abonnement Unibet Coolblue
pi_103996970
Hoi allemaal,

Wat vinden de mensen hier van de muziek van Eric Clapton?

Heb het zelf pasgeleden 'ontdekt' en ik vind het prachtig... Hier een paar van mijn favoriete liedjes.

Tears in Heaven, waarschijnlijk zijn meest bekende lied.


Layla


Pretty Girl

pi_103997090
Mooi, vooral de eerste twee. Bedankt voor het delen, ben hem aan het downen :P
pi_103997149
Net pas ontdekt? :')

Hihi. Prachtige muziek voor een begrafenis.
pi_103997256
Ja vette muziek wel.

Ik vind deze versie van Layla alleen veel beter:

HEBT U VUILNISMETAAL DIE U NIET MEER NODIG HEBT ?!
pi_103997762
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 14:56 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Mooi, vooral de eerste twee. Bedankt voor het delen, ben hem aan het downen :P
Die liedjes zijn van het live album "Unplugged". Geweldig album.

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 14:57 schreef -tape- het volgende:
Net pas ontdekt? :')

Hihi. Prachtige muziek voor een begrafenis.
Nou ja, ik kende Eric Clapton al jaren. Alleen ben ik er sinds kort serieus naar gaan luisteren.
pi_103998145
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 14:57 schreef -tape- het volgende:
Net pas ontdekt? :')

Hihi. Prachtige muziek voor een begrafenis.
Dit dus, volgens mij zong hij ''Tears in Heaven" voor zijn zoontje dat uit het raam gevallen was?
pi_103998746
quote:
9s.gif Op zaterdag 5 november 2011 15:33 schreef Travel. het volgende:

[..]

Dit dus, volgens mij zong hij ''Tears in Heaven" voor zijn zoontje dat uit het raam gevallen was?
Ik dacht het ook ja. Had een leraar vroeger op de basisschool nog uitgelegd en met ons gezongen. :)

Zojuist heb ik de cd Slowhand binnengekregen. Eerste luisterbeurt klinkt heel erg goed.
pi_103999295
Dit nummer staat er ook op.


And then she asks me,
"Do I look all right?"
And I say, "Yes,
you look wonderful tonight."


Dit is toch machtig mooi? O+
pi_104022086
Slowhand heb ik nu een paar keer geluisterd. Prachtig...

Dit lied vind ik een van de mooiste van Unplugged:

  zondag 6 november 2011 @ 17:54:27 #10
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_104041137
Ik hoor toch liever deze Eric Clapton.
pi_104041456
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 16:20 schreef Gewas het volgende:
Dit nummer staat er ook op.


And then she asks me,
"Do I look all right?"
And I say, "Yes,
you look wonderful tonight."


Dit is toch machtig mooi? O+
Pfff, dat nummer nooit mooi gevonden, wat zoetsappig. Ik hoor hem ook liever bij Cream of the Yardbirds.
I feel kinda Locrian today
pi_104041757
quote:
Ik hoor hem ook liever bij Cream of the Yardbirds.
Doe mij The White Room maar :D
pi_104043832
Crossroads live at Fillmore door Cream: fabeltastisch!
pi_104044835
quote:
14s.gif Op zondag 6 november 2011 17:54 schreef Inkomen het volgende:
Ik hoor toch liever deze Eric Clapton.
Wow, dit klinkt goed. _O_
pi_104050778
Ik vind deze erg gaaf van Clapton, hoewel het eigenlijk een cover is van Elmore James
pi_104079458
Why am I so differently wired? Am I a martian?
What kind of twisted experiment am I involved in
Cause I don't belong in this world
pi_104079962
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 07:03 schreef Gewas het volgende:
Slowhand heb ik nu een paar keer geluisterd. Prachtig...

Dit lied vind ik een van de mooiste van Unplugged:

Sowieso is het materiaal van Derek and the Dominos een van z'n beste(naast Cream, Blind Faith..).


Briljante cover. :)
Burning bridges gives you so much more
pi_104080612
Cream _O_
pi_104109249
Bedankt voor alle reacties!

Zit nu Cream te luisteren en heb gisteren ook wat van the Yardbirds geluisterd. Bedankt dat jullie dit hebben aangeraden. :D Vooral Cream bevalt me goed. Die gitaarsolo's. _O_
pi_104109363
Let it grow (van het album 461 Ocean Boulevard)


Mooi gitaarspel...
pi_104124879
Vandaag heb ik Disraeli Gears van Cream gekocht. Dit bevalt me nog iets beter dan de solowerken van Clapton.

Ben ook aan het oefenen met Sunshine Of Your Love op de gitaar. Maar dat moet je wel snel spelen zeg!
pi_104132227
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 16:23 schreef Gewas het volgende:
Vandaag heb ik Disraeli Gears van Cream gekocht. Dit bevalt me nog iets beter dan de solowerken van Clapton.

Ben ook aan het oefenen met Sunshine Of Your Love op de gitaar. Maar dat moet je wel snel spelen zeg!
Spoonful! _O_
Burning bridges gives you so much more
  dinsdag 8 november 2011 @ 19:19:18 #25
291753 Jmsls
Feeling really bla bla
pi_104132275
Faalblues. Ga Howlin' Wolf, Robert Johnson, etc. luisteren
I want to bla bla bla
pi_104132618
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 19:19 schreef Jmsls het volgende:
Faalblues. Ga Howlin' Wolf, Robert Johnson, etc. luisteren
:') Faaltroll. Ga weg ofzo

Wel verrassend dat er relatief veel mensen met tears in heaven komen; als er een nummer van eric clapton is waarvan je zou verwachten dat het mensen zo onderhand de neus uitkomt, dan is het dat nummer wel.
Zelf vind ik Old Love van unplugged album erg mooi.
  Moderator dinsdag 8 november 2011 @ 19:32:39 #27
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_104133050
* Bosbeetle zingt cocaine!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 8 november 2011 @ 19:51:56 #28
325092 TakAFCA
One life, one love, one game
pi_104133962
Heerlijke muziek.
pi_104134283
En voor de blues-fans: ga alsjeblieft luisteren naar het album wat hij eerder dit jaar heeft opgenomen met Wynton Marsalis. Ik heb Clapton in jaren niet zo goed horen zingen: rauw, wat perfect bij de (oude) blues past die gespeeld wordt.

Edit: Layla staat er ook op, en hoewel het album meer briljantjes heeft, is deze versie natuurlijk wel de.moeite waard:

pi_104191360

Cream is meesterlijk. _O_
pi_104309475
Ik heb een cd box gekocht met alle werken van Cream. Prachtig.
  zondag 13 november 2011 @ 11:40:13 #32
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_104311548
Ik las ooit een mooie anekdote. Er gaan heel veel verhalen de ronde over welke band nou de heavy metal heeft "ontdekt". Wat ik altijd een hele mooie redenatie heb gevonden is dat Eric Clapton (ongetwijfeld beinvloed door iemand als Buddy Guy) in 1965 a '66 de stoute schoenen aantrok en geheel tegen heersende gewoonte en sterk tegen de wil van de engineers tijdens het opnemen zijn versterker uit het daarvoor bestemde hokje haalde en alle knopjes volledig opendraaide. Hierdoor was hij door alle kanalen die tegelijk werden opgenomen te horen ("en dat was nou precies zijn bedoeling") en niet geheel onbelangrijk: hij was de eerste artiest die op plaat gebruik maakte van "de versterker op 11 zetten", zoals dat in de metal die daarop volgde zo mooi heette.

Je versterker zo hard zetten was in die tijd behoorlijk not done in de opnamestudio en al helemaal het onttrekken aan de macht van de engineers. Het schijnt een heel bekrompen burgerlijk proces geweest te zijn in die tijd.




En als bonus: een pauperuitvoering van een geniaal nummer, maar wel eentje waar Clapton laat horen waarom de beste gitarist niet per definitie een snarenrammelaar is, maar iemand die een ultieme toon heeft.

pi_104311575
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 16:20 schreef Gewas het volgende:
Dit nummer staat er ook op.


And then she asks me,
"Do I look all right?"
And I say, "Yes,
you look wonderful tonight."


Dit is toch machtig mooi? O+
door dit nummer ben ik hem gaan haten en heb ik nooit andere nummers geluisterd van m, wat een kutnummer is dat
  zondag 13 november 2011 @ 11:55:14 #34
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_104311896
quote:
99s.gif Op zondag 13 november 2011 11:41 schreef boskameel het volgende:

[..]

door dit nummer ben ik hem gaan haten en heb ik nooit andere nummers geluisterd van m, wat een kutnummer is dat
Deze solo maakt veel goed. Nooit iemand gezien die zo extreem verfijnd speelde als Clapton hier. Hoewel hetn ummer nog steeds matig blijft.
  zondag 13 november 2011 @ 12:01:30 #35
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_104312036
Dit vind ik het beste nummer dat Clapton zelf ooit heeft geschreven, de 2e track van Layla and other assorted love songs:

pi_104317557
Edit: laat ook maar.

[ Bericht 91% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2011 15:13:45 ]
pi_104318237
Ben alles van Cream aan het luisteren.

pi_104384226
Ik vind Wonderful Tonight nog steeds een mooi nummer... Sowieso het hele album Slowhand vind ik mooi.

Maar ik ben echt helemaal weg van Cream.

Hoor dit prachtige live nummer:



Die gitaar!
pi_113596637
Schop voor dit topic.

Net Unplugged geluisterd. Dat is zeker mijn favoriete album van Eric Clapton.

En een tijdje geleden een cd-box gekocht met alle werken van Cream. Dit is echt zo geniaal! _O_ Alleen op de gitaar spelen lukt echt niet lol...

Zag alleen dat de laatste reactie in het Cream topic uit 2006 is... daarom reageer ik maar hier.
pi_114648584
Zojuist Cream BBC Sessions besteld. Wat ik gehoord heb klinkt zeer goed!


Wat kon die Clapton toch heerlijk gitaar spelen.

Misschien komende dagen maar wat liedjes gaan oefenen op de gitaar. Voor zover dat lukt.
pi_114649538
Nog 1 bericht achterlaten, van een naar mijn mening ondergewaardeerd album: No Time to Cry.


Wat voelt deze muziek heerlijk met een pilsje erbij.
pi_114756743
Oh, ik bedoelde het album No Reason to Cry.
pi_120003350
Schopje voor dit topic.

Tijdje geleden een best of album van Eric Clapton gekocht, en een album met liedjes uit de jaren 70. Voelt zo relaxt om dit te luisteren.

Zal zo kijken of ik nog wat mooie opnames kan vinden.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2012 17:46:49 ]
pi_120045971
Na Derek and the Dominos en Blind Faith heeft Clapton wat mij betreft niet veel bijzonders meer gemaakt.
Burning bridges gives you so much more
pi_121990735
Die live in the seventies cd is één van mijn favoriete cd's geworden. Super relaxt om naar te luisteren.

Deze staan er ook op:



Ik zie vaak dat albums van Eric Clapton hele negatieve reviews krijgen.

Ben er ondertussen wel achtergekomen dat ik reviews niet meer serieus hoef te nemen. Deze week een cd van The Clash gekocht. Volgens de mensen op amazon.uk een prachtige cd.... en ik krijg een rotgevoel van deze muziek, snap niet wat mensen er mooi aan vinden.
  donderdag 24 januari 2013 @ 21:48:11 #46
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_122005923
De solo in While my Guitar Gently Weeps heeft wat mij betreft nog steeds een van de meest epic gitaartonen ooit gebruikt.

Hier live in een lelijk all stars concert

pi_122005992
Ik vind hem niet heel bijzonder, maar van het nummer tears in heaven krijg ik altijd nog een brok in mijn keel als ik dat luister.
pi_122006717
Goede gitarist maar ik vind het altijd net wat te slap. Hij mag wel wat meer pit in zijn donder, wat steviger, wat gewaagder.
  donderdag 24 januari 2013 @ 22:17:48 #50
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_122007612
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 22:02 schreef Bozepiemel het volgende:
Goede gitarist maar ik vind het altijd net wat te slap. Hij mag wel wat meer pit in zijn donder, wat steviger, wat gewaagder.
Is dat met of zonder Cream meegerekend?
pi_122016350
Ahh, baas Clapton!
Heb hem live gezien (Nouja gezien, we hadden de laatste stoelen op de tribune ongeveer) en van wat ik kon horen (Was nogal een galmbak)klonk hij fantastisch.

Als hij weer naar NL komt ga ik er sowieso weer heen (Dan wel betere plaatsen natuurlijk)
pi_122019471
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 22:17 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Is dat met of zonder Cream meegerekend?
Exclusief, heb het meer over de huidige Clapton.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 23:56:12 #53
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_122055310
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 09:03 schreef Bozepiemel het volgende:

[..]

Exclusief, heb het meer over de huidige Clapton.
Hmm ja. Ik vind m qua liedjes ook niet echt sterk nee.
pi_122060577
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2011 19:58 schreef Man_Made_God het volgende:
En voor de blues-fans: ga alsjeblieft luisteren naar het album wat hij eerder dit jaar heeft opgenomen met Wynton Marsalis. Ik heb Clapton in jaren niet zo goed horen zingen: rauw, wat perfect bij de (oude) blues past die gespeeld wordt.

Edit: Layla staat er ook op, en hoewel het album meer briljantjes heeft, is deze versie natuurlijk wel de.moeite waard:

Okee, Clapton is een gitarist, maar wat die drummer doet valt mij meteen op! Nice wat 'ie doet met z'n snaredrum. Wie is dat eiks, op drums?

edit: zit nu de 2e keer dat nummer te luisteren. Het klinkt toch wel erg 'blank'; té strak en té netjes. Blues hoort 'rauwer' te zijn :{
  zondag 27 januari 2013 @ 00:04:27 #55
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_122096012
Clapton is een held _O_
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_122329026
Ik zit weer even naar Slowhand te luisteren.
standaarddrinker
pi_122329034
Overigens:

quote:
Eric Clapton kondigt nieuw album aan

NEW YORK - Eric Clapton komt 12 maart met een nieuw album.


Foto: AFP

Dat meldt de zanger en gitarist op zijn website.

Op Old Sock staan twee originele tracks. De rest van het album bevat covers van Claptons favoriete nummers, waaronder Born to Loose van Ray Charles, Lead Belly’s Goodnight Irene en de jazzklassieker All Of Me.

Op de cd doen ook gastartiesten als JJ Cale, Chaka Khan en Paul McCartney mee. Old Sock is het 21e studioalbum van Clapton. In 2010 bracht hij zijn laatste album uit, getiteld Clapton.

http://www.nu.nl/muziek/3(...)igt-nieuw-album.html
standaarddrinker
pi_129449633
Dat nieuwe album van Clapton ben ik nu aan het luisteren, wat mij als eerste opvalt. Het gitaarwerk is echt héél fijn.
Máááááárrrrrr:

Clapton maakt heel veel gebruik van Autotune/Pitch Correction op z`n stem.
Bij Still Got The Blues is het zelfs een beetje vervelend om te horen......
pi_129465262
Ik ben ook weer into Clapton de afgelopen dagen.

Zijn recente albums heb ik allemaal niet geluisterd, dus weet niet hoe hij nu klinkt eigenlijk.

Zijn gitaarwerk op dat live album (Live in the seventies) wat ik heb is heel fijn om naar te luisteren.
  donderdag 31 juli 2014 @ 15:24:15 #60
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_142922992
Nieuwe album The Breeze met allemaal liedjes van JJ Cale in samenwerking met o.a. Tom Petty, Mark Knopfler, Willie Nelson, John Mayer en Don White is wel aardig, maar wel een beetje veel country-rock.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_142957379
Vind het nieuwe album heerlijk _O_
pi_143007044
quote:
9s.gif Op zaterdag 5 november 2011 15:33 schreef Travel. het volgende:

[..]

Dit dus, volgens mij zong hij ''Tears in Heaven" voor zijn zoontje dat uit het raam gevallen was?
Klopt
pi_143007071
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 16:45 schreef Gatenkaas het volgende:
Sowieso is het materiaal van Derek and the Dominos een van z'n beste
Precies.
Layla and assorted love songs + Live in concert/Fillmore
pi_143007093
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 19:19 schreef Jmsls het volgende:
Faalblues. Ga Howlin' Wolf, Robert Johnson, etc. luisteren
Vette BS. Howlin' Wolf en Robert Johnson zijn saai vergeleken met Derek & the Dominos.
pi_143007170
quote:
7s.gif Op donderdag 6 december 2012 17:46 schreef Gewas het volgende:
Schopje voor dit topic.

Tijdje geleden een best of album van Eric Clapton gekocht, en een album met liedjes uit de jaren 70. Voelt zo relaxt om dit te luisteren.

Zal zo kijken of ik nog wat mooie opnames kan vinden.
Nog een nummer voor zijn overleden zoon

Ooit destijds 'live' op Mtv gezien toen zijn Unplugged voor het eerst werd uitgezonden met inleidende interviews. Helaas heb ik dat niet meer, maar ik weet nog dat ik het verhaal achter dit nummer echt heel intens vond. Nooit begrepen waarom dit nummer zo...verborgen is gebleven.

[ Bericht 11% gewijzigd door CynicusRomanticusRob op 03-08-2014 02:20:47 ]
pi_143007488
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 12:23 schreef Gewas het volgende:
Ik ben ook weer into Clapton de afgelopen dagen.

Zijn recente albums heb ik allemaal niet geluisterd, dus weet niet hoe hij nu klinkt eigenlijk.

Zijn gitaarwerk op dat live album (Live in the seventies) wat ik heb is heel fijn om naar te luisteren.
Dat live werk na Derek en Blind Faith is denk ik daarna wel 1 van zijn sterkste kanten.
http://en.wikipedia.org/wiki/Eric_Clapton_discography#Live_albums

Ik zat een tijdje terug ook deze te luisteren
http://en.wikipedia.org/wiki/461_Ocean_Boulevard#Deluxe_edition

Verder vind ik zijn solowerk-studioplaten een beetje... mager, terwijl hij toch al heel veel heeft gemaakt. Wel heeft hij soms hele goede nummers erop staan.
Ik probeer wel eens alles te luisteren van EC maar merk dat ik sommige periodes van hem echt heel saai vind en dus iedere keer maar weer oversla.
Alles voor Cream vind ik te saai.
Cream vind ik wel ok, maar irritant wanneer Jack Bruce zingt. Toch zou ik die live platen eens moeten gaan luisteren...maarja ik kan gewoon echt niet tegen Jack zijn stem.
Derek vind ik echt zijn toptijd, gewoon het meest intens en gepassioneerd.
Al die andere aparte projecten vind ik weer saai, muv Blind Faith, al...tsja... volgens mij vind ik de meeste nummers van die band gewoon bagger behalve Presence of the Lord. Dat vind ik echt weer EC op zijn top. Je gaf al een link afkostig van live 75 EC was here. Ik ben vergeten welke versie ik het beste vond, maar in ieder geval zijn er veel versies van en allemaal de moeite waard...dacht ik. :)
En dan solo... ja heel veel topnummers, maar nooit een hele plaat die in zijn geheel echt heel goed was. Bovendien verloor hij zijn passie ook behoorlijk en zal je daardoor ook reacties lezen dat zoiets als Wonderful Tonight te soft is en dat soort onzin (is gewoon goed hoor :) ) of dat hij niet boeiend genoeg is.
Vorig jaar zat ik mijn bandjes te selecteren/weggooien en kwam ik veel tapes van EC tegen. Zat veel live tussen, oa 24 nights en nog iets voor mij onbekends, maar ik schrok ervan hoe goed het was. Hij is dus als livemuzikant echt wel gerijpt. En ik maar denken dat hij live na mid-70's niet meer interessant genoeg was. jaja, Rainbow en EC was Here zijn heel goed, maar EC live in the 80's-90's is toch ook heel goed.... of word ik gewoon ouder en milder ??? :)
De ouderwetse studioplaten uit de jaren 70,80,90 heb ik nog, maar meer voor "de heb". De CD's vanaf The Cradle heb ik verkocht. Vooral al die covers etc vond ik niet boeiend genoeg voor de heb. Bovendien haat ik CD's :)
Het eerste wat ik van EC ooit hoorde was Time Pieces en tsja, als dat echt een originele album zou zijn ipv een compilatie, dan zou hij echt een top100 allertijden plaat gehad hebben. Gelukkig heeft EC meer pareltjes hoor. Wel merk ik dat ik meer geinteresseerd ben in EC's eigen werk dan al die covers of basic blues (daarvoor kan je echt beter het origineel luisteren).
pi_143007492
nou heb ik weer helemaal zin in de muziek van EC gekregen :)

(even zoeken wat ik wil opzetten)
pi_143009207
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 02:14 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Dat live werk na Derek en Blind Faith is denk ik daarna wel 1 van zijn sterkste kanten.
http://en.wikipedia.org/wiki/Eric_Clapton_discography#Live_albums

Ik zat een tijdje terug ook deze te luisteren
http://en.wikipedia.org/wiki/461_Ocean_Boulevard#Deluxe_edition

Verder vind ik zijn solowerk-studioplaten een beetje... mager, terwijl hij toch al heel veel heeft gemaakt. Wel heeft hij soms hele goede nummers erop staan.
Ik probeer wel eens alles te luisteren van EC maar merk dat ik sommige periodes van hem echt heel saai vind en dus iedere keer maar weer oversla.
Alles voor Cream vind ik te saai.
Cream vind ik wel ok, maar irritant wanneer Jack Bruce zingt. Toch zou ik die live platen eens moeten gaan luisteren...maarja ik kan gewoon echt niet tegen Jack zijn stem.
Derek vind ik echt zijn toptijd, gewoon het meest intens en gepassioneerd.
Al die andere aparte projecten vind ik weer saai, muv Blind Faith, al...tsja... volgens mij vind ik de meeste nummers van die band gewoon bagger behalve Presence of the Lord. Dat vind ik echt weer EC op zijn top. Je gaf al een link afkostig van live 75 EC was here. Ik ben vergeten welke versie ik het beste vond, maar in ieder geval zijn er veel versies van en allemaal de moeite waard...dacht ik. :)
En dan solo... ja heel veel topnummers, maar nooit een hele plaat die in zijn geheel echt heel goed was. Bovendien verloor hij zijn passie ook behoorlijk en zal je daardoor ook reacties lezen dat zoiets als Wonderful Tonight te soft is en dat soort onzin (is gewoon goed hoor :) ) of dat hij niet boeiend genoeg is.
Vorig jaar zat ik mijn bandjes te selecteren/weggooien en kwam ik veel tapes van EC tegen. Zat veel live tussen, oa 24 nights en nog iets voor mij onbekends, maar ik schrok ervan hoe goed het was. Hij is dus als livemuzikant echt wel gerijpt. En ik maar denken dat hij live na mid-70's niet meer interessant genoeg was. jaja, Rainbow en EC was Here zijn heel goed, maar EC live in the 80's-90's is toch ook heel goed.... of word ik gewoon ouder en milder ??? :)
De ouderwetse studioplaten uit de jaren 70,80,90 heb ik nog, maar meer voor "de heb". De CD's vanaf The Cradle heb ik verkocht. Vooral al die covers etc vond ik niet boeiend genoeg voor de heb. Bovendien haat ik CD's :)
Het eerste wat ik van EC ooit hoorde was Time Pieces en tsja, als dat echt een originele album zou zijn ipv een compilatie, dan zou hij echt een top100 allertijden plaat gehad hebben. Gelukkig heeft EC meer pareltjes hoor. Wel merk ik dat ik meer geinteresseerd ben in EC's eigen werk dan al die covers of basic blues (daarvoor kan je echt beter het origineel luisteren).
Ik ben het wel met je eens wat betreft die studio albums. Staan altijd wel een aantal hele zwakke nummers op.

Derek and the Dominos ben ik nu eigenlijk pas aan het ontdekken. Heb van mijn oom 3 compilatie cd's gekregen met oude opnames van Blind Faith, Derek and the Dominos, Cream, Yardbirds en nog wat andere samenwerkingen. :9

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2014 08:17:19 ]
pi_143009224
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 01:51 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Nog een nummer voor zijn overleden zoon

Ooit destijds 'live' op Mtv gezien toen zijn Unplugged voor het eerst werd uitgezonden met inleidende interviews. Helaas heb ik dat niet meer, maar ik weet nog dat ik het verhaal achter dit nummer echt heel intens vond. Nooit begrepen waarom dit nummer zo...verborgen is gebleven.
Prachtig. :)

quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 02:15 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
nou heb ik weer helemaal zin in de muziek van EC gekregen :)

(even zoeken wat ik wil opzetten)

Ik doe met je mee!
pi_143009317
Hier nog een Clapton-fan!

Volgens mij gaat het bij Clapton inderdaad minder om de albums (als totaalwerk vind ik die inderdaad vaak minder geslaagd), zoals jullie ook al concludeerden :). Dat maakt ie echter goed met zijn live performances. Een aantal nummers die op de plaat minder klinken vind ik live beter uit de verf komen.

Clapton zoals ik em graag hoor:


Voor degenen die meer over Clapton willen lezen zou ik dit boek willen aanraden:
http://www.bol.com/nl/p/clapton/1001004005619599/

Ze romantiseren in dat boek wel een en ander, maar dat houdt het ook goed leesbaar. Schitterend hoe hij vertelt over dat Clapton samen met Jimmy Hendrix een kroeg binnenwandelden waar een random band stond te spelen en dan vroegen of ze mee mochten spelen en samen die band compleet van het podium afspeelden. Als je daar toch bij bent geweest :D
pi_143009702
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 08:35 schreef VrAnKiE het volgende:
Ze romantiseren in dat boek wel een en ander, maar dat houdt het ook goed leesbaar. Schitterend hoe hij vertelt over dat Clapton samen met Jimmy Hendrix een kroeg binnenwandelden waar een random band stond te spelen en dan vroegen of ze mee mochten spelen en samen die band compleet van het podium afspeelden. Als je daar toch bij bent geweest :D
Of als je in die band zat, dan heb je toch even samen met Clapton en Hendrix gespeeld :)
pi_143009738
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 08:10 schreef Gewas het volgende:
Derek and the Dominos ben ik nu eigenlijk pas aan het ontdekken.
En ik verdiep mij er nog meer in :)
http://en.wikipedia.org/wiki/Derek_and_the_Dominos

Ik heb alleen een live Fillmore double night maar zie dit even niet op wiki
pi_143010101
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 09:40 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

En ik verdiep mij er nog meer in :)
http://en.wikipedia.org/wiki/Derek_and_the_Dominos

Ik heb alleen een live Fillmore double night maar zie dit even niet op wiki
Oeh, die ga ik ook eens luisteren!

Net komt bij mij toevallig Bad love voorbij, wat een nummer! Daar is de albumversie wel echt goed van!
pi_143010216
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 10:16 schreef VrAnKiE het volgende:

[..]

Oeh, die ga ik ook eens luisteren!

Net komt bij mij toevallig Bad love voorbij, wat een nummer! Daar is de albumversie wel echt goed van!
http://www.geetarz.org/reviews/clapton/fillmore-double-night.htm
pi_143010303
quote:
Ow, ik heb een andere gevonden (op spotify);
https://en.wikipedia.org/(...)the_Dominos_album%29

Volgens mij is deze wel van dezelfde avonden, maar met maar een gedeelte van de nummers.
pi_143010318
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 10:35 schreef VrAnKiE het volgende:

[..]

Ow, ik heb een andere gevonden (op spotify);
https://en.wikipedia.org/(...)the_Dominos_album%29

Volgens mij is deze wel van dezelfde avonden, maar met maar een gedeelte van de nummers.
Ja dit is echt voor het eerst dat wiki niet klopt qua muziek :)
Voor mij ook een shock :D
pi_143011266
We kennen allemaal wel de beelden van EC ten tijde van Cream, Derek, Blind Faith, etc

Maar dan dit, wat een contrast. All things must pass, zei/zong zijn vriend ooit.

pi_143012844
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 11:40 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
We kennen allemaal wel de beelden van EC ten tijde van Cream, Derek, Blind Faith, etc

Maar dan dit, wat een contrast. All things must pass, zei/zong zijn vriend ooit.

[ afbeelding ]
Uw linkske marcheert niet :P
pi_143015182
Waarom is Clapton eigenlijk zo saai nadat hij van z'n heroïne-verslaving af was. Al z'n solo-werk is niet om aan te horen. :X

Beste is hij nog als hij met anderen speelt in een band of als gast-muzikant (bijv. bij the Pros & Cons of Hitchhiking van Roger Waters).
Burning bridges gives you so much more
pi_143018079
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 09:40 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

En ik verdiep mij er nog meer in :)
http://en.wikipedia.org/wiki/Derek_and_the_Dominos

Ik heb alleen een live Fillmore double night maar zie dit even niet op wiki

Op mijn best of cd's staan 11 liedjes van Derek and the Dominos. Ben het nu aan het luisteren. :)
pi_143018918
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 16:07 schreef Gewas het volgende:

[..]


Op mijn best of cd's staan 11 liedjes van Derek and the Dominos. Ben het nu aan het luisteren. :)
Ik luister nu dit :)
All songs recorded live 4 and 5 December 1974 at the Hammersmith Odeon, London, England.
Ben alleen geen fan van de zangeres(sen) zullen wel weer die 2 zijn (of alleen eentje)
http://en.wikipedia.org/wiki/Marcella_Detroit
http://en.wikipedia.org/wiki/Yvonne_Elliman

[ Bericht 3% gewijzigd door CynicusRomanticusRob op 03-08-2014 16:49:41 ]
pi_143032433
Voor het eerst Delaney & Bonnie geluisterd met EC
http://en.wikipedia.org/wiki/On_Tour_with_Eric_Clapton
Niet bijzonder goed, ook niet slecht, wel even leuk, maar gewoon niet echt EC. Wel duidelijk een missing link tussen Cream/Blind Faith en Derek
pi_143121733
Cream was zeker baanbrekend. Toch heb ik het echte bluessolo werk nooit kunnen waarderen van Clapton.

Nooit in de buurt kunnen komen van zijn leermeester Freddy King. Zelden de agressie van deze man in zijn solo's..

vs

Peter Green in Fleetwood Mac benaderde zijn grote idool BB King veel beter. Echt een ondergewaardeerde gitarist. Helaas nooit het grote succes gehad van Clapton.

vs
pi_143165338
We praten over de late jaren zestig. De lp Fresh Cream van the Cream was het allereerste wat ik ooit bewust van Clapton hoorde. Ik was een jaar of 13 en een jeugdvriendje liet mij deze plaat, die hij van zijn oudere broer gekregen, horen via z'n Dualplatenspeler. Ik werd compleet van mijn stoel geblazen! Nadien ben ik zoveel mogelijk van EC gaan verzamelen met Layla van Derek als absoluut hoogtepunt. Clapton is na 50 jaar een icoon in de popmuziek en heeft ontelbaar mooie songs gemaakt. Niet alle stijlen kan ik even goed waarderen moet ik zeggen: Unplugged vind ik EC op z'n zwakst. Ook draai ik zelden een heel album, omdat er altijd wel enkele zwakke broeders tussen zitten. Als ik echter een afspeellijstje maak op mijn iTunes dan kom ik gemakkelijk boven de 50 parels uit. Dan kun je niet van veel artiesten zeggen. Alleen Neil Young en the Beatles evenaren deze aantallen in mijn ogen.
pi_143481541
Voor de liefhebber, Duane Allman & Eric Clapton (uit de Cream tijd):

pi_143488006
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 15:00 schreef Rimple het volgende:
We praten over de late jaren zestig. De lp Fresh Cream van the Cream was het allereerste wat ik ooit bewust van Clapton hoorde. Ik was een jaar of 13 en een jeugdvriendje liet mij deze plaat, die hij van zijn oudere broer gekregen, horen via z'n Dualplatenspeler. Ik werd compleet van mijn stoel geblazen! Nadien ben ik zoveel mogelijk van EC gaan verzamelen met Layla van Derek als absoluut hoogtepunt. Clapton is na 50 jaar een icoon in de popmuziek en heeft ontelbaar mooie songs gemaakt. Niet alle stijlen kan ik even goed waarderen moet ik zeggen: Unplugged vind ik EC op z'n zwakst. Ook draai ik zelden een heel album, omdat er altijd wel enkele zwakke broeders tussen zitten. Als ik echter een afspeellijstje maak op mijn iTunes dan kom ik gemakkelijk boven de 50 parels uit. Dan kun je niet van veel artiesten zeggen. Alleen Neil Young en the Beatles evenaren deze aantallen in mijn ogen.
50 parels? Nou, Elvis en Michael Jackson evenaren dat wel hoor :)
Led Zeppelin ook als ze wat meer platen hadden gemaakt.

Vreemd dat je unplugged zo zwakt vindt, het is niet mijn favoriete periode, maar ik vind hem dan zeker wel sterk.
Fresh Cream was ook een van de eerste Clapton platen die ik voor het eerst hoorde, maar die zorgde er niet voor dat ik meer van hem wilde weten. Het was pas Time Pieces met Layla die ik kort daarop hoorde en mij verslaafd aan EC maakte. Toen ik de dubbel cd/lpvan Derek/Layla had, draaide ik dat ook pas echt heel vaak. Vervolgens ben ik nooit zo'n fan geweest van zijn platen, maar wel van zijn parels die op allerlei verschillende platen/cd's staan. Nu ben ik door dit topic, al die platen weer helemaal gaan luisteren. Bluesbreakers heb ik maar even overgeslagen, want dat vind ik echt saai. Derek heb ik ook overgeslagen want dat ken ik nu wel :)
Dus alles van Cream, Delaney/Bonnie, en nu EC solo. Ik vind zijn 1ste solo eigenlijk nog 1 van de beste solo LP's. Ik hoor toch veel nummers waarvan ik denk, goh die zijn toch eigenlijk niet slecht, die wil ik vaker horen :D
pi_143488095
quote:
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 19:54 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Nu ben ik door dit topic, al die platen weer helemaal gaan luisteren. Bluesbreakers heb ik maar even overgeslagen, want dat vind ik echt saai. Derek heb ik ook overgeslagen want dat ken ik nu wel :)
Dus alles van Cream, Delaney/Bonnie, en nu EC solo. Ik vind zijn 1ste solo eigenlijk nog 1 van de beste solo LP's. Ik hoor toch veel nummers waarvan ik denk, goh die zijn toch eigenlijk niet slecht, die wil ik vaker horen :D
Beste Gewas, nu zit ik helemaal in de EC muziek door dit topic. Thanks :D
Ik draai steeds een album minimaal 3x op repeat en zit nu in de eind 70's van EC. Eigenlijk moet ik noteren welke goede nummers ik 'ontdek', want ik ben de helft alweer vergeten :D
pi_143500559
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 19:57 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

[..]

Beste Gewas, nu zit ik helemaal in de EC muziek door dit topic. Thanks :D
Ik draai steeds een album minimaal 3x op repeat en zit nu in de eind 70's van EC. Eigenlijk moet ik noteren welke goede nummers ik 'ontdek', want ik ben de helft alweer vergeten :D
Waar zo'n topic niet goed voor is. :D

Ik zit nu al de hele nacht Derek and the Dominos te luisteren van die best of cd met Clapton (werd om 12 uur plotseling wakker).
  zondag 17 augustus 2014 @ 03:07:49 #93
224960 highender
Travellin' Light
pi_143502209


Ik ben nu deze aan het luisteren. Heb de originele LP.
  maandag 18 augustus 2014 @ 01:29:47 #95
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_143539929
De Clapton + friends covers van jj cale zijn wel lekker he _O_
pi_155972596
standaarddrinker
pi_155993694

Dit vind ik wellicht een van de beste optredens van meneer Clapton. Die solo. O+
pi_155999163
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 10:44 schreef Captainp00face het volgende:

Dit vind ik wellicht een van de beste optredens van meneer Clapton. Die solo. O+
Vette solo inderdaad, maar weinig solo's hebben zo veel emotie als de solo aan het eind van Tunnel of Love door God Knopfler _O_
I feel kinda Locrian today
pi_156080470
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 14:48 schreef starla het volgende:

[..]

Vette solo inderdaad, maar weinig solo's hebben zo veel emotie als de solo aan het eind van Tunnel of Love door God Knopfler _O_
Knopfler is een absolute baas. Zijn Alchemy optredens zijn geweldig.
pi_156100008
Ik kan de oudere en onbekendere muziek van Clapton wel waarderen, maar ik word chagrijnig van Tears in Heaven, Layla en de studioversie van Wonderful Tonight.

Er wordt weleens gezegd dat Eric Clapton een uniek geluid heeft dat moeilijk of niet te evenaren is. Wat maakt het geluid van Eric Clapton zo uniek? Wat kan hij dat andere gitaristen niet kunnen?
pi_189364632
Misschien dat ik een verkeerd topic omhoog schop. Maar hij komt naar de Ziggo Dome. Zijn er presale links aanwezig dat iemand weet? Morgen is de officiële verkoop natuurlijk. Voor sportpaleis zie ik ze wel.
pi_189377803
En aanweizg *O*
  FOK!fotograaf vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:08:45 #103
159915 -Menn0-
MNO
pi_189377869
Nu al uitverkocht? ;(
,,/
pi_189378057
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 10:04 schreef indiaantje89 het volgende:
En aanweizg *O*
Ik ook *O*

1 minuut voor 10 gerefresht, minuutje wachtrij en ik was er doorheen!
pi_189378110
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 10:20 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ik ook *O*

1 minuut voor 10 gerefresht, minuutje wachtrij en ik was er doorheen!
Ja ik kreeg pas 5 voor 10 een wachtrij. Dus toen maar gelijk meerdere browsers geopend. En iets over 10 had ik mijn kaartje al.

Maar het is wel binnen paar minuten uitverkocht dus :P. Toch geluk gehad misschien.
pi_189378167
quote:
Maar het is wel binnen paar minuten uitverkocht dus :P. Toch geluk gehad misschien.
Hier gelukt! Er zijn nog wel kaarten van 235 euro en duurder mocht je echt graag willen.
Madre de Dios! Es el Pollo Diablo!
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:46:18 #107
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_189378449
Kaartje binnen
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_189379387
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 10:24 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Ja ik kreeg pas 5 voor 10 een wachtrij. Dus toen maar gelijk meerdere browsers geopend. En iets over 10 had ik mijn kaartje al.

Maar het is wel binnen paar minuten uitverkocht dus :P. Toch geluk gehad misschien.
Ik zat alweer wat anders te doen en kreeg gelukkig een appje van m’n pa :')

Maar goed, geluk gehad!
  Moderator vrijdag 11 oktober 2019 @ 16:09:19 #109
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_189383199
Hier klokslag 10:00 ververst en had binnen een minuut één* bemachtigd.

Platinum ticket.*

[ Bericht 9% gewijzigd door ChevyCaprice op 11-10-2019 16:14:56 ]
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')