Ik stel voor dat je jezelf eens goed in gaat lezen over S-OFF, rooten, custom ROM's, backups via clockwork recovery en nog veel meer. Een goed punt om te beginnen is op xda-developers:quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:48 schreef Nilscollection het volgende:
Dus even terugkomend op mijn vraag in het vorige topic...
Ik weet dat ik de folder van MIUI in de root van mijn SD moet zetten om MIUI te installeren, maar dan vroeg ik mij nog twee dingen af.
- moet ik, voor het geval dat het misgaat, een back-up van mijn standaard ROM maken?
- ik moet mijn Desire S hiervoor S-OFF krijgen - hoe kan ik dit best doen?
Ik kreeg de update op de releasedag al, heeft niets met je provider te maken aangezien ik ook T-Mobile heb.quote:Op zaterdag 5 november 2011 14:09 schreef Nilscollection het volgende:
Mijn moeder heeft hetzelfde. Ik heb de update wel al gehad, maar zij nog niet. Kan met de provider te maken hebben aangezien ik Vodafone heb en zij T-Mobile.
Er staan op xda in het Desire S hoekje tutorials hoe je alles moet doen, niet alleen custom roms dus. Verder zou ik de S-OFF manier die jij wil gebruiken niet doen, dan kan je je Desire S net zo goed meteen weggooien. Wat je beter kan doen is kijken naar Revolutionary.quote:Op zaterdag 5 november 2011 18:40 schreef Nilscollection het volgende:
Ik heb al op XDA Dev rondgeneusd, maar veel wijzer werd ik er niet van. Vooral omdat er zo ontiegelijk veel custom ROM's op staan...
MIUI is toch een custom ROM op zich, hè? Net zoals Cyanogen en Hydrogen dat ook zijn. Want daarmee ben ik nu een beetje in de war.
Ik heb inmiddels wel een tutorial voor S-OFF gevonden (klikkie doen), is deze correct? Want deze complete tutorial heeft dan weer een andere manier, maar daar zit wel alles bij.
Ik ben een beetje overdonderd met het hele aanbod - welke kan ik best gebruiken?
Je hoeft de camera niet aan te hebben. Simpelweg de aan/uitknop bovenaan indrukken en binnen een seconde op de homeknop drukken, zo maak je een screenshot.quote:Op vrijdag 11 november 2011 09:27 schreef .Neovo. het volgende:
Ik heb op een vage manier een screenshot van het homescreen gemaakt, toen de camera aanstond. Weet iemand hoe dat moet? Toen ik de camera zou gebruiken zag ik ineens een foto van het homescreen, en ik heb de telefoon niet geroot ;p.
Coolquote:Op vrijdag 11 november 2011 11:53 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Je hoeft de camera niet aan te hebben. Simpelweg de aan/uitknop bovenaan indrukken en binnen een seconde op de homeknop drukken, zo maak je een screenshot.
Niet in de camera maar in de gallery.quote:Op vrijdag 11 november 2011 11:57 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Cool
Wist ik niet, maar in de camera stond een plaatje van het homescreen
Geen idee, niets over gehoord of gelezen. Het enige dat ik heb gehad is dat na een reboot het enorm lang duurde alvorens ik weer mobiel internet had, maar dat was volgens mij ook eenmalig. Hopelijk komt de aangekondigde patch snel uit, die moet een aantal nags gaan verhelpen.quote:Op vrijdag 11 november 2011 12:19 schreef lynda het volgende:
Sinds een paar dagen valt mijn internet (Wifi en mobiel internet) uit als mijn telefoon niets ligt te doen..Zwaar irritant natuurlijk![]()
Meer mensen hier last van of ergens iets over gelezen toevallig..? Ik heb zelf al een klein rondje google gedaan maar kon nog niets bruikbaars vinden
De LinkedIn-plugin is niet nieuw, ik kreeg hem alleen opnieuw aangeboden.quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:04 schreef lynda het volgende:
Nieuwe plugin en widgets zijn toegevoegd in HTC hub
Aan/uitknop indrukken en binnen een seconde (ongeveer) op de homeknop drukken.quote:
Settings > Wireless & networks > Mobile networks > Enable always-on mobile dataquote:
Het zijn dan ook bugfixes voor de mensen die wel problemen hadden. Dus als alles prima werkt, blij zijn!quote:Op dinsdag 22 november 2011 15:30 schreef Spaghettivreter het volgende:
Net ook de update geïnstalleerd, merk alleen geen veranderingen in vergelijking met de vorige versie....
Staat aanquote:Op dinsdag 22 november 2011 15:32 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Settings > Wireless & networks > Mobile networks > Enable always-on mobile data
Geen idee welke taal jij gebruikt op je telefoon, maar staat het bovenstaande bij jou toevallig uit?
Wat je een keer zou kunnen proberen is een factory reset, dat wil nog wel eens de nodige problemen oplossen. Anders blijven er naar mijn idee nog maar twee opties over, het bereik van de provider is slecht in je omgeving of de telefoon is fysiek niet in orde.quote:
Niets, behalve bugfixes.quote:Op dinsdag 22 november 2011 15:54 schreef .Neovo. het volgende:
Ik heb de update ook net geïnstalleerd. Wat is er allemaal nieuw?
Oh ok, bij mij werkt alles prima nogquote:Op dinsdag 22 november 2011 15:33 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Het zijn dan ook bugfixes voor de mensen die wel problemen hadden. Dus als alles prima werkt, blij zijn!
Voor de update had ik er geen last van en nu welquote:Op donderdag 24 november 2011 00:33 schreef BTKlus het volgende:
En wederom werkt na de update de aan/uit knop niet meer.
Bij de vorige update moest ik ook al een harde reset uitvoeren dat zal nu wel weer niet anders zijn, kan ik weer alles opnieuw instellen.
En wat als deze optie uitgegrijst is en niet ingesteld kan worden ?quote:Op zaterdag 26 november 2011 21:56 schreef Dubbeldrank het volgende:
Voor iedereen waarbij de aan/uitknop het niet doet, je hoeft geen factory reset te doen. Het betreft de volgende instelling:
Ga naar Instellingen -> Beveiliging -> Beveiligingsreferenties gebruiken, en zet deze aan.
Dan heb je pech blijkbaar...quote:Op zondag 27 november 2011 00:33 schreef BTKlus het volgende:
[..]
En wat als deze optie uitgegrijst is en niet ingesteld kan worden ?
Toch vreemd, bij OTA updates zijn tot nu toe al mijn instellingen bewaard gebleven. Welke versie heb je nu als je kijk bij softwareversie? Ik zit nu op 2.10.401.8.quote:Op dinsdag 29 november 2011 10:35 schreef FedExpress het volgende:
net melding gehad dat er een nieuwe update beschikbaar is. 227 MB. "al uw gegevens worden bewaard". Not, kan alles weer lekker opnieuw instellen, downloaden etc
Als je nu gaat checken op updates, krijg je dan nog iets? Je zou dan deze moeten krijgen:quote:Op dinsdag 29 november 2011 11:23 schreef FedExpress het volgende:
htc-sense versie: 2.1
softwarenummer: 1.47.401.4
nee, niksquote:Op dinsdag 29 november 2011 11:24 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Als je nu gaat checken op updates, krijg je dan nog iets?
ik dus ook nietquote:Op dinsdag 29 november 2011 11:28 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Hmm weird, soms begrijp ik er echt geen drol van...
Sinds de Android 2.3.5 update met Sense 3.0, dus je faalt niet.quote:Op dinsdag 29 november 2011 11:37 schreef FedExpress het volgende:
was het trouwens altijd al mogelijk om foto van het homescreen te maken of pas sinds een van de laatste updates? Als het altijd al kon dan faal ik (of mn desire) namelijk
Bij mij is vannacht ook ge-update, en alles is netjes bewaard.quote:Op dinsdag 29 november 2011 11:17 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Toch vreemd, bij OTA updates zijn tot nu toe al mijn instellingen bewaard gebleven. Welke versie heb je nu als je kijk bij softwareversie? Ik zit nu op 2.10.401.8.
dat heeft neem ik aan verder geen gevolgen toch? Gewoon hetzelfde als via telefoon zelf?quote:Op dinsdag 29 november 2011 12:51 schreef Dubbeldrank het volgende:
Je kan trouwens ook handmatig updaten naar de laatste ROM, via de computer en de USB kabel. Aangezien je toch alle settings als kwijt bent is het de overweging waard.
http://www.filefactory.co(...)se_225161_signed.exe
Hier zijn trouwens alle ROM's te vinden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1002506
ik moest alles opnieuw instellen en apps waren ook wegquote:Op dinsdag 29 november 2011 12:53 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Bij mij is vannacht ook ge-update, en alles is netjes bewaard.
De RUU (ROM Update Utility) versies zijn de complete ROM's, de OTA updates zijn alleen de wijzigingen. Het heeft verder geen gevolgen voor je telefoon, behalve dat hij helemaal leeg gaat. Het zijn de officiële ROM's van HTC.quote:Op dinsdag 29 november 2011 13:06 schreef FedExpress het volgende:
[..]
dat heeft neem ik aan verder geen gevolgen toch? Gewoon hetzelfde als via telefoon zelf?
[..]
ik moest alles opnieuw instellen en apps waren ook weg
Oke, dan ga ik hem er zelf wel opgooien! Gewoon downloaden en dan op de telefoon zetten of openen via pc? Sorry voor alle vragen, maar heb het nog nooit gedaan hahaquote:Op dinsdag 29 november 2011 13:10 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
De RUU (ROM Update Utility) versies zijn de complete ROM's, de OTA updates zijn alleen de wijzigingen. Het heeft verder geen gevolgen voor je telefoon, behalve dat hij helemaal leeg gaat. Het zijn de officiële ROM's van HTC.
Mja, dat 'all free slots in use' heb ik ook al een tijdje...quote:Op dinsdag 29 november 2011 13:14 schreef FedExpress het volgende:
[..]
Oke, dan ga ik hem er zelf wel opgooien! Gewoon downloaden en dan op de telefoon zetten of openen via pc? Sorry voor alle vragen, maar heb het nog nooit gedaan haha
"All free download slots are in use". dat wordt wachten
oke, thanks! ben benieuwd. Hij is nu aan het downloaden. 3 kwartierquote:Op dinsdag 29 november 2011 13:58 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Mja, dat 'all free slots in use' heb ik ook al een tijdje...
Gewoon vanaf de PC openen trouwens, het is een .exe en daar kan je niet zoveel mee op Android. Telefoon verbinden met de USB-kabel en gaan met die banaan!
Die installeert hij toch automatisch met HTC Sync mee? Probeer eens te syncen zonder iets aan te geven om te syncen. Werkt dat niet dan zou je eens kunnen kijken of het installeren van de Android SDK iets helpt.quote:Op dinsdag 29 november 2011 17:05 schreef FedExpress het volgende:
@#%^@$%6!
Probeer nu al een paar uur om de juiste drivers geinstalleerd te krijgen, maar ik krijg het niet voor elkaar. HTC sync geinstalleerd, maar wordt niet gevonden door de telefoon. Moet de Android phone drivers installeren, maar dat lukt dus niet. Al van alles geprobeerd.
Dubbeldrank? Iemand? Help
Telefoon toevallig via een hub/ voorkant computer aangesloten? Probeer de achterkant eens, rechtstreeks op het moederbord.quote:Op dinsdag 29 november 2011 17:05 schreef FedExpress het volgende:
@#%^@$%6!
Probeer nu al een paar uur om de juiste drivers geinstalleerd te krijgen, maar ik krijg het niet voor elkaar. HTC sync geinstalleerd, maar wordt niet gevonden door de telefoon. Moet de Android phone drivers installeren, maar dat lukt dus niet. Al van alles geprobeerd.
Dubbeldrank? Iemand? Help
ik zeg gewoon dat hij op sync modus moet. hij gaat dan zoeken maar vindt niks... Android SDK ook gedaan, maar hielp niet. Weer verwijderd.quote:Op dinsdag 29 november 2011 19:23 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Die installeert hij toch automatisch met HTC Sync mee? Probeer eens te syncen zonder iets aan te geven om te syncen. Werkt dat niet dan zou je eens kunnen kijken of het installeren van de Android SDK iets helpt.
gaat om een laptop! Gewoon in 1 van de 4 poorten aangesloten. Andere 3 waren bezet. Neem aan dat die geen invloed hebben (of juist wel?quote:Op dinsdag 29 november 2011 19:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Telefoon toevallig via een hub/ voorkant computer aangesloten? Probeer de achterkant eens, rechtstreeks op het moederbord.
Nee, zou imo op een laptop niet uit moeten maken. Ik heb het nl. wel eens op een desktop gehad dat de telefoon met alle geweld in de "directe" usb aansluiting wilde anders werd hij ook niet herkend.quote:Op dinsdag 29 november 2011 20:38 schreef FedExpress het volgende:
gaat om een laptop! Gewoon in 1 van de 4 poorten aangesloten. Andere 3 waren bezet. Neem aan dat die geen invloed hebben (of juist wel?)
Inderdaadquote:Op woensdag 30 november 2011 20:40 schreef Dubbeldrank het volgende:
Vaag FE, het lijkt er op dat je problemen aantrekt...
niet dus?quote:Op donderdag 1 december 2011 08:46 schreef FedExpress het volgende:
is er toevallig niet iemand die de drivers ergens los heeft staan en misschien kan mailen? wellicht dat het dan lukt. anders geef ik het op
Zodra je de telefoon verbindt via de USB kabel, geef je dan wel aan op de telefoon dat je sync-mode wil?quote:
Ik durf niet te zeggen of je telefoon stuk is of dat het aan je simkaart ligt, heb je toevallig een simkaart liggen of kan je er eentje lenen van iemand om te testen?quote:Op zondag 4 december 2011 17:33 schreef NatteKrant het volgende:
Sinds vanochtend geeft mijn telefoon aan dat er geen simkaart geplaatst is. Opnieuw opstarten, simkaart eruit halen etc. werkt allemaal niet. Ik heb even gegoogled maar kan niet echt iets vinden over dit probleem. Is iemand hier wel bekend met dit probleem? Ik heb overigens een simkaart van Hi.
jaquote:Op zondag 4 december 2011 18:56 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Zodra je de telefoon verbindt via de USB kabel, geef je dan wel aan op de telefoon dat je sync-mode wil?
Inmiddels getest, ligt aan mijn telefoon helaas....quote:Op zondag 4 december 2011 18:56 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Ik durf niet te zeggen of je telefoon stuk is of dat het aan je simkaart ligt, heb je toevallig een simkaart liggen of kan je er eentje lenen van iemand om te testen?
ik kan uit ervaring zeggen dat dat heel wat verstandiger is jaquote:Op zondag 4 december 2011 23:36 schreef NatteKrant het volgende:
[..]
Inmiddels getest, ligt aan mijn telefoon helaas....
Is het verstandiger (lees: sneller) om HTC te bellen ipv een bezoekje aan de Hi shop te brengen?
Ik synchroniseer mijn contacten en agenda met Google Contacts en Calendar, apps blijven bewaard in de markt, dus je kan zo zien wat je had. Dus eigenlijk blijven alleen je sms'jes over als je het goed doet. Daar is vast wel een app voor.quote:Op maandag 5 december 2011 17:38 schreef NatteKrant het volgende:
Ok bellen met HTC leverde de tip 'softe reset' of anders 'harde reset' op. Voor ik een harde reset uitvoer, wat adviseren jullie vwb het 'veilig stellen' van gegevens op mijn telefoon, alles gewoon overzetten op pc?
Als je in je smsbox zit en op menu drukt, dan staat er een optie om sms'jes te backuppen. Kan handig zijnquote:Op maandag 5 december 2011 19:33 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Ik synchroniseer mijn contacten en agenda met Google Contacts en Calendar, apps blijven bewaard in de markt, dus je kan zo zien wat je had. Dus eigenlijk blijven alleen je sms'jes over als je het goed doet. Daar is vast wel een app voor.
Ik heb zelf geen ervaring met b2c, ik heb enkel gezocht naar een bedrijf die ze tegen een redelijke prijs verkocht. Maar Brando's worden door meerdere winkels verkocht maar de prijzen lopen nogal uiteen. Het zijn wel de fijnste die ik tot nu toe heb gehad, ze krassen absoluut niet snel en je ziet totaal niet dat hij op je scherm zit.quote:Op zondag 25 december 2011 20:22 schreef senesta het volgende:
Bij b2c bestel ik nooit meer iets maar er zijn vast meer sites die die eerste screenprotector verkopen. In ieder geval bedankt voor de tips.
De case die je aangeeft heb je zelf ook? Want hij laat nog wel een stuk aan de.bovenkant vrij lijkt op de foto.
Als je goed kwaliteit oordopjes willen kan je alle goede gebruiken die je wil, die met afstandsbediening komen daar niet bij in de buurt.quote:Op donderdag 29 december 2011 01:09 schreef NatteKrant het volgende:
De bijgeleverde koptelefoon heeft het begeven dus heb ik nieuwe nodig. Ik zoek goede geluidskwaliteit, evt mét remote en budget max 25 euro.
Iemand tips?
Ik heb Sennheiser oordopjes van 10 euro. Zonder remote, maar goede geluidskwaliteit. Vind het geluid van die HTC dopjes wat blikkerig.quote:Op donderdag 29 december 2011 01:09 schreef NatteKrant het volgende:
De bijgeleverde koptelefoon heeft het begeven dus heb ik nieuwe nodig. Ik zoek goede geluidskwaliteit, evt mét remote en budget max 25 euro.
Iemand tips?
Welke Sygic heb je er op staan en wat is het probleem? Het werkt hier namelijk prima en ben ook een zeer tevreden gebruiker.quote:Op donderdag 29 december 2011 11:07 schreef .Neovo. het volgende:
Gebruikt iemand de navigatie ook die door HTC geleverd wordt? Dan heb ik het over HTC Locations. Er zit ook iets premium bij, maar heb je die beslist nodig dan?
kun je ook navigeren zonder die premium zooi? Want ik vind die app van HTC wel simpel, en over Sygic die ik er nu op heb ben ik niet erg tevreden.
Geeft vaak de verkeerde locatie aan, ik ben dan op een locatie waar ik nog nooit ben geweestquote:Op donderdag 29 december 2011 13:13 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Welke Sygic heb je er op staan en wat is het probleem? Het werkt hier namelijk prima en ben ook een zeer tevreden gebruiker.
Geen last van, en ook geen lag. Jij draait wel een hele oude versie, ik zit op versie 11.2.2.quote:Op donderdag 29 december 2011 14:19 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Geeft vaak de verkeerde locatie aan, ik ben dan op een locatie waar ik nog nooit ben geweest
Versie: 11.0.1
Heb jij ook dat het menu lagt?
hoe lang is die nieuwste versie al uit dan?quote:Op donderdag 29 december 2011 14:24 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Geen last van, en ook geen lag. Jij draait wel een hele oude versie, ik zit op versie 11.2.2.
Nee, wel gehad dat die carrousel wat haperde, maar de laatste tijd heb ik het niet meer.quote:Op woensdag 11 januari 2012 20:06 schreef The_Dean het volgende:
Na het ontgrendelen en de ring slepen duurt het een seconde of drie voordat ik beeld heb... Jullie dit ook gehad?
Je loopt achter jaquote:Op donderdag 12 januari 2012 07:35 schreef Spaulding het volgende:
Hmm vraagje
Een vriend van me heeft ook de Desire S en kreeg laatst automatisch een update van z'n Sense.. Maar deze heb ik niet automatisch gekregen?
Ik heb nu Andriod versie: 2.3.3 en HTC Sense versie 2.1. Ik weet niet of er al wat nieuws is maar ik heb het idee dat m'n telefoon ook niet meer helemaal lekker reageert op bepaalde functies. Zo werkt mijn applicatie bookmarks al niet meer en krijg ik sommige snelkoppelingen niet geopend.
Al druk ik op software updates nu controleren zegt ie dat de telefoon up-to-date is. Iemand een idee of ik achter loop met mijn versie van Sense? Want die van die vriend van me is wel degelijk anders.
Hehe dacht ik al ja, zag al dat er een HTC Sense 3.0 is. Ik heb mijn toestel via MTV Mobile abo. Toch gek als ik handmatig ga zoeken naar software updates hij toch zegt dat ik up-to-date ben..quote:Op donderdag 12 januari 2012 09:10 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Je loopt achter ja. Heb je je toestel van een provider of is het een los gekocht toestel?
Dit heb ik ook regelmatig. Is er een oplossing voor?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 19:08 schreef The_Dean het volgende:
Ik krijg nu constant een foutmelding, zelfs na herstarten.
Com.android.phone ofzoiets.
Gaat gepaard met het wegvallen van de simkaart, dus geen bereik en moet constant mijn pincode invoeren.
Ik heb alle verbindingen uitgezet [Wifi en gegevensverbinding] en toen een keer of drie opnieuw gestart tot ik die meldingen niet meer kreeg. Daarna de verbindingen weer aangezet en tot nu toe nog niet weer de storing gehad.quote:Op woensdag 25 januari 2012 12:49 schreef Sam-x het volgende:
[..]
Dit heb ik ook regelmatig. Is er een oplossing voor?
Als ik inkomende oproepen krijg, en ik pak op.. dan krijg ik die foutmelding (meestal).quote:Op woensdag 25 januari 2012 12:53 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ik heb alle verbindingen uitgezet [Wifi en gegevensverbinding] en toen een keer of drie opnieuw gestart tot ik die meldingen niet meer kreeg. Daarna de verbindingen weer aangezet en tot nu toe nog niet weer de storing gehad.
quote:Op vrijdag 27 januari 2012 08:22 schreef Qwea het volgende:
Vraag : mijn desire loopt te janken dat de opslagruimte vd foon opraakt. Heb alle apps die naar sd kunnen naar sd gezet, en alles wat ik niet gebruik eraf gemikt. Ik heb nog 6 apps over.... Maar hij blijft janken.
14mb is er nog vrij op de foon. Iemand een idee wat ik nog meer kan doen? Die overige 6 apps eraf gooien is geen optie. Die gebruik ik dagelijks.
Dit is het Desire S topic, niet het Desire topic!quote:
Als het ledje groen is dan is de telefoon vol en stopt hij met laden, wat bedoel je precies?quote:Op maandag 30 januari 2012 16:41 schreef bloodysunday het volgende:
Kan je de telefoon stoppen met opladen als de accu vol is?
Ik heb dit probleem nog niet voorbij zien komen, probeer eens een hardreset als het zich blijft voordoen. Maak wel een backup van de belangrijke zaken aangezien je telefoon leeg gaat op de data na die op je SD kaart staat.quote:Op maandag 30 januari 2012 16:44 schreef JDx het volgende:
Telefoon loopt heel vaak vast na bellen, als ik ophang dan gaat het scherm soms op zwart en krijg ik hem niet meer aan, of ik hang op en doe hem dan zelf op vergrendelen (zwart scherm) en dan krijg ik hem niet meer terug.
Meer mensen hier last van?
Lijkt er wel op ja.quote:Op donderdag 16 februari 2012 07:00 schreef The_Dean het volgende:
Kan niet meer bellen of sms'en. Ontvangen wel, maar ontvangen telefoontjes kraken heel erg.
Internet doet het wel gewoon...
Stuk?
Probeer de HTC klantenservice eens (telefoonnummer: 020-7157310), hebben zij het niet dan moet je eens kijken of je het via Dynafix kan regelen.quote:Op maandag 27 februari 2012 09:56 schreef JDx het volgende:
Dit weekend in een drukke club mijn Desire S laten vallen en het batterij klepje is eraf gevallen. En kon hem niet weer vinden in de drukte/donker.
Heeft iemand nog zo'n klepje of weet je waar ik die snel kan bestellen? Ik kan nu niet meer bellen aangezien de microfoon volgens mij ook in dat klepje zit.
http://www.ebay.nl/itm/BL(...)&hash=item41626547aaquote:Op maandag 27 februari 2012 09:56 schreef JDx het volgende:
Dit weekend in een drukke club mijn Desire S laten vallen en het batterij klepje is eraf gevallen. En kon hem niet weer vinden in de drukte/donker.
Heeft iemand nog zo'n klepje of weet je waar ik die snel kan bestellen? Ik kan nu niet meer bellen aangezien de microfoon volgens mij ook in dat klepje zit.
De one serie, ja ziet er inderdaad wel tof uitquote:Op maandag 27 februari 2012 12:39 schreef .Neovo. het volgende:
Iemand die nieuwe HTC's al gezien? die zien er wel vet uit.
Batterij er even uit en weer in of zo? Anders even contact opnemen met HTC denk ik?quote:Op maandag 19 maart 2012 09:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
Heeft iemand het volgende al eens meegemaakt? :
Mobiel doet het foutloos. Niets aan de hand. Ik maakte vanochtend simpelweg een foto en wou vervolgens terug naar het hoofdmenu. Maar de camera bleef hangen. Ik op de standy knop gedrukt ; maar nu krijg ik hem niet eens meer aan. Als ik hem aan de oplader doe reageert het lampje rechts bovenin wel gewoon ; maar als ik hem er vanaf haal gaat het scherm ook niet branden. Hij doet dus helemaal niks meer. Hoe kan ik dat fixen?
Geen ideequote:Op maandag 19 maart 2012 09:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
Is dat niet onveilig om de batterij eruit te halen als de telefoon nog ''aan'' staat?
Opstarten duurt soms erg lang hoor, *hoopt*quote:Op maandag 19 maart 2012 09:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
Bedankt voor de tip, hij doet weer iets! Ik krijg tenminste het startscherm van HTC te zienedit...waar hij nu blijft hangen -_-
Dat komt vast goed, fijn dat hij het weer doetquote:Op maandag 19 maart 2012 09:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
Hij doet t weernu alleen dat irritante batterijklepje er weer goed op krijgen, haha
Ik heb vast onder een steen gezetenquote:Op maandag 19 maart 2012 16:00 schreef lynda het volgende:
Het is meer wachten op wanneer komt de update, hij is al uitgebracht in een paar landen en telefoons
quote:14 March 2012: ICS for HTC Velocity 4G in Australia
We’ve started rolling out Android 4.0 for Australia’s first 4G smartphone, the HTC Velocity 4G. You can get your FOTA update starting today.
Het is de nieuwste android update, hier kun je er wat meer over lezen:quote:Op maandag 19 maart 2012 16:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
Domme vraag misschien maar ik ben niet zo op de hoogte van al die updates en dergelijke ; maar wat houd die 4.0 update in?
Dat merk ik dan wel weer als ik de Desire Z van mijn man oppakquote:Op maandag 19 maart 2012 16:27 schreef lynda het volgende:
Beetje vergelijkbaar met de vorige update; op het eerste gezicht ziet het er allemaal net een beetje anders uit wat nieuwe functies / mogelijkheden.
Na een week in gebruik weet ik vaak niet meer wat er nieuw is![]()
Super, thanks!quote:Op maandag 19 maart 2012 16:19 schreef senesta het volgende:
[..]
Het is de nieuwste android update, hier kun je er wat meer over lezen:
http://www.androidvergelijk.nl/ice-cream-sandwich-android/
Jaquote:Op vrijdag 30 maart 2012 20:54 schreef AchJa het volgende:
Meer mensen last van die opgedrongen Amazon MP3 update? Amazon crap is wel het laatste waar ik op zit te wachten...
Ja heel vervelend, het is een app die we niet kunnen gebruiken. Updaten wil je ook niet want het ding wil toegang tot je log data, waarmee die app dus in principe alles kan zien wat je met je telefoon doet. Ik vrees dat het enige wat we kunnen doen is klagen bij HTC en hopen dat ze een update uitbrengen om deze app te verwijderen aangezien je dat zelf ook niet kan.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 20:54 schreef AchJa het volgende:
Meer mensen last van die opgedrongen Amazon MP3 update? Amazon crap is wel het laatste waar ik op zit te wachten...
nee die zit standaard bij de htc rom. Met die app kun je muziek downloaden als je in Amerika woontquote:Op vrijdag 30 maart 2012 21:04 schreef AchJa het volgende:
Maar waarom krijg je die update melding dan? Ik had al lopen zoeken want ik kon me niet heugen dat ik uberhaupt iets van Amazon op de telefoon had staan en na kritisch zoeken ook niet gevonden.
Of is dit een een tweetje tussen Google en Amazon?
Dan mag je mij vertellen waar ik dat Amazon verhaal kan vinden of bij welk programma dat ingebakken zit. Ik zie het nl. niet.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 21:28 schreef .Neovo. het volgende:
nee die zit standaard bij de htc rom. Met die app kun je muziek downloaden als je in Amerika woontis dus een contract tussen htc en amazon. Ik hoop dat als Android 4.0 uitkomt ze wat van die troep weglaten.
Hij staat gewoon tussen je apps, bovenaan zelfs.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 21:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan mag je mij vertellen waar ik dat Amazon verhaal kan vinden of bij welk programma dat ingebakken zit. Ik zie het nl. niet.
Die custom prutsroms begin ik niet aan, ik zou hooguit m'n telefoon rooten en de app verwijderen uit de stock rom. Maar goed, binnen (hopelijk) niet al te lange tijd krijgen we Android 4.0, hopelijk zit die app er dan niet meer bij.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 22:02 schreef .Neovo. het volgende:
Huh, hij staat bij mij ook niet meer in het lijstje... De app is wel geïnstalleerd...
Hmm, toch maar eens een custom rom erop zetten...
Nou, bij mij niet en heeft er voor zover ik me kan heugen nooit gestaan ook.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 21:59 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Hij staat gewoon tussen je apps, bovenaan zelfs.
Mooi, ben er klaar voor.quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:55 schreef lynda het volgende:
Tweakers zegt tussen juni en juli update
http://tweakers.net/nieuw(...)naar-android-40.html
Hier ook nog niks.quote:Op woensdag 20 juni 2012 17:51 schreef .Neovo. het volgende:
Ik controleer elke dag op updates maar heb nog niks
Niet zo gek, de Desire HD is een ouder toestel. Ik verwacht de update ergens volgende maand, normaalgesproken rollen ze eerst in een paar andere landen uit en daarna wij. Ik heb nog niets gehoord dat er ergens een Desire S update is uitgerold, dus het gaat nog wel even duren.quote:
Ik denk dat dat nog iets te vroeg zal zijn.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 21:49 schreef senesta het volgende:
Mijn toestel gaat morgen weg voor reparatie, misschien krijg ik hem wel met update terug
Geen idee, dat lijkt me niet echt een Desire S probleem maar een Whatsapp probleem, probeer het eens in het Android-topic. Wat betreft de ICS-update, HTC rolt nu elke maandag een toestel uit. Hopelijk zijn we deze maandag aan de beurt aangezien de Incredible S afgelopen maandag uitgerold is.quote:Op woensdag 4 juli 2012 16:29 schreef .Neovo. het volgende:
Elke keer als ik een whatsapp gesprek open heb staan en ik het deuntje krijg dat er een bericht is, krijg ik het bericht alsnog niet te zien. Ik moet dan door de conversatie slepen om de nieuwe berichten te kunnen lezen. Iemand die dit bekend voorkomt of er ook last van heeft?
Wacht nog steeds op die update
Ik vind de service van HTC ook top, al heb ik er met dit toestel geen gebruik van hoeven maken.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:38 schreef senesta het volgende:
Oh! Dat klinkt goed, duimen voor Maandag dan.
Ik heb mijn toestel weer terug, gefixed!![]()
Wat dat betreft is de service van HTC wel fijn vind ik
Ik heb een week met een wildfire gedaan en wat is de Desire S dan weer een fijn toestel gewoon
Wat ik op zich wel een aardig lulverhaal vind aangezien de Desire S in China al een paar weken geleden de ICS update heeft gehad, kan zijn dat ze dat onder testen verstaan natuurlijk.quote:We are dedicated in providing you the best quality service and answering your questions and concerns.
As per your email we understand that you want to know the release date for ICS (Android 4.0) for your device HTC Desire S.
In this regard we would like to inform you that HTC has just started rolling out Android Ice cream sandwich, HTC Sensation series and HTC EVO3D have just been updated to Android 4.0 and very soon the same will be available for HTC Desire S too.
Also, we would like to inform you that ICS upgrade for your HTC Desire S is under process to be launched very shortly, however we need to have complete surety of its performance with your device and hence it is under rigorous testing phase ensuring all the existing applications on the phone are supported without any glitches. The kernel source code too will be released along with the upgraded OS.
Be rest assured that the update will be released as soon as the tests are successful.
beste tijd gehad? In welk opzicht?quote:Op maandag 23 juli 2012 11:44 schreef JDx het volgende:
Deze telefoon heeft zijn beste tijd wel gehad, binnenkort maar eens op zoek naar iets anders, One X, Galaxy SIII of iPhone 5?
Ik ga hem aanschaffen binnenkort. Het is niet het meest nieuwe of blitse toestel dat er is, maar hij werkt volgens mij prima.quote:Op maandag 23 juli 2012 11:44 schreef JDx het volgende:
Deze telefoon heeft zijn beste tijd wel gehad, binnenkort maar eens op zoek naar iets anders, One X, Galaxy SIII of iPhone 5?
Oud ding aan het worden, heb hem al een jaar, krasjes, etc...quote:Op maandag 23 juli 2012 12:25 schreef FedExpress het volgende:
[..]
beste tijd gehad? In welk opzicht?
Zo zo, als dat de maatstaf is ben jij bejaard!quote:Op maandag 23 juli 2012 13:28 schreef JDx het volgende:
[..]
Oud ding aan het worden, heb hem al een jaar, krasjes, etc...
quote:Op maandag 23 juli 2012 13:38 schreef JDx het volgende:
Beetje vaak laten vallen misschien ook wel
Ohja en je kan er geen bierflesjes mee open maken, metaal is te zacht ofzo
Om hier ook meteen maar een einde aan te maken, HTC heeft het updateschema aangepast naar "Alle genoemde toestellen hebben uiterlijk eind augustus hun update gehad". Dus het kan best nog even duren.quote:
Glas sneller kapot ofzo? Vind een iPhone ook wel duur, 700 euro, deze was 440 destijds volgens mij.quote:Op maandag 23 juli 2012 13:40 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Als je wel eens je telefoon laat vallen dan zou ik zeker niet voor een iPhone gaan. (Gratis tip!)
De voor en achterkant van een iPhone zijn van glas, mag je zelf bedenken wat er gebeurt.quote:Op maandag 23 juli 2012 13:44 schreef JDx het volgende:
[..]
Glas sneller kapot ofzo? Vind een iPhone ook wel duur, 700 euro, deze was 440 destijds volgens mij.
Ik ga na dit contract sowieso voor sim-only, de voorwaarden van de huidige abonnementen zijn echt om te huilen. Voor het bedrag wat ik nu per maand betaal krijg ik bij de huidige abonnementen bijna de helft qua belminuten en een kwart van het dataverkeer. Ik koop wel een los toestel met een sim-only abonnement met fatsoenlijke voorwaarden dus.quote:Op maandag 23 juli 2012 14:12 schreef J0kkebr0k het volgende:
Gebruik hem ook nog steeds naar volle tevredenheid. Kom inmiddels weer in aanmerking voor contractverlenging, maar heb niet zo'n zin om weer te moeten bijlappen voor een toestel terwijl deze eigenlijk nog prima voldoet.
Ga dus maar voor een sim only verlenging, denk ik.
Ja, dat was me ook al opgevallen. Maar goed... een beetje fatsoenlijk los toestel kost ook minimaal een honderdje of 6. Ik ga dus nog even met de Desire S door en zie volgend jaar wel of er dan inmiddels weer aantrekkelijke toestel+abonnement combi's zijn.quote:Op maandag 23 juli 2012 14:36 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Ik ga na dit contract sowieso voor sim-only, de voorwaarden van de huidige abonnementen zijn echt om te huilen. Voor het bedrag wat ik nu per maand betaal krijg ik bij de huidige abonnementen bijna de helft qua belminuten en een kwart van het dataverkeer. Ik koop wel een los toestel met een sim-only abonnement met fatsoenlijke voorwaarden dus.
Dat is onzin natuurlijk, je hebt de Desire S destijds ook al fatsoenlijk toestel gezien en kostte ook geen 600 Euro. Dat zijn echt de toptoestellen met quadcore processoren, een HTC One S is een goede dual core telefoon die prima presteert bijvoorbeeld en iets meer dan 400 Euro kost. Ongeveer gelijk aan de introductieprijs van de Desire S.quote:Op maandag 23 juli 2012 15:45 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ja, dat was me ook al opgevallen. Maar goed... een beetje fatsoenlijk los toestel kost ook minimaal een honderdje of 6. Ik ga dus nog even met de Desire S door en zie volgend jaar wel of er dan inmiddels weer aantrekkelijke toestel+abonnement combi's zijn.
Dacht dat die Desire destijds om en nabij de 600 kostte. Maar goed, kan er naast zitten want ik heb hem bij een abonnement genomen en wat bij betaald.quote:Op maandag 23 juli 2012 15:58 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Dat is onzin natuurlijk, je hebt de Desire S destijds ook al fatsoenlijk toestel gezien en kostte ook geen 600 Euro. Dat zijn echt de toptoestellen met quadcore processoren, een HTC One S is een goede dual core telefoon die prima presteert bijvoorbeeld en iets meer dan 400 Euro kost. Ongeveer gelijk aan de introductieprijs van de Desire S.
http://tweakers.net/pricewatch/305001/htc-one-s-zwart.html
De HD krijgt definitief geen update begreep ik.quote:Op maandag 23 juli 2012 13:43 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Om hier ook meteen maar een einde aan te maken, HTC heeft het updateschema aangepast naar "Alle genoemde toestellen hebben uiterlijk eind augustus hun update gehad". Dus het kan best nog even duren.
http://www.htc.com/www/help/android4faq/?cid=android4blog
klopt, zou niet soepel genoeg draaien.quote:Op maandag 23 juli 2012 17:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
De HD krijgt definitief geen update begreep ik.
dit dusquote:Op maandag 23 juli 2012 13:36 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Zo zo, als dat de maatstaf is ben jij bejaard!
Maar goed, als je niet met beleid met je toestel omgaat dan is elk toestel na een jaar oud en bekrast natuurlijk. Voor de rest voldoet de Desire S voor mij nog prima, zie voorlopig nog niet in waarom ik zou moeten upgraden. Hij is snel zat en doet wat ik wil, daarnaast is hij krasvrij natuurlijk.
Klopt, en dat is op zich een beetje vreemd aangezien de HD qua hardware niet veel verschilt van S voor zover ik weet. Nog vreemder is dat de Incredible S wel een update heeft gekregen, die verschilt op zijn beurt alleen qua camera en schermformaat van de Desire S. Aangezien wij nog geen major update hebben gehad die de HD wel gehad heeft ben ik eigenlijk niet zo bang dat wij hem niet krijgen.quote:Op maandag 23 juli 2012 17:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
De HD krijgt definitief geen update begreep ik.
Eind augustus zou het moeten gebeuren... Nog een paar dagen...quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:49 schreef Spaghettivreter het volgende:
Bijna september en nog steeds geen update...... mijn geduld is wel een beetje op nu.
Stomme vraag misschien maar wat is een RUU update?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 12:25 schreef Dubbeldrank het volgende:
De ICS update voor de Desire S is er, alleen kan je hem nog niet downloaden. De downloadlink is verschenen op HTCdev maar zijn ze waarschijnlijk vergeten ook daadwerkelijk te uploaden. Je kan het in de gaten houden door op deze pagina (erg traag) te kijken: http://htcdev.com/devcenter/downloads
Het ziet er naar uit dat het alleen een RUU update wordt en geen OTA, wat dus inhoudt dat je telefoon leeg gaat. Mocht de update straks beschikbaar zijn en je wil upgraden, zorg er dan voor dat de informatie die je wil behouden gebackupt is. Zaken die op de SD-kaart staan worden niet verwijderd.
Voor de mensen bij wie de site het niet doet een screenshot:
[ afbeelding ]
De afkorting RUU staat voor ROM Update Utility, dit is een bestand wat je downloadt naar je computer waarmee je via de USB-kabel een update doet van je telefoon. Dit in plaats van downloaden via wifi.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 12:48 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Stomme vraag misschien maar wat is een RUU update?
Okay duidelijk dank je.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 12:50 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
De afkorting RUU staat voor ROM Update Utility, dit is een bestand wat je downloadt naar je computer waarmee je via de USB-kabel een update doet van je telefoon. Dit in plaats van downloaden via wifi.
Dat er geen OTA gaat komen is wel zo goed als zeker als ik lees was ze in de Android 4.0 FAQ schrijven.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 13:11 schreef senesta het volgende:
Hij zou toch gewoon OTA worden?Dat was wel steeds gezegd. Maar goed, we wachten het gewoon nog even af
Ik weet heb, heb nu 250MB binnen maar het gaat tergend traag! Vergeet niet te backuppen wat je wil behouden zoals sms'jes e.d., alles wat op je SD-kaart staat blijft staan.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 16:34 schreef senesta het volgende:
Hij is nu wel te downloaden
Zometeen maar updaten dan
Ok thnxquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:02 schreef Dubbeldrank het volgende:
In principe hoef je niets te installeren voor zover ik weer, een RUU is een compleet pakket wat je overigens niet hoeft te installeren maar alleen uit te voeren.
Hij komt niet OTA, alleen als RUU.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:45 schreef .Neovo. het volgende:
Bah, heb tot het eind van de week geen pc tot beschikking om de update te downloaden.. Heb wel WiFi hier, dus heb em liever ota
Ik dacht al ben ik nou scheel of watquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 18:23 schreef Dubbeldrank het volgende:
Ik zie nu dat hij weer verwijderd is van de HTCdev site!
404 mb leek me ook al erg overdreven...quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 18:23 schreef Dubbeldrank het volgende:
Ik zie nu dat hij weer verwijderd is van de HTCdev site!
weet ik, maar toch had ik het liever ota.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:50 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Hij komt niet OTA, alleen als RUU.
Neehoor, ik heb hem net geinstalleerd.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 19:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
404 mb leek me ook al erg overdreven...
Is daar een mooi appje voor toevallig?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 12:25 schreef Dubbeldrank het volgende:zorg er dan voor dat de informatie die je wil behouden gebackupt is.
Heb hem binnen gehengeld met torrent, zal hem straks ook ff installen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 20:38 schreef Dubbeldrank het volgende:
Dit is de definitieve versie, ze hebben hem even offline gehaald omdat de servers het niet trokken
[..]
Neehoor, ik heb hem net geinstalleerd.
Titanium backup.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 21:04 schreef Sheep666 het volgende:
[..]
Is daar een mooi appje voor toevallig?
Tnx voor alle info! Straks eens een mirror zoeken.
Ja klopt, er komt geen officiële ICS OTA update voor de Desire S maar alleen als RUU via HTCdev.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:02 schreef AchJa het volgende:
Development use only?
Rode text bij eerste update scherm.. Jullie ook?
Roger... => accept => Next.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:06 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Ja klopt, er komt geen officiële ICS OTA update voor de Desire S maar alleen als RUU via HTCdev.
Het draait hier prima moet ik zeggen, niets te klagen!quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:23 schreef AchJa het volgende:
Klaar, nou maar eens kijken, instellen, meest gebruikte apps installen... Ziet er vooralsnog goed uit.
Uit de het onderste balkje trekken en plaatsen in je home screen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 21:40 schreef Dubbeldrank het volgende:
Bij mij bevalt het ook prima, ik kan alleen de lockscreen shortcuts blijkbaar niet aanpassen of ik kan het niet vinden. Voorheen kon dat bij het selecteren van het lockscreen thema.
Inderdaad, ik was er al achter na wat googlen gisteren.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 01:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Uit de het onderste balkje trekken en plaatsen in je home screen.
Ik kwam er per ongeluk achter...quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:56 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Inderdaad, ik was er al achter na wat googlen gisteren.
Zet je dat toch uit?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:11 schreef Mathijz het volgende:
Alleen vervelend dat het scherm blijft roteren....
Verrek, is bij mij ook...quote:
Hier ook nog steedsquote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:07 schreef senesta het volgende:
Werkt tot nu toe allemaal prima hier
Wellicht domme vraag maar is deze file ook geschikt voor non-branded toestellen?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:37 schreef Tha_Flash het volgende:
Zojuist heel makkelijk mijn t-mobile desire-s kunnen updaten.
Draait als een zonnetje
Hierbij een linkje naar de file : http://www.mijnbestand.nl/Bestand-MOMOEPZUYSWN.rar
Yepquote:Op donderdag 30 augustus 2012 21:38 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Wellicht domme vraag maar is deze file ook geschikt voor non-branded toestellen?
Gelukkig opgelost. Zat ook wel beetje met zweethanden up te daten, je weet nooit wat je allemaal onderweg tegenkomt.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 22:34 schreef J.Appleseed het volgende:
Wat verrot, zeg. Mijn Desire S (Vodafone-branded) met Android 4.1.1 doet onder mijn abo-simkaartje (Vodafone) telkens Bel Proximus en als ik dan naar netwerken zoek komt 'ie met een fout.
Doe ik mijn prepaid-simkaartje (Vodafone) erin dan heeft 'ie wél Vodafone NL.
EDIT
Na een reboot met eerst het prepaid-simkaartje en daarna de abo-simkaart heeft 'ie nu wel Vodafone NL. Laten we hopen dat 't zo blijft.
Nee, ze noemen het een developmentversie omdat er geen officiële ICS update komt die OTA verspreid wordt. Op deze manier is het installeren op eigen risico en hoeven ze er ook geen support op te geven, je kan dus ook niet naar HTC bellen met een vraag over deze ROM of problemen melden. Maar als het niet bevalt kan je altijd weer terug naar de laatste Gingerbread ROM.quote:Op zaterdag 1 september 2012 18:44 schreef .Neovo. het volgende:
Nou, ik ben de update nu aan het installeren. Ben benieuwd.
Ik zie dat het een development versie is? Neem aan dat er dan ook nog een officiële versie komt?
Is er al een JB ROM waar alles goed werkt zoals de camera en wifi hotspot?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 22:34 schreef J.Appleseed het volgende:
Wat verrot, zeg. Mijn Desire S (Vodafone-branded) met Android 4.1.1 doet onder mijn abo-simkaartje (Vodafone) telkens Bel Proximus en als ik dan naar netwerken zoek komt 'ie met een fout.
Doe ik mijn prepaid-simkaartje (Vodafone) erin dan heeft 'ie wél Vodafone NL.
EDIT
Na een reboot met eerst het prepaid-simkaartje en daarna de abo-simkaart heeft 'ie nu wel Vodafone NL. Laten we hopen dat 't zo blijft.
Nope, helaas niet. Ik zit ook nog steeds zonder front camera en hotspotquote:Op zondag 2 september 2012 21:55 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Is er al een JB ROM waar alles goed werkt zoals de camera en wifi hotspot?
Op AndroidWorld staat ook een verhaaltje erover. Die denken dat er nog een consumentenupdate komt, alleen weten ze niet wanneerquote:Op zondag 2 september 2012 21:53 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Nee, ze noemen het een developmentversie omdat er geen officiële ICS update komt die OTA verspreid wordt. Op deze manier is het installeren op eigen risico en hoeven ze er ook geen support op te geven, je kan dus ook niet naar HTC bellen met een vraag over deze ROM of problemen melden. Maar als het niet bevalt kan je altijd weer terug naar de laatste Gingerbread ROM.
Dan hadden ze bij AndroidWorld beter moeten lezen! Lees hier de eerste alinea maae, daar kan je wel uit opmaken dat dit het is en er niet meer komt.quote:Op maandag 3 september 2012 10:13 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Op AndroidWorld staat ook een verhaaltje erover. Die denken dat er nog een consumentenupdate komt, alleen weten ze niet wanneer
Yup, Desire S en Android v4.0 selecteren op de onderstaande url.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 19:55 schreef senesta het volgende:
Is de officiele update nog ergens te krijgen?
Er is een ICS rom vanuit HTC gekomen zoals je een paar posts terug kan zien, helaas heeft deze een paar kleine bugs en geen support vanuit HTC. Verder werkt de rom wel goed en stabiel, je zou dat kunnen overwegen. Zelf draai ik nu Cyanogenmod 10, dit is geen officiële build maar draait uiterst snel en stabiel. Als je op de site bij Cyanogenmod kijkt zal je versie 7.2 als laatste zien, die is gebaseerd op Android 2.3.7. Dat is natuurlijk ook prima alleen ervaar ik Jelly Bean als wat vloeiender.quote:Op zondag 30 december 2012 14:43 schreef J.Appleseed het volgende:
Hallo
Is dit topic nog een beetje actief?
Mijn ouders hebben namelijk allebei een Desire S en die van m'n moeder doet af en toe een beetje raar (software-gerelateerd).
Nu wilde ik die dus eens leegmaken en een bloatware-vrije ROM erop zetten. Die van m'n vader is eerst van mij geweest dus die heeft de bootloader ge-unlocked, is geroot en heeft zo'n ROM erop. Die van m'n moeder echter niet.
Nu wilde ik graag weten, aangezien ze allebei 2.3.6 met Sense 3.0 draaien, of het niet verstandiger is (m.b.t. toekomstige apps) om ICS erop te flashen (ik was aan het denken aan die met Sense 4.0).
Heeft iemand daar een goede, stabiele ROM voor gevonden zonder al te veel issues? Liefst ook zo standaard mogelijk. Mochten er andere goede alternatieven zijn hoor ik dat natuurlijk ook graag.
Ja daarom, 2.3 is naar mijn mening eigenlijk hopeloos verouderd. Ik heb zelf ook CM10 gedraaid toen ik het toestel zelf had, maar mijn vader wilde het toestel "terug naar zoals 'ie was en hetzelfde als die andere".quote:Op zondag 30 december 2012 14:56 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Er is een ICS rom vanuit HTC gekomen zoals je een paar posts terug kan zien, helaas heeft deze een paar kleine bugs en geen support vanuit HTC. Verder werkt de rom wel goed en stabiel, je zou dat kunnen overwegen. Zelf draai ik nu Cyanogenmod 10, dit is geen officiële build maar draait uiterst snel en stabiel. Als je op de site bij Cyanogenmod kijkt zal je versie 7.2 als laatste zien, die is gebaseerd op Android 2.3.7. Dat is natuurlijk ook prima alleen ervaar ik Jelly Bean als wat vloeiender.
Ik ga die Sense 4.0-versie nemen denk ik. Daar heb ik wel goede ervaringen mee.quote:Op zondag 30 december 2012 15:06 schreef Dubbeldrank het volgende:
Ik draai momenteel CM10 built by nk111
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1776256
Wil je een rom met Sense dan kan je ik je de onderstaande ICS rom adviseren
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1567715
En als laatste een port van de HTC One V met de laatste Sense versie, wederom ICS based
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1679125
Ik heb deze guide gebruikt, werkt prima: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1525100quote:Op zondag 30 december 2012 17:03 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik ga die Sense 4.0-versie nemen denk ik. Daar heb ik wel goede ervaringen mee.
Nu is het wel een jaar geleden dat ik een Desire S heb unlocked, geroot en een custom recovery geflashed dus dat wordt weer even nadenken!
Check ff de wifi instellingen (geavanceerd) en controleer of "Wi-Fi behouden in slaapstand op "Altijd" is ingesteld.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 13:14 schreef senesta het volgende:
Hebben jullie ook wel eens problemen met WIFI? Regelmatig werkt de wifi niet meer en heb ik dus geen internet. Het lijkt iets met aanmelden te zijn. Als ik de telefoon op standby heb gezet en later weer wil gaan gebruiken gaat dat vaak niet goed en heb ik dus geen internet (wel het wifi teken in beeld). Als ik de wifi op het toestel dan uit en weer aan zet werkt het wel weer..
Is dit een toestel/software ding of ligt dit aan onze router?
De instelling heb ikquote:Op vrijdag 1 februari 2013 13:20 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Check ff de wifi instellingen (geavanceerd) en controleer of "Wi-Fi behouden in slaapstand op "Altijd" is ingesteld.
Moet er wel bij zeggen dat ik een custom rom heb met Android 4.1.2, dus weet niet of die instelling bij jou wel aanwezig is.
Factory reset? Wel ff backup maken van de dingen die je wilt behouden.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 13:26 schreef senesta het volgende:
[..]
De instelling heb iken die staat inderdaad al op altijd.
Bedankt voor het meedenken
Heb je een custom rom? Ik heb het namelijk ook gehad.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 13:37 schreef senesta het volgende:
Mijn man heeft hetzelfde toestel en hetzelfde probleem
Ik doe zijn toestel wel resettenStaat minder zooi op. Als het helpt doe ik die van mij ook wel resetten.
Er is in ieder geval dus verder niemand met het probleem?
Ik was vergeten mijn contacten te back-uppen, dus dat is mijn eigen foutquote:Op zondag 17 februari 2013 19:44 schreef lynda het volgende:
contacten > op woord telefoonboek klikken. daar kan je weergeven welke contacten je telefoon moet laten zien daar.
contacten-> menu ontdubbellen
had je de contacten wel op google staan of ergens anders dan los op telefoon opgeslagen?
Waar staat dat? Zoek het al maanden maar kan het nergens vindenquote:Op zondag 17 februari 2013 17:42 schreef Luxuria het volgende:
En hoe krijg ik dat trillen als ik het toetsenbord gebruik weer weg? Kan ik ook niet meer vinden.
- edit - dit laatste heb ik toch gevonden.
Heb je ook de nieuwe versie?quote:Op maandag 18 februari 2013 19:33 schreef enpe het volgende:
[..]
Waar staat dat? Zoek het al maanden maar kan het nergens vinden.
Jep ook nieuwe versie, dat zat inderdaad goed verstopt. Thanks!quote:Op maandag 18 februari 2013 19:46 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Heb je ook de nieuwe versie?
Dan is het: instellingen - taal en toetsenbord - op dat icoontje klikken achter 'touch input' - tekstinvoer - trillen tijdens typen.
Goed verstopt dus
Ja ben ik echt blij mee, nu vind ik de nieuwe versie al wat minder ergquote:Op zondag 17 februari 2013 23:00 schreef lynda het volgende:
whehe dat kan ik me voorstellen, maar je hebt ze weer
Hier ookquote:Op zaterdag 23 februari 2013 08:41 schreef .Neovo. het volgende:
Ik kreeg gisteren nog een kleine update van 1mb groot. Nog meer die em hebben ontvangen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |