abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103993985
Persoonlijk vind ik dit een heel moeilijk onderwerp, mannen en vrouwen zijn qua lichaam namelijk niet gelijk, dus moet er een bepaalde afweging gemaakt worden...

Stem je als man in voor kinderen als je seks hebt met iemand zonder te vragen of ze enige vorm van anticonceptie gebruikt? Is het gewoon logisch dat iemand gelijk kinderen van je wilt? Lijkt me niet... maar de gevolgen zijn groot: je wordt vader, je mag alimentatie betalen, en je wou helemaal geen kinderen!
Nu probeer ik een beetje sympathie te krijgen voor hoe zoiets zou kunnen lopen maar dat kan ik gewoon niet. Dit kan toch in geen mogelijkheid een ''ongelukje'' zijn van de vrouw?

Is het terecht dat een man net zo verantwoordelijk is voor een potentiële zwangerschap als de vrouw, of zou de vrouw hier meer verantwoording in moeten nemen? Het is immers haar lichaam... Zij weet meer wat er speelt, of ze zwanger kan raken.

Persoonlijk snap ik wel hoe dit risico genomen kan worden. In the heat of the moment zou het best kunnen dat je er niet aan denkt, dat je maar één ding wilt, maar als dat moment voorbij is snap je toch wel wat er net gebeurt is? Dan ga je toch een morning-afterpil pil halen? Dan zeg je het toch tegen je sekspartner?
Ik kijk er echt niet raar van op dat als je als man er verder niks van mee krijgt van de vrouw dat je ervan uitgaat dat het wel goed zit... Maar dat kaart precies die ongelijkheid aan... als man weet je niet wat een vrouw slikt of dat ze een spiraaltje heeft oid, moet je jezelf daar constant van op de hoogte stellen of mag je als man wel iets meer vertrouwen hebben in de vrouw waarmee je seks hebt?

Dus: Zou een vrouw meer verantwoording moeten nemen omtrent anticonceptie?
Rustig aan.
  zaterdag 5 november 2011 @ 13:34:02 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103994115
Hoe lost dat het probleem van de man op die niet weet of ze het goed geregeld heeft?
The love you take is equal to the love you make.
pi_103994118
Nee, beiden hebben hun eigen verantwoordelijkheid...wil je als man geen kinderen maar wel seks dan gebruik je een condoom en als de vrouw zeker wil zijn dat niet zwanger kan worden dan gebruikt ze ook een anticonceptiemiddel. Niet alleen je edele delen maar ook je hersenen gebruiken voordat je seks hebt. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  Moderator zaterdag 5 november 2011 @ 13:34:21 #4
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_103994126
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:29 schreef kingtoppie het volgende:
Dus: Zou een vrouw meer verantwoording moeten nemen omtrent anticonceptie?
Ja, het is uiteindelijk haar lichaam.

Voor een man is het 'slechts' een onderhoudingsplicht (in het ergste geval), voor vrouwen is het 9 maanden zwangerschap en een kind om op te voeden, met alle gevolgen voor je leven die erbij horen. Een slimme meid denkt dus eerst aan zichzelf.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_103994167
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:34 schreef belsen het volgende:

[..]

Ja, het is uiteindelijk haar lichaam.

Voor een man is het 'slechts' een onderhoudingsplicht (in het ergste geval), voor vrouwen is het 9 maanden zwangerschap en een kind om op te voeden. Een slimme meid denkt dus eerst aan zichzelf.
Je vergeet het emotionele deel van het feit dat die man een kind op de wereld zet....het is wel zijn kind.
Optimist tot in de kist
pi_103994184
Je moet natuurlijk gewoon een condoom om je aanhangsel doen, en die dus ook gewoon altijd bij je hebben. Ik sta verbaasd van de mannen die het 'liever zonder' doen, ook als ze me niet kennen. De risico's die mannen nemen, gewoon om te kunnen neuken, zijn echt idioot.
pi_103994216
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:34 schreef trovey het volgende:
Nee, beiden hebben hun eigen verantwoordelijkheid...wil je als man geen kinderen maar wel seks dan gebruik je een condoom en als de vrouw zeker wil zijn dat niet zwanger kan worden dan gebruikt ze ook een anticonceptiemiddel. Niet alleen je edele delen maar ook je hersenen gebruiken voordat je seks hebt. :P
Dit dus! ^O^

Seks heb je met z'n 2en (of meer) en daar heeft ieder zijn eigen verantwoordelijkheid in.
S. 2014
J. 2016
pi_103994222
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:34 schreef Lienekien het volgende:
Hoe lost dat het probleem van de man op die niet weet of ze het goed geregeld heeft?
Dan zou een vader volledig afwezig bij de opvoeding kunnen blijven i.p.v. dat hij alimentatie betaald etc
Rustig aan.
  zaterdag 5 november 2011 @ 13:37:44 #9
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_103994243
Nav de Kamphues-case?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zaterdag 5 november 2011 @ 13:38:24 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103994272
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:36 schreef Taurus het volgende:
Je moet natuurlijk gewoon een condoom om je aanhangsel doen, en die dus ook gewoon altijd bij je hebben. Ik sta verbaasd van de mannen die het 'liever zonder' doen, ook als ze me niet kennen. De risico's die mannen nemen, gewoon om te kunnen neuken, zijn echt idioot.
Wat Kingtoppie wil is dat jij de pil slikt, een spiraaltje hebt, morningafterpillen op voorraad hebt en je elke drie maanden aantoonbaar laat testen op SOA's.
pi_103994305
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:34 schreef trovey het volgende:
Ik probeerde net eigenlijk aan te tekenen met dat het gebeurt was in ''the heat of the moment'' Is het dan raar dat je als man denkt dat het wel goed zit? Of moet je nadrukkelijk ''eisen'' dat ze morgen een morning-afterpil pil slikt?
Rustig aan.
  Moderator zaterdag 5 november 2011 @ 13:39:32 #12
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_103994309
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:35 schreef trovey het volgende:

[..]

Je vergeet het emotionele deel van het feit dat die man een kind op de wereld zet....het is wel zijn kind.
Heel naief. Dat kan een groot deel van de mannen niet boeien, vooral niet als het voorafgaande niet voortkomt uit een relatie.
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:37 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Dit dus! ^O^

Seks heb je met z'n 2en (of meer) en daar heeft ieder zijn eigen verantwoordelijkheid in.
Daarom gaat het dus ook zo vaak mis.

quote:
Dat dus.
  zaterdag 5 november 2011 @ 13:39:38 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103994312
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:37 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Dan zou een vader volledig afwezig bij de opvoeding kunnen blijven i.p.v. dat hij alimentatie betaald etc
Oh, je bedoelt juridisch en niet qua anti- conceptie. Lekker duidelijk.
pi_103994332
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat Kingtoppie wil is dat jij de pil slikt, een spiraaltje hebt, morningafterpillen op voorraad hebt en je elke drie maanden aantoonbaar laat testen op SOA's.
Niet oordelen svp, dit is alles behalve een persoonlijke questie, ik sta alleen versteld van sommige verhalen en het aantal kanttekeningen in deze questie.. ik wil het gewoon iets genuanceerder hebben.
Rustig aan.
  zaterdag 5 november 2011 @ 13:40:29 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103994339
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:39 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik probeerde net eigenlijk aan te tekenen met dat het gebeurt was in ''the heat of the moment'' Is het dan raar dat je als man denkt dat het wel goed zit? Of moet je nadrukkelijk ''eisen'' dat ze morgen een morning-afterpil pil slikt?
Dat is niet raar, dat is heel dom. HEEL DOM.
pi_103994345
quote:

[..]

Ja, de groeten. Ik weet niet of Kingtoppie weet hoe ongezond al die troep is, een condoom is veel minder moeite en minder schadelijk voor de gezondheid. Maar ja, 'het is minder lekker'.
  zaterdag 5 november 2011 @ 13:41:09 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103994357
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:40 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Niet oordelen svp, dit is alles behalve een persoonlijke questie, ik sta alleen versteld van sommige verhalen en het aantal kanttekeningen in deze questie.. ik wil het gewoon iets genuanceerder hebben.
Ik ben je punt een beetje kwijt, lieve schat.
  Moderator zaterdag 5 november 2011 @ 13:41:55 #18
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_103994376
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:40 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ja, de groeten. Ik weet niet of Kingtoppie weet hoe ongezond al die troep is, een condoom is veel minder moeite en minder schadelijk voor de gezondheid. Maar ja, 'het is minder lekker'.
Waar zegt ie dat dan? :')

Maar realiseer je wel dat condoomgebruik ook zijn risico's kent.
pi_103994396
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik ben je punt een beetje kwijt, lieve schat.
Dat je aan het oordelen bent over mij terwijl ik er helemaal geen duidelijk idee over heb.
Rustig aan.
  zaterdag 5 november 2011 @ 13:42:58 #20
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_103994415
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:40 schreef Taurus het volgende:
Ik vind condooms ook helemaal niks. Zwangerschappen vind ik nog minder aantrekkelijk. En dus neem ik mijn eigen verantwoordelijkheid heel serieus. Want het is mijn lijf waarin een evt vrucht zich kan nestelen. Dat maakt mijn verantwoordelijkheid voor mij in ieder geval urgenter.
  zaterdag 5 november 2011 @ 13:43:40 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103994431
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:42 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Dat je aan het oordelen bent over mij terwijl ik er helemaal geen duidelijk idee over heb.
Nee, het punt van je topic.
  Moderator zaterdag 5 november 2011 @ 13:43:41 #22
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_103994432
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:42 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik vind condooms ook helemaal niks. Zwangerschappen vind ik nog minder aantrekkelijk. En dus neem ik mijn eigen verantwoordelijkheid heel serieus. Want het is mijn lijf waarin een evt vrucht zich kan nestelen. Dat maakt mijn verantwoordelijkheid voor mij in ieder geval urgenter.
Precies mijn punt. ^O^
pi_103994511
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:41 schreef belsen het volgende:

[..]

Waar zegt ie dat dan? :')

Maar realiseer je wel dat condoomgebruik ook zijn risico's kent.
Ik bedoelde niet dat Kingtoppie dat zegt, dat zeggen mannen in het algemeen. Die ik meemaak, althans. :P

Tuurlijk moet je je met condoomgebruik ook regelmatig laten testen als je meerdere seksuele contacten hebt, maar als je het goed doet gebeurt er vrij weinig hoor. Ik heb ook jaren de anticonceptiepil geslikt en vaak hebben mannen dat gevraagd: 'slik je de pil?', als in 'dus het kan zonder condoom'. Mooi niet.
pi_103994528
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:39 schreef belsen het volgende:

[..]

Heel naief. Dat kan een groot deel van de mannen niet boeien, vooral niet als het voorafgaande niet voortkomt uit een relatie.

[..]

Daarom gaat het dus ook zo vaak mis.

[..]

Dat dus.
Dan moet je niet aan seks doen, of op de blaren zitten, Je kunt niet qua veiligheid toch niet alleen er vanuit gaan dat de vrouw het wel regelt, Misschien is ze wel aan de pil, of heeft ze een spiraal, maar heeft ze ook een soa, Of heeft de man een soa, en daar helpt de pil niet tegen :P
Ik blijf erbij, verantwoording voor beide!
S. 2014
J. 2016
pi_103994554
quote:

[..]

Bij een vaste relatie vind ik condooms ook niet meer nodig (ik vind het niet vervelend of iets dergelijks) maar bij wisselende contacten kan ik moeilijk zelf verantwoordelijkheid nemen, dan moet de man toch ook 'n rubbertje omschuiven.
pi_103994574
quote:

[..]

:D

Ik blijf me er over verbazen hoeveel mannen maar gewoon zonder condoom neuken en dan na afloop eens aan de deerne vragen "je slikt toch wel de pil"?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zaterdag 5 november 2011 @ 13:48:42 #27
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_103994587
quote:
Hoewel ik vind dat je als man er altijd eentje bij je moet hebben vind ik de verantwoordelijkheid voor de vrouw net zo groot.

Het riedeltje "ja, maar jij neukt mij dus jij neemt de condooms mee" is natuurlijk compleet achterlijk.

Het kan gebeuren dat je meegenomen condoom kapot is gegaan, scheurt of gewoon 1x neuken niet genoeg is. Dan mag je als vrouw ook wat bij je hebben.

Dit staat los van de pil want dat heeft niets met SOA's te maken.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  zaterdag 5 november 2011 @ 13:48:50 #28
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_103994592
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:47 schreef Taurus het volgende:

Bij een vaste relatie vind ik condooms ook niet meer nodig (ik vind het niet vervelend of iets dergelijks) maar bij wisselende contacten kan ik moeilijk zelf verantwoordelijkheid nemen, dan moet de man toch ook 'n rubbertje omschuiven.
De enige keer dat ik een (gelukkig milde) SOA heb opgelopen was binnen een vaste relatie. Leuk relatiegeschenkje was dat.
pi_103994600
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, het punt van je topic.
Dat de gevolgen gewoon erg groot zijn en dat de vrouw een beter overzicht heeft over het feit dat het mogelijk is dat ze zwanger raakt, of het daarom niet terecht zou zijn dat zij een grotere verantwoordelijkheid zou hebben m.b.t. het gebruik van anticonceptie.
Rustig aan.
pi_103994604
quote:

[..]

Je moet gewoon je hoofd erbij blijven houden....als je dat niet doet"in de heat of the moment" heb je pech en kun je de schuld niet bij een vrouw leggen...iets met eigen verantwoordelijkheid. :P
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:39 schreef belsen het volgende:

[..]

Dan zijn die mannnen allemaal emotioneel gehandicapte klojo's als ze het niet uitmaakt of ze een kind op de wereld zetten of niet (en niets om het kind geven) en zouden ze voordat ze überhaupt aan seks beginnen preventief gesteriliseerd moeten worden...hebben ze ook geen last meer van dat condoom behalve dat ze dan wellicht een SOA oplopen. :P .
Optimist tot in de kist
pi_103994605
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:48 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Hoewel ik vind dat je als man er altijd eentje bij je moet hebben vind ik de verantwoordelijkheid voor de vrouw net zo groot.

Het riedeltje "ja, maar jij neukt mij dus jij neemt de condooms mee" is natuurlijk compleet achterlijk.

Het kan gebeuren dat je meegenomen condoom kapot is gegaan, scheurt of gewoon 1x neuken niet genoeg is. Dan mag je als vrouw ook wat bij je hebben.

Ik heb ze ook, maar ik zou het wel een minpunt vinden als de man er niet voor gezorgd heeft...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_103994671
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:48 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

:D

Ik blijf me er over verbazen hoeveel mannen maar gewoon zonder condoom neuken en dan na afloop eens aan de deerne vragen "je slikt toch wel de pil"?
@!!@!! Dat is precies het probleem! Ik zeg toch in the heat of the moment dat het gebeurt! Jij hebt het blijkbaar ook niet voor het seksen aangekaart! Als hij het niet gevraagd had dan had hij wellicht vader kunnen worden! Jij wist dat!

Schaam je.
Rustig aan.
pi_103994705
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:48 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ik heb ze ook altijd bij me én thuis liggen, mannen in mijn ervaring zelden of nooit. Vandaar dat ik de nadruk op de man leg. Kan dat ik net die mannen heb gehad die hier niet aan denken hoor, maar het is echt schokkend hoe 'careless' die zijn. Gewoon er maar vanuit gaan dat ik ze heb, en als ik ze niet heb zouden ze het nog steeds willen doen. Rare wezens.
pi_103994714
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:51 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

@!!@!! Dat is precies het probleem! Ik zeg toch in the heat of the moment dat het gebeurt! Jij hebt het blijkbaar ook niet voor het seksen aangekaart! Als hij het niet gevraagd had dan had hij wellicht vader kunnen worden! Jij wist dat!

Schaam je.
Ik sprak in algemeenheden.

Ik neuk niet zonder condoom. Ik wil geen kinderen en geen kooties.
pi_103994743
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:52 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik sprak in algemeenheden.

Ik neuk niet zonder condoom. Ik wil geen kinderen en geen kooties.
Dan zijn die vrouwen in die ''algemeenheden'' nog een stuk erger dan die mannen in die ''algemeenheden''
Rustig aan.
pi_103994754
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:53 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Dan zijn die vrouwen in die ''algemeenheden'' nog een stuk erger dan die mannen over het algemeen.
Nee.
  zaterdag 5 november 2011 @ 13:54:06 #37
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_103994769
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:49 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik heb ze ook, maar ik zou het wel een minpunt vinden als de man er niet voor gezorgd heeft...
Zoals ik al zei vind ik dat een man ze bij zich moet hebben.

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:52 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik heb ze ook altijd bij me én thuis liggen, mannen in mijn ervaring zelden of nooit. Vandaar dat ik de nadruk op de man leg. Kan dat ik net die mannen heb gehad die hier niet aan denken hoor, maar het is echt schokkend hoe 'careless' die zijn. Gewoon er maar vanuit gaan dat ik ze heb, en als ik ze niet heb zouden ze het nog steeds willen doen. Rare wezens.
Neuh, heel veel denken er niet aan of willen er niet aan denken :P
pi_103994775
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:53 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Nee.
Nee niet? Hoezo dat? Dit is gewoon verantwoording afschuiven.
Rustig aan.
pi_103994857
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:54 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Nee niet? Hoezo dat? Dit is gewoon verantwoording afschuiven.
Helemaal niet. Sommige vrouwen nemen blijkbaar een risico waarvan ze blijkbaar bereid zijn de gevolgen te dragen.

Mannen nemen blijkbaar een risico waarvan ze NIET bereid zijn de gevolgen te dragen.

Wie is er dan fouter?

Moeten "wij" ons ook al druk maken om de gevolgen die "jullie" wel of niet bereid zijn te dragen?

We zijn jullie moeders (gihghghig :') ) niet.
pi_103994911
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:56 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Helemaal niet. Sommige vrouwen nemen blijkbaar een risico waarvan ze blijkbaar bereid zijn de gevolgen te dragen.

Mannen nemen blijkbaar een risico waarvan ze NIET bereid zijn de gevolgen te dragen.

Wie is er dan fouter?

Moeten "wij" ons ook al druk maken om de gevolgen die "jullie" wel of niet bereid zijn te dragen?

We zijn jullie moeders (gihghghig :') ) niet.
Je neemt het risico moeder te worden, de man is daar zich niet van bewust die kan niet in jouw hoofd kijken... Daarom is het ongelijk, daarom dit topic.
Ja jullie moeten je daar druk om maken, je zet een kind op de wereld, dat is niet niks...
Rustig aan.
pi_103994945
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:57 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Je neemt het risico moeder te worden, de man is daar zich niet van bewust die kan niet in jouw hoofd kijken... Daarom is het ongelijk, daarom dit topic.
Ja jullie moeten je daar druk om maken, je zet een kind op de wereld, dat is niet niks...
Je weet als man toch van de bloemetjes en de bijtjes? Dat wanneer een meneer en mevrouw elkaar een speciale knuffel geven, dat daar kindjes van kunnen komen?

Als je die kindjes niet wilt, neem je je eigen voorzorgmaatregelen.
pi_103994967
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:58 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Je weet als man toch van de bloemetjes en de bijtjes? Dat wanneer een meneer en mevrouw elkaar een speciale knuffel geven, dat daar kindjes van kunnen komen?

Als je die kindjes niet wilt, neem je je eigen voorzorgmaatregelen.
Zeker zeker, maar als vrouw dus het idee in je hoofd hebben dat je wellicht zwanger zou kunnen worden en dan niks tegen potentiële papa zeggen :')
Rustig aan.
pi_103994999
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:59 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Zeker zeker, maar als vrouw dus het idee in je hoofd hebben dat je wellicht zwanger zou kunnen worden en dan niks tegen potentiële papa zeggen :')
"Wij" maken ons druk om de gevolgen voor ons. Maken jullie je gewoon druk om de gevolgen voor jullie. En weeg af of je daar zin in hebt of niet. Zo niet, neem je voorzorgsmaatregelen en je eigen verantwoordelijkheid.
pi_103995029
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 14:00 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

"Wij" maken ons druk om de gevolgen voor ons. Maken jullie je gewoon druk om de gevolgen voor jullie. En weeg af of je daar zin in hebt of niet. Zo niet, neem je voorzorgsmaatregelen en je eigen verantwoordelijkheid.
Nee jij moet verantwoording nemen voor dat kindje, net zo erg als die vader, wat je nu doet is die verantwoording niet nemen.

Weetje het is niet gevolgen voor ''ons'', het is gevolg voor moeder, vader, en kindje....
Rustig aan.
  Moderator zaterdag 5 november 2011 @ 14:01:42 #45
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_103995050
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:49 schreef trovey het volgende:

[..]

Dan zijn die mannnen allemaal emotioneel gehandicapte klojo's als ze het niet uitmaakt of ze een kind op de wereld zetten of niet (en niets om het kind geven) en zouden ze voordat ze überhaupt aan seks beginnen preventief gesteriliseerd moeten worden...hebben ze ook geen last meer van dat condoom behalve dat ze dan wellicht een SOA oplopen. :P .
Want? Het is wel hoe ik, en met mij denk veel mannen, het zien. Het krijgen, houden en hebben van een kind is in eerste instantie is van de moeder. Zij zijn toch 'baas in eigen buik'? Behalve als het hun niet uitkomt. Voor zwanger raken ben je beiden verantwoordelijk, maar voor het eventuele vervolg van een zwangerschap is het ineens de vrije keuze van de vrouw.

Als een vrouw na een onenightstand ondanks alle wel of niet genomen voorzorgsmaatregelen 'ineens' zwanger blijkt te zijn, zou ik mij daar weinig verantwoordelijk voor voelen. Laat staan dat ik dan ineens de wonderlijke behoefte zou voelen mij te gaan binden aan zo'n vrouw of kind.

Misschien ben ik dan emotioneel gehandicapt, maar dat zullen er dan meer zijn. :P
pi_103995293
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 november 2011 14:01 schreef belsen het volgende:

[..]

Want? Het is wel hoe ik, en met mij denk veel mannen, het zien. Het krijgen, houden en hebben van een kind is in eerste instantie is van de moeder. Zij zijn toch 'baas in eigen buik'? Behalve als het hun niet uitkomt. Voor zwanger raken ben je beiden verantwoordelijk, maar voor het eventuele vervolg van een zwangerschap is het ineens de vrije keuze van de vrouw.

Als een vrouw na een onenightstand ondanks alle wel of niet genomen voorzorgsmaatregelen 'ineens' zwanger blijkt te zijn, zou ik mij daar weinig verantwoordelijk voor voelen. Laat staan dat ik dan ineens de wonderlijke behoefte zou voelen mij te gaan binden aan zo'n vrouw of kind.

Misschien ben ik dan emotioneel gehandicapt, maar dat zullen er dan meer zijn. :P
Ik denk dat je wel anders gaat praten mocht je het overkomen dat je een kind krijgt met een vrouw op die manier.(al hoop ik dat niet voor jou en zeker niet voor het kind)..lijkt me erg sterk dat je zo'n kind emotioneel volledig uit je leven kan bannen, zeker als het kind weet van je bestaan en wellicht contact met je gaat opnemen als het wat ouder is. Het is en blijft een deel van je, hoe hard je dat ook wil ontkennen. Mocht je dan nog niets voelen dan ben je inderdaad zwaar emotioneel gehandicapt. :+
Optimist tot in de kist
pi_103995508
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 14:00 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Als een man vader wilt worden moet hij maar gewoon zo veel mogelijk seks hebben met vrouwen zonder condoom bedoel je dus? (en het er vooral niet over hebben)

Achterlijk idee om te hebben trouwens... het doelbewust niet over anticonceptie hebben...
Rustig aan.
  Moderator zaterdag 5 november 2011 @ 14:16:40 #48
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_103995612
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 14:08 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik denk dat je wel anders gaat praten mocht je het overkomen dat je een kind krijgt met een vrouw op die manier.(al hoop ik dat niet voor jou en zeker niet voor het kind)..lijkt me erg sterk dat je zo'n kind emotioneel volledig uit je leven kan bannen, zeker als het kind weet van je bestaan en wellicht contact met je gaat opnemen als het wat ouder is. Het is en blijft een deel van je, hoe hard je dat ook wil ontkennen. Mocht je dan nog niets voelen dan ben je inderdaad zwaar emotioneel gehandicapt. :+
Joh, ik heb een kind en daar ben ik dol op, maar geen enkele man zit te wachten op een kind dat hem door een of ander type in zijn maag wordt gesplitst. Natuurlijk kun je het bestaan van een dergelijk kind niet ontkennen, maar dat wil nog niet zeggen dat je je daar emotioneel mee verbonden zult voelen.
pi_103995787
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:59 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ze kan altijd zwanger worden. Als je dat risico niet wil, gebruik je een condoom.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_103995947
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2011 14:20 schreef capricia het volgende:

[..]

Ze kan altijd zwanger worden. Als je dat risico niet wil, gebruik je een condoom.
Als je seks hebt wil je dus bij voorbaat gewoon een kind als je het niet over anticonceptie hebt?

Dan snap ik je idee.
Rustig aan.
pi_103995981
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2011 14:20 schreef capricia het volgende:

[..]

Idd dat gezegd vind ik juist dat de verantwoordelijkheid meer bij de man wil als jij absoluut geen vader wil worden, ik ben wel aan de pil, ik zou nooit iemand voorliegen als ik het niet was. Maar als je weet dat sommige vrouwen het misschien wel zouden doen of er misschien niet zo netjes mee omgaan dan moet je zelf een condoom gebruiken
pi_103996089
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 14:25 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

Idd dat gezegd vind ik juist dat de verantwoordelijkheid meer bij de man wil als jij absoluut geen vader wil worden, ik ben wel aan de pil, ik zou nooit iemand voorliegen als ik het niet was. Maar als je weet dat sommige vrouwen het misschien wel zouden doen of er misschien niet zo netjes mee omgaan dan moet je zelf een condoom gebruiken
Als je genaaid wordt dan wordt je genaaid.. ik denk niet dat ik met van die labiele wijven het bed ooit zou induiken dus ik geloof mensen wel op hun woord...

Ok ok.. maar ik krijg gewoon een beetje het idee: Seks = kinderwens Tenzij anticonceptie.
Rustig aan.
pi_103996192
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 14:28 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Als je genaaid wordt dan wordt je genaaid.. ik denk niet dat ik met van die labiele wijven het bed ooit zou induiken dus ik geloof mensen wel op hun woord...

Ok ok.. maar ik krijg gewoon een beetje het idee: Seks = kinderwens Tenzij anticonceptie.
Nee maar wel seks is kans op kinderen, tenzij anticonceptie
En als je 100% zeker wil zijn kan je maar beter een condoom gebruiken
Ikvind het ook walgelijk als vrouwen willens en wetens liegen daarover
pi_103996262
Ik hoorde van een vriendin dat een kerel halvewege het condoom afdeed en daarover niets zei. Omdat ie het niet lekker vond zitten.
Dus genaaid worden gaat twee kanten op.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_103996414
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 14:33 schreef capricia het volgende:
Ik hoorde van een vriendin dat een kerel halvewege het condoom afdeed en daarover niets zei. Omdat ie het niet lekker vond zitten.
Dus genaaid worden gaat twee kanten op.
Sick... Ja dat is voor mij inderdaad hetzelfde als liegen over pil gebruik...

Ik zou graag zien dat daar een fikse boete op gezet kan worden eigenlijk.
Rustig aan.
  zaterdag 5 november 2011 @ 14:51:38 #56
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_103996958
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 14:31 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

Nee maar wel seks is kans op kinderen, tenzij anticonceptie
En als je 100% zeker wil zijn kan je maar beter een condoom gebruiken
Ikvind het ook walgelijk als vrouwen willens en wetens liegen daarover
Als het waar is over justin bieber dan hebben ze die troela wel aardig te pakken. Die wordt aangeklaagd voor kinderporno O-).
  zaterdag 5 november 2011 @ 14:56:10 #57
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_103997093
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 14:51 schreef Daniel1976 het volgende:

Als het waar is over justin bieber dan hebben ze die troela wel aardig te pakken. Die wordt aangeklaagd voor kinderporno O-).
Zijn er filmpjes of foto's van?
pi_103997109
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 14:24 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Als je seks hebt wil je dus bij voorbaat gewoon een kind als je het niet over anticonceptie hebt?

Dan snap ik je idee.
Wat een rare conclusie.
Je zegt eigenlijk dat als een man niet aan anticonceptie denkt, dit geheel begrijpelijk is omdat hij 'in the heat of the moment' zijn hersenen uitschakelt ( :') )
En als een vrouw hier niet aan denkt, dan is ze meteen aan het liegen en bewust die man aan het gebruiken om een kind te maken en hem daarna zo veel mogelijk alimentatie af te troggelen.

Lekker krom beeld.
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_103997349
Ik denk wel dat vrouwen er zelf slim aan doen om op het gebied van anticonceptie heel goed voor zichzelf op te komen. In principe ligt de verantwoordelijkheid bij beiden, maar in de praktijk is de vrouw degene die de rekening betaalt op het moment dat ze ongewenst zwanger wordt. Voor een man is het allemaal een stuk vrijblijvender; hij hoeft geen abortus of zwangerschap te ondergaan. Als vrouw zou ik daarom altijd het heft in eigen handen nemen in dit soort zaken.

Hoe zit het trouwens met de zorgplicht wanneer je als man een kind verwekt zonder het te willen, heb je dan uberhaupt plichten? Wat gebeurt er op het moment dat je je kind niet erkend (behalve dat je later naar de hel gaat), kan de moeder je dan nog tot alimentatie verplichting dwingen?
pi_103997548
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 15:03 schreef WrineX-Joske het volgende:
Ik denk wel dat vrouwen er zelf slim aan doen om op het gebied van anticonceptie heel goed voor zichzelf op te komen. In principe ligt de verantwoordelijkheid bij beiden, maar in de praktijk is de vrouw degene die de rekening betaalt op het moment dat ze ongewenst zwanger wordt. Voor een man is het allemaal een stuk vrijblijvender; hij hoeft geen abortus of zwangerschap te ondergaan. Als vrouw zou ik daarom altijd het heft in eigen handen nemen in dit soort zaken.

Hoe zit het trouwens met de zorgplicht wanneer je als man een kind verwekt zonder het te willen, heb je dan uberhaupt plichten? Wat gebeurt er op het moment dat je je kind niet erkend (behalve dat je later naar de hel gaat), kan de moeder je dan nog tot alimentatie verplichting dwingen?
De moeder kan de vermeende vader tot een dna test dwingen.
En ja, natuurlijk is de vader onderhoudsplichtig jegens zijn kinderen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_103997794
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 14:56 schreef Mry het volgende:

[..]

Wat een rare conclusie.
Je zegt eigenlijk dat als een man niet aan anticonceptie denkt, dit geheel begrijpelijk is omdat hij 'in the heat of the moment' zijn hersenen uitschakelt ( :') )
En als een vrouw hier niet aan denkt, dan is ze meteen aan het liegen en bewust die man aan het gebruiken om een kind te maken en hem daarna zo veel mogelijk alimentatie af te troggelen.

Lekker krom beeld.
Nee, en als je mijn OP leest dan had je dit ook niet gezegd.

Ik zeg dat de man dan na afloop er wel vannuit zou kunnen gaan dat de vrouw de pil slikt of iets anders gebruikt als hij er verder niks meer over hoort... en dat de vrouw dat WEET, en dus ook WEET dat ze zwanger zou kunnen worden.
Na de daad kan je nuchter nadenken dus na de daad er niks over zeggen... dat is voor mij de boosdoener.

En nog steeds.. als je er niet aan denkt lieg je er niet over.. het gaat mij erom dat je bewust de gedachte ''ik zou weleens zwanger kunnen raken'' niet mededeelt aan je sekspartner waarna je vervolgens wel bij hem aan de deur gaat kloppen voor gezamenlijke opvoeding.

Kijk dat zou allemaal terecht zijn als je bij voorbaat instemt voor kinderen als je niet over anticonceptie praat.. maar volgens mij is dat tegenwoordig niet meer zo.

En dat stuk over je hersens uitschakelen geld ook voor de vrouw... Je hebt beide seks, het gaat me meer om na afloop te denken als man ''oh ze zal wel de pil slikken ofzo, anders had ze er wel over begonnen'' (En ik zeg niet dat ik dit zo zou doen, ik probeer juist voor mezelf duidelijk te krijgen wat ik wél zou doen, en wat ik sowieso afkeur)

[ Bericht 16% gewijzigd door kingtoppie op 05-11-2011 15:25:57 ]
Rustig aan.
pi_103997964
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 15:19 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Nee, en als je mijn OP leest dan had je dit ook niet gezegd.
Ik heb de OP gelezen. Maar later zeg je dat het bij de man in the heat of the moment gebeurt, en dat de vrouw zich moet schamen omdat zij wist dat ze zwanger kon raken. Dus is dat niet bepaald genuanceerd meer.

En ik vind je argument over een vrouw die weet dat ze zwanger kan raken en dus iets moet zeggen ook een beetje onzin. Een man weet toch ook dat hij iemand zwanger kan maken?
pi_103998055
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 15:26 schreef Mry het volgende:

[..]

Ik heb de OP gelezen. Maar later zeg je dat het bij de man in the heat of the moment gebeurt, en dat de vrouw zich moet schamen omdat zij wist dat ze zwanger kon raken. Dus is dat niet bepaald genuanceerd meer.

En ik vind je argument over een vrouw die weet dat ze zwanger kan raken en dus iets moet zeggen ook een beetje onzin. Een man weet toch ook dat hij iemand zwanger kan maken?
Nee niet in the heat of the moment.. maar als dat moment voorbij is... dan bedenk je je dat je net onveilig seks hebt gehad lijkt mij.. die man denkt misschien wel dat ze de pil gebruikt en dat er niks aan de hand is. De vrouw weet in dat geval gewoon meer dan de man.

De man weet het dus minder goed omdat hij niet weet wat voorn verborgen anticonceptie die vrouw gebruikt.

Dus wat is er zo raar aan dat idee van: niet praten over anticonceptie = de kans op moeder/vaderschap accepteren?
Rustig aan.
  zaterdag 5 november 2011 @ 15:34:09 #64
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_103998157
Ik kan me eigenlijk amper voorstellen dat zelfs bij het vluchtigste nummertje bescherming totaal niet van tevoren ter sprake komt.
pi_103998171
quote:
11s.gif Op zaterdag 5 november 2011 15:34 schreef Copycat het volgende:
Ik kan me eigenlijk amper voorstellen dat zelfs bij het vluchtigste nummertje bescherming totaal niet van tevoren ter sprake komt.
Gelukkig :)
Rustig aan.
pi_103998389
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 15:29 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Nee niet in the heat of the moment.. maar als dat moment voorbij is... dan bedenk je je dat je net onveilig seks hebt gehad lijkt mij.. die man denkt misschien wel dat ze de pil gebruikt en dat er niks aan de hand is. De vrouw weet in dat geval gewoon meer dan de man.

De man weet het dus minder goed omdat hij niet weet wat voorn verborgen anticonceptie die vrouw gebruikt.

Dus wat is er zo raar aan dat idee van: niet praten over anticonceptie = de kans op moeder/vaderschap accepteren?
Maar dat kan hij toch ook gewoon vragen aan haar?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_103998468
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2011 15:42 schreef capricia het volgende:

[..]

Maar dat kan hij toch ook gewoon vragen aan haar?
Jepjep, daarom die vraag ook, heb je het dan geaccepteerd dat er een kans is dat je vader word? Hoeft de vrouw die bedenkt dat ze wel zwanger zou kunnen worden, die ook een kindje wilt het daarom ook niet tegen de man te zeggen dat ze wel eens zwanger zou kunnen worden?

Ik vind dat zwanger worden nog een stap bewuster genomen mag worden dan het hebben van onveilige seks.. (maar dat dan ook alleen omdat er een morning-after pil bestaat.)
Rustig aan.
pi_103998576
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 15:46 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Jepjep, daarom die vraag ook, heb je het dan geaccepteerd dat er een kans is dat je vader word? Hoeft de vrouw die bedenkt dat ze wel zwanger zou kunnen worden, die ook een kindje wilt het daarom ook niet tegen de man te zeggen dat ze wel eens zwanger zou kunnen worden?
Als je neukt zonder condoom is er altijd een kans dat ze zwanger kan worden of dat je allemaal nare ziektes op kunt lopen.
Dus ja, dat risico neem je dan geheel zelf.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_103998914
Neuken doe je samen? :o De risico's deel je m.i. dan ook samen, lekker simpel :P
  zaterdag 5 november 2011 @ 16:06:41 #70
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_103998961
Ik vind sowieso dat er hier erg veel nadruk wordt gelegd op zwanger worden en niet op SOA's terwijl de pil daar niet tegen werkt. Je laten neuken door een kerel zonder condoom is in dat opzicht net zo dom om een chick te neuken zonder condoom. Derhalve ben je allebei even verantwoordelijk voor veilige seks.

En daar komt de pil dan nog eens bovenop.
pi_103998987
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 16:06 schreef Nembrionic het volgende:
Ik vind sowieso dat er hier erg veel nadruk wordt gelegd op zwanger worden en niet op SOA's.
Nou.. ik vind het effect van een baby even iets zwaarder wegen dan jezelf een ziekte aanmeten, eigen schuld dikke bult idee krijg ik daar van, bij een baby is het andere koek.. ik hoop ook dat mensen daar nog een stukje beter over nadenken dan die onveilige seks an sich.

Eigenlijk vind ik dat als je kinderen wilt dat hier ALTIJD een mondelinge overeenkomst aan vooraf had moeten gaan. Maarja dat is mijn ideaalbeeld.
Rustig aan.
pi_103999072
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 16:07 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Nou.. ik vind het effect van een baby even iets zwaarder wegen dan jezelf een ziekte aanmeten, eigen schuld dikke bult idee krijg ik daar van, bij een baby is het andere koek.. ik hoop ook dat mensen daar nog een stukje beter over nadenken dan die onveilige seks an sich.

Eigenlijk vind ik dat als je kinderen wilt dat hier ALTIJD een mondelinge overeenkomst aan vooraf had moeten gaan. Maarja dat is mijn ideaalbeeld.
Mwah, voor een hiv besmetting bestaat geen morningafterpil.

Eens met membrionic dus.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_103999095
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2011 16:11 schreef capricia het volgende:

[..]

Mwah, voor een hiv besmetting bestaat geen morningafterpil.
Ik vind ook wel dat mensen met een hiv besmetting een nog grotere verantwoordelijkheid hebben dan mensen zonder hiv
Rustig aan.
pi_103999342
Dit topic is wel grappig eigenlijk; als je niet weet of er een anticonceptiemiddel in het spel is, dan weet je in ieder geval zeker dat je bezig bent met onveilige seks (en alle risico's van dien) :') Tenzij je allebei een SOA-test hebt laten doen..

Gewoon een condoom gebruiken dus, zoals de overheid dit jaar actief duidelijk probeert te maken :o "Het maakt niet uit wanneer je er over begint, als je er maar over begint" :') :')
pi_103999346
Ook eens met Nembrionic!

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 16:12 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik vind ook wel dat mensen met een hiv besmetting een nog grotere verantwoordelijkheid hebben dan mensen zonder hiv
Hiermee ben ik het ook eens. Ik denk alleen dat iemand die het normaal vind om regelmatig seks te hebben zonder condoom het ook niet zo snel zal weten als hij/zij hiv of een andere onzichtbare soa heeft opgelopen.

Om terug te komen op de anticonceptie:
Je kunt zelfs zo ver gaan om te zeggen dat je door seks te hebben sowieso de kans op een ouderschap accepteert, zelfs als je anticonceptie gebruikt. Er bestaat immers geen (vaginale) seks tussen twee vruchtbare mensen met 0% kans op een zwangerschap.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mry op 05-11-2011 16:38:15 (typo) ]
pi_103999487
Nouja die stelling kunnen we dan ook aanpassen tot de woorden: ''aanzienlijke kans op ouderschap accepteert''

Maargoed, dit topic was eigenlijk na aanleiding van dat topic ergens dat ene meneer kamphues (Van dat klasgenoten van vroeger programma) vader zou zijn geworden en niks te maken wilt hebben met het kind.. ik snap gewoon niet hoe je zoiets zo ver kan laten komen...

Daarnaast vind ik het sowieso wel een belangrijk onderwerp.. er heeft hier iemand gepost die dus afzet op mannen die na de seks vragen of mevrouw wel de pil gebruikt, terwijl mevrouw zelf in dat geval er ook niet over begonnen is.. lekker hypocriet.
Rustig aan.
  zaterdag 5 november 2011 @ 16:28:46 #77
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_103999545
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 16:12 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Vindt je het niet een nog grotere verantwoordelijkheid om gewoon geen hiv te krijgen?

Dan nog: erg kortzichtig om gelijk alleen maar weer met hiv te komen :')

Chlamydia, zo goed als onzichtbaar. Maar als vrouw kun je er onvruchtbaar van worden als je te lang wacht.

Hepatitis, je lever lekker naar de tering, besmettelijk etc.

En dan heb ik het nog niet over de rest. Er is meer dan alleen hiv.
pi_103999615
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 16:28 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Vindt je het niet een nog grotere verantwoordelijkheid om gewoon geen hiv te krijgen?

Dan nog: erg kortzichtig om gelijk alleen maar weer met hiv te komen :')

Chlamydia, zo goed als onzichtbaar. Maar als vrouw kun je er onvruchtbaar van worden als je te lang wacht.

Hepatitis, je lever lekker naar de tering, besmettelijk etc.

En dan heb ik het nog niet over de rest. Er is meer dan alleen hiv.
Als jij bij je ONS'jes gewoon een condoom gebruikt vind je het ook noodzakelijk om zonder symptomen je steeds te testen? Of als je gewoon een vriendin hebt?

Er word hier nogal op mij afgezet heb ik het idee :') Ik begon niet eens over het HIV verhaal, derhalve is dat wel een goed voorbeeld van een soa, dus wat zeur je erover dat het kortzichtig is, het plaatst het verhaal alleen maar in groter perspectief, niemand die hier zegt dat andere soa's overboord gegooid moeten worden of dat het alleen voor hiv geld. Dus ik vind jouw aanname dat dat wel zo is kortzichtig.
Rustig aan.
  zaterdag 5 november 2011 @ 16:34:15 #79
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_103999694
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 16:31 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Als jij bij je ONS'jes gewoon een condoom gebruikt vind je het ook noodzakelijk om zonder symptomen je steeds te testen? Of als je gewoon een vriendin hebt?
Een periodieke test zou absoluut geen kwaad kunnen.
Ik snap best dat je niet test als je een vaste vriend/vriendin hebt...maar ook dan is het eigenlijk nog verstandig.

quote:
Er word hier nogal op mij afgezet heb ik het idee :')
Ik heb het idee dat je nogal een nauwe kijk laat zien. Misschien bedoel je het niet zo, maar zo komt het wel over.
  zaterdag 5 november 2011 @ 16:35:46 #80
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_103999742
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 16:31 schreef kingtoppie het volgende:
Er word hier nogal op mij afgezet heb ik het idee :') Ik begon niet eens over het HIV verhaal, derhalve is dat wel een goed voorbeeld van een soa, dus wat zeur je erover dat het kortzichtig is, het plaatst het verhaal alleen maar in groter perspectief, niemand die hier zegt dat andere soa's overboord gegooid moeten worden of dat het alleen voor hiv geld. Dus ik vind jouw aanname dat dat wel zo is kortzichtig.
Het gaat mij erom dat men altijd maar gelijk met HIV aan komt zetten terwijl er zoveel meer is. En nee, niemand zegt dat SOA's overboord gegooid moeten worden, ik vind alleen dat ze onderbelicht zijn hier. Er wordt maar gehamerd op zwanger worden.
pi_103999890
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 16:35 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Het gaat mij erom dat men altijd maar gelijk met HIV aan komt zetten terwijl er zoveel meer is. En nee, niemand zegt dat SOA's overboord gegooid moeten worden, ik vind alleen dat ze onderbelicht zijn hier. Er wordt maar gehamerd op zwanger worden.
Dat heb ik uitgelegd, dat komt omdat ik vind dat mensen daar nog een veel grotere verantwoordelijkheid voor moeten nemen dan die soa's daar hebben mensen zichzelf alleen maar mee ipv een onschuldig kindje.
Als jij bewust een soa hebt dan vind ik het ook erger dat je onveilige seks hebt dan als je onbewust een soa hebt. Maar dat is allemaal wel logisch toch? Sowieso in een ONS zou ik nooit zonder condoom seksen... Lijkt me ook niet al te snugger om te doen, maar als je een vaste vriendin hebt die de pil slikt mag je toch wel aannemen dat het veilig is? Of ben ik slecht voorgelicht en moet je dan eerst even allebei een testje doen? Kan ook hoor, ik sta wel voor open voor advies.
Rustig aan.
pi_104000520
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 16:39 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Dat heb ik uitgelegd, dat komt omdat ik vind dat mensen daar nog een veel grotere verantwoordelijkheid voor moeten nemen dan die soa's daar hebben mensen zichzelf alleen maar mee ipv een onschuldig kindje.
Als jij bewust een soa hebt dan vind ik het ook erger dat je onveilige seks hebt dan als je onbewust een soa hebt. Maar dat is allemaal wel logisch toch? Sowieso in een ONS zou ik nooit zonder condoom seksen... Lijkt me ook niet al te snugger om te doen, maar als je een vaste vriendin hebt die de pil slikt mag je toch wel aannemen dat het veilig is? Of ben ik slecht voorgelicht en moet je dan eerst even allebei een testje doen? Kan ook hoor, ik sta wel voor open voor advies.
Eerst even een test laten doen is dan wel slim.
pi_104000554
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 16:55 schreef Mry het volgende:

[..]

Eerst even een test laten doen is dan wel slim.
Dan zou je eigenlijk ook met vast regelmaat een testje moet doen als je one night stands hebt.
Rustig aan.
pi_104021940
Verbaast mij dat het lijkt alsof iedereen in dit topic denkt dat condooms heilig zijn en DE manier om jezelf tegen een zwangerschap te beschermen. En dat er dus nog niets gezegd is over het volgende: Bij correct gebruik van het condoom blijft er toch een zwangerschapskans (een kleine kans maar toch)

Ik heb me ooit laten vertellen dat deze kans binnen 1 jaar 5% is (!!!) maar op deze site staat 3% bij correct gebruik gedurende 1 jaar. 3 van de 100 mensen

Bron: http://www.nvog-documente(...)101d6c&noframes=true

Vraag me af hoeveel mensen hiervan op de hoogte zijn. Ik heb nog nooit in m'n leven de pil geslikt en het is mij ook nog nooit gevraagd of ik dat doe
pi_104022786
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 16:39 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

ik heb een vaste relatie en voor dat het condoom de deur uit ging hebben wij ons beide laten testen :)
S. 2014
J. 2016
pi_104023196
quote:

[..]

volgens mij ging het over vrouwen die het niet zo zien, die zwanger worden geen probleem vinden, of juist willen.

Daar heb je meteen het grote probleem met jouw idee ts, wat nou als het echt een ongelukje is?

Ik vind het niet kunnen dat een vrouw een man op die manier bedondert, maar hoe controleer je dat.
Wat als copycat tóch zwanger raakt? Verplicht abortus? Toch niet mee betalen?
Je bent er altijd beide bij en dus verantwoordelijk, het is niet eerlijk tov vrouwen die zwanger raken zonder dat het de bedoeling is om hen hoofdverantwoordelijk te stellen en de man een vrijbrief te geven om te doen wat ie wil zonder consequenties.

En hoe vaak zal het gebeuren dat een meisje zegt: ben net ongesteld geweest, kan nu niet zwanger worden en dat de jongen dan denkt: ok, neuken dan maar. Is het dan niet ook zijn verantwoordelijkheid om te zeggen dat ie t dan maar even niet doet? Waar trek je de grens?
compact en kleverig.
pi_104023345
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:53 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Dan zijn die vrouwen in die ''algemeenheden'' nog een stuk erger dan die mannen in die ''algemeenheden''
hoe zie je dat? :')
Waarom zou je als vrouw niet mogen aannemen dat de man het niet erg vindt om een kind te verwekken als hij niet over anticonceptie begint, en neem je als man automatisch aan dat de vrouw er zo over denkt?
compact en kleverig.
  zondag 6 november 2011 @ 10:39:27 #88
262 Re
Kiss & Swallow
pi_104023411
de mannelijke anticonceptie pil komt ook niet echt van de grond, hoe kan dat, het is toch een ideale oplossing, de man volledig in controle van zijn zaad
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_104023529
quote:
3s.gif Op zondag 6 november 2011 10:39 schreef Re het volgende:
de mannelijke anticonceptie pil komt ook niet echt van de grond, hoe kan dat, het is toch een ideale oplossing, de man volledig in controle van zijn zaad
Omdat een pil maken die de hormonen verstoort zodat er geen eisprong optreedt, veel makkelijker is dan een pil die een paar miljoen zaadcellen moet doden. En over de zaadcellen aanmaak weten we nog te weinig, vandaar dat dat vruchtbaarheidsprobleem bij mannen ook nog niet is opgelost.
pi_104023593
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2011 10:30 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik vind het niet kunnen dat een vrouw een man op die manier bedondert, maar hoe controleer je dat.
Ik vind het de man z'n verantwoordelijkheid dat hij op die manier bedonderd wordt.

A) hij weet dat elke gemeenschap een kans op zwangerschap met zich meedraagt (zelfs in het geval van sterilisatie).
B) hij heeft gemeenschap met een vrouw

Dan kan je laag en hoog springen... maar je was er zelf bij. Ik ga mijn zonen dus ook leren dat ze zelf zoveel mogelijk moeten doen om te zorgen dat ze niet ongewenst vader worden of ongewenst een SOA oplopen. De vrouw gaat het namelijk *niet* voor hem doen.
pi_104024869
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2011 10:30 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

volgens mij ging het over vrouwen die het niet zo zien, die zwanger worden geen probleem vinden, of juist willen.

Daar heb je meteen het grote probleem met jouw idee ts, wat nou als het echt een ongelukje is?

Wat als copycat tóch zwanger raakt? Verplicht abortus? Toch niet mee betalen?
Je bent er altijd beide bij en dus verantwoordelijk, het is niet eerlijk tov vrouwen die zwanger raken zonder dat het de bedoeling is om hen hoofdverantwoordelijk te stellen en de man een vrijbrief te geven om te doen wat ie wil zonder consequenties.

En hoe vaak zal het gebeuren dat een meisje zegt: ben net ongesteld geweest, kan nu niet zwanger worden en dat de jongen dan denkt: ok, neuken dan maar. Is het dan niet ook zijn verantwoordelijkheid om te zeggen dat ie t dan maar even niet doet? Waar trek je de grens?
Ik ben het volledig met je eens, maar bewust niks zeggen of geen morning-afterpil halen noem ik geen ongelukje meer bijvoorbeeld.. in hoeverre is dat eerlijk voor de man? Ja als hij instemt tot zwangerschap als hij seks heeft zonder dat hij heeft gevraagd naar anticonceptie gebruik dan telt dat ja.. maar ik vind dat je wel iets serieuzer met zwangerschap om kan gaan.. een ongelukje ok, maar als je bewust een héél groot risico neemt waar de andere partij niet van op de hoogte is.... Lijkt me niet de bedoeling.
Rustig aan.
  zondag 6 november 2011 @ 11:46:09 #92
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_104024939
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 11:43 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik ben het volledig met je eens, maar bewust niks zeggen of geen morning-afterpil halen noem ik geen ongelukje meer bijvoorbeeld.. in hoeverre is dat eerlijk voor de man? Ja als hij instemt tot zwangerschap als hij seks heeft zonder dat hij heeft gevraagd naar anticonceptie gebruik dan telt dat ja.. maar ik vind dat je wel iets serieuzer met zwangerschap om kan gaan.. een ongelukje ok, maar als je bewust een héél groot risico neemt waar de andere partij niet van op de hoogte is.... Lijkt me niet de bedoeling.
Nee, dat is niet eerlijk.

En nu?
pi_104024942
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2011 10:36 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

hoe zie je dat? :')
Waarom zou je als vrouw niet mogen aannemen dat de man het niet erg vindt om een kind te verwekken als hij niet over anticonceptie begint, en neem je als man automatisch aan dat de vrouw er zo over denkt?
Ik snap je tekst niet helemaal... maar nee ik vind dat als je zwanger wilt worden dat je er wel even over mag praten ja...
Bewust een risico nemen op een soa is andere koek dan naiief zijn dat mevrouw wel een andere vorm van anticonceptie gebruikt zodat ze niet zwanger wordt na een vrijpartijtje.. Nogmaals, wil van elkaar steun bij het opvoeden van je kind... dan mag je voor het verwekken toch wel enigszins een afspraak gemaakt hebben?
Rustig aan.
  Moderator zondag 6 november 2011 @ 11:48:54 #94
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_104024999
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 11:43 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk het grote probleem, sowieso binnen deze hele discussie. Zwanger raken doe je schijnbaar samen, maar daarna is het ineeens aan de vrouw om het verdere traject te kiezen, terwijl een man misschien wel iets heel anders voor ogen heeft.

Zie het Boris Becker bezemkastverhaal, Hij laat zich pijpen ergens in een restaurant. Zij brengt het zaad in en wordt zwanger. Hij ontkent, maar moet na een positieve DNA-test betalen. Eigenlijk toch wel een beetje de omgekeerde wereld. :P
pi_104025031
Ja maar dat is ook zo.. over dat hele traject is niet gesproken, daarom lijkt het mij niet reeel tenzij een foutje... dat de man per definitie mee moet dragen aan de opvoeding van het kind.
Rustig aan.
pi_104025068
quote:

[..]

Dat vind ik wel raar ja. Als je geen kinderen wil dan moet je ervoor zorgen dat dat niet gebeurd.
Zomaar op een vreemde vertrouwen, zelfs zonder te weten hoe het zit is gewoon oerdom.

Waarom zijn mannen zo onvoorzichtig met zichzelf, soa's loeren om de hoek, een zwangerschap loert om de hoek, maar toch nemen ze zo zonder met hun ogen te knipperen dat risiko en zijn nog boos ook als het het verkeerd uitvalt voor ze, dan is het de schuld van die vuige vrouw met nestdrang.

Wat mij betrefd is het gewoon eigen schuld dikke bult, als je geen kinderen wil is de oplossing verdomd simpel, gebruik een condoom en gebeurd daar onverhoopt toch wat mee, praat dan over wat nu, de map dus.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zondag 6 november 2011 @ 11:52:28 #97
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_104025074
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 11:50 schreef kingtoppie het volgende:
Ja maar dat is ook zo.. over dat hele traject is niet gesproken, daarom lijkt het mij niet reeel tenzij een foutje... dat de man per definitie mee moet dragen aan de opvoeding van het kind.
Omdat de vrouw niet eerlijk was, moet het kind daar dan onder lijden? De man draagt bij voor het kind, niet voor de vrouw.
  zondag 6 november 2011 @ 11:53:57 #98
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_104025100
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 11:52 schreef Lienekien het volgende:

Omdat de vrouw niet eerlijk was, moet het kind daar dan onder lijden? De man draagt bij voor het kind, niet voor de vrouw.
Daar ben ik het ook mee eens. Een emotionele band daarentegen kun je imo niet afdwingen.
  zondag 6 november 2011 @ 11:55:20 #99
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_104025135
quote:
7s.gif Op zondag 6 november 2011 11:53 schreef Copycat het volgende:

[..]

Daar ben ik het ook mee eens. Een emotionele band daarentegen kun je imo niet afdwingen.
Dat kan ook niet als de man zich afkeert van een kind dat hij gewild op de wereld heeft gezet.
  zondag 6 november 2011 @ 11:56:28 #100
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_104025161
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 11:55 schreef Lienekien het volgende:
Dat kan ook niet als de man zich afkeert van een kind dat hij gewild op de wereld heeft gezet.
Klopt, maar in dit soort gevallen lijkt me dat wel vaker aan de hand te zijn.
  zondag 6 november 2011 @ 11:57:44 #101
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_104025193
Ik weet dat het niet echt sexy is, maar ik zou wel even vragen of ze iets gebruikt. Niet omdat ik vind dat het zijn verantwoordelijkheid is, maar omdat het zijn risico is. In het verleden is namelijk al meerdere keren gebleken dat er vrouwen zijn die mannen 'gewoon' een kind opdringen.

quote:

[..]

Eensch.

Persoonlijk was ik heel blij met de Mirena, want van de pil werd ik strontchagerijnig. Op dat punt ben ik het wel eens met dat mannen zich soms niet realiseren wat voor hormonen je allemaal binnen krijgt en wat dat spul met je humeur/lichaam doet.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')