokland en je bent de extra omzet uit de thuiswedstrijden alweer kwijt aan travel/lodging.
Als het écht zoveel kost, fuck de EL dan. Overigens vraag ik me altijd af in hoeverre dit waar is: je kunt sommige dingen namelijk niet 'op papier' doorrekenen. Extra merchandise-omzet door het spelen van Europees, aanzien (spelers spelen zich in de picture - grotere kans op goede transfersom).quote:Op woensdag 16 november 2011 13:25 schreef Muto het volgende:
Utrecht heeft een verlies van 2 miljoen gemaakt op de Europa League, las ik vanmorgen.
En omdat je dat zo even verzonnen hebt, is het dus ook niet zo simpel.quote:Op woensdag 16 november 2011 13:20 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Mijn eerste drie punten zijn valide punten die zo 3 miljoen extra omzet genereren. En dat is 'just on the top of my head'.
NOG zoiets. Waarom is de site van Feijenoord zo motherfucking kut. Die hele site is niet op commercie uit. Heeft iemand OOIT geprobeerd kaarten te kopen via internet? Je bent eerst bezig een barcode van fucking 25 nummers in te typen, DAN pas blijkt dat het vak waar je je vriendin wil droppen geen kaarten meer heeft. Je kiest dus maar voor een anders vak, vervolgens is je sessie verlopen en kan je opnieuw beginnenquote:Op woensdag 16 november 2011 13:31 schreef Muto het volgende:
Mechandising is ook wel wat. Je kan zo gemakkelijk truien en weet ik veel wat aan de man brengen. Het hoeft niet eens veel te kosten. Je ontwerpt een trui, zet er een mooie skyline met de hoeders van de stad erbij en mooie tekst. Mensen kunnen de trui over een periode van een paar weken bestellen en als de bestellingstermijn sluit wordt er een order geplaatst en verstuurd. Alleen heeft Feyenoord een niet-werkende webshop, een fanshop bj De Kuip waar doordeweeks weinig mensen komen etc. Daar moet je het aanpakken.
Je hebt chocoladeletters (een F) met een Feyenoordlogo tegenwoordig. Maar er komt geen hond naar de fanshop bij De Kuip deze maand, vooral omdat er geen wedstrijden zijn. Nou, met een goed werkende en betrouwbare fanshop los je dat probleem op.
. Klopt deels. Dit jaar zijn we als het goed is gefuseerd met allerlei randpartijen waaronder de amateurtak. Diezelfde amateurtak die eigenaar is van het stadion.quote:Op woensdag 16 november 2011 13:33 schreef Gert het volgende:
[..]
En omdat je dat zo even verzonnen hebt, is het dus ook niet zo simpel.
Feyenoord is geen eigenaar van het stadion, en kan niet zo even beslissen dat ze zelf de catering gaan doen.
Klopt. Waarom de eerste bekerwedstrijd echter tegenwoordig is opgenomen in de SSC is mij ook een raadsel.quote:En als je ticketprijzen halveert en daardoor twee keer zoveel toeschouwers zou trekken bij bekerduels (wat een zeer optimistische aanname is), levert dat evenveel geld op.
Dat zie je dus echt verkeerd.quote:De merchandise heb ik geen verstand van. Zou kunnen dat daar meer winst mee te behalen valt, al vermoed ik dat het zelfs bij optimalisatie niet over miljoenen gaat.
Ja maar daarmee verpacht je dus wel de huid voordat de beer geschoten is.quote:De beste manier om winstgevend te worden, is het wegwerken van de schulden (rente is zonde van het geld) en met een goede jeugdopleiding en een kundige TD proberen weer hogerop te komen. Precies daar is men m.i. momenteel mee bezig.
Je ziet hem weinig.quote:Op woensdag 16 november 2011 13:35 schreef Muto het volgende:
Ah, er is dus wel een fanshop. Jammer dat je goed moet zoeken om dat te vinden. Met overigens best wel wat producten die kunnen aanslaan als ze maar wat marketing doen.
Ik zou niet zo snel deze sweater kopen, maar ik weet zeker dat er veel supporters zijn die dit gewoon kopen:
[ afbeelding ]
Maar 90% van de supporters zal wel niet weten dat dit bestaat.
Dus voor nu maakt het niet heel veel verschil. Voor de toekomst het stadion, maar daar heb je nu nog niets aan.quote:De drie familieleden blijven financieel en juridisch onafhankelijk. Doch onderwerpen die het belang van meerdere familieleden aangaan, zullen worden besproken en gestuurd
vanuit de nieuwe centrale stichting (denk aan de ontwikkeling van het nieuwe stadion). In deze stichting, met de toepasselijke naam ´Stichting Feyenoord´, zullen alle drie de familieleden twee afgevaardigden hebben. Een tevens voor de Feyenoord familie belangrijk element zit in de bescherming van het cultuur historisch erfgoed van de familie. Alle memorabilia, het logo, de clubkleuren, de plaats waar Feyenoord zal spelen, trainen en opleiden, zijn vanaf nu verankerd en beschermd door de Stichting Feyenoord. Daarnaast zal deze stichting op termijn het eigendom van de meerderheid van de aandelen in het stadion verwerven.
twitter:FR1908Nieuws twitterde op woensdag 16-11-2011 om 13:26:55De kans is groot dat er een aantal jeugd spelers mee gaan op trainingskamp naar Marbella.'Een aantal spelers dient zich aan' aldus Van Geel. reageer retweet
twitter:FR1908Nieuws twitterde op woensdag 16-11-2011 om 13:29:11Vooral Achahbar, De Vilhena, Woudenberg, Blokland en Van Deelen zijn de voornaamste kandidaten om mee te gaan. #Feyenoord reageer retweet
Nog zoiets...in plaats van dat we naar die zandbak gaan om sponsoren te werven wordt er nu afgereisd naar fucking Marbella. Gaan ze op de koffie bij Mario ofzo?quote:Op woensdag 16 november 2011 13:50 schreef Freudie het volgende:
En omdat we het van de jeugd moeten hebben:twitter:FR1908Nieuws twitterde op woensdag 16-11-2011 om 13:26:55De kans is groot dat er een aantal jeugd spelers mee gaan op trainingskamp naar Marbella.'Een aantal spelers dient zich aan' aldus Van Geel. reageer retweet
twitter:FR1908Nieuws twitterde op woensdag 16-11-2011 om 13:29:11Vooral Achahbar, De Vilhena, Woudenberg, Blokland en Van Deelen zijn de voornaamste kandidaten om mee te gaan. #Feyenoord reageer retweet
Waarom bel je Van Geel niet even dan met dit geniale idee. Dat ze hier niet op zijn gekomen zeg.quote:Op woensdag 16 november 2011 13:27 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
De kosten aan travelling / lodging kunnen nooit zo hoog liggen als je het goed aanpakt. Ik moet dan gelijk denken aan de film Major League, waar ze een bubbelbad hebben door een teil uit 1900 te vullen met slootwater en er een bootmotor in te hangen
Trouwens, er zijn nog meer zaken waar je extra inkomsten kan genereren. Plak verdomme het hele Feijenoordshirt twee jaar lang onder de sponsors (ja je verkankert het shirt ja alles gaat naar de verdoemmenis!?!?11 einzZ!). Serieus: je vangt zo 5 miljoen extra per jaar aan sponsoring.
Regel vervolgens WEL dat de shirts in de MERCHANDISING embleemloos zijn. BAM, de verkopen in de merchandising STIJGEN EN (!) je genereert extra omzet dankzij de sponsorships.
Je hebt verdomme onderhandelaars nodig met een beetje ballen. Iemand die de 'air' heeft om binnen te komen en te zeggen: "laat ik over een ding duidelijk zijn: we hoeven niet te onderhandelen als je denkt dat het embleem ook op de merchandising terugkomt". In plaats daarvan pijpt Feijenoord elke sponsor die een ton in de club wil steken, terwijl die sponsor tien keer zo grote baten heeft
Van Geel is TD.quote:Op woensdag 16 november 2011 14:05 schreef Equites het volgende:
[..]
Waarom bel je Van Geel niet even dan met dit geniale idee. Dat ze hier niet op zijn gekomen zeg.
Ik denk dat je Gudde bedoelt goede vriend, of eventueel de financieel directeur (is dat nog Jacobs?).quote:Op woensdag 16 november 2011 14:05 schreef Equites het volgende:
[..]
Waarom bel je Van Geel niet even dan met dit geniale idee. Dat ze hier niet op zijn gekomen zeg.
Ok ok, is toch raar dan als daar zoveel geld op te verdienen valt dat ze dat niet doen. Er zal een reden voor zijn.quote:Op woensdag 16 november 2011 14:09 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Ik denk dat je Gudde bedoelt goede vriend, of eventueel de financieel directeur (is dat nog Jacobs?).
Trouwens: je kunt wel geinen maar het is serieus waar dat de merchandising baggerkudt is. Er is een reden dat men hier op Fok! en andere Feijenoord-sites loopt te zeiken op de merchandisng.
Wurgcontract met Puma. Daarom de opmerking dat het meer een pumashop dan een Feijenoordshop is.quote:Op woensdag 16 november 2011 14:10 schreef Equites het volgende:
[..]
Ok ok, is toch raar dan als daar zoveel geld op te verdienen valt dat ze dat niet doen. Er zal een reden voor zijn.
Nog 8 miljoen binnen harken voor Oktober 2012.quote:Op woensdag 16 november 2011 14:19 schreef Happel het volgende:
Tot nu toe is er overigens 22 miljoen binnen gehaald. 10 november is er 2 miljoen door de VVF geïnvesteerd. Tot 30/6 was er 20 miljoen binnen gehaald. Nog lang niet de beoogde 30 miljoen dus.
Blokland ? familie van haha ??quote:Op woensdag 16 november 2011 13:56 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Nog zoiets...in plaats van dat we naar die zandbak gaan om sponsoren te werven wordt er nu afgereisd naar fucking Marbella. Gaan ze op de koffie bij Mario ofzo?
In tegenstelling tot Twente is het stadion niet van Feyenoord.quote:Op woensdag 16 november 2011 13:18 schreef Helpmefok het volgende:
Er zijn gewoon een aantal zaken primair interessant om hogerop te komen. Laten we aannemen dat het verhogen van omzet in de volgende situaties automatisch ook een hogere winst oplevert.
- Merchandising moet echt beter. Ze verdienen daar nu al 'wat' op maar het kan zóveel beter. Die 'Puma shops' trekken toch geen ene koper. Mogelijke extra omzet: 2 miljoen bij extreme optimalisatie.
- Catering. Waarom de fuck hebben we die zelf nog niet in handen? En waarom dat pisbier? Kijk naar Twente (overigens hebben zij het duurste bier van Nederland maar 'lets put that aside): die draaien 1 miljoen euro extra WINST (niet omzet, WINST!) op het inzetten van de eigen catering. Kortom: extra omzet, een miljoen of 3.
- Ticketprijzen. Welke randdebiel bedenkt het om kaarten voor de beker 30 euro te maken (!) waardoor je een mannetje of 20.000 in de Kuip hebt. Maak die kaarten een vijftientje, heb je een gevulde Kuip. Win je ook nog eens wat in de beker met de inzet van de supporters, althans dat is de gedachte(niet mijn sterkste argument: ik weet niet of dit extra omzet op zou kunnen leveren, al klinkt het logisch: meer mensen tegen een lage prijs is rendabeler dan weinig mensen tegen een hoge prijs (IKEA-concept). Daarnaast zou je meer drank afzetten (catering
)
- Het halen van Europa League levert ook echt mongloïde veel geld op (voor 'ons als clubje').. Minimaal 3 thuiswedstrijden voor 40.000 man (als wij éindelijk weer europees hebben zit die Kuip écht wel vol) = 120.000 man @ 15 euro per kaart = 1.8 miljoen extra omzet. Dan hebben we het niet eens over uitgekeerde gelden van de UEFA voor winst/gelijkspelen (relatief weinig) en extra omzet in de catering. De poulefase alleen al levert je minimaal 2 miljoen omzet extra op.
Richt je IN IEDER GEVAL dan op de eerste twee als Feijenoord zijnde. Het is ZO makkelijk te cateren, ZO makkelijk een voor de supporter interessant aanbod te creeren. Laat je nou de MAZZEL hebben dat je komend jaar ook Europa ingaat, dan kun je als je het goed aanpakt zo een miljoen 6 extra omzet draaien.
Effin'hell..
Again, lees mijn reactie op die opmerking.quote:Op woensdag 16 november 2011 14:27 schreef Steven184 het volgende:
[..]
In tegenstelling tot Twente is het stadion niet van Feyenoord.
Later bijgelezen, maar op dit moment is dat voor Feyenoord geen optie en niet per se meer rendabel.quote:Op woensdag 16 november 2011 14:31 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Again, lees mijn reactie op die opmerking.
Het ging om een operationeel verlies van tonnen. Dat bleek 1,3 miljoen.quote:Op woensdag 16 november 2011 15:10 schreef Caland het volgende:
Dus een verlies van enkele tonnen is nu opeens ruim 6 miljoen
En blijkbaar weet men nu al de uitkomst van het seizoen 11/12. Ik zou zeggen: presenteer dat jaarverslag dan ook maar gelijk
Goed rekenwerk wederom.quote:Op woensdag 16 november 2011 15:11 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Het ging om een operationeel verlies van tonnen. Dat bleek 1,3 miljoen.
Ja maar wat kan je verwachten van die club die we supporterenquote:
Een kanttekening:quote:Op woensdag 16 november 2011 12:54 schreef Stokstaart het volgende:
Ik denk het niet...quote:Op woensdag 16 november 2011 15:22 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Een kanttekening:
Mensen doen vaak alsof andere clubs continu goed door blijven ontwikkelen, dit is niet het geval. Jaren geleden was Vitesse klaar om de top 4 te complementeren. Toen kwam AZ, daarna Twente. Groningen bla bla bla. Misschien als je hier over 10 jaar naar terug kijkt was het toen even speelkwartier voor de boertjes uit de provincie maar is het "gewoon" weer de top 3.
Ik denk het ook niet, ook in het buitenland zie je trends dat kleinere clubs als Man City door externe financiers nu steady meedraait in de top. Ik denk dat Vitesse ook wel hoog mee blijft doen.quote:Op woensdag 16 november 2011 15:22 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Een kanttekening:
Mensen doen vaak alsof andere clubs continu goed door blijven ontwikkelen, dit is niet het geval. Jaren geleden was Vitesse klaar om de top 4 te complementeren. Toen kwam AZ, daarna Twente. Groningen bla bla bla. Misschien als je hier over 10 jaar naar terug kijkt was het toen even speelkwartier voor de boertjes uit de provincie maar is het "gewoon" weer de top 3.
Ik denk 't wel...quote:
Je bent ervan op de hoogte dat Feyenoord ooit de rijkste club van de wereld was?quote:Op woensdag 16 november 2011 15:32 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Ik denk het ook niet, ook in het buitenland zie je trends dat kleinere clubs als Man City door externe financiers nu steady meedraait in de top. Ik denk dat Vitesse ook wel hoog mee blijft doen.
Daarbuiten is Twente heel gezond gegroeid, financieel een van de veiligste clubs van Nederland. Ik ga er wel vanuit dat Feyenoord binnen een paar jaar weer mee kan strijden om de titel, maar dat zal wel in concurrentie zijn met Ajax, PSV, Twente, Vitesse, en wellicht een AZ als die de prestaties een beetje vast kunnen houden.
Ik denk dat het niveauverschil binnen de top8 van Nederland gewoon niet zo groot meer is, doordat er steeds minder Europees gevoetbald wordt en de daarmee gemoeide financiele voordelen dus wegvallen.
moest toch wel, anders had je ook geen opleidingskosten meer gekregen, zie de guzman.quote:Op woensdag 16 november 2011 15:20 schreef Caland het volgende:
Ja. Zo lust ik er nog wel een paar.
Wat ik niet snap is dat ze Fer en Wijnaldum contractverlenging hebben aangeboden terwijl nu toch wel blijkt dat verkoop meer dan noodzakelijk was.
Én een grote club in dezelfde stad die dat grote achterland voor 99,9% leegroofde. Zonder die rijke sheik was het nooit wat geworden met Man. City.quote:Op woensdag 16 november 2011 15:42 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Je bent ervan op de hoogte dat Feyenoord ooit de rijkste club van de wereld was?
Uiteindelijk wordt succes van een voetbalclub in grote mate bepaald door aanwezigheid van grote steden en dichtbevolkte achterlanden. Het man city uit je voorbeeld is én erg extreem, én een voorbeeld van een groot achterland (> 2,000,000 inwoners)
Nog sceptischer ?quote:Op woensdag 16 november 2011 15:51 schreef Happel het volgende:
Ben i.i.g. een stuk sceptischer, voor zover mogelijk. We hebben nog een hele lange weg te gaan, als het ooit al goed komt.
maar Feyenoord heeft hier geen concurrentie.quote:Op woensdag 16 november 2011 16:11 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Én een grote club in dezelfde stad die dat grote achterland voor 99,9% leegroofde. Zonder die rijke sheik was het nooit wat geworden met Man. City.
Dat klopt. Wij zijn onze eigen concurrenten door faalbeleidquote:Op woensdag 16 november 2011 16:30 schreef macca728 het volgende:
[..]
maar Feyenoord heeft hier geen concurrentie.
Feyenoord is zo ongeveer enige club met juist wel concurrentie in eigen stadquote:Op woensdag 16 november 2011 16:30 schreef macca728 het volgende:
[..]
maar Feyenoord heeft hier geen concurrentie.
Dat is geen concurrentie. Wie gaat nou in godsnaam naar excelsior / sparta.quote:Op woensdag 16 november 2011 16:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Feyenoord is zo ongeveer enige club met juist wel concurrentie in eigen stad
Wie ging er nou in godsnaam naar Man City? Voor de kapitaalinjectie was het hooguit een net iets beter presterend Sparta.quote:Op woensdag 16 november 2011 16:51 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Dat is geen concurrentie. Wie gaat nou in godsnaam naar excelsior / sparta.
Als ik er overna denk: waarom fuseren we die pleuriszooi niet gelijk in ons. Hebben we gelijk een makkelijker manier om de gemeente te vragen om geld. Ze hoeven dan iig. geen hand-ophouding van de andere twee te verwachten.
Bosvelt.quote:Op woensdag 16 november 2011 16:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Wie ging er nou in godsnaam naar Man City? Voor de kapitaalinjectie was het hooguit een net iets beter presterend Sparta.
Excelsior mag sowieso.quote:Op woensdag 16 november 2011 16:51 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Dat is geen concurrentie. Wie gaat nou in godsnaam naar excelsior / sparta.
Als ik er overna denk: waarom fuseren we die pleuriszooi niet gelijk in ons. Hebben we gelijk een makkelijker manier om de gemeente te vragen om geld. Ze hoeven dan iig. geen hand-ophouding van de andere twee te verwachten.
Het is ook niet voor niets dat een aantal supporters nu eigen producten aan het verkopen is. Rond Feyenoord kan je zoveel mooie dingen produceren (en geld verdienen) maar ze doen er werkelijk niets mee.quote:Op woensdag 16 november 2011 14:09 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Ik denk dat je Gudde bedoelt goede vriend, of eventueel de financieel directeur (is dat nog Jacobs?).
Trouwens: je kunt wel geinen maar het is serieus waar dat de merchandising baggerkudt is. Er is een reden dat men hier op Fok! en andere Feijenoord-sites loopt te zeiken op de merchandisng.
Ik vind dat risico te groot. Als je kijkt naar het verleden heeft Feyenoord weinig tot nooit een speler gekocht en die met winst verkocht. Gewoon transfervrije spelers blijven halen met een normaal salaris. 5 jaar langer geen kampioen of top 5 overleven we ook wel.quote:Op woensdag 16 november 2011 17:25 schreef Ritmo het volgende:
Neem overigens aan dat Feyenoord niet nog jaren gaat wachten totdat ze weer een beetje gaan bouwen aan een fatsoenlijke selectie. Niet dat je nu direct weer straks de ene na de andere dure aankoop moet gaan doen maar die resterende schuld hoef je echt niet persé binnen een jaartje af te bouwen, dat kan best beetje bij beetje de komende jaren. Zolang de huishouding gezond is en blijft (wat nu blijkbaar wel het geval is), komt dat vanzelf goed.
Over de komende 6 a 7 jaar 2 klappers met een jeugdspeler voor 15 miljoen per stuk doen en je bent er vanaf. Niet dat ik wil zeggen dat die schuld niets voorstelt, maar het ligt aan Feyenoord zelf of ze snel van Blokland af zijn.quote:Op woensdag 16 november 2011 17:21 schreef Maastoren het volgende:
Het erge is nog dat we de aandelen van Blokland & Co moetent terugkopen. Dus als je eindelijk schuldenvrij bent moet al je geld weer daar heen.
Het is om te janken.
Die 2 klapper voor 15 mln zie ik niet gebeuren. Feyenoord en onderhandelen. Sowieso neemt heel Europa de Nederlandse competitie niet serieus. En terechtquote:Op woensdag 16 november 2011 17:28 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Over de komende 6 a 7 jaar 2 klappers met een jeugdspeler voor 15 miljoen per stuk doen en je bent er vanaf. Niet dat ik wil zeggen dat die schuld niets voorstelt, maar het ligt aan Feyenoord zelf of ze snel van Blokland af zijn.
We moeten in elk geval weer af van het idee dat we jeugdspelers voor fooitjes (voortijdig) verkopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |