SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een goed trainingsschema bestaat voor een groot gedeelte uit de grote compound oefeningen zoals squats, deadlifts, bench press, overhead presses, bent over rows etc. De rest van je trainingsschema kan je opvullen met andere (zoals isolatie) oefeningen.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Tot SlotOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2011Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
Link naar OP.![]()
Interessant. Kan me niet voorstellen dat je 'helemaal niet' zal groeien, maar is er nooit onderzoek gedaan naar de effecten hiervan?quote:Op donderdag 3 november 2011 12:06 schreef boskameel het volgende:
Als je niet genoeg kcal eet, groei je dan gewoonweg helemaal niet?![]()
vind ik ook wel interessant om te weten. afaik is het kcal in vs kcal uit. krijg je meer binnen kom je aan krijg je minder binnen val je af. Afhankelijk van het type voedingsstoffen zal dit verschillen opleveren in vet% / spiermassa. Maar zeker weten doe ik dit niet.quote:Op donderdag 3 november 2011 12:12 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Interessant. Kan me niet voorstellen dat je 'helemaal niet' zal groeien, maar is er nooit onderzoek gedaan naar de effecten hiervan?
Ik probeer nu zo clean mogelijk te bulken door 200 / 300 boven onderhoud te zitten en dat werkt vooralsnog goed. DonÞt change a winning formula hehehe.na na na na na na na Badjasman!![]()
zieke TT
wat zijn we weer fucking hardcore met z'n allen
zweet aan het ijzer, kots op de grond, bloed aan de muur jatog![]()
Ik gebruik nu nieuwe creatine, massappeal van WIN, echt heeeel nice.
http://www.winworldwidebv.nl/SC_Product.aspx?Itemcode=131032SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Mooiboy foto haha.Minds are like parachutes. They only function when open.![]()
BaasBehulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
Abs groeien zeker wel, ook al eet je te weinig..quote:Op donderdag 3 november 2011 12:12 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Interessant. Kan me niet voorstellen dat je 'helemaal niet' zal groeien, maar is er nooit onderzoek gedaan naar de effecten hiervan?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
Ik vroeg me af wat er waar is van de bewering dat sommige voedingsmiddelen (zoals broccoli, bloemkool, avocado) een anti-oestrogene werking hebben. En als dat waar is, zijn die effecten dan groot genoeg om er iets mee te doen? En zijn er dan ook andere voedingsmiddelen die de hormonale balans positief beinvloeden (voor BB doeleinden)?![]()
Goeie chest, forearms lopen wel wat achter.quote:Op donderdag 3 november 2011 12:37 schreef fathank het volgende:
[..]
Abs groeien zeker wel, ook al eet je te weinig..
[ afbeelding ]I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...![]()
quote:Op donderdag 3 november 2011 12:31 schreef Demon_Hunter het volgende:
Ik gebruik nu nieuwe creatine, massappeal van WIN, echt heeeel nice.
http://www.winworldwidebv.nl/SC_Product.aspx?Itemcode=131032Bedankt dat je je boxershort even wat naar beneden hebt getrokken voor die foto.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Mooiboy foto haha.[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!![]()
Helpt creatine trouwens echt zo goed? Ervaringsdeskundigen hier?I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...![]()
Vorig topic nog een uitgebreide ervaring van Panzerquote:Op donderdag 3 november 2011 12:44 schreef Jac0bus het volgende:
Helpt creatine trouwens echt zo goed? Ervaringsdeskundigen hier?
Ik ga volgende week ook voor het eerst beginnen, ben benieuwd.I just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
ff teruglezen dan, had ik gemist.I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...![]()
mijn creatine cycle begint over een weekje weer. gebruik Creature van Beast. maar volgende batch wss halen bij bulkpowders ofzo.quote:Op donderdag 3 november 2011 12:45 schreef Seam het volgende:
[..]
Vorig topic nog een uitgebreide ervaring van Panzer
Ik ga volgende week ook voor het eerst beginnen, ben benieuwd.
iemand ervaring met de verzendtijd van bulkpowders?na na na na na na na Badjasman!![]()
Ik heb daar 22 okt 15kg scotish oaths besteld, de 26ste had ik t binnen.quote:Op donderdag 3 november 2011 12:47 schreef NaRRaToR het volgende:
[..]
mijn creatine cycle begint over een weekje weer. gebruik Creature van Beast. maar volgende batch wss halen bij bulkpowders ofzo.
iemand ervaring met de verzendtijd van bulkpowders?
Vond het echt bizar snel.![]()
Hij probeert Zyzz na te doenquote:Op donderdag 3 november 2011 12:42 schreef Jajong het volgende:
[..]
Bedankt dat je je boxershort even wat naar beneden hebt getrokken voor die foto.![]()
![]()
Onderscheid maken vetmassa of spiermassa, wat bedoel je met groeien.quote:Op donderdag 3 november 2011 12:06 schreef boskameel het volgende:
Als je niet genoeg kcal eet, groei je dan gewoonweg helemaal niet?
Vetmassa zet je sowieso niet aan: dat is reserveenergie voor als je lichaam teveel energie opneemt uit voedsel, wat dus niet het geval is bij je vraag. Als jij minder kcal eet dan dat je lichaam nodig heeft, is het onmogelijk om vet aan te zetten. Als jij elke dag 1000 kcal aan witte suiker eet en verder niets, dan val je vet (en zeker ook spier) af (en voel je je klote vanwege de insuline responsie).
Spiermassa kún je eventueel aanzetten als je genoeg eiwitten binnen krijgt en je lichaam extra energie haalt uit je opgeslagen vetreserves. Dit laatste is een catabool proces, terwijl spiermassa aanzetten een anabool proces is, daarom is dit lastig omdat je exact de verkeerde hormoonaanmaak stimuleert.
Dit is ook de reden waarom je boven maintenance moet eten om een goede omgeving te creëren voor spiergroei.Tuurlijk wel. Bijv:quote:Op donderdag 3 november 2011 12:12 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9309627
'tegelijk' vet verliezen en spier bouwen werkt het best bij beginners met overgewicht. Die hebben weinig krachttrainingprikkels gehad, en een hoop opgeslagen vet. Daardoor groeien die ook spiermassa in een energie deficiëntie. Hoe magerder je bent, of hoe langer je aan krachttraining doet en al veel spiermassa hebt, hoe moeilijker dit 'tegelijk' gaat.
[ Bericht 3% gewijzigd door Stereotomy op 03-11-2011 13:06:08 ]Confidence through competence![]()
Je zal echt wel "groeien", maar je zal verre van optimaal spiermassa aankomen. Je zal ook vet verliezen.quote:Op donderdag 3 november 2011 12:06 schreef boskameel het volgende:
Als je niet genoeg kcal eet, groei je dan gewoonweg helemaal niet?
-edit- ah zie dat Stereomy al een mooie post erover heeft gemaakt.
Of toch du vader?![]()
tnxquote:Op donderdag 3 november 2011 12:59 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Onderscheid maken vetmassa of spiermassa, wat bedoel je met groeien.
Vetmassa zet je sowieso niet aan: dat is reserveenergie voor als je lichaam teveel energie opneemt uit voedsel, wat dus niet het geval is bij je vraag. Als jij minder kcal eet dan dat je lichaam nodig heeft, is het onmogelijk om vet aan te zetten. Als jij elke dag 1000 kcal aan witte suiker eet en verder niets, dan val je vet (en zeker ook spier) af (en voel je je klote vanwege de insuline responsie).
Spiermassa kún je eventueel aanzetten als je genoeg eiwitten binnen krijgt en je lichaam extra energie haalt uit je opgeslagen vetreserves. Dit laatste is een catabool proces, terwijl spiermassa aanzetten een anabool proces is, daarom is dit lastig omdat je exact de verkeerde hormoonaanmaak stimuleert.
Dit is ook de reden waarom je boven maintenance moet eten om een goede omgeving te creëren voor spiergroei.
[..]
Tuurlijk wel. Bijv:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9309627
'tegelijk' vet verliezen en spier bouwen werkt het best bij beginners met overgewicht. Die hebben weinig krachttrainingprikkels gehad, en een hoop opgeslagen vet. Daardoor groeien die ook spiermassa in een energie deficiëntie. Hoe magerder je bent, of hoe langer je aan krachttraining doet en al veel spiermassa hebt, hoe moeilijker dit 'tegelijk' gaat., is al veel duidelijker.
![]()
Als je een dikke beginnert bent, en je wil beginnen met krachttraining, zou ik aanraden om in een milde energiedeficientie te gaan zitten (minus 20-25% maximaal van wat je dagelijks nodig moet hebben), genoeg eiwitten te eten (plusminus 1 tot 2 gram per kg lichaamsgewicht) en zwaar te gaan tillen.
Je hebt dan én profijt van spiergroei én je valt dan vet af.Confidence through competence![]()
Gezien meer spieren zorgen voor een hoger onderhoud en dus helpen met afvallen, denk je niet dat het efficiënter zou zijn om eerst te bulken, en vervolgens vol te cutten?quote:Op donderdag 3 november 2011 13:12 schreef Stereotomy het volgende:
Als je een dikke beginnert bent, en je wil beginnen met krachttraining, zou ik aanraden om in een milde energiedeficientie te gaan zitten (minus 20-25% maximaal van wat je dagelijks nodig moet hebben), genoeg eiwitten te eten (plusminus 1 tot 2 gram per kg lichaamsgewicht) en zwaar te gaan tillen.
Je hebt dan én profijt van spiergroei én je valt dan vet af.Of toch du vader?![]()
Ik snap je punt, maar:quote:Op donderdag 3 november 2011 13:29 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Gezien meer spieren zorgen voor een hoger onderhoud en dus helpen met afvallen, denk je niet dat het efficiënter zou zijn om eerst te bulken, en vervolgens vol te cutten?
0) Ik denk dat je *juist* als dikke beginner niet veel verschil merkt in snelheid van spiergroei als je iets boven vs. iets beneden energiedeficientie zit. Ik zou hier juist gebruik van maken.
1) imho wordt er schromelijk overschat hoeveel méér kcals spieren verbranden:
http://exercise.about.com(...)_0309%26itemid%3D358
1a) Gekoppeld met hoe gruwelijk langzaam je spier aanzet (dus niet die 'WOW DRIE KILO SPIER IN 4 WEKEN' reclames) heeft het bij een dikke beginnert dus weinig zin om te bulken. Zou dus gewoon cutten en in de cut spiermassa aanzetten.
2) Meer verbranden op een dag leidt niet tot meer afvallen als je niet je energieinname daaraan aanpast. Als je mét cardio en reutemeteut 3500 kcal op een dag verbrandt, maar je vreet 4000 kcal aan voedsel, zet je dus 500 kcal aan energiereserve aan op je lichaam. Dus 'spieren helpen met afvallen' is maar heel relatief.
3) Het gaat om het verschil opname vs. verbranden van energie
4) Dit is maar mijn meningVan mij mag je best bulken naar 25% bf als je dat prettig vindt
Confidence through competence![]()
0) Definieer dik. Vanaf waar is het het volgens jou waard? vp 15%? 20%, 30%, 40%?
1) Oke. Ik hoorde ook 100 kcal per kilo spier, maar dat schijnt dus niet zo te zien volgens jou (artikel nog niet gelezenga ik zo doen).
2) Ik had het over een caloriedeficit. Ik snap je punt, maar uitgaande van hetzelfde aantal kcal in, en dus een verhoogd aantal kcal uit (puur door idle verbruik).
3) Deze volg ik even niet. Verklaar je ander.
4) Dat snap ik, maar ik ben benieuwd wat jouw visie hierop is.
Tevens lol @ je 3 edits in de tijd dat ik deze post typte waardoor ik ook weer m'n punten moest aanpassen
Of toch du vader?![]()
0) Ja dat is ook zo. Heel subjectief. Moet iedereen voor zichzelf weten eigenlijk. Ik lees hier en daar wel van 'met een lage bf kom je makkelijker spier aan' etc. maar kan niet zeggen of dat waar is of niet, wetenschappelijk gezien.
1) Oh, max wat ik lees op internet is 60-200 kcal per kilo, maar van wat ik in wetenschappelijke artikels heb gelezen is dit echt veel en veel te overdreven
2) Ja okee, maar stel dat je je maintenance, in idle van 2500 naar 2700 kcal opschroeft. Je hongergevoel zal meegaan etc. en je zult dus niet altijd extra 200 kcal verbranden, mits je je dieet in controle houdt. Maar als je je dieet onder controle houdt, kun je ook 200 kcal extra verbranden op 2500 kcal door minder te eten, daar heb je geen 2700 kcal voor nodig.
3) Iemand verbrandt 2700 kcal. Eet 2200 kcal. Netto vetverlies op lange termijn: 500 kcal per dag
Iemand verbrandt 3000 kcal. Eet 2500 kcal. Netto vetverlies op lange termijn: 500 kcal per dag
identiek.
Confidence through competence![]()
Ja oke. Je vertelt me eigenlijk niets wat ik nog niet wist, behalve dus dat het wordt overschat wat het idle verbruik is van spiermassa.
In dat geval is het inderdaad misschien beter te cutten als 'dikke' beginner.
Trouwens:20-25% is toch geen milde deficientie? Dat is toch een grote deficientie? Ik meen te hebben gelezen dat ongeveer 20% wel de max is wat je 'veilig' kan doen (zonder dat je lichaam in spaarmodus gaat etc). D.w.z. 20% is een volle cut, terwijl jij dit als milde cut bestempeld.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:12 schreef Stereotomy het volgende:
Je hebt dan én profijt van spiergroei én je valt dan vet af.Of toch du vader?![]()
Ja, da's ook maar relatief he? Wat je mild noemt of niet.
Van wat ik heb gelezen wordt 20-25% aangeraden. Ik heb hier zelf nooit boven gezeten eigenlijk. En prima een jaar zo volgehouden.Confidence through competence![]()
Voor vrouwen ja.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:51 schreef Stereotomy het volgende:
Ja, da's ook maar relatief he? Wat je mild noemt of niet.
Van wat ik heb gelezen wordt 20-25% aangeraden. Ik heb hier zelf nooit boven gezeten eigenlijk. En prima een jaar zo volgehouden.![]()
Ik heb het idee dat Panzermaus gewoon een random fok baggeraar is die helemaal niet naar de sportschool gaat.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-![]()
Wij tetten en heupen hebben.quote:Op donderdag 3 november 2011 14:24 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
En mannen zijn anders omdat...![]()
Je bent in de war met percentages bodyfat.quote:Op donderdag 3 november 2011 14:29 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Wij tetten en heupen hebben.
De discussie ging over het percentage kcal's dat je onder maintenance kunt zitten als je je vetopslag wil verminderen.Confidence through competence![]()
ow sorry:@quote:Op donderdag 3 november 2011 14:36 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Je bent in de war met percentages bodyfat.
De discussie ging over het percentage kcal's dat je onder maintenance kunt zitten als je je vetopslag wil verminderen.![]()
Denk jij dat?quote:Op donderdag 3 november 2011 14:25 schreef drumstickNL het volgende:
Ik heb het idee dat Panzermaus gewoon een random fok baggeraar is die helemaal niet naar de sportschool gaat.
Volgens mij is hij namelijk één van de users die wel foto's heeft gepost.
Deathlift or Die.![]()
Maarja, of z'n vriendin bestaat he...quote:Op donderdag 3 november 2011 15:01 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Denk jij dat?
Volgens mij is hij namelijk één van de users die wel foto's heeft gepost.Confidence through competence![]()
In rust verbruikt spier ong. 15 kcal per kilo (vetweefsel 6 kcal per kilo). Het gaat er vooral om dat 'n buffel van 120 kg een gigantische hoeveelheid kcal gebruikt tijdens een kracht workout t.o.v. een ecto van 70 kg. En daarna het herstel van de spieren van de workout dus nog. Daarnaast til je die massa de hele dag mee.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:44 schreef Stereotomy het volgende:
1) Oh, max wat ik lees op internet is 60-200 kcal per kilo, maar van wat ik in wetenschappelijke artikels heb gelezen is dit echt veel en veel te overdreven![]()
quote:Op donderdag 3 november 2011 15:05 schreef Diabox het volgende:
[..]
In rust verbruikt spier ong. 15 kcal per kilo (vetweefsel 6 kcal per kilo). Het gaat er vooral om dat 'n buffel van 120 kg een gigantische hoeveelheid kcal gebruikt tijdens een kracht workout t.o.v. een ecto van 70 kg. En daarna het herstel van de spieren van de workout dus nog. Daarnaast til je die massa de hele dag mee.Confidence through competence![]()
Ik wist ook wel dat dat Ledzep zelf niet was. Maar er zijn er niet veel die een hardcore (pre) squat avatar kiezen. Ik waardeer(de) Ledzep met name om zijn goede, inhoudelijke reacties. Hij was ook in het algemeen erg slim.quote:Op donderdag 3 november 2011 09:12 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
1), ledzep is een toppert hoor, maar als je denkt dat die usericon led zelf is dan ben je wel koek-koek.
Dat een is foto afkomstig van een site die ik niet meer kan vinden, maar een naam heeft met iets van this is animal, can you handle it?Mijn mening:quote:Op donderdag 3 november 2011 12:44 schreef Jac0bus het volgende:
Helpt creatine trouwens echt zo goed? Ervaringsdeskundigen hier?
- creatine is een van de meest effectieve supplementen;
- er is geen enkele reden om andere/duurdere creatine te kopen/gebruiken dan monohydraat;
- dingen als "oplaadfase" zijn 100% BS.
- het wordt aangeraden na elke 6 tot 11 weken minimaal 4 weken te stoppen, maar strikt noodzakelijk is dat niet.![]()
Oneens dat oplaadfase BS is. In vrijwel alle klinische studies wordt een oplaadfase gehanteerd, je komt nu eenmaal zo sneller op het optimale niveau. Gezien je creatine cycledt (ik althans i.v.m. downregulatie van de CT), haal je zo het beste eruit die enkele weken. Daarnaast kost het een drol. Ik probeer de onderzoeken altijd zoveel mogelijk te imiteren.![]()
Thanks, dat antwoord al wat vragen die ik in gedachten had. Nog wat vragen:quote:Op donderdag 3 november 2011 15:18 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Ik wist ook wel dat dat Ledzep zelf niet was. Maar er zijn er niet veel die een hardcore (pre) squat avatar kiezen. Ik waardeer(de) Ledzep met name om zijn goede, inhoudelijke reacties. Hij was ook in het algemeen erg slim.
[..]
Mijn mening:
- creatine is een van de meest effectieve supplementen;
- er is geen enkele reden om andere/duurdere creatine te kopen/gebruiken dan monohydraat;
- dingen als "oplaadfase" zijn 100% BS.
- het wordt aangeraden na elke 6 tot 11 weken minimaal 4 weken te stoppen, maar strikt noodzakelijk is dat niet.
- Heeft het voor mij zin om creatine te gebruiken als beginner, of is dit iets wat pas nut heeft als je wat langer rondloopt in de gym?
- Wat zijn nou die positieve dingen van creatine dat iedereen het gebruikt. Meer reps in de latere sets hoorde ik?
- Lijk je groter als je het gebruikt, of is dat broscience?I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...![]()
Creatine heeft altijd nut in principe, er zijn echter redenen te verzinnen om het 'later' te gebruiken (om je bijv. weer te motiveren).
Positieve is met name dat je meer creatine in de spieren hebt, en 'n grotere buffer dus hebt om snel ATP bij te vullen. Verder verhoogt het de hoge energie fosfaat difussie tussen de mitochondrieen en mysoine hoofden, en werkt creatine als een buffer voor de pH (mede de reden waarom je intramusculair vocht vasthoudt) wat cellulaire homeostase verbetert. Verder werkt het fosfofructokinase tegen, een enzym wat glycolyse limiteert. Dit doet het doordat een dalend creatinefosfaat niveau fosfofructokinase stimuleert, en door meer creatine ligt je creatinefosfaat niveau dus ook hoger.
Door het intramusculair vocht vasthouden lijk je voller.![]()
Heeft zin, mits je de basis (trainen/eten/slapen) goed op orde hebt.quote:Op donderdag 3 november 2011 15:24 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Thanks, dat antwoord al wat vragen die ik in gedachten had. Nog wat vragen:
- Heeft het voor mij zin om creatine te gebruiken als beginner, of is dit iets wat pas nut heeft als je wat langer rondloopt in de gym?echt concreet kan ik het me niet meer herinneren (gebruik al een tijd alles-in-1 pre-work out spul)quote:- Wat zijn nou die positieve dingen van creatine dat iedereen het gebruikt. Meer reps in de latere sets hoorde ik?Ja. Je houdt meer vocht vast en hebt meer pomp (ik i.i.g.). Dat gaat wel weer weg als je stopt met creatine.quote:- Lijk je groter als je het gebruikt, of is dat broscience?![]()
Studeer je biologie ofzo?quote:Op donderdag 3 november 2011 15:29 schreef Diabox het volgende:
Creatine heeft altijd nut in principe, er zijn echter redenen te verzinnen om het 'later' te gebruiken (om je bijv. weer te motiveren).
Positieve is met name dat je meer creatine in de spieren hebt, en 'n grotere buffer dus hebt om snel ATP bij te vullen. Verder verhoogt het de hoge energie fosfaat difussie tussen de mitochondrieen en mysoine hoofden, en werkt creatine als een buffer voor de pH (mede de reden waarom je intramusculair vocht vasthoudt) wat cellulaire homeostase verbetert. Verder werkt het fosfofructokinase tegen, een enzym wat glycolyse limiteert. Dit doet het doordat een dalend creatinefosfaat niveau fosfofructokinase stimuleert, en door meer creatine ligt je creatinefosfaat niveau dus ook hoger.
Door het intramusculair vocht vasthouden lijk je voller.
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...![]()
BOOOInformatica, maar ben 'n artikel aan het schrijven over creatine als gastblogger, heb ruim 20 studies al moeten doorspitten.quote:
Ben ook 'n stukje over het menselijk metabolisme aan het schrijven welke ik op DBB plaats zodra die af is.![]()
Energiesystemen hebben jullie wel gehad als 't goed is.quote:Op donderdag 3 november 2011 15:40 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Denk het niet, ik wèl en dit hebben we nooit gehad.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: