Je kan het rentepercentage als middel bij uitstek gebruiken om de fouten van de markt te corrigeren, helaas kan het ook de andere kant, namelijk de fouten van de markt uitvergroten.quote:Op maandag 7 november 2011 19:19 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Als je een centrale bank hebt moet je ook niet te veel knoeien aan het rentepercentage inderdaad. Daar geef je heel de economie verkeerde seinen mee af.
Af en toe het juridisch kader bekijken kan nooit kwaad natuurlijk. Misbruik van eigendom is zo'n leerstuk bijvoorbeeld.quote:Op maandag 7 november 2011 19:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik zie er geen reden toe, patenten zijn w.m.b. gewoon een recht, en geen ter discussie staand middel. Als iemand een beter programma heeft of een ander idee dan houdt niets hem tegen, behalve een R&D kostenplaatje.
Daar moeten patenten echter niet onder lijden.
EL afgelopen, MC had jij toch het 2e deel een vrijstelling voor en de nieuwe roosters zijn inmiddels ingeladen.quote:Op maandag 7 november 2011 19:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ah correct de lessen zijn weer begonnen, volgens mij heb ik dit kwartiel 0 lessen, van de week maar een keer navraag doen want op internet is zoals gewoonlijk weer niks te vinden.
Hmm, een centrale bank zie ik soms als noodzaak om te zorgen dat de overheid niet direct met het geld kan bemoeien. Aan de andere kant heb ik natuurlijk liever een overheid die zich niet met de economie bemoeit en geen centrale bank.quote:Op maandag 7 november 2011 19:20 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Je kan het rentepercentage als middel bij uitstek gebruiken om de fouten van de markt te corrigeren, helaas kan het ook de andere kant, namelijk de fouten van de markt uitvergroten.
De markt zelf is te versnipperd om dat te sturen, daarom is een centrale bank van levensbelang.
Ja ik moet Supply Chain Management en Spaans 5 en International Law nog.quote:Op maandag 7 november 2011 19:21 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
EL afgelopen, MC had jij toch het 2e deel een vrijstelling voor en de nieuwe roosters zijn inmiddels ingeladen.
Dat is wel heel naïef en daarnaast is het ook de vraag tegen welke (maatschappelijke) kosten?quote:Op maandag 7 november 2011 19:22 schreef robin007bond het volgende:
Fouten corrigeert de markt zelf wel.
Die zijn binnen juridisch kader best individueel te bekijken zonder het hele patentenstelsel overhoop te halen.quote:Op maandag 7 november 2011 19:21 schreef eriksd het volgende:
[..]
Af en toe het juridisch kader bekijken kan nooit kwaad natuurlijk. Misbruik van eigendom is zo'n leerstuk bijvoorbeeld.
Precies, met als gevolg dat het hele systeem instort.quote:Op maandag 7 november 2011 19:22 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Fouten corrigeert de markt zelf wel.
Een leek als mij kan dat niet onderbouwen.quote:Op maandag 7 november 2011 19:15 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Onderbouw eens cijfermatig dat 2 jaar lang genoeg is om de investering terug te verdienen?
Verwerk in je antwoord o.a. het woord "marktcyclus".
Mischien omdat die pas in semester 2 worden gegeven?quote:Op maandag 7 november 2011 19:22 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja ik moet Supply Chain Management en Spaans 5 en International Law nog.
Maar staat nergens.
Nouja, als je sec zegt dat er geen discussie over mogelijk is, lijkt mij dat moeilijk met elkaar verenigbaar.quote:Op maandag 7 november 2011 19:23 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Die zijn binnen juridisch kader best individueel te bekijken zonder het hele patentenstelsel overhoop te halen.
In Nederland/ Europa zeker niet hoor.quote:Op maandag 7 november 2011 19:24 schreef robin007bond het volgende:
[..]
De centrale bank is toch deels particulier?
Ah dan ligt het dus niet aan mij.quote:Op maandag 7 november 2011 19:24 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Mischien omdat die pas in semester 2 worden gegeven?
Volgens mij kunnen we dan gezamelijk bij SCM en IL de irritante clowns gaan uithangen.
Mooi, dan zijn we het erover eens dat er meer is dan alleen electronische gadgets en men derhalve de terugverdientijd niet kan generaliseren op 2 jaar.quote:Op maandag 7 november 2011 19:24 schreef betyar het volgende:
[..]
Een leek als mij kan dat niet onderbouwen.
Zolang ik zie dat in een recordtempo achterlijke gadgets over de toonbank vliegen en mensen twee weken in de rij staan voor een telefoon, een product X morgen op de markt komt en overmorgen product X 2.0 kom ik al vlug tot de conclusie dat het heel vlug gaat met de verdiensten op de goederen.
Met in het achterhoofd gered te worden door een overheid is het maken van risico's, die normaal in een vrije markt niet rendabel zouden zijn, snel gemaakt.quote:Op maandag 7 november 2011 19:24 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Precies, met als gevolg dat het hele systeem instort.
Als er geen ECB was geweest, dan hadden wij in Europa nu slechts nog ruilhandel gehad en een levensstandaard die enorm zou zijn gekelderd.
Hetzelfde gaat op voor de situatie omtrent de crisis van 2008, zonder FED zou er nu geen economie meer zijn geweest.
Waarom? Omdat de markt niet in staat bleek fouten te corrigeren maar de markt zorgde er juist voor dat de markt naar de afgrond ging.
Ach er zijn wel meer dingen "onafhankelijk" van de overheid waar de overheid gewoon de touwtjes in handen heeft.quote:Op maandag 7 november 2011 19:24 schreef robin007bond het volgende:
[..]
De centrale bank is toch deels particulier?
Kan je niet via je netwerk een korte stage o.i.d. regelen?quote:Op maandag 7 november 2011 19:25 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ah dan ligt het dus niet aan mij.
Nouja, 3 maand vakantie dan maar voor VS.
Ongetwijfeld zullen die er zijn.quote:Op maandag 7 november 2011 19:26 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Mooi, dan zijn we het erover eens dat er meer is dan alleen electronische gadgets en men derhalve de terugverdientijd niet kan generaliseren op 2 jaar.
Een HBO stage?quote:Op maandag 7 november 2011 19:26 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Kan je niet via je netwerk een korte stage o.i.d. regelen?
Je hebt hiervoor toch ook een half jaar een stage gedaan.quote:Op maandag 7 november 2011 19:27 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Een HBO stage?
Haha, voor die 150 euro per maand elke dag op kantoor zitten zeker, tyf toch op.
Dat was afstuderen bij een bedrijf schat.quote:Op maandag 7 november 2011 19:28 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Je hebt hiervoor toch ook een half jaar een stage gedaan.
Jouw probleem is dat je in ideologische dogma's blijft hangen zonder naar de pragmatische kant te kijken.quote:Op maandag 7 november 2011 19:26 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Met in het achterhoofd gered te worden door een overheid is het maken van risico's, die normaal in een vrije markt niet rendabel zouden zijn, snel gemaakt.
Het hoeft niet bij ruilhandel te blijven zonder centrale bank. Banken kunnen bijvoorbeeld zelf ook geld uitprinten, aan de hand van een goudvoorraad bijvoorbeeld. Als ze te veel printen, dan ze kunnen, dan zorgt dit voor het failliet gaan van de bank.
Kan je niet nog zoiets krijgen dan?quote:Op maandag 7 november 2011 19:28 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat was afstuderen bij een bedrijf schat.
En dat verdiende een aardig veelvoud want daar heb ik zelf de onderhandelingen gedaan.
Nee, ik ben afgestudeerd.quote:Op maandag 7 november 2011 19:30 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Kan je niet nog zoiets krijgen dan?
Waarom zouden alle banken failliet gaan? Een geeft het verkeerde voorbeeld en gaat failliet, de rest probeert te zorgen dat het niet weer gaat gebeuren.quote:Op maandag 7 november 2011 19:30 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Jouw probleem is dat je in ideologische dogma's blijft hangen zonder naar de pragmatische kant te kijken.
Leg mij eens uit wat voor zin het heeft om het hele economische stelsel kapot te laten gaan alleen maar om te bewijzen dat moral hazard slecht is?
Op zich heb je dan een punt, want als alle banken failliet gaan en de economie op z'n gat ligt dan zullen banken niet meer zo grote risico's geen nemen. Puur omdat er dan geen economie meer is.
Vind jij dat wenselijk, massale werkloosheid zoals eind jaren 20 en een levensstandaard die keihard achteruit holt?
Dan rest je alleen nog kontje verkopen achter het centraal.quote:Op maandag 7 november 2011 19:31 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, ik ben afgestudeerd.
Wat ik toen deed was gewoon fulltime werken voor een vol loon en dat gebruiken als materiaal voor m'n afstuderen waardoor ik het kon combineren met studeren. Als ik nu wat wil moet ik gewoon een baan zoeken, stage's e.d. begin ik niet aan, krijg er toch geen punten voor en het verdient nog minder dan een Mexicaanse schoonmaakster bij een White Power gezin.
Oh nee ik red me prima.quote:Op maandag 7 november 2011 19:32 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dan rest je alleen nog kontje verkopen achter het centraal.
Dan heb jij niet in de peiling wat er 2008 tijdens de crisis gebeurde en wat er 2011 omtrent Griekenland gebeurd, laat staan hoe het economische systeem met elkaar verweven is.quote:Op maandag 7 november 2011 19:32 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Waarom zouden alle banken failliet gaan? Een geeft het verkeerde voorbeeld en gaat failliet, de rest probeert te zorgen dat het niet weer gaat gebeuren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |