Oh Really????????quote:Op vrijdag 4 november 2011 11:42 schreef Tijn het volgende:
Ik heb nu een pagina of 100 gelezen in de biografie en man oh man wat was Steve Jobs een complete nutcase
Toevallig op twee schermen aan het werk? Heb me ook wel eens een ongeluk gezocht, bleek 'ie op mijn andere monitor te staan.quote:Op vrijdag 4 november 2011 12:49 schreef n8n het volgende:
Iemand een idee waarom Finder geen venster opent als ik op het dock-icoon klik. Normaliter is dit standaard gedrag als er nog geen venster geopend is.
Momenteel niet, Command N is wat ik nu al 2 dagen gebruik word er een beetje moe van elke keer. Finder herstarten en disk permissie hersteld. Wellicht dat een herstart werkt maar daar heb ik dan weer geen zin inquote:Op vrijdag 4 november 2011 13:39 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Toevallig op twee schermen aan het werk? Heb me ook wel eens een ongeluk gezocht, bleek 'ie op mijn andere monitor te staan.
Anders Command-N, of Finder even herstarten.
Ik wist wel dat 'ie niet helemaal spoorde. Maar ik val tijdens het boek echt van de ene verbazing in de andere. Ik bedoel, primal scream therapy, serieus?quote:
Ik had alles dubbel erin staan. Moest bij m'n iPhone uitvinken dat ik lokaal syncen niet meer nodig had, omdat het via iCloud ging. Kan me alleen niet herinneren dat ik dat aangezet heb.quote:Op vrijdag 4 november 2011 14:58 schreef Jarno het volgende:
Netjes wel. Eindelijk naar 10.7.2 gegaan op de iMac op zolder, iCloud geconfigged en pats, heul m'n agenda leeg op alle devices..
It just works!
Ik ben pas hier...quote:Op vrijdag 4 november 2011 14:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik wist wel dat 'ie niet helemaal spoorde. Maar ik val tijdens het boek echt van de ene verbazing in de andere. Ik bedoel, prima scream therapy, serieus?
ja het werkt op zolder, maar werkt het ook beneden..quote:Op vrijdag 4 november 2011 14:58 schreef Jarno het volgende:
Netjes wel. Eindelijk naar 10.7.2 gegaan op de iMac op zolder, iCloud geconfigged en pats, heul m'n agenda leeg op alle devices..
It just works!
Say WTFLOLLERCATBBQ whut?!quote:Op vrijdag 4 november 2011 15:25 schreef Tijn het volgende:
Grootste onthulling voor mij tot nu toe tijdens het lezen van de bio: Steve Jobs en Steve Wozniak hebben het spel Breakout gemaakt.
Het is zo.quote:
Ja, de één die de ander voor z'n karretje spant en vervolgens het geld zelf houdt: typisch het gedrag van Godenquote:Op vrijdag 4 november 2011 15:41 schreef Jarno het volgende:
Dat bewijst gewoon dat het Goden zijn. Kan niet anders!
Klopt, de Air is alleen net iets comfortabeler, maar de MBP 13 zal net zo goed gaan, MBP 15 gaat net was lastiger worden, dat is weer friemelen in de tas. Het is gewoon zo klote dat SSD zo weinig ruimte levert, 128GB is écht te weinig voor de programma's van Mac + Mac OSX + Windows 7 maar ik vind die 256GB SSD te duur worden, dan heb ik nog liever die 15 Inch MBP.quote:Op vrijdag 4 november 2011 19:49 schreef KaMo het volgende:
Pro heeft ook geen mic in
Denk niet dat een Externe HDD snel genoeg is voor een OS.
En owja, die MBP is prima mee te nemen voor een student
en staat standaard aan kwam ik achter bij mijn mbpquote:
Nope, ik wil absoluut geen Windows laptop. Het aller belangrijkste punt voor mij is namelijk waar de MacBooks koning in zijn, en dat is de batterijduur. Ik schaf juist een nieuwe laptop aan omdat mijn huidige laptop lelijk is, te groot en maar 2 uur meegaat, Apple's zijn dan het ideale antwoord. Ik heb soms 6 uur college op een dag, dan moet mijn laptop gewoon meegaan zonder oplader mee te nemen . Het ding van Windows draaien is dat er een bepaald zeer belangrijk spel is die ik op de MacBook wil spelen (League of Legends) , die niet speelbaar is onder Mac.quote:Op vrijdag 4 november 2011 20:00 schreef FUFR het volgende:
Dan niet miepen en voor de helft van het geld een windows bak kopen
Hou je ook geld over om een tasje op maat te kopen
kan ie die als opstartdisk gebruiken?quote:Op vrijdag 4 november 2011 19:49 schreef KaMo het volgende:
Pro heeft ook geen mic in
Denk niet dat een Externe HDD snel genoeg is voor een OS.
En owja, die MBP is prima mee te nemen voor een student
Staat standaard aan?quote:Op vrijdag 4 november 2011 20:01 schreef FUFR het volgende:
[..]
en staat standaard aan kwam ik achter bij mijn mbp
ok. een aggegraat is ook goedkoper dan een macquote:Op vrijdag 4 november 2011 20:03 schreef Keyos het volgende:
[..]
Nope, ik wil absoluut geen Windows laptop. Het aller belangrijkste punt voor mij is namelijk waar de MacBooks koning in zijn, en dat is de batterijduur. Ik schaf juist een nieuwe laptop aan omdat mijn huidige laptop lelijk is, te groot en maar 2 uur meegaat, Apple's zijn dan het ideale antwoord. Ik heb soms 6 uur college op een dag, dan moet mijn laptop gewoon meegaan zonder oplader mee te nemen . Het ding van Windows draaien is dat er een bepaald zeer belangrijk spel is die ik op de MacBook wil spelen (League of Legends) , die niet speelbaar is onder Mac.
de michel bedoelde ikquote:
ik startte een editor op en zag dat ie aan stondquote:Op vrijdag 4 november 2011 20:07 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Welke app laat de mic standaard aanstaan dan?
Line in, niet mic in. Belangrijk verschil. En er zit natuurlijk een microfoon ingebouwd in elke MacBook en iMac.quote:Op vrijdag 4 november 2011 20:13 schreef KaMo het volgende:
Ik heb 1 jackgaatje, dat is zowel headphone als mic in
Ach, mijn draagbare 13" Windows-laptop gaat ook lekker 12 uur mee.quote:Op vrijdag 4 november 2011 20:03 schreef Keyos het volgende:
[..]
Nope, ik wil absoluut geen Windows laptop. Het aller belangrijkste punt voor mij is namelijk waar de MacBooks koning in zijn, en dat is de batterijduur. Ik schaf juist een nieuwe laptop aan omdat mijn huidige laptop lelijk is, te groot en maar 2 uur meegaat, Apple's zijn dan het ideale antwoord. Ik heb soms 6 uur college op een dag, dan moet mijn laptop gewoon meegaan zonder oplader mee te nemen . Het ding van Windows draaien is dat er een bepaald zeer belangrijk spel is die ik op de MacBook wil spelen (League of Legends) , die niet speelbaar is onder Mac.
Yep dit bedoelde ik ook, mijn excuses.quote:Op vrijdag 4 november 2011 20:53 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Line in, niet mic in. Belangrijk verschil. En er zit natuurlijk een microfoon ingebouwd in elke MacBook en iMac.
Doe dan zoals ik: 13" MBP met zelf een SSD inbouwen ipv de optische drive. Snelheid én opslagruimte.quote:Op vrijdag 4 november 2011 19:54 schreef Keyos het volgende:
[..]
Klopt, de Air is alleen net iets comfortabeler, maar de MBP 13 zal net zo goed gaan, MBP 15 gaat net was lastiger worden, dat is weer friemelen in de tas. Het is gewoon zo klote dat SSD zo weinig ruimte levert, 128GB is écht te weinig voor de programma's van Mac + Mac OSX + Windows 7 maar ik vind die 256GB SSD te duur worden, dan heb ik nog liever die 15 Inch MBP.
Maar het scherm van de Air is natuurlijk ook mooier, en de CD drive vind ik een extra, het is gewoon zo klote dat ik voor dingen nog Windows nodig heb, anders was de keuze zo makkelijk (heb overigens nog nooit een Mac gehad dus dit is mijn eerste kennismaking, ben aan de Apple geraakt door het plezier van mijn iPhone).
Mic staat niet standaard aan.quote:Op vrijdag 4 november 2011 20:14 schreef FUFR het volgende:
[..]
ik startte een editor op en zag dat ie aan stond
Dat hij daarnaar keek is toch niet zo bijzonder? Star Trek The Next Generation begon in 1987 en daar waren alle computers ook volledig touchscreen en voice control. Hell, Picard had zelfs al een iPad.quote:Op vrijdag 4 november 2011 23:11 schreef Merkie het volgende:
Ik vond het wel grappig om te lezen dat Steve Jobs in de jaren '80 (bijna 30 jaar geleden) al keek naar touch control voor computers. Toch wel fijn dat hij z'n grote droom uiteindelijk toch waar heeft kunnen maken.
Ben nog niet zo ver maar tot nu toe leest het lekker weg.quote:Op vrijdag 4 november 2011 23:30 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Is zijn biografie een beetje boeiend om te lezen dus?
How Star Trek artists imagined the iPad... 23 years agoquote:Op zaterdag 5 november 2011 09:05 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Dat hij daarnaar keek is toch niet zo bijzonder? Star Trek The Next Generation begon in 1987 en daar waren alle computers ook volledig touchscreen en voice control. Hell, Picard had zelfs al een iPad.
[ afbeelding ]
Dat is wel fijn, maar waarom dan weer werken met een Android telefoon?quote:Op zaterdag 5 november 2011 11:53 schreef Renesite het volgende:
Nu nu nu! http://www.winamp.com/mac !!! Winamp for Mac!
Haha jeugdsentiment!quote:Op zaterdag 5 november 2011 11:53 schreef Renesite het volgende:
Jup. Hier was'ie binnen een paar dagen uit - het bleef wel boeienquote:Op vrijdag 4 november 2011 23:30 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Is zijn biografie een beetje boeiend om te lezen dus?
Spotify.quote:Op zaterdag 5 november 2011 11:53 schreef Renesite het volgende:
It Really Whips the Llama's Ass!quote:
lol, die interface lijkt wel een beetje op iTunesquote:Op zaterdag 5 november 2011 11:53 schreef Renesite het volgende:
In Activity Monitor kan je wel de algemene diskactiviteit zien. Is het niet gewoon Spotlight die aan het indexeren is?quote:Op zaterdag 5 november 2011 14:12 schreef Roel_Jewel het volgende:
Kan ik ook ergens in Lion zien welke programma's op dat moment de harddisk aan het belasten zijn? Ik hoor die al een hele tijd rammelen, maar geen idee wat ie aan het doen is. Systeem is traag.
Geen idee. Dan doet ie er wel lang over. Ik zie bij systeemgeheugen dat ie ook weer 1 GB aan swap aan het gebruiken is. Dat schiet ook lekker op. En processen als helpd en mds trekken ook 1 GB aan fysiek geheugen weg. Ik ga es ff googlen...quote:Op zaterdag 5 november 2011 14:27 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
In Activity Monitor kan je wel de algemene diskactiviteit zien. Is het niet gewoon Spotlight die aan het indexeren is?
Checkquote:Op zaterdag 5 november 2011 15:34 schreef Tijn het volgende:
Ik heb .Mac, MobileMe en iCloud alledrie nog nooit gebruiktLucky me
Als het eenmaal werkt (en ik écht snap hoe het werkt) is het fijn hoor, zeker met zo'n verscheidenheid aan computers en devices (allemaal van Apple) hier in huis dus. Maar mijn god, echt heel simpel zullen dit soort zaken nooit worden vrees ikquote:Op zaterdag 5 november 2011 15:34 schreef Tijn het volgende:
Dat je kan syncen en besturen alleen met Android... Das jammer...quote:Op zaterdag 5 november 2011 12:15 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Dat is wel fijn, maar waarom dan weer werken met een Android telefoon?
Dit.quote:Op zaterdag 5 november 2011 15:34 schreef Tijn het volgende:
Niet van Bill in ieder geval.quote:Op maandag 7 november 2011 14:58 schreef DutchErrorist het volgende:
[ afbeelding ]
Mmm hij was zeker vergeten hoe hij aan de GUI van Mac kwam.
Die volg ik niet. Ik kan inderdaad niet zo 123 verzinnen wat Bill Gates aan creative creaties heeft gedaan. Van Steve Jobs kan ik dat wel. Je hebt wel gelijk dat de GUI daar niet één van is.quote:Op maandag 7 november 2011 14:58 schreef DutchErrorist het volgende:
[ afbeelding ]
Mmm hij was zeker vergeten hoe hij aan de GUI van Mac kwam.
Hij bedoelt waarschijnlijk Xerox PARC:quote:
Bronquote:Steve did see Smalltalk when he visited PARC. He saw the Smalltalk integrated programming environment, with the mouse selecting text, pop-up menus, windows, and so on. The Lisa group at Apple built a system based on their own ideas combined with what they could remember from the Smalltalk demo, and the Mac folks built yet another system. There is a significant difference between using the Mac and Smalltalk.
Smalltalk has no Finder, and no need for one, really. Drag-and- drop file manipulation came from the Mac group, along with many other unique concepts: resources and dual-fork files for storing layout and international information apart from code; definition procedures; drag-and-drop system extension and configuration; types and creators for files; direct manipulation editing of document, disk, and application names; redundant typed data for the clipboard; multiple views of the file system; desk accessories; and control panels, among others. The Lisa group invented some fundamental concepts as well: pull down menus, the imaging and windowing models based on QuickDraw, the clipboard, and cleanly internationalizable software.
Iemand anders van het schaamteloos jatten van ideeen betichten terwijl je zelf:quote:Op maandag 7 november 2011 16:12 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Die volg ik niet. Ik kan inderdaad niet zo 123 verzinnen wat Bill Gates aan creative creaties heeft gedaan. Van Steve Jobs kan ik dat wel. Je hebt wel gelijk dat de GUI daar niet één van is.
Het gaat niet ook niet om creatieve creaties. Een OS hoeft niet creatief te zijn om goed te werken. Maar om nu te zeggen dat Bill Gates nooit wat heeft uitgevonden is dikke bullshit.quote:Op maandag 7 november 2011 16:12 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Die volg ik niet. Ik kan inderdaad niet zo 123 verzinnen wat Bill Gates aan creative creaties heeft gedaan. Van Steve Jobs kan ik dat wel. Je hebt wel gelijk dat de GUI daar niet één van is.
Gohquote:Op maandag 7 november 2011 17:01 schreef CaptainCookie het volgende:
Volgens mij was Steve echt een hele nare man om mee om te gaan.
Het hangt er vanaf of 'ie je mocht of niet. Jobs verdeelde de wereld in "idioten" en "geniën". Iedereen viel in 1 van die 2 categorieën, andere smaken zijn er niet. Als hij je een idioot vond, schold 'ie je net zo lang kapot tot je slimmer werd of wegging. Als 'ie je een genie vond, schold 'ie nooit tegen je en nam 'ie alles wat je zei heel serieus.quote:Op maandag 7 november 2011 17:01 schreef CaptainCookie het volgende:
Volgens mij was Steve echt een hele nare man om mee om te gaan.
Jammer dat alleen hij tot groep 2 behoorde.quote:Op maandag 7 november 2011 17:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het hangt er vanaf of 'ie je mocht of niet. Jobs verdeelde de wereld in "idioten" en "geniën". Iedereen viel in 1 van die 2 categorieën, andere smaken zijn er niet. Als hij je een idioot vond, schold 'ie je net zo lang kapot tot je slimmer werd of wegging. Als 'ie je een genie vond, schold 'ie nooit tegen je en nam 'ie alles wat je zei heel serieus.
Hoe kom je daar nou weer bij?quote:Op maandag 7 november 2011 17:18 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Jammer dat alleen hij tot groep 2 behoorde.
Welnee hij zegt gewoon dat zij altijd schaamteloos hebben gekopieerd van anderen. En dat is natuurlijk ook gewoon zo. Prima hoor, maar dat maakt het overige gezeur van hem zo hypocriet. Beetje zelf van alles bij elkaar pikken en dan pissig worden op anderen die hetzelfde doen.quote:Op maandag 7 november 2011 16:59 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Kijk zelf dat filmpje eens. Hij heeft het niet over het kopiëren (of stelen) van complete producten. De uitspraak "good artists copy, great artists steal" moet je meer zien als het gebruiken van ideeën en die op een nieuwe manier toepassen. Bijvoorbeeld: het analoge systeem van documenten opbergen en archiveren in mappen "stelen" voor je digitale filesystem.
Het is niet voor niets dat hij in de direct volgende zin begint over de Macintosh engineers die ook musici en historici zijn: het verwerken van de beste bestaande ideeën uit de brede wereld in je "artistiek" werk. Daar hoort niet bij het letterlijk kopiëren van bepaalde complete producten. Iets waar uiteraard Apple en Jobs zich ook schuldig aan gemaakt hebben, maar dat is niet het énige wat ze doen en ook niet iets op trots op te zijn.
In die zin is Gates is een "good artist who copies", of misschien in de ogen van Jobs wel überhaupt geen artist. En daar kan ik een heel eind in meegaan.
Consequent oordelen was inderdaad niet iets waar 'ie bekend om stond. Emotionele stabiliteit ook niet trouwens, jezus hij jankt wat 'af in die biografiequote:Op maandag 7 november 2011 17:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Prima hoor, maar dat maakt het overige gezeur van hem zo hypocriet. Beetje zelf van alles bij elkaar pikken en dan pissig worden op anderen die hetzelfde doen.
Hoezo heeft Microsoft altijd gekopieerd van anderen? Wat een onzin.quote:Op maandag 7 november 2011 17:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Welnee hij zegt gewoon dat zij altijd schaamteloos hebben gekopieerd van anderen. En dat is natuurlijk ook gewoon zo. Prima hoor, maar dat maakt het overige gezeur van hem zo hypocriet. Beetje zelf van alles bij elkaar pikken en dan pissig worden op anderen die hetzelfde doen.
Was een grapje tochquote:
Hij heeft het over Apple, niet over Microsoft.quote:Op maandag 7 november 2011 17:30 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Hoezo heeft Microsoft altijd gekopieerd van anderen? Wat een onzin.
Oh?quote:Op maandag 7 november 2011 17:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hij heeft het over Apple, niet over Microsoft.
Maar serieus, het aantal innovaties van Microsoft is natuurlijk wel op één hand te tellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |