Ja, het is uiteindelijk haar lichaam.quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:29 schreef kingtoppie het volgende:
Dus: Zou een vrouw meer verantwoording moeten nemen omtrent anticonceptie?
Je vergeet het emotionele deel van het feit dat die man een kind op de wereld zet....het is wel zijn kind.quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:34 schreef belsen het volgende:
[..]
Ja, het is uiteindelijk haar lichaam.
Voor een man is het 'slechts' een onderhoudingsplicht (in het ergste geval), voor vrouwen is het 9 maanden zwangerschap en een kind om op te voeden. Een slimme meid denkt dus eerst aan zichzelf.
Dit dus!quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:34 schreef trovey het volgende:
Nee, beiden hebben hun eigen verantwoordelijkheid...wil je als man geen kinderen maar wel seks dan gebruik je een condoom en als de vrouw zeker wil zijn dat niet zwanger kan worden dan gebruikt ze ook een anticonceptiemiddel. Niet alleen je edele delen maar ook je hersenen gebruiken voordat je seks hebt.
Dan zou een vader volledig afwezig bij de opvoeding kunnen blijven i.p.v. dat hij alimentatie betaald etcquote:Op zaterdag 5 november 2011 13:34 schreef Lienekien het volgende:
Hoe lost dat het probleem van de man op die niet weet of ze het goed geregeld heeft?
Wat Kingtoppie wil is dat jij de pil slikt, een spiraaltje hebt, morningafterpillen op voorraad hebt en je elke drie maanden aantoonbaar laat testen op SOA's.quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:36 schreef Taurus het volgende:
Je moet natuurlijk gewoon een condoom om je aanhangsel doen, en die dus ook gewoon altijd bij je hebben. Ik sta verbaasd van de mannen die het 'liever zonder' doen, ook als ze me niet kennen. De risico's die mannen nemen, gewoon om te kunnen neuken, zijn echt idioot.
Ik probeerde net eigenlijk aan te tekenen met dat het gebeurt was in ''the heat of the moment'' Is het dan raar dat je als man denkt dat het wel goed zit? Of moet je nadrukkelijk ''eisen'' dat ze morgen een morning-afterpil pil slikt?quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:34 schreef trovey het volgende:
Nee, beiden hebben hun eigen verantwoordelijkheid...wil je als man geen kinderen maar wel seks dan gebruik je een condoom en als de vrouw zeker wil zijn dat niet zwanger kan worden dan gebruikt ze ook een anticonceptiemiddel. Niet alleen je edele delen maar ook je hersenen gebruiken voordat je seks hebt.
Heel naief. Dat kan een groot deel van de mannen niet boeien, vooral niet als het voorafgaande niet voortkomt uit een relatie.quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:35 schreef trovey het volgende:
[..]
Je vergeet het emotionele deel van het feit dat die man een kind op de wereld zet....het is wel zijn kind.
Daarom gaat het dus ook zo vaak mis.quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:37 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Dit dus!![]()
Seks heb je met z'n 2en (of meer) en daar heeft ieder zijn eigen verantwoordelijkheid in.
Dat dus.quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:36 schreef Taurus het volgende:
Je moet natuurlijk gewoon een condoom om je aanhangsel doen, en die dus ook gewoon altijd bij je hebben. Ik sta verbaasd van de mannen die het 'liever zonder' doen, ook als ze me niet kennen. De risico's die mannen nemen, gewoon om te kunnen neuken, zijn echt idioot.
Oh, je bedoelt juridisch en niet qua anti- conceptie. Lekker duidelijk.quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:37 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Dan zou een vader volledig afwezig bij de opvoeding kunnen blijven i.p.v. dat hij alimentatie betaald etc
Niet oordelen svp, dit is alles behalve een persoonlijke questie, ik sta alleen versteld van sommige verhalen en het aantal kanttekeningen in deze questie.. ik wil het gewoon iets genuanceerder hebben.quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat Kingtoppie wil is dat jij de pil slikt, een spiraaltje hebt, morningafterpillen op voorraad hebt en je elke drie maanden aantoonbaar laat testen op SOA's.
Dat is niet raar, dat is heel dom. HEEL DOM.quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:39 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik probeerde net eigenlijk aan te tekenen met dat het gebeurt was in ''the heat of the moment'' Is het dan raar dat je als man denkt dat het wel goed zit? Of moet je nadrukkelijk ''eisen'' dat ze morgen een morning-afterpil pil slikt?
Ja, de groeten. Ik weet niet of Kingtoppie weet hoe ongezond al die troep is, een condoom is veel minder moeite en minder schadelijk voor de gezondheid. Maar ja, 'het is minder lekker'.quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat Kingtoppie wil is dat jij de pil slikt, een spiraaltje hebt, morningafterpillen op voorraad hebt en je elke drie maanden aantoonbaar laat testen op SOA's.
Ik ben je punt een beetje kwijt, lieve schat.quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:40 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Niet oordelen svp, dit is alles behalve een persoonlijke questie, ik sta alleen versteld van sommige verhalen en het aantal kanttekeningen in deze questie.. ik wil het gewoon iets genuanceerder hebben.
Waar zegt ie dat dan?quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:40 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ja, de groeten. Ik weet niet of Kingtoppie weet hoe ongezond al die troep is, een condoom is veel minder moeite en minder schadelijk voor de gezondheid. Maar ja, 'het is minder lekker'.
Dat je aan het oordelen bent over mij terwijl ik er helemaal geen duidelijk idee over heb.quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik ben je punt een beetje kwijt, lieve schat.
Ik vind condooms ook helemaal niks. Zwangerschappen vind ik nog minder aantrekkelijk. En dus neem ik mijn eigen verantwoordelijkheid heel serieus. Want het is mijn lijf waarin een evt vrucht zich kan nestelen. Dat maakt mijn verantwoordelijkheid voor mij in ieder geval urgenter.quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:40 schreef Taurus het volgende:
Ja, de groeten. Ik weet niet of Kingtoppie weet hoe ongezond al die troep is, een condoom is veel minder moeite en minder schadelijk voor de gezondheid. Maar ja, 'het is minder lekker'.
Nee, het punt van je topic.quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:42 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Dat je aan het oordelen bent over mij terwijl ik er helemaal geen duidelijk idee over heb.
Precies mijn punt.quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:42 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik vind condooms ook helemaal niks. Zwangerschappen vind ik nog minder aantrekkelijk. En dus neem ik mijn eigen verantwoordelijkheid heel serieus. Want het is mijn lijf waarin een evt vrucht zich kan nestelen. Dat maakt mijn verantwoordelijkheid voor mij in ieder geval urgenter.
Ik bedoelde niet dat Kingtoppie dat zegt, dat zeggen mannen in het algemeen. Die ik meemaak, althans.quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:41 schreef belsen het volgende:
[..]
Waar zegt ie dat dan?
Maar realiseer je wel dat condoomgebruik ook zijn risico's kent.
Dan moet je niet aan seks doen, of op de blaren zitten, Je kunt niet qua veiligheid toch niet alleen er vanuit gaan dat de vrouw het wel regelt, Misschien is ze wel aan de pil, of heeft ze een spiraal, maar heeft ze ook een soa, Of heeft de man een soa, en daar helpt de pil niet tegenquote:Op zaterdag 5 november 2011 13:39 schreef belsen het volgende:
[..]
Heel naief. Dat kan een groot deel van de mannen niet boeien, vooral niet als het voorafgaande niet voortkomt uit een relatie.
[..]
Daarom gaat het dus ook zo vaak mis.
[..]
Dat dus.
Bij een vaste relatie vind ik condooms ook niet meer nodig (ik vind het niet vervelend of iets dergelijks) maar bij wisselende contacten kan ik moeilijk zelf verantwoordelijkheid nemen, dan moet de man toch ook 'n rubbertje omschuiven.quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:42 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik vind condooms ook helemaal niks. Zwangerschappen vind ik nog minder aantrekkelijk. En dus neem ik mijn eigen verantwoordelijkheid heel serieus. Want het is mijn lijf waarin een evt vrucht zich kan nestelen. Dat maakt mijn verantwoordelijkheid voor mij in ieder geval urgenter.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |