abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104090439
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 19:21 schreef EsseEi het volgende:
Ik gebruik Impact3,5 van Phildar, is niet zo duur en heel zacht...het splijt wel...het is het zelfde spul als dat ze bij de euroland hadden
Wauw, dat is nog eens een goeie tip! Thanks! ;)
Smile, tomorrow will be worse...
pi_104097913
Dan hierbij DE sjaal, eindelijk af... ik heb hem helemaal recht gefotografeerd, maar uiteindelijk is hij dus rond (uiteinden aan elkaar vast gehaakt), kan 2x om je nek. 1e kerstkadootje is af! :D

maandag 7 november 2011 @ 22:10:57 #103
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104099032
mooi, ZZMK!! wat voor steek is dat nou?
in de haak.
  maandag 7 november 2011 @ 22:21:02 #104
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104099780
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 19:30 schreef EsseEi het volgende:
die deken is trouwens wel echt oneindig gaaf :D
en hij lijkt wel een beetje op de deken die ik voor m'n vader maakte. 8-) alleen was dat dus met wat dikker garen (phildar partner 6).
in de haak.
pi_104106788
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 22:21 schreef trui het volgende:

[..]

en hij lijkt wel een beetje op de deken die ik voor m'n vader maakte. 8-) alleen was dat dus met wat dikker garen (phildar partner 6).
:X :X :X :|W :|W :|W ik had niet moeten klikken en kijken op jou Ravely pagina, wat is die deken mooi, ga gauw mijn sjaal afhaken en eens zoeken naar een paar mooie kleurtjes.

(wokkelsjaal was bijna af, deed het met een paar bolletjes die ik nog had liggen, maar er gaan meer bolletjes in dan ik heb en dacht, dus maar weggegooid, ben een mooie ecru sjaal aan het haken)
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_104106801
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 21:57 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Dan hierbij DE sjaal, eindelijk af... ik heb hem helemaal recht gefotografeerd, maar uiteindelijk is hij dus rond (uiteinden aan elkaar vast gehaakt), kan 2x om je nek. 1e kerstkadootje is af! :D

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
mooi ^O^
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_104109236
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 22:10 schreef trui het volgende:
mooi, ZZMK!! wat voor steek is dat nou?
Ik heb geen idee of het een naam heeft. Het zijn 3 stokjes en dan 5 stokjes in 1 steek, weer 3 stokjes en ga zo maar door. Heel simpel, maar daar hou ik wel van ;)
Het was een deel van dit patroon: http://www.ravelry.com/patterns/library/simply-shawl
  dinsdag 8 november 2011 @ 09:27:54 #108
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_104111055
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 10:08 schreef trui het volgende:
leuk muck! alleen een beetje jammer dat je nog vrij veel van het binnenkussen kunt zien, maar misschien is dat op de foto versterkt door de flits?

het valt gelukkig heel erg mee en is op de foto inderdaad nogal versterkt door de flits :Y
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_104112423
Hé dames, misschien kunnen jullie mij helpen. Ik zou graag een babydekentje haken voor een vriendin die eind dit jaar bevalt. Maar ik heb geen idee hoeveel wol ik zou nodig hebben. Ik zou waarschijnlijk wol van de zeeman halen denk ik, of wibra, wol die goed is voor een dekentje en niet te duur want wil nog vanalles maken. Maar hebben jullie en idee ervan hoeveel ik zou nodig hebben? Ik zou voor een dekentje met granny squares gaan.. Iemand een ideetje?
pi_104112932
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 10:25 schreef StefanieV het volgende:
Hé dames, misschien kunnen jullie mij helpen. Ik zou graag een babydekentje haken voor een vriendin die eind dit jaar bevalt. Maar ik heb geen idee hoeveel wol ik zou nodig hebben. Ik zou waarschijnlijk wol van de zeeman halen denk ik, of wibra, wol die goed is voor een dekentje en niet te duur want wil nog vanalles maken. Maar hebben jullie en idee ervan hoeveel ik zou nodig hebben? Ik zou voor een dekentje met granny squares gaan.. Iemand een ideetje?
Ik heb laatst een poppendekentje gemaakt van 45 x 45 cm, daar ging in totaal 200gr wol in (Saskia, van Wibra). Dus misschien dat dat een klein beetje een indicatie is? Was wel een granny stripe, i.p.v. granny squares
Ligt er uiteraard ook aan hoe groot je 'm wilt hebben! ;)

Anders kun je misschien 1 granny als proeflapje maken, dan kun je die opmeten en uitrekenen hoeveel je er nodig hebt (afhankelijk van de afmetingen die je wilt). En dan zou je die evt. kunnen wegen, zodat je een idee hebt van het uiteindelijke gewicht..?

Beetje omslachtig is het wel! ;)
Smile, tomorrow will be worse...
pi_104113400
hangt ook af van het patroon, de naald, aantal kleuren.

mijn advies, starten en eventueel bijhalen :P
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_104114445
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 10:25 schreef StefanieV het volgende:
tsja... Toen ik mijn deken heb gemaakt die nu ongeveer 1.80 bij 1.30 is ofzo, zijn daar van de 20 bollen die ik gebruikte allemaal de helft opgegaan en voor de laatste rijen heb ik nog 4 bollen gebruikt. Daar zijn dus iets van 14-15 bollen ingegaan van 300 m.
De grannysquares zelf hadden 4 rijen gekleurd + 1 rij wit (die waarvan ik 4 bollen heb gebruikt).
pi_104117130
heb een kussen gemaakt

dinsdag 8 november 2011 @ 14:48:48 #114
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104120916
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2011 05:12 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Ik heb geen idee of het een naam heeft. Het zijn 3 stokjes en dan 5 stokjes in 1 steek, weer 3 stokjes en ga zo maar door. Heel simpel, maar daar hou ik wel van ;)
Het was een deel van dit patroon: http://www.ravelry.com/patterns/library/simply-shawl
mooi! simpel is inderdaad goed!

netjes gedaan amialinie!
in de haak.
pi_104128534
Wat zijn er weer leuke dingen gemaakt, vooral die appel-uiltjes, tassen en dat kussen in wording met die rondjes!! O+ Die laatste ga ik zeker onthouden!
De laatste tijd ben ik niet meer zo actief geweest, omdat ik een haak dip had en ik de hele tijd bezig was aan dit cadeau voor mijn zus:

Helaas is dit de enige foto, aangezien ik die dag erg veel haast had om hem af te krijgen voor haar verjaardag op diezelfde dag :')

Vandaag heb ik een mutsje gemaakt voor het dochtertje van 1 van mijn collega, nu maar hopen dat ze het wat vind en dat hij past!

People take different roads seeking fulfillment and happiness. Just because they're not on your road doesn't mean they've gotten lost.
-- Dalai Lama
pi_104131795
Wat een leuke haaksels toch weer O+ Dit topic maakt me altijd vrolijk!!

Ik heb dit patroon getest. De armen en benen kan je "ronddraaien".

Ik heb op de kreadoe ook een nieuwe haaknaald gekocht!

dinsdag 8 november 2011 @ 19:43:53 #117
160723 mariyette
vriendje, katten, huis!!
pi_104133589
Oeh Lyssa die panda is te cute!! En wat een mooie haaknaald :)
pi_104136144
Mooie dingen weer O+ , die sjaal, die kussens en de dekens en de panda :D

Hier nog weer 3 kleurtjes wol gevonden bij de Kringloop, samen met andere vondsten komt dat op 10 kleurtjes extra voor de Cabin Log iets, totaal staat nu op 60 verschillende kleuren. *O*
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_104136478
Hallo allemaal, ik kom ook weer eens buurten. ;) Ik heb de laatste tijd niet veel gepost (sorry :@ ), maar ik heb wel meegekeken en wat zijn er weer veel mooie dingen voorbij gekomen! M'n complimenten aan iedereen! ^O^
Mijn afwezigheid komt aan de ene kant doordat ik de laatste tijd veel op Ravelry post (en daar druk ben met allerlei swaps) en aan de andere kant omdat ik zelf niks had om te showen. Maar dat ga ik nu helemaal goed maken, want ik heb veel foto's! :P Afgelopen weekend heb ik wat WIPjes voltooid en dit is het resultaat:

Fladder:

Deze koala had ik al eens laten zien, maar ze heeft nu ook haar baby op de rug. ;)

Lavender Bunny:

Verder heb ik vorige week voor een swap een varkentje gemaakt. Het patroontje is van Lyssa. :D

En oké, deze is nog niet af, maar ik wil hem toch even showen. Ik ben nu bezig aan een Elise shawl met Drops Delight:

(Meer foto's van alles staan op m'n Ravelry)
  dinsdag 8 november 2011 @ 20:52:41 #120
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_104136838
Woow veel mooie dingen in 1 dag geplaatst :D had net mooie post getypt maar klikte verkeerd dus nu poging 2 ;) (en die wordt dan natuurlijk minder uitgebreid dan poging 1)

In ieder geval: Mooie shawl, met leuke steek :D
Tof kussen, heel stijlvol! :D
Lyssa lieve panda :) en mooie haaknaald
En kniertje dat lang niet posten heb je helemaal goed gemaakt met veel fotos! :D wat een lieve beestjes en mooie shawl!

Vandaag nog een 2e mand gemaakt...nu geen foto, s te donker ;) twijfel alllen nog wel over een stukje
pi_104137168
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 20:52 schreef EsseEi het volgende:
En kniertje dat lang niet posten heb je helemaal goed gemaakt met veel fotos! :D wat een lieve beestjes en mooie shawl!
Dank je! :D

Heb alleen een beetje ruzie met m'n foto's, grmbl. ;( Ik heb ze allemaal verkleind en rechtop gezet, en nu staan ze hier loeigroot en op hun zijkant (nou ja, 2 foto's). Of zien jullie de foto's wel goed? (Mopperdemopper, heb hier wel vaker last van met Photobucket :6 )
  dinsdag 8 november 2011 @ 21:02:09 #122
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_104137379
ik zie alle fotos gewoon zoals ze horen (de beestjes dus gewoon rechtop ;)) bij mij doet photobucket altijd wel wat ik wil....(als ik foto's neer zet dan, het uploaden soms niet helemaal)
pi_104137490
Ik zie ze nu ook zoals ze horen te zijn. :D
pi_104140065
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 november 2011 20:45 schreef Kniertje22 het volgende:
Hallo allemaal, ik kom ook weer eens buurten. ;) Ik heb de laatste tijd niet veel gepost (sorry :@ ), maar ik heb wel meegekeken en wat zijn er weer veel mooie dingen voorbij gekomen! M'n complimenten aan iedereen! ^O^
Mijn afwezigheid komt aan de ene kant doordat ik de laatste tijd veel op Ravelry post (en daar druk ben met allerlei swaps) en aan de andere kant omdat ik zelf niks had om te showen. Maar dat ga ik nu helemaal goed maken, want ik heb veel foto's! :P Afgelopen weekend heb ik wat WIPjes voltooid en dit is het resultaat:

Fladder:
[ afbeelding ]

Deze koala had ik al eens laten zien, maar ze heeft nu ook haar baby op de rug. ;)
[ afbeelding ]

Lavender Bunny:
[ afbeelding ]

Verder heb ik vorige week voor een swap een varkentje gemaakt. Het patroontje is van Lyssa. :D
[ afbeelding ]

En oké, deze is nog niet af, maar ik wil hem toch even showen. Ik ben nu bezig aan een Elise shawl met Drops Delight:
[ afbeelding ]

(Meer foto's van alles staan op m'n Ravelry)
tof!
die shwal, krijgt die ook echt van die punten, zoals op sommige foto's in het patroon?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_104140572
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 21:45 schreef Mirjam het volgende:

[..]

tof!
die shwal, krijgt die ook echt van die punten, zoals op sommige foto's in het patroon?
Dank je! :) Als ik genoeg wol heb, krijgt hij wel van die punten. :Y Maar dat is de laatste toer, dus ik moet dan even kijken hoe ik uitkom met het garen (ik heb maar 2 bolletjes...).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')