Leisure is scarce in a time where dual income is the standard.quote:Op zaterdag 5 november 2011 21:54 schreef Cerbie het volgende:
There is little room for relaxation in the world of earning couples.
quote:Op zaterdag 5 november 2011 21:57 schreef waht het volgende:
[..]
Leisure is scarce in a time where dual income is the standard.
quote:Op zaterdag 5 november 2011 21:56 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dus er is een eerlijke verdeling van de werklast en dus de mogelijkheden om te ontspannen?
quote:Op zaterdag 5 november 2011 21:57 schreef waht het volgende:
[..]
Leisure is scarce in a time where dual income is the standard.
Enkel indien je kan aannemen dat werken en ontspanning de enige taken zijn die partners hebben en dat ze gezamenlijk meer uren maken dan eenverdieners.quote:Op zaterdag 5 november 2011 21:59 schreef Dutchnative het volgende:
[..]![]()
Als er weinig tijd is om te ontspannen, want er moet gewerkt worden, zijn er minder mogelijkheden tot ontspanning(lijkt mij)
Dat neem ik voor het gemaak aanquote:Op zaterdag 5 november 2011 21:59 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Enkel indien je kan aannemen dat werken en ontspanning de enige taken zijn die partners hebben en dat ze gezamenlijk meer uren maken dan eenverdieners.
In jouw model mis je de dynamiek zorg voor de kinderen en het huishouden uit te besteden.quote:Op zaterdag 5 november 2011 22:01 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Dat neem ik voor het gemaak aan
lees : Kinderen achter het behang plakken... man lief vastbinden aan de radiotor... en een strak mantelpakje aantrekken.quote:Op zaterdag 5 november 2011 22:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
In jouw model mis je de dynamiek zorg voor de kinderen en het huishouden uit te besteden.
Dat is een vrij grove versimpeling van de zaak.
quote:Op zaterdag 5 november 2011 21:29 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Wat een domme reacties toch weer
Je kan zorg voor de kinderen niet eeuwig uit besteden, hetzelfde geldt voor het huishouden.quote:Op zaterdag 5 november 2011 22:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
In jouw model mis je de dynamiek zorg voor de kinderen en het huishouden uit te besteden.
Dat is een vrij grove versimpeling van de zaak.
Ik ken de beste vrouwen niet, en kan er dus niet over oordelenquote:Op zaterdag 5 november 2011 22:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Verrijking van ons continent!![]()
In dat geval ben je een onwetend stuk vreten.quote:Op zaterdag 5 november 2011 22:05 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Ik ken de beste vrouwen niet, en kan er dus niet over oordelen
Nee dat ben jijquote:Op zaterdag 5 november 2011 22:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
In dat geval ben je een onwetend stuk vreten.
Enige juiste reactiequote:Op zaterdag 5 november 2011 22:05 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Ik ken de beste vrouwen niet, en kan er dus niet over oordelen
Dat de tijd die een tweede partner in een professionele omgeving doorbrengt ten koste gaat van iets is een stelling die ik zou kunnen ondersteunen. Indien je marktwaarde 20 euro per uur is maar je oppaswerk verricht a 6,- en huishoudelijke taken a 10,- dan ben je dus aan het verarmen als gezin. Natuurlijk is het niet oneindig, maar dat hoeft het werk van een partner ook niet te zijn.quote:Op zaterdag 5 november 2011 22:05 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Je kan zorg voor de kinderen niet eeuwig uit besteden, hetzelfde geldt voor het huishouden.
Dan denk ik nog steeds dat er meer wordt gewerkt, waardoor er minder tijd voor andere dingen zou zijn dan in een vergelijkbare situatie met minder werk.
En wat probeer je hiermee te zeggen?quote:Op zaterdag 5 november 2011 22:08 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat de tijd die een tweede partner in een professionele omgeving doorbrengt ten koste gaat van iets is een stelling die ik zou kunnen ondersteunen. Maar indien je marktwaarde 20 euro per uur is maar je oppaswerk verricht a 6,- en huishoudelijke taken a 10,- dan ben je dus aan het verarmen als gezin. Natuurlijk is het niet oneindig, maar dat hoeft het werk van een partner ook niet te zijn.
Polska...quote:Op zaterdag 5 november 2011 22:08 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat de tijd die een tweede partner in een professionele omgeving doorbrengt ten koste gaat van iets is een stelling die ik zou kunnen ondersteunen. Indien je marktwaarde 20 euro per uur is maar je oppaswerk verricht a 6,- en huishoudelijke taken a 10,- dan ben je dus aan het verarmen als gezin. Natuurlijk is het niet oneindig, maar dat hoeft het werk van een partner ook niet te zijn.
quote:Op zaterdag 5 november 2011 22:11 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Polska...
[ afbeelding ]
Stofzuigen geen probleem.
Dat het dus geen leisure kost maar juist kan intensiverenquote:Op zaterdag 5 november 2011 22:09 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
En wat probeer je hiermee te zeggen?
Wat een intellectuele gesprekken voor een zaterdagavond toch weerquote:Op zaterdag 5 november 2011 22:14 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat het dus geen leisure kost maar juist kan intensiveren
Het voelt ook niet als een zaterdagavond. We zitten geloof ik allebei aan de studie.quote:Op zaterdag 5 november 2011 22:15 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Wat een intellectuele gesprekken voor een zaterdagavond toch weer
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |