Die twee zitten samen nu dus al op 53 zetelsquote:SP in peiling tweede grote partij
De SP is in de nieuwste peiling van Maurice de Hond de tweede partij van Nederland geworden.
De partij van Emile Roemer staat nu op 27 zetels, drie meer dan vorige week. De VVD heeft net als vorige week 32 zetels.
De winst van de SP komt volgens De Hond helemaal van de PVV, die drie zetels verliest en op 26 komt. De onderzoeker schrijft dat toe aan de kwestie-Mauro; PVV-sympathisanten die vinden dat Mauro een verblijfsvergunning moet krijgen, zijn overgestapt naar de SP.
De SP is in de peiling net zo groot als CDA en PvdA samen. Het CDA staat net als vorige week op een dieptepunt van elf zetels; de PvdA zakt van achttien naar zestien.
http://nos.nl/artikel/310(...)de-grote-partij.html
Wat is er precies onwettig aan de discretionaire bevoegdheid van de minister?quote:Op zaterdag 5 november 2011 10:51 schreef SeLang het volgende:
Het kabinet valt bijna over de onwettige voorkeursbehandeling van een knuffelnegertje omdat die het zo leuk doet op TV, terwijl niemand zich kennelijk druk maakt om een Nederlands commitment van 85 miljard euro aan Griekenland, Portugal en Italië.
Ohja en met andere partijen wordt het he-le-maal anders.quote:Op zaterdag 5 november 2011 11:11 schreef asfyxiaatje123 het volgende:
Beter dan wat we nu hebben. De VVD en het CDA gaat echt geen enkele van onze problemen oplossen.
In elk geval zal de HRA eraan gaan.quote:Op zaterdag 5 november 2011 11:13 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ohja en met andere partijen wordt het he-le-maal anders.
En dan? Dan moeten mensen met een modaal inkomen met een huis een paar duizend extra per jaar ophoesten. Hoera!quote:Op zaterdag 5 november 2011 11:16 schreef asfyxiaatje123 het volgende:
[..]
In elk geval zal de HRA eraan gaan.
Nee, de PVV wil de HRA volledig handhaven en de SP wil de HRA aftoppen op 350k.quote:Op zaterdag 5 november 2011 11:16 schreef asfyxiaatje123 het volgende:
[..]
In elk geval zal de HRA eraan gaan.
Dus gaat de HRA eraan. Of heb je nu nog niet door hoe de PVV werkt ?quote:Op zaterdag 5 november 2011 11:28 schreef boofer het volgende:
[..]
Nee, de PVV wil de HRA volledig handhaven en de SP wil de HRA aftoppen op 350k.
lolquote:Op zaterdag 5 november 2011 11:29 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Dus gaat de HRA eraan. Of heb je nu nog niet door hoe de PVV werkt ?
Inderdaad. Hoera!quote:Op zaterdag 5 november 2011 11:17 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
En dan? Dan moeten mensen met een modaal inkomen met een huis een paar duizend extra per jaar ophoesten. Hoera!
Oh LOL, je hebt gelijk! De PVV wil inderdaad van de HRA afblijven.quote:Op zaterdag 5 november 2011 11:28 schreef boofer het volgende:
[..]
Nee, de PVV wil de HRA volledig handhaven en de SP wil de HRA aftoppen op 350k.
Zal de VVD dan toch eerder landelijk in een coalitie stappen met de SP dan dat de PvdA dat doet?quote:
Weet je, het zal mij niet eens meer verbazen. Alles voor het pluche.quote:Op zaterdag 5 november 2011 12:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zal de VVD dan toch eerder landelijk in een coalitie stappen met de SP dan dat de PvdA dat doet?
Ik roep het niet voor nietsquote:Op zaterdag 5 november 2011 13:12 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Weet je, het zal mij niet eens meer verbazen. Alles voor het pluche.
En of je dan CDA of PVV hebt maakt ook niet zoveel meer uit.quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:13 schreef eriksd het volgende:
Hans Wiegel noemde VVD - SP - CDA de coalitie van de toekomst geloof ik.
Hm, zou kunnen. Vergeet niet dat de PVV een soort van SP met een vleugje moslimhaat is.quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:13 schreef eriksd het volgende:
Hans Wiegel noemde VVD - SP - CDA de coalitie van de toekomst geloof ik.
Een schrijnend gebrek aan visie inderdaad.quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik roep het niet voor niets. Een beetje een lijn met een doordachte blik op de toekomst zit er bij geen partij mee in.
Het maakt me een beetje verdrietigquote:Op zaterdag 5 november 2011 13:18 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Een schrijnend gebrek aan visie inderdaad.
'vleugje', ze hebben ook nationalistische en geweldadige trekken.quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hm, zou kunnen. Vergeet niet dat de PVV een soort van SP met een vleugje moslimhaat is.
De SP was de eerste partij die zich duidelijk tegen immigratie uitsprak. Angst voor immigratie is ook typisch links: het beschermen van het eigen arbeidersproletariaat. Het bedrijfsleven/ rechts is natuurlijk juist voorstander van immigratie. Het drukt de arbeidskosten. PVV en SP staan kwa programma en ideologie het dichts bij elkaar en is daarom een logische coalitie.quote:Op zondag 6 november 2011 01:13 schreef Mishu het volgende:
SP zou nooit met de PVV samenwerken, zijn elkaars tegenpolen.
Of partijen zichzelf nu "links" of "rechts" noemen, het beperken van immigratie is gewoon linkse politiek. Het is protectionisme, anti vrije markt, beschermen van arbeidersproletariaat, maakbaarheids politiek.quote:Op zondag 6 november 2011 11:08 schreef du_ke het volgende:
Niet raar ook omdat 'rechts' het buitenlandersdebat geheel heeft gekaapt.
Heel leuk voor jouw theorie maar in de praktijk zijn het de partijen die in Nederland in het algemeen als rechts en of conservatief gezien worden die dergelijke politiek voorstaan. Dat is ook niks nieuws hoor.quote:Op zondag 6 november 2011 11:47 schreef SeLang het volgende:
[..]
Of partijen zichzelf nu "links" of "rechts" noemen, het beperken van immigratie is gewoon linkse politiek. Het is protectionisme, anti vrije markt, beschermen van arbeidersproletariaat, maakbaarheids politiek.
In Nederland heb je dan ook alleen maar verschillende tinten "links". Veel dingen die typisch linkse maakbaarheids politiek zijn worden ook geassocieerd met het minder linkse deel van het politieke spectrum. De belangrijkste twee zijn natuurlijk immigratie beleid en hypotheekrente aftrek, al was anti immigratie traditioneel het domein van de SP en de Centrumpartij/ Centrum Democraten (en nu dus Wilders)quote:Op zondag 6 november 2011 11:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Heel leuk voor jouw theorie maar in de praktijk zijn het de partijen die in Nederland in het algemeen als rechts en of conservatief gezien worden die dergelijke politiek voorstaan. Dat is ook niks nieuws hoor.
Het zijn juist de meer sociaal-liberale partijen die wat dat betreft meer op de vrije lijn zitten.
Tja, die visie vind ik nogal beperkend en de manier om iedere discussie dood te slaan. Ik ga liever uit van de definities die we in Nederland (en eigenlijk heel Europa) hanteren. Dat lijkt me werkbaarder dan alles maar op voorhand doodslaan..quote:Op zondag 6 november 2011 12:10 schreef SeLang het volgende:
[..]
In Nederland heb je dan ook alleen maar verschillende tinten "links". Veel dingen die typisch linkse maakbaarheids politiek zijn worden ook geassocieerd met het minder linkse deel van het politieke spectrum.
Tja, je stapt er nu wel heel makkelijk overheen dat het voor de SP altijd een klein dingetje er bij was en voor de CD/ LPF/ PVV eigenlijk de kern van hun profiel. Ook een VVD bijvoorbeeld heeft zich veel meer op dat gebied geprofileerd dan de SP.quote:De belangrijkste twee zijn natuurlijk immigratie beleid en hypotheekrente aftrek, al was anti immigratie traditioneel het domein van de SP en de Centrumpartij/ Centrum Democraten (en nu dus Wilders)
Ik heb niks met die clubquote:Op zondag 6 november 2011 12:17 schreef SeLang het volgende:
Overigens heb ik wel een zeker respect voor de SP. Ze zijn tenminste consequent en activistisch. Ik zou er nooit op stemmen (ze bungelen bij mij altijd helemaal onderaan als ik de stemwijzer invul) maar stiekum vind ik het altijd leuk als ze winnen.
De SP is een echte klassieke arbeiderspartij. Met opgestroopte mouwen en stront onder de schoenen. GL komt bij mij altijd over als een elitair clubje rijkeluis kinderen die in een grachtenpand onder het genot van een glas dure wijn discussiëren over theoretische politieke concepten en arbeiders/ allochtonen die ze nog nooit in het echt hebben gezien.quote:
Haha dat zal het zijn. Met dat decennium heb ik behalve mijn geboorte ook niet veelquote:Op zondag 6 november 2011 12:43 schreef SeLang het volgende:
Ik geef trouwens toe dat ik een beetje in de jaren '80 ben blijven hangen
Wat een gemis voor iemand die geïnteresseerd is in politiek. De jaren '70 en '80 waren veel leuker. Keiharde polarisatie. Tegenstellingen. Acties. Tegenwoordig is het maar slappe hap. Alles cirkelt wat rond het midden. En wanneer is er voor het laatst gevochten met de politie?quote:Op zondag 6 november 2011 12:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
Haha dat zal het zijn. Met dat decennium heb ik behalve mijn geboorte ook niet veel
Toen Ajax verloor van Utrecht (of dat gaat zo nog gebeurenquote:Op zondag 6 november 2011 13:05 schreef SeLang het volgende:
[..]
Wat een gemis voor iemand die geïnteresseerd is in politiek. De jaren '70 en '80 waren veel leuker. Keiharde polarisatie. Tegenstellingen. Acties. Tegenwoordig is het maar slappe hap. Alles cirkelt wat rond het midden. En wanneer is er voor het laatst gevochten met de politie?
Nu wordt alles uitgevochten in de media oftewel tussen de oren van het volk.quote:Op zondag 6 november 2011 13:05 schreef SeLang het volgende:
[..]
Wat een gemis voor iemand die geïnteresseerd is in politiek. De jaren '70 en '80 waren veel leuker. Keiharde polarisatie. Tegenstellingen. Acties. Tegenwoordig is het maar slappe hap. Alles cirkelt wat rond het midden. En wanneer is er voor het laatst gevochten met de politie?
Lees eens het partijprogramma van de SP en de PVV maar eens door. De SP en de PVV hebben meer dingen gemeen dan je denkt. Het onderdeel zorg in het partijprogramma van de SP is voor een groot deel overgenomen door de PVV. Beide partijen zijn tegen Europa op hun eigen manier. In mijn ogen zijn dit niet echt tegenpolen te noemen.quote:Op zondag 6 november 2011 01:13 schreef Mishu het volgende:
quote:Op zondag 6 november 2011 12:42 schreef SeLang het volgende:
[..]
De SP is een echte klassieke arbeiderspartij. Met opgestroopte mouwen en stront onder de schoenen. GL komt bij mij altijd over als een elitair clubje rijkeluis kinderen die in een grachtenpand onder het genot van een glas dure wijn discussiëren over theoretische politieke concepten en arbeiders/ allochtonen die ze nog nooit in het echt hebben gezien.
Welke partij is dan zo stom om zichzelf D'66 te noemen ? dat is vragen om moeilijkheden.quote:Op zaterdag 5 november 2011 23:58 schreef Asphias het volgende:
kan de rest van de mensen die nog op pvda stemt niet even héél snel leeglopen naar d66 zodat we nog een klein kansje op d66+vvd+wat grut hebben?
want d66+vvd is samen ook al 50 zetels...
Maar D65+ spreekt ouderen meer aanquote:Op dinsdag 8 november 2011 00:23 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Welke partij is dan zo stom om zichzelf D'66 te noemen ? dat is vragen om moeilijkheden.
D'76 klinkt veel overtuigender; 76 zetels is n.l. de meerderheid in de 2e kamer.
QFTquote:
quote:Op zondag 6 november 2011 14:34 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Ik ben voor een liberaal kabinet onder leiding van VVD, D66 en GL.
Ik weet niet wat het woord liberaal nog betekent, maar in de oorspronkelijke betekenis is het zo ongeveer direct tegenovergesteld aan de plannen van "hou iedereen in de gaten en verbied alles" Teeven.quote:Op zondag 6 november 2011 14:34 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Ik ben voor een liberaal kabinet onder leiding van VVD, D66 en GL.
De liberale vleugel van de VVD is sinds LPF in de minderheidquote:Op donderdag 10 november 2011 13:12 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik weet niet wat het woord liberaal nog betekent, maar in de oorspronkelijke betekenis is het zo ongeveer direct tegenovergesteld aan de plannen van "hou iedereen in de gaten en verbied alles" Teeven.
VVD liberaal noemen. Dan waren Erich Honecker en Leonid Brezhnev ook liberaal.
Nee.quote:Op zondag 6 november 2011 01:13 schreef Mishu het volgende:
Met een mix van cliches en vooroordelen kun je soms verrassend dicht bij de werkelijkheid komenquote:Op zondag 6 november 2011 12:42 schreef SeLang het volgende:
[..]
De SP is een echte klassieke arbeiderspartij. Met opgestroopte mouwen en stront onder de schoenen. GL komt bij mij altijd over als een elitair clubje rijkeluis kinderen die in een grachtenpand onder het genot van een glas dure wijn discussiëren over theoretische politieke concepten en arbeiders/ allochtonen die ze nog nooit in het echt hebben gezien.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |