20-25% is toch geen milde deficientie? Dat is toch een grote deficientie? Ik meen te hebben gelezen dat ongeveer 20% wel de max is wat je 'veilig' kan doen (zonder dat je lichaam in spaarmodus gaat etc). D.w.z. 20% is een volle cut, terwijl jij dit als milde cut bestempeld.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:12 schreef Stereotomy het volgende:
Als je een dikke beginnert bent, en je wil beginnen met krachttraining, zou ik aanraden om in een milde energiedeficientie te gaan zitten (minus 20-25% maximaal van wat je dagelijks nodig moet hebben), genoeg eiwitten te eten (plusminus 1 tot 2 gram per kg lichaamsgewicht) en zwaar te gaan tillen.
Je hebt dan én profijt van spiergroei én je valt dan vet af.
Voor vrouwen ja.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:51 schreef Stereotomy het volgende:
Ja, da's ook maar relatief he? Wat je mild noemt of niet.
Van wat ik heb gelezen wordt 20-25% aangeraden. Ik heb hier zelf nooit boven gezeten eigenlijk. En prima een jaar zo volgehouden.
Wij tetten en heupen hebben.quote:Op donderdag 3 november 2011 14:24 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
En mannen zijn anders omdat...
Je bent in de war met percentages bodyfat.quote:Op donderdag 3 november 2011 14:29 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Wij tetten en heupen hebben.
ow sorry:@quote:Op donderdag 3 november 2011 14:36 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Je bent in de war met percentages bodyfat.
De discussie ging over het percentage kcal's dat je onder maintenance kunt zitten als je je vetopslag wil verminderen.
Denk jij dat?quote:Op donderdag 3 november 2011 14:25 schreef drumstickNL het volgende:
Ik heb het idee dat Panzermaus gewoon een random fok baggeraar is die helemaal niet naar de sportschool gaat.
Maarja, of z'n vriendin bestaat he...quote:Op donderdag 3 november 2011 15:01 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Denk jij dat?
Volgens mij is hij namelijk één van de users die wel foto's heeft gepost.
In rust verbruikt spier ong. 15 kcal per kilo (vetweefsel 6 kcal per kilo). Het gaat er vooral om dat 'n buffel van 120 kg een gigantische hoeveelheid kcal gebruikt tijdens een kracht workout t.o.v. een ecto van 70 kg. En daarna het herstel van de spieren van de workout dus nog. Daarnaast til je die massa de hele dag mee.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:44 schreef Stereotomy het volgende:
1) Oh, max wat ik lees op internet is 60-200 kcal per kilo, maar van wat ik in wetenschappelijke artikels heb gelezen is dit echt veel en veel te overdreven
quote:Op donderdag 3 november 2011 15:05 schreef Diabox het volgende:
[..]
In rust verbruikt spier ong. 15 kcal per kilo (vetweefsel 6 kcal per kilo). Het gaat er vooral om dat 'n buffel van 120 kg een gigantische hoeveelheid kcal gebruikt tijdens een kracht workout t.o.v. een ecto van 70 kg. En daarna het herstel van de spieren van de workout dus nog. Daarnaast til je die massa de hele dag mee.
Ik wist ook wel dat dat Ledzep zelf niet was. Maar er zijn er niet veel die een hardcore (pre) squat avatar kiezen. Ik waardeer(de) Ledzep met name om zijn goede, inhoudelijke reacties. Hij was ook in het algemeen erg slim.quote:Op donderdag 3 november 2011 09:12 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
1), ledzep is een toppert hoor, maar als je denkt dat die usericon led zelf is dan ben je wel koek-koek.
Dat een is foto afkomstig van een site die ik niet meer kan vinden, maar een naam heeft met iets van this is animal, can you handle it?
Mijn mening:quote:Op donderdag 3 november 2011 12:44 schreef Jac0bus het volgende:
Helpt creatine trouwens echt zo goed? Ervaringsdeskundigen hier?
Thanks, dat antwoord al wat vragen die ik in gedachten had. Nog wat vragen:quote:Op donderdag 3 november 2011 15:18 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Ik wist ook wel dat dat Ledzep zelf niet was. Maar er zijn er niet veel die een hardcore (pre) squat avatar kiezen. Ik waardeer(de) Ledzep met name om zijn goede, inhoudelijke reacties. Hij was ook in het algemeen erg slim.
[..]
Mijn mening:
- creatine is een van de meest effectieve supplementen;
- er is geen enkele reden om andere/duurdere creatine te kopen/gebruiken dan monohydraat;
- dingen als "oplaadfase" zijn 100% BS.
- het wordt aangeraden na elke 6 tot 11 weken minimaal 4 weken te stoppen, maar strikt noodzakelijk is dat niet.
Heeft zin, mits je de basis (trainen/eten/slapen) goed op orde hebt.quote:Op donderdag 3 november 2011 15:24 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Thanks, dat antwoord al wat vragen die ik in gedachten had. Nog wat vragen:
- Heeft het voor mij zin om creatine te gebruiken als beginner, of is dit iets wat pas nut heeft als je wat langer rondloopt in de gym?
echt concreet kan ik het me niet meer herinneren (gebruik al een tijd alles-in-1 pre-work out spul)quote:- Wat zijn nou die positieve dingen van creatine dat iedereen het gebruikt. Meer reps in de latere sets hoorde ik?
Ja. Je houdt meer vocht vast en hebt meer pomp (ik i.i.g.). Dat gaat wel weer weg als je stopt met creatine.quote:- Lijk je groter als je het gebruikt, of is dat broscience?
Studeer je biologie ofzo?quote:Op donderdag 3 november 2011 15:29 schreef Diabox het volgende:
Creatine heeft altijd nut in principe, er zijn echter redenen te verzinnen om het 'later' te gebruiken (om je bijv. weer te motiveren).
Positieve is met name dat je meer creatine in de spieren hebt, en 'n grotere buffer dus hebt om snel ATP bij te vullen. Verder verhoogt het de hoge energie fosfaat difussie tussen de mitochondrieen en mysoine hoofden, en werkt creatine als een buffer voor de pH (mede de reden waarom je intramusculair vocht vasthoudt) wat cellulaire homeostase verbetert. Verder werkt het fosfofructokinase tegen, een enzym wat glycolyse limiteert. Dit doet het doordat een dalend creatinefosfaat niveau fosfofructokinase stimuleert, en door meer creatine ligt je creatinefosfaat niveau dus ook hoger.
Door het intramusculair vocht vasthouden lijk je voller.
Informatica, maar ben 'n artikel aan het schrijven over creatine als gastblogger, heb ruim 20 studies al moeten doorspitten.quote:
Energiesystemen hebben jullie wel gehad als 't goed is.quote:Op donderdag 3 november 2011 15:40 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Denk het niet, ik wèl en dit hebben we nooit gehad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |