Oh Really????????quote:Op vrijdag 4 november 2011 11:42 schreef Tijn het volgende:
Ik heb nu een pagina of 100 gelezen in de biografie en man oh man wat was Steve Jobs een complete nutcase
Toevallig op twee schermen aan het werk? Heb me ook wel eens een ongeluk gezocht, bleek 'ie op mijn andere monitor te staan.quote:Op vrijdag 4 november 2011 12:49 schreef n8n het volgende:
Iemand een idee waarom Finder geen venster opent als ik op het dock-icoon klik. Normaliter is dit standaard gedrag als er nog geen venster geopend is.
Momenteel niet, Command N is wat ik nu al 2 dagen gebruik word er een beetje moe van elke keer. Finder herstarten en disk permissie hersteld. Wellicht dat een herstart werkt maar daar heb ik dan weer geen zin inquote:Op vrijdag 4 november 2011 13:39 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Toevallig op twee schermen aan het werk? Heb me ook wel eens een ongeluk gezocht, bleek 'ie op mijn andere monitor te staan.
Anders Command-N, of Finder even herstarten.
Ik wist wel dat 'ie niet helemaal spoorde. Maar ik val tijdens het boek echt van de ene verbazing in de andere. Ik bedoel, primal scream therapy, serieus?quote:
Ik had alles dubbel erin staan. Moest bij m'n iPhone uitvinken dat ik lokaal syncen niet meer nodig had, omdat het via iCloud ging. Kan me alleen niet herinneren dat ik dat aangezet heb.quote:Op vrijdag 4 november 2011 14:58 schreef Jarno het volgende:
Netjes wel. Eindelijk naar 10.7.2 gegaan op de iMac op zolder, iCloud geconfigged en pats, heul m'n agenda leeg op alle devices..
It just works!
Ik ben pas hier...quote:Op vrijdag 4 november 2011 14:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik wist wel dat 'ie niet helemaal spoorde. Maar ik val tijdens het boek echt van de ene verbazing in de andere. Ik bedoel, prima scream therapy, serieus?
ja het werkt op zolder, maar werkt het ook beneden..quote:Op vrijdag 4 november 2011 14:58 schreef Jarno het volgende:
Netjes wel. Eindelijk naar 10.7.2 gegaan op de iMac op zolder, iCloud geconfigged en pats, heul m'n agenda leeg op alle devices..
It just works!
Say WTFLOLLERCATBBQ whut?!quote:Op vrijdag 4 november 2011 15:25 schreef Tijn het volgende:
Grootste onthulling voor mij tot nu toe tijdens het lezen van de bio: Steve Jobs en Steve Wozniak hebben het spel Breakout gemaakt.
Het is zo.quote:
Ja, de één die de ander voor z'n karretje spant en vervolgens het geld zelf houdt: typisch het gedrag van Godenquote:Op vrijdag 4 november 2011 15:41 schreef Jarno het volgende:
Dat bewijst gewoon dat het Goden zijn. Kan niet anders!
Klopt, de Air is alleen net iets comfortabeler, maar de MBP 13 zal net zo goed gaan, MBP 15 gaat net was lastiger worden, dat is weer friemelen in de tas. Het is gewoon zo klote dat SSD zo weinig ruimte levert, 128GB is écht te weinig voor de programma's van Mac + Mac OSX + Windows 7 maar ik vind die 256GB SSD te duur worden, dan heb ik nog liever die 15 Inch MBP.quote:Op vrijdag 4 november 2011 19:49 schreef KaMo het volgende:
Pro heeft ook geen mic in
Denk niet dat een Externe HDD snel genoeg is voor een OS.
En owja, die MBP is prima mee te nemen voor een student
en staat standaard aan kwam ik achter bij mijn mbpquote:
Nope, ik wil absoluut geen Windows laptop. Het aller belangrijkste punt voor mij is namelijk waar de MacBooks koning in zijn, en dat is de batterijduur. Ik schaf juist een nieuwe laptop aan omdat mijn huidige laptop lelijk is, te groot en maar 2 uur meegaat, Apple's zijn dan het ideale antwoord. Ik heb soms 6 uur college op een dag, dan moet mijn laptop gewoon meegaan zonder oplader mee te nemen . Het ding van Windows draaien is dat er een bepaald zeer belangrijk spel is die ik op de MacBook wil spelen (League of Legends) , die niet speelbaar is onder Mac.quote:Op vrijdag 4 november 2011 20:00 schreef FUFR het volgende:
Dan niet miepen en voor de helft van het geld een windows bak kopen
Hou je ook geld over om een tasje op maat te kopen
kan ie die als opstartdisk gebruiken?quote:Op vrijdag 4 november 2011 19:49 schreef KaMo het volgende:
Pro heeft ook geen mic in
Denk niet dat een Externe HDD snel genoeg is voor een OS.
En owja, die MBP is prima mee te nemen voor een student
Staat standaard aan?quote:Op vrijdag 4 november 2011 20:01 schreef FUFR het volgende:
[..]
en staat standaard aan kwam ik achter bij mijn mbp
ok. een aggegraat is ook goedkoper dan een macquote:Op vrijdag 4 november 2011 20:03 schreef Keyos het volgende:
[..]
Nope, ik wil absoluut geen Windows laptop. Het aller belangrijkste punt voor mij is namelijk waar de MacBooks koning in zijn, en dat is de batterijduur. Ik schaf juist een nieuwe laptop aan omdat mijn huidige laptop lelijk is, te groot en maar 2 uur meegaat, Apple's zijn dan het ideale antwoord. Ik heb soms 6 uur college op een dag, dan moet mijn laptop gewoon meegaan zonder oplader mee te nemen . Het ding van Windows draaien is dat er een bepaald zeer belangrijk spel is die ik op de MacBook wil spelen (League of Legends) , die niet speelbaar is onder Mac.
de michel bedoelde ikquote:
ik startte een editor op en zag dat ie aan stondquote:Op vrijdag 4 november 2011 20:07 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Welke app laat de mic standaard aanstaan dan?
Line in, niet mic in. Belangrijk verschil. En er zit natuurlijk een microfoon ingebouwd in elke MacBook en iMac.quote:Op vrijdag 4 november 2011 20:13 schreef KaMo het volgende:
Ik heb 1 jackgaatje, dat is zowel headphone als mic in
Ach, mijn draagbare 13" Windows-laptop gaat ook lekker 12 uur mee.quote:Op vrijdag 4 november 2011 20:03 schreef Keyos het volgende:
[..]
Nope, ik wil absoluut geen Windows laptop. Het aller belangrijkste punt voor mij is namelijk waar de MacBooks koning in zijn, en dat is de batterijduur. Ik schaf juist een nieuwe laptop aan omdat mijn huidige laptop lelijk is, te groot en maar 2 uur meegaat, Apple's zijn dan het ideale antwoord. Ik heb soms 6 uur college op een dag, dan moet mijn laptop gewoon meegaan zonder oplader mee te nemen . Het ding van Windows draaien is dat er een bepaald zeer belangrijk spel is die ik op de MacBook wil spelen (League of Legends) , die niet speelbaar is onder Mac.
Yep dit bedoelde ik ook, mijn excuses.quote:Op vrijdag 4 november 2011 20:53 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Line in, niet mic in. Belangrijk verschil. En er zit natuurlijk een microfoon ingebouwd in elke MacBook en iMac.
Doe dan zoals ik: 13" MBP met zelf een SSD inbouwen ipv de optische drive. Snelheid én opslagruimte.quote:Op vrijdag 4 november 2011 19:54 schreef Keyos het volgende:
[..]
Klopt, de Air is alleen net iets comfortabeler, maar de MBP 13 zal net zo goed gaan, MBP 15 gaat net was lastiger worden, dat is weer friemelen in de tas. Het is gewoon zo klote dat SSD zo weinig ruimte levert, 128GB is écht te weinig voor de programma's van Mac + Mac OSX + Windows 7 maar ik vind die 256GB SSD te duur worden, dan heb ik nog liever die 15 Inch MBP.
Maar het scherm van de Air is natuurlijk ook mooier, en de CD drive vind ik een extra, het is gewoon zo klote dat ik voor dingen nog Windows nodig heb, anders was de keuze zo makkelijk (heb overigens nog nooit een Mac gehad dus dit is mijn eerste kennismaking, ben aan de Apple geraakt door het plezier van mijn iPhone).
Mic staat niet standaard aan.quote:Op vrijdag 4 november 2011 20:14 schreef FUFR het volgende:
[..]
ik startte een editor op en zag dat ie aan stond
Dat hij daarnaar keek is toch niet zo bijzonder? Star Trek The Next Generation begon in 1987 en daar waren alle computers ook volledig touchscreen en voice control. Hell, Picard had zelfs al een iPad.quote:Op vrijdag 4 november 2011 23:11 schreef Merkie het volgende:
Ik vond het wel grappig om te lezen dat Steve Jobs in de jaren '80 (bijna 30 jaar geleden) al keek naar touch control voor computers. Toch wel fijn dat hij z'n grote droom uiteindelijk toch waar heeft kunnen maken.
Ben nog niet zo ver maar tot nu toe leest het lekker weg.quote:Op vrijdag 4 november 2011 23:30 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Is zijn biografie een beetje boeiend om te lezen dus?
How Star Trek artists imagined the iPad... 23 years agoquote:Op zaterdag 5 november 2011 09:05 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Dat hij daarnaar keek is toch niet zo bijzonder? Star Trek The Next Generation begon in 1987 en daar waren alle computers ook volledig touchscreen en voice control. Hell, Picard had zelfs al een iPad.
[ afbeelding ]
Dat is wel fijn, maar waarom dan weer werken met een Android telefoon?quote:Op zaterdag 5 november 2011 11:53 schreef Renesite het volgende:
Nu nu nu! http://www.winamp.com/mac !!! Winamp for Mac!
Haha jeugdsentiment!quote:Op zaterdag 5 november 2011 11:53 schreef Renesite het volgende:
Jup. Hier was'ie binnen een paar dagen uit - het bleef wel boeienquote:Op vrijdag 4 november 2011 23:30 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Is zijn biografie een beetje boeiend om te lezen dus?
Spotify.quote:Op zaterdag 5 november 2011 11:53 schreef Renesite het volgende:
It Really Whips the Llama's Ass!quote:
lol, die interface lijkt wel een beetje op iTunesquote:Op zaterdag 5 november 2011 11:53 schreef Renesite het volgende:
In Activity Monitor kan je wel de algemene diskactiviteit zien. Is het niet gewoon Spotlight die aan het indexeren is?quote:Op zaterdag 5 november 2011 14:12 schreef Roel_Jewel het volgende:
Kan ik ook ergens in Lion zien welke programma's op dat moment de harddisk aan het belasten zijn? Ik hoor die al een hele tijd rammelen, maar geen idee wat ie aan het doen is. Systeem is traag.
Geen idee. Dan doet ie er wel lang over. Ik zie bij systeemgeheugen dat ie ook weer 1 GB aan swap aan het gebruiken is. Dat schiet ook lekker op. En processen als helpd en mds trekken ook 1 GB aan fysiek geheugen weg. Ik ga es ff googlen...quote:Op zaterdag 5 november 2011 14:27 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
In Activity Monitor kan je wel de algemene diskactiviteit zien. Is het niet gewoon Spotlight die aan het indexeren is?
Checkquote:Op zaterdag 5 november 2011 15:34 schreef Tijn het volgende:
Ik heb .Mac, MobileMe en iCloud alledrie nog nooit gebruiktLucky me
Als het eenmaal werkt (en ik écht snap hoe het werkt) is het fijn hoor, zeker met zo'n verscheidenheid aan computers en devices (allemaal van Apple) hier in huis dus. Maar mijn god, echt heel simpel zullen dit soort zaken nooit worden vrees ikquote:Op zaterdag 5 november 2011 15:34 schreef Tijn het volgende:
Dat je kan syncen en besturen alleen met Android... Das jammer...quote:Op zaterdag 5 november 2011 12:15 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Dat is wel fijn, maar waarom dan weer werken met een Android telefoon?
Dit.quote:Op zaterdag 5 november 2011 15:34 schreef Tijn het volgende:
Niet van Bill in ieder geval.quote:Op maandag 7 november 2011 14:58 schreef DutchErrorist het volgende:
[ afbeelding ]
Mmm hij was zeker vergeten hoe hij aan de GUI van Mac kwam.
Die volg ik niet. Ik kan inderdaad niet zo 123 verzinnen wat Bill Gates aan creative creaties heeft gedaan. Van Steve Jobs kan ik dat wel. Je hebt wel gelijk dat de GUI daar niet één van is.quote:Op maandag 7 november 2011 14:58 schreef DutchErrorist het volgende:
[ afbeelding ]
Hij bedoelt waarschijnlijk Xerox PARC:quote:
Bronquote:Steve did see Smalltalk when he visited PARC. He saw the Smalltalk integrated programming environment, with the mouse selecting text, pop-up menus, windows, and so on. The Lisa group at Apple built a system based on their own ideas combined with what they could remember from the Smalltalk demo, and the Mac folks built yet another system. There is a significant difference between using the Mac and Smalltalk.
Smalltalk has no Finder, and no need for one, really. Drag-and- drop file manipulation came from the Mac group, along with many other unique concepts: resources and dual-fork files for storing layout and international information apart from code; definition procedures; drag-and-drop system extension and configuration; types and creators for files; direct manipulation editing of document, disk, and application names; redundant typed data for the clipboard; multiple views of the file system; desk accessories; and control panels, among others. The Lisa group invented some fundamental concepts as well: pull down menus, the imaging and windowing models based on QuickDraw, the clipboard, and cleanly internationalizable software.
Iemand anders van het schaamteloos jatten van ideeen betichten terwijl je zelf:quote:Op maandag 7 november 2011 16:12 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Die volg ik niet. Ik kan inderdaad niet zo 123 verzinnen wat Bill Gates aan creative creaties heeft gedaan. Van Steve Jobs kan ik dat wel. Je hebt wel gelijk dat de GUI daar niet één van is.
Het gaat niet ook niet om creatieve creaties. Een OS hoeft niet creatief te zijn om goed te werken. Maar om nu te zeggen dat Bill Gates nooit wat heeft uitgevonden is dikke bullshit.quote:Op maandag 7 november 2011 16:12 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Die volg ik niet. Ik kan inderdaad niet zo 123 verzinnen wat Bill Gates aan creative creaties heeft gedaan. Van Steve Jobs kan ik dat wel. Je hebt wel gelijk dat de GUI daar niet één van is.
Gohquote:Op maandag 7 november 2011 17:01 schreef CaptainCookie het volgende:
Volgens mij was Steve echt een hele nare man om mee om te gaan.
Het hangt er vanaf of 'ie je mocht of niet. Jobs verdeelde de wereld in "idioten" en "geniën". Iedereen viel in 1 van die 2 categorieën, andere smaken zijn er niet. Als hij je een idioot vond, schold 'ie je net zo lang kapot tot je slimmer werd of wegging. Als 'ie je een genie vond, schold 'ie nooit tegen je en nam 'ie alles wat je zei heel serieus.quote:Op maandag 7 november 2011 17:01 schreef CaptainCookie het volgende:
Volgens mij was Steve echt een hele nare man om mee om te gaan.
Jammer dat alleen hij tot groep 2 behoorde.quote:Op maandag 7 november 2011 17:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het hangt er vanaf of 'ie je mocht of niet. Jobs verdeelde de wereld in "idioten" en "geniën". Iedereen viel in 1 van die 2 categorieën, andere smaken zijn er niet. Als hij je een idioot vond, schold 'ie je net zo lang kapot tot je slimmer werd of wegging. Als 'ie je een genie vond, schold 'ie nooit tegen je en nam 'ie alles wat je zei heel serieus.
Hoe kom je daar nou weer bij?quote:Op maandag 7 november 2011 17:18 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Jammer dat alleen hij tot groep 2 behoorde.
Welnee hij zegt gewoon dat zij altijd schaamteloos hebben gekopieerd van anderen. En dat is natuurlijk ook gewoon zo. Prima hoor, maar dat maakt het overige gezeur van hem zo hypocriet. Beetje zelf van alles bij elkaar pikken en dan pissig worden op anderen die hetzelfde doen.quote:Op maandag 7 november 2011 16:59 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Kijk zelf dat filmpje eens. Hij heeft het niet over het kopiëren (of stelen) van complete producten. De uitspraak "good artists copy, great artists steal" moet je meer zien als het gebruiken van ideeën en die op een nieuwe manier toepassen. Bijvoorbeeld: het analoge systeem van documenten opbergen en archiveren in mappen "stelen" voor je digitale filesystem.
Het is niet voor niets dat hij in de direct volgende zin begint over de Macintosh engineers die ook musici en historici zijn: het verwerken van de beste bestaande ideeën uit de brede wereld in je "artistiek" werk. Daar hoort niet bij het letterlijk kopiëren van bepaalde complete producten. Iets waar uiteraard Apple en Jobs zich ook schuldig aan gemaakt hebben, maar dat is niet het énige wat ze doen en ook niet iets op trots op te zijn.
In die zin is Gates is een "good artist who copies", of misschien in de ogen van Jobs wel überhaupt geen artist. En daar kan ik een heel eind in meegaan.
Consequent oordelen was inderdaad niet iets waar 'ie bekend om stond. Emotionele stabiliteit ook niet trouwens, jezus hij jankt wat 'af in die biografiequote:Op maandag 7 november 2011 17:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Prima hoor, maar dat maakt het overige gezeur van hem zo hypocriet. Beetje zelf van alles bij elkaar pikken en dan pissig worden op anderen die hetzelfde doen.
Hoezo heeft Microsoft altijd gekopieerd van anderen? Wat een onzin.quote:Op maandag 7 november 2011 17:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Welnee hij zegt gewoon dat zij altijd schaamteloos hebben gekopieerd van anderen. En dat is natuurlijk ook gewoon zo. Prima hoor, maar dat maakt het overige gezeur van hem zo hypocriet. Beetje zelf van alles bij elkaar pikken en dan pissig worden op anderen die hetzelfde doen.
Was een grapje tochquote:
Hij heeft het over Apple, niet over Microsoft.quote:Op maandag 7 november 2011 17:30 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Hoezo heeft Microsoft altijd gekopieerd van anderen? Wat een onzin.
Oh?quote:Op maandag 7 november 2011 17:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hij heeft het over Apple, niet over Microsoft.
Maar serieus, het aantal innovaties van Microsoft is natuurlijk wel op één hand te tellen.
Steve Jobs wilde 30 jaar geleden al een tablet, maar toen was het technisch nog niet mogelijk. Die halfbakken oplossingen van 10 jaar geleden met een stylus zijn geen tablets.quote:Op maandag 7 november 2011 14:58 schreef DutchErrorist het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ga beroepsmatig vrijwel uitsluitend met MS producten om maar van innovatie zou ik ze amper durven beschuldigen...quote:
http://lmgtfy.com/?q=office+mac+superscriptquote:Op maandag 7 november 2011 21:14 schreef nelisb het volgende:
Hoe type ik in office tot de macht 2 op m'n Mac?
2 moet dus klein zijn en wat hoger staan.
Steve zag het allemaal 30 jaar geleden al voor zich in een visioen!quote:Op maandag 7 november 2011 21:16 schreef Merkie het volgende:
[..]
Steve Jobs wilde 30 jaar geleden al een tablet, maar toen was het technisch nog niet mogelijk. Die halfbakken oplossingen van 10 jaar geleden met een stylus zijn geen tablets.
Thanks! Wist niet dat het superscript heet.quote:Op maandag 7 november 2011 21:17 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
http://lmgtfy.com/?q=office+mac+superscript
Want omdat jij het niet ziet is het er niet.quote:Op maandag 7 november 2011 21:17 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik ga beroepsmatig vrijwel uitsluitend met MS producten om maar van innovatie zou ik ze amper durven beschuldigen...
Excel was destijds (en nog steeds) wel een topprogramma.quote:Op maandag 7 november 2011 21:17 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik ga beroepsmatig vrijwel uitsluitend met MS producten om maar van innovatie zou ik ze amper durven beschuldigen...
Sjees wat een omhooggevallen prick ben je ook.quote:Op maandag 7 november 2011 21:30 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Want omdat jij het niet ziet is het er niet.
Maar dus weinig innovatief.quote:Op maandag 7 november 2011 21:38 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Excel was destijds (en nog steeds) wel een topprogramma.
Uiteraard gebaseerd op eerdere spreadsheetprogramma's, maar dan vele malen beter.
Echt met feiten komen lukt m slecht idd. Alleen maar bijdehande opmerkingen plaatsen.quote:Op maandag 7 november 2011 22:46 schreef Wootism het volgende:
DutchErrorist is echt een grappige user
Het liefst zou hij Apple helemaal afzeiken, lukt 'm alleen niet
Wat? Het is toch zo. Microsoft heeft heus wel voor innovatie gezocht ook al ziet hij het niet.quote:Op maandag 7 november 2011 22:29 schreef Jarno het volgende:
[..]
Sjees wat een omhooggevallen prick ben je ook.. Attitude, attitude.
Nee hoor. Ik vind Jobs gewoon een kwal en vind dat Gates wel wat meer waardering mag krijgen.quote:Op maandag 7 november 2011 22:46 schreef Wootism het volgende:
DutchErrorist is echt een grappige user
Het liefst zou hij Apple helemaal afzeiken, lukt 'm alleen niet
Moet ik nu met voorbeelden komen van innovatie?quote:Op maandag 7 november 2011 22:48 schreef Jarno het volgende:
[..]
Echt met feiten komen lukt m slecht idd. Alleen maar bijdehande opmerkingen plaatsen.
Omdat ze allemaal Jobs willen verdedigenquote:Op maandag 7 november 2011 22:50 schreef boem-dikkie het volgende:
Waarom überhaupt deze hele discussie weer.
Nee omdat jij bij hoog en laag wíl dat wij jobs verdedigen en daarom zit je zo te zuigen.quote:Op maandag 7 november 2011 22:52 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Omdat ze allemaal Jobs willen verdedigen
"Bill is basically unimaginative and never has never invented anything, which is why I think he's more comfortable now in philantropy than technology. He just shamelessly ripped of other people's ideas."quote:Op maandag 7 november 2011 22:54 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nee omdat jij bij hoog en laag wíl dat wij jobs verdedigen en daarom zit je zo te zuigen.
Die hele jobs kan me gestolen worden persoonlijk verder. Interessant figuur, maar waarschijnlijk een ass om mee te werken. Maar dat oh zo subtiele gezuig is 100x erger.
Thanks. Dan ga ik via het domein een sub-emailadres aanmaken.quote:Op dinsdag 8 november 2011 07:42 schreef nelisb het volgende:
Ja iedereen die jou FaceTime mail adres weet.
Vervelend he, als niemand hapt terwijl je loopt te trollen?quote:Op maandag 7 november 2011 23:04 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
"Bill is basically unimaginative and never has never invented anything, which is why I think he's more comfortable now in philantropy than technology. He just shamelessly ripped of other people's ideas."
Dat mensen dit verdedigen vind ik echt achterlijk.
Jobs deed precies hetzelfde als Gates, afkijken, namaken en verbeteren. Daarnaast is de opmerking dat hij comfortabeler is in philantropy than technology misschien nog wel dommer, want Microsoft deed het tot niet zo lang geleden heel wat beter dan Apple.
Gister idd al gelezen.quote:Op dinsdag 8 november 2011 09:21 schreef Roel_Jewel het volgende:
Mooi artikel over Steve van held Malcolm Gladwell in The New Yorker: http://goo.gl/uoBZq
quote:Jobs’s sensibility was more editorial than inventive. “I’ll know it when I see it,” he said.
Pffft wat een stront, strontirritant ventje zeg.quote:Op dinsdag 8 november 2011 09:28 schreef Godtje het volgende:
[..]
Gister idd al gelezen.
Met als belangrijkste:
[..]
quote:He had the uncanny capacity to know exactly what your weak point is, know what will make you feel small, to make you cringe,” a friend of his tells Isaacson. Jobs gets his girlfriend pregnant, and then denies that the child is his. He parks in handicapped spaces. He screams at subordinates. He cries like a small child when he does not get his way. He gets stopped for driving a hundred miles an hour, honks angrily at the officer for taking too long to write up the ticket, and then resumes his journey at a hundred miles an hour. He sits in a restaurant and sends his food back three times. He arrives at his hotel suite in New York for press interviews and decides, at 10 P.M., that the piano needs to be repositioned, the strawberries are inadequate, and the flowers are all wrong: he wanted calla lilies. (When his public-relations assistant returns, at midnight, with the right flowers, he tells her that her suit is “disgusting.”)
Read more http://www.newyorker.com/(...)adwell#ixzz1d6VADrzJ
Jobs ripped it off and mumbled that he hated the design and refused to wear it. Though barely able to speak, he ordered them to bring five different options for the mask and he would pick a design he liked. . . . He also hated the oxygen monitor they put on his finger. He told them it was ugly and too complex.
Blijkbaar zijn z'n ideeën en het enthousiasme waarmee ie die ideeën overbracht groter dan de z'n moeilijke persoonlijkheid. Als je te lief/niet kritisch genoeg voor anderen bent, wordt dat al een stuk lastiger, denk ik.quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:41 schreef Tijn het volgende:
Als je bewijzen zoekt dat Steve Jobs onuitstaanbaar was, dan hoef je niet ver te zoeken inderdaad. Het interessante is wat mij betreft hoe 'ie ondanks (dankzij?) z'n moeilijke persoonlijkheid het toch voor elkaar heeft gekregen om zulke succesvolle bedrijven te bouwen en langdurige relaties met mensen aan te gaan. Je zou zeggen dat iemand die is zoals Jobs zichzelf isoleert en uiteindelijk ergens wordt opgenomen ofzo. Maar blijkbaar kan dat ook anders lopen.
Het is natuurlijk wel zo dat genialiteit en gestoordheid vaak dicht bij elkaar liggen. Zo was bv Newton een mega-autist vd bovenste plank.quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:41 schreef Tijn het volgende:
Als je bewijzen zoekt dat Steve Jobs onuitstaanbaar was, dan hoef je niet ver te zoeken inderdaad. Het interessante is wat mij betreft hoe 'ie ondanks (dankzij?) z'n moeilijke persoonlijkheid het toch voor elkaar heeft gekregen om zulke succesvolle bedrijven te bouwen en langdurige relaties met mensen aan te gaan. Je zou zeggen dat iemand die is zoals Jobs zichzelf isoleert en uiteindelijk ergens wordt opgenomen ofzo. Maar blijkbaar kan dat ook anders lopen.
Het is natuurlijk wel zo dat de relatie tussen genialiteit en gestoordheid te vaak zwaar overdreven wordt. Lang niet elk genie is sociaal gestoord, en niet elke autist is Rain Man.quote:Op dinsdag 8 november 2011 11:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel zo dat genialiteit en gestoordheid vaak dicht bij elkaar liggen. Zo was bv Newton een mega-autist vd bovenste plank.
Vind je het gek? Een hacker die ze opnemen in het development-team, waarna hij vervolgens in real time gaat lopen kutten met de App-store?quote:Op dinsdag 8 november 2011 11:17 schreef DutchErrorist het volgende:
http://www.forbes.com/sit(...)concept-exploit-app/
Hij helpt Apple met het vinden van bugs die anders gebruikt kunnen worden door kwaardaardige personen en vervolgens trappen ze hem eruit?quote:Op dinsdag 8 november 2011 13:27 schreef Wootism het volgende:
[..]
Vind je het gek? Een hacker die ze opnemen in het development-team, waarna hij vervolgens in real time gaat lopen kutten met de App-store?
Ik snap dat ze hem eruit flikkeren.
Nog meer info:twitter:0xcharlie twitterde op dinsdag 08-11-2011 om 03:55:34For the record, without a real app in the AppStore, people would say Apple wouldn't approve an app that took advantage of this flaw. reageer retweet
Development-team? Hij is geen werknemer van Apple, hij is een geregistreerd developer zodat hij apps in de App Store kan uitbrengen.quote:Op dinsdag 8 november 2011 13:27 schreef Wootism het volgende:
[..]
Vind je het gek? Een hacker die ze opnemen in het development-team, waarna hij vervolgens in real time gaat lopen kutten met de App-store?
Ik snap dat ze hem eruit flikkeren.
Jouw huis is niet zo goed beveiligd dus ik heb net even bij je ingebroken. Ik moest wel bij je inbreken, anders had je gezegd dat ik toch niet bij je zou kunnen inbreken!quote:Op dinsdag 8 november 2011 13:41 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Hij helpt Apple met het vinden van bugs die anders gebruikt kunnen worden door kwaardaardige personen en vervolgens trappen ze hem eruit?
De reden dat hij er een app voor maakte was dit:Nog meer info:twitter:0xcharlie twitterde op dinsdag 08-11-2011 om 03:55:34For the record, without a real app in the AppStore, people would say Apple wouldn't approve an app that took advantage of this flaw. reageer retweet
http://news.cnet.com/8301(...)osed-iphone-exploit/
Best dom van Apple, want aan zijn resume te zien is hij aardig goed in het vinden van lekken in Apple software.
Sure, maar als je de regels overtreedt moet je niet gaan lopen janken dat je gestraft wordt voor er overtreden van de regels.quote:Op dinsdag 8 november 2011 15:06 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik snap zijn aanpak wel. Het bewijzen door daadwerkelijk doen in plaats van zeggen dat het kan om vervolgens van Apple die te arrogant is om toe te geven aan het publiek dat dit kan te horen dat dit helemaal niet kan door de strenge procedure.
Dat valt niet te vergelijken.quote:Op dinsdag 8 november 2011 14:56 schreef TimCook het volgende:
[..]
Jouw huis is niet zo goed beveiligd dus ik heb net even bij je ingebroken. Ik moest wel bij je inbreken, anders had je gezegd dat ik toch niet bij je zou kunnen inbreken!
Een nette manier zou zijn om direct naar Apple toe te stappen middels Apple's bug reporter. Daar is dat hele systeem voor bedoeld.quote:Op dinsdag 8 november 2011 15:06 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik snap zijn aanpak wel. Het bewijzen door daadwerkelijk doen in plaats van zeggen dat het kan om vervolgens van Apple die te arrogant is om toe te geven aan het publiek dat dit kan te horen dat dit helemaal niet kan door de strenge procedure.
quote:Op dinsdag 8 november 2011 15:11 schreef TimCook het volgende:
[..]
Een nette manier zou zijn om direct naar Apple toe te stappen middels Apple's bug reporter. Daar is dat hele systeem voor bedoeld.
Nu is hij gewoon een developer die malware zit te verspreiden.
twitter:0xcharlie twitterde op dinsdag 08-11-2011 om 14:40:47To answer questions I hear: I did contact Apple about vuln 3 weeks ago. Didn't tell'em there was an app. App has been in store since Sept. reageer retweet
Heeft hij toch gedaan?quote:Op dinsdag 8 november 2011 15:15 schreef Mr.Noodle het volgende:
Er is een verschil tussen een lek publiekelijk bekend maken zodat er meer mensen gebruik kunnen maken van de exploit ipv eerst Apple even van tevoren vermelden dat er een kiertje open staat, zodat ze het kunnen dichten. Dat is hetzelfde als aan de hele buurt te vertellen dat de sleutel van jouw achterdeur onder de bloempot ligt.
Is gewoon niet chique..
Waarom nam hij niet gelijk contact met Apple op, in plaats van een stuk malware in de App Store te zetten? En waarom maakt hij het lek openbaar, nog voordat het gedicht is? Dat is toch geen manier van doen?quote:Op dinsdag 8 november 2011 15:13 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]twitter:0xcharlie twitterde op dinsdag 08-11-2011 om 14:40:47To answer questions I hear: I did contact Apple about vuln 3 weeks ago. Didn't tell'em there was an app. App has been in store since Sept. reageer retweet
Als ik jou was zou ik er maar een stuk of 5 zoeken. Niet alle micro usb kabels doen het. Bij mij was het ook pas de 4e of 5e die werkte. Bij de rest werd de ATV2 niet herkend in iTunes.quote:Op dinsdag 8 november 2011 13:23 schreef SuperKaasNacho het volgende:
Mijn Apple TV2 is ook binnen.
Maar is een micro usb kabeltje ergens vandaan toveren kijken of ik xbmc erop krijg.
Download office voor de mac van MS en probeer het gratis voor 30 dagen, vorm zelf je oordeel, vind office een erg goed pakket en zeker niet te duur.quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:00 schreef Operc het volgende:
Een vraag aan de Mac gebruikers hier:
Ik ben me aan het oriënteren op een MacBook Pro.
Nu vroeg ik me af: zouden jullie hierbij iWork 2009 aanschaffen, of Office 2011?
En waarom?
Zitten er veel verschillen tussen Office voor Windows en voor Mac dan?quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Download office voor de mac van MS en probeer het gratis voor 30 dagen, vorm zelf je oordeel, vind office een erg goed pakket en zeker niet te duur.
Het is zeker geen 1:1 kopie, nee.quote:Op dinsdag 8 november 2011 20:46 schreef Operc het volgende:
[..]
Zitten er veel verschillen tussen Office voor Windows en voor Mac dan?
Numbers is best okay, maar mist best wel veel Excel functionaliteit. Pages en Keynote daarentegen voldoen voor zo'n beetje alles wat ik met ze zou willen doen. Als ik documenten wil delen, gaat dat toch als PDF - geen enkele reden waarom anderen daar nog in zouden wijzigen.quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:27 schreef Tijn het volgende:
Maar als samenwerken geen issue is, zou ik zeker voor iWork gaan. Numbers is misschien niet direct beter dan Excel, maar Pages en zeker Keynote zijn echt veel beter dan Word en Powerpoint.
Dat doe ik zelf ook. Maar er schijnen mensen te zijn die samen in één documenten zitten te prutsen.quote:Op dinsdag 8 november 2011 21:44 schreef Litpho het volgende:
[..]
Numbers is best okay, maar mist best wel veel Excel functionaliteit. Pages en Keynote daarentegen voldoen voor zo'n beetje alles wat ik met ze zou willen doen. Als ik documenten wil delen, gaat dat toch als PDF - geen enkele reden waarom anderen daar nog in zouden wijzigen.
Was dat niet hetgene wat Google Wave tot een succes zou maken?quote:Op dinsdag 8 november 2011 21:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat doe ik zelf ook. Maar er schijnen mensen te zijn die samen in één documenten zitten te prutsen.
quote:Op woensdag 9 november 2011 08:45 schreef Tijn het volgende:
En dat was het dan: Adobe stopt met Flash voor mobile
Gniffel.quote:Op woensdag 9 november 2011 08:45 schreef Tijn het volgende:
Eindelijk van dat gezeik af: "maar Android ondersteunt wel Flash!"quote:Op woensdag 9 november 2011 08:45 schreef Tijn het volgende:
Inderdaad. De laatste stuiptrekkingen van dat Android volk: Adobe stopt met Flash voor mobielquote:Op woensdag 9 november 2011 09:18 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Eindelijk van dat gezeik af: "maar Android ondersteunt wel Flash!"
Jezus wat doe jij uit de hoogte zegquote:Op woensdag 9 november 2011 09:23 schreef TimCook het volgende:
[..]
Inderdaad. De laatste stuiptrekkingen van dat Android volk: Adobe stopt met Flash voor mobiel
Mensen die dat als argument voor Android gebruiken neem ik sowieso niet serieus.quote:Op woensdag 9 november 2011 09:18 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Eindelijk van dat gezeik af: "maar Android ondersteunt wel Flash!"
iMac of Macbook?quote:Op woensdag 9 november 2011 10:19 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Jezus wat doe jij uit de hoogte zegTriest
Even een serieuze vraag. Kan ik bij de unibody Mac de HDD en RAM zelf vervangen?
Als je een beetje handig bent wel ja... Uitgaande van een Macbook Proquote:Op woensdag 9 november 2011 10:19 schreef DutchErrorist het volgende:
Even een serieuze vraag. Kan ik bij de unibody Mac de HDD en RAM zelf vervangen?
Ik bedoelde Macbook Pro sorryquote:Op woensdag 9 november 2011 10:27 schreef eleusis het volgende:
[..]
iMac of Macbook?
Bij de iMac: HDD niet echt (niet ondersteund in ieder geval, het kan wel maar het is een hoop gedoe met de glasplaat wat ik niet aandurf), RAM wel (klepje onderop).
Macbook weet ik nie.
ICT'er dus wel handig met computersquote:Op woensdag 9 november 2011 10:30 schreef jackson het volgende:
[..]
Als je een beetje handig bent wel ja... Uitgaande van een Macbook Pro
Oke gaaf, mag het ook zonder gezeik met garantie?quote:Op woensdag 9 november 2011 10:31 schreef Splackavellie02 het volgende:
Bij de MacBook Pro zijn de HDD en het RAM vervangen echt idioot simpel. Kijk maar op ifixit.com voor stap-voor-stap guides.
Jup. Sterker nog; ik had (denk ik) kortsluiting gemaakt in het moederbord toen ik tijdens het verwisselen de harde schijf erop liet vallen, en ik heb gewoon onder garantie een compleet nieuw moederbord gekregen.quote:Op woensdag 9 november 2011 10:33 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Oke gaaf, mag het ook zonder gezeik met garantie?
seau, das niet lomp zegquote:Op woensdag 9 november 2011 10:37 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Jup. Sterker nog; ik had (denk ik) kortsluiting gemaakt in het moederbord toen ik tijdens het verwisselen de harde schijf erop liet vallen, en ik heb gewoon onder garantie een compleet nieuw moederbord gekregen.
quote:Op woensdag 9 november 2011 10:37 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ja. In het boekje dat bij je MacBook zit staat zelfs een handleiding.
Zie ook deze (ik kan die voor de hard disk even niet vinden)
MacBook Pro: How to remove or install memory
Oke dank julliequote:Op woensdag 9 november 2011 10:37 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Jup. Sterker nog; ik had (denk ik) kortsluiting gemaakt in het moederbord toen ik tijdens het verwisselen de harde schijf erop liet vallen, en ik heb gewoon onder garantie een compleet nieuw moederbord gekregen.
quote:Op woensdag 9 november 2011 10:19 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Hebben ze geen Google op dat eiland van je?quote:Op woensdag 9 november 2011 10:41 schreef DutchErrorist het volgende:
Oh en hoe zat dat nou met garantie. Had je nu 2 jaar garantie in de winkel en maar 1 jaar online?
was van de week bij radar, does effe surfen naar uitzending gemist.quote:Op woensdag 9 november 2011 10:41 schreef DutchErrorist het volgende:
Oh en hoe zat dat nou met garantie. Had je nu 2 jaar garantie in de winkel en maar 1 jaar online?
Nee doei.quote:Op woensdag 9 november 2011 13:03 schreef Wootism het volgende:
[..]
[..]
Hebben ze geen Google op dat eiland van je?
Kijk even bij MyCom. Die geven altijd 3 jaar op alle notebooks.quote:Op woensdag 9 november 2011 10:41 schreef DutchErrorist het volgende:
Niemand?quote:Op dinsdag 8 november 2011 13:20 schreef Splackavellie02 het volgende:
Ik krijg op m'n MacBook hier op de universiteit heel vaak de melding:
Forbidden
You dont have permission to access / on this server
_________
Apache Server at www.apple.com Port 80
Ik zat een half uur geleden nog met dezelfde MacBook op hetzelfde draadloze netwerk op internet.
Hoe fix ik dit?
Ik krijg het bij alle sites, met elke browser op mijn MacBook. En het gebeurt spontaan. Soms zit ik gewoon op internet in de mediatheek, en duikt opeens die melding op, waarna ik op geen enkele site meer kan (zelfs niet degenen waar ik een paar seconden eerder nog op zat).quote:Op woensdag 9 november 2011 14:12 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Krijg je dit ook als je naar andere sites dan apple.com surft?
Als het alleen in de mediatheek is zou ik het probleem toch daar zoeken, niet op je macbook. Misschien een trieste router aldaar? Wifi of kabel?quote:Op woensdag 9 november 2011 14:15 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ik krijg het bij alle sites, met elke browser op mijn MacBook. En het gebeurt spontaan. Soms zit ik gewoon op internet in de mediatheek, en duikt opeens die melding op, waarna ik op geen enkele site meer kan (zelfs niet degenen waar ik een paar seconden eerder nog op zat).
Ik heb het nu weer. Wordt echt vervelend.
Wifi. En inderdaad alleen hier op de universiteit. Maar tegenover me zit iemand met precies dezelfde MBP en hij heeft nergens last van. Snap er geen drol vanquote:Op woensdag 9 november 2011 14:23 schreef Pheno het volgende:
[..]
Als het alleen in de mediatheek is zou ik het probleem toch daar zoeken, niet op je macbook. Misschien een trieste router aldaar? Wifi of kabel?
Ik heb de laatste versie voor Windows niet, maar die voor de mac ziet er prima uit. Libreoffice is gratis en ook niet veel mis mee trouwensquote:Op dinsdag 8 november 2011 20:46 schreef Operc het volgende:
[..]
Zitten er veel verschillen tussen Office voor Windows en voor Mac dan?
Dat is inderdaad lomp. Je moet je harde schijf ook niet voor het uitgaan, terwijl je aan het koken bent, willen verwisselen. Dat vergeet je het draadje los te makenquote:Op woensdag 9 november 2011 10:40 schreef FUFR het volgende:
[..]
seau, das niet lomp zeg
Maar ik heb het ook eens gehad.
iPod touchquote:Op woensdag 9 november 2011 19:45 schreef Angel_of_Dth het volgende:
http://store.apple.com/nl(...)ly/ipod_touch/select
Vast wel. Met een iPod Touch kun je verdomd veel van wat een iPhone ook kan, voor een fractie van de prijsquote:Op woensdag 9 november 2011 19:47 schreef Alec690 het volgende:
[..]
iPod touch
Koptelefoon met oordopjes
Dockconnector-naar-USB-kabel
Beknopte handleiding
Thanks! Hoop dat ze er blij mee is.
Een RSS-reader bedoel je? Ik gebruik gewoon Google Reader.quote:Op donderdag 10 november 2011 11:25 schreef KneusTeun het volgende:
Wat is een beetjeeen goede newsreader voor de mac?
onhandig programma als je grabit gewend bent maar het werkt..quote:Op donderdag 10 november 2011 11:28 schreef KneusTeun het volgende:
Ik bedoel voor newsgroups
Test sabnzbd wel ff
dat doet ie hier niet of ik ben er te stom voor.quote:Op donderdag 10 november 2011 11:53 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Sabnzbd+ gebruik ik. Je kunt de webinterface ook openen vanuit het icoontje uit de menubar.
Ik gebruik Unison al jaren en heb nog nooit iets te klagen gehad. NZB aanmaken via de betreffende websites, downloaden en aanklikken. Unison gaat downloaden, even MacRAR erbij voor 't uitpakken en klaar.quote:
Geen idee, het is gewoon de bovenste entry.quote:Op donderdag 10 november 2011 11:58 schreef FUFR het volgende:
[..]
dat doet ie hier niet of ik ben er te stom voor.
ik ben mans genoeg toe te durven geven dat het wel es het laatste kan zijn
Ik hoef niet eens te dubbelklikken, Sabnzbd+ houdt mijn Downloads-map in de gaten voor nzbs.quote:Op donderdag 10 november 2011 11:59 schreef FUFR het volgende:
Maar eigenlijk wil ik dubbelklikken op een NZB en dan er niet meer naar om hoeven kijken
* stampvoet
wtf?quote:Op donderdag 10 november 2011 12:07 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Geen idee, het is gewoon de bovenste entry.
[..]
Ik hoef niet eens te dubbelklikken, Sabnzbd+ houdt mijn Downloads-map in de gaten voor nzbs.
Toevallig gister ook sabnzbd geinstalled op mn macbook, pakt idd de nzb op vanuit de downloads folder .. hoefde niks in te stellen ..quote:
Dit ja! Was vroeger inderdaad een stuk minder handig maar de huidige versies werken een stuk gebruiksvriendelijker.quote:Op donderdag 10 november 2011 11:53 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Sabnzbd+ gebruik ik. Je kunt de webinterface ook openen vanuit het icoontje uit de menubar.
Hoeveel GB en hoe duur?quote:Op donderdag 10 november 2011 19:33 schreef -Menn0- het volgende:
iPhone 4s besteld. Iemand een iPhone 4 kopen?
http://www.google.nl/sear(...)+background+locationquote:Op donderdag 10 november 2011 19:35 schreef Dimens het volgende:
Iemand enig idee in welke folder Apple de achtergronden bewaart?
Krassen? Beschadigingen?quote:Op donderdag 10 november 2011 19:33 schreef -Menn0- het volgende:
Heb toch wel interesse, maar zal dan welke m'n xperia moeten verkopenquote:Op donderdag 10 november 2011 21:15 schreef -Menn0- het volgende:
Zit een nieuw achterkantje op en de voorkant ziet er ook prima uit
ik had de foldernaam niet ingevuldquote:Op donderdag 10 november 2011 12:51 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Toevallig gister ook sabnzbd geinstalled op mn macbook, pakt idd de nzb op vanuit de downloads folder .. hoefde niks in te stellen ..
Yesssquote:
Laat t maar wetenquote:Op donderdag 10 november 2011 21:17 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Heb toch wel interesse, maar zal dan welke m'n xperia moeten verkopenIk wacht eens af op een bod van TC
zie niet waarom dat niet zou lukken, mijn mac start ook op van een externe USB schijf, dus waarom niet van een stickquote:Op donderdag 10 november 2011 23:59 schreef Mr.Noodle het volgende:
Iemand als eens geprobeerd om OSX te installeren op een USB-stick? En em vanaf daar te kunnen booten? (Dus geen USB-installatiedisk)
Heb ik ook nog over na zitten denken, aangezien ik ook nog een simlockvrije en krasvrije 4 heb.quote:Op donderdag 10 november 2011 19:33 schreef -Menn0- het volgende:
prijs?quote:Op donderdag 10 november 2011 21:15 schreef -Menn0- het volgende:
Zit een nieuw achterkantje op en de voorkant ziet er ook prima uit
Geweldig, ik heb findmyiphone ook graaien.quote:Op vrijdag 11 november 2011 15:27 schreef DancePlaza het volgende:
http://www.at5.nl/artikel(...)ne-gevonden-door-app
Altijt dat graaie :S :Squote:Op vrijdag 11 november 2011 15:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Geweldig, ik heb findmyiphone ook graaien.
Die zal best wel terug komen denk ik. Maar ik denk niet dat je 'm dan kunt zien.quote:Op vrijdag 11 november 2011 15:51 schreef nelisb het volgende:
Laten staan. Kijken of ie straks weer actief is;-)
Je kan hem als goed is gewoon verwijderen uit het lijstje.quote:Op vrijdag 11 november 2011 15:33 schreef remlof het volgende:
Ik zie trouwens dat mijn iPhone twee keer in iCloud's "find my" staat.
Dat komt waarschijnlijk doordat ik een nieuwe iPhone heb gekregen nadat van de eerste de luidspreker defect ging. Maar hoe kan ik die oude iPhone nou verwijderen uit iCloud? Hij kan 'm ook niet locaten.
Uithoorn, ik heb hem ongeveer een jaar geleden gekocht. Dus iets ouder dan een jaar, zeg 13 maanden.quote:Op vrijdag 11 november 2011 13:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waar woon je en hoe oud issie precies? Heb je een fotootje?
Uithoorn, waar ligt dat??quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:04 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Uithoorn, ik heb hem ongeveer een jaar geleden gekocht. Dus iets ouder dan een jaar, zeg 13 maanden.
Ik heb foto's als je me je email even PMt
Naast Amstelveen/Aalsmeer (vlakbij Amsterdam)quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Uithoorn, waar ligt dat??
PM werkt niet maar mail me even op jeroen [punt] swets [apedinges] gmail [punt] com
Ja, het is me gelukt.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:51 schreef Merkie het volgende:
[..]
Je kan hem als goed is gewoon verwijderen uit het lijstje.
Er staat "If the test page is printed OK, then there may be some problems..."quote:Op vrijdag 11 november 2011 18:38 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Je hebt een probleem met printen. Als de testpagina wel lukt, is de printer ok en ligt het probleem ergens anders. Als de testpagina niet (goed) geprint wordt, ligt het aan de printer. Prima toch?
Ik heb een HP laser printer uit 2001 die met een serial kabel aan mijn PC zit. Afgezien van het feit dat er geen drivers zijn voor x64 werkt het ding als een malle en nooit problemen mee gehadquote:Op vrijdag 11 november 2011 19:05 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://theoatmeal.com/comics/printers
So true.
zelfde probleem.quote:Op vrijdag 11 november 2011 22:46 schreef Tourniquet het volgende:
iCloud kapot? M'n wachtwoord wordt niet geaccepteerd.
http://support.apple.com/kb/HT4527quote:Op vrijdag 11 november 2011 22:51 schreef Jahr00n het volgende:
Ik wil m'n Lion opnieuw installeren, als ik de iTunes map nu kopier en op een externe harddeschijf zet en later weer terugzet onthoudt ie alles dan?
Hier ook een lucky 1G gevonden lolquote:Op zaterdag 12 november 2011 12:09 schreef Maravilla het volgende:
Mocht je nog ergens een 1e generatie iPod nano hebben liggen, kan je 'm nu wellicht inruilen voor een replacement. Ik heb mijn serienummer net gecheckt, en ik kom in aanmerking. En dat voor een iPod die al minstens 2 jaar in de kast lag..
http://tweakers.net/nieuw(...)er-te-gebruiken.html
http://macwereld.nl/nieuw(...)d_werkt_ook_op_tigerquote:Op zaterdag 12 november 2011 22:15 schreef jimjim1983 het volgende:
kan ik deze versie van leopard installeren als ik 10.4.11 draai of moet ik eerst naar 10.5 upgraden?
thanksquote:Op zaterdag 12 november 2011 23:51 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
http://macwereld.nl/nieuw(...)d_werkt_ook_op_tiger
Ik ga ff mijn oude nano bekijken, maar die ligt op de campingquote:Op zaterdag 12 november 2011 12:09 schreef Maravilla het volgende:
Mocht je nog ergens een 1e generatie iPod nano hebben liggen, kan je 'm nu wellicht inruilen voor een replacement. Ik heb mijn serienummer net gecheckt, en ik kom in aanmerking. En dat voor een iPod die al minstens 2 jaar in de kast lag..
quote:Hardwareoverzicht:
Modelnaam: MacBook
Modelaanduiding: MacBook4,1
Processornaam: Intel Core 2 Duo
Processorsnelheid: 2,4 GHz
Aantal processors: 1
Totaal aantal cores: 2
L2-cache: 3 MB
Geheugen: 2 GB
Bussnelheid: 800 MHz
Opstart-ROM-versie: MB41.00C1.B00
SMC-versie (systeem): 1.31f1
Serienummer (systeem): W88092A90P1
Hardware-UUID: 01C7CD61-7D4D-5289-ADD8-60989900E4AE
Sudden Motion Sensor:
Status: Ingeschakeld
Geheugensleuven:
ECC: Uitgeschakeld
BANK 0/DIMM0:
Grootte: 1 GB
Type: DDR2 SDRAM
Snelheid: 667 MHz
Status: OK
Fabrikant: 0xAD00000000000000
Onderdeelnummer: 0x48594D503131325336344350362D59352020
Serienummer: 0x00003021
BANK 1/DIMM1:
Grootte: 1 GB
Type: DDR2 SDRAM
Snelheid: 667 MHz
Status: OK
Fabrikant: 0xAD00000000000000
Onderdeelnummer: 0x48594D503131325336344350362D59352020
Serienummer: 0x0000202A
Dat vond ik echt de mooiste iPod die er was. Ik vind het nog altijd zo jammer dat ik de mijne kwijt heb geraakt.quote:Op zaterdag 12 november 2011 12:09 schreef Maravilla het volgende:
quote:
Voor een Macbook 4,1 kun je die inderdaad gebruiken.quote:Op zondag 13 november 2011 15:26 schreef Swindler het volgende:
Iemand een idee of dit geheugen http://www.alternate.nl/h(...)l1=Apple&l2=Geheugen gaat passen in deze macbook:
[..]
Nee, het is een NAS. Je moet een Airport Express of Extreme hebben als je een router van Apple wilt.quote:Op zondag 13 november 2011 22:46 schreef ScarFace- het volgende:
Is de Apple Time Capsule ook een router? 100mbit of 1gbit poorten?
T apparaat gebruikt geen raid zeker, is de 1TB uitvoering nog wel leverbaar? :0
Dat.quote:Op zondag 13 november 2011 22:51 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Time capsule is ook een router. Met Gb lan poorten.
Tuurlijk. Zullen vast weer van die overdreven horrorverhalen zijn zoals antenne gatequote:Op zondag 13 november 2011 22:34 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
ChilLaat wel ff weten of ie in orde is dn XD
Cool. Welke?quote:
No-brainer inderdaad.... Wit is nog een optie maar die 16GB is voor mij nog nooit te weinig geweest.quote:
Sinds Spotify sync ik alleen nog m'n Most Played en wat losse zut en heb ik amper muziek bij me. Die 16GB gaat nog echt heel erg lang genoeg zijn voor me denk ik...quote:Op maandag 14 november 2011 09:58 schreef Tijn het volgende:
Ik heb echt veel apps, waarvan een groot gedeelte bestaat uit grote games. En toch zit ik met 16 GB nooit krap. Als je constant met je hele muziekcollectie wilt rondlopen op je telefoon, is meer opslag misschien handig, maar eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat je met 16 GB niet vooruit kunt.
quote:Op maandag 14 november 2011 10:28 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Inbouwen vond ik niet zo heel lastig, anders kan je het ook laten doen bij een Authorised Service Provider voor zo'n ¤ 70 (en dan mag je je eigen harddisk leveren, dat scheelt weer).
Ik vind dat gekut met die glasplaat echt zo eh, kut dus.quote:Op maandag 14 november 2011 10:29 schreef Tijn het volgende:
Ik heb een keer een SSD in een Mac Mini gebouwd. Zo'n operatie valt reuze mee, hoor!
Zelfs aan dit kleine stukje kun je al zien dat dit zeker geen Mac is, maar eerder zo'n triest ding als dit:quote:Op maandag 14 november 2011 10:30 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Dat plaatje op de Apple site
[ afbeelding ]
LOLquote:Op maandag 14 november 2011 10:30 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Dat plaatje op de Apple site
[ afbeelding ]
HD Duur?quote:Op maandag 14 november 2011 10:31 schreef Jarno het volgende:
[..]
[..]
Ik vind dat gekut met die glasplaat echt zo eh, kut dus.. Zie daar gewoon tegen op ook. Ik weet gewoon dat ik daarna 100000 stofjes erachter heb zitten, dat ik een dwars door een printje heen steek, etc. Die 7 tientjes vallen me mee... Jammer dat de hd's nu zo duur zijn alleen
.
Glasplaat? Wut? Gewoon de onderkant eraf draaien en schroeven maar, toch?quote:Op maandag 14 november 2011 10:31 schreef Jarno het volgende:
[..]
[..]
Ik vind dat gekut met die glasplaat echt zo eh, kut dus.. Zie daar gewoon tegen op ook. Ik weet gewoon dat ik daarna 100000 stofjes erachter heb zitten, dat ik een dwars door een printje heen steek, etc.
Bij een iMac?quote:Op maandag 14 november 2011 10:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Glasplaat? Wut? Gewoon de onderkant eraf draaien en schroeven maar, toch?
Nee toch? Of zit ik nu heel seniel te slapen? Het gaat om een zilveren iMac met C2D, geen idee welke gen dat is, maar alleen het geheugen is via de onderkant benaderbaar toch?quote:Op maandag 14 november 2011 10:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Glasplaat? Wut? Gewoon de onderkant eraf draaien en schroeven maar, toch?
Oh, ik dacht dat het om een Mac Mini ging!quote:
oh dear, wat is er gebeurd?quote:Op maandag 14 november 2011 10:40 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://tweakers.net/price(...)-f3-hd103sj-1tb.html
Laat wel zien dat we inmiddels strategisch afhankelijk zijn van Chinaquote:Op maandag 14 november 2011 10:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
http://hothardware.com/Ne(...)se-Hard-Drive-Prices
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |