ik ben momenteel ook bezig met een deken voor op de bank, en gebruik gewoon saskia acryl van de wibraquote:Op maandag 7 november 2011 19:07 schreef Ynske het volgende:
Projectjes hier zijn bijna klaar. Maar ben nu aan t denken voor een deken voor op de bank.
Mn slaapzak is zo mooi
Enfin, nu word t me te duur als ik t moet gaan maken van Catania oid. Katoen van de Wibra is geen optie wegens irritaties die t niet goed doen voor een groot project.
Wat adviseren jullie?
Toch maar Wibra/Zeeman wol oid?
Oeh dat scheeltquote:Op maandag 7 november 2011 19:21 schreef EsseEi het volgende:
Ik gebruik Impact3,5 van Phildar, is niet zo duur en heel zacht...het splijt wel...het is het zelfde spul als dat ze bij de euroland hadden
Wauw, dat is nog eens een goeie tip! Thanks!quote:Op maandag 7 november 2011 19:21 schreef EsseEi het volgende:
Ik gebruik Impact3,5 van Phildar, is niet zo duur en heel zacht...het splijt wel...het is het zelfde spul als dat ze bij de euroland hadden
en hij lijkt wel een beetje op de deken die ik voor m'n vader maakte.quote:Op maandag 7 november 2011 19:30 schreef EsseEi het volgende:
die deken is trouwens wel echt oneindig gaaf
quote:Op maandag 7 november 2011 22:21 schreef trui het volgende:
[..]
en hij lijkt wel een beetje op de deken die ik voor m'n vader maakte.alleen was dat dus met wat dikker garen (phildar partner 6).
mooiquote:Op maandag 7 november 2011 21:57 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Dan hierbij DE sjaal, eindelijk af... ik heb hem helemaal recht gefotografeerd, maar uiteindelijk is hij dus rond (uiteinden aan elkaar vast gehaakt), kan 2x om je nek. 1e kerstkadootje is af!![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb geen idee of het een naam heeft. Het zijn 3 stokjes en dan 5 stokjes in 1 steek, weer 3 stokjes en ga zo maar door. Heel simpel, maar daar hou ik wel vanquote:
het valt gelukkig heel erg mee en is op de foto inderdaad nogal versterkt door de flitsquote:Op maandag 7 november 2011 10:08 schreef trui het volgende:
leuk muck! alleen een beetje jammer dat je nog vrij veel van het binnenkussen kunt zien, maar misschien is dat op de foto versterkt door de flits?
Ik heb laatst een poppendekentje gemaakt van 45 x 45 cm, daar ging in totaal 200gr wol in (Saskia, van Wibra). Dus misschien dat dat een klein beetje een indicatie is? Was wel een granny stripe, i.p.v. granny squaresquote:Op dinsdag 8 november 2011 10:25 schreef StefanieV het volgende:
Hé dames, misschien kunnen jullie mij helpen. Ik zou graag een babydekentje haken voor een vriendin die eind dit jaar bevalt. Maar ik heb geen idee hoeveel wol ik zou nodig hebben. Ik zou waarschijnlijk wol van de zeeman halen denk ik, of wibra, wol die goed is voor een dekentje en niet te duur want wil nog vanalles maken. Maar hebben jullie en idee ervan hoeveel ik zou nodig hebben? Ik zou voor een dekentje met granny squares gaan.. Iemand een ideetje?
tsja... Toen ik mijn deken heb gemaakt die nu ongeveer 1.80 bij 1.30 is ofzo, zijn daar van de 20 bollen die ik gebruikte allemaal de helft opgegaan en voor de laatste rijen heb ik nog 4 bollen gebruikt. Daar zijn dus iets van 14-15 bollen ingegaan van 300 m.quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:25 schreef StefanieV het volgende:
Hé dames, misschien kunnen jullie mij helpen. Ik zou graag een babydekentje haken voor een vriendin die eind dit jaar bevalt. Maar ik heb geen idee hoeveel wol ik zou nodig hebben. Ik zou waarschijnlijk wol van de zeeman halen denk ik, of wibra, wol die goed is voor een dekentje en niet te duur want wil nog vanalles maken. Maar hebben jullie en idee ervan hoeveel ik zou nodig hebben? Ik zou voor een dekentje met granny squares gaan.. Iemand een ideetje?
mooi! simpel is inderdaad goed!quote:Op dinsdag 8 november 2011 05:12 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Ik heb geen idee of het een naam heeft. Het zijn 3 stokjes en dan 5 stokjes in 1 steek, weer 3 stokjes en ga zo maar door. Heel simpel, maar daar hou ik wel van
Het was een deel van dit patroon: http://www.ravelry.com/patterns/library/simply-shawl
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |