Ik vind het ronduit absurd dat de laatste `echte´ Intercity al om 22.14u in Leeuwarden aankomt. Die van 23.14u en 00.14u moeten tegenwoordig zonodig in Meppel stoppen, pfff.quote:Op donderdag 10 november 2011 22:30 schreef Peterselieman het volgende:
Als ik van Groningen naar Zwolle reis en terug dan reis ik altijd met een grote smiley langs station Hoogeveen als de trein er niet stopt
Ja, ik erger mij kapot aan iedere nodeloze stop.quote:Op donderdag 10 november 2011 22:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Je hebt er nogal jeuk aan, is het niet?
Jij gaat al flippen bij een rood sein ja?quote:Op donderdag 10 november 2011 22:42 schreef Socios het volgende:
[..]
Ja, ik erger mij kapot aan iedere nodeloze stop.
Min of meer wel, ja.quote:Op donderdag 10 november 2011 22:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Jij gaat al flippen bij een rood sein ja?
Vliegverkeer is op (middel)lange afstanden zelfs gedecimeerd c.q. opgeheven.quote:Op donderdag 10 november 2011 22:50 schreef Igen het volgende:
Misschien is (een baantje bij) de TGV in Frankrijk dan wel iets voor 'm. Daar houden ze er immers wel van om grote afstanden non-stop te doen. Een deel van de treinen rijdt zelfs om Parijs een en stopt alleen bij Marne-la-Vallée-Chessy.
En opvallend genoeg werkt het nog ook. In Frankrijk groeit het marktaandeel van de trein permanent en is tegenwoordig zelfs hoger dan in Nederland.
Dan heeft Google Translate het fout.quote:Op vrijdag 11 november 2011 10:16 schreef V2 het volgende:
Dat is Japans, Igen. Althans, volgens Google Translate.
Het lijkt me niet dat zoiets simpels in zo'n hypermoderne trein wordt ingebouwd. Maar goed, we weten inmiddels ook al hoe de Chinezen met het principe "fail safe" omgaan...quote:Op vrijdag 11 november 2011 10:15 schreef Igen het volgende:
Nee, volgens Wikipedia is de hele term 駕駛失知制動裝置.
Ze zijn dus in ieder geval wel bekend met het concept (je zou ook niet anders verwachten). Maar heb je niet ingewikkeldere en minder ingewikkelde dodemansknoppen? Volgens mij zijn er ook waarbij je een hendel moet vasthouden, en zolang je tijdens je slaap het ding niet loslaat gebeurt er dan ook niks.
Die zijn net zo nuttig als dodemansinstallaties waarbij je aan een hendel moet trekken of een pedaal ingedrukt moet houden. Gevolg was dat mensen hun broodtrommel eraan ophingen of erop wegzetten.quote:Op vrijdag 11 november 2011 10:15 schreef Igen het volgende:
Volgens mij zijn er ook waarbij je een hendel moet vasthouden, en zolang je tijdens je slaap het ding niet loslaat gebeurt er dan ook niks.
Bij langzamere treinen in Japan is het in ieder geval heel normaal, ook bij het modernste materieel, dat de dodeman erin bestaat dat de machinist de gas-/remhendel niet mag loslaten. Die is dan zo gebouwd dat een knop ingedrukt moet blijven of een draaibaar element, dat kan terugveren, in positie moet worden gehouden o.i.d.quote:Op vrijdag 11 november 2011 10:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Het lijkt me niet dat zoiets simpels in zo'n hypermoderne trein wordt ingebouwd. Maar goed, we weten inmiddels ook al hoe de Chinezen met het principe "fail safe" omgaan...
Dat was wel een heel bizarre gebeurtenis ja.quote:Op vrijdag 11 november 2011 10:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
De enige goede dodeman is de intermitterende dodeman, waarbij je iedere 60 seconden een actie moet uitvoeren (zoals even loslaten en weer indrukken). En zoals bij het ongeluk in Roermond bleek is zelfs dat niet gegarandeerd failsafe.
Dat was gewoon een bizar ongeval. Volgens mij kun je er ook gewoon geen rekening mee houden ... tenzij je zwaar investeert in de beveiliging zoals overal het invoeren van ERTMS dat mogelijk in het geval van Roermond de trein tot stilstand had kunnen brengen.quote:Op vrijdag 11 november 2011 10:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die zijn net zo nuttig als dodemansinstallaties waarbij je aan een hendel moet trekken of een pedaal ingedrukt moet houden. Gevolg was dat mensen hun broodtrommel eraan ophingen of erop wegzetten.
De enige goede dodeman is de intermitterende dodeman, waarbij je iedere 60 seconden een actie moet uitvoeren (zoals even loslaten en weer indrukken). En zoals bij het ongeluk in Roermond bleek is zelfs dat niet gegarandeerd failsafe.
Op routes als Parijs - Lyon of Barcelona - Madrid is de trein tegenwoordig een hele serieuze optie. Maar het nadeel van de trein is dat je vanuit een station maar een gelimiteerd aantal non-stop verbindingen kan aanbieden. Met vliegtuigen is dat veel minder.quote:Op vrijdag 11 november 2011 07:05 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Vliegverkeer is op (middel)lange afstanden zelfs gedecimeerd c.q. opgeheven.
Het is dat de Thalys op Antwerpen-Brussel met het gewone treinverkeer moet meerijden, anders zag het er ook grimmig uit voor de vluchten Amsterdam-Parijs.
En dan vergeet je voor het gemak even dat je je koffers nog moet inchecken, ruim voor vertrektijd bij de gate moet zijn en nadien nog een half uur op je koffers moet wachten voordat je überhaupt weer je eigen weg kan gaan. En ik weet niet waar het vliegveld van Stuttgart ligt, maar tien tegen één dat dat niet middenin de stad ligt. Ik denk dat vliegen deur-tot-deur misschien niet eens zoveel sneller is.quote:Op vrijdag 11 november 2011 10:53 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Volgende maand ga ik met de ICE naar Stuttgart, kost het me 4,5 uur. Met het vliegtuig had het me 2 uur gekost.
Eensch, er is dan ook nog 1 plek die zoveel mogelijk probeer te vermijden Schipholquote:Op vrijdag 11 november 2011 11:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En dan vergeet je voor het gemak even dat je je koffers nog moet inchecken, ruim voor vertrektijd bij de gate moet zijn en nadien nog een half uur op je koffers moet wachten voordat je überhaupt weer je eigen weg kan gaan. En ik weet niet waar het vliegveld van Stuttgart ligt, maar tien tegen één dat dat niet middenin de stad ligt. Ik denk dat vliegen deur-tot-deur misschien niet eens zoveel sneller is.
dat is voor mij ook de reden geweest om met de trein naar parijs te gaan, de reistijd scheelde niet/nauwelijks (incl wachten enzo, de reis opzich was veel sneller)quote:Op vrijdag 11 november 2011 11:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En dan vergeet je voor het gemak even dat je je koffers nog moet inchecken, ruim voor vertrektijd bij de gate moet zijn en nadien nog een half uur op je koffers moet wachten voordat je überhaupt weer je eigen weg kan gaan. En ik weet niet waar het vliegveld van Stuttgart ligt, maar tien tegen één dat dat niet middenin de stad ligt. Ik denk dat vliegen deur-tot-deur misschien niet eens zoveel sneller is.
Het kan nog wel eens kloppen ook. Zat vorige week in stel 4242 die op de displays had dat ie naar Groningen ging, terwijl het personeel riep dat het treinstel naar Leeuwarden moest en dat men met geen mogelijkheid dit op het stel kreeg. Uiteindelijk bleek de 4242 inderdaad naar Groningen te moeten. Voor Leeuwarden werd toen een ander stel geregeld.quote:Op vrijdag 11 november 2011 13:10 schreef Dr_Flash het volgende:
wordt net omgeroepen dat er in stel 4080 Schiphol op de displays staat, dat men daar niks aan kan doen want dat dat geregeld wordt vanuit het buitenland
![]()
Ja zoiets is het hier oook, maar het is natuurlijk onzin dat dat vanuit het buitenland geregeld wordtquote:Op vrijdag 11 november 2011 13:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het kan nog wel eens kloppen ook. Zat vorige week in stel 4242 die op de displays had dat ie naar Groningen ging, terwijl het personeel riep dat het treinstel naar Leeuwarden moest en dat men met geen mogelijkheid dit op het stel kreeg. Uiteindelijk bleek de 4242 inderdaad naar Groningen te moeten. Voor Leeuwarden werd toen een ander stel geregeld.
ze gaan naar friesland.quote:Op vrijdag 11 november 2011 13:21 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Alsof die koplopers ooit in het buitenland komen!
En naar Limburg...quote:Op vrijdag 11 november 2011 13:24 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
ze gaan naar friesland.
Ja hoor.quote:Op vrijdag 11 november 2011 13:21 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Alsof die koplopers ooit in het buitenland komen!
Als het nodig is rijden ze ook naar Bad Bentheimquote:Op vrijdag 11 november 2011 13:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja hoor.
ICMm is namelijk toegelaten om te rijden tot Emmerich.
Ja, maar dat werd meteen afgestraft met een week in de vrieskist!quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |